AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #15081 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er virkelig ikke verre enn å trå til siden, slippe forbi de bak og fullføre samtalen før en går i kassa. Ev. siden du føler at du er viktigst kan du si "Et lite øyeblikk, jeg skal bare betale her" til den i telefonen. Selv hadde jeg valgt det første. Det er snakk om respekt for de du møter rundt deg og kun gjør jobben sin. Matbutikker er åpent 7-23, sentre 10-21, det er nok av tid til å få gjort ærendene dine, du må ikke kombinere betalingen med pjatt i telefonen. Anonymkode: 0b7b4...5a8 Ble sittende på telefon i 45 minutter med legen. Jeg hadde tre barn ventende i bilen og skulle bare ha melk og brød. Da mener du jeg skal stå ved siden av kassen med to varer og prate med legen i 45 minutter? Jeg tror helt ærlig, at om jeg gjorde det ville du bedt meg gå. Må jo være irriterende å ha en person stående i 45 minutter ved din side i en viktig telefonsamtale. Her er butikken åpen fra 9 til 14, og det er 3 timer til neste butikk med andre åpningstider 😆 Jeg klarer fint å si, ja takk til pose og smile og si ha en fin dag, selvom jeg er i telefonen. Du er fryktelig rigid. Anonymkode: 2619f...ab5 14 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #15082 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det er virkelig ikke verre enn å trå til siden, slippe forbi de bak og fullføre samtalen før en går i kassa. Ev. siden du føler at du er viktigst kan du si "Et lite øyeblikk, jeg skal bare betale her" til den i telefonen. Selv hadde jeg valgt det første. Det er snakk om respekt for de du møter rundt deg og kun gjør jobben sin. Matbutikker er åpent 7-23, sentre 10-21, det er nok av tid til å få gjort ærendene dine, du må ikke kombinere betalingen med pjatt i telefonen. Anonymkode: 0b7b4...5a8 Så du mener at du og dine prinsipper er viktigere enn alt annet? Det er faktisk lov å gå innom matbutikken og kjøpe noe uten å ha 100% fokus på korrekt oppførsel. Det er mange som sliter med ulike ting. Skal ikke disse få lov å handle mat da, fordi de kanskje ikke klarer å oppføre seg på (etter din standard) korrekt vis i butikken? Dette drar du vel langt. Anonymkode: 191ee...a9b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #15083 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 14.17): Når en kunde står i telefonen i kasse stopper jeg opp og stirrer til de legger på eller setter samtalen på pause. Bruker de lang tid setter jeg kunden på pause og gjør noe annet. Jeg konkurrerer ikke med telefonen dems. Anonymkode: 0b7b4...5a8 Herregud , da hadde jeg sagt fra til sjefen din Anonymkode: 20b85...041 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin 2 1/2 Skrevet 8. september 2024 #15084 Del Skrevet 8. september 2024 Apropos telefoner, det er veldig morsomt når en kunde kommer i selvbetjeningen med full vogn mens de snakker i telefonen, skanner inn halvparten av varene, for så å ta en lang pause mens de snakker, og da kan jeg se på kroppsspråket at det ikke er en viktig samtale, når de lener seg på vognen, smiler og ler mens de prater. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #15085 Del Skrevet 9. september 2024 FrankDrebin 2 1/2 skrev (7 timer siden): Apropos telefoner, det er veldig morsomt når en kunde kommer i selvbetjeningen med full vogn mens de snakker i telefonen, skanner inn halvparten av varene, for så å ta en lang pause mens de snakker, og da kan jeg se på kroppsspråket at det ikke er en viktig samtale, når de lener seg på vognen, smiler og ler mens de prater. Du har god tid til å observere, du? Når vi kunder gjør jobben for deg med å scanne inn varene selv. Anonymkode: a5613...124 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #15086 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (På 6.9.2024 den 22.57): Synes du ikke hørtes nevneverdig hyggelig ut. Nesevis ansatt Anonymkode: c371e...479 Nesevis fordi? Vi fører ikke det kunden spurte etter eller noe tilsvarende. Har aldri ført det, kommer ikke til å få det inn da det ikke passer inn i øvrig sortiment. At en ansatt i en annen butikk har tipset kunden om at vi kanskje kan ha produktet (som jeg tipper var tilfelle) betyr ikke at vi har det. Da blir det ganske håpløst når kunden står på sitt og insisterer på at vi SKAL ha det fordi hun har "fått beskjed om at vi skal ha det" (av noen som ikke har oversikt over sortimentet vårt). Produktet dukker ikke opp i hylla bare fordi kunden insisterer på at vi skal ha det, det er ikke sånn det fungerer. Anonymkode: 4e972...d85 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #15087 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du har god tid til å observere, du? Når vi kunder gjør jobben for deg med å scanne inn varene selv. Anonymkode: a5613...124 Ikke meg du svarer, men ingen tvinger deg i selvbetjeningsløsninger? Du er hjertlig velkommen til å gå i vanlig kasse og slippe å gjøre å jobben. og ja vi er observante på folk i kasse områder Anonymkode: 0909d...3a3 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin 2 1/2 Skrevet 9. september 2024 #15088 Del Skrevet 9. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du har god tid til å observere, du? Når vi kunder gjør jobben for deg med å scanne inn varene selv. Anonymkode: a5613...124 Det er helt frivillig å bruke selvbetjeningen. Ingen tvinges til det. Det er ikke så farlig når det er rolig, og flere ledige kasser, men når det er "fullt hus" og kø synes jeg det er litt hensynsløst å bruke så mye tid på å bare prate i røret. Endret 9. september 2024 av FrankDrebin 2 1/2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #15089 Del Skrevet 9. september 2024 Kunde: *ringer inn* Hei, jeg bare lurte på om dere holder til i *****bygget?» Jeg: Nei, vi er i #####, i første etasje. Kunde: Jammen kusina mi sa at dere var i *****bygget. Jeg: Skjønner, nei da tar hun feil, vi har alltid vært i #####. Kunde: Jeg var sikker på at dere var i *****bygget… Jeg: Neida, vi har alltid vært her i #####, i første etasje. Du ser oss rett frem når du kommer inn. Kunde: ….. Jeg: ….. Jeg: Så da ser vi deg i #####? Kunde: Åja… Men jeg mente at dere var i ****bygget, det gule. Jeg: Nei, vi er i #####, men det er mange som spør om det samme som du spør om. Kunde: …. Åja… Dette skjer hver uke med forskjellige folk, selv om det står rett adresse på alle nettsider. Skjønner ikke hva som er galt med folks leseferdigheter eller forståelse for ord… Stakkarne som jobber i det andre bygget får jevnlig folk rundt der som leter etter oss… Anonymkode: d30d2...753 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #15090 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du har god tid til å observere, du? Når vi kunder gjør jobben for deg med å scanne inn varene selv. Anonymkode: a5613...124 Jeg jobber ikke i butikk, men jobben deres er å observere kundene når de har ansvar for selvbetjeningskassene. Doh... Anonymkode: fc974...0ad 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #15091 Del Skrevet 13. september 2024 Kunde: "Jeg skal ha to XXX." Meg: "Det har vi dessverre ikke, den serien er bestillingsvare i denne avdelingen. Jeg kan sjekke om en annen butikk i nærheten har eller bestille til deg om du ønsker." (Butikkene i kjeden jeg jobber i har et grunnsortiment som er likt i alle butikker og et tilleggssortiment den enkelte butikk bestemmer hva de har inne av.) Kunde: "Jeg trenger dem i dag så det går ikke å bestille." Meg: "Skjønner. Da sjekker jeg om noen av butikkene våre i nærheten har da, et øyeblikk..." *klikker meg inn på logistikkprogrammet på PC'n for å søke opp produktet* Kunde: "Vet du ikke det uten å slå opp på en PC?" Meg: "Jeg har dessverre ikke oversikt over varebeholdningen i de andre butikkene." Kunde: "Da får jeg bare kjøre en runde til de andre butikkene deres da. Jeg har ikke tid til å vente på at du står her å surrer på en PC. Jeg trenger XXX i dag." Så gikk kunden med et oppgitt sukk. Altså, hadde hun klart å vente i noen sekuder til kunne jeg fortalt henne hvilke butikker som hadde varen inne, men neida. Hun skulle heller kjøre rundt på på måfå i stedet...🙄 Anonymkode: 4e972...d85 28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #15092 Del Skrevet 8. januar Flere?🤩 kan ikke la en så legendarisk tråd dø ut Anonymkode: a1698...275 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 8. januar #15093 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Flere?🤩 kan ikke la en så legendarisk tråd dø ut Anonymkode: a1698...275 Enig 😄 For en del år siden jobbet jeg i matvare og satt i kassen. Vi hadde supertilbud på noen varer, deriblant maisbokser. Helt på slutten av tilbudsperioden ble vi tomme, fordi folk hadde kjøpt handlevogner (!) fulle med bokser. En kunde kommer da og spør meg hvor hun finner maisbokser. Jeg svarer å vi dessverre er utsolgt for produktet og beklager det. Da lener hun seg truende over meg, skjeller meg ut skrikende og kaller meg blant annet tomhjernet, egoistisk fitte som sier noe slikt til henne. Jeg er ikke lettskremt, men jeg ble faktisk så redd at tårene begynte å trille! Jeg forstår ikke den dag i dag at noen kan oppføre seg slik mot et annet menneske. Og det på grunn av bokser med mais!! 7 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin 2 1/2 Skrevet 9. januar #15094 Del Skrevet 9. januar PM75 skrev (20 timer siden): Enig 😄 For en del år siden jobbet jeg i matvare og satt i kassen. Vi hadde supertilbud på noen varer, deriblant maisbokser. Helt på slutten av tilbudsperioden ble vi tomme, fordi folk hadde kjøpt handlevogner (!) fulle med bokser. En kunde kommer da og spør meg hvor hun finner maisbokser. Jeg svarer å vi dessverre er utsolgt for produktet og beklager det. Da lener hun seg truende over meg, skjeller meg ut skrikende og kaller meg blant annet tomhjernet, egoistisk fitte som sier noe slikt til henne. Jeg er ikke lettskremt, men jeg ble faktisk så redd at tårene begynte å trille! Jeg forstår ikke den dag i dag at noen kan oppføre seg slik mot et annet menneske. Og det på grunn av bokser med mais!! Sånne mennesker burde ha vært på lukket avdeling. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #15095 Del Skrevet 9. januar En del folk har blitt altfor bortskjemt av hvordan enkelte kjeder har veldig lang byttetid/åpent kjøp, spesielt nettbutikker (som tross alt er lovpålagt å ha 2 ukers angrerett). De forstår ikke at det ikke er noen lov som tilsier at man har krav på pengene tilbake på en vare man A) har kjøpt fysisk i butikk B) det ikke er noe feil med. Selv spør jeg alltid om bytte og returfristen når jeg kjøper ting jeg er litt usikker på (eller gaver til andre). Butikken ønsker jo ofte å være på servicesiden, men det er en balansegang og, da det sjelden lønner seg å gi folk penger for returnerte varer, spesielt hvis de er kjøpt langt tilbake i tid. For å minske tapet tilbyr derfor de fleste butikker å bytte i en annen vare eller gir ut en tilgodelapp. Nå er heldigvis romjula (og de store byttedagene) over, men her er en liten historie jeg nylig opplevde: Mange kunder er innom for å bytte varer etter jula. Vanligvis er vi veldig strenge på at man må ha kvittering eller byttelapp for å få byttet varer, men i akkurat denne perioden er vi litt mer generøse og lar folk bytte enkelte varer de har fått i gave uten byttelapp. Det handler mye om hvorvidt det er varer vi kan få solgt igjen, og om vi har noen plass å gjøre av dem. Prisen varen faktisk er kjøpt for står på kvitteringen/byttelappen, så uten disse må vi anta at varen er kjøpt til den laveste prisen vi har solgt den til det siste året (for ikke å nevne at vi faktisk ikke kan vite om det er en vare som har blitt kjøpt eller stjålet, siden vi ikke har noe bevis på kjøpet). Man får heller aldri igjen penger med kun byttelapp, kun med kvittering og innenfor et kortere tidsrom. En middelaldrende kvinne kommer inn med en bok hun har fått i gave. Hun har ikke kvittering eller byttelapp, men kjedenes navn står på prislappen som fremdeles sitter på boken. Jeg ønsker å være hyggelig, så jeg informerer henne om at hun kan få bytte den inn til redusert pris. Kunden blir sur, peker på prislappen, og insisterer på at den MÅ være kjøpt til fullpris, og at hun derfor skal ha fullpris for den. Jeg vet at vi har hatt denne boken på tilbud i flere måneder, og forklarer derfor i flere runder at uten byttelapp, kan jeg ikke ta den inn til fullpris. Hun blir enda surere, klager og krangler, vil tydelig ut av butikken så raskt som mulig, men insisterer på å returnere boken. Jeg slår den derfor inn i retur til tilbudsprisen, og skriver uten en tilgodelapp til henne. Hun: Så nå kommer pengene inn på kontoen min? Jeg er forvirret, for hun har ikke en gang vært i nærheten av kasseterminalen med noe kort. Jeg forklarer at vi kun gir penger tilbake med kvittering, og selv da kun innen en uke etter det originale kjøpet. Kunden er rasende, river til seg tilgodelappen og stormer ut av butikken. Heldigvis er folk forskjellige: de aller fleste blir glade når de får byttet inn noe uten byttelapp eller kvittering. Og plis, hvis du kjøper en gave til noen, alltid spør etter eller si ja til byttelapp, det gjør livet til oss butikkansatte så mye enklere! Anonymkode: 0379d...103 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #15096 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (På 9.9.2024 den 23.17): Jeg jobber ikke i butikk, men jobben deres er å observere kundene når de har ansvar for selvbetjeningskassene. Doh... Anonymkode: fc974...0ad Nå handler jeg oftest hos Spar, og der står det omtrent aldri noen og observerer de som er i selvbetjeningskassene. Når de har opprettet det systemet, så velger åpenbart Spar å vise kundene tillit. Man kan bli plukket ut til (helt overfladisk) kontroll av og til, det er alt. Andre steder kan det stå både tre og fire ansatte og henge rundt for å observere. Da tenker jeg i grunnen at de like godt kunne gjort jobben med å scanne varene selv. I hvert fall hvis de synes det er greit å ha det morsomt på kundenes bekostning, gjennom stadig kritiske vurderinger, slik vi ser noen butikkansatte gjøre i denne tråden. De ønsker å bli behandlet høflig og greit selv, men det er ikke måte på hvor idioter kundene er. Da er det bare å fyre løs. Det er frivillig å gå i selvbetjeningskassene, men jeg har flere ganger blitt loset bort dit av ansatte. Da har jeg ofte hatt veldig full vogn, og har tenkt at det er greit å gå i betjent kasse, men de har likevel tatt kontakt og forsøkt å få meg til å gå til selvbetjeningskassen. En gang jeg sto hos Obs ble en familie med et tårn av en handlevogn plukket ut til kontroll. Der tok de ut av posene absolutt alt av varer, alt ble slått inn på ny osv. Kan tenke meg den familien ble bra lei, de brukte kjempelang tid på dette. Har aldri opplevd noe sånt hos Spar. Anonymkode: a5613...124 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #15097 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Andre steder kan det stå både tre og fire ansatte og henge rundt for å observere. Da tenker jeg i grunnen at de like godt kunne gjort jobben med å scanne varene selv. Det er ikke det at butikkene ikke vil scanne inn varene for kundene, men selvbetjeningskassene er enormt plassbesparende. Du får en, maks to vanlige kasser på plassen til seks selvbetjente kasser. At de da har et par ansatte som står og passer på flyten og hjelper de som ikke finner varer på skjermen er jo helt supert. Selvbetjeningskasser gir mindre kø og raskere flyt av kunder gjennom butikken. Elsker selvbetjeningskasser. Anonymkode: 0b7b4...5a8 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #15098 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå handler jeg oftest hos Spar, og der står det omtrent aldri noen og observerer de som er i selvbetjeningskassene. Når de har opprettet det systemet, så velger åpenbart Spar å vise kundene tillit. Man kan bli plukket ut til (helt overfladisk) kontroll av og til, det er alt. Andre steder kan det stå både tre og fire ansatte og henge rundt for å observere. Da tenker jeg i grunnen at de like godt kunne gjort jobben med å scanne varene selv. I hvert fall hvis de synes det er greit å ha det morsomt på kundenes bekostning, gjennom stadig kritiske vurderinger, slik vi ser noen butikkansatte gjøre i denne tråden. De ønsker å bli behandlet høflig og greit selv, men det er ikke måte på hvor idioter kundene er. Da er det bare å fyre løs. Det er frivillig å gå i selvbetjeningskassene, men jeg har flere ganger blitt loset bort dit av ansatte. Da har jeg ofte hatt veldig full vogn, og har tenkt at det er greit å gå i betjent kasse, men de har likevel tatt kontakt og forsøkt å få meg til å gå til selvbetjeningskassen. En gang jeg sto hos Obs ble en familie med et tårn av en handlevogn plukket ut til kontroll. Der tok de ut av posene absolutt alt av varer, alt ble slått inn på ny osv. Kan tenke meg den familien ble bra lei, de brukte kjempelang tid på dette. Har aldri opplevd noe sånt hos Spar. Anonymkode: a5613...124 Jeg bor i en by, og jeg har observert at de butikkene der det konstant står betjening og observerer ved selvbetjeningskassene, er hektiske butikker med høyt trykk, gjerne lokalisert i sentrum med mange ulike typer kunder. I mindre butikker, derimot, som min lokale coop extra, der det for det meste er familiefolk som handler, står det aldri betjening og observerer. Jeg antar det har både med mengden kunder å gjøre og at kundene er etablerte familiefolk. Jeg har aldri opplevd å bli gjort narr av når betjening har stått og observert i de store, travle butikkene. Tvert imot er de hjelpsomme og hyggelige når noe skjer. Anonymkode: 70ab0...0c3 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin 2 1/2 Skrevet 15. januar #15099 Del Skrevet 15. januar Hadde en "festlig" fyr i selvbetjeningen her om dagen. Jeg kom bort og hilste, men han så bare på meg med et blankt uttrykk, og laget ikke en lyd. Det er nå en ting. Vi butikkansatte er jo mindreverdige, så hvorfor skulle hans høyhet hilse igjen? Silly me. Jeg spurte hva jeg kunne hjelpe ham med, og, fortsatt uten å si noe, og uten å flytte blikket fra meg, scannet han en vare, hvis strekkode viste seg å ikke funke. "Ah, sånn å forstå" (eller noe i den dur) sa jeg, og tenk, da beæret hans høyhet seg med et "mhm". Jeg følte meg meget beæret over at han brukte litt av stemmen på en simpel butikkansatt som meg. Jeg fant varen ved et manuelt søk, og uten å fortekke en mine eller lage flere lyder, fortsatte festens midtpunkt å scanne inn resten av varene sine. Ødela det dagen min? Nei. Men det vitner om dårlig oppdragelse. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #15100 Del Skrevet 15. januar FrankDrebin 2 1/2 skrev (1 time siden): Hadde en "festlig" fyr i selvbetjeningen her om dagen. Jeg kom bort og hilste, men han så bare på meg med et blankt uttrykk, og laget ikke en lyd. Det er nå en ting. Vi butikkansatte er jo mindreverdige, så hvorfor skulle hans høyhet hilse igjen? Silly me. Jeg spurte hva jeg kunne hjelpe ham med, og, fortsatt uten å si noe, og uten å flytte blikket fra meg, scannet han en vare, hvis strekkode viste seg å ikke funke. "Ah, sånn å forstå" (eller noe i den dur) sa jeg, og tenk, da beæret hans høyhet seg med et "mhm". Jeg følte meg meget beæret over at han brukte litt av stemmen på en simpel butikkansatt som meg. Jeg fant varen ved et manuelt søk, og uten å fortekke en mine eller lage flere lyder, fortsatte festens midtpunkt å scanne inn resten av varene sine. Ødela det dagen min? Nei. Men det vitner om dårlig oppdragelse. Eller selektiv mutisme eller andre diagnoser/utfordringer som gjør det vanskelig/umulig å snakke. Anonymkode: 3e488...a3b 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå