Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

FrankDrebin 2 1/2 skrev (7 timer siden):

Ah, joda, det går litt på det også, selvsagt. Dog prøver jeg å foreslå for de som kommer med fulle vogner å ta manuell kasse. Det går fortere, og det er mer plass. Men det er selvsagt opp til dem. :) 

Min erfaring er motsatt av det du sier her, og jeg har endel års erfaring med ekte storhandel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

smurfebuss skrev (6 timer siden):

Selvbetjeningskassene er da ikke lagt opp til at man kan ta vogna gjennom - langt mindre tre? Det skal være plass til de som bruker de andre selvbetjeningskassene og. Nærbutikken min har stengt selvbetjeningen etter kl 18 (regner med de har mye svinn på kveldstid) og i tillegg har de begrenset antall varer til 15 stk - nettopp fordi det ikke er plass til handlevogner. 

Dette er ikke tilfelle de stedene jeg handler, og jeg handler ikke når det er masse mennesker i butikken nettopp pga at jeg handler såpass mye i slengen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Fru Uperfekt said:

Min erfaring er motsatt av det du sier her, og jeg har endel års erfaring med ekte storhandel

Vel, om den i kassa har valium i årene går det nok fortere i selvbetjeningen. xD 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin 2 1/2 skrev (15 timer siden):

Vel, om den i kassa har valium i årene går det nok fortere i selvbetjeningen. xD 

I vanlig klasse går det saktere pga opp på bånd, og stå å henge for å vente på mer bånd plass så skal en annen slå gjennom for så å måtte pakke på andre siden. Sier ikke at min måte er best for alle men den har vist seg best for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Fru Uperfekt said:

I vanlig klasse går det saktere pga opp på bånd, og stå å henge for å vente på mer bånd plass så skal en annen slå gjennom for så å måtte pakke på andre siden. Sier ikke at min måte er best for alle men den har vist seg best for meg

Joda, det er individuelt, og jeg ser at noen er mer drevne i selvbetjeningen enn andre. Når noen derimot kommer med en hel vogn og ikke har snøring, derimot, da skal du ha takk. :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 16.6.2024 den 10.34):

Folk som prøver å betale før jeg engang har klart å kommet meg bort til kassen..... De legger på kortet, prøver å sette det inn..

"Det skjer ikke noe her!"

JEG MÅ FÅ SLÅ INN VARENE FØRST.

Anonymkode: b89ea...30e

Kjenner meg sååååå igjen i dette! Altså, det burde da være ganske logisk at den ansatte må slå inn varene på kassa FØR man betaler, eller....? :bond:

En annen variant er de som bare tæpper kjapt og legger kortet i kartmappa igjen uten å få med seg om betalingen gikk gjennom eller ikke. Så blir de sure når jeg sier at de ikke har betalt og mumler om at de ikke skal betale 2 ganger osv. Argh!!!

Anonymkode: 4e972...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kjenner meg sååååå igjen i dette! Altså, det burde da være ganske logisk at den ansatte må slå inn varene på kassa FØR man betaler, eller....? :bond:

En annen variant er de som bare tæpper kjapt og legger kortet i kartmappa igjen uten å få med seg om betalingen gikk gjennom eller ikke. Så blir de sure når jeg sier at de ikke har betalt og mumler om at de ikke skal betale 2 ganger osv. Argh!!!

Anonymkode: 4e972...d85

Merkelig hvordan folk legger igjen både sunn fornuft OG folkeskikk hjemme når de drar til butikken 🫣🫣🫣😵‍💫😵‍💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått at det er mange som ikke kan lese. Nylig fikk vi såkalt "miljøkvittering", dvs at kunder i selvbetjening kan velge mellom å få hele kvitteringen, eller bare en bitteliten lapp med strekkoden de trenger for å komme ut. Mange snur seg da og sier "Unnskyld? Det kommer ingen kvittering!" :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er høflig men ofte møter jeg uhøflige kassaansatte. Sier takk uten å tenker meg om, men uten værsegod først. Tenker jeg skal ignorere alle kassaansatte fra nå av.

Anonymkode: 379cc...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde innom butikken i dag som spurte etter et produkt vi ikke har i sortiment. Det nektet hun å godta, for hun hadde fått beskjed om å oppsøke kjeden jeg jobber i for å kjøpe produktet. Jeg forsøkte å forklare at dette er et produkt som verken har vært eller er i kjedens sortiment. Det er ikke et produkt som passer inn i varesortimentet vårt, men det ville hun ikke godta for hun hadde fått beskjed om at hun kunne kjøpe det hos oss. Samtalen gikk omtrent sånn:

"Hei, hva kan jeg hjelpe deg med i dag?"

"Jeg skal ha et *produkt*. Hvor finner jeg det?"

"Beklager, men det er dessverre ikke et produkt vi fører."

"Men jeg fikk jo beskjed om at jeg kunne få kjøpt *produkt* hos *navn på kjeden jeg jobber i."

"Det stemmer dessverre ikke."

"Er du sikker? Jeg fikk jo beskjed om det! Kan du dobbeltsjekke? Kanskje dere har noen bak på lageret?"

"Jeg er helt sikker. Vi har dessverre verken *produkt* du spør etter eller lignende i vårt sortiment."

"Men jeg fikk jo beskjed om at jeg kunne kjøpe det her."

"Hvem har gitt deg beskjed om det?"

"Betjeningen på *butikk* sa jeg kunne kjøpe det her."

"Beklager, men da tok de feil. Dette er ikke et produkt vi fører, dessverre."

"Men jeg fikk jo beskjed om at dere fører det."

"Som sagt tok vedkommende som tipset deg om det feil."

"Men hvorfor sa han det da? Om han ikke visste?"

"Det må du nesten høre med ham om. Det kan ikke jeg svare på."

"Du kan jo ingenting du."

Neisådaså...:hæ: Så fordi jeg ikke kan trylle frem et produkt kjeden overhodet ikke fører eller kan lese tankene til en ansatt i en annen butikk kan jeg ingenting. Greitdetdu...:kaklehone:

Anonymkode: 4e972...d85

  • Liker 16
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykemeldt i fire måneder og hadde første vakt i dag, kan hende jeg bare er litt «rusten», men jeg hadde ei eldre dame innom i dag. 
Hilse pent og spurte om hun ønsket noe hjelp. 
«Nei, jeg skal bare se på den.» mens hun så på en bluse fra litt avstand som hang oppe på veggen. 
Jeg tolket det dessverre som at hun da «bare» ville se og etter hvert spørre meg på nytt om jeg skulle ta den ned. 
Det var totalt feil gitt, og hun ble veldig hånende mot meg med en gang og om jeg ville selge noe måtte jeg yte bedre kundeservice. 
Jeg takler ikke sånne ufine mennesker så sa som sant var det ovenforstående, så hun kunne fint passe seg litt! 
(man vet ikke hva personen på andre siden har vært i gjennom holdt jeg på å tilføye). 
Endte opp med at hun kjøpte plagget og skulle forsøke å belære meg om salg og kundeservice, hadde tross alt jobbet på Vita i 10 år. 
Kunne heldigvis kontre med at jeg har jobbet i tre totalt forskjellige bransjer i 13 år, så ikke noe vits i å prøve å gjøre seg «større og bedre» her, nei 🙈😂

Men igjen, kan være jeg er litt rusten og at det var jeg som var dum 🥴

Anonymkode: 7dbc6...b2e

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hadde en kunde innom butikken i dag som spurte etter et produkt vi ikke har i sortiment. Det nektet hun å godta, for hun hadde fått beskjed om å oppsøke kjeden jeg jobber i for å kjøpe produktet. Jeg forsøkte å forklare at dette er et produkt som verken har vært eller er i kjedens sortiment. Det er ikke et produkt som passer inn i varesortimentet vårt, men det ville hun ikke godta for hun hadde fått beskjed om at hun kunne kjøpe det hos oss. Samtalen gikk omtrent sånn:

"Hei, hva kan jeg hjelpe deg med i dag?"

"Jeg skal ha et *produkt*. Hvor finner jeg det?"

"Beklager, men det er dessverre ikke et produkt vi fører."

"Men jeg fikk jo beskjed om at jeg kunne få kjøpt *produkt* hos *navn på kjeden jeg jobber i."

"Det stemmer dessverre ikke."

"Er du sikker? Jeg fikk jo beskjed om det! Kan du dobbeltsjekke? Kanskje dere har noen bak på lageret?"

"Jeg er helt sikker. Vi har dessverre verken *produkt* du spør etter eller lignende i vårt sortiment."

"Men jeg fikk jo beskjed om at jeg kunne kjøpe det her."

"Hvem har gitt deg beskjed om det?"

"Betjeningen på *butikk* sa jeg kunne kjøpe det her."

"Beklager, men da tok de feil. Dette er ikke et produkt vi fører, dessverre."

"Men jeg fikk jo beskjed om at dere fører det."

"Som sagt tok vedkommende som tipset deg om det feil."

"Men hvorfor sa han det da? Om han ikke visste?"

"Det må du nesten høre med ham om. Det kan ikke jeg svare på."

"Du kan jo ingenting du."

Neisådaså...:hæ: Så fordi jeg ikke kan trylle frem et produkt kjeden overhodet ikke fører eller kan lese tankene til en ansatt i en annen butikk kan jeg ingenting. Greitdetdu...:kaklehone:

Anonymkode: 4e972...d85

Synes du ikke hørtes nevneverdig hyggelig ut. Nesevis ansatt 

Anonymkode: c371e...479

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde kommer inn i butikken og snakker i telefonen under hele handleturen, i tillegg når kunden kommer til kassa.

Meg: Skal du ha pose?

Kunde: JA!

Jeg tar fram en pose og registrerer det i kassa.

Kunde: Nei, nei, ikke pose!

Greit nok at man kanskje får en viktig samtale når man er i butikk, men for meg er det jo i en sånn situasjon umulig å vite om kunden snakker til meg eller personen i telefonen, når "Ja" er et veldig vanlig svar å gi når noen spør om pose 🤣 Opplevd også at kunder snakker i telefonen, og ikke engang svarer på et eneste spørsmål eller legger merke til at jeg er der 🙃

Anonymkode: 81dc4...5ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Kunde kommer inn i butikken og snakker i telefonen under hele handleturen, i tillegg når kunden kommer til kassa.

Meg: Skal du ha pose?

Kunde: JA!

Jeg tar fram en pose og registrerer det i kassa.

Kunde: Nei, nei, ikke pose!

Greit nok at man kanskje får en viktig samtale når man er i butikk, men for meg er det jo i en sånn situasjon umulig å vite om kunden snakker til meg eller personen i telefonen, når "Ja" er et veldig vanlig svar å gi når noen spør om pose 🤣 Opplevd også at kunder snakker i telefonen, og ikke engang svarer på et eneste spørsmål eller legger merke til at jeg er der 🙃

Anonymkode: 81dc4...5ee

Eg er såpass "frekk" at spør jeg en som snakker i telefonen om pose og ikke får noe svar, ja da spørr jeg igjen, og igjen til eg får kontakt med vedkommende. Får alltid kontakt tilslutt, når de tar telefonen ned fordi eg ikke har trykket på bank 🤣Når man er og handler burde det være helt normalt og vise litt høffelighet mot hverandre. 

Snakker jeg selv i telefonen når eg når kassen får eg beskjed til den i telefonen om at eg enten ringer opp igjen, eller at lite øyeblikk eg må bare betale. 

Anonymkode: aedb5...1b8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kunde kommer inn i butikken og snakker i telefonen under hele handleturen, i tillegg når kunden kommer til kassa.

Meg: Skal du ha pose?

Kunde: JA!

Jeg tar fram en pose og registrerer det i kassa.

Kunde: Nei, nei, ikke pose!

Greit nok at man kanskje får en viktig samtale når man er i butikk, men for meg er det jo i en sånn situasjon umulig å vite om kunden snakker til meg eller personen i telefonen, når "Ja" er et veldig vanlig svar å gi når noen spør om pose 🤣 Opplevd også at kunder snakker i telefonen, og ikke engang svarer på et eneste spørsmål eller legger merke til at jeg er der 🙃

Anonymkode: 81dc4...5ee

Vanskelig med som snakker i tlf.. 

kom inn en kunde hos meg før jul og sa « hei ! « jeg svarte « hei! Hva kan jeg hjelpe deg med i dag ? « « han « jeg er bare på x senter for og se etter julegaver « meg « ok, er det noen konkrete ønsker  , eller vil du ha litt hjelp og tips til gaver ? « 

han tydelig irritert og drar ut øreproppen fra øret under luen « kan du slutte og blande deg inn i samtalen ? « og marsjerte sint ut. 

Anonymkode: 1ee65...ca8

  • Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kunde kommer inn i butikken og snakker i telefonen under hele handleturen, i tillegg når kunden kommer til kassa.

Meg: Skal du ha pose?

Kunde: JA!

Jeg tar fram en pose og registrerer det i kassa.

Kunde: Nei, nei, ikke pose!

Greit nok at man kanskje får en viktig samtale når man er i butikk, men for meg er det jo i en sånn situasjon umulig å vite om kunden snakker til meg eller personen i telefonen, når "Ja" er et veldig vanlig svar å gi når noen spør om pose 🤣 Opplevd også at kunder snakker i telefonen, og ikke engang svarer på et eneste spørsmål eller legger merke til at jeg er der 🙃

Anonymkode: 81dc4...5ee

Når en kunde står i telefonen i kasse stopper jeg opp og stirrer til de legger på eller setter samtalen på pause. Bruker de lang tid setter jeg kunden på pause og gjør noe annet. Jeg konkurrerer ikke med telefonen dems.

Anonymkode: 0b7b4...5a8

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når en kunde står i telefonen i kasse stopper jeg opp og stirrer til de legger på eller setter samtalen på pause. Bruker de lang tid setter jeg kunden på pause og gjør noe annet. Jeg konkurrerer ikke med telefonen dems.

Anonymkode: 0b7b4...5a8

Virkelig? 

Stod senest idag med vakthavende lege på telefonen. Kunne ikke legge på, måtte vente med han tastet på pc og undersøkte noe. 

Du mener virkelig at du ikke ville latt meg betale for brød og melk fordi jeg holdt telefonen mot øre og iblant svarte legen med : Ja det stemmer ol? 

Du er isåfall utrolig vanskelig og jeg ville blitt stående og trodd du hadde kassaproblemer mens jeg ventet på å betale. 

Anonymkode: 2619f...ab5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Når en kunde står i telefonen i kasse stopper jeg opp og stirrer til de legger på eller setter samtalen på pause. Bruker de lang tid setter jeg kunden på pause og gjør noe annet. Jeg konkurrerer ikke med telefonen dems.

Anonymkode: 0b7b4...5a8

Det er vel å dra det litt for langt? Skjønner at du syns det er uhøflig å snakke i telefon mens man handler altså… Men det du beskriver virker mer som en maktdemonstrasjon. 

Anonymkode: 191ee...a9b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.9.2024 den 22.57):

Synes du ikke hørtes nevneverdig hyggelig ut. Nesevis ansatt 

Anonymkode: c371e...479

Hæ? Du tuller??

Anonymkode: c1090...85f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Virkelig? 

Stod senest idag med vakthavende lege på telefonen. Kunne ikke legge på, måtte vente med han tastet på pc og undersøkte noe. 

Du mener virkelig at du ikke ville latt meg betale for brød og melk fordi jeg holdt telefonen mot øre og iblant svarte legen med : Ja det stemmer ol? 

Du er isåfall utrolig vanskelig og jeg ville blitt stående og trodd du hadde kassaproblemer mens jeg ventet på å betale. 

Anonymkode: 2619f...ab5

Det er virkelig ikke verre enn å trå til siden, slippe forbi de bak og fullføre samtalen før en går i kassa. Ev. siden du føler at du er viktigst kan du si "Et lite øyeblikk, jeg skal bare betale her" til den i telefonen. Selv hadde jeg valgt det første. Det er snakk om respekt for de du møter rundt deg og kun gjør jobben sin.

Matbutikker er åpent 7-23, sentre 10-21, det er nok av tid til å få gjort ærendene dine, du må ikke kombinere betalingen med pjatt i telefonen.

Anonymkode: 0b7b4...5a8

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...