Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som konduktør, og da er man borti.. veldig mye rart. Etterhvert så blir man så vant til det at man ikke reagerer noe særlig lenger. Man får høre og se alt mulig, og det er mye dumme mennesker rundt om kring.

feks; en kjøreledning har falt ned og alle tog står. Stort sett så klarer folk å forstå at når sånne ting skjer, så er det ikke noe annet vi får gjort enn å vente på at bussene kommer, og sende de vi kan i taxi. Det er ikke bare-bare å få nok busser/taxi til å frakte tusenvis av mennesker på kort tid når uforutsette ting skjer. Så overhører jeg to damer som sier «jævla NSB! Vi tar flytoget isteden, de er det ALDRI noe tull med!» 

For flytoget kjører jo ikke på den samme infrastrukturen som alle andre tog, og trenger hverken skinner eller strøm til å kjøre...

Andre ting:

«er det ikke gratis å ta tog nå i corona-tider?»

Nei... det har aldri vært gratis selv om vi ikke fikk lov til å selge eller kontrollere billetter under den verste corona-tiden.. Er melka gratis på butikken kanskje??

så er det jo litt morsomt med de som tror vi er lokalkjent overalt på alle strekninger vi jobber på..

«Hvor går jeg får å komme til *sted*?»

tja, jeg har aldri vært utenfor stasjonen her jeg! Har du prøvd google maps?

«Hvilken buss skal jeg ta for å komme meg til *sted*?»

Jeg kan tog og ikke buss. Har jeg tid så kan jeg gi den ekstra servicen ved å google det for kunden, men stort sett blir jeg spurt på plattform midt i avgangsprosedyren og har ikke tid eller mulighet til å svare. Er det så vanskelig å søke det opp da🤷🏼‍♀️
 

Også er det de som løper inn på toget uten å sjekke hvilket tog de setter seg på, og oppdager at de sitter på feil tog og blir lynende forbanna på meg. Er da ikke min feil at du satte deg på toget til Spikkestad når du egentlig skulle til Lillehammer🤔

Veldig mange setter seg på feil tog når de skal til gardemoen, men der pleier jeg å klare å fange det opp og spør hvor de skal.

så skulle man ikke tro hvor egoistiske enkelte mennesker kan være. Vi hadde en påkjørsel av et menneske, også kommer det en dust i dress og med stresskoffert som forlanget at vi skulle kjøre videre fordi han hadde tross alt et «VIKTIG MØTE!» Det sier seg vel selv at vi ikke kan kjøre videre når et menneske ligger i tusen biter foran toget? Den aktuelle mannen fikk mange stykke blikk fra de andre reisende. Jeg forstår at det kan være frustrerende å måtte vente i 2-3 timer på at politi, brannvesen, ambulanse osv skal bli klare før vi enten kan kjøre til nærmeste stasjon eller evakuere - men ærlig talt, litt medmenneskelighet kan man ha. 

Anonymkode: 4286a...05b

  • Liker 47
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, til anonym over her, hvis det er problemer og bare få tog kan gå går alltid Flytoget. Så da står man der på en stappfull plattform og venter i evigheter mens det ene halvfulle flytoget etter det andre passerer. Noen dyr er tydeligvis likere enn andre i togverdenen.

Anonymkode: e9215...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, til anonym over her, hvis det er problemer og bare få tog kan gå går alltid Flytoget. Så da står man der på en stappfull plattform og venter i evigheter mens det ene halvfulle flytoget etter det andre passerer. Noen dyr er tydeligvis likere enn andre i togverdenen.

Anonymkode: e9215...b02

Hvis kjøreledningen har falt ned, så går da vitterlig ikke flytoget heller.

Anonymkode: 7a647...315

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2020 den 0.44, Christiane_W skrev:

Her er det både dum, eller stengt tatt frekk, kunde og dum ansatt:

Stod i kø på et bakeri i dag. Holdt god avstand til han foran meg i køen og plutselig smatt det inn ei dame mellom oss. Jeg sa fra at jeg stod i kø og ba henne stille seg bak meg. Fikk til svar at hun bare kikket på hva de hadde i disken, i et litt irritert/oppgitt tonefall. Omtrent samtidig kom en ansatt til ut fra bakrommet og annonserte at hun kunne hjelpe nestemann i køen. Hvem tok et skritt frem og bestilte? Jo hun som bare kikket. Siden jeg ble irritert over frekkheten sa jeg fra at jeg faktisk var først i køen. Da fikk jeg beskjed fra den ansatte om at det kunne så være, men nå var hun allerede i gang med å ekspedere dama foran meg så jeg fikk vente på tur. Eh, det var faktisk min tur, jeg stod i kø først. "Det kan da ikke jeg vite noe om, jeg kom fra bakrommet og har ikke oversikt," var svaret jeg fikk. Da gikk jeg og endte med å kjøpe brød på Spar siden jeg uansett skulle handle diverse der.

Baker Hansen på Torget vest ?

Anonymkode: c6d72...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis kjøreledningen har falt ned, så går da vitterlig ikke flytoget heller.

Anonymkode: 7a647...315

Det går som regel to spor, og i Oslotunnelen, der problemet gjerne er, er det to separate løp.  Da kjører de gjerne flytog i begge retninger på det som fungerer. Og lite annet.

Anonymkode: e9215...b02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.4.2020 den 11.48, AnonymBruker skrev:

Jeg ble en gang spurt om det var mulig å pottetrene en fugl 🤣

Anonymkode: d84d9...e1a

Jobber du i dyrebutikk, så er jo ikke dette et dumt spørsmål. Synd at folk i Norge har så lite erfaring med fugler! Men svaret er ja - tamme fugler kan absolutt pottetrenes 😁

Anonymkode: e9c11...39f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg jobber i klesbutikk, og her om dagen kom det inn ei dame med to unger på slep. Tipper ungene var rundt 6-8 år. Jeg hørte ungene allerede ute i gangen. Skrik og skrål så det ljomet i veggene, og de fløy frem og tilbake. Så kom de altså inn i min butikk, hvor jeg står opptatt med kunder som skal betale og jeg er alene på jobb. Jeg ser ungene herjer rundt, gjemmer seg bak klesstativ og hyler. Mora overser det og kikker på klær. Når jeg endelig er ferdig med kundene går jeg ut på gulvet og stopper den ene ungen som springer vrælende forbi meg. Jeg satte meg på huk og sa til han at hvis de skal herje og bråke sånn så får de gå ut av butikken. "Du?! Det er JEG som er mora her og jeg klarer fint å snakke til de selv!“ kommer det fra moren, før hun tar med seg drittungene og går ut av butikken... 

Anonymkode: 7ebc3...3c9

Fy faen, folk altså! Og hvorfor ta med barn som tar på alt mulig i klesbutikk nå i korona-tidene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i klesbutikk, og her om dagen kom det inn ei dame med to unger på slep. Tipper ungene var rundt 6-8 år. Jeg hørte ungene allerede ute i gangen. Skrik og skrål så det ljomet i veggene, og de fløy frem og tilbake. Så kom de altså inn i min butikk, hvor jeg står opptatt med kunder som skal betale og jeg er alene på jobb. Jeg ser ungene herjer rundt, gjemmer seg bak klesstativ og hyler. Mora overser det og kikker på klær. Når jeg endelig er ferdig med kundene går jeg ut på gulvet og stopper den ene ungen som springer vrælende forbi meg. Jeg satte meg på huk og sa til han at hvis de skal herje og bråke sånn så får de gå ut av butikken. "Du?! Det er JEG som er mora her og jeg klarer fint å snakke til de selv!“ kommer det fra moren, før hun tar med seg drittungene og går ut av butikken... 

Anonymkode: 7ebc3...3c9

Så gjør det da! Hadde jeg svart henne.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går som regel to spor, og i Oslotunnelen, der problemet gjerne er, er det to separate løp.  Da kjører de gjerne flytog i begge retninger på det som fungerer. Og lite annet.

Anonymkode: e9215...b02

Ramler det en kjøreledning ned, så er det ingen tog som kjører rundt det aktualle området skal jeg si deg. Man trenger nemlig strøm for å kjøre tog, og det blir strømløst over et større område når en kjøreledning blir revet ned. Strømmen må uansett skrus av når det repareres, ellers blir det et visst antall frityrstekte mennesker i tillegg🤷🏼‍♀️

Når det er problemer på infrastrukturen så kan endel tog bli innstilt, og togleder vil ofte sende flytoget først nettopp fordi det skal til Gardemoen. Men det hindrer det ikke å måtte stå i kø - akkurat som alle andre tog når det blir krøll. Flytoget har ikke egen infrastruktur :)

Anonymkode: 4286a...05b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2020 den 23.35, Christiane_W skrev:

Observert i selvbetjent kasse i matbutikk i ettermiddag:

Kunde scanner varene sine, som inkluderer øl, og når han prøver å avslutte handelen fikk han opp en beskjed på skjermen om at en ansatt må sjekke alderen hans om han ikke har registrert fingeravtrykk. Om man ikke har registrert fingeravtrykk trykker man på "Nei" og en orange lampe blinker over kassa og gjør de ansatte oppmerksom på at han trenger hjelp. Fingeravtrykk var tydeligvis ikke registrert, for han startet å vandre frem og tilbake mellom kassene på sidene av selvbetjeningsområdet, og brøytet seg inn i begge køene for å få hjelp av de som satt i kassa.

Begge kassererne gav han beskjed om at de ikke kunne forlate kassene sine siden det var lange køer, men at den som hadde ansvar for å assistere kundene i selvbetjeningskassene var på vei og ville hjelpe ham innen kort tid. Omtrent samtidig som den siste ansatte han "overfalt" gav beskjed om det dukket "selvbetjeningsansvarlig" opp og hun fikk ei skyllebøtte om hvor idiotisk det var at de måtte sjekke alderen hans. Enhver idiot kunne da se at han var gammel nok til å kjøpe øl, så dette var bare dumt og bortkastet tid.

Det gikk ikke inn at de ikke tvilte på at han var gammel nok til å kjøpe øl, men at salgsbevillingen kan ryke om butikken selger alkohol til mindreårige og derfor må de sjekke at de som bruker selvbetjeningskassene er gamle nok til å kjøpe. Det kan jo ikke være sånn at selvbetjeningskasse = fritt frem for mindreårige til å kjøpe seg alkohol. Det var helt umulig å forstå.🤦‍♀️

Selvbetjeningen var en av grunnene til at jeg sluttet i dagligvaren etter mange år . Ikke fordi jeg mistet timer , men troen på menneskeheten.

Jeg  fikk mange selvbetjeningsvakter (som ingen ville ha) og det føltes som å jobbe på psykiatrisk avdeling.

Blodtrykket mitt skjøt i været, og jeg var tilslutt bare konstant irritert , så jeg sluttet. Folk syntes det var trist og fikk sjokk , men jeg forstod selv at jeg ikke kunne være en god kundebehandler lenger . 

Anonymkode: c998f...eed

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på jobb, men som kunde selvJeg sto helt tydelig i kø da en eldre dame bare gikk foran meg og bort til kassen.

Meg: Unnskyld, men du så vel at jeg sto i kø?

Eldre dame: Ja, men jeg trodde ikke du skulle ha noe.

Hvorfor skulle jeg ellers stått i kø? 🤦‍♀️

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, The Kitten skrev:

Ikke på jobb, men som kunde selvJeg sto helt tydelig i kø da en eldre dame bare gikk foran meg og bort til kassen.

Meg: Unnskyld, men du så vel at jeg sto i kø?

Eldre dame: Ja, men jeg trodde ikke du skulle ha noe.

Hvorfor skulle jeg ellers stått i kø? 🤦‍♀️

Kanskje hun trodde det var en egen kø for folk som ikke skal ha noe 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer 50+! Fuck off....de fleste da.

Jeg jobber i en interiørbutikk. Puter, pynteting etc...

 

Jeg står å pakker ut ting, er alene så da blir det mye å gjøre.

Gal jåledukke i 50åra: er det ingen som jobber her?
Meg: Joda, jeg er her 🙂  
Gal jåledukke i 50åra: Jeg skal ha den puta her.
Meg: scanner inn varen, hun betaler. Varen ser fin ut, ingen flekker etc. Pakker ned i pose.
 

30min senere: Gal jåledukke i 50åra kommer tilbake å klager på flekker på puta, for meg ser det ut som tørket iskrem med sjokolade. Flekk på ca 5-10cm. Iskremen har blitt forsøkt tørket vekk. Hun skal ha ny pute!

Nei, det får du ikke. DU får prøve å rengjøre den hjemme, beklager vi kan ikke hjelpe deg. Så går jeg vekk til noen andre som skal ha hjelp, kvinnen hyler ut å kaller meg idiot.

Det ender med at jeg tilkaller vekter på senteret her jeg jobber som må vise henne ut 😂😂.

Dere skulle sette tryne hennes da.....hun trodde hun kunne herske med meg! 😄 

Anonymkode: b78c3...305

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha! Jeg jobber i klesbutikk for «frodige» damer. 
Vi har en kunde som alltid klager på at vi har så små klær. Og det er jo våres feil at klærne våre ikke passer henne. Jeg klarer aldri å finne noe som passer henne, og det mener hun er dårlig service. Vi har størrelser opp til 48.

En annen kunde som er innom hver uke.. Hun forteller meg hele tiden at hun er så feit. Som om jeg ikke ser det liksom.. Og hun ler av det. Dette sier hun på repeat så lenge hun er innom. «Må bare le av det vettu. Sånn går det når man er avhengig av potetgull og sjokolade». Hva svarer man på sånt?

En gjenganger med mange kunder, er at de kommer halvveis ut av prøverommet i bare bh’en, mens de rister i gardina og roper «hallooooo, kan du finne en annen størrelse?!»

Anonymkode: 7f1b4...fb2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Jeg jobber i klesbutikk for «frodige» damer. 
Vi har en kunde som alltid klager på at vi har så små klær. Og det er jo våres feil at klærne våre ikke passer henne. Jeg klarer aldri å finne noe som passer henne, og det mener hun er dårlig service. Vi har størrelser opp til 48.

En annen kunde som er innom hver uke.. Hun forteller meg hele tiden at hun er så feit. Som om jeg ikke ser det liksom.. Og hun ler av det. Dette sier hun på repeat så lenge hun er innom. «Må bare le av det vettu. Sånn går det når man er avhengig av potetgull og sjokolade». Hva svarer man på sånt?

En gjenganger med mange kunder, er at de kommer halvveis ut av prøverommet i bare bh’en, mens de rister i gardina og roper «hallooooo, kan du finne en annen størrelse?!»

Anonymkode: 7f1b4...fb2

Stakkars kundene dine. Du burde finne deg en ny jobb. 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Jeg jobber i klesbutikk for «frodige» damer. 
Vi har en kunde som alltid klager på at vi har så små klær. Og det er jo våres feil at klærne våre ikke passer henne. Jeg klarer aldri å finne noe som passer henne, og det mener hun er dårlig service. Vi har størrelser opp til 48.

En annen kunde som er innom hver uke.. Hun forteller meg hele tiden at hun er så feit. Som om jeg ikke ser det liksom.. Og hun ler av det. Dette sier hun på repeat så lenge hun er innom. «Må bare le av det vettu. Sånn går det når man er avhengig av potetgull og sjokolade». Hva svarer man på sånt?

En gjenganger med mange kunder, er at de kommer halvveis ut av prøverommet i bare bh’en, mens de rister i gardina og roper «hallooooo, kan du finne en annen størrelse?!»

Anonymkode: 7f1b4...fb2

Hvilke størrelser er det egentlig som blir regnet som "frodig" hvis dere kun har opp til 48? Er det 44, 46 og 48? Tre størrelser? Da kan jeg skjønne at store kunder blir skuffet over å ikke finne noe som passer hos dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...