Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 8.5.2018 den 10.41, Kristanna skrev:

Nå fikk jeg flashback til min studentid på Rimi.

Butikken lå på et stort område hvor det var Elkjøp, Jysk, Rimi, frisør og en interiørbutikk. Det kom opp en automat med en times gratis parkering, da det var mange som parkerte der som skulle ta toget og det ble få ledige plasser til kunder. Det var riktignok ikke butikkene som satte opp parkeringsautomaten, men de som eier området og bygningene.

Det ble satt opp store skilt flere steder på parkeringsplassen, samt at hver butikk satte en STOR plakat på inngangdøra hvor det sto "husk parkeringslapp..."

Dette klarte ikke kundene og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg ble skjelt ut for at de hadde fått bot.. Dette må jeg ordne opp i, slette boten osv osv.. Jeg snakket for døve ører da jeg forklarte at vi har ikke noe med parkeringen å gjøre, da må q-park kontaktes. Vi tjente verken penger på bøter eller det man måtte legge på for å stå mer enn en time.. 

Dette minner meg om da jeg jobbet på et kjøpesenter og de innførte parkeringsautomater i parkeringshuset der. Dette ble innført fordi senteret lå rett ved en togstasjon og det var mange togpendlere som parkerte i P-huset til senteret, samt at det flere ganger hadde skjedd at biler stod der i en uke eller to mens eierene var på ferie. 

Det var gratis parkering i 2 timer, men man måtte trekke billett på automaten og legge i bilen. Det var tydelige plakater på alle dørene fra P-huset og inn i senteret, samt plakatbukker ved heis og rulletrapper for å minne folk på dette. Allikevel var det en del folk som glemte det.

Senterledelsen hadde leid inn et eller annet parkeringsselskap og det skulle være en "myk" start. Instruksen var at den første tiden skulle det ikke gis bøter på biler som manglet parkeringsbillett eller hadde stått over tiden, men parkeringsvaktene skulle legge igjen en informasjonsbrosjyre om den nye parkeringsordningen på bilen.

Et par dager etter at ordningen ble innført kom det en rasende kunde tilbake til butikken. Han ville faen ikke handle i en jævla møkkabutikk der han fikk parkeringsbot og skulle returnere varen og ha igjen pengene. Jeg ble litt overrasket over at han hadde fått bot, da vi hadde fått beskjed fra senterledelsen om at det ikke kom til å bli skrevet bøter de første 14 dagene av ordningen.

Prøvde å si at det nok ikke var bot han hadde fått, men en brosjyre med informasjon om den nye parkeringsordningen. Han blånektet, han hadde fått bot, og fortsatte å skjelle meg ut. At det ikke var butikken jeg jobbet i som hadde bestemt at ordningen skulle innføres, men senterledelsen var helt uinteressant. Vi hadde åpent kjøp i x antall dager, så orket ikke stå å krangle med ham og gav ham pengene tilbake.

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobbet i et firma som leverte tekniske løsninger for ulike bedrifter. 

Fikk Mail av en kunde som var rasende fordi han ikke hadde fått det han hadde bestilt. Mailen var milelang og han krevde umiddelbar handling og godtgjørelse. 

Jeg svarte ganske kort på den første mailen at han hadde kontaktet feil firma og ga han både telefonnummer og Mail til bedriften han faktisk var kunde av. 

Ikke lenge etterpå kom det en my milelang Mail om at dette fant han seg ikke i, noe møtte gjøres asap, vi må ta på oss ansvaret osv osv. 

Skrev da en mer utfyllende Mail hvor jeg forklarte at vi ikke hadde noe med kundeservicen til bedriften han hadde bestilt tjeneste fra og ga all kontaktinfo på nytt til han. 

Fikk deretter en nye laaang Mail som ble avsluttet med: lykke til med firmaet deres, DET trenger dere virkelig! (De omsetter for mange millioner årlig, så gikk greit uten hans lykkeønskninger:fnise:) Lurer forøvrig på hvordan han kom frem til at han skulle sende Mail til oss i første Omgang og hvorfor han ikke ga seg da han fikk vite at han kontaktet feil firma. 

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet i et stort inkassobyrå for noen år siden, opplevde mange merkelige "unnskyldninger" fra kunder. 

Husker en mann som ble rasende fordi han hadde fått en betalingsoppfordring med salær fra oss (i tillegg til faktura fra oppdragsgiver, purring og inkassovarsel i forkant). Vi MÅTTE da skjønne at han hadde vært på 2 måneders ferie i Thailand!!

..............

Husker jeg også ble svært overrasket over hvor mange voksne mennesker som hadde total ansvarsfraskrivelse.

Anonymkode: 2b3dc...9bc

• Liker 18
Skrevet

Fikk en mail fra en skole, med noen elever som ville lage en liten dokumentar om arbeidsplassen vår og det sto noe ala dette i mailen: ''Vi er veldig ineressert i å se hvordan deres produkter er med på å redde dyrs liv.''

''Tror dere har sendt mail litt feil her. Vi er en erotisk butikk..''

''Nei, hehe, det var bare en skrivefeil, vi er fremdeles veldig ineressert i å lage dokumentar hos dere.''

''VI SELGER DILDOER???''

• Liker 35
Skrevet

I dag var jeg en dum/slitsom kunde. Ville sende et brev, og trengte frimerke.Gikk til en Ark-butikk på et senter for å høre om de hadde det der.

Jeg: Hei! Jeg trenger et frimerke, jeg! Har dere det?

Hun: Nei, dessverre.

Jeg: Søren... vet du hvor det nærmeste stedet jeg kan få tak i det, er?

Hun: På posten! 

Jeg: Ja. Men hvor er den nærmeste, vet du det?

Hun: Ehm... der? *peke*

.... Og der lå posten sånn ca. 10 meter unna.

:link:

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
På 14.5.2018 den 18.03, Sphynx skrev:

Fikk en mail fra en skole, med noen elever som ville lage en liten dokumentar om arbeidsplassen vår og det sto noe ala dette i mailen: ''Vi er veldig ineressert i å se hvordan deres produkter er med på å redde dyrs liv.''

''Tror dere har sendt mail litt feil her. Vi er en erotisk butikk..''

''Nei, hehe, det var bare en skrivefeil, vi er fremdeles veldig ineressert i å lage dokumentar hos dere.''

''VI SELGER DILDOER???''

Of-Topic men kjenner jeg er veeeeldig nysgjerrig på hvilken erotisk butikk du jobber i :fnise: jobber i en selv, kanskje vi er kolleger 😏

Anonymkode: 84597...371

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 30.4.2018 den 17.50, AnonymBruker skrev:

Følte meg som en dum kunde i dag. Jeg har dårlig hørsel og kan ikke bruke høreapparat grunnet ørebetennelse. Ja jeg hører dårlig, nei jeg er ikke døv. Fungerer greit til vanlig, var innom flere butikker i dag og det gikk helt fint.
Var så innom Kiwi. Skulle aldri ha gått inn dit.
Hun som sto i kassen snakket så jævlig lavt at jeg hele tiden måtte si "Hæ?". Ikke nok med det, men hun sto å snakket med en kollega, mens hun skulle ekspedere meg og andre. Han foran meg forlot kassen og dro innpå butikken igjen, sikkert for å hente noe mer. Så hun i kassen sa ifra om at han kom tilbake, men jeg hørte ikke hva hun sa fordi hun snakket så lavt. Jeg svarte da så klart "Hæ? du må snakke litt høyere", så hun brølte det i trynet på meg. Greit, uvitende brødhuer er jeg vant til. 
Så sto vi der da, alle 3.. de to kollegene sto å pratet sammen. Han andre kom tilbake og hun gjorde seg ferdig med han, mens hun snakket med kollegene fortsatt, så roper hun bak kassen ut "HALLO SVAR DA! ER DEN DIN?" (en vare som lå bak pinnen, samlet med mitt, umulig å ta feil av).  Hun hadde sagt noe mens hun så på kollegaen, ikke på meg. Så jeg verken så eller hørte at hun snakket til meg. Jeg sa da ifra at hun måtte snakke litt høyere, til svar.. hun himlet med øynene. 

Ble så forbannet at jeg bare gikk. 

Faen ta for ei dritt kjerring, innafor å sende klage til sjefen? Husker navnet hennes, kan jeg si navnet i mailen? 
Jeg møter på folk som snakker lavt hele tiden. Men de ser på meg, og da kan jeg lese på leppene. Hun her så ikke på meg en gang da hun snakket til meg. Hun stirret på kollegaen. Fikk med meg noen ord av samtalen de hadde, fest og alkohol, og hun sa noe om at hun gleder seg til fridag i morgen og noe med parken og øl. Fikk ikke med meg alle ord. Men det var klart og tydelig en privat samtale 

Aldri følt meg så dritt på mange, mange år etter en tur i butikken.
Som sagt, svært sjeldent jeg møter på noen jeg ikke kan høre eller oppfatte hva de sier. Da jeg leser mye på lepper og er ekspert i det. Ofte så er det rett-frem spørsmål som er lett å se og tyde også. Nå så var det mye tull som kommentaren med han som forlot kassen og det med varen som hun spurte om var min. Og ikke minst; hun så ikke på meg. Kollegaen sto ved siden av henne så hun sto sidelengs og så ikke en gang på meg når hun snakket til meg.

Anonymkode: b2244...0dd

Du MÅ klage! 

Anonymkode: 82e0f...f5d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du MÅ klage! 

Anonymkode: 82e0f...f5d

Gjorde det, fikk en beklagelse på mail.

Anonymkode: b2244...0dd

• Liker 9
Skrevet

Jeg jobber i arrangementlokale, og jeg blir så irritert av gjester som bare stormer inn på kjøkkenet (hvor de ikke har lov til å være) og sier enkle ord, foreksempel "VANN!!" eller "MELK!". Har de mistet evnen til å prate? Er de fire år mentalt? Hvorfor er det så vanskelig å si "Hei, er det mulighet for å få et glass vann?" eller "har du noe kaffemelk?". Det verste er når du svarer dem, og de ikke gidder å høre etter hva du sier, og bare fortsetter. Jeg: "ja, jeg har laget en vannstasjon med glass og karafler i enden av salen". Gjest: "VANN!".

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i en matbutikk og stod i en kø med ca. 7 stk. Foran oss var det en eldre dame med rullator som skulle betale, gikk blitt treigt, men helt forståelig. Når den butikkansatte skulle gå over til neste kunde så ville hun ha hjelp med å pakke inn varene, helt ok, men hun var veldig påpasselig på hvilke varer som skulle hvor. Noen skulle i handleposen, en annen i "kurven", og noen andre i veska hennes. Stakkars den butikkansatte ble skjelt ut for å legge feil ting i feil poser og måtte ta ting ut av de andre poser og gjette riktig rekkefølge hun ville ha tingene i :ohmy: Det tok rundt 5 min,  og neste person skulle kun ha et par matvarer og snus. Butikken har en automat man bruker for å få lapp til snus og røyk, men denne hadde ikke damen. Hun ble sur "hæ hvorfor har dere det?? hvorfor kan dere ikke bare gjøre som normale butikker?!", heldigvis valgte hun til slutt å gå bak i butikken hvor dene automaten var og hente en lapp. Gikk fra varene sine og resten av vi 5 andre i kø måtte fint vente til hun var tilbake med varene våre :rolleyes: Kunde nr 3 var en dame med handlevogn, så var det meg og chipsosen og isen min, og deretter en annen med handlevogn. Når jeg skulle hente varene mine på enden av båndet ble jeg "presset" av de to barnevognene og måtte unnskylde meg for å kunne hente varene mine.. Mulig at jeg klager for ingenting, men det ble litt lenge å stå i kø :P 

Anonymkode: e6ea4...ae0

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
På 8.5.2018 den 10.12, Kristanna skrev:

På kiwi i helgen, jeg var så heldig å stå bak han i køen..

Han: Disse varene er på halv pris!! Jeg fant de i datodisken deres!

Kassedame: Ja, den er priset ned.

Kunden: NEI, jeg skal ha halv pris av det som står på pakken.

Hun: Den er allerede priset ned, så prisen som står på pakken nå er halv pris, 90 kr.

Kunden: Mener du at en pakke KOTELETTER kostet 200 kr?? (ikke at det var koteletter, det var en pakke med marinerte grillfileter..)

Hun: Ja..

Kunden: Det kan ikke stemme, man tar ikke 200 kr for en pakke KOTELETTER,

Sånn fortsatte han så lenge at hun i kassen som var under opplæring ble usikkert og ringte på lederen.

Han kommer og lurer på hva problemet er. Kunden kommer med den lange regla igjen og at dette ikke kan stemmer. Den andre ansatte bekrefter at prisen er rett, han har selv priset pakkene ned i dag tidlig. Spør om han da ikke skal ha de.

Kunden: 200 kr for en pakke KOTELETTER? Nei du kan være sikker på at jeg ikke skal ha de. Nå må KIWI skjerpe seg! Det går ikke an å ha så dyre priser som dere! Nå må KIWI ta seg sammen! 

Hva med å bare si: nei da syns jeg de ble litt dyre, så jeg dropper å kjøpe de jeg..

Sånn kunder er så høl i huet. Så flaut å holde på sånn. At ikke de skjemmes!

Anonymkode: 96a4c...5f5

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
På 15.3.2018 den 11.11, NumberSix skrev:

Har en kunde på jobben min, en eldre, ekkel mann som alltid kommer inn rett før vi åpner ølsalget. Han panter først ølboksene fra i går (8 stykker), som han tar opp fra den kurven på rullatoren. Den kurven er skikkelig skitten og ekkel fordi det ofte renner litt fra ølboksene. Deretter inn i butikken for å kjøpe nye åtte øl og en fjordlandmiddag. Varene plasseres i den skitne kurven. Deretter kommer han til kassen, og skal betale med kortet sitt som han tar ut av en skikkelig skitten lommebok. Hver gang slår terminalen seg vrang fordi kortet er så ekkelt av ymse skitt at den ikke klarer å registrere chipen, og mannen kjefter på oss om at vi må bytte terminal og at den alltid avviser kortet hans. Nytter ikke å fortelle ham at den aldri har et problem med andres kort. *sukk* Det toppet seg den gangen han hadde puttet pantelappene i lomma si, sammen med ymse snørrfiller og lommetørklær, og tok ut alt sammen og ba min kollega i kassen lete blant snørrfillene etter pantelappene fordi han selv ikke fant dem. :haar:

Nå tar vi alltid på oss plasthansker når vedkommende kommer inn i butikken. :laugh:

Å fysj! Har noen sånne vi å. Ekkelt!

Anonymkode: 96a4c...5f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i dyrebutikk.

Kunden kommer og skal ha noe til sin store hund. Jeg bipper inn varen og sier prisen "Da blir det 350kr".

Kunden blir sjokkert, "Hæ? Men det står jo 50kr på hylla!?"

"Vent litt, jeg tar en titt" jeg går og ser på hylla, tilfelle det er noe tilbud jeg ikke har fått beskjed om, og fordi kundene stort sett setter pris på det "Ja det er 50 kr for XS modellen. Dette er XXL, og den er litt dyrere. Du har bare sett på feil lapp"

"Ja, men det står jo på hylla at den koster 50?"

"Ja, for XS" (noen ganger viser jeg dem hylla, og noen ganger kommer jeg med en dum spøk om at hunden ikke kommer til å krympe som får kunden til å le)

Anonymkode: 3c22b...0df

• Liker 6
Skrevet

Jeg er så lei av kunder som ikke hører etter :bond:    Hvis du uansett ikke gidder å høre på det jeg sier, hvorfor spørre om hjelp!?

• Liker 9
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg opplevde en gang, en kunde som fortalte helle livshistorien sin, stakkar, hun var nok ensom, men jeg syns det ble kleint.

Skrevet

Hadde en sur gubbe her om dagen, men der skal vi ta litt selvkritikk -
varen sto i kundeavisen vår, vi hadde ikke varen i butikken, men vet vi har den på lager ettersom vi har mye av den
(dette er en vare som ikke selger uansett hvor lav pris det er,
hadde vi kastet den etter kundene hadde de sikkert tatt den med seg liksom) -
og dette forklarte jeg på best mulig måte.
Begynte å banne og sverte med en gang, lurte på om jeg fikk henta den.
Jeg sto alene og klokka var vel før 11, neste person skulle ikke komme før kl. 15,
og eksternlageret vårt bruker vi 10 minutter frem og tilbake på så hadde ikke muligheten.
Han bannet og svertet litt mer, og lirte av seg både det ene og det andre.
Jeg sto bare å smilte og hadde mest lyst til å si han fikk ringe neste gang han fant noe i kundeavisen han ville ha,
så slapp han bomtur - hadde kjørt et stykke sa han :P
Jada, jeg vet at det er vi som tabbet oss ut, og dette beklaget jeg fremfor kunden,
men når du lirer av deg så mye eder og galle at det er deg jeg husker best fra en utrolig god salgs dag..
Da kan du ha det så godt altså!

• Liker 3
Skrevet

Når hun har funnet seg varer, legger de på kassen og bare "denne vil jeg ha for 50 kr, denne for 60" etc. Eh, nei. Du må betale det varen koster :alice:

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Når hun har funnet seg varer, legger de på kassen og bare "denne vil jeg ha for 50 kr, denne for 60" etc. Eh, nei. Du må betale det varen koster :alice:

Åååh men TENK om det fungerte sånn! Kan gå inn på Høyer og finne den fanastiske lange sommerkjolen og si "ja denne skal jeg betale 14 kroner for".

DA hadde klesskapet mitt blitt fint :D 

Anonymkode: a6878...2bb

• Liker 30
Skrevet

DET STÅR JO I KUNDEAVISEN AT DERE HAR DENNE VAREN PÅ SALG SÅ HVORFOR HAR DERE DEN IKKE I BUTIKKEN??????????

eh nei, fordi vi er utsolgt kanskje? Er det en mulighet eller? Skal jeg magisk slette den fra kundeavisen med det samme eller?

• Liker 11
Skrevet

Jeg var nr 3 i køen på Rema. Fulgte ikke helt med hva som foregikk foran meg da jeg var i tlf. Så plutselig hopper han mannen som var foran meg fram til kassen (foran kunde nr 1), får scannet og betalt  for sine 2 varer og går ut døren.

Så ser jeg hva som egentlig skjer foran meg. Dame, ca 75 år. Hun er fremst i køen, og hun gir kassemannen en vare, han scanner, hun gir han ny vare, han scanner (hun legger det ikke på båndet). Ca 20 ting i handlevognen.  Og hun gir meg *det* dødningsblikket da jeg la på en skillepinne og la mine varer på båndet. Som om hun aldri har opplevd dette før.

Er det rart det bli kø..

Hvilken verden lever de folkene i?

• Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...