Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

On 12/17/2019 at 2:57 PM, ti10 said:

Jeg hadde også blitt irritert dersom noen hadde bedt meg om å fjerne prisen, men samtidig har jeg stått og sett på betjening som har pakket inn uten å fjerne prisen før jeg sa fra.

Så når noen ber deg fjerne prislapp er det irriterende, men når du ber andre fjerne prislapp er det greit?

Anonymkode: 11a79...aa2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overraskende mange kunder som tror jeg som sitter bak kassa har tilgang på bankinfoen deres... 

Kunde: «Hei hvor mye har jeg på kortet?»

meg (tenker det er et gavekort det er snakk om): «Kan jeg få se på kortet?»

Kunden gir meg et bankkort...

Meg: «Nei, jeg kan dessverre ikke se saldoen på bankkort»

Men før jeg rekker å foreslå å ringe banken eller gå til nærmeste minibank, blir de sure på meg fordi «dette burde du da vite!»

... Mener du at alle skal ha tilgang på saldoen din? 

 

Anonymkode: 45010...df3

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det mest irriterende jeg vet som kunde selv er folk som ikke følger med på steder med kølappsystem.

Eksempler:

Kø på apoteket: Nr.52 ropes opp, det ventes i mange sekunder. ingen kommer. Nr. 53 ropes opp; min tur. I det jeg går bort kommer nr.52 småstresset og presser seg frem, det er jo tross alt h*ns tur! 
Når 52 omsider er ferdig går jeg frem igjen, men den ansatte har allerede trykket, så nr.54 dukker opp, og den ansatte blir irritert på meg som om det jeg som står bak kaoset. 52 forsvinner blid og fornøyd.

Kø på postkontoret: mange kasser er åpne. Nr. 84 kan komme til kassen, ingen kommer. Så kan 85 komme i en annen kasse, meg. Plutselig har 84 funnet det for godt å gå til kassen, men h*n forstår ikke dette kompliserte systemet, så h*n går heller til kassen hvor 85 skal komme, som igjen gjør at jeg må spurte til kassen med  84 før nytt nummer kommer på skjermen. Igjen er det jeg som fremstår som idioten. 
 

 

 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er motsatt.

kommer sulten inn på en shellstasjon i NN, lager meg en kaffe på maskinen og går til disken med smørbrød/ div. Står et skilt på hver vare. Peker på den jeg vil ha og sier « jeg vil gjerne ha en panini med ost og Chorizo takk. 
ansatt: Haæ!!

Jeg, peker veldig nærme gjennom glasset og gjentar panini med ost og skinke, takk

ansatt: HÆ???????
meg: en sånn panini med ost og skinke. peker. Det står et skilt med nettopp det, panini med ost og Chorizo.

Ansatt Hæ?

peker og sier den der vil jeg ha

ansatt: HÆ????, vess du skal ha ei sånn brødskiva me ost og salami så si no for faen det......rister på hodet. 
ser på meg som om jeg har landet med en ufo på pumpe 4
 

 

 

Anonymkode: b64dd...243

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette er ikke dumme ting de sier, men gjør. Det er både kjempeirriterende og litt komisk på samme tid. Og rundt 60-70% gjør det!

De legger varene på disken og legger kortet med en eneste gang på kortterminalen, også tar de kortet opp og ned opp og ned og blir mer og mer stressa. Så utbryter de: «ER DET IKKE TAPPING ELLER?!??» Joda, men ro nå an litt, jeg har ikke rukket å få åpna kassa en gang:laugh:

Anonymkode: b025d...16e

Det der så utrolig irriterende. Skjer hele tida. Jeg rekker ikke engang logge på kassa før de begynner å tæppe kortet og mugger over at ingenting skjer. Så sier jeg noe a la "jeg må få lov til å slå inn varene før du betaler" og de humrer samtykkende mens de fortsetter å tæppe uten å skjønne hvorfor det ikke skjer noe og mumler om at noe er feil med bankterminalen...:klaske:

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det der så utrolig irriterende. Skjer hele tida. Jeg rekker ikke engang logge på kassa før de begynner å tæppe kortet og mugger over at ingenting skjer. Så sier jeg noe a la "jeg må få lov til å slå inn varene før du betaler" og de humrer samtykkende mens de fortsetter å tæppe uten å skjønne hvorfor det ikke skjer noe og mumler om at noe er feil med bankterminalen...:klaske:

Anonymkode: 379a7...032

Flere. Ganger. Hver. Jævla. Dag.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aaah! For en deilig tråd! Mimrer tilbake til tiden da jeg jobbet i dyrebutikk. 

Rett før jul ringte det en pappa som ville ha marsvin til datteren sin. Han ønsket at jeg satt sammen en "startpakke" og ha klar til han kom innom etter han var ferdig på jobb. Jeg spurte de vanligste spørsmålene som; er det et planlagt kjøp? Er det du som skal ha hovedansvaret, osv. Jada, dette var gjennomtenkt. Så jeg lagde en pakke med stort bur med utstyr. Rett før stengetid, på lille julaften, kom en stresset pappa inn. Jeg gikk bak og hentet marsvinet for å sette det inn i det klargjorte buret. Da utbryter pappaen; Er det sååå stort? Jeg trodde det var bittelite. Samtidig som han viser dansemus størrelse mellom hendene. 

Jeg sa at vi bare beholdt marsvinet og henviste pappaen til nabobutikken med en anbefaling om NintenDogs i stedet...🙄 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Troyamin said:

Aaah! For en deilig tråd! Mimrer tilbake til tiden da jeg jobbet i dyrebutikk. 

Rett før jul ringte det en pappa som ville ha marsvin til datteren sin. Han ønsket at jeg satt sammen en "startpakke" og ha klar til han kom innom etter han var ferdig på jobb. Jeg spurte de vanligste spørsmålene som; er det et planlagt kjøp? Er det du som skal ha hovedansvaret, osv. Jada, dette var gjennomtenkt. Så jeg lagde en pakke med stort bur med utstyr. Rett før stengetid, på lille julaften, kom en stresset pappa inn. Jeg gikk bak og hentet marsvinet for å sette det inn i det klargjorte buret. Da utbryter pappaen; Er det sååå stort? Jeg trodde det var bittelite. Samtidig som han viser dansemus størrelse mellom hendene. 

Jeg sa at vi bare beholdt marsvinet og henviste pappaen til nabobutikken med en anbefaling om NintenDogs i stedet...🙄 

Enda en som blander marsvin og hamster da tenker jeg :)

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det der så utrolig irriterende. Skjer hele tida. Jeg rekker ikke engang logge på kassa før de begynner å tæppe kortet og mugger over at ingenting skjer. Så sier jeg noe a la "jeg må få lov til å slå inn varene før du betaler" og de humrer samtykkende mens de fortsetter å tæppe uten å skjønne hvorfor det ikke skjer noe og mumler om at noe er feil med bankterminalen...:klaske:

Anonymkode: 379a7...032

Samme i apotek. Særlig i reseptur, der folk prøver å tæppe eller sette kortet i terminalen med EN GANG du har plukket frem legemidlene fra hylla. Alle pakker som utleveres til kunde fra resept skal kontrolleres både manuelt og med skanning for å sikre at riktig etikett festes på riktig legemiddel, samt at hver pakke er merket med en kode som må verifiseres ved skanning for å sjekke at legemidlet ikke er forfalsket. Slikt tar jo litt tid, men det er det mange som ikke forstår.

Og, da jeg var student måtte jeg vente på faglig kontroll fra farmasøyt for alle resepter, da spurte gjerne kunden om h*n kunne betale mens vi ventet fordi h*n har dårlig tid. Ehm, nei selvsagt ikke. Da forsvinner jo hele hensikten med at farmasøyten skal kontrollere utleveringen.

Anonymkode: 21b9a...ae5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kvinne, som har jobbet i ulike butikker med å selge verktøy, byggemateriell og maskiner i flere år: "kan jeg få snakke med en mann.."

Det morsomme er at det er ofte de som ikke har peiling som stiller dette spørsmålet først. Typisk familiefedre på 35 som skal bygge platting for første gang. Skikkelige arbeidskarer med oljeskifthender og vernesko forstår godt at jeg har peiling når jeg begynner å snakke med dem.

Anonymkode: 96d01...72d

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Så når noen ber deg fjerne prislapp er det irriterende, men når du ber andre fjerne prislapp er det greit?

Anonymkode: 11a79...aa2

Ja, fordi det burde være unødvendig å måtte be om å fjerne en prislapp når det er tydelig at det er en gave. Man burde skjønne såpass når man jobber i en butikk.

Det er derfor jeg synes det er litt irriterende å ble bedt om å fjerne prislappen, da tenker jeg jo "ser jeg så tett ut? Tror de ikke jeg skjønner det?" , men etter min erfaring er de som ber om å fjerne prislappen idet de legger tingen på disken de samme som forlanger kvittering FØR varen er betalt.

Det er klart at alle kan glemme, men det går jo an å vente til man ser at det ikke blir gjort før man sier det. OG, ikke minst, si det på en normalt høflig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Denne er motsatt.

kommer sulten inn på en shellstasjon i NN, lager meg en kaffe på maskinen og går til disken med smørbrød/ div. Står et skilt på hver vare. Peker på den jeg vil ha og sier « jeg vil gjerne ha en panini med ost og Chorizo takk. 
ansatt: Haæ!!

Jeg, peker veldig nærme gjennom glasset og gjentar panini med ost og skinke, takk

ansatt: HÆ???????
meg: en sånn panini med ost og skinke. peker. Det står et skilt med nettopp det, panini med ost og Chorizo.

Ansatt Hæ?

peker og sier den der vil jeg ha

ansatt: HÆ????, vess du skal ha ei sånn brødskiva me ost og salami så si no for faen det......rister på hodet. 
ser på meg som om jeg har landet med en ufo på pumpe 4
 

 

 

Anonymkode: b64dd...243

Tja, det er ikke greit å svare så frekt og banne til kunden, men her i dette innlegget sa du jo selv både chorizo og skinke, så hvis du gjør det når du bestiller, skjønner jeg at betjeningen blir forvirret. Dessuten kan jo chorizo og salami se ganske likt ut, spesielt inni en panini/ egentlig alt påsmurt. Det er ikke uvanlig at folk insisterer på å få noe de "har kjøpt her mange ganger før", men som faktisk ikke er det de tror det er :) 

Og hvis man i tillegg tenker på "korona-skjermene" som har kommet opp og sperrer for lyden, mange har munnbind OG at det er vanskelig for betjeningen å se hva kunden peker på når man står bak disken, og det ligger mye forskjellig i disken, så skjønner jeg at det oppstår misforståelser. Det er ofte skilt og andre varer i synsfeltet mellom kunde og ansatt.

Det er veldig ofte så å si umulig å skjønne hva personen vil ha når de kommuniserer med å peke og mumle "den der". Men det er klart, banning er ikke greit uansett.

Det enkleste er hvis folk står i kassen, ser på den ansatte og så sier hva de skal ha. Enkelt og greit :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, idag ass...

Jeg jobber i en butikk på et senter. Senteret har et eget kundeklubb-tilbud, hvor vi har 30% på en valgfri vare. Kundeklubben er en app man laster ned på telefonen, hvor man finner tilbud fra ulike butikker, deriblant vår. Vi har ikke noe med denne appen å gjøre ellers - vi har tilbud der inne som vi informerer om, og vi vet hvordan man finner appen/bruker et tilbud, men  det er det. Vi har også vår egen kundeklubb. 

15 minutter før stenging kommer det inn en kunde med mannen sin som har vært her tidligere idag og handlet. Hun sier at hun ble spurt om å laste ned appen, men ikke gjorde det. De skal også kjøpe en vare som VÅR kundeklubb har tilbud på.

"Kan vi få en tilgodelapp, siden hun ikke brukte 30% isted?" tolker det først som at de vil bytte varene som ble handlet tidligere og få igjen penger. Selvfølgelig helt uaktuelt siden hun takket nei til det før. "Nei, du skjønner ikke. Kan vi få 30%?". Siden de skal ha noe som det er tilbud på allerede sier jeg at de ikke kan kombinere. Mye fram og tilbake, fortsatt snakk om at de "SKAL" ha en tilgodelapp "fordi hun ikke brukte den istad". Forklarer at ja, de kan få 20% hvis de kjøper noe NÅ, til ordinær pris. Tilbudet ligger i appen til man bruker det. Tror det går sånn 10 minutter med "du skjønner ikke hva jeg mener", og "glem det!! du sier bare nei nei nei!!😡". 

TIl slutt virker det som om de begynner å påstå at 30% som ligger i appen er borte. Ber dem isåfall kontakte senteret, siden vi ikke har noe med den appen å gjøre og ikke kan kontrollere det. Mulig det er jeg som var treig, men tolket det til slutt som at de ville at jeg skulle skrive ut en tilgodelapp på 30% som ikke gir mening fordi 1) vi har ikke mulighet til å skrive ut en tilgodelapp med prosenter 2)  kupongen ligger jo allerede inne i appen hvis man ikke har brukt den - vi kan ikke skrive ut tilgodelapper når alt allerede er i orden og 3) det er senterets app, ikke vår... 

Hun åpnet til slutt opp appen og der lå fremdeles tilbudet på 30%, klar til å hentes. Ble rimelig utålmodig til slutt etter å ha kranglet i typ 15 min, og er fortsatt ikke 100% sikker på hva de egentlig lurte på. 

Anonymkode: 70452...c8b

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Åhh, idag ass...

*snip* 

Anonymkode: 70452...c8b

 

Jeg skjønner heller ikke hva de ville fram til utifra det du forteller. Tilgodelapp på beløpet som ville vært rabatten kanskje? Eller at du skulle fysisk skrive ned tilbudet som de skal vifte med eller noe. Klarer de ikke å forklare tydelig hva de vil fram til, så tror jeg neppe de helt er klar over hva de vil selv heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kitten skrev (På 23.11.2015 den 3.14):

 

Han var åpenbart ikke ved sine fulle fem. Han var ikke ufin på noe vis, bare veldig sær. 

Sikkert en tett fyr på amf! 

Anonymkode: 45050...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfattet det slik at de ville ha tilgodelapp på mellomlegget, mellom prisen de betalte for varen og det de skulle ha betalt dersom dw hadde brukt tilbudet knappen. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åhh, idag ass...

Jeg jobber i en butikk på et senter. Senteret har et eget kundeklubb-tilbud, hvor vi har 30% på en valgfri vare. Kundeklubben er en app man laster ned på telefonen, hvor man finner tilbud fra ulike butikker, deriblant vår. Vi har ikke noe med denne appen å gjøre ellers - vi har tilbud der inne som vi informerer om, og vi vet hvordan man finner appen/bruker et tilbud, men  det er det. Vi har også vår egen kundeklubb. 

15 minutter før stenging kommer det inn en kunde med mannen sin som har vært her tidligere idag og handlet. Hun sier at hun ble spurt om å laste ned appen, men ikke gjorde det. De skal også kjøpe en vare som VÅR kundeklubb har tilbud på.

"Kan vi få en tilgodelapp, siden hun ikke brukte 30% isted?" tolker det først som at de vil bytte varene som ble handlet tidligere og få igjen penger. Selvfølgelig helt uaktuelt siden hun takket nei til det før. "Nei, du skjønner ikke. Kan vi få 30%?". Siden de skal ha noe som det er tilbud på allerede sier jeg at de ikke kan kombinere. Mye fram og tilbake, fortsatt snakk om at de "SKAL" ha en tilgodelapp "fordi hun ikke brukte den istad". Forklarer at ja, de kan få 20% hvis de kjøper noe NÅ, til ordinær pris. Tilbudet ligger i appen til man bruker det. Tror det går sånn 10 minutter med "du skjønner ikke hva jeg mener", og "glem det!! du sier bare nei nei nei!!😡". 

TIl slutt virker det som om de begynner å påstå at 30% som ligger i appen er borte. Ber dem isåfall kontakte senteret, siden vi ikke har noe med den appen å gjøre og ikke kan kontrollere det. Mulig det er jeg som var treig, men tolket det til slutt som at de ville at jeg skulle skrive ut en tilgodelapp på 30% som ikke gir mening fordi 1) vi har ikke mulighet til å skrive ut en tilgodelapp med prosenter 2)  kupongen ligger jo allerede inne i appen hvis man ikke har brukt den - vi kan ikke skrive ut tilgodelapper når alt allerede er i orden og 3) det er senterets app, ikke vår... 

Hun åpnet til slutt opp appen og der lå fremdeles tilbudet på 30%, klar til å hentes. Ble rimelig utålmodig til slutt etter å ha kranglet i typ 15 min, og er fortsatt ikke 100% sikker på hva de egentlig lurte på. 

Anonymkode: 70452...c8b

Vanskelig å forstå. Hadde hun handlet i butikken tidligere på dagen UTEN å bruke appen på den tingen kanskje og ville ha 30% på tingen hun kjøpte? 

Anonymkode: 45050...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmelise skrev (31 minutter siden):

 

Jeg skjønner heller ikke hva de ville fram til utifra det du forteller. Tilgodelapp på beløpet som ville vært rabatten kanskje? Eller at du skulle fysisk skrive ned tilbudet som de skal vifte med eller noe. Klarer de ikke å forklare tydelig hva de vil fram til, så tror jeg neppe de helt er klar over hva de vil selv heller.

Godt å høre, dette er noen timer siden og jeg er fortsatt forvirra. Vekslet liksom mellom å bli irritert fordi de KREVDE en tilgodelapp, og oppgitt fordi jeg skulle ønske jeg forstod hva pokker de ba om :klo: Forklarte ca 40 ganger at man ikke kan "kjøpe" varene på nytt og få tilbudspris når man har takket nei før, at man ikke kunne kombinere tilbud og at app-tilbudet fortsatt ligger der dersom man ikke har brukt det. Jaja, i verste fall håpet de vel på å kunne både bruke app-tilbudet og få en tilgodelapp og svindle til seg to varer til 30%, i beste fall hadde de *virkelig* vansker for å forstå at tilbudet er app-basert og ikke en form for "tilgodelapp" man får 🤔

Anonymkode: 70452...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vanskelig å forstå. Hadde hun handlet i butikken tidligere på dagen UTEN å bruke appen på den tingen kanskje og ville ha 30% på tingen hun kjøpte? 

Anonymkode: 45050...676

Isåfall så har jo kunden lov å bytte tingen for så å kjøpe den igjen med de 30% :) 

Anonymkode: 45050...676

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmd skrev (1 minutt siden):

Jeg oppfattet det slik at de ville ha tilgodelapp på mellomlegget, mellom prisen de betalte for varen og det de skulle ha betalt dersom dw hadde brukt tilbudet knappen. 

 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vanskelig å forstå. Hadde hun handlet i butikken tidligere på dagen UTEN å bruke appen på den tingen kanskje og ville ha 30% på tingen hun kjøpte? 

Anonymkode: 45050...676

Ja, som sagt - hun brukte ikke app-tilbudet ved første handel. Var det jeg trodde det dreide seg om selv i starten, men fikk beskjed om at jeg ikke forstod hver gang. 😅

 

Anonymkode: 70452...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...