Gjest ti10 Skrevet 8. juni 2017 #10921 Skrevet 8. juni 2017 På 30.5.2017 den 11.05, etnavn skrev: Det er tris at all kunnskap om mat og matlaging går tapt. Dette har vært en del av kulturen vår, og er en del av kulturarven vår, som vi ikke bryr oss det minste om å bare kaste til side. Jeg er i min fulle rett til å bli sjokkert over hvor dårlig det står til med matlagingskunnskapene til folk. Og jeg blir sjokkert. Klart du har rett til å bli sjokkert og ikke minst tenke akkurat hva du vil, men du trenger kanskje ikke dele det med all verden? Hvis alle ansatte i servicebransjen hadde fulgt ditt eksempel, tror jeg selvbetjening hadde blitt innført veeeldig mye kjappere enn det faktisk gjør:)
The Kitten Skrevet 9. juni 2017 #10922 Skrevet 9. juni 2017 Hadde noen turister som ikke var dumme, men jeg skjønte ikke greien. De var 6 stykker som skulle kjøpe 3 ting hver. Førstemann kjøpte 2 ting og stilte seg bakerst i køen (med 1 vare igjen å betale) Nestemann kjøpte 1 ting og stilte seg bakers i køen (med 2 varer igjen å betale) Tredjemann gjorde som førstemann osv. For meg gikk det helt fint, men hvorfor gjøre det så komplisert for seg selv? 15
Luxor Skrevet 9. juni 2017 #10923 Skrevet 9. juni 2017 Dette er ikke noe som er dårlig gjort eller sarkastisk sagt av en kunde, det var vel heller litt merkelig gjort av meg, men jeg forteller det likevel. For en del år tilbake jobbet jeg på et ganske stort postkontor. Det tidligste skiftet fikk naturligvis morgenposten, og hadde da ansvaret for å sortere innkommende post i de veldig, veldig mange postboksene våre. Jeg hadde jobbet der en stund, så i likhet med mange andre fikk jeg en liten refleks på hvor brevene skulle uten at det gikk veldig innom hjernen engang. Jeg kunne nesten stå å tenke på noe helt annet mens jeg sorterte brevene automatisk. Vi hadde alle hvert vårt område i sorteringsrekka, og mitt var tilfeldigvis like ved inngangen. Denne dagen var postbilen forsinket, og vi ble ikke ferdige med sorteringen før åpningstid. I dét klokka bikker åpningstida på åtte blank en tirsdags morgen, så står det en dame i døråpningen og ser på meg. Jeg titter bort på henne mens hendene mine automatisk fortsetter med sorteringen. Hun ser litt usikker ut, så jeg spør henne om jeg kan hjelpe henne med noe. Hun ser seg litt rundt, før hun ser på meg og spør: «Har dere frimerker her?» Jeg ble så paff at jeg mistet brevbunken jeg holdt på med i gulvet med et klask. Jo, snille søte damen. Vi har frimerker her. Dette er et postkontor. (Jeg sa jo selvfølgelig ikke dette til henne, da! 😂) 16
Gjest accident Skrevet 9. juni 2017 #10924 Skrevet 9. juni 2017 På 12/15/2016 den 1.38, devy79 skrev: Hehehehe holy macaroni ;P tror jeg dør 😂 Jeg døde litt sjæl akkurat da
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #10925 Skrevet 9. juni 2017 Hadde en kunde for litt siden, som hadde klart å rygge på en handlevogn ute på parkeringsplassen. Hun kom inn og var superopprørt, og spurte om vi hadde overvåkningskamera på parkeringsplassen. Hun skulle nemlig finne denne personen som hadde parkert handlevognen der ute på parkeringsplassen, for vedkommende var nå ansvarlig for skadene på bilen hennes. Prøvde å forklare at vi ikke kan gå gjennom overvåkningskameraet for å finne folk dersom det ikke har skjedd noe ulovlig. "Er det ikke ulovlig å parkere handlevogner ute på parkeringsplassen da?" spurte hun. Visste ikke om jeg skulle begynne å le eller gråte, særlig ikke når hun fortsatte med å si at VI burde erstatte skadene på bilen hennes siden vi ikke hadde ryddet parkeringsplassen. Jeg studerer juss og hadde egentlig mest lyst til å gi henne en innføring i erstatningsrett, men tror hun skjønte hvor idiotisk det hørtes ut etter hvert og forlot til slutt med halen mellom bena. Tror aldri jeg har vært borti en så idiotisk kunde, hva folk får seg til å kreve ass.. Anonymkode: b5e5f...5fb 21
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #10926 Skrevet 9. juni 2017 Jeg jobbet i klesbutikk da jeg var litt yngre. Jeg var akkurat fylt 18. Jeg ser ganske ung ut for alderen, og dermed tror folk at jeg ikke vet.. Det var en dame som kom inn i butikken og ville ha t skjorte, og lurte på hvor de hang. Jeg svarte at det kommer litt an på hva slags t skjorte hun vil ha, det er forskjellige områder etter hva slags stil osv.. Hun ble sur og sa "har du ikke t skjorter?!" Jeg svarte "jo, men som sagt henger de litt rundt om kring i butikken. Hva slags type vil du ha? Jeg kan vise deg hvis du bare..." "Kan du ikke bare peke Da?!!!" Ropte hun. Jeg pekte på nærmeste t skjorte samling med basic t-skjorter. "Der." Tok et par minutter..."er det de eneste du har???" Da gikk jeg. Det var sikkert feil av meg. Jeg skulle vist henne dem med engang, men dette var en av mine første jobber så jeg var nok litt uerfaren. Dette var min første sure kunde. Anonymkode: 82e0f...f5d 16
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #10927 Skrevet 9. juni 2017 Har en til..jeg jobber i blomsterbutikk. Der har vi tre forskjellige poser, men til de større plantene (trær), har vi ikke stor nok pose. Dette er en dag JEG klikka. Det var sommer, og folk skulle plante det ene og det andre. Dette er et område med finere fruer. En fin frue kom med to oliventrær eller et eller annet tre. Jeg spurte om hun trengte pose til, så det ble lettere å bære på. "Ja, må vel det.. Jeg sykler" Jeg tok den posen jeg mente egner seg best. "Har du ikke andre typer?" "Nei dessverre, det er kun disse, men det blir ihvertfall lettere når du løfter den opp slik", svarte jeg og viste henne. "Nei, dette er for dårlig. Jeg sykler jo?!", sa hun surt. Selvom dette var ganske mildt fra henne, fant begeret over etter hvertfall 20 sure kunder den dagen. Da smalt det fra meg "Det er da ikke mitt problem at du sykler hit, velger å kjøpe to TRÆR, og jeg skal kose problemet med hvordan du skal få dem på sykkelen?? Det er DISSE posene vi har, fiks det sjæl" Hun ble sint og gikk. Det forstår jeg. Anonymkode: 82e0f...f5d 30
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #10928 Skrevet 9. juni 2017 8 timer siden, The Kitten skrev: Hadde noen turister som ikke var dumme, men jeg skjønte ikke greien. De var 6 stykker som skulle kjøpe 3 ting hver. Førstemann kjøpte 2 ting og stilte seg bakerst i køen (med 1 vare igjen å betale) Nestemann kjøpte 1 ting og stilte seg bakers i køen (med 2 varer igjen å betale) Tredjemann gjorde som førstemann osv. For meg gikk det helt fint, men hvorfor gjøre det så komplisert for seg selv? Kanskje det var nødvendig med separate betalinger. Dette må jeg gjøre når jeg kjøper inn til foreningen jeg er med i for eksempel (men da velger jeg to ulike butikker for å unngå slike tanker ). Anonymkode: 3216e...eef
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #10929 Skrevet 9. juni 2017 På 6.6.2017 den 23.17, Cicero skrev: Jeg var dum kunde i dag. Er så glemsk om dagen og da jeg kom til kassen og hadde lagt på alle varene kom jeg selvfølgelig på at jeg hadde glemt melk. Var ingen andre i kassen, så jenta bak kassen ventet, hun. Da jeg kom tilbake og skulle betale oppdaget jeg at jeg hadde glemt lommeboka i bilen. Løp ut og hentet den, og da jeg skulle taste inn koden fikk jeg fullstendig hjerneteppe og klarte ikke å huske den. Etter to forsøk fant jeg heldigvis ut av det, men da var jeg så flau og stressa at da jenta spurte om jeg ville ha kvitteringen svarte jeg: "Ja, jeg kan godt få en pose!" Jobber i butikk og opplever det daglig å du, ikke stress 😊 Vi kan parkere kjøpe ditt eller vi kan ta kunder imellom. Vi har alle glemt en vare eller lommeboka i bilen, å folk slår feil kode hele tiden. Vi i kassen blir ikke oppgitt eller irritert overhodet. Tenk på det neste gang 😊 Anonymkode: 96a4c...5f5 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #10930 Skrevet 9. juni 2017 Kunder som "bare skal ha den her" vell, det er ikke meg du skal spørre, men de som sto foran deg i køen. eller de som allerede har handlet og betalt og er på vei ut men kommer på at de hadde glemt røyk/snus/ pantelapp og automatisk går foran alle andre som står i køen. Det er så frekt! Jeg pleier å overse de og sier hei til kunden som allerede sto der. Har du glemt noe, så still deg i kø! Anonymkode: 96a4c...5f5 4
Gjest devy79 Skrevet 9. juni 2017 #10931 Skrevet 9. juni 2017 4 timer siden, accident skrev: Jeg døde litt sjæl akkurat da Hehe skjønner jeg godt!!!! Gurimalla, så hysterisk morsomt 😂😂😂
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #10932 Skrevet 9. juni 2017 De aller fleste mennesker blir automatisk noen inkometente tullinger, så snart de kommer inn i en butikk... Anonymkode: 12aae...960 3
Gjest Cicero Skrevet 9. juni 2017 #10933 Skrevet 9. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber i butikk og opplever det daglig å du, ikke stress 😊 Vi kan parkere kjøpe ditt eller vi kan ta kunder imellom. Vi har alle glemt en vare eller lommeboka i bilen, å folk slår feil kode hele tiden. Vi i kassen blir ikke oppgitt eller irritert overhodet. Tenk på det neste gang 😊 Anonymkode: 96a4c...5f5 Det er godt å høre Jenta i kassen tok det veldig pent heldigvis, det var få andre i butikken og jeg må ha vært ganske underholdende når jeg løp rundt rød som en tomat i ansiktet og unnskyldte meg
Cottonball Skrevet 9. juni 2017 #10934 Skrevet 9. juni 2017 Mange som har nevnt samme kundekommentaren her, men i dag fikk jeg høre den selv, og det var irriterende 😅 Kunde kommer inn for å se på paraplyer, og spør om ho kan ta den ut fra "paraplyposen" for å slå den opp og se på størrelsen. Etter å ha sett på den så gidder ho ikke å ta den nedi denne posen igjen (det er vanskelig å få det til skikkelig). Ho slenger den bort til oss og sier "dere kan ta den nedi dere, så får dere noe å gjøre". Vi gir hverandre et oppgitt blikk og fikser paraplyen. Kunden bestemmer seg for å kjøpe en paraply etter å ha skjekket flere av de. Litt senere på dagen finner jeg en paraply ute av posen sin slengt nedi en handlekurv... juhu 😅 7
altflyter Skrevet 9. juni 2017 #10935 Skrevet 9. juni 2017 31 minutter siden, Cottonball skrev: Mange som har nevnt samme kundekommentaren her, men i dag fikk jeg høre den selv, og det var irriterende 😅 Kunde kommer inn for å se på paraplyer, og spør om ho kan ta den ut fra "paraplyposen" for å slå den opp og se på størrelsen. Etter å ha sett på den så gidder ho ikke å ta den nedi denne posen igjen (det er vanskelig å få det til skikkelig). Ho slenger den bort til oss og sier "dere kan ta den nedi dere, så får dere noe å gjøre". Vi gir hverandre et oppgitt blikk og fikser paraplyen. Kunden bestemmer seg for å kjøpe en paraply etter å ha skjekket flere av de. Litt senere på dagen finner jeg en paraply ute av posen sin slengt nedi en handlekurv... juhu 😅 Det der er så typisk folk! Som om dere ikke har nok å gjøre... dere er tross alt kundens slaver. Sånne folk kan umulig ha jobbet i butikk selv. Syntes det er enda verre med dem som åpner en vare for å "se på den" og når de finner ut at de vil ha den, så legger de varen de har åpnet tilbake i hyllen og tar en ny uåpnet, fordi de vil jo ikke ha en vare som er åpnet? Ditt nek av en egosentrisk, patetisk geit! Hvis ikke DU vil kjøpe en vare som du har åpnet, tror du noen andre vil ha den? Det er rent tap det for butikken. Jeg gjorde meg faktisk vanskelig de gangene jeg så det. Åpnet en kunde en vare på den måten, så måtte de pent betale for den. Det blir noe helt annet om de spør om lov først. Da kan jeg åpne den på en måte som gjør at emballasjen ikke blir ødelagt, og dermed slipper vi problemet. Utrolig hvor langt man kommer om man spør før man turer fram Nei. Det er ikke en rettighet du har som kunde å ødelegge varer for oss, for det er det du gjør når du flerrer av embalasjen fra en vare. 17
Cottonball Skrevet 9. juni 2017 #10936 Skrevet 9. juni 2017 9 minutter siden, altflyter skrev: Det der er så typisk folk! Som om dere ikke har nok å gjøre... dere er tross alt kundens slaver. Sånne folk kan umulig ha jobbet i butikk selv. Syntes det er enda verre med dem som åpner en vare for å "se på den" og når de finner ut at de vil ha den, så legger de varen de har åpnet tilbake i hyllen og tar en ny uåpnet, fordi de vil jo ikke ha en vare som er åpnet? Ditt nek av en egosentrisk, patetisk geit! Hvis ikke DU vil kjøpe en vare som du har åpnet, tror du noen andre vil ha den? Det er rent tap det for butikken. Jeg gjorde meg faktisk vanskelig de gangene jeg så det. Åpnet en kunde en vare på den måten, så måtte de pent betale for den. Det blir noe helt annet om de spør om lov først. Da kan jeg åpne den på en måte som gjør at emballasjen ikke blir ødelagt, og dermed slipper vi problemet. Utrolig hvor langt man kommer om man spør før man turer fram Nei. Det er ikke en rettighet du har som kunde å ødelegge varer for oss, for det er det du gjør når du flerrer av embalasjen fra en vare. Uff jaa alle de tingene der altså 😑 lurer på hva som får kunder til å oppføre seg slik. Det er så kjedelig å finne varer i butikken med revnet emballasje... har også funnet knuste kubbelys dyttet under hyllene. Det er ikke så vanskelig å si i fra om at de var uheldig og mistet et lys 😅 Og så de kundene som absolutt skal betale med en 1000 lapp når en ting koster 63 kr fordi de vil veksle, og nekter å betale med mindre lapper når jeg spør. Gir de med vilje ekstra mange enkroninger og smått tilbake da posten er liksom 10 meter fra butikken der jeg jobber. De veksler alltid penger for folk. Og vi har som regel ikke kjeempemasse veksel i kassa heller 😅
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #10937 Skrevet 9. juni 2017 Kunder som klager på prisen når de selv har valgt å kjøpe varen og sier det er så mye billigere alle andre steder. Anonymkode: 5d080...51e
Monstrum Skrevet 9. juni 2017 #10938 Skrevet 9. juni 2017 Når folk kjøper 5-6 flasker.. Meg: Vil du ha en sånn pappeske å ha dem i? Vi tar alltid vare på noen, denne er det plass til 6 i. Kunde: Høh, men dere er da ikke tomme for poser vel? Meg: Neida, men det er mange som synes det er mer praktisk med en sånn. Så står det litt stødigere i bilen også Kunde: Herregud, vil du få meg til å se ut som en alkoholiker eller? Kan jo ikke gå ut av POLET med en ESKE til flaskene? Meg: Nei, du får selvfølgelig pose hvis du heller vil ha det.. Eller: Meg: Vil du ha to poser kanskje? Kunde: Hva er vitsen med poser om man ikke får plass til noe i dem?? Meg: Du får selvfølgelig èn pose hvis du vil ha det, tenkte bare at det ble mindre tungt å fordele det i to Kunde: Tåler ikke posene deres noenting eller?? 29
The Kitten Skrevet 9. juni 2017 #10939 Skrevet 9. juni 2017 Sto bak en dame som storhandlet i dag. Istedenfor å fylle båndet la hun oppå en og en vare. Selvfølgelig i enden av båndet. Så når hun i kassen hadde scannet varen spurte damen "gikk den inn?" Fikk dette bekreftet og så la hun på en neste vare. Alt gikk inn, og etter en liten evighet var hun klar til å betale, trodde jeg. Burde jo selvsagt ha visst bedre. Da skulle hun finne lommeboken, som lå i vesken i bagen. Nå var hun vel klar til å betale? Å nei, du! Først måtte hun finne pantelappene. Som selvfølgelig lå sammen med masse kvitteringer. Hver lapp skulle studeres, og hun måtte spørre hun stakkars jenten i kassen for hver lapp "Er dette en pantelapp?" Da alle pantelappene slått inn (og hun i kassen hadde på anmodning fra kunden sagt totalbeløpet for hver lapp) var det tid for å finne kortet. Hun spurte hvilke vei det skulle inn, og hun i kassen viser. "Så det skal inn sånn? Ikke sånn? Eller sånn?" Nei, kortet skal ikke opp-ned. Det burde egentlig si seg selv. Etter å ha betalt og fått kvitteringen, selvsagt, sto hun pent og pyntlig og studerte den nøye. For hver vare hun la i posen så hun på kvitteringen. Hvor sto hun og gjorde dette? Ved enden av kassen? Så klart ikke. Foran bankterminalen sto hun, så ingen kom til. Hvordan har slike folk tålmodighet til seg selv? 37
Gjest ElMona Skrevet 9. juni 2017 #10940 Skrevet 9. juni 2017 1 time siden, Cottonball skrev: Uff jaa alle de tingene der altså 😑 lurer på hva som får kunder til å oppføre seg slik. Det er så kjedelig å finne varer i butikken med revnet emballasje... har også funnet knuste kubbelys dyttet under hyllene. Det er ikke så vanskelig å si i fra om at de var uheldig og mistet et lys 😅 Og så de kundene som absolutt skal betale med en 1000 lapp når en ting koster 63 kr fordi de vil veksle, og nekter å betale med mindre lapper når jeg spør. Gir de med vilje ekstra mange enkroninger og smått tilbake da posten er liksom 10 meter fra butikken der jeg jobber. De veksler alltid penger for folk. Og vi har som regel ikke kjeempemasse veksel i kassa heller 😅 Haha jobba på bensinstasjon og folk innbiller seg at vi har massevis av sedler liggende... Mann ber om å få veksle en 1000-lapp, og jeg sier at det kan jeg dessverre ikke veksle, men mindre han vil ha ruller med kronestykker (noe vi selvfølgelig ikke vil gjøre, for vi betaler jo for å få vekslet til mynt i banken, og trenger dem til helga). Han blir sur, men får da den lyse ideen om å kjøpe en pakke tyggis...og betale med 1000-lappen, akkurat som om dét skulle gjøre at jeg fikk mere veksel -_- Og så har du de som tror omsetningen på en bensinstasjon er stor nok til at de kan få tatt ut 3000kr når de vil
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå