Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, som sagt - hun brukte ikke app-tilbudet ved første handel. Var det jeg trodde det dreide seg om selv i starten, men fikk beskjed om at jeg ikke forstod hver gang. 😅

Anonymkode: 70452...c8b

Herlighet da er det ikke godt å vite hva hun mente. 

Anonymkode: 45050...676

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2020 den 23.33):

Denne er motsatt.

kommer sulten inn på en shellstasjon i NN, lager meg en kaffe på maskinen og går til disken med smørbrød/ div. Står et skilt på hver vare. Peker på den jeg vil ha og sier « jeg vil gjerne ha en panini med ost og Chorizo takk. 
ansatt: Haæ!!

Jeg, peker veldig nærme gjennom glasset og gjentar panini med ost og skinke, takk

ansatt: HÆ???????
meg: en sånn panini med ost og skinke. peker. Det står et skilt med nettopp det, panini med ost og Chorizo.

Ansatt Hæ?

peker og sier den der vil jeg ha

ansatt: HÆ????, vess du skal ha ei sånn brødskiva me ost og salami så si no for faen det......rister på hodet. 
ser på meg som om jeg har landet med en ufo på pumpe 4

Anonymkode: b64dd...243

Man kan ikke forvente mer av en stakkars nordlending.

Anonymkode: 47c7c...f25

• Liker 1
Skrevet

Jobbet i en hobbybutikk hvor en kunde beskrev ett eller annet han lurte på om vi hadde. Jeg var litt usikker på hva han mente og spurte hva han skulle bruke det til, men det «hadde jeg ingenting med!» 🙊🤭

Anonymkode: db2d2...9cd

• Liker 16
Skrevet

Hadde en litt spesiell kunde med svarte briller som kom innom hver dag og hadde mye på hjerte. Jeg var veldig høflig og snakket lenge med henne. Neste dag kom hun med en campingstol og skulle sitte der og holde meg med selskap

• Liker 41
Skrevet

Kunder som tror det er jeg som bestemmer prisen...

• Liker 16
Skrevet
Orbis skrev (42 minutter siden):

Kunde kommer bort til meg med en flaske låsspray

Kunde: Er denne bra?

Meg: Hva skal du bruke den til?

Kunde: (i en oppgitt/nedlatende tone) hva står det på den da?

Meg: Jeg ser det er en låsspray, men jeg hver ikke om du trenger å åpne en fryst lås, eller om du vil forhindre at den fryser

Kunde: Åpne en fryst lås

Meg: Den fungerer bra til det

(Hadde hun bare svart på spørsmålet mitt uten å være nedlatende, ville jeg lagt til at selv om den fint åpnet en fryst lås, vil låsen fryse igjen i løpet av kort tid og at vi har et annet produkt til omtrent samme pris som både åpner og forhindrer frysing)

Sorry asså, men her kunne du forklart hva de ulike låsspayene fungerte best til. Uten å spørre hva hun skulle bruke den til. Hadde sett dumt på deg jeg også, om du bare stilte det spørsmålet.

• Liker 29
Skrevet

Ikke butikk, men jeg jobber med IT i en bedrift. En ting som jeg ikke liker er når brukere (eller kunder) fortsetter å være irritert/sint når jeg sier at jeg kan ordne det. Da holder det med å si "Ok, takk" eller lignende. Har mer lyst til å ikke hjelpe når de fortsetter med sånt:(

Bruker(Ansatt): Den ene skjermen min fungerer ikke!!
Meg: (Spør et par spørsmål om det)
Bruker: Nei, det skjedde i forrige uke men jeg kan ikke jobbe sånn! Får ikke gjort jobben min
Meg: Ok, jeg skal på et møte straks, men kan se på det raskt nå
Bruker: Det er jo helt umulig å jobbe med skjermen min. Den burde vært reparert med en gang det skjedde!
Meg: Ja, det skjønner jeg
Bruker: Ja, vi burde ha bedre skjermer, dette er for dårlig. Har vi ikke penger til nye skjermer?

Og sånn fortsetter det... Det var heldigvis lett å løse og humøret hans snudde helt😅

Men hvorfor i all verden sier ikke folk ifra om slikt når det skjer? Også blir de sint på meg fordi jeg ikke kan lese tanker eller sjekke hver arbeidsplass daglig.

Anonymkode: f0ad7...fb9

• Liker 14
Skrevet
Orbis skrev (49 minutter siden):

Kunde kommer bort til meg med en flaske låsspray

Kunde: Er denne bra?

Meg: Hva skal du bruke den til?

Kunde: (i en oppgitt/nedlatende tone) hva står det på den da?

Meg: Jeg ser det er en låsspray, men jeg hver ikke om du trenger å åpne en fryst lås, eller om du vil forhindre at den fryser

Kunde: Åpne en fryst lås

Meg: Den fungerer bra til det

(Hadde hun bare svart på spørsmålet mitt uten å være nedlatende, ville jeg lagt til at selv om den fint åpnet en fryst lås, vil låsen fryse igjen i løpet av kort tid og at vi har et annet produkt til omtrent samme pris som både åpner og forhindrer frysing)

Jobber I jernvare selv og hadde aldri sagt slik til en kunde. Utrolig rart å stille spørsmål. Allerede når hun spurte deg skulle du svart det siste svaret ditt. 

Dårlig kundebehandling. Lite smart ettersom å være kundeorientert er viktig i dagens marked. 

Anonymkode: fc249...e74

• Liker 18
Skrevet

Rart å stille spørsmål for å fine ut om et produkt passer for en kunde? Den var ny. Avhengig av svaret, kunne det vært at den første sprayen var det beste for denne personens behov

Jeg hjelper gjerne kunder med alt de måtte lure på, men folk som er nedlatende mot meg bare fordi jeg stilte dem et spørsmål, får ikke noe mer hjelp enn et enkelt svar på det de spurte om.

• Liker 31
Skrevet
Orbis skrev (24 minutter siden):

Rart å stille spørsmål for å fine ut om et produkt passer for en kunde? Den var ny. Avhengig av svaret, kunne det vært at den første sprayen var det beste for denne personens behov

Jeg hjelper gjerne kunder med alt de måtte lure på, men folk som er nedlatende mot meg bare fordi jeg stilte dem et spørsmål, får ikke noe mer hjelp enn et enkelt svar på det de spurte om.

Lite kunde sentrisk tankegang. Bedrifter før ut pga slik kundeservice vet du. 

Anonymkode: fc249...e74

• Liker 4
Skrevet
Orbis skrev (1 time siden):

Hun spør : er denne bra?

Og da bør du selvfølgelig svare : den fin til avtining, men vil du unngå at det fryser igjen, så har vi en annen type.

Sånn. Da har du vist litt interesse og gitt info. Ikke verre enn det. 

• Liker 44
Skrevet

Folk ser ut til å innbille seg at man ikke behøver grunnleggende folkeskikk når man er kunde. 

"Er denne bra?" er ikke et spørsmål man uten videre kan svare på med mindre man vet hva "den" faktisk skal brukes til.

Løpesko er sikkert fantastiske til å løpe i, det betyr ikke at de utmerker seg som tøfler.

I tiden jeg hadde innen IT og kundeservice (og det var over et tiår) får man ofte spørsmålet "Er X bra?" Og svaret er alltid det samme. "Det kommer an på hva du skal bruke det til."

Hvis man er så sart at man ikke tåler et oppfølgingsspørsmål uten å bli nedlatende og frekk, da har du lite ute blant folk å gjøre.

• Liker 49
Skrevet
Emmelise skrev (6 minutter siden):

Folk ser ut til å innbille seg at man ikke behøver grunnleggende folkeskikk når man er kunde. 

"Er denne bra?" er ikke et spørsmål man uten videre kan svare på med mindre man vet hva "den" faktisk skal brukes til.

Løpesko er sikkert fantastiske til å løpe i, det betyr ikke at de utmerker seg som tøfler.

I tiden jeg hadde innen IT og kundeservice (og det var over et tiår) får man ofte spørsmålet "Er X bra?" Og svaret er alltid det samme. "Det kommer an på hva du skal bruke det til."

Hvis man er så sart at man ikke tåler et oppfølgingsspørsmål uten å bli nedlatende og frekk, da har du lite ute blant folk å gjøre.

Løpesko og tøfler? Ja, det var det jo relevant å sammenlikne med  😆

• Liker 2
Skrevet

Hadde et noen "sjarmtroll" innom i løpet av kveldsvakta i dag.

Kunden setter en eske med drammeglass på disken. "Dette er akevitt glass, ikke sant?" Jeg bekrefter at jo, dette er akevitt glass.

"Har dere hetvins glass?"  

"Det er dessverre ikke hetvins glass i den serien."

"Nå spurte jeg om dere har hetvins glass generelt, ikke om dere har hetvins glass i XX-serie."

Er jeg helt idiot som antok at kunden spurte etter hetvins glass i samme serie som akevitt glassene kunden kom til kassa med?  Hun var skikkelig nedlatende i tonefallet og det var helt tydelig at hun syntes jeg var stokk dum.

---

Eldre dame ber om hjelp og jeg blir med henne bort en hylle med diverse lysestaker og vaser.

"Jeg skal ha en av den," sier hun og peker på en lysestake som kun selges parvis. (På prisskiltet står det tydelig "per par").

Jeg henter en pakke på lageret og vi går til kassa hvor jeg slår den inn og sier beløpet.

"Men, jeg skal jo bare ha en. Du sier jo prisen for to."

"Disse selges kun i pakke med to, ikke enkeltvis."

"Men kan du ikke selge en av de som står i hylla da, det gjør vel ikke noe om dere ikke har to utstilt?"

"Det kan jeg dessverre ikke gjøre. Disse selges som sagt parvis."

"At det skal være så vanskelig..." sukket hun og gikk.  

Er dessverre lite jeg får gjort når leverandøren kun selger varen parvis.

---

Kunde kommer til disken med en brødboks.

"Hva er beste pris på denne?"

"Den røde prisen, 499,-, er kampanjeprisen."

"Jeg tar en, men da skal jeg ha en ny."

"Den er ny. Alle varene i butikken er nye."

"En ny fra lageret. Ikke en som har stått i butikken."

"Alle vi har står i butikken, så om du ikke vil ha en av dem kan jeg ikke hjelpe deg." 

"Men jeg vil ikke ha en brukt."

"Den er som sagt ikke brukt."

"Jo, når den har stått ute i butikken er den brukt. Jeg kan kjøpe den til halv pris av den røde."

"Beklager, men det er kampanjeprisen som gjelder. Det er en helt ny vare, den har ikke vært brukt."

"Det går jo ikke an å handle her. Dere selger brukte varer til full pris! Det er svindel!!" sa han i det han stormet ut av butikken.

Altså... Hvor handler han om han alltid får "ny" vare fra lageret? Det lurer jeg på. 

Anonymkode: 379a7...032

• Liker 41
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.12.2020 den 14.05):

Kunder som tror det er jeg som bestemmer prisen...

Huff ja😛 Jeg jobbet tidligere i kiosk, og da var det en som skrek til meg: Hvordan har du nerver til å kreve 21 kr for en brus?! Skammer du deg ikke?! (Mange år siden😂). 

• Liker 13
Skrevet

En kunde som kjøpte sjokolade en gang. Tror det var en liten snickers. Vet ikke hva den kosteri butikk, men jeg jobber i kantine og vi tar kioskpriser. Når jeg sa 26 kroner ble hun dritsur. "Herregud, er det egentlig lovlig å ta så mye for en sjokolade?!!". Ikke kjøp en jævla sjokolade da hvis du syns det er så forbanna dyrt. Hadde lyst å si det, gjorde det ikke, men angrer litt.

Anonymkode: b89ea...30e

• Liker 7
Skrevet

Kjeden jeg jobber i har kundeklubb, hvor alle som melder seg inn får en velkomstkupong med rabatt på en valgfri vare som swipes av kunde ved bruk. Her om dagen kom det en dame inn som hadde tatt screenshot av sin kupong, fordi hun hadde «ryddet» i sms- innboksen sin og slettet kupongen... Altså, du kan ikke innløse en swipekupong via screenshot 🤦‍♀️ 

Anonymkode: 864d4...e38

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...