Husholdning1 Skrevet 23. juli 2020 #13681 Skrevet 23. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dnb her og, men bare greit fordi jwg hadde legimentert meg i forbindelse med lån noen år tidligere. Anonymkode: 79530...14c Har aldri hatt lån, så det kan ikke være årsaken for mitt vedkommende. Måtte vel skkert gjøre det da jeg fikk nettbank for 15-20 år siden. 2
sofie777 Skrevet 23. juli 2020 #13682 Skrevet 23. juli 2020 DnB er en av de få bankene som har bilde bakpå kortet, så jeg regner med at det var grunnen til at jeg heller ikke trengte å legitimere meg 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #13683 Skrevet 23. juli 2020 On 7/22/2020 at 6:04 PM, AnonymBruker said: Noe som kan være utrolig irriterende er sånne kunder som forventer at det skal finnes produkter som var utsolgt akkurat da. Det skal ALLTID være enkelte varer liggende der akkurat for disse bestemte og påståelige kundene. "er du sikker på at dette er helt tomt?" "er du 100 % sikker på at det ikke finnes noen flere eksemplar?" "Kanskje dere har enda flere varer liggende på bakrommet?" Og hundre andre lignende spørsmål av mer eller mindre samme type. Men det er jo selvfølgelig en helt elendig måte å drive "forretninger" på da. Det aller viktigste for butikken burde vel egentlig å være å ha flest mulig produkter liggende fremme i butikken for å faktisk få solgt tingene deres. Anonymkode: 75ce8...7c7 For ikke å snakke om alle kundene som klikker når en vare som er på salg er utsolgt... «Jeg fikk mail i dag om at den er på salg også er den utsolgt allerede?! For noe lureri!! Dere kan ikke sende ut mail om en vare dere ikke har!!» Selv om jeg prøver å forklare at det var veldig stor etterspørsel og at varen ble utsolgt tidligere samme dag, men kundene fortsetter å kjefte meg ned. Dette skjer så og si hver gang vi har storsalg på populære varer... «Da får dere ta inn flere varer da! Eller slutte å sende mail når dere ikke har varen!» De skjønner liksom heller ikke at det finnes flere butikker innen samme kjede i Norge og at mailene som blir sendt ut ikke er laget spesifikt for vår butikk, men for hele kjeden... Sier til de at det finnes en lik butikk bare noen km unna som de kan dra til for å se om de har flere igjen, men nei de kan absolutt ikke bruke tid på å kjøre såååå langt, mye bedre å bruke 15 minutter på å kjefte ned meg i stedet. Eller dersom vi selger en vare i flere farger og 1 av de 5 forskjellige fargene er utsolgt; «jeg skal ha denne i svart!!! Det står at dere skal ha denne i svart!!!» Den svarte er utsolgt, men vi har den i alle disse andre fargene.. «nei, den må være svart!! Hvorfor har dere en svart i annonsen om dere ikke selger den i svart!?!?» vi har vanligvis svart, men de er utsolgt akkurat nå, men vi skal få de inn igjen.. «får jeg den til samme pris da eller??!» Jeg kan dessverre ikke garantere at de kommer inn igjen før salget er over... Så kommer så klart det standard svaret til alle hvite menn over 50: «Så dårlig service! Hvem skal betale bensinen min for denne bomturen?!?!» ... Anonymkode: 3a036...79d 15
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #13684 Skrevet 24. juli 2020 Jeg jobbet i en butikk hvor sjefen kjente omtrent alle som bodde der, og strakk seg litt vel langt når det kom til det å være grei. Vi solgte i utgangspunktet klær, men veldig mange av de som kom innom skulle bare låne toalettet vårt, sette fra seg handleposene fordi de skulle på kafeen vegg i vegg med oss, låne telefonen, låne prøverommet for å sjekke sveisen eller sminken, få gratis handlepose fordi de glemte å spørre om det på matbutikken og varene var tyngre å bære enn først antatt - alt dette fordi "det hadde sjefen sagt tidligere at var greit". Det hendte faktisk enkelte dager med korte åpningstider at dagens besøkende KUN bestod av disse folkene. Så var de veldig runde i kantene når det kom til returer, noe jeg sa tydelig i fra om til ingen nytte. Folk fikk levere tilbake salgsvarer selv om de ikke hadde kvittering, lappene var klippet av og mye annet tull som gjorde at vi ble sittende igjen med en haug med klær vi ikke fikk solgt. Jeg jobbet der kun en sommer, og aner ikke om butikken fortsatt eksisterer. Men det tviler jeg på om de fortsatte på den måten der. Anonymkode: 12909...53b 9
Gjest ti10 Skrevet 24. juli 2020 #13685 Skrevet 24. juli 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber på bensinstasjon, og som all kjeder (går jeg ut ifra) har vi et kredittkort kunder kan bruke for på få rabatt. Når et var snakk om at bankene måte legitimere kundene, så hadde jeg en kunde innom. Han hadde fått et brev fra den banken som står bak våre kredittkort om at ham måtte legitimere seg. Skal nevnes i forbifarten at vi ikke har noe som helt med driften av det kortet å gjøre, grunnen til at jeg visste om hele legitimasjons greiene er fordi jeg sjokkerende nok lester nyheter.... Han kom altså inn med dette brevet og lurte på hva det betydde, vi hadde ikke fått noe informasjon om dette men jeg kan da lese (i motsetning til han kanskje?). Ved hjelp av det som sto i brevet, og generelt informasjon fra diverse nyheter forklarte jeg han at han måtte fremvise gyldig legitimasjon for banken. Da var det i gang med samme syting som forventer, hvorfor måtte han gjøre det? Han hadde jo være kunde i alle år måtte jeg jo vite. Prøver å forklare at dette er ikke noe vi eller banken har funnet på for moro skyld men faktisk en lov (dorry dude, du er ikke hevet over loven). Den foreslåtte metoden for legitimering i brevet var BankID, men jeg måtte jo skjønne at han ikke hadde det. Jeg ga opp hele greia og sa enkelt at da burde han nesten lese den nederste linja i brever, hvor det står; Har du spørsmål? Ring xxxxxxxx Anonymkode: 50e39...4ef Ja, da er det klart, neste gang jeg lurer på noe bankrelatert skal jeg henvende meg på nærmeste bensinstasjon 😄
Gjest ti10 Skrevet 24. juli 2020 #13686 Skrevet 24. juli 2020 På 23.7.2020 den 10.43, AnonymBruker skrev: Nå ble det vel slik at man slapp å legitimere seg, og bankkonto/kort ikke ble sperret. Jeg fikk samme telefon og forklarte at jeg bor 7 timer kjøring en vei til nærmeste filleal. Lurte på om banken spanderte flybilletter da jeg ikke engang har bil. Pris på biletter med fly lå på 3700 hver vei. Forklarte at jeg ikke har råd til det som student og da heller måtte bytte bank. Damen i telefonen var sur men sa det var greit. Senere samme dag ringer avdelingsleder og sier jeg kan slippe å legitimere meg. Senere leste jeg I avisen at alle (hvertfall I finnmark) slapp unna hele greia. Synes derimot ikke jeg var en vanskelig kunde. Her kommer banken med urimelige krav. Anonymkode: fc249...e74 Det virker som at bankene har praktisert dette veldig ulikt. Noen har måttet møte opp, noen har sluppet helt unna, andre har signert med bank-ID, noen har møtt opp med pass i post i butikk osv, osv, osv.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #13687 Skrevet 25. juli 2020 På 23.7.2020 den 22.55, AnonymBruker skrev: For ikke å snakke om alle kundene som klikker når en vare som er på salg er utsolgt... «Jeg fikk mail i dag om at den er på salg også er den utsolgt allerede?! For noe lureri!! Dere kan ikke sende ut mail om en vare dere ikke har!!» Selv om jeg prøver å forklare at det var veldig stor etterspørsel og at varen ble utsolgt tidligere samme dag, men kundene fortsetter å kjefte meg ned. Dette skjer så og si hver gang vi har storsalg på populære varer... «Da får dere ta inn flere varer da! Eller slutte å sende mail når dere ikke har varen!» De skjønner liksom heller ikke at det finnes flere butikker innen samme kjede i Norge og at mailene som blir sendt ut ikke er laget spesifikt for vår butikk, men for hele kjeden... Sier til de at det finnes en lik butikk bare noen km unna som de kan dra til for å se om de har flere igjen, men nei de kan absolutt ikke bruke tid på å kjøre såååå langt, mye bedre å bruke 15 minutter på å kjefte ned meg i stedet. Eller dersom vi selger en vare i flere farger og 1 av de 5 forskjellige fargene er utsolgt; «jeg skal ha denne i svart!!! Det står at dere skal ha denne i svart!!!» Den svarte er utsolgt, men vi har den i alle disse andre fargene.. «nei, den må være svart!! Hvorfor har dere en svart i annonsen om dere ikke selger den i svart!?!?» vi har vanligvis svart, men de er utsolgt akkurat nå, men vi skal få de inn igjen.. «får jeg den til samme pris da eller??!» Jeg kan dessverre ikke garantere at de kommer inn igjen før salget er over... Så kommer så klart det standard svaret til alle hvite menn over 50: «Så dårlig service! Hvem skal betale bensinen min for denne bomturen?!?!» ... Anonymkode: 3a036...79d Vel jeg synes det er en skikkelig uting å være utsolgt for noe to timer etter åpningstid, det er for dårlig Anonymkode: 20b85...041 20
Fru Uperfekt Skrevet 25. juli 2020 #13688 Skrevet 25. juli 2020 På 23.7.2020 den 22.55, AnonymBruker skrev: For ikke å snakke om alle kundene som klikker når en vare som er på salg er utsolgt... «Jeg fikk mail i dag om at den er på salg også er den utsolgt allerede?! For noe lureri!! Dere kan ikke sende ut mail om en vare dere ikke har!!» Selv om jeg prøver å forklare at det var veldig stor etterspørsel og at varen ble utsolgt tidligere samme dag, men kundene fortsetter å kjefte meg ned. Dette skjer så og si hver gang vi har storsalg på populære varer... «Da får dere ta inn flere varer da! Eller slutte å sende mail når dere ikke har varen!» De skjønner liksom heller ikke at det finnes flere butikker innen samme kjede i Norge og at mailene som blir sendt ut ikke er laget spesifikt for vår butikk, men for hele kjeden... Sier til de at det finnes en lik butikk bare noen km unna som de kan dra til for å se om de har flere igjen, men nei de kan absolutt ikke bruke tid på å kjøre såååå langt, mye bedre å bruke 15 minutter på å kjefte ned meg i stedet. Eller dersom vi selger en vare i flere farger og 1 av de 5 forskjellige fargene er utsolgt; «jeg skal ha denne i svart!!! Det står at dere skal ha denne i svart!!!» Den svarte er utsolgt, men vi har den i alle disse andre fargene.. «nei, den må være svart!! Hvorfor har dere en svart i annonsen om dere ikke selger den i svart!?!?» vi har vanligvis svart, men de er utsolgt akkurat nå, men vi skal få de inn igjen.. «får jeg den til samme pris da eller??!» Jeg kan dessverre ikke garantere at de kommer inn igjen før salget er over... Så kommer så klart det standard svaret til alle hvite menn over 50: «Så dårlig service! Hvem skal betale bensinen min for denne bomturen?!?!» ... Anonymkode: 3a036...79d Skjønner pris spørsmålet siden enkelte kjeder har regelen om at du kan kjøpe varen i tilbudsperioden for tilbudsprisen for så å få varen når den kommer inn igjen. 4
Populært innlegg The Kitten Skrevet 26. juli 2020 Populært innlegg #13689 Skrevet 26. juli 2020 Til alle dere som vil handle etter stengetid: Er dere klar over at vi som jobber i butikken har et liv? En ting er å komme og unnskylde seg og spørre pent om å få kjøpe noe etter vi egentlig er stengt. Ingen problem. En annen ting er å ta det som en selvfølge. Lørdag hadde både jeg og butikksjefen planer etter jobb og måtte stenge presis. Jeg ga beskjed til kundene fire ganger om at vi stengte, men ble ignorert. Så gikk de til sjefen med varene sine og ville betal. Sjefen: Beklager kassen er stengt Kunde: Stenger dere nå? Det visste jeg ikke. Sjefen: Kollegaen min sa det fire ganger, at du bevisst ignorerer det er ikke det samme som å ikke vite. Kollegaen min og jeg har planer etter jobb og nå er butikken stengt. Så du må komme igjen i ÅPNINGSTIDEN. 55
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #13690 Skrevet 26. juli 2020 "vi vil ha enkeltrom..men vi vil være to personer der" 😬🤪 jahaja... Anonymkode: ec11e...fcb 7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #13691 Skrevet 26. juli 2020 På 23.7.2020 den 10.43, AnonymBruker skrev: Nå ble det vel slik at man slapp å legitimere seg, og bankkonto/kort ikke ble sperret. Jeg fikk samme telefon og forklarte at jeg bor 7 timer kjøring en vei til nærmeste filleal. Lurte på om banken spanderte flybilletter da jeg ikke engang har bil. Pris på biletter med fly lå på 3700 hver vei. Forklarte at jeg ikke har råd til det som student og da heller måtte bytte bank. Damen i telefonen var sur men sa det var greit. Senere samme dag ringer avdelingsleder og sier jeg kan slippe å legitimere meg. Senere leste jeg I avisen at alle (hvertfall I finnmark) slapp unna hele greia. Synes derimot ikke jeg var en vanskelig kunde. Her kommer banken med urimelige krav. Anonymkode: fc249...e74 Jeg gikk noen runder med banken min også. Jeg hadde bildet på mitt bankkort, men kunne ikke bruke det fordi bankkortet var fra deres bank såklart. Kunne ikke gjøre dette elektronisk i min bank. Jeg fikk utsatt det en stund fordi jobbet skift og kunne ikke forlate arbeidet i arbeidstiden. Har ikke førerkort så måtte KJØPE pass. Jeg fikk SMS i nov/des om dette og kunne ikke bestille time til pass i 2019. Alt var fullt. Måtte vente til feb. i 2020 før jeg fikk time. Oppi dette var jeg i en annen bank for å aktivere en gammel konto (fordi ble så arg på kundeservicen hos den andre banken) men de kunne ikle legitimere meg med bankkort med bilse, ei heller elektronisk med Min ID. Det skulle i teorien fungere men hun i banken fikk ikke til, og hun selv måtte ringe deres egen kundeservice som bare "ja nei...da må de sikkert bare ha førerkort....eller pass....." uten at noen visstte hvorfor. Måtte jo bare betale for det jævlaaa passet da. Var så jævla irritert. Skjønner jo at det ikke er bankens feil, men makan til knot. Og at ikke bankene hadde noe system utover "ehhh....kjøp pass da" til de som ikke har førerkort...wtf. Gleder meg til det jævla rotet det blir når alle banker slutter med bildet og regjeringen ennå ikke har lagd nasjonale id kort. Jeg nekter å fly rundt med passet i lomma hver gang jeg skal legges i posten eller no dritt. Sårri off topic. Anonymkode: ec11e...fcb 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #13692 Skrevet 26. juli 2020 På 23.7.2020 den 15.01, AnonymBruker skrev: Vi hadde selvsagt enkelte unntak i tillegg til at vi kunne utsette kundens first, og bankene fikk etterhvert digitale løsninger for å gjøre ting enklere for folk og unngå uendelige køer i de ulike filialene. Her var altså ikke tilfellet at banken lå så langt unna (vi hadde tilgang til kundens adresse for å kunne hjelpe dem å finne nærmeste filial). Men jeg opplevde noen ganger da vi ringte på slutten av legitimeringsprosessen at flere kunder sa at de hadde fått sperret kontoene sine, så det skjedde definitivt, men bankene ventet gjerne til fristen fra Finanstilsynet nærmet seg. Anonymkode: 99e5a...506 Det var selvsagt ikke din feil, du var bare kundekonsulent, men det er ingen tvil om at banken du jobbet for var unødvendig firkantet. Det ble jo slett ikke slik at alle måtte legitimere seg ved fysisk oppmøte. Jeg bor i en stor by, har to bankforbindelser som begge har filial i byen, jeg legitimerte meg helt greit elektronisk. Anonymkode: efb94...d96 2
MarianneE Skrevet 26. juli 2020 #13693 Skrevet 26. juli 2020 Før ferien mistet butikken jeg jobber i en kunde for alltid pga meg. Damen handlet for det hun selv mente var en enorm sum: rett over 2000 kroner og fikk ikke rabatt på fullprisvarer (du bør handle for mer enn 2000 kroner om du skal få rabatt) og heller ikke fikk kunden med seg kleshengere da vi i perioder har akkurat det vi trenger. Da jeg i tillegg spurte kunden om hun ønsket å betale for pose (spør slik istedenfor å bare slå inn pose til 2 kroner uten å si noe) mistet hun fatningen helt. Kjefta og sa at hun ALDRI hadde opplevd så elendig service (selv etter at hun og voksen datter hadde blitt fulgt opp i prøverommet/ fått nye størrelse/ modell... i 30 minutter ) så vi mistet en kunde der. Sjefen min stod rett ved og fikk samme beskjeden, sa bare "åja" og så gikk kunden ut. Sikkert for siste gang... 13
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #13694 Skrevet 26. juli 2020 3 minutter siden, MarianneE skrev: Før ferien mistet butikken jeg jobber i en kunde for alltid pga meg. Damen handlet for det hun selv mente var en enorm sum: rett over 2000 kroner og fikk ikke rabatt på fullprisvarer (du bør handle for mer enn 2000 kroner om du skal få rabatt) og heller ikke fikk kunden med seg kleshengere da vi i perioder har akkurat det vi trenger. Da jeg i tillegg spurte kunden om hun ønsket å betale for pose (spør slik istedenfor å bare slå inn pose til 2 kroner uten å si noe) mistet hun fatningen helt. Kjefta og sa at hun ALDRI hadde opplevd så elendig service (selv etter at hun og voksen datter hadde blitt fulgt opp i prøverommet/ fått nye størrelse/ modell... i 30 minutter ) så vi mistet en kunde der. Sjefen min stod rett ved og fikk samme beskjeden, sa bare "åja" og så gikk kunden ut. Sikkert for siste gang... Kommer nok tilbake neste uke. Med nesa i sky. Later som ingenting. Anonymkode: 764ba...b9b 32
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #13695 Skrevet 26. juli 2020 26 minutter siden, MarianneE skrev: Sikkert for siste gang... Si ikke det. Slike personer pleier ikke være veldig prinsippfaste. Anonymkode: 5701e...dc8 7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #13696 Skrevet 26. juli 2020 På 23.7.2020 den 10.43, AnonymBruker skrev: Nå ble det vel slik at man slapp å legitimere seg, og bankkonto/kort ikke ble sperret. Jeg fikk samme telefon og forklarte at jeg bor 7 timer kjøring en vei til nærmeste filleal. Lurte på om banken spanderte flybilletter da jeg ikke engang har bil. Pris på biletter med fly lå på 3700 hver vei. Forklarte at jeg ikke har råd til det som student og da heller måtte bytte bank. Damen i telefonen var sur men sa det var greit. Senere samme dag ringer avdelingsleder og sier jeg kan slippe å legitimere meg. Senere leste jeg I avisen at alle (hvertfall I finnmark) slapp unna hele greia. Synes derimot ikke jeg var en vanskelig kunde. Her kommer banken med urimelige krav. Anonymkode: fc249...e74 Litt avsporing men må bare si det: Teit å slippe unna, du kunne jo ha brukt bank-id på nett. Jeg har konto i to forskjellige banker og passet mitt har gått ut for lenge siden, fordi jeg reiser ikke. Null problem, logger bare inn på ei side hos banken med bank-id og signerer med bank-id og svarer på kontrollspørsmålene der. Akkurat det samme som å møte opp personlig med pass. De har også signering via posten som et alternativt, hvor du må vise passet i posten også er det gjort. Jeg fikk denne muligheten automatisk, men jeg har jo ikke pass så det er jeg like langt men løste det med nett-versjonen. Så det å slippe unna fordi dere bor i Finnmark er litt korttenkt, for det finnes andre løsninger enn å møte opp fysisk i en bank. Kanskje de la til disse nye alternativene etter at folk hadde problemer med fysisk oppmøte? Anonymkode: 5084a...4e2 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #13697 Skrevet 26. juli 2020 10 timer siden, The Kitten skrev: Til alle dere som vil handle etter stengetid: Er dere klar over at vi som jobber i butikken har et liv? En ting er å komme og unnskylde seg og spørre pent om å få kjøpe noe etter vi egentlig er stengt. Ingen problem. En annen ting er å ta det som en selvfølge. Lørdag hadde både jeg og butikksjefen planer etter jobb og måtte stenge presis. Jeg ga beskjed til kundene fire ganger om at vi stengte, men ble ignorert. Så gikk de til sjefen med varene sine og ville betal. Sjefen: Beklager kassen er stengt Kunde: Stenger dere nå? Det visste jeg ikke. Sjefen: Kollegaen min sa det fire ganger, at du bevisst ignorerer det er ikke det samme som å ikke vite. Kollegaen min og jeg har planer etter jobb og nå er butikken stengt. Så du må komme igjen i ÅPNINGSTIDEN. Forstår deg godt, jeg bor like ved en butikk som stenger 21:00 på lørdager. 15 min gange unna så har du en annen butikk som stenger 23;00 på lørdager og den er også søndagsåpent. I går så gikk jeg tur med hunden forbi nærbutikken og akkurat 21:00 så var en nabo på vei inni butikken. Da måtte jeg si ifra at butikken er faktisk stengt og at selv om at ansatte er der og en kunde står i kassa og er på vei ut, og halve butikken er mørklagt, så er det ikke greit å løpe inn dit akkurat klokken 21:00! Han ble forbannet da gitteret gikk ned i det siste kunden gikk. Måtte minne han på den andre butikken like i nærheten, men det var for langt nok unna for han tydeligvis. Ble litt sjokkert jeg, over hvor frekke folk er! Har sett mange som står å hamrer på dørene like etter klokken 9 på lørdager. Men å gå 15 min til en butikk som faktisk er åpen, det evner de ikke å gjøre. Fatter ikke hvordan dere klarer å jobbe i dette yrket, med så mange frekke kunder! En ting er sikkert, når jeg er 50+ så vil jeg ikke være en av disse folkene! Anonymkode: 5084a...4e2 20
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #13698 Skrevet 26. juli 2020 16 hours ago, AnonymBruker said: Vel jeg synes det er en skikkelig uting å være utsolgt for noe to timer etter åpningstid, det er for dårlig Anonymkode: 20b85...041 Altså, hæ?! Men det er da ikke butikken sin feil... Man har ikke uendelig med ting og noen ganger selges varer fortere enn man først antar, for ikke å snakke om at salgspriser, annonser og mailer osv blir planlagt og printer ut oppimot flere uker før salget faktisk starter. Hovedlageret sender jo ut alle varene de kan til alle butikkene som har plass til disse varene, men for eksempel nå i sommer har det blitt solgt ekstremt mye mer enn tidligere pga korona (folk er hjemme og bruker feriepengene sine på å pusse opp hjem og hage), er da ikke butikkene sin feil at produsentene ikke har flere eksemplarer, eller at butikkhyllene eller lagrene ikke rommer mer enn så så mye... Vi kan ikke akkurat trylle frem flere varer, er det tomt så er det tomt. Pluss at vi pleier jo ha salg på varer vi ønsker å selge ut, for eksempel sesongvarer på vei ut av sesong, og da er salget allerede bestemt månedene i forveien, at det ble tomt for basseng samme dagen salget starter er som sagt ikke butikkens feil, det var bare spesielt stor etterspørsel for basseng i sommer liksom... Nei uff, jeg forstår ikke at kunder ikke forstår at butikker ikke er en uuttømmelig kilde, og dersom det er et utrolig salg på en vare du ønsker så ønsker mest sannsynlig flere kunder akkurat det samme. Alle kan ikke få i pose og sekk. Er det utsolgt er det utsolgt, så vær så snill og ikke kjeft på ansatte for det. Anonymkode: 3a036...79d 33
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #13699 Skrevet 26. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt avsporing men må bare si det: Teit å slippe unna, du kunne jo ha brukt bank-id på nett. Jeg har konto i to forskjellige banker og passet mitt har gått ut for lenge siden, fordi jeg reiser ikke. Null problem, logger bare inn på ei side hos banken med bank-id og signerer med bank-id og svarer på kontrollspørsmålene der. Akkurat det samme som å møte opp personlig med pass. De har også signering via posten som et alternativt, hvor du må vise passet i posten også er det gjort. Jeg fikk denne muligheten automatisk, men jeg har jo ikke pass så det er jeg like langt men løste det med nett-versjonen. Så det å slippe unna fordi dere bor i Finnmark er litt korttenkt, for det finnes andre løsninger enn å møte opp fysisk i en bank. Kanskje de la til disse nye alternativene etter at folk hadde problemer med fysisk oppmøte? Anonymkode: 5084a...4e2 Fikk klar beskjed om at jeg måtte møte personlig. Spurte om åbruke post i butikk eller bank id, og det var ikke mulig. Nærmeste postkontor er 6 timer kjøring en vei, er stort sett bare post i butikk i finnmark. Anonymkode: fc249...e74
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #13700 Skrevet 27. juli 2020 Var en dame på flyplassen som klaget på at det var ble 3 kr mer enn det som sto på skiltet. Mannen i kassen svarte det gjorde ingenting for han trengte ekstra lommepenger. Den stakkars damen ble helt satt ut. Anonymkode: 9ef2b...8de 15
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå