Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

15 hours ago, AnonymBruker said:

Damer 50+! Fuck off....de fleste da.

Er alltid de!!! Har minst 1 grusom kunde innom butikken vår hver eneste dag, og det er alltid en dame på 50+, hva eeeer det med den generasjonen?! Så spydige, frekke og egoistiske mange av de er, eier ikke folkeskikk i det hele tatt og tror vi bare er roboter de kan snakke dritt til akkurat som de vil...

Jeg vet jeg ikke egentlig burde, og sjefen min hadde nok ikke blitt særlig glad om han fikk vite det, men jeg har begynt å svare alle de frekke damene frekt tilbake, jeg klarer bare ikke mer! Etter over 2 år i samme varehus hvor jeg bare har smilt, vært hyggelig og sagt beklager for alt og ingenting som «aldri» er min feil har jeg fått nok!

Disse damene er sikkert ikke vandt med at ansatte i butikker svarer de som «normale» mennesker ville gjort når de kommer med stygge ting til oss, så jeg tenker det bare er på tide at noen setter de på plass... De blir alltid litt målløse når jeg svarer de med samme mynt, er litt gøy å se ansiktsuttrykkene deres da. Og så klart kommer alltid den klassiske «så dårlig kundeservice!!!» ja vær så god, hade bra og kom aldri igjen! Orker ikke ha slike kunder lenger, de får handle et annet sted eller lære seg å oppføre seg ordentlig om de ønsker hjelp fra meg! 😒

Anonymkode: 3a036...79d

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker kvinner på rundt 50+ gjerne er midt i overgangsalderen og muligens derfor er hormonmonstre. Kanskje det kan unnskylde noen prosent ihvertfall, selv om man selvfølgelig har ansvar for sin egen oppførsel på tross av det. 

Anonymkode: 94a03...ecf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/10/2020 at 6:34 AM, ti10 said:

Hvilke størrelser er det egentlig som blir regnet som "frodig" hvis dere kun har opp til 48? Er det 44, 46 og 48? Tre størrelser? Da kan jeg skjønne at store kunder blir skuffet over å ikke finne noe som passer hos dere. 

Det tenkte jeg og. 48 er jo ikke så stort?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2020 den 7.00, AnonymBruker skrev:

Er alltid de!!! Har minst 1 grusom kunde innom butikken vår hver eneste dag, og det er alltid en dame på 50+, hva eeeer det med den generasjonen?! Så spydige, frekke og egoistiske mange av de er, eier ikke folkeskikk i det hele tatt og tror vi bare er roboter de kan snakke dritt til akkurat som de vil...

Jeg vet jeg ikke egentlig burde, og sjefen min hadde nok ikke blitt særlig glad om han fikk vite det, men jeg har begynt å svare alle de frekke damene frekt tilbake, jeg klarer bare ikke mer! Etter over 2 år i samme varehus hvor jeg bare har smilt, vært hyggelig og sagt beklager for alt og ingenting som «aldri» er min feil har jeg fått nok!

Disse damene er sikkert ikke vandt med at ansatte i butikker svarer de som «normale» mennesker ville gjort når de kommer med stygge ting til oss, så jeg tenker det bare er på tide at noen setter de på plass... De blir alltid litt målløse når jeg svarer de med samme mynt, er litt gøy å se ansiktsuttrykkene deres da. Og så klart kommer alltid den klassiske «så dårlig kundeservice!!!» ja vær så god, hade bra og kom aldri igjen! Orker ikke ha slike kunder lenger, de får handle et annet sted eller lære seg å oppføre seg ordentlig om de ønsker hjelp fra meg! 😒

Anonymkode: 3a036...79d

Aldri la deg kue av en kunde! Eller bli tilsnakket nedlatende, svar tilbake. Men ikke vær frekk tilbake, bare sifra. "Kan du ikke oppføre deg må du forlate butikken" "Jeg må tilkalle vekter om du ikke klarer å oppføre deg".

Dette funker bra, da faller masken kjappt. Om de har med seg en mann så er det OFTE mannen som må kontrollere sin kvinne!! 🙂 

Kunden har ikke alltid rett vet dere.....

JEG står heller ikke som en smiledukke bare pga jeg jobber i en butikk, et falskt smil er utrolig pinlig. I dag lever vi en falsk verden der alt skal se bra ut på utsiden. Vi kvinner er jo de verste dessverre.

Anonymkode: b78c3...305

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Rosa Sitron skrev:

Det tenkte jeg og. 48 er jo ikke så stort?

48 er stort! 

Anonymkode: d5661...0c1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

48 er stort! 

Anonymkode: d5661...0c1

Størrelsene i kleskjeder som Cubus, stopper gjerne på 44-46. 48 er stort, for all del, men det er ikke så stort at det er logisk at størrelsene i en butikk for frodige damer skal stoppe på 48. Selv bruker jeg 50/52 hos Zizzi (litt etter buksemodell), og det er absolutt ikke den største størrelsen de har.

Anonymkode: 3e488...a3b

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

48 er stort! 

Anonymkode: d5661...0c1

Stort ja, men ikke det jeg hadde sett for meg som største størrelse hos en butikk som baserer seg på store størrelser.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe som kan være utrolig irriterende er sånne kunder som forventer at det skal finnes produkter som var utsolgt akkurat da. Det skal ALLTID være enkelte varer liggende der akkurat for disse bestemte og påståelige kundene. 

"er du sikker på at dette er helt tomt?" 

"er du 100 % sikker på at det ikke finnes noen flere eksemplar?"

"Kanskje dere har enda flere varer liggende på bakrommet?" 

Og hundre andre lignende spørsmål av mer eller mindre samme type. Men det er jo selvfølgelig en helt elendig måte å drive "forretninger" på da. Det aller viktigste for butikken burde vel egentlig å være å ha flest mulig produkter liggende fremme i butikken for å faktisk få solgt tingene deres.                     

Anonymkode: 75ce8...7c7

Det er jo fortsatt mange butikker som har flere varer på lageret, da. Ikke noe rart at man spør. 

Anonymkode: efb94...d96

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en dame som ville returnere noen sko rett etter hun hadde kjøpt dem fordi hun mente de var skeive. Det var de ikke, men greit nok hun kunne levere dem tilbake. Vi har policy på å føre pengene tilbake på kortet, og dumme meg trodde det var allmennkunnskap at det kan ta et par dager før pengene er på konto, så det sa jeg ikke til henne. 
 

Noen minutter etter hun hadde forlatt butikken kom hun tilbake. 
Kunde: HVORFOR DU IKKE Gi MEG PENGER? 
Meg: Du får dem på kontoen din.

Kunde: JEG IKKE FÅTT PENGER. 
Meg: Nei, det kan ta noen dager. 
Kunde: JEG TRENGER PENGER NÅ! DU MÅ GI MEG PENGER. 
Meg: Jeg kan ikke gi deg mer penger. 
Kunde: JEG TRENGER PENGER NÅ. HVORFOR DU IKKE GI MEG PENGER? 
Meg: Som sagt så får du pengene inn på konto. 
Kunde: HVORFOR DU IKKE GI PENGER FRA KASSE? 
Meg: Vi har policy på å føre tilbake på kortet. Jeg trodde du skjønte du fikk dem på konto, men at det kan ta et par dager. 
Kunde: HVORFOR DET TA LANG TID? 
Meg: Det må du nesten spørre banken om.

Kunde: JEG TRENGER PENGER NÅ. 

Meg: Ja, jeg skjønner det, men det hjelper ikke å skrike til meg.

Kunde: JEG TRENGER PENGER NÅ. HVA SKAL JEG GJØRE?

Måtte tilkalle en kollega til slutt, for ingenting jeg sa gikk inn. Kollegaen min sa det samme som meg. Da hisset hun seg opp over at vi ikke hadde sko hun ville kjøpe. Og spurte hva hun skulle gjøre da. Altså da må du gå et annet sted og kjøpe sko... 


 


 

Anonymkode: 9ef2b...8de

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var kunde i kø i en Bjørklund-butikk. Dama som handla, ville "selge" ein ring. Det var en giftering frå eit havarert ekteskap, og for så vidt smart å få ut nokre kroner for ringen. Men dama i butikken kunne ikkje ta den inn, fordi dei berre tok inn gull dersom det var over ei viss mengde. Greitt nok, eg forstod heilt fint kva ho forklarte, sjøl om eg berre venta på tur... 

Den tilsette foreslo å oppsøke ein gullsmed i området, for det er mulig at han kan ta imot mindre mengder gull. 

Kunden takka, og ville gå til den aktuelle gullsmeden og sjekke straks, og så eventuelt komme tilbake. Den tilsette forklarte at det sannsynligvis var stengt der no, sidan han ikkje er i eit kjøpesenter. Åja, sa kunden. Så då får eg heller levere den inn her, då. Men det gjekk jo ikkje an, måtte den tilsette minne om. 

Ok, sa kunden. Då spring eg bort og høyrer med gullsmeden. (Som heilt garantert ikkje hadde ope). Den tålmodige tilsette minte om at det sikkert er stengt. Jammen, er det ikkje vanlig at det stenger seinare på torsdager? Jau, det stemmer sikkert, men i dag er det onsdag.

Og så lurte ho på kor mykje ho kunne få for denne ringen. Litt vanskelig å svare heilt sikkert, men ho fekk eit anslag, samtidig som ho fekk vite kor mykje ein slik ring kosta som ny no. Sjølvsagt stor forskjell, og då heldt ho på ei lang stund om kor stort tapet vart på eit slikt salg, men at ringen ikkje var verdt å samle på etter at ekteskapet  var over. 

Eg veit ikkje kor lenge dei heldt på, for eg fekk hjelp til eit lite spørsmål medan den andre kunden såg på smykke ei lita stund. Heldigvis fekk eg gå. Stakkars den tilsette som måtte holde fram med denne kunden...

Eg går ut frå at ho trengte pengar straks, sidan ho var så oppsett på å bli kvitt ringen med det samme. Hjerna var ikkje heilt påkobla, i alle fall. Kvar opplysning vart gløymt straks!

Anonymkode: 37ebb...680

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber deltid som kundekonsulent over telefon ved siden av studiene, og jeg har vært borti mange dumme kunder. Det er riktignok en som tok kaka da. For en stund tilbake ringte vi bankkunder angående legitimering. Samtalen gikk ca. sånn her. 

Jeg: "Hei! Jeg ringer på vegne av Bank, bla bla. Jeg ringer fordi du er kunde i Bank, og akkurat nå er det slik at alle kundene i alle Norges banker må legitimere seg. Har du mulighet til å dra innom banken før denne tidsfristen med pass/førerkort?"

Kunde: "Men i alle dager! Jeg har vært kunde i denne banken i 30 år og bruker den til alt, dere kjenner meg! Jeg bør da ikke trenge å gjøre det her!"

Jeg: "Ja, riktig. Nå er det slik at grunnet den nye hvitvaskingsloven så er alle bankene i landet pålagt å legitimere alle kundene sine."

Kunde: "Men jeg kjenner jo han Knut i filialen i By! Jeg trenger da ikke å gjøre dette, Bank kjenner meg, så jævla unødvendig! Skal jeg liksom bruke lunsjen min på å inn i banken da?  Fy faen, så latterlig. Dette er uhørt!"

Jeg: "Jeg forstår at det kan føles som en ekstra byrde. Nå har jo også bankene utvidet åpningstid enkelte dager, for at vi skal få til å fullføre legitimeringen innen den eksterne fristen. Det jeg eventuelt kan gjøre er å utsette fristen for deg hvis det passer bedre."

Kunde: "Nei vet du hva, denne dritten gidder jeg ikke! Jeg skal IKKE legitimere meg."

Jeg: "Okei. Da har det seg sånn at hvis du ikke legitimerer deg innen fristen vil bankkontoen din bli sperret."

Kunde: "Bankontoen min blir sperret? DETTE ER DITT PROBLEM IKKE MITT."

Måtte puste dypt etter den samtalen. I hvilken verden er det MITT problem, at DIN BANKONTO, som DU bruker hver eneste dag blir sperret?! Dette kommer eksklusivt til å ha konsekvenser for deg, det har absolutt null betydning for meg. Problemet er definitivt ditt når du står i kassa på butikken og skal betale, men får det ikke til siden kontoen din er sperret. 

 

Anonymkode: 99e5a...506

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber deltid som kundekonsulent over telefon ved siden av studiene, og jeg har vært borti mange dumme kunder. Det er riktignok en som tok kaka da. For en stund tilbake ringte vi bankkunder angående legitimering. Samtalen gikk ca. sånn her. 

Jeg: "Hei! Jeg ringer på vegne av Bank, bla bla. Jeg ringer fordi du er kunde i Bank, og akkurat nå er det slik at alle kundene i alle Norges banker må legitimere seg. Har du mulighet til å dra innom banken før denne tidsfristen med pass/førerkort?"

Kunde: "Men i alle dager! Jeg har vært kunde i denne banken i 30 år og bruker den til alt, dere kjenner meg! Jeg bør da ikke trenge å gjøre det her!"

Jeg: "Ja, riktig. Nå er det slik at grunnet den nye hvitvaskingsloven så er alle bankene i landet pålagt å legitimere alle kundene sine."

Kunde: "Men jeg kjenner jo han Knut i filialen i By! Jeg trenger da ikke å gjøre dette, Bank kjenner meg, så jævla unødvendig! Skal jeg liksom bruke lunsjen min på å inn i banken da?  Fy faen, så latterlig. Dette er uhørt!"

Jeg: "Jeg forstår at det kan føles som en ekstra byrde. Nå har jo også bankene utvidet åpningstid enkelte dager, for at vi skal få til å fullføre legitimeringen innen den eksterne fristen. Det jeg eventuelt kan gjøre er å utsette fristen for deg hvis det passer bedre."

Kunde: "Nei vet du hva, denne dritten gidder jeg ikke! Jeg skal IKKE legitimere meg."

Jeg: "Okei. Da har det seg sånn at hvis du ikke legitimerer deg innen fristen vil bankkontoen din bli sperret."

Kunde: "Bankontoen min blir sperret? DETTE ER DITT PROBLEM IKKE MITT."

Måtte puste dypt etter den samtalen. I hvilken verden er det MITT problem, at DIN BANKONTO, som DU bruker hver eneste dag blir sperret?! Dette kommer eksklusivt til å ha konsekvenser for deg, det har absolutt null betydning for meg. Problemet er definitivt ditt når du står i kassa på butikken og skal betale, men får det ikke til siden kontoen din er sperret. 

 

Anonymkode: 99e5a...506

Nå ble det vel slik at man slapp å legitimere seg, og bankkonto/kort ikke ble sperret. Jeg fikk samme telefon og forklarte at jeg bor 7 timer kjøring en vei til nærmeste filleal. Lurte på om banken spanderte flybilletter da jeg ikke engang har bil. Pris på biletter med fly lå på 3700 hver vei. 

Forklarte at jeg ikke har råd til det som student og da heller måtte bytte bank. Damen i telefonen var sur men sa det var greit. 

Senere samme dag ringer avdelingsleder og sier jeg kan slippe å legitimere meg. Senere leste jeg I avisen at alle (hvertfall I finnmark) slapp unna hele greia. 

Synes derimot ikke jeg var en vanskelig kunde. Her kommer banken med urimelige krav. 

Anonymkode: fc249...e74

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk samme telefon og forklarte at jeg bor 7 timer kjøring en vei til nærmeste filleal. Lurte på om banken spanderte flybilletter da jeg ikke engang har bil.

Jeg har noe av den samme avstanden til nærmeste filial til min bank og ordnet dette elektronisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, padawan skrev:

Jeg har noe av den samme avstanden til nærmeste filial til min bank og ordnet dette elektronisk. 

Jeg har ikke engang blitt bedt om å legitimere meg, og jeg bor i en av landets største byer.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå ble det vel slik at man slapp å legitimere seg, og bankkonto/kort ikke ble sperret. Jeg fikk samme telefon og forklarte at jeg bor 7 timer kjøring en vei til nærmeste filleal. Lurte på om banken spanderte flybilletter da jeg ikke engang har bil. Pris på biletter med fly lå på 3700 hver vei. 

Forklarte at jeg ikke har råd til det som student og da heller måtte bytte bank. Damen i telefonen var sur men sa det var greit. 

Senere samme dag ringer avdelingsleder og sier jeg kan slippe å legitimere meg. Senere leste jeg I avisen at alle (hvertfall I finnmark) slapp unna hele greia. 

Synes derimot ikke jeg var en vanskelig kunde. Her kommer banken med urimelige krav. 

Anonymkode: fc249...e74

Vi hadde selvsagt enkelte unntak i tillegg til at vi kunne utsette kundens first, og bankene fikk etterhvert digitale løsninger for å gjøre ting enklere for folk og unngå uendelige køer i de ulike filialene. Her var altså ikke tilfellet at banken lå så langt unna (vi hadde tilgang til kundens adresse for å kunne hjelpe dem å finne nærmeste filial). Men jeg opplevde noen ganger da vi ringte på slutten av legitimeringsprosessen at flere kunder sa at de hadde fått sperret kontoene sine, så det skjedde definitivt, men bankene ventet gjerne til fristen fra Finanstilsynet nærmet seg. 

Anonymkode: 99e5a...506

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
8 minutter siden, The Kitten skrev:

Jeg har ikke engang blitt bedt om å legitimere meg, og jeg bor i en av landets største byer.

Forskjellige banker løste det forskjellig og jeg er sikker på at vi har forskjellig hovedbanker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobber på bensinstasjon, og som all kjeder (går jeg ut ifra) har vi et kredittkort kunder kan bruke for på få rabatt. Når et var snakk om at bankene måte legitimere kundene, så hadde jeg en kunde innom. Han hadde fått et brev fra den banken som står bak våre kredittkort om at ham måtte legitimere seg. Skal nevnes i forbifarten at vi ikke har noe som helt med driften av det kortet å gjøre, grunnen til at jeg visste om hele legitimasjons greiene er fordi jeg sjokkerende nok lester nyheter.... Han kom altså inn med dette brevet og lurte på hva det betydde, vi hadde ikke fått noe informasjon om dette men jeg kan da lese (i motsetning til han kanskje?). Ved hjelp av det som sto i brevet, og generelt informasjon fra diverse nyheter forklarte jeg han at han måtte fremvise gyldig legitimasjon for banken. Da var det i gang med samme syting som forventer, hvorfor måtte han gjøre det? Han hadde jo være kunde i alle år måtte jeg jo vite. Prøver å forklare at dette er ikke noe vi eller banken har funnet på for moro skyld men faktisk en lov (dorry dude, du er ikke hevet over loven). Den foreslåtte metoden for legitimering i brevet var BankID, men jeg måtte jo skjønne at han ikke hadde det. Jeg ga opp hele greia og sa enkelt at da burde han nesten lese den nederste linja i brever, hvor det står; Har du spørsmål? Ring xxxxxxxx

Anonymkode: 50e39...4ef

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Nå ble det vel slik at man slapp å legitimere seg, og bankkonto/kort ikke ble sperret. Jeg fikk samme telefon og forklarte at jeg bor 7 timer kjøring en vei til nærmeste filleal. Lurte på om banken spanderte flybilletter da jeg ikke engang har bil. Pris på biletter med fly lå på 3700 hver vei. 

Forklarte at jeg ikke har råd til det som student og da heller måtte bytte bank. Damen i telefonen var sur men sa det var greit. 

Senere samme dag ringer avdelingsleder og sier jeg kan slippe å legitimere meg. Senere leste jeg I avisen at alle (hvertfall I finnmark) slapp unna hele greia. 

Synes derimot ikke jeg var en vanskelig kunde. Her kommer banken med urimelige krav. 

Anonymkode: fc249...e74

Da var du nok bare heldig. Her måtte alle legitimere seg om de ikke hadde gjort det tidligere.

Anonymkode: 79530...14c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da var du nok bare heldig. Her måtte alle legitimere seg om de ikke hadde gjort det tidligere.

Anonymkode: 79530...14c

Jeg slapp unna. DNB.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Husholdning1 said:

Jeg slapp unna. DNB.

Dnb her og, men bare greit fordi jwg hadde legimentert meg i forbindelse med lån noen år tidligere.

Anonymkode: 79530...14c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...