Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunde: Kan jeg spørre deg om noe? Nei, du vet det sikkert ikke. 

Meg: Bare spør du..:

Kunde: Du vet det sikkert ikke, men har du mer av X? Nei, det vet du sikkert ikke. 

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 timer siden, Lulu21 skrev:

Verste er når du smiler, sier hei, og lurer på om kunden ønsker noe hjelp. Og du ikke får noe særlig svar tilbake, de bare kikker dumt på deg. To minutter senere..... «jobber du her??» øøøøøøøh.

Problemet mitt er at jeg ikke gidder å holde maska lenger, så viser tydelig med hele mitt kroppspråk hva jeg tenker om det spørsmålet. 

Hater det! Sier hei når kunden kommer inn uten å få et hei tilbake, går hele veien bort til kunden for å spørre om de trenger hjelp og får et nei. Jeg sier ''den er grei, bare si ifra om du lurer på noe' og går tilbake mot det jeg holdt på med og mens jeg er på vei bort sier kunden ''jammen jeg lurer jo på dette'' ... slår aldri feil :fnise:

Det irriterer meg grenseløst at folk ikke sier hei til deg når du hilser på de i butikken. Smiler og sier hei mens jeg har øyekontakt med de og de himler med øynene å fortsetter inn i butikken. Hvorfooooor? Bli alltid sånn ''hei hei!'' *blir ignorert* sier ''nei veeel''. Jeg pleier alltid å si hei en gang til, til de som ikke sier hei først, når jeg går bort for å hjelpe de, også står jeg bare å ser på de helt til de sier hei tilbake før jeg sier noe mer :P

En gang kom det en tilsynelatende veldig viktig mann innom, med dokumentkoffert og alt det der. Sa hei, ble ignorert og går bort til han for å spørre om hjelp. Så jeg stiller meg ved siden av han og sier hei en gang til og venter på reaksjon. Også sier han bare ''NEI, jeg skal ikke ha hjelp'' og uten å tenke over det bare braser jeg ut med ''HEI, DET HETER HEI NÅR NOEN SIER HEI TIL DEG, DU SVARER IKKE NEI DA, DET HETER HEEEEEI!'' Han ble så paff, men jeg ble tusen ganger paffere :rodme: Han lagde heldighvis ikke en deal ut av det selvom jeg som butikkansatt ble litt smågal (flaut). Tror han faktisk tok det litt til seg at butikkansatte er mennesker de også :P

• Liker 24
Skrevet

Burde kanskje tatt denne som anonym, men det får nå så være  :phaedra: :laugh:

Dette var faktisk meg som kunde. Jeg er så flau over meg selv... Selv leeeeeeeenge etter hendelsen, og skjønner virkelig ikke hva som gikk av meg den dagen... Må ha lagt igjen hjernen et eller annet sted mellom skolen og barnehagen tror jeg :bond: 

Greia er at jeg var på apoteket. Så overhører jeg en ansatt som snakker med en kunde angående Canesten mot underlivssopp. Og av en eller annen grunn jeg ALDRI har greid å skjønne, så bryter jeg inn og heller anbefaler Pevaryl siden jeg synes den ikke klumper og knudrer så fælt som Canesten :overrasket: :daane: 

Jeg trodde jeg skulle daue da jeg oppdaget hva jeg hadde gjort, skulle SÅ ønske jeg kunne skru tiden tilbake.
Det der er så no-no-no at det ikke går an.. :fy_fy:  :sprettoy:

Kjenner jeg krymper meg bare jeg skriver dette..      

:flau:  

• Liker 41
Skrevet
6 minutter siden, Caelyn skrev:

Burde kanskje tatt denne som anonym, men det får nå så være  :phaedra: :laugh:

Dette var faktisk meg som kunde. Jeg er så flau over meg selv... Selv leeeeeeeenge etter hendelsen, og skjønner virkelig ikke hva som gikk av meg den dagen... Må ha lagt igjen hjernen et eller annet sted mellom skolen og barnehagen tror jeg :bond: 

Greia er at jeg var på apoteket. Så overhører jeg en ansatt som snakker med en kunde angående Canesten mot underlivssopp. Og av en eller annen grunn jeg ALDRI har greid å skjønne, så bryter jeg inn og heller anbefaler Pevaryl siden jeg synes den ikke klumper og knudrer så fælt som Canesten :overrasket: :daane: 

Jeg trodde jeg skulle daue da jeg oppdaget hva jeg hadde gjort, skulle SÅ ønske jeg kunne skru tiden tilbake.
Det der er så no-no-no at det ikke går an.. :fy_fy:  :sprettoy:

Kjenner jeg krymper meg bare jeg skriver dette..      

:flau:  

Hahahah synes det bare var litt søtt! Jeg synes ofte det er litt gøy når kunder bryter inn for å komme med anbefalinger :fnise: Eller når jeg står og anbefaler en vibrator til en dame og en annen overhører og bare 'DAMN OM IKKE HUN SKAL HA DEN, VIL JEG HA DEN!!' eller ''ja den er kjempeeeebra!'' :fnise:

• Liker 8
Skrevet

Kjære kunde, når jeg, for annen hver ting du sier, må be deg gjenta deg, kan du ta ta et hint å snakke høyere? Ikke det nei? Nei vel

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, Orbis skrev:

Kjære kunde, når jeg, for annen hver ting du sier, må be deg gjenta deg, kan du ta ta et hint å snakke høyere? Ikke det nei? Nei vel

Eller varianten jeg hadde for et par år siden.

Dame på tlf: *roper* Det er dårlig forbindelse!
Meg: *hever stemmen* okey, men jeg hører deg helt fint så du behøver ikke rope.
Dame på tlf: *roper enda høyere* Det er så dårlig forbindelse!
Meg: *hever stemmen mer* Hvorfor roper du? Jeg hører deg helt fint!
Dame på tlf: *roper stadig* Dårlig forbindelse, jeg hørte deg nesten ikke!

Altså... sånn fungerer ikke telefonen. Du får ikke bedre lyd tilbake av å rope inn i mikrofonen.

• Liker 16
Skrevet

Ikke dumme kunder, men litt fordi butikken er alltid fullstappa av mennesker når jeg er alene på jobb og holder på å drite meg ut :fart2:

Anonymkode: 1ad7e...f67

• Liker 5
Skrevet
På 12.12.2017 den 15.13, Christiane_W skrev:

Samme her.🤬  Har ikke opplevd å bli bedt om å hente "en voksen", men jeg ble alltid skikkelig irritert da jeg jobbet på Jernia og kunder (særlig godt voksne menn) forlangte å få snakke med "et mannfolk".  Å prøve å forklare at jeg hadde jobbet der i flere år og hadde god peiling på det meste i butikken nyttet ikke.  Jeg var ikke mann og kunne dermed ikke ha greie på verken verktøy, maling, griller eller gressklippere.🙄

Det hadde jo vært stilig om du hadde alliert deg med en av de mannlige ansatte og når kunden spør etter en MANN, henter du kollegaen din. Kunden stiller så et spørsmål til din kollega, men kollegaen din ser bare forvirret på deg og spør om du kan hjelpe han.

Anonymkode: bbf69...e8d

• Liker 14
Skrevet

Jobber i bokhandel og denne går ofte igjen: 

"Jeg har fått beskjed av kona/mannen om å kjøpe en bok, men vet ikke hva den heter, eller hva den handler om, men det er mulig forfatteren heter noe på P, men det er ikke helt sikkert. En mann tror jeg i hvert fall. Sjanger? Nei jeg har ikke peiling, er ikke jeg som skal lese den"

Anonymkode: 6f497...c40

• Liker 19
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde jo vært stilig om du hadde alliert deg med en av de mannlige ansatte og når kunden spør etter en MANN, henter du kollegaen din. Kunden stiller så et spørsmål til din kollega, men kollegaen din ser bare forvirret på deg og spør om du kan hjelpe han.

Anonymkode: bbf69...e8d

Hehe, er en episode jeg husker spesielt godt.  Var bare meg og to ekstrahjelper på jobb.  Den ene ekstrahjelpen var ei jente på ca 18 som hadde jobbet hos oss to-tre år og var veldig god på alle varegruppene de "gamble gubbene" mente at bare mannfolk kunne hjelpe dem med og den andre var en fyr på ca 20 som var ganske nyansatt og grønn. Han var mest interessert i maling og interiør/kjøkkenustyr.

Var gøy å hente ham når en mann insisterte på å få hjelp av et mannfolk.  Tok jo ikke lange tiden før han måtte spørre den andre ekstrahjelpen og meg om hjelp fordi han ikke hadde peiling på driller.  Gubben tok meget motvillig i mot hjelpen vår og endte med å handle.

• Liker 5
Skrevet

Har en fra i dag

Står i kassa og hører at en kunde kommer gående inn med brodder på skoene, går bort til kunden og sier "beklager, men det er ikke lov å gå med brodder inne på senteret, flisene blir ødelagt av det dessverre"

Dette ble ikke godt mottat og kunden svarer surt at jah, han kjenner vaktmesteren så dette skulle han få høre om.

Greit det, det er jo faktisk vaktmesteren som har sagt at det ikke er lov...

Blir så oppgitt 

• Liker 20
Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i bokhandel og denne går ofte igjen: 

"Jeg har fått beskjed av kona/mannen om å kjøpe en bok, men vet ikke hva den heter, eller hva den handler om, men det er mulig forfatteren heter noe på P, men det er ikke helt sikkert. En mann tror jeg i hvert fall. Sjanger? Nei jeg har ikke peiling, er ikke jeg som skal lese den"

Anonymkode: 6f497...c40

Jeg elsker sånne spørsmål, fordi jeg simpelthen elsker å leke detektiv :fnise:  og kundene blir SÅ GLADE når man finner ut av hva det er de er på jakt etter med svært dårlige letetråder. Send de til meg! :vinke:  

(jeg ser forsåvidt nå at du ikke skrev "jeg liker ikke dette" eller liknende.. beklager :) )

Endret av Sugar&Spice
  • Liker 3
Skrevet
3 timer siden, ReDBulL-EnErgI skrev:

Har en fra i dag

Står i kassa og hører at en kunde kommer gående inn med brodder på skoene, går bort til kunden og sier "beklager, men det er ikke lov å gå med brodder inne på senteret, flisene blir ødelagt av det dessverre"

Dette ble ikke godt mottat og kunden svarer surt at jah, han kjenner vaktmesteren så dette skulle han få høre om.

Greit det, det er jo faktisk vaktmesteren som har sagt at det ikke er lov...

Blir så oppgitt 

Jeg har ofte et dilemma når det gjelder brodder. Når jeg er ute og det er glatt, har jeg sko med innebygde brodder. Det er jo en selvsagt ting at man ikke bruker slikt inne, men en kan heller ikke ta av seg skoene og labbe rundt på sokkelseten, så jeg er litt forvirret hvordan jeg skal forholde meg til dette.

Jeg er nødt til å bruke brodder fordi jeg sliter med balansen, så det er ikke så enkelt.

• Liker 3
Skrevet
23 minutter siden, Honey Dew skrev:

Jeg har ofte et dilemma når det gjelder brodder. Når jeg er ute og det er glatt, har jeg sko med innebygde brodder. Det er jo en selvsagt ting at man ikke bruker slikt inne, men en kan heller ikke ta av seg skoene og labbe rundt på sokkelseten, så jeg er litt forvirret hvordan jeg skal forholde meg til dette.

Jeg er nødt til å bruke brodder fordi jeg sliter med balansen, så det er ikke så enkelt.

Da ville jeg enten hatt med meg et par småsko/ballerinasko i vesken, eller droppet broddene på shoppingdagen. Evt kjøpe deg avtagbare brodder eller sko med brodder man kan "vippe" inn i skoen når man ikke trenger dem :) Mange muligheter her

• Liker 15
Skrevet

Kiosk med post i butikk

Han kunden som ga meg telefonnummeret til en kompis som hadde sagt at leveringstida fra x nettbutikk var 2-3 dager, men han hadde jo venta 2 uker! Uholdbart at kompisen løy han i trynet, det måtte vi snakke med han om.

Anonymkode: 8d8a7...bf9

• Liker 8
Skrevet

Dette var helt absurd.. jeg var på en matbutikk, og ser en kunde som pleier å handle mye hos meg i butikken jeg jobber. Hun ser meg også og kommer bort og spør om jeg vet hvor rosiner står. Hæ??? Joda, hun bare kjente igjen ansiktet mitt som en sånn "butikkdame" så hun trodde jeg jobbet der... 🤔🤔🤔🤔🙂🙂🙂

Anonymkode: f4c94...df3

• Liker 13
Skrevet

Hva er det med kunder som skal ha hjelp mens jeg holder på med en annen kunde? Altså det er helt greit å stille et kjapt spørsmål, men jeg kan ikke gå fra kunden jeg holder på med for å hjelpe deg. Du er faktisk ikke den viktigste i butikken.

• Liker 5
Skrevet

Hadde en kunde for et par dager siden som ikke hadde mottatt produktet sitt som ble bestilt for litt over en uke siden. Produktene våre må først produseres og så sendes fra utlandet, så det tar litt tid, men ok - så nærme jul er vi greie og bestiller opp nye produkter til kunder for å sikre at de kommer frem før jul. Jeg informerer om dette og beklager forsinkelsene. 

Kunde: "Hva gjør dere for å kompensere meg for dette?" 

Meg: "Vi produserer produktene dine på nytt kostnadsfritt for å være sikre på at de kommer frem. På grunn av forsinkelsen kan vi også refundere frakten på denne bestillingen."

K: "Men det er jo ikke kostnadsfritt når jeg ikke har fått varene." 

M: "Det er kostnadsfritt i den forstand at du ikke betaler noe for den nye produksjonen. Det er også sannsynlig at den første bestillingen kommer frem i løpet av et par dager, dersom du mottar både den første og den nye produksjonen får du beholde begge deler."

K: "Jeg har jo aldri fått den første bestillingen jeg har betalt for, så det er jo ikke kostnadsfritt!"

M: "Men..."

K: "Send bestillingen på nytt og refunder meg hele kostnaden. Takk."

M: "Jeg kan ikke både refundere kostnaden for bestillingen og sende deg nye produkter. Da får du jo 2x produktet du har bestilt, uten å betale for det."

K: "Send bestillingen på nytt og refunder meg hele kostnaden, takk."

*K legger på*

:fart2: :dany: :grine:

• Liker 16
Skrevet

Høres ut som kunden skrev ned noen ord og uttrykk på en jukselapp før samtalen.  

Kostnadsfritt. Check!
Ny bestilling. Check!
Refundere kostnader. Check! 

Tenker kunden var fornøyd etter samtalen, når hen hadde husket alt. :ler: 

Anonymkode: 15011...0b9

• Liker 6
Skrevet

Ekstra bonuspoeng for å legge på før vi får sagt noe annet, da må de jo få det som de vil :roll: 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...