Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er virkelig ikke verre enn å trå til siden, slippe forbi de bak og fullføre samtalen før en går i kassa. Ev. siden du føler at du er viktigst kan du si "Et lite øyeblikk, jeg skal bare betale her" til den i telefonen. Selv hadde jeg valgt det første. Det er snakk om respekt for de du møter rundt deg og kun gjør jobben sin.

Matbutikker er åpent 7-23, sentre 10-21, det er nok av tid til å få gjort ærendene dine, du må ikke kombinere betalingen med pjatt i telefonen.

Anonymkode: 0b7b4...5a8

Ble sittende på telefon i 45 minutter med legen. Jeg hadde tre barn ventende i bilen og skulle bare ha melk og brød. 

Da mener du jeg skal stå ved siden av kassen med to varer og prate med legen i 45 minutter? 

Jeg tror helt ærlig,  at om jeg gjorde det ville du bedt meg gå. Må jo være irriterende å ha en person stående i 45 minutter ved din side i en viktig telefonsamtale.  

Her er butikken åpen fra 9 til 14, og det er 3 timer til neste butikk med andre åpningstider 😆

Jeg klarer fint å si, ja takk til pose og smile og si ha en fin dag, selvom jeg er i telefonen.  

Du er fryktelig rigid. 

Anonymkode: 2619f...ab5

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det er virkelig ikke verre enn å trå til siden, slippe forbi de bak og fullføre samtalen før en går i kassa. Ev. siden du føler at du er viktigst kan du si "Et lite øyeblikk, jeg skal bare betale her" til den i telefonen. Selv hadde jeg valgt det første. Det er snakk om respekt for de du møter rundt deg og kun gjør jobben sin.

Matbutikker er åpent 7-23, sentre 10-21, det er nok av tid til å få gjort ærendene dine, du må ikke kombinere betalingen med pjatt i telefonen.

Anonymkode: 0b7b4...5a8

Så du mener at du og dine prinsipper er viktigere enn alt annet? 
Det er faktisk lov å gå innom matbutikken og kjøpe noe uten å ha 100% fokus på korrekt oppførsel. Det er mange som sliter med ulike ting. Skal ikke disse få lov å handle mat da, fordi de kanskje ikke klarer å oppføre seg på (etter din standard) korrekt vis i butikken? 
Dette drar du vel langt. 

Anonymkode: 191ee...a9b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 14.17):

Når en kunde står i telefonen i kasse stopper jeg opp og stirrer til de legger på eller setter samtalen på pause. Bruker de lang tid setter jeg kunden på pause og gjør noe annet. Jeg konkurrerer ikke med telefonen dems.

Anonymkode: 0b7b4...5a8

Herregud , da hadde jeg sagt fra til sjefen din

Anonymkode: 20b85...041

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos telefoner, det er veldig morsomt når en kunde kommer i selvbetjeningen med full vogn mens de snakker i telefonen, skanner inn halvparten av varene, for så å ta en lang pause mens de snakker, og da kan jeg se på kroppsspråket at det ikke er en viktig samtale, når de lener seg på vognen, smiler og ler mens de prater. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin 2 1/2 skrev (7 timer siden):

Apropos telefoner, det er veldig morsomt når en kunde kommer i selvbetjeningen med full vogn mens de snakker i telefonen, skanner inn halvparten av varene, for så å ta en lang pause mens de snakker, og da kan jeg se på kroppsspråket at det ikke er en viktig samtale, når de lener seg på vognen, smiler og ler mens de prater. 

Du har god tid til å observere, du? Når vi kunder gjør jobben for deg med å scanne inn varene selv.

:)

Anonymkode: a5613...124

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.9.2024 den 22.57):

Synes du ikke hørtes nevneverdig hyggelig ut. Nesevis ansatt 

Anonymkode: c371e...479

Nesevis fordi? Vi fører ikke det kunden spurte etter eller noe tilsvarende. Har aldri ført det, kommer ikke til å få det inn da det ikke passer inn i øvrig sortiment.

At en ansatt i en annen butikk har tipset kunden om at vi kanskje kan ha produktet (som jeg tipper var tilfelle) betyr ikke at vi har det. Da blir det ganske håpløst når kunden står på sitt og insisterer på at vi SKAL ha det fordi hun har "fått beskjed om at vi skal ha det" (av noen som ikke har oversikt over sortimentet vårt). Produktet dukker ikke opp i hylla bare fordi kunden insisterer på at vi skal ha det, det er ikke sånn det fungerer.

Anonymkode: 4e972...d85

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har god tid til å observere, du? Når vi kunder gjør jobben for deg med å scanne inn varene selv.

:)

Anonymkode: a5613...124

Ikke meg du svarer, men ingen tvinger deg i selvbetjeningsløsninger? Du er hjertlig velkommen til å gå i vanlig kasse og slippe å gjøre å jobben.

og ja vi er observante på folk i kasse områder 

Anonymkode: 0909d...3a3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du har god tid til å observere, du? Når vi kunder gjør jobben for deg med å scanne inn varene selv.

:)

Anonymkode: a5613...124

Det er helt frivillig å bruke selvbetjeningen. Ingen tvinges til det. Det er ikke så farlig når det er rolig, og flere ledige kasser, men når det er "fullt hus" og kø synes jeg det er litt hensynsløst å bruke så mye tid på å bare prate i røret. 

Endret av FrankDrebin 2 1/2
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde:   *ringer inn* Hei, jeg bare lurte på om dere holder til i *****bygget?»

Jeg: Nei, vi er i #####, i første etasje.

Kunde: Jammen kusina mi sa at dere var i *****bygget.

Jeg: Skjønner, nei da tar hun feil, vi har alltid vært i #####.

Kunde: Jeg var sikker på at dere var i *****bygget…

Jeg: Neida, vi har alltid vært her i #####, i første etasje. Du ser oss rett frem når du kommer inn.

Kunde: …..

Jeg: …..

Jeg: Så da ser vi deg i #####?

Kunde: Åja… Men jeg mente at dere var i ****bygget, det gule.

Jeg: Nei, vi er i #####, men det er mange som spør om det samme som du spør om.

Kunde: …. Åja… 

Dette skjer hver uke med forskjellige folk, selv om det står rett adresse på alle nettsider. 
Skjønner ikke hva som er galt med folks leseferdigheter eller forståelse for ord…

Stakkarne som jobber i det andre bygget får jevnlig folk rundt der som leter etter oss…

Anonymkode: d30d2...753

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du har god tid til å observere, du? Når vi kunder gjør jobben for deg med å scanne inn varene selv.

:)

Anonymkode: a5613...124

Jeg jobber ikke i butikk, men jobben deres er å observere kundene når de har ansvar for selvbetjeningskassene. Doh...

Anonymkode: fc974...0ad

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: "Jeg skal ha to XXX."

Meg: "Det har vi dessverre ikke, den serien er bestillingsvare i denne avdelingen. Jeg kan sjekke om en annen butikk i nærheten har eller bestille til deg om du ønsker."  (Butikkene i kjeden jeg jobber i har et grunnsortiment som er likt i alle butikker og et tilleggssortiment den enkelte butikk bestemmer hva de har inne av.)

Kunde: "Jeg trenger dem i dag så det går ikke å bestille."

Meg: "Skjønner. Da sjekker jeg om noen av butikkene våre i nærheten har da, et øyeblikk..." *klikker meg inn på logistikkprogrammet på PC'n for å søke opp produktet*

Kunde: "Vet du ikke det uten å slå opp på en PC?"

Meg: "Jeg har dessverre ikke oversikt over varebeholdningen i de andre butikkene."

Kunde: "Da får jeg bare kjøre en runde til de andre butikkene deres da. Jeg har ikke tid til å vente på at du står her å surrer på en PC. Jeg trenger XXX i dag."

Så gikk kunden med et oppgitt sukk. Altså, hadde hun klart å vente i noen sekuder til kunne jeg fortalt henne hvilke butikker som hadde varen inne, men neida. Hun skulle heller kjøre rundt på på måfå i stedet...🙄

Anonymkode: 4e972...d85

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...