Husholdning1 Skrevet 1. mai 2018 #12061 Skrevet 1. mai 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi å kjøpe joggesko er en mye større greie enn folk selv tror, og joggeskoene man kjøper bør faktisk være riktig til føttene - og den "vanlige mannen i gata" vet faktisk ikke dette. Og så kjøper man feil joggesko til føttene og så blir man misfornøyd eller kanskje får probrlemer med føttene og reklamerer på skoene på et senere tidspunkt selv om man i utgangspunktet burde spurt om hjelp. Derfor. Anonymkode: a6878...2bb Her er du vel mer på "du MÅ ha hjelp" enn "trenger du hjelp?". 17
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 Populært innlegg #12062 Skrevet 1. mai 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi å kjøpe joggesko er en mye større greie enn folk selv tror, og joggeskoene man kjøper bør faktisk være riktig til føttene - og den "vanlige mannen i gata" vet faktisk ikke dette. Og så kjøper man feil joggesko til føttene og så blir man misfornøyd eller kanskje får probrlemer med føttene og reklamerer på skoene på et senere tidspunkt selv om man i utgangspunktet burde spurt om hjelp. Derfor. Anonymkode: a6878...2bb Men nå er kunden nettopp en kunde. Ikke en person du skal følge som en hund mens du på nedlatende vis uttrykker at hun eller han ikke klarer å ta det beste valget for seg og sine føtter. Jeg nekter å tro at de fleste som kjøper joggesko uten slik hjelp kjøper feil sko. Å kjøpe joggesko er faktisk ikke en så stor greie som du vil ha det til. Anonymkode: b4d3d...5e9 51
Gjest ElMona Skrevet 1. mai 2018 #12063 Skrevet 1. mai 2018 Mener det var testet ut og kommet fram til at de beste skoene er rett og slett de som kjennes gode på, med mindre man har ekstrem over/under pronasjon(?)
Gjest Optimo Skrevet 1. mai 2018 #12064 Skrevet 1. mai 2018 Hvor mye vet en ung deltidsansatt om sko, føtter og passform egentlig? Etter å ha gjennomgått et kurs på en time eller tre? Jeg har ikke tillit til at jeg kan få ordentlig hjelp i en butikk lenger. Klarer meg veldig fint uten. De gangene jeg spør om noe er det i tilfelle "har dere..." eller "hvor står...".
puppi Skrevet 1. mai 2018 #12065 Skrevet 1. mai 2018 22 hours ago, Sphynx said: Han kom heldighvis ikke i dag!!! Kan ta en tur jeg Hvor jobber du?
Skeivskank Skrevet 1. mai 2018 #12066 Skrevet 1. mai 2018 5 timer siden, ElMona skrev: Mener det var testet ut og kommet fram til at de beste skoene er rett og slett de som kjennes gode på, med mindre man har ekstrem over/under pronasjon(?) Men så heter det ikke pronasjon når det kommer til føtter. Hender kan proneres og supineres. På beina heter det inversjon og eversjon. Opplever at en del personale på skobutikker prøver å prate med store ord for at det skal høres ut som de har peiling, men egentlig så virker det bare som de prøver alt for hardt. Eksempel på inversjon og eversjon 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #12067 Skrevet 2. mai 2018 17 hours ago, Skeivskank said: Men så heter det ikke pronasjon når det kommer til føtter. Hender kan proneres og supineres. På beina heter det inversjon og eversjon. Opplever at en del personale på skobutikker prøver å prate med store ord for at det skal høres ut som de har peiling, men egentlig så virker det bare som de prøver alt for hardt. Eksempel på inversjon og eversjon Hvorfor snakker ortopeden min om pronasjon da? Anonymkode: 79530...14c 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #12068 Skrevet 2. mai 2018 18 timer siden, Skeivskank skrev: Men så heter det ikke pronasjon når det kommer til føtter. Hender kan proneres og supineres. På beina heter det inversjon og eversjon. Opplever at en del personale på skobutikker prøver å prate med store ord for at det skal høres ut som de har peiling, men egentlig så virker det bare som de prøver alt for hardt. Eksempel på inversjon og eversjon Pronasjon og supinasjon gjelder ikke bare hender. Det brukes i forbindelse med føtter også. Så her tar du feil. Anonymkode: 997da...399 11
Sphynx Skrevet 2. mai 2018 #12069 Skrevet 2. mai 2018 På 1.5.2018 den 17.07, puppi skrev: Kan ta en tur jeg Hvor jobber du? Haaaaaahaha. 2
Skeivskank Skrevet 5. mai 2018 #12070 Skrevet 5. mai 2018 På 2.5.2018 den 14.38, AnonymBruker skrev: Pronasjon og supinasjon gjelder ikke bare hender. Det brukes i forbindelse med føtter også. Så her tar du feil. Anonymkode: 997da...399 Jeg står framdeles på mitt da dette er fagterminologi og begrepene beskriver bevegelsene som skjer de de ulike leddene. Overpronasjon/supinasjon vil være svært misvisende. Nå er ikke dette en tråd for dette derfor avslutter jeg diskusjonen her. Dersom du oppretter en tråd for dette spesifikke emnet så svarer jeg deg gjerne. Men for nå kan vi være enige om å være uenige 2
mmd Skrevet 6. mai 2018 #12071 Skrevet 6. mai 2018 12 timer siden, Skeivskank skrev: Jeg står framdeles på mitt da dette er fagterminologi og begrepene beskriver bevegelsene som skjer de de ulike leddene. Overpronasjon/supinasjon vil være svært misvisende. Nå er ikke dette en tråd for dette derfor avslutter jeg diskusjonen her. Dersom du oppretter en tråd for dette spesifikke emnet så svarer jeg deg gjerne. Men for nå kan vi være enige om å være uenige Enig i at dette er en avsporing, men det var du s0m startet den. Når det gjelder joggesko/løpe er pronasjon faktisk et helt sentralt begrep. Les deg litt opp før du eventuelt vil uttale deg mer, f.eks her: https://nemus.no/diagnoser/fot-og-ankel/item/overpronasjon https://www.oslosportslager.no/magasinet/hva-er-pronasjon-618.aspx http://meddev.uio.no/elaring/lcms/undersokelse/ankel/Pronasjon-supinasjon.xml?menuItemIndex=86https://www.loepeshop.no/inspiration/guide-loepestill 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #12072 Skrevet 6. mai 2018 Nå sporer det helt av her. Skriv det tråden her handler om, nemlig Dumme ting kunder sider. Det er andre tråder dere kan diskutere og krangle hvem som har rett . Ha en fine dag Anonymkode: 3624f...10d 15
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #12073 Skrevet 6. mai 2018 3 timer siden, mmd skrev: Enig i at dette er en avsporing, men det var du s0m startet den. Når det gjelder joggesko/løpe er pronasjon faktisk et helt sentralt begrep. Les deg litt opp før du eventuelt vil uttale deg mer, f.eks her: https://nemus.no/diagnoser/fot-og-ankel/item/overpronasjon https://www.oslosportslager.no/magasinet/hva-er-pronasjon-618.aspx http://meddev.uio.no/elaring/lcms/undersokelse/ankel/Pronasjon-supinasjon.xml?menuItemIndex=86https://www.loepeshop.no/inspiration/guide-loepestill Kanskje dette er noe i samme gata som når dyrlegen sier sterilisering i stedet for kastrering på hunnkatter? Anonymkode: 09d35...99f 7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #12074 Skrevet 6. mai 2018 Jobbet på bensinstasjon. Nattåpent helg. Kom noen gutter innom som skulle ha nattmat etter en tur på byen. Han ene skulle ha den største burgeren vi hadde, ekstra ost og bacon, pommes frites, og 12 chicken nuggets. Da jeg sto og lagde burgeren, hadde han oppdaget pakken med brunost som lå ved vaflene. Han spurte om han kunne få brunost på burgeren sin. Jeg syns det var så morsomt at jeg lot han få ei skive. Mens jeg la skiva på burgeren sa han «kan du ta pommes fritesen på burgeren og?» Jeg måtte le, og sa at det kunne jeg selvfølgelig gjøre. Så spurte han om jeg kunne legge nuggetsene på burgeren også. Det gjorde jeg. Haha han fikk jo det tårnet av en burger. Han takket pent, tok med seg tallerkenen og satte seg for å spise. Etter hvert ropte han at det var en syyyyyykt god burger! Jeg var så flink!! Bare moro da 😂😂😂 Anonymkode: f9780...a7c 44
Kristanna Skrevet 8. mai 2018 #12075 Skrevet 8. mai 2018 På kiwi i helgen, jeg var så heldig å stå bak han i køen.. Han: Disse varene er på halv pris!! Jeg fant de i datodisken deres! Kassedame: Ja, den er priset ned. Kunden: NEI, jeg skal ha halv pris av det som står på pakken. Hun: Den er allerede priset ned, så prisen som står på pakken nå er halv pris, 90 kr. Kunden: Mener du at en pakke KOTELETTER kostet 200 kr?? (ikke at det var koteletter, det var en pakke med marinerte grillfileter..) Hun: Ja.. Kunden: Det kan ikke stemme, man tar ikke 200 kr for en pakke KOTELETTER, Sånn fortsatte han så lenge at hun i kassen som var under opplæring ble usikkert og ringte på lederen. Han kommer og lurer på hva problemet er. Kunden kommer med den lange regla igjen og at dette ikke kan stemmer. Den andre ansatte bekrefter at prisen er rett, han har selv priset pakkene ned i dag tidlig. Spør om han da ikke skal ha de. Kunden: 200 kr for en pakke KOTELETTER? Nei du kan være sikker på at jeg ikke skal ha de. Nå må KIWI skjerpe seg! Det går ikke an å ha så dyre priser som dere! Nå må KIWI ta seg sammen! Hva med å bare si: nei da syns jeg de ble litt dyre, så jeg dropper å kjøpe de jeg.. 32
Kristanna Skrevet 8. mai 2018 #12076 Skrevet 8. mai 2018 Nå fikk jeg flashback til min studentid på Rimi. Butikken lå på et stort område hvor det var Elkjøp, Jysk, Rimi, frisør og en interiørbutikk. Det kom opp en automat med en times gratis parkering, da det var mange som parkerte der som skulle ta toget og det ble få ledige plasser til kunder. Det var riktignok ikke butikkene som satte opp parkeringsautomaten, men de som eier området og bygningene. Det ble satt opp store skilt flere steder på parkeringsplassen, samt at hver butikk satte en STOR plakat på inngangdøra hvor det sto "husk parkeringslapp..." Dette klarte ikke kundene og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg ble skjelt ut for at de hadde fått bot.. Dette må jeg ordne opp i, slette boten osv osv.. Jeg snakket for døve ører da jeg forklarte at vi har ikke noe med parkeringen å gjøre, da må q-park kontaktes. Vi tjente verken penger på bøter eller det man måtte legge på for å stå mer enn en time.. 13
Devilheart Skrevet 8. mai 2018 #12077 Skrevet 8. mai 2018 200 kr...førpris...90 kr...gjeldende pris.. krangler om at de kostet 200 før.. de koster 90 nå... vil ikke ha de fordi de kostet 200 før... de koster 90 nå.... hæ? tror hjernen min gikk i stå der.. ( the joke: blottet for logikk når man krangler om førpris og ikke vil kjøpe en nedsatt vare man sparer 110 kr på) 1
Skiftenøkkel Skrevet 8. mai 2018 #12078 Skrevet 8. mai 2018 Kanskje litt på siden. men når jeg skal kjøpe pølse på bensistasjon, så spør alltid betjeningen om jeg skal ha fint eller grovt brød akkurat i det jeg skal til å slå koden på terminalen. Da mister jeg fokus og glemmer koden 4
Kristanna Skrevet 8. mai 2018 #12079 Skrevet 8. mai 2018 4 minutter siden, Devilheart skrev: 200 kr...førpris...90 kr...gjeldende pris.. krangler om at de kostet 200 før.. de koster 90 nå... vil ikke ha de fordi de kostet 200 før... de koster 90 nå.... hæ? tror hjernen min gikk i stå der.. ( the joke: blottet for logikk når man krangler om førpris og ikke vil kjøpe en nedsatt vare man sparer 110 kr på) Jepp han fikk helt oppheng i av pakken med KOTELETTER som ikke var koteletter (caps lock fordi han ropte ordet KOTELETTER i hver setning) var så dyr før rabatten 1
Suppetuppe Skrevet 13. mai 2018 #12080 Skrevet 13. mai 2018 På 30.4.2018 den 17.50, AnonymBruker skrev: Følte meg som en dum kunde i dag. Jeg har dårlig hørsel og kan ikke bruke høreapparat grunnet ørebetennelse. Ja jeg hører dårlig, nei jeg er ikke døv. Fungerer greit til vanlig, var innom flere butikker i dag og det gikk helt fint. Var så innom Kiwi. Skulle aldri ha gått inn dit. Hun som sto i kassen snakket så jævlig lavt at jeg hele tiden måtte si "Hæ?". Ikke nok med det, men hun sto å snakket med en kollega, mens hun skulle ekspedere meg og andre. Han foran meg forlot kassen og dro innpå butikken igjen, sikkert for å hente noe mer. Så hun i kassen sa ifra om at han kom tilbake, men jeg hørte ikke hva hun sa fordi hun snakket så lavt. Jeg svarte da så klart "Hæ? du må snakke litt høyere", så hun brølte det i trynet på meg. Greit, uvitende brødhuer er jeg vant til. Så sto vi der da, alle 3.. de to kollegene sto å pratet sammen. Han andre kom tilbake og hun gjorde seg ferdig med han, mens hun snakket med kollegene fortsatt, så roper hun bak kassen ut "HALLO SVAR DA! ER DEN DIN?" (en vare som lå bak pinnen, samlet med mitt, umulig å ta feil av). Hun hadde sagt noe mens hun så på kollegaen, ikke på meg. Så jeg verken så eller hørte at hun snakket til meg. Jeg sa da ifra at hun måtte snakke litt høyere, til svar.. hun himlet med øynene. Ble så forbannet at jeg bare gikk. Faen ta for ei dritt kjerring, innafor å sende klage til sjefen? Husker navnet hennes, kan jeg si navnet i mailen? Jeg møter på folk som snakker lavt hele tiden. Men de ser på meg, og da kan jeg lese på leppene. Hun her så ikke på meg en gang da hun snakket til meg. Hun stirret på kollegaen. Fikk med meg noen ord av samtalen de hadde, fest og alkohol, og hun sa noe om at hun gleder seg til fridag i morgen og noe med parken og øl. Fikk ikke med meg alle ord. Men det var klart og tydelig en privat samtale Aldri følt meg så dritt på mange, mange år etter en tur i butikken. Som sagt, svært sjeldent jeg møter på noen jeg ikke kan høre eller oppfatte hva de sier. Da jeg leser mye på lepper og er ekspert i det. Ofte så er det rett-frem spørsmål som er lett å se og tyde også. Nå så var det mye tull som kommentaren med han som forlot kassen og det med varen som hun spurte om var min. Og ikke minst; hun så ikke på meg. Kollegaen sto ved siden av henne så hun sto sidelengs og så ikke en gang på meg når hun snakket til meg. Anonymkode: b2244...0dd Så utrolig respektløst!! Burde absolutt sende inn en klage ja! Min far er døv på det ene øret og en gang jeg gikk litt bak han, så jeg en fyr (en sånn gateselger, røde kors-opplegg) som prøvde å stoppe han på gaten. Han ropte fra den siden min far er døv på. Min far hørte naturligvis ikke at han prøvde å kontakte han, så han gikk jo bare videre å virket sikkert som den arrogante drittsekken.. (og pappa som er så snill med alle. ) Så bare at han fyren ble skikkelig fornærmet og ristet oppgitt og irritert på hodet. Mumlet noe dritt etter min far. Da gikk jeg faktisk bort til han å sa: "min far er nesten døv, så han hørte deg ikke..." Ble selvfølgelig mer forståelse med en gang. Syns det er så trist når folk blir sinte, oppgitte og til og med frekke mot folk som har handicap de ikke kan noe for. Dårlig hørsel er kanskje et usynlig handicap, men det går jo ann å tenke seg til at personen sliter med hørselen når de sier "hæ" flere ganger. Man trenger hvert fall ikke bli frekk eller sur. 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå