MarianneE Skrevet 4. september 2023 #14601 Del Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bæreposene koster 4 kr.nå! Anonymkode: 90829...2b2 Der jeg jobber koster de fremdeles 2 kroner. Vi har ikke satt opp prisen på posene. Har inntrykk av at det stort sett er matbutikker som har økt prisen på poser 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chi Skrevet 5. september 2023 #14602 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Åh, disse folka plager meg. Ønsker alltid at noe skal si noe, fordi jeg (naivt) tenker at den personen som spurtet til den nye kassen kanskje faktisk aldri har tenkt over at det ikke er første mann til mølla, men neste i køen som gjelder i dette tilfellet. Anonymkode: c8174...caf Jeg blir alltid litt avventende når de åpner ny kasse i matbutikken, for jeg er usikker på hvem er fus på å gå dit. Er det nummer to i den originale køen? Men det blir vel litt kaos om han/hun skal rygge bakover med vogna si når det står mange folk bak? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #14603 Del Skrevet 5. september 2023 MarianneE skrev (16 timer siden): De som klager over prisen på bæreposer (de koster 2 kr) fordi de heeeelt sikkert er kjempe dyre mens de spontant kjøper en jakke til 1200 kr fordi den er så fin. Jeg har langt mindre kvaler med å bruke 1200kr på en jakke jeg synes er virkelig fin, som passer og er av god kvalitet enn jeg har med å bruke 2kr på en pose jeg strengt tatt ikke trenger... chi skrev (2 timer siden): Jeg blir alltid litt avventende når de åpner ny kasse i matbutikken, for jeg er usikker på hvem er fus på å gå dit. Er det nummer to i den originale køen? Men det blir vel litt kaos om han/hun skal rygge bakover med vogna si når det står mange folk bak? Jeg tenker det er førstemann som ikke har begynt å legge på varer ennå. Når jeg ser det er mye folk bak meg i køen pleier jeg alltid å lage litt luke foran meg i køen (det er ingen som har lyst å bli dyttet i knehasene eller pustet i nakken uansett) så jeg ikke må rygge for å kunne gå i neste kasse. Der jeg handler oftest står forresten kasse 1 og 2 mot hverandre så de kan dele kø uansett, så det er bare å skjene litt sidelengs. Anonymkode: 3e488...a3b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #14604 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Bæreposene koster 4 kr.nå! Anonymkode: 90829...2b2 4, 45 eller noe sånt på coop xtra Anonymkode: a908e...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #14605 Del Skrevet 5. september 2023 On 5/7/2023 at 7:01 PM, AnonymBruker said: Ah,jeg har jobbet på hotel og ja... Vi mistet vann, det var en ledning som sprakk, det var en vannstråle på gata utenfor hotellet. Jeg fikk mange ufine beskjeder om hvor ille det var at vi ikke hadde vann. Forstår at det ikke var greit å ikke ha vann, men hva tror de at jeg som jobbet med frokost kan gjøre med det? De som vil endre rom... Vi har hatt to av de sortene. En som hadde bestilt dobbeltrom men ville ha "to single" , vi var fulle booked. Vi kan ikke fikse det. Beklager. Og det hjelper ikke å kjefte på resepsjonisten. En annen som ville endre rom. Vi hadde ikke andre rom å sende han til. Du kan kjefte og kjefte så mye du vil, men ett nytt hotellrom dukker ikke opp. Vi mangler varer. Vi hadde ett problem med de som sendte oss matvarer og drikkevarer så vi gikk tomt. Og igjen, det hjelper så mye å kjefte på bartendere eller de som jobber på kjøkkenet. Vi har ikke de varene og vi kan ikke skaffe dem på minuttet! Jeg er bare glad at jeg ikke jobber på hotel lengre! Anonymkode: 73372...607 Har selv jobbet i hotell- og restaurantbransjen, både i resepsjonen og som servitør. Trøster meg med at "all erfaring er god erfaring"... Men det er de verste jobbene jeg har hatt, og har enda mareritt over hvor drit både kunder/gjester (og ikke minst ledelse) kan være 🤮 Og til luselønn på toppen av alt. Anonymkode: 6a31d...137 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #14606 Del Skrevet 5. september 2023 chi skrev (4 timer siden): Jeg blir alltid litt avventende når de åpner ny kasse i matbutikken, for jeg er usikker på hvem er fus på å gå dit. Er det nummer to i den originale køen? Men det blir vel litt kaos om han/hun skal rygge bakover med vogna si når det står mange folk bak? Helt klart, man må se det litt an og det finnes ingen fasit, selv om hovedregelen kanskje er eller burde være at nestemann i køen får gå først til den nye køen. Noen ganger er man kommet så langt fram i køen at man ikke gidder å skifte kø, særlig hvis man må begynne å rygge med handlevogn. Andre ganger står man litt krøkkete til fordi det er en reol eller noe i veien, mens de lenger bak har en enklere og kjappere vei over til den nye køen. Når dette siste skjer med meg lar jeg det bare være og blir stående der jeg er, og lar de bak meg gå til den nye køen. Og hvis ikke de foran gjør tegn til å bytte må på et tidspunkt noen lenger bak i køen "ta ansvar" og skifte over til den nye køen. Kanskje den mest korrekte oppførselen er at man avventer noen sekunder og ser an om den foran i køen bytter kø, hvis den personen ikke gjør det, kan man gjøre det selv? Anonymkode: cb36b...a26 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmd Skrevet 5. september 2023 #14607 Del Skrevet 5. september 2023 chi skrev (14 timer siden): Jeg blir alltid litt avventende når de åpner ny kasse i matbutikken, for jeg er usikker på hvem er fus på å gå dit. Er det nummer to i den originale køen? Men det blir vel litt kaos om han/hun skal rygge bakover med vogna si når det står mange folk bak? Denne diskusjonen er jevnlig oppe på KG. Like mange meninger som debattanter. I mine lokalbutikker er det ingen fast regel, folk flytter over eller blir værene. Ny kasse=ny kø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 6. september 2023 #14608 Del Skrevet 6. september 2023 (endret) 23 hours ago, mmd said: Denne diskusjonen er jevnlig oppe på KG. Like mange meninger som debattanter. I mine lokalbutikker er det ingen fast regel, folk flytter over eller blir værene. Ny kasse=ny kø. Jeg tenker førstemann til mølla. Til syvende og sist er det mest effektivt. Selv blir jeg ofte stående, gidde ikke stresse. Enkelte burde telle til hundre og prøve å chille når de står i kø, alle kommer seg gjennom kassa til slutt Endret 6. september 2023 av 17.11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #14609 Del Skrevet 6. september 2023 17.11 skrev (Akkurat nå): Jeg tenker førstemann til mølla. Til syvende og sist er det mest effektivt. Selv blir jeg ofte stående, gidde ikke stresse. Enkelte burde prøve å telle til hundre og prøve å chille når de står i kø, alle konmer seg gjennom kassa til slutt Jeg blir alltid stående, som regel løper alle foran meg, fint for meg, kommer fortere til kassa da. Anonymkode: a908e...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 6. september 2023 #14610 Del Skrevet 6. september 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg blir alltid stående, som regel løper alle foran meg, fint for meg, kommer fortere til kassa da. Anonymkode: a908e...bfb Haha ja det er sant, det har jeg vunnet på selv en del ganger! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #14611 Del Skrevet 9. september 2023 chi skrev (På 5.9.2023 den 6.59): Jeg blir alltid litt avventende når de åpner ny kasse i matbutikken, for jeg er usikker på hvem er fus på å gå dit. Er det nummer to i den originale køen? Men det blir vel litt kaos om han/hun skal rygge bakover med vogna si når det står mange folk bak? Jeg tenker at det er nestemann i køen, ja, men med rimelige forbehold. I praksis tenker jeg vel egentlig at det stort sett vil være nr. 3 i køen. Hvis den som står i kassen er ferdig med å laste opp alle tingene sine, er det som regel ikke noe mer effektivt for nr. 2 å bytte kasse, men den bak der igjen, vil helt sikkert komme raskere gjennom ved å flytte seg, og bør derfor få førsterett. Nå handler jeg stort sett i relativt små butikker da. I supermarkeder og lignende, hvor det kan være langt mellom kassene, eller man står "innesperret" når man har kommet et stykke frem i køen, vil andre regler gjelde. Man må bruke sunn fornuft og Anonymkode: c8174...caf 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 9. september 2023 #14612 Del Skrevet 9. september 2023 Når de gjør 2-3 mislykka forsøk på å betale, og så ser de på meg med forbløffelse i blikket: ''Tar dere ikke æmmeks (American Express)???'' Herregud, hvilket land tror de egentlig at de er i? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #14613 Del Skrevet 10. september 2023 FrankDrebin skrev (4 timer siden): Når de gjør 2-3 mislykka forsøk på å betale, og så ser de på meg med forbløffelse i blikket: ''Tar dere ikke æmmeks (American Express)???'' Herregud, hvilket land tror de egentlig at de er i? Favorittene mine var de som spurte om vi tok æmmeks, og da jeg svarte "ja" dro de opp et helt standard dnb-bankkort. Var ikke engang Saga 😂 Anonymkode: 3665a...903 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 10. september 2023 #14614 Del Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Favorittene mine var de som spurte om vi tok æmmeks, og da jeg svarte "ja" dro de opp et helt standard dnb-bankkort. Var ikke engang Saga 😂 Anonymkode: 3665a...903 Det er også rimelig spesielt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #14615 Del Skrevet 10. september 2023 Orbis skrev (På 14.5.2023 den 19.07): De tar 1,75 % av totalsummen. Det høres kanskje ikke så mye ut, men jeg jobber på bensinstasjon, fortjenesten vår på drivstoff er langt mindre enn det Nei, det var ikke dyrt. Det kommer jo selvsagt an på fortjenesten på varen en selger, men er nok dyrere med veksel og kontanter et slikt sted jeg jobber. Anonymkode: 1ee65...ca8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 10. september 2023 #14616 Del Skrevet 10. september 2023 FrankDrebin skrev (18 timer siden): Når de gjør 2-3 mislykka forsøk på å betale, og så ser de på meg med forbløffelse i blikket: ''Tar dere ikke æmmeks (American Express)???'' Herregud, hvilket land tror de egentlig at de er i? Eller når de gjør 2-3 mislykkede forsøk på å betale, og så fortsetter å gjøre akkurat det samme, selv om det er åpenbart at det ikke fungerer ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 10. september 2023 #14617 Del Skrevet 10. september 2023 ti10 skrev (1 time siden): Eller når de gjør 2-3 mislykkede forsøk på å betale, og så fortsetter å gjøre akkurat det samme, selv om det er åpenbart at det ikke fungerer ... Det også, ja. Fint lite man får gjort med det. ''Jamen, det virket jo der og der!!!'' Gi meg styrke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sløyfe Skrevet 10. september 2023 #14618 Del Skrevet 10. september 2023 Gjest Gjest skrev (På 12.7.2006 den 14.21): Jeg jobbet på IKEA i flere år, og der opplever man mye rart. Blant annet husker jeg en dame som bestemt mente at hun hadde kjøpt et hagemøbel sommeren før på IKEA, Furuset. Jeg prøvde å fortelle henne at vi åpnet avdelingen november året før, og dermed ikke fantes sommeren før, men hun ga seg ikke og var fast bestemt på at hun hadde kjøpt det på Furuset! Hva svarer man på sånt? Ellers har jeg vært borti kunder som nektet å tro på meg fordi jeg er ung, selv om jeg hadde lang fartstid på IKEA. En gang var det en kunde som krevde å snakke med "en som er eldre" enn meg, så da hentet jeg den eldste på huset. Problemet var jo at hun ikke visste noe om avdelingen det var spørsmål om, og henviste tilbake til meg. "Det er hun som kan det du lurer på!" det der er jo bare små ting fra andre sikkert har vært borti, man må nesten tåle litt vansklige kunder når man har valgt å jobbe i butikk, man man ikke det da bør man ikke jobbe i butikk i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #14619 Del Skrevet 11. september 2023 10 hours ago, Rosa Sløyfe said: det der er jo bare små ting fra andre sikkert har vært borti, man må nesten tåle litt vansklige kunder når man har valgt å jobbe i butikk, man man ikke det da bør man ikke jobbe i butikk i det hele tatt Men i denne tråden skriver man om de dumme kundene man vil. Du er ikke moderator. Anonymkode: 5e3dc...992 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #14620 Del Skrevet 11. september 2023 Rosa Sløyfe skrev (13 timer siden): det der er jo bare små ting fra andre sikkert har vært borti, man må nesten tåle litt vansklige kunder når man har valgt å jobbe i butikk, man man ikke det da bør man ikke jobbe i butikk i det hele tatt « tåle» ? Det er sikkert lov og bli frustrert og målløs i andre yrker også. Hvorfor deltar du i denne tråden egentlig? Anonymkode: 1ee65...ca8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå