Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

haha du har jo også de utakknemlige gjerrigfantene av kunder som skal utnytte alt. jeg jobbet på ett bowlingsenter i ungdommen og der opplevde jeg etter min mening de værste kundene i verden. vi skulle stenge og vi hadde masse pølser igjen i pølsekokeren, disse må jo kastet så istedenfor å gjøre det så tenkte jeg å være litt ålreit og ropte over høytaleranlegget at det nærmet seg stengetid men jeg fortsatt hadde mye pølser igjen og at folk da kunne få gratis pølse. folk florerte seg rundt kasse og alle bare : er det halal??? jeg: nei det er vanlig pølse.. svin. da forsvant typ alle, bortsett fra en som fikk en pølse og gikk. ett par minutter senere så kommer det en utenlandsk dame og bare " jeg har fem barn. de vil ha pølse, men det er ikke halal?" jeg "nei det er det ikke" hun "da tar jeg fem lomper jeg"

snakk om å utnytte systemet er ikke lompene jeg ville bli kvitt, de må ikke kastes

• Liker 28
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kundene før jul er jo bare barnemat i forhold til kundene som kommer og bytter i romjula!
Vi har en policy vi må følge og har du ikke kjøpsbevis så beklager, da får vi ikke gjort noe.
Vi har vært ekstra nøye med å sette byttelapper på alt,
og bedt kunder ta vare på kvitteringen i enkelte tilfeller hvor det er garanti.
At de da har kastet kvitteringen eller whatever er ikke mitt problem!
Samme gjelder produkter, som for eks. boxere som går innunder hygiene;
Vi får ikke byttet det inn, til tross for forsegling; vi har gitt beskjed til alle som har handlet boxere!
Er man ikke sikker på størrelse, så dropp å kjøp!
Og når du er langt over 30 dagers åpent kjøp, selv om det har vært jul, så er det ikke noe snakk om slingringsrom.
Hadde du kommet på onsdag så kunne vi vært hyggelig og gjort det, men ikke når du drøyer i det lengste.
Artigste er de som truer med å aldri handle hos oss igjen også ender de opp med tilgodelapp - går en liten faen i meg da :P
Folk altså..
Nesten glad enkelte nettsteder skriver en artikkel i forhold til bytterett hvert år,
da har vi i hvert fall noe å banke i bordet med, samt at vi har ting svart på hvitt i vår policy.
Dagens utblåsning!

Anonymkode: 7dbc6...b2e

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, 123mua skrev:

haha du har jo også de utakknemlige gjerrigfantene av kunder som skal utnytte alt. jeg jobbet på ett bowlingsenter i ungdommen og der opplevde jeg etter min mening de værste kundene i verden. vi skulle stenge og vi hadde masse pølser igjen i pølsekokeren, disse må jo kastet så istedenfor å gjøre det så tenkte jeg å være litt ålreit og ropte over høytaleranlegget at det nærmet seg stengetid men jeg fortsatt hadde mye pølser igjen og at folk da kunne få gratis pølse. folk florerte seg rundt kasse og alle bare : er det halal??? jeg: nei det er vanlig pølse.. svin. da forsvant typ alle, bortsett fra en som fikk en pølse og gikk. ett par minutter senere så kommer det en utenlandsk dame og bare " jeg har fem barn. de vil ha pølse, men det er ikke halal?" jeg "nei det er det ikke" hun "da tar jeg fem lomper jeg"

snakk om å utnytte systemet er ikke lompene jeg ville bli kvitt, de må ikke kastes

Folk er så sjukt frekke så fort de tror de kan få noe gratis.😤   Normalt sett er prinsippet "ingen penger, ingen pølse", så hva med "ingen pølse, ingen lompe"?  Man får jo ikke pølse uten å betale for den og lompa følger med pølsa.  Altså ser jeg ingen grunn til å gi lompe til de som ikke skal ha pølse når det er pølsene man vil bli kvitt. 

• Liker 7
Skrevet

Pølsehistorien til @123mua minnet meg på en historie angående frekke folk når noe er gratis.

På et utested i nærheten av der jeg bor har de i en årrekke hatt et arrangement med live musikk på lørdagsettermiddager hvor de har gratis ertesuppe til publikum. En bekjent av meg som tidligere jobbet der fortalte at de irriterte seg over folk som kom kun for den gratis suppa som folk kunne forsyne seg av selv.  De kjøpte ingenting, spiste gjerne flere boller med suppe og forlangte springvann i baren.  

• Liker 1
Skrevet

går denne trappen opp?

Anonymkode: 34997...396

• Liker 2
Skrevet
On 12/29/2017 at 11:34 PM, AnonymBruker said:

Det var en smart løsning, d81. :) 

Jeg har forresten aldri vært borti butikker som får slått inn alkohol etter kl 18/20, så jeg vet ikke hva slags kjeder som evt bryter loven på det området. Trodde det var likt for alle. 

Anonymkode: 15011...0b9

I den forrige ølsalgsloven av 1998, kunne man vise skjønn så lenge kunden var inne i butikken og hadde ølen i handlekurven før klokken slo åtte.
I den reviderte ølsalgsloven av 2007, ble dette korrigert til at ølen måtte være ferdig slått inn i kassen før klokken slo åtte. I forbindelse med dette, fikk alle butikker innstallert en sperre for alkoholholdige varer. ( ikke lettøl og varer med mindre enn 2,8%o)

Jeg husker at vi selv måtte holde styr på at klokka ble åtte. Før sperra ble satt inn var det en del kverulering, etter at sperra ble satt inn, er det mindre. De som kverulerer nå, kan vi avfeie med at vi ikke ønsker å miste jobben bare pga en sixpack med øl.

• Liker 11
Skrevet

Ikke dumt sagt, men dumt GJORT!

Det var 5 minutt til vi stengte, og gulvet jeg hadde vasket, hadde akkurat tørket, så det var rent og pent. Rett etterpå kom en kunde med helt fryktelig sølete og skitne sko😵 Trampet inn og bort til kassa... ble store sølemerker etter han... Kassa er rett ved inngangen så jeg tenkte at jeg heldigvis ikke trengte å vaske HELE gulvet på nytt hvertfall.... men av en eller annen SYK grunn, gikk han EN OMVEI ut av butikken. Og klasket rundt med de sølete beina sine, gjennom hele butikken... jeg mener virkelig HELE butikken.😩😩 

går jo ann å tenke litt😒

• Liker 12
Skrevet

Jeg var innom en søndagsåpen Kiwi tidligere i dag og jeg blir så oppgitt over folk som bruker disse småbutikkene med begrenset utvalg til å gjøre ukeshandel og klager og bærer seg over det dårlige utvalget, at det er trangt, lange køer etc.  Den vanlige Kiwibutikken som ligger vegg-i-vegg med søndagsbutikken har åpent fra 7 på morgenen til 23 på kvelden mandag til lørdag, altså seks dager i uka. Det burde ikke være umulig å finne et tidspunkt som passer å handle der - eller på en av de andre dagligvarebutikkene i området med tilsvarende åpningstider.

Før var de veldig greie til å hente varer fra hovedbutikken om man spurte etter noe de ikke hadde i søndagsbutikken og de hadde tid, men reglene er tydeligvis blitt strammet inn og det er ikke lov lenger.  I dag var det tomt for kjøttdeig i hylla og en dame spurte om de hadde mer og den ansatte sa han skulle sjekke om de hadde mer inne i hovedbutikken.  

Mens hun stod og ventet kom en annen dame og stilte seg ved siden av henne og da den ansatte kom tilbake med kjøttdeig, både til kunden som hadde spurt og flere pakker for å fylle på i hylla med, huket dame 2 tak i ham og spurte etter noe de ikke hadde i søndagsbutikken og han sa nei til å hente det.  

Dama ble lynende forbanna over det hun mente var forskjellsbehandling og den stakkars ansatte forsøkte å forklare henne at varen hun spurte etter ikke er i søndagssortimentet, så derfor har han ikke lov til å hente det.  At kjøttdeigen den andre kunden spurte etter er i søndagssortimentet, så derfor kunne han hente den var helt uforståelig.  Han ble "reddet" av at han måtte løpe og åpne en kasse til.

• Liker 33
Skrevet
2 timer siden, Christiane_W skrev:

Jeg var innom en søndagsåpen Kiwi tidligere i dag og jeg blir så oppgitt over folk som bruker disse småbutikkene med begrenset utvalg til å gjøre ukeshandel og klager og bærer seg over det dårlige utvalget, at det er trangt, lange køer etc.  Den vanlige Kiwibutikken som ligger vegg-i-vegg med søndagsbutikken har åpent fra 7 på morgenen til 23 på kvelden mandag til lørdag, altså seks dager i uka. Det burde ikke være umulig å finne et tidspunkt som passer å handle der - eller på en av de andre dagligvarebutikkene i området med tilsvarende åpningstider.

Før var de veldig greie til å hente varer fra hovedbutikken om man spurte etter noe de ikke hadde i søndagsbutikken og de hadde tid, men reglene er tydeligvis blitt strammet inn og det er ikke lov lenger.  I dag var det tomt for kjøttdeig i hylla og en dame spurte om de hadde mer og den ansatte sa han skulle sjekke om de hadde mer inne i hovedbutikken.  

Mens hun stod og ventet kom en annen dame og stilte seg ved siden av henne og da den ansatte kom tilbake med kjøttdeig, både til kunden som hadde spurt og flere pakker for å fylle på i hylla med, huket dame 2 tak i ham og spurte etter noe de ikke hadde i søndagsbutikken og han sa nei til å hente det.  

Dama ble lynende forbanna over det hun mente var forskjellsbehandling og den stakkars ansatte forsøkte å forklare henne at varen hun spurte etter ikke er i søndagssortimentet, så derfor har han ikke lov til å hente det.  At kjøttdeigen den andre kunden spurte etter er i søndagssortimentet, så derfor kunne han hente den var helt uforståelig.  Han ble "reddet" av at han måtte løpe og åpne en kasse til.

Folk er så ego vet du, tenker bare meg meg meg...

Skrevet
10 hours ago, Minya said:

I den reviderte ølsalgsloven av 2007, ble dette korrigert til at ølen måtte være ferdig slått inn i kassen før klokken slo åtte. I forbindelse med dette, fikk alle butikker innstallert en sperre for alkoholholdige varer. ( ikke lettøl og varer med mindre enn 2,8%o)

Jeg husker at vi selv måtte holde styr på at klokka ble åtte. Før sperra ble satt inn var det en del kverulering, etter at sperra ble satt inn, er det mindre. De som kverulerer nå, kan vi avfeie med at vi ikke ønsker å miste jobben bare pga en sixpack med øl.

Sperren i de butikkene jeg har jobbet i er/var fryktelig dårlige. Jeg jobbet mest på Meny, men har også vært vikar hos Kiwi, Spar, Coop +++ (egentlig hos de fleste), og har aldri opplevd en sperre som slo inn nøyaktig kl. 18/20. Som regel slo ikke sperren inn før fem - ti minutter senere, men i noen butikker slo ikke sperren inn før en halvtime senere. :rolleyes: De burde heller sette opp kassene slik at sperren hindrer at alkohol kan bli slått inn i kassen etter nøyaktig kl. 18/20 - hadde gjort livet mye enklere. Mange av kundene visste nemlig om at sperren ikke slo inn helt riktig, og kom derfor ofte med alkohol som de ville "forsøke å slå inn". 

Anonymkode: 92671...4e4

• Liker 1
Gjest Tom Bäcker
Skrevet

Dame på toget som henvender seg til fire (4) konduktører som står og prater sammen: «Er dette en betjent vogn?»

Skrevet
26 minutter siden, Tom Bäcker skrev:

Dame på toget som henvender seg til fire (4) konduktører som står og prater sammen: «Er dette en betjent vogn?»

Reagerer mer på at ansatte samler seg i en klynge og skravler, fremfor å være tilgjengelig for kundene.

Anonymkode: c1712...a4a

• Liker 14
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reagerer mer på at ansatte samler seg i en klynge og skravler, fremfor å være tilgjengelig for kundene.

Det kan jo tenkes at de hadde noe jobbrelatert de måtte snakke sammen om. 

Anonymkode: 8d2a2...a4d

• Liker 9
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo tenkes at de hadde noe jobbrelatert de måtte snakke sammen om. 

Anonymkode: 8d2a2...a4d

Aftenpoften hadde en matartikkel der de kritiserte en restaurant kraftig - de ansatte sto i klynge bak baren og var mer opptatt av det enn kundene. Som regel pleier det i slike sammenhenger å være lite jobbrelatert. 

Anonymkode: cd9c3...b0e

• Liker 1
Gjest Tom Bäcker
Skrevet

Var det noen flere som la merke til «Aftenpoften» i forrige post?

Skrevet
2 minutter siden, Tom Bäcker skrev:

Ja, men det var verken relevant for innholdet, eller tråden, så slikt forbigås i det stille. Det er ikke noe å spore av tråden for.

• Liker 14
Skrevet
10 minutter siden, Tom Bäcker skrev:

Jeg gjorde det med vilje fordi det kan oppfattes slik på papiravisen. :P 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det var verken relevant for innholdet, eller tråden, så slikt forbigås i det stille. Det er ikke noe å spore av tråden for.

Det her er i hvert fall sant så nå kan vi gå tilbake til trådens tema. 😊

Anonymkode: cd9c3...b0e

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, Tom Bäcker skrev:

Nå ser jo "s'en" ikke akkurat ut som en "s" heller, da. Men nok avsporing! Vil ikke bryte inn uten å svare på det tråden spør om.

På en av mine siste handleturer oppsto det en liten situasjon da en ny kasse ble åpnet. Det var fire personer i køen, og det kom en til ansatt og åpnet en ny kasse.

Damen rett bak meg gikk til den nye kassen. Damen bak henne sa høyt og tydelig at det ikke var greit, og brukte mesteparten av tiden på å sukke og stønne oppgitt over dette selv etter at damen hadde flyttet seg bak henne. "For noen folk, tenk å gjøre slikt! En skam er det!" Hun snakket om dette til og med mens hun pakket varene hvor ille oppførselen til damen hadde vært.

Mannen hennes sa ikke et kvekk, ingen andre heller... Visse personer har man bare ikke lyst til å snakke så mye med. Var lettet da hun gikk!

• Liker 3
Gjest Tom Bäcker
Skrevet

Jeg sliter med å holde orden på alle dere anonyme brukerne... Til saken: de fire konduktørene, som ellers beveger seg rundt i toget, var tilfeldigvis samlet under et lengre stopp på Oslo S. Det var ikke snakk om å late seg. Jeg er i fast arbeid og ser rett som det er at kollegaene mine slår av en prat. Og dama fikk svar med én gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...