Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jaane doe skrev (På 27.3.2023 den 19.27):

Kommer aldri til å forstå meg på kunder som kommer inn når omtrent alle bord er ledige, men allikevel setter seg ned på det ene bordet som ikke er blitt rengjort, og så presterer å bli sur og si "dette bordet er ikke vasket, det er ikke rent". Nei, jeg vet det. Men hvis du har øyne som fungerer bra nok til å se at det bordet ikke er vasket så klarer du vel også å se at alle de andre bordene rundt deg er vasket og rene?! Altså hvorfor setter de seg ikke der isteden....

Det er sikkert de samme som bare MÅ gå der det er trangest mulig, står pall med varer som skal ut eller andre ting som gjør det ugunstig å gå akkurat der. Det går liksom ikke an å gå der det er fri passasje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minya skrev (1 time siden):

Det er overraskende mange som ikke er klar over at alle betalingsalternativer koster noe.
Selv kontanter koster jo, for henting av overskytende beløp, levering av veksel og sånt noe, for ikke å snakke om de nyere kassene med kontantautomater.
Med betalingsautomater så koster det jo også vesentlig mer enn standarden å ta imot kredittkort og ikke bare debet-kort, og alle tillegg som mobilbetaling og sånt, koster ekstra å låse opp på terminalen, i tillegg til at det også potensielt koster ekstra for bedriften å ha det.
Vipps blir bare enda en betalingsløsning som folk ikke vet at det koster å ha en konto tilknyttet en bedrift.

Jeg pleide å si at folk flest ville ha nytte av å jobbe i butikk, for å opptjene seg både folkeskikk og litt mer generell kunnskap.

Ja, det koster, men det finnes jo ikke lenger alternativer for betalingsløsninger som ikke koster. Det er jo selvsagt at det er butikken/bedriften som tar de omkostningene da de tross alt har kalkulert fortjeneste på virksomheten sin. For oss kunder er jo ethvert kjøp, enten det er melk og brød eller ny vaskemaskin et rent økonomisk tapsprosjekt. 

Anonymkode: 099c2...580

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest skrev (På 4.9.2006 den 13.42):

Samboeren min har faktisk fått tidenes vaffel-oppskrift på Opplysningen. :hoho:

De er fantastisk gode!

Deler du den?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har -70% og i tillegg 3for2 på salgsvarene. Et hiiimla godt tilbud med andre ord. En godt voksen dame forstod ikke dette og lurte på hva jeg mente med 3for2 For om noe kostet 500 var halv pris 250 og da var det ikke 3for2. 

Her datt jeg litt ut. Hun kom t.om tilbake for hu lurte på hva tingene egentlig kostet.

Skjønte egentlig ikke hva hu prata om.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin skrev (2 minutter siden):

''Kan jeg betale i kassen?''

ground-hog-day.gif

Nei, helst i prøverommet el lageret. 😂

Anonymkode: df0f4...e44

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, helst i prøverommet el lageret. 😂

Ja, det sier seg selv. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder som bruker plassen ved pumpene som parkeringsplass….

Hvis jeg sier noe så blir de sure, hvis jeg ikke sier noe så blir andre kunder sure..😖

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hadde en kunde i dag som sa "jøss, gått opp i pris igjen? Denne var 5 kroner billigere da jeg kjøpte den for noen uker siden!"

Jeg sa: "Nei, det har ikke vært noen prisendringer i det siste, siden det er prisendringer hos oss den og den måneden".

Kunde: "Nei, denne var 5 kroner billigere sist!" (nei, han kjøpte ikke pose heller, da kunne jeg ha skjønt at han tenkte feil).

Tro meg, jeg som jobber i butikken vet når prisene blir endret. Vi må gå rundt og bytte ut prislappene manuelt, så vi vet godt når prisene blir endret.

Også har vi disse som spør "vet du hvor mye den koster i Sverige?" - Nei, jeg vet ikke det, har ingen interesse av det, jeg er her for å gjøre jobben min og bestemmer ikke prisene.

Også de som kjøper plastpose og klager over at den koster 4 kroner. Så ta med deg gjenbruksnett?

Alle som klager er de oppi årene, sånn 50+. De enkleste kundene er de mellom 20 og 30. Hører sjeldent klaging fra dem, og de har forståelse for at sånn og sånn er det.

Nesten litt "synd" at jeg trives så godt med jobben min når det er så mange som klager over pris og andre ting utenfor vår kontroll. Hver. Eneste. Dag.

Butikkjobb er virkelig ikke for alle. Lurer på hva disse kundene jobber med til daglig. Trives veldig godt med kollegaene mine, og er mange hyggelige kunder som er innom også. Spesielt stamkunder som man kan tulle og fleipe med. Er dem som gjør jobben holdbar. :)

Endret av kenpet
  • Liker 11
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kenpet skrev (1 time siden):

Alle som klager er de oppi årene, sånn 50+.

Er de i 50 årene, "oppi årene"????

Som en nybakt 50-åring, I take offense.....🤨🤨

😛😛😛

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som renholder møter man også mange spennende kunder.

- "hvorfor gidder du å vaske vinduer? Det blir jo møkkete igjen med en gang." 

- "du vet at jobben din handler om å kun vaske andre folks drit, det kunne jeg aldri ha gjort." 

- "hvorfor bruker du ikke grønnsåpe/klor/salmiakk? Du må også ha mer vann! Jeg har vasket i 50 år så jeg vet hva jeg snakker om." 

- en som gikk ned trappen jeg holdt på å vaske sa "nå kommer jag å klussar til." Men den var litt morsom da. 

- "kan du vaske meg også?" 

Og alle disse er kun menn som kommenterer slik. 

Anonymkode: d5b11...102

• Liker 9
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/15/2023 at 8:04 AM, AnonymBruker said:

Ja, og det fører til at mange kunder (ikke du, nødvendigvis) blir langt mer ukritisk i hva de plukker med seg når de haster bort til kassa. Man tenker umiddelbart at de fleste vil forlate butikken uten å kjøpe noe, men vi mennesker er ganske enkle i gjennomsnitt. Man dro dit for å handle, og vil helst ikke dra uten å gjøre det, så da plukker man med seg noe man ikke helt orker å tenke over fordi musikken er litt høy og plagsom. 

"Alle" sier at dette er noe de ikke lar seg lure av, men statistikken sier noe annet.

Anonymkode: 5e3dc...992

Noise cancellation er svaret. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg står i kø i matbutikken også åpner de ny kasse ved siden av. Vedkommende bakerst i køen springer bort med et "Oi, der var jeg heldig"

Forbanna gjøk

• Liker 29
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fame skrev (3 timer siden):

Jeg står i kø i matbutikken også åpner de ny kasse ved siden av. Vedkommende bakerst i køen springer bort med et "Oi, der var jeg heldig"

Forbanna gjøk

Hater de folka! Det er ikke en NY KØ, men flere kasser å fordele den gamle på!!! :bond: 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som klager over prisen på bæreposer (de koster 2 kr) fordi de heeeelt sikkert er kjempe dyre mens de spontant kjøper en jakke til 1200 kr fordi den er så fin.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (11 timer siden):

Forbanna gjøk

Åh, disse folka plager meg. Ønsker alltid at noe skal si noe, fordi jeg (naivt) tenker at den personen som spurtet til den nye kassen kanskje faktisk aldri har tenkt over at det ikke er første mann til mølla, men neste i køen som gjelder i dette tilfellet.

Anonymkode: c8174...caf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fame skrev (12 timer siden):

Forbanna gjøk

Dette gjorde jeg på lørdag. Har aldri gjort det, pleier alltid å slippe de foran meg i kø først (som man bør gjøre). Men akkurat på lørdag gjorde jeg det. De to foran meg i køa hadde smekkfulle handlevogner, og jeg stod med et glass pastasaus i hånda og hadde attpåtil med meg 4-åringen min som nærmest stod og sikla oppi stativet med donuts og maste etter godteri. 
Jeg sa «unnskyld meg, jeg har kun denne» og smatt foran. Mannen i kassa smilte lurt, og sa «det hadde jeg gjort også». 
Hun ene damen reagerte, himlet med øynene mot meg, mens hun andre smilte pent. 

Anonymkode: 0c868...192

• Liker 9
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette gjorde jeg på lørdag. Har aldri gjort det, pleier alltid å slippe de foran meg i kø først (som man bør gjøre). Men akkurat på lørdag gjorde jeg det. De to foran meg i køa hadde smekkfulle handlevogner, og jeg stod med et glass pastasaus i hånda og hadde attpåtil med meg 4-åringen min som nærmest stod og sikla oppi stativet med donuts og maste etter godteri. 
Jeg sa «unnskyld meg, jeg har kun denne» og smatt foran. Mannen i kassa smilte lurt, og sa «det hadde jeg gjort også». 
Hun ene damen reagerte, himlet med øynene mot meg, mens hun andre smilte pent. 

Det er greit når du sier det på den måten. Det er ikke greit når man gjør det med et "Oi, der var jeg heldig". Gjerne også med flere varer enn resten av oss i køen 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (6 minutter siden):

Det er greit når du sier det på den måten. Det er ikke greit når man gjør det med et "Oi, der var jeg heldig". Gjerne også med flere varer enn resten av oss i køen 

Det er jeg helt enig med deg i. Det er frekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (4 timer siden):

De som klager over prisen på bæreposer (de koster 2 kr) fordi de heeeelt sikkert er kjempe dyre mens de spontant kjøper en jakke til 1200 kr fordi den er så fin.

Bæreposene koster 4 kr.nå!

Anonymkode: 90829...2b2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...