Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vedkommende er kanskje en dum kunde selv? 

Anonymkode: 191ee...a9b

Mye som tyder på det, vedkommende er nok i egne øyne den viktigste kunden i lokalet, som de ansatte bør løpe til. Samme det, om de ansatte driter i alle de andre kundene som de allerede hjelper, som var der først.

Og hadde vedkommende vært der først og vi hadde gått fra henne for å begynne på ny kunde, hadde selvfølgelig helvete vært løs, vedkommende var jo der først!

Noen ser ikke andre enn seg selv dessverre. På disse misfornøyde vesnene hjelper det heller ingenting at du som ansatt er blid og imøtekommende mot dem, ALT er galt og folk som jobber i butikk er annenrangs mennesker. 😂

Anonymkode: 3a95e...019

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min verste kunde var han som blei fly forbanna da brannalarmen gikk på senteret og jeg sendte alle kundene ut av butikken for så å ta ned gitteret og evakuere meg selv. Han sto utenfor gitteret og hylte og skreik om hvor grusomt behandlet han ble og at han skulle melde meg til forbrukerrådet og politianmelde meg for å ha bedt ham om å gå ut og en masse andre helt grunnløse trusler. Jeg sa at brannalarmen går og jeg kommer til å forlate bygget, men hvis han absolutt ville stå i fellesarealet til senteret så kunne jeg ikke tvinge ham til å evakuere. Så gikk jeg ut. Han var borte innen alarmen ble avblåst.

Anonymkode: 4ebb5...b35

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Arkana skrev (På 13.7.2006 den 14.29):

En venn av meg som jobber med data opplevde flere ganger at folk som kom til ham for hjelp med PC'en sin kom med skjermen i den tro at det var dette som var selve maskinen. :ler: Lurer på hva de trodde boksen på gulvet var godt for.

Den boksen på gulvet? Det er jo harddisken 😆

Anonymkode: 7e9d6...9c2

• Liker 3
Skrevet

Eller folk som sier kan dere ikke bare hente på lager🙈Eller di som sier det står dere har 2 på lager.Men står alltid også at det kan være feil.Det leser dem ikke.Feilen kan være tyveri og da at antallet ikke stemmer.Hadde en som lurte på hvor mange julelys han trengte på ute treet sitt.Kona sa men hun har da ikke sett vårt tre🤣Mye rare folk.Eldre dame som spurte etter gravlys,Jeg fortalte hvor dem sto,hu fresa til meg og sa ja jeg mener gravlys da,som om hu mente jeg ikke viste hva det var.Ble med hu bort og pekte her er gravlysa. Eller folk som ikke leser hele skiltet ved varen.

Anonymkode: d98cf...111

• Liker 8
Skrevet

Kom på en historie til fra da jeg solgte kjøkken.

En mandag ettermiddag, ikke lenge før stengetid, kom et godt voksent par inn i butikken. Jeg tok dem i mot, gikk en runde med dem og de fant et kjøkken de likte godt som de ønsket et prisoverslag på. Tok i mot tegning (fikk plantegning av rommet og noterte hvilke ønsker de hadde) og forespeilet at de skulle få noe i løpet av onsdag. 

Dagen etter var to av kollegene mine på kurs og den tredje ringte inn syk, så jeg endte alene på jobb. Det var hektisk med mange kunder innom i butikken og i tillegg var det mange telefoner og eposter fra både kunder, leverandører og montører som skulle besvares.

Jeg hadde rett og slett ikke tid til å sette meg ned for å tegne kjøkken og regne pristilbud, så jeg sendte e-post til de kundene som ventet på tegninger og pristilbud fra meg og forklarte situasjonen og beklaget at det ville ta litt lenger tid enn forespeilet, men jeg lovet dem at de skulle få det innen helgen. De fleste tok det pent, takket for at jeg ga beskjed om det og hadde full forståelse for at sånt kan skje.

Så var det paret som hadde vært innom mandag da. De tok det ikke pent. Jeg fikk en lang, sint e-post om hvor uakseptabelt og useriøst det var at jeg ikke klarte å levere som jeg hadde lovet. Når jeg ikke engang evnet å levere tegning og pristilbud   innen min egen frist var vi uaktuelle som kjøkkenleverandør for dem.

Jeg var glad til, for tror de hadde vært kundene fra helvete.

Anonymkode: 379a7...032

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jobbet i blomsterbutikk på ett kjøpesenter for noen år siden, var tidlig høst og lyngen var begynt å innta butikken, kosta vell da tror jeg 39kr for en Erica lyngplante hos oss. Der kommer det gangende forbi ett eldre par, ca rundt 60+ ish. Og kona står å ser på disse, da herremannen presterer å HØYT OG T-Y-D-E-L-I-G påpeke at på REMA1000 KOSTER DISSE 19KR, DETTE ER ALT FOR DYRT!!! Joda, dyrere enn rema1000 sine, men det er dette vi jobber med, vi steller plantene her, og kan fortelle deg hvordan den skal stelles, osv... 🫠

Anonymkode: 95845...e57

Minner meg litt om den gangen jeg jobbet i en større matbutikk (Meny). Vi hadde Fairtrade roser til 129,- eller noe (litt lengre og finere(?)), mens Extra litt lengre bort hadde andre typer roser til 99,- eller noe. 

Fikk en kunde som valgte å kjøpe rosene sine hos oss, men som også surt påpekte at de var MYYYYYYYYYE billigere på Extra. Greide ikke å dy meg, så svaret han fikk i retur var at det ikke er noen her som tvinger ham til å kjøpe rosene hos oss, han kunne fint kjøpe de på Extra istedenfor om han ønsket. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: c0b1f...bf2

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Minner meg litt om den gangen jeg jobbet i en større matbutikk (Meny). Vi hadde Fairtrade roser til 129,- eller noe (litt lengre og finere(?)), mens Extra litt lengre bort hadde andre typer roser til 99,- eller noe. 

Fikk en kunde som valgte å kjøpe rosene sine hos oss, men som også surt påpekte at de var MYYYYYYYYYE billigere på Extra. Greide ikke å dy meg, så svaret han fikk i retur var at det ikke er noen her som tvinger ham til å kjøpe rosene hos oss, han kunne fint kjøpe de på Extra istedenfor om han ønsket. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: c0b1f...bf2

Du kunne fortalt fyren at varen koster mer når de er Fairtrade. Han må gjerne kjøpe blodroser hos Extra, men de er kunstig billig. Det er bare noen andre som bærer kostnaden…

Anonymkode: 3665a...903

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet

Vi hadde en som gikk i diabetes koma,han falt om i butikken.Vi måtte selvfølgelig få kundene ut og stenge butikken.Kunder ble sure og kallte oss frekke.Noen prøvde snike seg inn.Folk eier ikke skam her i livet.Hvor er empati og medfølelse.Det gikk heldigvis bra med mannen💖

• Liker 18
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi hadde en som gikk i diabetes koma,han falt om i butikken.Vi måtte selvfølgelig få kundene ut og stenge butikken.Kunder ble sure og kallte oss frekke.Noen prøvde snike seg inn.Folk eier ikke skam her i livet.Hvor er empati og medfølelse.Det gikk heldigvis bra med mannen💖

Er jo litt spesielt å stenge av. Brukte ambulansen uvanlig lang tid? Har selv vært i lignende situasjoner og det har ikke vært tid å få folk ut. Det kan også skape kø ved utgangen slik at jobbet til ambulansepersonellet blir vanskelig.  

Anonymkode: f4564...71d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er jo litt spesielt å stenge av. Brukte ambulansen uvanlig lang tid? Har selv vært i lignende situasjoner og det har ikke vært tid å få folk ut. Det kan også skape kø ved utgangen slik at jobbet til ambulansepersonellet blir vanskelig.  

SelvFØLGELIG stenger man av butikken når det ligger en bevisstløs person som trenger akutt medisinsk hjelp på gulvet der… 

Hva faen, skal folk tråkke rundt inni der fordi Ruth på femogførr trenger melk da eller? Altså ærlig talt. 

• Liker 22
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

SelvFØLGELIG stenger man av butikken når det ligger en bevisstløs person som trenger akutt medisinsk hjelp på gulvet der… 

Hva faen, skal folk tråkke rundt inni der fordi Ruth på femogførr trenger melk da eller? Altså ærlig talt. 

De fleste vil nok trekke seg unna automatisk. Hvertfall min erfaring.  De med helsebakgrunn vil komme til utsetting, og ambulanse vil ofte være der på kort tid om det er alvorlig.  

Om det er to på jobb, ene må utføre førstehjelp og den andre begynner å jage folk. Hvem ringer 113? 

Om masse folk skal ut døren, og ambulanse skal inn med båre blir det fort kaos. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det handler jo ikke om hva Ruth eller Lars trenger på butikken,  men om å konsentrere seg om det viktigste. Holde åpen passasje for ambulanse feks. Og ivareta den syke. Samt ikke lage mer kaos Og oppstyr enn hva som er nødvendig. 

Hva skjer om du bruker 3 minutter på å tømme butikken for folk og 30 biler skal ut av butikkens parkering når ambulanse kommer? Ikke bare å kjøre inn til siden når 11 stykker rygger ut av sin luke simultant. 

• Liker 9
Skrevet

husker også en dame som kom innom blomsterbutikken for å kjøpe falske blomster fordi rådyra spiste opp de hun hadde satt på gravstedet, selvsagt hadde jeg sympati for dama! MEN, hun ble rasende på meg fordi vi ikke hadde noe utvalg med falske blomster, vi var jo TROSS ALT en blomsterbutikk...🙃 

Anonymkode: 95845...e57

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

En ting som går igjen er at en del kunder ikke forstår hvorfor tilsynelatende like produkter har til dels store prisforskjeller og hvorfor det er dyrere å handle noen steder framfor andre. Enkelte blir jo som nevnt av andre her sure fordi de får "samme" vare billigere et annet sted. Man forstår jo da ikke at det både kan være kvalitetsforskjeller på selve produktene og at konseptene på servicen man får er svært ulik. Meny er dyrere enn Rema1000 fordi Meny har kjøtt- og ferskvaredisk med produkter skåret, laget og stekt på stedet av kokkene som jobber der. Dette krever selvfølgelig både flere ansatte på jobb enn hos Rema1000 og jeg vil også tro en kokk har høyere lønn enn en butikkmedarbeider.

En akrylgenser kan ikke sammenliknes med en genser av ull.

H&M med billige varer i litt dårlige stoffer som polyester og akryl og selvbetjeningskonsept ER noe annet enn 

Selv jobber jeg i faghandel innen bad og fliser og hos oss har alle både ulike typer relevante utdannelser (f eks har alle mennene fagbrev som murere i bunn og har jobbet mange år som flisleggere. En har også kompetanse som rørlegger i tillegg og en har jobbet som prosjektleder innen bygg. Jeg har to relevante utdanninger og lang relevant jobberfaring fra før. Vi kurses også jevnlig av leverandørene.) Og vi selger produkter av høy kvalitet (f eks baderomsmøbler av heltre og stein og fliser som er rettskjært) og varer som bestilles på skreddersøm, dvs designet til/for kunden. Selvfølgelig koster det mer når jeg bruker mye tid på å prate med den enkelte kunde om fargevalg og stil og deretter designer både flere rom for kunden og baderomsmøblene. Det er ikke uvanlig at bare møbelløsningen alene kommer på et par hundretusen. Så ja, dette koster åpenbart mer enn å velge billigfliser og flatpakkede møbler i hvit høyglans og du gjør hele jobben med design, montering osv selv.

Jeg sier ikke dette for å rakke ned på noen produkter, men for å belyse at kvalitetsprodukter koster mer og at servicenivået man får ved siden av også påvirker prisen.

• Liker 12
  • Nyttig 11
Skrevet

H&M med billige varer i litt dårlige stoffer som polyester og akryl og selvbetjeningskonsept ER noe annet enn Gucci og Prada skulle det stå.

Skrevet

Ikke akkurat dumme ting folk sier, men dumme ting kunder skriver i kommentarfelt er vel nært nok?

En lokal pizzarestaurant hadde 40-års jubileum nylig og i den forbindelse hadde de et jubileumstilbud. Facebookinnlegget de delte tilbudet i så omtrent sånn ut:

Vi feirer 40 år med et take-away tilbud til våre kjære kunder.

Stor pizza A, B, C eller D til kr 140 pr stk. Maks 3 per kunde.

Kun 12.12.22 fra 12:00 til 20:00. 

Vi holder restauranten stengt denne dagen.

Vi gjør oppmerksom på at det sannsynligvis vil være lenger ventetid enn normalt denne dagen. Takk for tålmodigheten og velkommen!

Dette burde vel være greit å forholde seg til, ikke sant? Kommentarfeltet viste at det var svært så vanskelig for enkelte. Her er noen eksempler på spørsmål som dukket opp:

Kunde 1: Ikke pizza K? 

Kunde 2: Må vi bestille bord?

Kunde 3: Hva med favoritten min, pizza F?

Kunde 4: Gjelder det alle pizzaene? 

Kunde 5: Gjelder tilbudet hele uka?

Anonymkode: 379a7...032

• Liker 40
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.2.2023 den 11.57):

Mye som tyder på det, vedkommende er nok i egne øyne den viktigste kunden i lokalet, som de ansatte bør løpe til. Samme det, om de ansatte driter i alle de andre kundene som de allerede hjelper, som var der først.

Og hadde vedkommende vært der først og vi hadde gått fra henne for å begynne på ny kunde, hadde selvfølgelig helvete vært løs, vedkommende var jo der først!

Noen ser ikke andre enn seg selv dessverre. På disse misfornøyde vesnene hjelper det heller ingenting at du som ansatt er blid og imøtekommende mot dem, ALT er galt og folk som jobber i butikk er annenrangs mennesker. 😂

Skjerp deg! For er forferdelig syn du har på kunder! Men nei du tar veldig feil !

Anonymkode: 20b85...041

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.2.2023 den 18.47):

Oj så spesielt at folk blir sure for det

Anonymkode: 20b85...041

• Liker 7
Skrevet

Kunde kommer inn: er det toalett her?
Meg: Ned gangen der, men det er dessverre ingen lys som virker der akuratt nå (håndverkere måtte ta noen sikringer)
Kunde går ned gangen.
Jeg, mens jeg snakker med en annen kunde ser do kunden fikle med lysbryteren i gangen
Meg høyt: Som sagt så virker ikke lyset
Kunde i en irritert tone: da burde dere sette opp en lapp da (men hun gå ut døra)

Du klarer ikke å få med det det jeg sier til deg men du ville liksom fått med deg en lapp som måtte vært plasert før gangen siden den også var uten lys? Særlig

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.2.2023 den 12.24):

Eller folk som sier kan dere ikke bare hente på lager🙈Eller di som sier det står dere har 2 på lager.Men står alltid også at det kan være feil.Det leser dem ikke.Feilen kan være tyveri og da at antallet ikke stemmer.Hadde en som lurte på hvor mange julelys han trengte på ute treet sitt.Kona sa men hun har da ikke sett vårt tre🤣Mye rare folk.Eldre dame som spurte etter gravlys,Jeg fortalte hvor dem sto,hu fresa til meg og sa ja jeg mener gravlys da,som om hu mente jeg ikke viste hva det var.Ble med hu bort og pekte her er gravlysa. Eller folk som ikke leser hele skiltet ved varen.

En ting er å be folk om å hente på lageret, det er galt nok, men jeg synes det er enda et hakk verre med dem som bare går inn på lageret for å sjekke selv ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...