Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist
53 minutter siden, happiest skrev:

Hvem ber om kjøtt og får det pakket inn for så å gjemme det? Kalv spiser ikke de fleste hver dag, så man ombestemmer seg liksom ikke på vei videre i butikken :dry:

Det kan man jo alltids lure på. Han som er ansvarlig for frukt og grønt-avdelingen på selvsamme butikk fortalte meg at de stadig vekk finner lett bedervelig mat gjemt bakerst i hyllene for tørrvarer og hermetikk. Fra ansatte på andre matbutikker har jeg blitt fortalt om lignende opplevelser - typisk gjenganger er sjømat/skalldyr blant melposene. Det er ikke rampete tenåringer som holder på med dette - men voksne. Reinspikka idioti, spør du meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama foran meg i kassekøen i dag var "artig".  Først la hun en og en vare på båndet.  Neste vare kom først på når varen før var scannet.  Når alle varene omsider var slått inn brukte hun laaaaang tid på å grave frem lommeboka.  Så tok det sin tid å finne Trumf-kortet.  Når det var scannet og hun hadde fått det tilbake måtte hun nok en gang spørre om summen.  Hun fant ut at hun skulle betale med kort og det tok litt tid å finne rett kort.  Når hun omsider var klar til å betale ba hun om å få ut 1000 kr i tillegg, noe som var greit.  Så fikk hun to 500-lapper, men de måtte (selvsagt) veksles til 100 og 200-lapper.  Og så måtte hun få kvitteringen og både den og pengene måtte legges sirlig på plass i lommeboka mens hun stod klemt oppå bankterminalen.  Jeg skulle bare ha to varer, så det var min tur til å betale før hun var ferdig med å organisere lommeboka si og ble skikkelig gretten da jeg høflig ba henne flytte seg litt så jeg kom til terminalen.  Enkelte folk er så innmari inni sin egen boble og enser jo bare ikke hva som skjer rundt dem.:balltre:

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder som kommet til kassen og legger ett og ett plagg på disken... venter på at jeg skal scanne plagget før de legger ned neste. Og klassikeren der man måÅÅÅåååÅ sjekke størrelsene ved kassa. Dette er vel noe man gjør når man bestemmer seg for å handle noe eller? "oj, nei, størrelse 110, det passer vel kanskje ikke en treåring?". HEHEHE nei. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollegaen min hadde en kunde som Facetimet med en venninne mens hun ble ekspedert. 

 

Synes det var litt respektløst.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde 1: Kommer med et produkt som såvidt er over et år gammelt, elektrisk, og forhører seg om ekstradeler til det. Vi har ikke dette tilgjengelig, men sa at jeg skulle forhøre meg litt med min sjef som igjen skal forhøre seg med hovedkontoret og lovet tilbakemelding så snart det var mulig (sjefen min har vært 50 til 100% sykemeldt, så jeg sa det kunne ta litt lenger tid enn vanlig). Mindre enn en uke etterpå er han i butikken igjen, og jeg sier som jeg sa gangen før at p.g.a. sykdom og eventuelt andre prioriteringssaker hos hovedkontoret så kan det ta litt tid, men at sjefen er veldig flink på å følge sånt opp og at han ville høre noe innen maks 1 uke. Nei, det hadde han ikke noe tro på at han kom til å gjøre og det var ikke måte på. Fikk huka tak i sjefen på telefon og ble enig i at vi fikk ta den inn som reklamasjonssak slik at kunden fikk ny. Ringte han mindre enn 20 minutter etter han var innom, og da han kom tilbake var han smørblid, men jeg tok ham litt på det ved å bare pakke det litt godt inn. Tror han skjønte det selv og. Produktet var det en ørliten slitasje på, altså.. Bruksslitasje, ikke reklamasjonsgrunn egentlig, helt velfungerende og fint. Så regner med at vi ser han igjen om et års tid med akkurat det samme :rolleyes:

Kunde 2: Var innom meg forrige lørdag med et varmeprodukt hun ikke mente varmet skikkelig. Testet både hennes og en vi hadde i butikk, og fant ingen feil med det, det bare varmet ikke slik hun ønsket, men hun skulle prøve det i noen dager til. Lagde også en muntlig avtale om at hun skulle få et annet varmeprodukt på -20% hvis hun kom tilbake innenfor den og den dagen i mens jeg var på jobb. Torsdag kom hun, et kvarter etter arbeidstiden min egentlig var ferdig :dany: Nei, den skulle hun ikke ha, og ikke skulle hun ha den andre heller, og ville ha pengene igjen. Gikk en liten faen i meg da jeg forklarte at «Beklager, men ettersom det ikke er noe galt med produktet og ikke er en reklamasjon så får du ikke pengene igjen, da er det bytte i andre varer eller tilgodelapp!» Hun sa at det hadde ikke jeg sagt den lørdagen, men forklarte at det skal jeg vel strengt tatt ikke behøve da det står nederst på kvitteringen. Sto og surmulte og slang ut kommentarer om dette i mens kollegaen min ytret at sånn er det bare, ferdig snakka :vetikke:

Kunde 3: Hadde stått og skjelt ut en av ekstrahjelpene p.g.a. byttereglene våre - ikke hadde hun hatt med produktet som hun skulle ha returnert og ikke lot hun den ansatte komme til ordet. Hadde senere samme kveld sendt klage til både oss og kundeservice. Gikk i at vi har litt forskjellig ordning fra handel via nettet kontra i butikk (skrev blant annet at hun er klar over at samme regler ikke nødvendigvis gjelder i butikk som på nett, MEN hun skal på død og liv krangle for det!) :scorpis: 

Kunde 4: Skal ikke utdype denne for mye, men reklamasjonssak hvor det ble erstatningsspørsmål om klær han mener er blitt ødelagt og videre trusler om å ta det videre i huet og ræva. Etter et par uker kom vi til en løsning, da jeg ringte for å overbringe fikk jeg beskjed om at meg gikk det ikke an å prate med og fikk den lange tiraden med eder og galle. Ba han komme med kvitteringen hvis det var sånn at han faktisk vil ha pengene igjen, ferdig snakka! Hadde to kunder i butikken som backet meg litt opp etter jeg la på, og det gjorde godt. Skal mye til for å vippe meg av pinnen, jeg tar igjen jeg, inntil en viss grad :lur:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig mange artige historier her. 

Selv jobber jeg i et taxiselskap med å ta telefoner. Her om dagen skjedde dette; (ikke dumt da men veldig søtt) 

Meg: " *** Taxi*
Kunde: Hei, jeg skulle hatt en taxi til ***** legekontor. 
Meg: Okei? Skal du ha den i morgen tidlig? 
Kunde: Nei jeg har time nå klokken 11.30 
Meg: Er du helt sikker på det? Du er klar over at klokken er 23.00 ? 
Kunde: Ååååh herregud nå ble jeg flau, tuller du nå? jeg som var klar til å dra til legen og har fastet og alt. jaja, du får legge inn bestillingen til i morgen da. 

 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom McDonalds i går.  Foran meg i køen stod det en familie, mor, far og sønn.  Da det ble deres tur fortsatte foreldrene å studere menyen og sa til han bak kassa at de måtte se litt til på menyen før de bestemte seg. Ha ga da meg tegn til at jeg kunne komme frem å bestille.  Jeg tok et skritt frem og begynte å si hva jeg skulle ha. Faren foran meg i køen klikket totalt.  Jeg kunne gi faen i å snike og vente på tur var beskjeden.  Han i kassa prøvde å si at det var jo mer effektivt å ekspedere neste kunde mens de studerte menyen, men det var visst helkrise.  De var før meg og han i kassa kunne jo ikke vite om de trang 30 sekunder eller fem minutter til å studere menyen, så å la meg bestille først var uakseptabelt.  Han hadde å vente på dem og stå klar til å ta i mot bestilling så snart de var ferdige med å studere menyen.  Følte jeg vant litt da kassa ved siden av ble ledig og jeg ble vinket dit.  Kranglefanten hold i hvertfall kjeft.

Anonymkode: 99cc1...8ae

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var innom McDonalds i går.  Foran meg i køen stod det en familie, mor, far og sønn.  Da det ble deres tur fortsatte foreldrene å studere menyen og sa til han bak kassa at de måtte se litt til på menyen før de bestemte seg. Ha ga da meg tegn til at jeg kunne komme frem å bestille.  Jeg tok et skritt frem og begynte å si hva jeg skulle ha. Faren foran meg i køen klikket totalt.  Jeg kunne gi faen i å snike og vente på tur var beskjeden.  Han i kassa prøvde å si at det var jo mer effektivt å ekspedere neste kunde mens de studerte menyen, men det var visst helkrise.  De var før meg og han i kassa kunne jo ikke vite om de trang 30 sekunder eller fem minutter til å studere menyen, så å la meg bestille først var uakseptabelt.  Han hadde å vente på dem og stå klar til å ta i mot bestilling så snart de var ferdige med å studere menyen.  Følte jeg vant litt da kassa ved siden av ble ledig og jeg ble vinket dit.  Kranglefanten hold i hvertfall kjeft.

Anonymkode: 99cc1...8ae

Foreldre med barn på mc donnals er ofte det værste😱

 

veldig ofte stressa, aner ikke hva de skal ha, å skjønner aldri hva ungene ønsker😂🙈

Anonymkode: 4cc97...199

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til, dette var like ved juletider.
Et par som kom innom med et produkt de fikk til jul i 2016, altså et år siden.
Lurte på om de kunne bytte ettersom fargen på produktet ikke sto til kjøkkenet deres :fnise:
Sjefen måtte bare si beklager ettersom byttedatoen var gått ut for lengst + vi kun hadde den ene fargen.
(kan være de fikk den til jul 2017, det sa de ikke noe om, men da lurer jeg på hva giver har tenkt med i så fall :P)
Lov å prøve da :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Finner ikke prisen på en vare* «Da er den vel gratis he-he-he?» 

«Kunden har alltid rett» 

«Jeg kommer aldri til å handle mer i denne butikken» Men så står de der dagen etterpå og later som ingenting har skjedd...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra mine dager i butikk:

- Kommer inn en kunde og kjøper en ting til fullpris og en ting på tilbud (står stor plakat ved disken der det står at salgsvarer ikke byttes), kommer tilbake 3-4 timer etterpå og vil bytte salgsvaren da h*n ikke trenger den likevel. Henviser til plakaten, men tenker i samme øyeblikk at jeg kan foreslå å ringe sjefen og høre om det er andre muligheter. Men så langt kom jeg ikke, for kunden klikket fullstendig og ropte høyt at denne varen trengte h*n absolutt IKKE og ville IKKE ha den, hvorpå h*n slenger varen på disken og stormer ut. Jeg rakk ikke å få frem et ord og kunden kom aldri tilbake for å hente varen h*n hadde betalt:-O

- Kommer en kunde inn i butikken, jeg spør om h*n trenger hjelp og får til svar at Neida skal bare kikke litt. Sier at h*n må bare si ifra hvis h*n lurer på noe. Like etter kommer en kunde til inn og jeg spør h*n om det samme og blir så med for å finne noe varer. Denne kunden gjør seg ferdig, betaler og går ut. Da hører jeg fra inni butikken: ”er det mulig å få litt hjelp her”. Javisst svarer jeg og går bort til kunden, og h*n er fly forbanna for at jeg hjalp den andre kunden først og jeg måtte jo forstå at h*n ikke hadde hele dagen til å side bort i denne butikken. Jeg sier ”beklager så mye, men...” og får kjapt til svar ”ja, du kan da beklage så mye du vil”:-O Skal sier til slutt at denne kunden handlet og gikk ut av butikken fornøyd;)

Anonymkode: f0166...d9e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gode gud, hadde en kunde no for 1.uke sida som prøvde å stjele 5 6.pk turborg øl. jeg rakk ikke plinge så ropte etter min medarbeider om å ta kassen mens eg la på sprang....etter å ha springt etter kunden så dyttet han handlevognen ølet låg i, på meg... lot han gå, men ikke uten å rope noen valgte ord: IKKE VÅG DEG TILBAKE!!! då fikk han flammer i ræva... og eg hadde en vond fot ettersom vogna kjørte over foten min.... LOL... når vekterene kom og såg vidioen der eg låg på sprang etter kunden, spurte de: har du vært vekter før? hahhaha nei.. Vekter: vell du er no bra tøff som legge på sprang på den måten, du burde vurdere å begynnde som vekter :nori: jaja va nå koslig å høre dette da vartfall 

Endret av lisje-malla
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, lisje-malla skrev:

gode gud, hadde en kunde no for 1.uke sida som prøvde å stjele 5 6.pk turborg øl. jeg rakk ikke plinge så ropte etter min medarbeider om å ta kassen mens e la på sprang....etter å ha sprunge etter kunden så dyttet han handlevognen ølet låg i, på meg... lot han gå, men ikke uten å rope noen valgte ord: IKKE VÅG DEG TILBAKE!!! då fikk han flammer i ræva... og ej hadde en vond fot ettersom vogna kjørte over foten min.... LOL... når vekterene kom og såg vidioen der e la på sprang etter kunden, spurte de: har du vært vekter før? hahhaha nei.. Vekter: vell du e no bra tøff som legge på sprang på den måten, du burde vurdere å begynnde som vekter :nori: jaja va no kosli å høre dette da vartfall 

Husk at det ikke er lov å skrive på dialekt her. 

Anonymkode: af770...972

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Husk at det ikke er lov å skrive på dialekt her. 

Anonymkode: af770...972

beklaga det visste jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet på Nordkappplatået to sesonger for en del år tilbake, og de to dummeste spørsmålene jeg fikk var: Når er midnattssolen? !Nei, skal vi se, når er det midnatt i Tyskland hvor du kommer fra da? 01.15?!

Og når det var tåke, noe det ofte er oppå der: "Når blir denne tåken borte sånn at vi kan få oppleve utsikten her oppe"? Meg: Nei skal vi se, klokka er 16 nå, så da er det bare 1,5 time til tåken blir borte, for dette er forhåndsbestilt! Her oppe bestemmer vi været selv :D 

Anonymkode: 8c7b3...c82

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kom en raring i i kiosken jeg jobbet på, jeg pleier å huske hvilke som ofte er der og hvilke jeg aldri har sett før. Denne fyren var sikkert ikke mer enn 160 høy, skalla, masse skjegg og en verksted heldress. I ansiktet hadde han også massevis av store piercinger. Altså en fyr man legger merke til for jeg syns han så liten og skummel ut på samme tid.

I kiosken har vi på oss like gensere og vi har ikke navn på genserne våre, jeg hadde kun vært ansatt et par måneder. Jeg har en veldig lukket Facebook profil og legger ikke ut hvor jeg er ansatt eller noe. 

Denne mannen er kun inn å handler en cola boks ganske sent, 30 min til stengetid ca så det er veldig stille. Da han har gått begynner vi å ordne for å stenge og jeg går ut med søppelet. Har meg litt luft og sjekker telefonen.

Da har denne fyren funnet meg på Facebook og prøver å legge meg til! Trailersjåfør fra Oslo står det, noe som er 3 timer unna denne plassen! Null felles venner også.

Det er vel det rareste og sykeste jeg har opplevd på jobb, lurer fælt på hvordan han fant meg. Bilen min står på utsiden på jobben, men bilen min står heller ikke på meg.. 

Anonymkode: d5b11...102

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kom en raring i i kiosken jeg jobbet på, jeg pleier å huske hvilke som ofte er der og hvilke jeg aldri har sett før. Denne fyren var sikkert ikke mer enn 160 høy, skalla, masse skjegg og en verksted heldress. I ansiktet hadde han også massevis av store piercinger. Altså en fyr man legger merke til for jeg syns han så liten og skummel ut på samme tid.

I kiosken har vi på oss like gensere og vi har ikke navn på genserne våre, jeg hadde kun vært ansatt et par måneder. Jeg har en veldig lukket Facebook profil og legger ikke ut hvor jeg er ansatt eller noe. 

Denne mannen er kun inn å handler en cola boks ganske sent, 30 min til stengetid ca så det er veldig stille. Da han har gått begynner vi å ordne for å stenge og jeg går ut med søppelet. Har meg litt luft og sjekker telefonen.

Da har denne fyren funnet meg på Facebook og prøver å legge meg til! Trailersjåfør fra Oslo står det, noe som er 3 timer unna denne plassen! Null felles venner også.

Det er vel det rareste og sykeste jeg har opplevd på jobb, lurer fælt på hvordan han fant meg. Bilen min står på utsiden på jobben, men bilen min står heller ikke på meg.. 

Anonymkode: d5b11...102

"Folk du kanskje kjenner" er mest nærliggende å tro. Regner med du har med mobilen din på jobb, og da vet Facebook hvor du er. Om du og en fremmed er på samme sted til samme tid, vil du kanskje legge merke til at vedkommende dukker opp i den listen i løpet av kort tid. :) / :( 

Anonymkode: 15011...0b9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Folk du kanskje kjenner" er mest nærliggende å tro. Regner med du har med mobilen din på jobb, og da vet Facebook hvor du er. Om du og en fremmed er på samme sted til samme tid, vil du kanskje legge merke til at vedkommende dukker opp i den listen i løpet av kort tid. :) / :( 

Anonymkode: 15011...0b9

Stemmer. Kleint da ene psykologen spurte meg rett ut om jeg hadde sjekket hun opp på face. Hun hadde nemlig hørt at om noen snoker på profilen din, så vil de komme opp som "folk du kanskje kjenner". Og hun innledet det hele med å si at hun ikke ønsker at pasienter snoker på henne på den måten. Og hun "slå hardt ned på slik oppførsel". Forstå det den som vil. For meg var det litt overdrivelse. Måtte da forklare at nei, det har jeg ikke. Og grunnen til at jeg kom opp i den kanskje du kjenner listen, var fordi vi er i samme bygg 1 dag i uken i litt over 3 år. Hun var mildt sagt spesiell, så jeg byttet behandler etter den hendelsen. Ikke bare pga det men annet også. 

Anonymkode: b2244...0dd

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jobb er innen renhold og jeg er både den som drar på befaringer, setter priser og gjør mye av renholdsjobben selv. Må si at etter noen år som renholder har man hørt det meste.

Gikk å vasket trapper på vårparten, den tiden hvor alt blir med inn av snø og slaps, samt dette grusomme saltet. Vasket meg nedover 4 etasjer så er en mann på vei inn, det er tepper foran inngangen som er tørre og nettopp byttet. Mannen lar være å tørke av seg og går opp trappen mens han sier "nå kommer jag å klussar til" mens han smiler bredt av sin egen vits. Referat til mannen i lilla trikot på reklamen tenker jeg. 

Eller alle mennene på kontorene som først roser meg og deretter spør om jeg ikke kan vaske hos han eller vaske han.

Støvsuge kontoret til en mann og sa til han at han må gå forsiktig ut så han ikke snubler i ledningen. Mannen svarer surt tilbake og virker stresset, han går ganske fort ut med kaffekoppen i hånden. Gjett hvem som snubla i ledningen så kaffekoppen fløy 😂 

En kunde fikk veldig billig hjemme renhold da jeg kjente henne privat. Avtalen var at hun måtte ut av huset mens jeg vasket og at jeg skulle bruke mine produkter. Da jeg kom dit har hun besøk, de satt konstant i sofaen og flyttet seg ikke da jeg kom for å vaske. Jeg klatret i sofaen rundt de, de løftet så vidt opp føttene for at jeg skulle støvsuge. I tillegg fikk jeg ikke lov å bruke mine produkter på dusjen, jeg sa ifra at med de produktene der vil det lukte godt, men jobben vil ikke bli bra. Nei lukten var viktigst fikk jeg beskjed om. Pga utstyret og at de satt der tok jobben lengre tid enn satt opp og jeg valgte å dra før jeg fikk støvsugd sofaen fordi de ikke flyttet seg.

Da fikk jeg tlf dagen etter om hvor dårlig vask dette var, jeg informerte igjen om bunn avtalen som ble brutt på alle måter. Jeg satte ned prisen mer for å ikke tape ansikt, men gjett hvem som spredde stygge rykter om jobben min etterpå. Det var takken liksom.

 

En annen kunde så var jeg lur til å ha kontrakt klar da renholdet var gjort. Vi tok runde i huset før hun skrev under kontrakten og jeg dro. I avtalen er det spesifisert at man har klagerett på de første 24 timene med tanke på at det er renhold. 2 uker etter jobben var gjort fikk jeg tlf om at hun nektet å betale for jobben ettersom gulvene hennes ikke var rene lengre! Jeg sa at i avtalen hun skrev under på så er klagerett innen 24t og det har gått 2 uker nå. Jeg kan ikke være sikker på at det er pga slett arbeid eller barna/hunden hennes osv. Hun mente sterkt at hun bare ikke hadde turt å si ifra tidligere og nektet å betale for jobben. Jeg sa så at hun kan få 1.5t gratis vask en dag det passer henne som plaster på såret, men jobben må likevel betales fra kontrakten. Hun mente at jeg skulle komme å gjøre hele jobben dobbelt  (6 timer) for å få den ene betalingen. Denne saken gikk videre og hun måtte betale med renter. 

 

Så er det mange kunder på renhold i hjemmet som har mye rart for seg. Å gi ut en tannbørste og forvente skrubb av baderomsgulv hver uke f.eks. Det regnes som helt annet type renhold og har en annen pris, men det nekter de å forstå.

Har jo gode og fine kunder også da. De som ringer for å høre hvordan det går og om jeg ikke kan begynne med renhold igjen fordi de aldri glemmer meg. Eller de man får julegave og påskeegg fra. 

Anonymkode: d5b11...102

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...