Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

17.11 skrev (2 timer siden):

Det der skjedde så ofte da jeg jobbet i butikk, at jeg fortsatt er flabbergasted. Hva er det disse menneskene ikke skjønner.

Haha, ja, det er helt utrolig at folk ikke klarer å tenke seg til dette.

Anonymkode: b89ea...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Haha, ja, det er helt utrolig at folk ikke klarer å tenke seg til dette.

Anonymkode: b89ea...30e

Jeg tror man står litt i egne tanker og gjør det på automatikk. Kunne sikkert gjort det selv, jeg blir ganske fjern hvis jeg er midt i en lang tankeprosess 😅

Anonymkode: dafa5...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld kom det en dame inn i butikken som var rasende. Hun hadde nemlig betalt for mye for en vare og det var svindel og det som værre er. 

Greia var at hun hadde kjøpt en vare som kostet 1200 kr med 70% rabatt, altså hadde hun betalt 360 kr for den. Men da hun kom hjem hadde hun oppdaget at det stod en prislapp med 1000 kr på esken (gammel pris vi har oversett ved prisøkning i april). Altså skulle hun betalt 300 kr for den.

Den prislappen burde selvsagt den som stod i kassa sett og justert prisen deretter, men i "kampens hete" under de siste dagene av et opphørssalg med konstant lange køer i kassene og slitne ansatte kan det skje glipper. Og vi retter selvsagt opp i feil uten diskusjon og med en beklagelse om kunden kommer tilbake og påpeker det. Noe jeg var innstilt på denne gangen også.

Jeg slo varen i retur til 1200 kr - 70% = 360 kr og slo den inn til nytt for 1000 kr - 70% = 300 kr og sa hun fikk igjen 60 kr som var differansen mellom den rabatterte prisen hun skulle betalt og det hun faktisk hadde betalt.

Da ble hun rasende. Hun skulle nemlig ha igjen 200 kr. Differansen mellom den ordinære prisen som gikk inn på kassa og den ordinære prislappen på varen.

Jeg prøvde rolig og saklig å forklare henne at hun skulle ha igjen differansen på rabattert pris, ikke ordinær, og forsøkte å vise henne regnestykket, til ingen nytte. Hun ville ikke høre etter og nektet å godta det. Hun skulle ha igjen 200 kr, verken mer eller mindre. Ferdig snakket! 

Hun ble bare sintere og sintere og hisset seg skikkelig opp. Jeg var en forbanna idiot som ikke skjønte noen ting. Det endte med at hun gikk og sa hun skulle klage til kjeden sentralt. Hun vil få samme svaret derfra.

Anonymkode: 4e972...d85

  • Liker 15
  • Hjerte 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Dette var ikke noe en kunde sa, men gjorde. Jeg var selv kunde i dette tilfellet, og sto i selvbetjeningskassen på Rema 1000. Det var et par stykker som sto og ventet på tur, derav en middelaldrende fyr med to barn. Jeg scannet varene så fort jeg kunne og pakket dem deretter så raskt i posen som jeg kunne (jeg hadde bare 4-5 varer). Da jeg begynte å pakke i posen fant tydeligvis denne mannen ut at kassa nå var ledig, for her kom han inn fra venstre, stilte seg opp rett ved siden av meg (få cm unna) og klasket handelkurven på hylla ved kassa. Jeg ble ganske forfjamset men fortsatte å pakke varene i posen mens jeg følte meg skviset bort. Så lo han og sa at "du må jo ikke glemme kvitteringa!". Altså hallo, jeg har ikke glemt noe som helst, jeg er jo ikke helt ferdig enda!
Heldigvis klarte jeg å beherske meg og svarte bare rolig at jeg ikke var helt ferdig, før jeg skrev ut kvitteringa og gikk derfra.

Greit at man er utålmodig, men man kan da vente til folk faktisk går fra kassa før man kaster seg over den. Man får jo ikke scannet noen varer før den andre kunden er helt ferdig og har skrevet ut kvitteringen uansett.

Anonymkode: e7dd1...265

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så uvanlig tlf-samtale da jeg jobbet i en skobutikk. Jeg synes ikke det var så "dumt" riktignok, men litt søtt og irriterende når jeg hadde mye å gjøre.

Startet gjerne med "Nå skal du høre. Jeg og svigerinna mi var nylig på shopping i by x. For vi bor i bygd y, skjønner du. Så var vi innom butikken din. Vi så på noen sko da sjø, men så måtte vi dra, for vi måtte rekke bussen hjem. Ja, de går bare en gang i timen, og svigerinna mi hadde en legetime. Så jeg måtte legge av de skoene til kl.16 i dag, for jeg fikk ikke prøvd dem skikkelig. Hun svigerinna mi kan være litt stressa, sjø. Jeg er ner rolig, jeg. Heter du Frida, forresten? Det heter legefrua her i bygda også. Veldig fint navn, det. Men det jeg lurte på da, er om jeg kan fortsette med å legge av skoene til kl.18 i dag for jeg ...(enda en lang unødvendig forklaring på hvorfor). " 😄

 

Anonymkode: 36b7c...ccd

  • Liker 12
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hadde en kunde i selvbetjeningen som sto med en bananklase i hånda og klødde seg i hodet mens det sto med store, tydelige bokstaver: "LEGG VAREN PÅ VEKTEN". Dette var visst for vanskelig. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FrankDrebin 2 1/2 skrev (På 16.6.2024 den 0.22):

Kunder som kommer med en handlevogn med varer for en måned i selvbetjeningen, og syter over at de har dårlig tid når det blir tilfeldig kontroll. De har dårlig tid, og velger selvbetjeningen? Ha ha. 

Selvbetjening er gull når en har dårlig tid. Jeg scanner og barna pakker rett i poser etter hvor i huset varene skal. Kjøkken 1 og 2, tørrbod, kjøleskap 1-2-3, frys 1 til 5, kjølerom og hermetikk lager samt selvfølgelig vaskerom. Dette gjør det selvfølgelig og enklere når vi kommer hjem og alt skal i hus. 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg postet av utestengt bruker og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Fru Uperfekt said:

Selvbetjening er gull når en har dårlig tid. Jeg scanner og barna pakker rett i poser etter hvor i huset varene skal. Kjøkken 1 og 2, tørrbod, kjøleskap 1-2-3, frys 1 til 5, kjølerom og hermetikk lager samt selvfølgelig vaskerom. Dette gjør det selvfølgelig og enklere når vi kommer hjem og alt skal i hus. 

Ser den, men da må det jo være litt frustrerende når mye må opp igjen ved tilfeldig kontroll? :) Med mindre de ikke tar det så nøye der du handler da. xD 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.6.2024 den 13.23):

I går kveld kom det en dame inn i butikken som var rasende. Hun hadde nemlig betalt for mye for en vare og det var svindel og det som værre er. 

Greia var at hun hadde kjøpt en vare som kostet 1200 kr med 70% rabatt, altså hadde hun betalt 360 kr for den. Men da hun kom hjem hadde hun oppdaget at det stod en prislapp med 1000 kr på esken (gammel pris vi har oversett ved prisøkning i april). Altså skulle hun betalt 300 kr for den.

Den prislappen burde selvsagt den som stod i kassa sett og justert prisen deretter, men i "kampens hete" under de siste dagene av et opphørssalg med konstant lange køer i kassene og slitne ansatte kan det skje glipper. Og vi retter selvsagt opp i feil uten diskusjon og med en beklagelse om kunden kommer tilbake og påpeker det. Noe jeg var innstilt på denne gangen også.

Jeg slo varen i retur til 1200 kr - 70% = 360 kr og slo den inn til nytt for 1000 kr - 70% = 300 kr og sa hun fikk igjen 60 kr som var differansen mellom den rabatterte prisen hun skulle betalt og det hun faktisk hadde betalt.

Da ble hun rasende. Hun skulle nemlig ha igjen 200 kr. Differansen mellom den ordinære prisen som gikk inn på kassa og den ordinære prislappen på varen.

Jeg prøvde rolig og saklig å forklare henne at hun skulle ha igjen differansen på rabattert pris, ikke ordinær, og forsøkte å vise henne regnestykket, til ingen nytte. Hun ville ikke høre etter og nektet å godta det. Hun skulle ha igjen 200 kr, verken mer eller mindre. Ferdig snakket! 

Hun ble bare sintere og sintere og hisset seg skikkelig opp. Jeg var en forbanna idiot som ikke skjønte noen ting. Det endte med at hun gikk og sa hun skulle klage til kjeden sentralt. Hun vil få samme svaret derfra.

Anonymkode: 4e972...d85

Så glad jeg ikke jobber i butikk lengre. Opplevde lignende situasjoner veldig ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin 2 1/2 skrev (14 timer siden):

Ser den, men da må det jo være litt frustrerende når mye må opp igjen ved tilfeldig kontroll? :) Med mindre de ikke tar det så nøye der du handler da. xD 

De kjenner meg, og ved tilfeldig kontroll tar de ikke opp alle varer men typ 3-5 varer. Før tok de opp alle og da kansellerte jeg handelen pga det så ble fryktelig mye ekstra arbeid for de. (Hadde 3 fulle vogner) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Fru Uperfekt said:

De kjenner meg, og ved tilfeldig kontroll tar de ikke opp alle varer men typ 3-5 varer. Før tok de opp alle og da kansellerte jeg handelen pga det så ble fryktelig mye ekstra arbeid for de. (Hadde 3 fulle vogner) 

Ah, joda, det går litt på det også, selvsagt. Dog prøver jeg å foreslå for de som kommer med fulle vogner å ta manuell kasse. Det går fortere, og det er mer plass. Men det er selvsagt opp til dem. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvbetjeningskassene er da ikke lagt opp til at man kan ta vogna gjennom - langt mindre tre? Det skal være plass til de som bruker de andre selvbetjeningskassene og. Nærbutikken min har stengt selvbetjeningen etter kl 18 (regner med de har mye svinn på kveldstid) og i tillegg har de begrenset antall varer til 15 stk - nettopp fordi det ikke er plass til handlevogner. 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

smurfebuss skrev (19 minutter siden):

Selvbetjeningskassene er da ikke lagt opp til at man kan ta vogna gjennom - langt mindre tre? Det skal være plass til de som bruker de andre selvbetjeningskassene og. Nærbutikken min har stengt selvbetjeningen etter kl 18 (regner med de har mye svinn på kveldstid) og i tillegg har de begrenset antall varer til 15 stk - nettopp fordi det ikke er plass til handlevogner. 

Har aldri sett handlevogner i selvbetjeningskasser. Tror ikke helt på den historien.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff skrev (2 minutter siden):

Har aldri sett handlevogner i selvbetjeningskasser. Tror ikke helt på den historien.

Joda. Det var et problem på min nærbutikk. Jeg har sneket meg forbi folk med handlevogn plassert på tvers maaaange ganger før de fikk opp skiltet med max 15 varer (og gjort passasjen smalere så det er vanskelig å komme forbi med vogn).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Seff said:

Har aldri sett handlevogner i selvbetjeningskasser. Tror ikke helt på den historien.

Tror det ikke før du får se det?

jeg har også dratt handlevogna mi gjennom selvbetjeningen, det er god plass i den butikken jeg handlet og null problem å stå der med en vogn. Det finnes et hav av ulike planløsninger i dagligvarebutikker som gjør dette mulig, mange butikker har også mindre handlevogner i plast, som gjør det enda mer lettvint. 

Anonymkode: 5e3dc...992

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, smurfebuss said:

Joda. Det var et problem på min nærbutikk. Jeg har sneket meg forbi folk med handlevogn plassert på tvers maaaange ganger før de fikk opp skiltet med max 15 varer (og gjort passasjen smalere så det er vanskelig å komme forbi med vogn).

Jeg ser dette daglig der jeg jobber. Artig når de lager sin egen sperrebom med vognene, og naturligvis velger de ytterste kassene så alle må gjennom "bommen". :P 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff skrev (4 timer siden):

Har aldri sett handlevogner i selvbetjeningskasser. Tror ikke helt på den historien.

Ehm... Det kommer vel an på butikken. Vi handler jevnlig på butikk der det er rene dansegulvet mellom selvbetjeningsskassene og "alle" går der med proppfulle vogner. 

Anonymkode: 7a647...315

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff skrev (5 timer siden):

Har aldri sett handlevogner i selvbetjeningskasser. Tror ikke helt på den historien.

Joda det går fint det 

Anonymkode: 20b85...041

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid med handlevogna i selvbetjeningskassa. Sitter som regel ingen i den vanlige kassa på den butikken jeg handler. Har aldri stått i kø for selvbetjeningskasse der selv om alle bruler selvbetjeningskassene. Ved kontroll sjekker de noen få varer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...