Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ting som irriterer meg etter 2 uker i kassa nå: 

- INGEN kunder gidder å benytte seg av Tipping i kassa. Jeg har til og med sagt det til noen av de (som sier til meg før de betaler at de skal ha tipping) at hvis de skal ha vanlig lotto/viking/eurojackpot osv kan de ta det i kassa og det går mye fortere, men NEEI det vil de ikke. Både jeg og de sparer jo såå mye tid! 

- Folk som AKKURAT har blitt 18 som ikke viser leg uoppfordret og i tillegg blir skikkelig snurt hvis jeg ber om leg. Hallo, du ser ut som du er nykonfirmert, tror du virkelig ikke jeg vil se leg? 

- "Hei hei :)" "JEG SKAL HA 3 POSER OG PRINCE MILD :angry:"

- Når jeg sender med poser før jeg scanner varene med et hint om de skal begynne å pakke så båndet ikke blir oversvømt med varer til 2000, og kunden bare står og stirrer på meg mens jeg scanner 

- Hadde en dame en dag som bare hadde hivd masse garnnøstern oppi vogna si og kastet de på båndet, jeg spurte pent om hun visste hvor mange det var, "Det er din jobb det" fikk jeg til svar. 

- Kunder som mumler og ikke gidder å heve stemmen når jeg spør om de kan gjenta seg 

Anonymkode: 7af2e...dce

:daane:  Hadde en kunde sagt det der til meg hadde jeg mistet haka ned på gulvet!!!! Rasshøl.

Anonymkode: a6878...2bb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på Trondheimstoget og hører en passasjer som sier høyt og tydelig at det er den verste behandllingen han noen gang har fått, når mannen i kafevognen sier han ikke kan veksle inn en tusenlapp i smått fordi de vil få for lite veksel i kassa...  Dette kunne kunden absolutt ikke skjønne. Han måtte da kunne få veksle en seddel når han hadde kjøpt middag, må vite! (...) Helt uhørt av togpersonalet å nekte han det!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En dag når jeg sto alene på jobb (butikk), så begynte telefonen å ringe, men siden det var 3-4 kunder der tenkte jeg at jeg skulle hjelpe dem først før jeg tok den. 

Da den siste kunden kom, så ringte telefonen for ørtende gang. Jeg tok imot betaling og beklagte til kunden at jeg var nødt til å ta denne telefonen, og la en bærepose til henne på disken før jeg løp og tok den. 

Mens jeg snakket i telefonen så oppdaget jeg at denne damen sto der bak disken fortsatt. Så jeg gikk bort til henne, tok telefonen til side "unnskyld, var det noe mer?" neida! Svarte kunden, men sto der fortsatt litt ventende. Litt småforvirret gikk jeg tilbake til telefonsamtalen. Personen jeg snakket med måtte prate med sjefen, så måtte løpe litt frem og tilbake for å finne han, og da jeg kom tilbake (hadde sikkert gått 5 minutt), så sto denne damen fortsatt bak disken! 

"Unnskyld, men har jeg glemt noe?" spurte jeg. "Nei, jeg skal bare ha dette jeg!" og pekte på bolleposen som lå på disken - hun klarte altså ikke å legge disse oppi bæreposen sjøl! :klaske: 

Er lenge siden jeg har blitt så oppgitt. 

Anonymkode: 6a31d...137

• Liker 41
AnonymBruker
Skrevet
På 8.4.2018 den 22.41, AnonymBruker skrev:

- INGEN kunder gidder å benytte seg av Tipping i kassa. Jeg har til og med sagt det til noen av de (som sier til meg før de betaler at de skal ha tipping) at hvis de skal ha vanlig lotto/viking/eurojackpot osv kan de ta det i kassa og det går mye fortere, men NEEI det vil de ikke. Både jeg og de sparer jo såå mye tid! 

- Folk som AKKURAT har blitt 18 som ikke viser leg uoppfordret og i tillegg blir skikkelig snurt hvis jeg ber om leg. Hallo, du ser ut som du er nykonfirmert, tror du virkelig ikke jeg vil se leg? 

- Når jeg sender med poser før jeg scanner varene med et hint om de skal begynne å pakke så båndet ikke blir oversvømt med varer til 2000, og kunden bare står og stirrer på meg mens jeg scanner 

- Hadde en dame en dag som bare hadde hivd masse garnnøstern oppi vogna si og kastet de på båndet, jeg spurte pent om hun visste hvor mange det var, "Det er din jobb det" fikk jeg til svar. 

- Kunder som mumler og ikke gidder å heve stemmen når jeg spør om de kan gjenta seg 

Hahah uff. Jeg har tidligere jobbet på et hagesenter som selger godt over 3000 ulike typer planter. Vi hadde en kasse med bord i butikken der kunden skulle plassere plantene h*n hadde kjøpt med unntak om planten var et stort tre eller om h*n hadde kjøpt stort kvanta av samme plante. Spesielt eldre damer ble skikkelig snurt over at de måtte putte opp plantene selv slik at jeg skulle få scannet dem. Nei uff kunne jeg ikke bare se hvilke og hvor mange planter de hadde i trallen sin? Så vanskelig kunne det da ikke være? :rolleyes: 

Anonymkode: e6ea4...ae0

• Liker 4
Skrevet

Det er så deilig med ansatte som deg som gir pose tidlig☺ Hvis jeg handler mye,pleier jeg å si jeg trenger x antall poser og du aner ikke hvor mange ansatte som venter med å sende ned pose til slutt....så blir man bare stående der da og glo....og må stresspakke siden det er x antall andre kunder bak deg..

• Liker 12
Skrevet

Denne kunden var egentlig ikke mitt ansvar, men på et eller annet vis ble alle som var på jobb involvert i situasjonen. 

Saken: Hun ville reklamere på et par sko som var over ett år gamle fordi de var blitt slitt etter bruk. 

Sjefen for avdelingen sa hun kunne strekke seg til å gi en tilgodelapp på det skoen gikk inn til nå, noe annet enn det var hun ikke villig til å gi, men lot ikke kunden til å forstå. Da jeg kom ut i kassen var de midt i en diskusjon: 

Kunde: Jeg betalte 400 

Kollega: Da må du vise meg det

Kunde: Jeg kjøpte de i januar i fjor

Kollega: Det hjelper ikke hvis du ikke kan bevise det, da får du bare en tilgodelapp på 200 kr

Etter litt frem og tilbake gikk hun med på å få tilgodelappen. 

Så etter at jeg har skrevet den ut og skal til å gi den til henne, så ville hun plutselig ikke ha den lenger. hun ville ha kontanter. 

Kollega: Du kan bruke denne til å betale med, den er akkurat som penger, men du må handle hos oss. 

Kunde: Kan jeg se om jeg finner noe annet nå? 

Kollega: Ja, vær så god

Hun kommer tilbake til kassen: 

Meg: Vil du ha tilgodelappen din? 

Kunde: Ja, og så tar jeg med skoene

Meg: Nei, skoene må jeg ta. 

Kunde: Hvorfor?

Meg: Fordi jeg må vise min sjef hvorfor jeg har gitt ut penger til en kunde

Kunde: Men jeg vil gå til skomaker med skoene

Meg: Det er helt i orden, men da får du ikke tilgodelappen

Kunde: Men hun sa jeg skulle få tilgodelapp

Meg: Du kan ikke få begge deler

Kunde: Jeg tar med skoene til skomaker og så kommer jeg med regningen til dere

Akkurat da kom en annen kollega ut så jeg overlot oppgaven med å forklare at vi ikke kom til å betale den regningen til kollegaen min. 

• Liker 47
AnonymBruker
Skrevet

Dum kunde foran meg på butikken i dag.
Voksen dame med sin gamle mor. De handlet ganske mye. 
Han slår inn, de to står å skravler.
Han - det blir xx kr
Damen - men herregud da, det er ikke mitt og ikke det heller! *plukker minst 20 varer som ikke er hennes*. Han sier prisen, hun kommer med flere varer. Et par ble slått ut, når de egentlig var hennes fordi hun så feil. Han slår dem ut også inn igjen. Så sto de to, gamla og damen og diskuterte hvem som kjøpte 2 og hvem som kjøpte 3 skoleboller!! Når alt var ferdig, så måtte han slå inn alt som var gamla sitt.
Under styret så sa han;
Han - du må da skille varene med en pinne, så vet jeg hvor ditt slutter.
Damen - ja men du må da ha fått med deg at jeg la på det og det og det! 
Han - nei jeg får ikke med meg hva slags varer du legger på.

Så ble det gamle sin tur til å betale sitt.
Han - det blir xx kr
Gamla - Du Trude, du må komme å betale da. (Trude sto å pakket varene sine). Det er hun som spanderer i dag skjønner du *Sagt til han i kassen*. 

Da de endelig dro, så klinte han bak meg ut "Fy fader hvor komplisert er det å pakke ned varene i to forskjellige poser?". Jeg og han bak nikket og tenkte nok det samme. Snakk om å gjøre det mer komplisert enn nødvendig! 
En handel, en betaler, men to separate poser med varer. Tok nesten en halvtime! 

Anonymkode: b2244...0dd

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet

Haha. Her er jeg litt dum kunde inni meg. Har ikke skjønt hvordan det funker, registrerer man det i kassa eller hvs liksom? Så pleier alltid å tippe på nett, men glemmer det nesten hver jeg har tenkt at jeg skal tippe 😂

Anonymkode: cf22e...588

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Her er jeg litt dum kunde inni meg. Har ikke skjønt hvordan det funker, registrerer man det i kassa eller hvs liksom? Så pleier alltid å tippe på nett, men glemmer det nesten hver jeg har tenkt at jeg skal tippe 😂

Anonymkode: cf22e...588

Haha, det har jeg full forståelse for. Er veldig enkelt, man bare tar de kortene som henger ved kassa (som det f.eks står 1 uke lotto), gir det til personen i kassa + tippekortet ditt, og så betaler du i kassa sammen med resten av varene og får ut kupongen sammen med kvitteringa :) Er ikke noe "big deal" i det hele tatt men på påskeaften var det helt kaos i kassene og laaang tippekø med folk som bare skulle ha vanlig lotto og betalte med kort og det kunne jo gått så mye fortere for alle parter!

• Liker 4
Skrevet
På ‎09‎.‎04‎.‎2018 den 7.40, Tøytigern skrev:

Var på Trondheimstoget og hører en passasjer som sier høyt og tydelig at det er den verste behandllingen han noen gang har fått, når mannen i kafevognen sier han ikke kan veksle inn en tusenlapp i smått fordi de vil få for lite veksel i kassa...  Dette kunne kunden absolutt ikke skjønne. Han måtte da kunne få veksle en seddel når han hadde kjøpt middag, må vite! (...) Helt uhørt av togpersonalet å nekte han det!

Hadde jeg vært deg, håper jeg at jeg som medpassasjer hadde sagt til ham at hvis dette er den verste behandlingen han noen gang har fått, ja da har han jammen hatt flaks her i livet. 

Men det er kanskje sånt man kommer på etterpå:)

Skrevet
På ‎10‎.‎04‎.‎2018 den 23.21, The Kitten skrev:

Denne kunden var egentlig ikke mitt ansvar, men på et eller annet vis ble alle som var på jobb involvert i situasjonen. 

Saken: Hun ville reklamere på et par sko som var over ett år gamle fordi de var blitt slitt etter bruk. 

Sjefen for avdelingen sa hun kunne strekke seg til å gi en tilgodelapp på det skoen gikk inn til nå, noe annet enn det var hun ikke villig til å gi, men lot ikke kunden til å forstå. Da jeg kom ut i kassen var de midt i en diskusjon: 

Kunde: Jeg betalte 400 

Kollega: Da må du vise meg det

Kunde: Jeg kjøpte de i januar i fjor

Kollega: Det hjelper ikke hvis du ikke kan bevise det, da får du bare en tilgodelapp på 200 kr

Etter litt frem og tilbake gikk hun med på å få tilgodelappen. 

Så etter at jeg har skrevet den ut og skal til å gi den til henne, så ville hun plutselig ikke ha den lenger. hun ville ha kontanter. 

Kollega: Du kan bruke denne til å betale med, den er akkurat som penger, men du må handle hos oss. 

Kunde: Kan jeg se om jeg finner noe annet nå? 

Kollega: Ja, vær så god

Hun kommer tilbake til kassen: 

Meg: Vil du ha tilgodelappen din? 

Kunde: Ja, og så tar jeg med skoene

Meg: Nei, skoene må jeg ta. 

Kunde: Hvorfor?

Meg: Fordi jeg må vise min sjef hvorfor jeg har gitt ut penger til en kunde

Kunde: Men jeg vil gå til skomaker med skoene

Meg: Det er helt i orden, men da får du ikke tilgodelappen

Kunde: Men hun sa jeg skulle få tilgodelapp

Meg: Du kan ikke få begge deler

Kunde: Jeg tar med skoene til skomaker og så kommer jeg med regningen til dere

Akkurat da kom en annen kollega ut så jeg overlot oppgaven med å forklare at vi ikke kom til å betale den regningen til kollegaen min. 

Men hvorfor i alle dager skulle hun i utgangspunktet få godtgjørelse for at skoene var synlig brukt etter å ha hatt dem i et helt år? Finnes det noen som kan bruke et skopar jevnlig i et år uten synlig slitasje?

Skrevet

Bare elsker når rare kunder kommer innom å sier ''jeg vil bare titte litt, men du trenger ikke være redd for at jeg stjeler, for ærlig talt, det kan du vel ikke tro at jeg vil?'' .... :roll: Når noen sier at de ikke skal stjele, så tilkaller jeg vekter med en gang.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Sphynx skrev:

Bare elsker når rare kunder kommer innom å sier ''jeg vil bare titte litt, men du trenger ikke være redd for at jeg stjeler, for ærlig talt, det kan du vel ikke tro at jeg vil?'' .... :roll: Når noen sier at de ikke skal stjele, så tilkaller jeg vekter med en gang.

Haha. Hvem tenker i de baner? :klo: Jeg har ofte sagt at jeg bare skal titte litt, men det har aldri falt meg inn å presisere at jeg ikke skal stjele. Stanser sånne folk ved UP-kontrollen, ruller ned vinduet og sier "dere trenger ikke være redd for at jeg kjører for fort, for ærlig talt, det kan dere vel ikke tro at jeg gjør"? :P Da ville promillemåleren kommet frem fort!  

Anonymkode: 15011...0b9

• Liker 24
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Hvem tenker i de baner? :klo: Jeg har ofte sagt at jeg bare skal titte litt, men det har aldri falt meg inn å presisere at jeg ikke skal stjele. Stanser sånne folk ved UP-kontrollen, ruller ned vinduet og sier "dere trenger ikke være redd for at jeg kjører for fort, for ærlig talt, det kan dere vel ikke tro at jeg gjør"? :P Da ville promillemåleren kommet frem fort!  

Anonymkode: 15011...0b9

Skal sies at de som ofte forteller at de ikke skal stjele har eller har hatt problemer med narkotika/alkohol.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hva er greia med kunder som ikke vil ha varen de selv har åpnet?

Er altfor mange kunder som åpner esken til en vare og sier ''jeg vil ha denne, har du den??'' Ja? Du står å holder i den? ''nei, jeg vil ha en som er uåpnet!'' Men det er jo du som har åpnet den??? Både jeg og kunden står som et sprøsmålstegn.

Hadde en sånn i dag. Han ville se på en vare og jeg åpner den for han. ''Jeg tar den, hvor finner jeg den varen?'' Uhm, rett her? Det er denne? ''Nei, har du ikke flere? Jeg vil ha en ny?'' Altså, nei, vi har som regel bare 1 av hver vare inne, så kommer det en ny med neste varlevering. Denne varen er helt ny, jeg åpnet den nettopp for deg!!!? ''Nei, da venter jeg til du får en ny!'' Ok, det kommer ikke en ny før denne er solgt.

HVA ER GREIA?????

• Liker 45
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble helt satt ut i dag, jeg spurte om en kunde trengte hjelp, men hun sa nei takk, selv om hun prøvde joggesko..

Anonymkode: 2ef60...3f0

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble helt satt ut i dag, jeg spurte om en kunde trengte hjelp, men hun sa nei takk, selv om hun prøvde joggesko..

Anonymkode: 2ef60...3f0

Hun ville vel bare prøve seg fram alene. Jeg forstår samtidig som jeg ikke gjør det. De butikkansatte vil jo bare hjelpe deg å finne det du vil ha.

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, Sphynx skrev:

Hva er greia med kunder som ikke vil ha varen de selv har åpnet?

Er altfor mange kunder som åpner esken til en vare og sier ''jeg vil ha denne, har du den??'' Ja? Du står å holder i den? ''nei, jeg vil ha en som er uåpnet!'' Men det er jo du som har åpnet den??? Både jeg og kunden står som et sprøsmålstegn.

Hadde en sånn i dag. Han ville se på en vare og jeg åpner den for han. ''Jeg tar den, hvor finner jeg den varen?'' Uhm, rett her? Det er denne? ''Nei, har du ikke flere? Jeg vil ha en ny?'' Altså, nei, vi har som regel bare 1 av hver vare inne, så kommer det en ny med neste varlevering. Denne varen er helt ny, jeg åpnet den nettopp for deg!!!? ''Nei, da venter jeg til du får en ny!'' Ok, det kommer ikke en ny før denne er solgt.

HVA ER GREIA?????

Jeg så en dokumentar en gang om et parr. De hadde en fetish på å åpne helt lukkete esker, de ble ekstra tent om de fikk de i butikken til å åpne eska for dem. :fnise: det må vel være noe sånt :P

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
På 11.4.2018 den 0.05, AnonymBruker skrev:

Dum kunde foran meg på butikken i dag.
Voksen dame med sin gamle mor. De handlet ganske mye. 
Han slår inn, de to står å skravler.
Han - det blir xx kr
Damen - men herregud da, det er ikke mitt og ikke det heller! *plukker minst 20 varer som ikke er hennes*. Han sier prisen, hun kommer med flere varer. Et par ble slått ut, når de egentlig var hennes fordi hun så feil. Han slår dem ut også inn igjen. Så sto de to, gamla og damen og diskuterte hvem som kjøpte 2 og hvem som kjøpte 3 skoleboller!! Når alt var ferdig, så måtte han slå inn alt som var gamla sitt.
Under styret så sa han;
Han - du må da skille varene med en pinne, så vet jeg hvor ditt slutter.
Damen - ja men du må da ha fått med deg at jeg la på det og det og det! 
Han - nei jeg får ikke med meg hva slags varer du legger på.

Så ble det gamle sin tur til å betale sitt.
Han - det blir xx kr
Gamla - Du Trude, du må komme å betale da. (Trude sto å pakket varene sine). Det er hun som spanderer i dag skjønner du *Sagt til han i kassen*. 

Da de endelig dro, så klinte han bak meg ut "Fy fader hvor komplisert er det å pakke ned varene i to forskjellige poser?". Jeg og han bak nikket og tenkte nok det samme. Snakk om å gjøre det mer komplisert enn nødvendig! 
En handel, en betaler, men to separate poser med varer. Tok nesten en halvtime! 

Anonymkode: b2244...0dd

Herregud, er det mulig *facepalm* noen folk burde ikke fått lov å gå i butikken.

opplever det med skillepinnen daglig.

"Neeeei! Nå må du stoppe!! Dette er ikke mitt, ikke dette, heller ikke dette *kaster varene tilbake*"

kunden bak "nei det der er mitt!" Sagt som den største selvfølge. Tenk så dum jeg er som ikke skjønte at de handlet sammen eller ikke fikk med meg hvem som la på hva...

Anonymkode: 96a4c...5f5

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...