Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i butikk hvor vi har post i butikk. Det er sikkert 10 kunder daglig som skal hente pakke og spør meg "Hva er det her da?" Nei altså, mulig det er det BDSM starterpack settet du bestilte" har aldri sagt det, men Gud å det frister. Jeg vet ikke hva som er i pakkene, jeg bare leverer de ut :klaske:

Anonymkode: 96a4c...5f5

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 16.12.2016 den 16.11, acetosella skrev:

Vis han de dyreste!

Jeg er nok dessverre ikke så nøye på valg av sko, jeg heller. Egentlig synes jeg ikke spørsmålet hørtes så dumt ut. F eks: ikke alle sko- butikker har alle størrelser i alle utgaver, fordi de gjerne går tom på lager. Så kanskje var det egentlig for å se hva de har av sko?😉

Skrevet
På 3.4.2017 den 20.51, Sugar&Spice skrev:

*inni meg: "åååh, nå var DU SMART ALTSÅ; nå slo du systemet! Åhhh tenker det var godt å spare den ene jævla kronen!"*

Det er din feil, ene og alene, at kunden klarte å lure systemet. Du gjorde ikke jobben din – skulle selvfølgelig ha etterlyst kronestykket!

• Liker 2
Skrevet

En ting jeg irriterer meg over er kunder med små barn (på rundt 2-3 år) som lar ungen sin holde tingen de skal kjøpe mens de går rundt i butikken og kikker. Greia med dette er at jeg har fått slevete ting der fingrene mine glir rundt for å kunne scanne varen -.- usj... var en kunde en gang som skulle kjøpe kjærlighet på pinne til ungen sin, og ungen hadde hele greia i kjeften, slik at mora måtte dra den ut og gi den til meg, hvorpå ungen begynner å hylgrine i sinne fordi jeg må scanne den... i tillegg måtte plasten der rettes ut slik at strekkoden ble rett, noe som var et kapittel for seg selv med en slevete overflate... (jeg var tom for tørkepapir bak kassa...)

En god ting denne uken var ei eldre dame som var innom for å betale for en vare hun hadde tatt med seg ved en feil, uten å betale for sist hun var innom. Hun hadde så dårlig samvittighet stakkars. Kjempegrei dame da 😄 slo av en liten prat etterpå 👍

• Liker 12
Skrevet

Jeg erklærer meg nå herved arbeidsløs og dum kunde. Hadde det bare vært en av tingene. 

Kassa på rema og hun vil sjekke leg;

"Hehe, ja du var jo heldigvis et stykke over, men alltid greit å sjekke" - Meg; ja, man blir som regel litt eldre hvert år

Det der er noen uker siden, men gud som jeg skemmes hver gang jeg tenker på det. Men jeg beklager dersom en av dere skulle møte meg i butikken, hvor jeg klarer å lire av meg en av disse idiottingene, jeg beklager på det sterkeste. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Hver gang jeg er på polet og de ber om leg svarer jeg: Jaja, jeg får ta det som et kompliment!

De hører vel den setningen flere ganger daglig. Og det skal sies jeg er snart 35.

Edit: Men vi som kunder burde ikke føle oss dumme for å si sånne ting. Vi nordmenn er sære, vi sier sånne ting hele tiden, og det er litt for å bryte isen og.

Endret av MalloryK
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
På 7.4.2017 den 21.19, The Kitten skrev:

Jeg overhørte en samtale mellom en ansatt og en kunde da jeg var på butikken i dag og ble så irritert at jeg måtte bryte inn. 

Kunde: Hvor har dere troikaen som er på tilbud? 

Ansatt: Ved siden av kosmetikken der (peker) 

Kunde: Det er jo ikke kosmetikk. Hvorfor står den der? Hvordan skal jeg vite at det ikke er kosmetikk når den står der? 

Meg: Ved å bruke hjernecellene dine eller har du brukt opp alle på å tenke ut dumme spørsmål? 

Det var skikkelig barnslig! :angry:

Anonymkode: ebe3f...b15

• Liker 15
Skrevet
9 minutter siden, MalloryK skrev:

Hver gang jeg er på polet og de ber om leg svarer jeg: Jaja, jeg får ta det som et kompliment!

De hører vel den setningen flere ganger daglig. Og det skal sies jeg er snart 35.

Edit: Men vi som kunder burde ikke føle oss dumme for å si sånne ting. Vi nordmenn er sære, vi sier sånne ting hele tiden, og det er litt for å bryte isen og.

Ja du har vel et godt poeng, men det eneste jeg klarer å tenke det milisekundet etter jeg har klart å lire av meg en slik kommentar er; å helvete, nå er jeg en av dem. Men 35, ja da må du holde deg godt! Til mitt forsvar så 24, ansikt fullt av kviser og litt typisk søppel-mat-jeg-er-ung handel :fnise:

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var skikkelig barnslig! :angry:

Dumme spørsmål fortjener slike svar...

• Liker 2
Skrevet
På 8.4.2017 den 1.42, Vox_populi skrev:

Det er din feil, ene og alene, at kunden klarte å lure systemet. Du gjorde ikke jobben din – skulle selvfølgelig ha etterlyst kronestykket!

Oppførselen til kunden er ene og alene dust uansett om jeg gjør jobben min eller ikke :):):):)

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Oppførselen til kunden er ene og alene dust uansett om jeg gjør jobben min eller ikke

Ordet dust, som jeg oppfatter som = dum, synes jeg ikke passer i det hele tatt. At han gidder spille denne komedien bare for å spare ei krone, er litt rart, men tåpelig synes jeg ikke det er. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er kanskje ikke én spesiell hendelse, men heller flere forskjellige hendelser som skjer oftere enn jeg skulle ønske.

Det er ikke så lenge siden jeg begynte å jobbe i dagligvarebutikk. Jeg synes fortsatt det er litt skummelt å stå i kassa alene, men gjør så godt jeg kan. Men det som virkelig gir meg angst (ja, ren angst) er når kunder skal ha tobakk/snus/sigaretter, og bare mumler noe kjapt mens de snakker i telefonen, begynner å pakke, eller går for å hente noe.

Altså... Jeg verken røyker eller snuser. Jeg har ikke peiling på hva du skal ha med mindre du sier hva du skal ha. Hvordan pakken ser ut sier meg ingenting. At du vil ha en "20 rød" sier meg heller ingenting. At det er med mint sier meg enda mindre.

Enda verre er det når jeg spør, "er det snus, eller sigaretter eller...?" også gjentar de bare det samme! Jeg blir gal!

Det er veldig mange søte, fine kunder som er med på å gjøre dagen min fin, og jeg tar til meg hver eneste positive opplevelse for å ha med meg videre, men sånne situasjoner gjør at jeg kvier meg til kassearbeidet.

Anonymkode: b4e82...ede

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er kanskje ikke én spesiell hendelse, men heller flere forskjellige hendelser som skjer oftere enn jeg skulle ønske.

Det er ikke så lenge siden jeg begynte å jobbe i dagligvarebutikk. Jeg synes fortsatt det er litt skummelt å stå i kassa alene, men gjør så godt jeg kan. Men det som virkelig gir meg angst (ja, ren angst) er når kunder skal ha tobakk/snus/sigaretter, og bare mumler noe kjapt mens de snakker i telefonen, begynner å pakke, eller går for å hente noe.

Altså... Jeg verken røyker eller snuser. Jeg har ikke peiling på hva du skal ha med mindre du sier hva du skal ha. Hvordan pakken ser ut sier meg ingenting. At du vil ha en "20 rød" sier meg heller ingenting. At det er med mint sier meg enda mindre.

Enda verre er det når jeg spør, "er det snus, eller sigaretter eller...?" også gjentar de bare det samme! Jeg blir gal!

Det er veldig mange søte, fine kunder som er med på å gjøre dagen min fin, og jeg tar til meg hver eneste positive opplevelse for å ha med meg videre, men sånne situasjoner gjør at jeg kvier meg til kassearbeidet.

Det å plukke ut 1 snus ut av enn nå hvor mange det er nå, er helt utrolig. Som snuser selv så har du absolutt lov til å spørre om det er sigg eller snus, absolutt innafor. Pleier som regel å si hvor den står etter å ha sagt hvilken jeg skal ha, om det hjelper aner jeg ikke, men da slipper de å lete seg sånn i helvetes ihjel. Men du, uansett, det finnes mange grusomme mennesker der ute, så ta til deg alle de positive og drit regelrett i de negative. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, The Kitten skrev:

Dumme spørsmål fortjener slike svar...

Hvor gammel er du?

• Liker 3
Skrevet

Hadde min andel av dumme spørsmål da jeg jobbet på en veikro, men tror "er det kjøtt på vegetartallerken?" er en av de verre. Og så var det hun som spurte: " hva er salat??" Og han som skulle ha sjåførlunsj med brød, men uten brød. Hæ liksom?? :fnise:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Vox_populi skrev:

Ordet dust, som jeg oppfatter som = dum, synes jeg ikke passer i det hele tatt. At han gidder spille denne komedien bare for å spare ei krone, er litt rart, men tåpelig synes jeg ikke det er. 

:Gjesp: ferdig snart?  You = boring.

Anonymkode: 05481...5f5

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
På 9.4.2017 den 23.44, Cottonball skrev:

En ting jeg irriterer meg over er kunder med små barn (på rundt 2-3 år) som lar ungen sin holde tingen de skal kjøpe mens de går rundt i butikken og kikker. Greia med dette er at jeg har fått slevete ting der fingrene mine glir rundt for å kunne scanne varen -.- usj... var en kunde en gang som skulle kjøpe kjærlighet på pinne til ungen sin, og ungen hadde hele greia i kjeften, slik at mora måtte dra den ut og gi den til meg, hvorpå ungen begynner å hylgrine i sinne fordi jeg må scanne den... i tillegg måtte plasten der rettes ut slik at strekkoden ble rett, noe som var et kapittel for seg selv med en slevete overflate... (jeg var tom for tørkepapir bak kassa...)

En god ting denne uken var ei eldre dame som var innom for å betale for en vare hun hadde tatt med seg ved en feil, uten å betale for sist hun var innom. Hun hadde så dårlig samvittighet stakkars. Kjempegrei dame da 😄 slo av en liten prat etterpå 👍

Kjærlighet på pinne står da som regel like ved kassen? Hent en som er "ren", og skann den i stedet, så får ungen bare ha den han har i munnen?

Anonymkode: 2e6dc...e77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 10.4.2017 den 18.22, MalloryK skrev:

Du er herved velkommen som kunde hos meg når jeg sjekker leg! :blomst: 
90% av tilbakemeldingene jeg får er nemlig "Herregud, du ser da at jeg er gammel nok?" / "Jaja, sånn er det når de bare skal ansette ungjenter bak kassa" / "Du vet du ikke "gir meg et kompliment" ved å spørre om leg ja?"
Og den klassiske, spesielt blant de yngre: "Hva mener du med at du må se leg hos vennen/venninna mi og? Det er jo jeg som kjøper??"

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh, grøss, det var noe av det verste med å jobbe i dagligvaren husker jeg! Men jeg lover; det blir lettere, du lærer deg det etterhvert :) Rydd i tobakksskapet/snusskapet når du har noen minutter til rådighet og bruk litt ekstra tid på å se på de forkskjellige pakkene og navnene. Lag deg et mentalt notat når du hatt et sånt salg "Ok, han ville ha 20 rød, det viste seg å være *denne*", så du har det i bakhodet til en annen spør etter det samme.
Det er et herk å lære seg for en som ikke røyker/snuser, men det kommer :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjærlighet på pinne står da som regel like ved kassen? Hent en som er "ren", og skann den i stedet, så får ungen bare ha den han har i munnen?

Nei hos oss står de i andre enden av butikken 😅 det har også hendt at jeg ikke har fått med meg at ungen slikker på varen før jeg har fått den i hendene :P

AnonymBruker
Skrevet
På 10.4.2017 den 21.34, dillyduzit skrev:

Det å plukke ut 1 snus ut av enn nå hvor mange det er nå, er helt utrolig. Som snuser selv så har du absolutt lov til å spørre om det er sigg eller snus, absolutt innafor. Pleier som regel å si hvor den står etter å ha sagt hvilken jeg skal ha, om det hjelper aner jeg ikke, men da slipper de å lete seg sånn i helvetes ihjel. Men du, uansett, det finnes mange grusomme mennesker der ute, så ta til deg alle de positive og drit regelrett i de negative. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh, grøss, det var noe av det verste med å jobbe i dagligvaren husker jeg! Men jeg lover; det blir lettere, du lærer deg det etterhvert :) Rydd i tobakksskapet/snusskapet når du har noen minutter til rådighet og bruk litt ekstra tid på å se på de forkskjellige pakkene og navnene. Lag deg et mentalt notat når du hatt et sånt salg "Ok, han ville ha 20 rød, det viste seg å være *denne*", så du har det i bakhodet til en annen spør etter det samme.
Det er et herk å lære seg for en som ikke røyker/snuser, men det kommer :)

Takk for støttende svar! Godt å vite at det ikke bare er jeg som er sær. :fnise: 

Men dessverre har vi sånne automater som scanner lapper med strekkoder på, så jeg får ikke studert de så veldig, hvis ikke hadde jeg gjort det! (Det betyr også at kundene av og til velger ut produktene på skjermen selv, men det er egentlig bare halvparten av tiden.)

Vi har et sånt "system" på kasseapparatet der jeg kan gå inn for å velge hvilket produkt kunden ønsker, men bildene er fryktelig dårlig (så og si ubrukelig) og det er ikke plass til hele navnet til produktene under bildene, bare de første 2-3 ordene i navnet på produktet. Så av og til må jeg bare prøve en og håpe på at det blir rett produkt. I verste fall har jeg noen flinke kollegaer som skjønner hva kundene mener tvert, så det er jo et godt tegn. Da er det også håp for meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...