AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #9681 Skrevet 1. april 2016 Et øyeblikk siden, hypes skrev: Jeg blir provosert av kunder som truer med å gå i en annen butikk. Føler det er sååå mange kunder som gjør det! Få deg et liv liksom. Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om du drar til en annen butikk enn den jeg jobber i. Når det faktisk dessverre ER sånn iblant at vi er utsolgt for størrelsen din og du sier "Neinei, da får jeg gå bort til den andre skobutikken da!" så er det synd for DEG. Ser bare ikke poenget med å true med det.. JEG taper ikke penger på at du handler et annet sted istedet. Tja, på den annen side så taper jo butikken et salg, når varen er utsolgt. Går kunden da til konkurrenten, så får konkurrenten det salget i stedet. Blir det mange nok slike, blir det færre penger inn på butikken du jobber i, og flere penger inn til konkurrenten. Det igjen fører til mindre fortjeneste for butikken, og så videre. (Men det vet du sikkert allerede. ) Men ellers er jeg enig i at det er unødvendig å true med å gå til konkurrenten når en vare er utsolgt. Det er jo ikke slik at det plutselig dukker opp varer på lageret med en gang kunden truer med å gå til konkurrenten, liksom. Så jeg lar meg også irritere over den kommentaren. Javel, gå til den andre butikken da! Jeg får ikke gjort en dritt med lagerstatusen likevel, det er ikke akkurat slik at jeg kan kjøre til nærmeste sentrallager og plukke derfra hver gang, liksom. Anonymkode: 91faa...003 5
hypes Skrevet 1. april 2016 #9682 Skrevet 1. april 2016 (endret) Den 1.4.2016 at 12.23, AnonymBruker skrev: Tja, på den annen side så taper jo butikken et salg, når varen er utsolgt. Går kunden da til konkurrenten, så får konkurrenten det salget i stedet. Blir det mange nok slike, blir det færre penger inn på butikken du jobber i, og flere penger inn til konkurrenten. Det igjen fører til mindre fortjeneste for butikken, og så videre. (Men det vet du sikkert allerede. ) Men ellers er jeg enig i at det er unødvendig å true med å gå til konkurrenten når en vare er utsolgt. Det er jo ikke slik at det plutselig dukker opp varer på lageret med en gang kunden truer med å gå til konkurrenten, liksom. Så jeg lar meg også irritere over den kommentaren. Javel, gå til den andre butikken da! Jeg får ikke gjort en dritt med lagerstatusen likevel, det er ikke akkurat slik at jeg kan kjøre til nærmeste sentrallager og plukke derfra hver gang, liksom. Anonymkode: 91faa...003 Ja selvfølgelig, men det sier seg nå selv da Er gøy når kunder går ut av butikken med en pose i handa, MEN som jeg sier så er det latterlig å true jenta på 20 som jobber der, med det. Joda, jeg mister et salg, men eneste som taper på det er sjefen over min sjef.. Butikken går uansett så bra at jeg risikerer ikke akkurat å miste jobben om en og annen kunde stikker et annet sted.. Sånne trusler blir bare for dumt. Og som du sier, så får ikke jeg gjort noe med lagerstatusen. Er den utsolgt så er den utsolgt. Om de tror at jeg plutselig kan trylle frem størrelsen deres av at de truer med å gå til konkurrenten tar de jo sånn passe feil.. Jeg bare ser ikke poenget med å nevne konkurrenten i det hele tatt. Da får jeg litt plutselig lyst til å be de om å gå Endret 26. april 2016 av hypes 9
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #9683 Skrevet 1. april 2016 En kunde kommer til kassen med en pølse, kjøper den, gransker kvitteringen også begynner klagingen. Kunde: Unnskyld, du har slått inn feil pris (bare det ordvalget er dumt i seg selv). Det står der borte at denne pølsen koster 20 kroner. Meg: Det der er en yyy og den koster dessverre ikke 20 kroner. Det er kjøttdeig xxx som koster 20 kroner. Hvis du vil kan jeg få noen til å vise deg prisingen eller bare finne den til deg i stedet for? :):):) Eller kan du få tilbake pengene. Kunde: Finn den!! Når kunder sier de skal ha "den derre pølsen til 20kroner", vet jeg i 99% av tilfellene hvilken de mener. Jeg plinger på en kollega som går for å finne pølsen til 20 kroner til kunden. Kollegaen min kommer tilbake og sier til kunden at vi dessverre er tom og at yyy IKKE koster 20 kroner. Kunde: Det står der borte med yyy at yyy koster 20 kroner!!! **fortsetter lenge**** Vi har sikkert 20 varianter med pølser på samme sted og ja jeg forstår at det KAN være forvirende MEN det er så godt merket som mulig og man må da lese på pristagen HVA det er som koster 20 kroner. Man kan ikke bare se "20kroner" i nærheten av en vare og anta i hytt og pinne hva som koster 20 kroner. Meg: Den gjør dessverre ikke det altså, han har sjekket det nå. Vil du ha pengene tilbake. :):):) Kunde: Dette er så dårlig. **fortsetter lenge** Jeg gir henne pengene tilbake. Kunde: En unnskyldning er det som hadde vært på sin plass fra dere nå!! EN UNNSKYLDNING!!! Hun mente oppriktig at jeg skulle unnskylde at den ikke kostet 20 kroner og at hun hadde sett feil. Skjer ikke! Jeg er hyggelig og kan unnskylde for både ene og andre, beklage at vi ikke har ting inne osv men ikke for det der! Anonymkode: 08c4e...3ca 24
Chocoholic Skrevet 3. april 2016 #9684 Skrevet 3. april 2016 OT, men, denne tråden, som både er underholdende og skremmende, får meg til å lure: Finnes det lovverk i Norge hvor mye av oppførselen det nevnes her er ulovlig? Tenker da som eksempel i England, hvor det står skilter hvor "verbal abuse will not be tolerated" og at det resulterer i umiddelbar politianmeldelse. Bare nysgjerrig, har blitt kalt både det ene og det andre i butikkjobb, og hadde vært herlig å kunne vise folk bort uten selv å risikere jobben. 19
dillyduzit Skrevet 3. april 2016 #9685 Skrevet 3. april 2016 12 minutter siden, Chocoholic skrev: OT, men, denne tråden, som både er underholdende og skremmende, får meg til å lure: Finnes det lovverk i Norge hvor mye av oppførselen det nevnes her er ulovlig? Tenker da som eksempel i England, hvor det står skilter hvor "verbal abuse will not be tolerated" og at det resulterer i umiddelbar politianmeldelse. Bare nysgjerrig, har blitt kalt både det ene og det andre i butikkjobb, og hadde vært herlig å kunne vise folk bort uten selv å risikere jobben. Skulle jeg også ønske. Vi, eller hvor jeg jobber, så får vi endel hets hver eneste dag, ikke kritikk, hets. Når sånne ting skjer, tilkaller vi vekter på den alarmen, de kommer innen 90sek og kunden blir da bortvist fra senteret. Vi har lov til å bruke denne, i tillegg til å ha vekterens ord + bevis på at vi har trykket på alarm, dersom denne kunden sender en klage og klager på oss til hovedkontoret. Da kan de verken sparke oss, gi oss advarsel etc, fordi vi har faktisk måtte tilkalle en vekter på nettopp den kundens oppførsel. 14
Brimi Skrevet 3. april 2016 #9686 Skrevet 3. april 2016 22 minutter siden, Chocoholic skrev: OT, men, denne tråden, som både er underholdende og skremmende, får meg til å lure: Finnes det lovverk i Norge hvor mye av oppførselen det nevnes her er ulovlig? Tenker da som eksempel i England, hvor det står skilter hvor "verbal abuse will not be tolerated" og at det resulterer i umiddelbar politianmeldelse. Bare nysgjerrig, har blitt kalt både det ene og det andre i butikkjobb, og hadde vært herlig å kunne vise folk bort uten selv å risikere jobben. Du kan snakke med sjefen om arbeidsmiljøloven. Det er ikke akkurat helsefremmende å bli utsatt for hets på jobb for eksempel. 3
Chocoholic Skrevet 3. april 2016 #9687 Skrevet 3. april 2016 7 minutter siden, dillyduzit skrev: Skulle jeg også ønske. Vi, eller hvor jeg jobber, så får vi endel hets hver eneste dag, ikke kritikk, hets. Når sånne ting skjer, tilkaller vi vekter på den alarmen, de kommer innen 90sek og kunden blir da bortvist fra senteret. Vi har lov til å bruke denne, i tillegg til å ha vekterens ord + bevis på at vi har trykket på alarm, dersom denne kunden sender en klage og klager på oss til hovedkontoret. Da kan de verken sparke oss, gi oss advarsel etc, fordi vi har faktisk måtte tilkalle en vekter på nettopp den kundens oppførsel. Ikke greit. Tror bare ikke det funker hos oss, vekterne bruker kjempelaaaang tid på å komme så innen den tid så vil kunden stort sett ha gått ut selv. Vil gjerne kunne nekte service (skjer ihvertfall en gang i måneden at kollegaer står og gråter), men er redd for å miste jobben.At folk kan være så uforskammet forstår jeg ikke, men jeg ser det jo hele tiden så det skjer jo. 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #9688 Skrevet 3. april 2016 Den Friday, April 01, 2016 at 23.47, AnonymBruker skrev: En kunde kommer til kassen med en pølse, kjøper den, gransker kvitteringen også begynner klagingen. Kunde: Unnskyld, du har slått inn feil pris (bare det ordvalget er dumt i seg selv). Det står der borte at denne pølsen koster 20 kroner. Meg: Det der er en yyy og den koster dessverre ikke 20 kroner. Det er kjøttdeig xxx som koster 20 kroner. Hvis du vil kan jeg få noen til å vise deg prisingen eller bare finne den til deg i stedet for? :):):) Eller kan du få tilbake pengene. Kunde: Finn den!! Når kunder sier de skal ha "den derre pølsen til 20kroner", vet jeg i 99% av tilfellene hvilken de mener. Jeg plinger på en kollega som går for å finne pølsen til 20 kroner til kunden. Kollegaen min kommer tilbake og sier til kunden at vi dessverre er tom og at yyy IKKE koster 20 kroner. Kunde: Det står der borte med yyy at yyy koster 20 kroner!!! **fortsetter lenge**** Vi har sikkert 20 varianter med pølser på samme sted og ja jeg forstår at det KAN være forvirende MEN det er så godt merket som mulig og man må da lese på pristagen HVA det er som koster 20 kroner. Man kan ikke bare se "20kroner" i nærheten av en vare og anta i hytt og pinne hva som koster 20 kroner. Meg: Den gjør dessverre ikke det altså, han har sjekket det nå. Vil du ha pengene tilbake. :):):) Kunde: Dette er så dårlig. **fortsetter lenge** Jeg gir henne pengene tilbake. Kunde: En unnskyldning er det som hadde vært på sin plass fra dere nå!! EN UNNSKYLDNING!!! Hun mente oppriktig at jeg skulle unnskylde at den ikke kostet 20 kroner og at hun hadde sett feil. Skjer ikke! Jeg er hyggelig og kan unnskylde for både ene og andre, beklage at vi ikke har ting inne osv men ikke for det der! Anonymkode: 08c4e...3ca Jeg forstår det bare ikke! Hadde jeg som kunde tatt feil vare med meg, så hadde jeg da ikke stått og kverrulert dersom en ansatt fortalte at det ikke var den som var tilbud. Har opplevd å stå bak slike kunder i kassen, og blir provosert av at voksne mennesker gidder å bruke tid på det! Det verste er at man gjerne overhøre samtaler som kommer når kunden skal legge varer i poser. Enten mumler de høyt for seg selv eller så klager de foran andre kunder/de som er med på handleturen. Anonymkode: 3262b...90b 13
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #9689 Skrevet 3. april 2016 47 minutter siden, Chocoholic skrev: Ikke greit. Tror bare ikke det funker hos oss, vekterne bruker kjempelaaaang tid på å komme så innen den tid så vil kunden stort sett ha gått ut selv. Vil gjerne kunne nekte service (skjer ihvertfall en gang i måneden at kollegaer står og gråter), men er redd for å miste jobben.At folk kan være så uforskammet forstår jeg ikke, men jeg ser det jo hele tiden så det skjer jo. Jeg har sagt fra til kunder som har vært frekke, ser ikke noe galt i det. Jeg var ikke frekk selv så klart, men sa fra om at oppførselen ikke var ok. Om sjefen hadde sparka meg for det, så hadde jeg gått til sak. Anonymkode: 807f0...f37 12
hypes Skrevet 3. april 2016 #9690 Skrevet 3. april 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår det bare ikke! Hadde jeg som kunde tatt feil vare med meg, så hadde jeg da ikke stått og kverrulert dersom en ansatt fortalte at det ikke var den som var tilbud. Har opplevd å stå bak slike kunder i kassen, og blir provosert av at voksne mennesker gidder å bruke tid på det! Det verste er at man gjerne overhøre samtaler som kommer når kunden skal legge varer i poser. Enten mumler de høyt for seg selv eller så klager de foran andre kunder/de som er med på handleturen. Anonymkode: 3262b...90b Noen mennesker har ikke evnen til å innrømme at de tok feil, dessverre. 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #9691 Skrevet 3. april 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sagt fra til kunder som har vært frekke, ser ikke noe galt i det. Jeg var ikke frekk selv så klart, men sa fra om at oppførselen ikke var ok. Om sjefen hadde sparka meg for det, så hadde jeg gått til sak. Anonymkode: 807f0...f37 Enig. Det er bare tull at man skal finne seg i alt bare fordi man står bak ei kasse. Det er ikke jobben din å bli skjelt ut eller trakassert. Man skal ikke finne seg i alt, og det er lov å stå opp for seg selv. Hvis jeg blir hetset som person i min jobb som butikkmedarbeider er jeg snar med å si ifra om at dette tolererer jeg ikke, og at jeg ikke kommer til å ekspedere en kunde som går løs på meg på den måten. Det er ikke min jobb å bli kalt alskens skjellsord eller ta imot ufortjent piss. Husk at dere ikke er søppelbøtter. Sjefen deres har ikke lov til å si dere opp om dere ber en kunde om å ikke snakke til dere på en nedsettende måte. Og helt ærlig hadde jeg ikke villet jobbe under en slik sjef uansett. Sjefen skal støtte sine ansatte i slike tilfeller og sørge for trivsel på jobb. Om sjefen gir deg sparken fordi du tar deg retten til å avvise en kunde som kaller deg hore eller stygg eller hva som helst annet så hadde jeg gått til sak jeg og. Anonymkode: 1ae36...20d 18
Meaty Skrevet 3. april 2016 #9692 Skrevet 3. april 2016 Vi butikkansatte må stå sammen, og bli flinkere til å gi klar beskjed til drittsekker om at oppførselen deres ikke er ok! Tenk på at dersom DU lar slik oppførsel passere, så går idioten inn i neste butikk og lar en annen butikkansatt også gjennomgå samme driten. Det koster meg ikke fem øre å sette på plass slike personer, faktisk kan det være en sann fryd, men jeg passer på å gjøre det på en sånn måte at de ikke kan 'ta' meg på noe. 23
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #9693 Skrevet 4. april 2016 Jeg jobber på kafe. Noen mennesker mumler når de skal bestille. Dette gjelder særlig menn. Ofte snakker de veldig lavt også, så det er vanskelig å høre hva de sier. "Unnskyld?" spør jeg da med et smil. Dette får det til å klikke for mange. De puster og peser og nærmest roper ut bestillingen sin. HVORFOR?! Det må være lov til å be en person gjenta det han/hun sa hvis man ikke hørte det? Er ikke som at jeg skriker ut "HÆÆÆ!?" heller... Anonymkode: eedf2...832 19
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #9694 Skrevet 4. april 2016 Den Friday, April 01, 2016 at 12.32, hypes skrev: Ja selvfølgelig, men det sier seg nå selv da Er gøy når kunder går ut av butikken med en pose i handa, MEN som jeg sier så er det latterlig å true jenta på 20 som jobber der, med det. Joda, jeg mister et salg, men eneste som taper på det er MIN SJEF (som jeg egentlig hater som pesten).. Butikken går uansett så bra at jeg risikerer ikke akkurat å miste jobben om en og annen kunde stikker et annet sted.. Sånne trusler blir bare for dumt. Og som du sier, så får ikke jeg gjort noe med lagerstatusen. Er den utsolgt så er den utsolgt. Om de tror at jeg plutselig kan trylle frem størrelsen deres av at de truer med å gå til konkurrenten tar de jo sånn passe feil.. Jeg bare ser ikke poenget med å nevne konkurrenten i det hele tatt. Da får jeg litt plutselig lyst til å be de om å gå Helt enig. Blir så forbanna teit å true med å gå til konkurrentene og heller handle der. Javel liksom Tror du jeg bryr meg? Jobber i en stor kjedebutikk og går ikke i minus akkurat selv om noen truer med å gå i en annen butikk heller. Anonymkode: 71212...3e1 3
Oz- Skrevet 4. april 2016 #9695 Skrevet 4. april 2016 (endret) Den 1. april 2016 at 12.12, hypes skrev: Jeg blir provosert av kunder som truer med å gå i en annen butikk. Føler det er sååå mange kunder som gjør det! Få deg et liv liksom. Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om du drar til en annen butikk enn den jeg jobber i. Når det faktisk dessverre ER sånn iblant at vi er utsolgt for størrelsen din og du sier "Neinei, da får jeg gå bort til den andre skobutikken da!" så er det synd for DEG. Ser bare ikke poenget med å true med det.. JEG taper ikke penger på at du handler et annet sted istedet. Nå er det mange år siden jeg jobbet i butikk (skobutikk), men jeg pleide å smile og si "ja, der har de mye fint, så det kan godt hende du finner noe du liker. Lykke til!". Da var det sjelden de hadde noe surmaga å komme med tilbake Endret 4. april 2016 av Oz- 15
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #9696 Skrevet 4. april 2016 Jeg har vært frekk og ufyselig kunde flere ganger ser jeg. Hvis jeg har spurt etter en vare og butikken ikke har hatt det jeg har vært ute etter, har det skjedd fler enn en gang at jeg har sagt noe sånt som at da må jeg nesten gå et annet sted. Det er jo virkelig ikke meningen å være frekk eller bruke det som noe "trussel". Men jeg blir ikke sur eller noe da, jeg bare kommer vel ikke på noe bedre å si. Mange steder pleier de jo å anbefale meg å prøve butikk ditt eller butikk datt også hvis de ikke har ting jeg spør etter, så det har rett og slett ikke falt meg inn at det blir frekt hvis jeg sier det selv. Sorry, skal prøve å slutte. Anonymkode: d8485...0d1 5
Hattifnatten Skrevet 4. april 2016 #9697 Skrevet 4. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært frekk og ufyselig kunde flere ganger ser jeg. Hvis jeg har spurt etter en vare og butikken ikke har hatt det jeg har vært ute etter, har det skjedd fler enn en gang at jeg har sagt noe sånt som at da må jeg nesten gå et annet sted. Det er jo virkelig ikke meningen å være frekk eller bruke det som noe "trussel". Men jeg blir ikke sur eller noe da, jeg bare kommer vel ikke på noe bedre å si. Mange steder pleier de jo å anbefale meg å prøve butikk ditt eller butikk datt også hvis de ikke har ting jeg spør etter, så det har rett og slett ikke falt meg inn at det blir frekt hvis jeg sier det selv. Sorry, skal prøve å slutte. Anonymkode: d8485...0d1 Det er nok litt forskjell på å si "Nei, vet du hva!!!! For en dårlig butikk, da går jeg til *konkurrenten*, så kan dere ha det så godt!!!!" - og "Okei, det går fint! Kanskje de har på *annen butikk*, da :)". Jeg sier ofte det siste, om butikken ikke har inne. Eller så spør jeg om de vet hvor jeg muligens kan finne det :). 28
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #9698 Skrevet 4. april 2016 17 minutter siden, Hattifnatten skrev: Det er nok litt forskjell på å si "Nei, vet du hva!!!! For en dårlig butikk, da går jeg til *konkurrenten*, så kan dere ha det så godt!!!!" - og "Okei, det går fint! Kanskje de har på *annen butikk*, da :)". Jeg sier ofte det siste, om butikken ikke har inne. Eller så spør jeg om de vet hvor jeg muligens kan finne det :). Jeg håper nå inderlig det. Det kom liksom ikke helt frem av innleggene her om de mener det er frekt uansett eller ikke. Jeg følte meg ihvertfall litt truffet. :/ Anonymkode: d8485...0d1 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #9699 Skrevet 4. april 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper nå inderlig det. Det kom liksom ikke helt frem av innleggene her om de mener det er frekt uansett eller ikke. Jeg følte meg ihvertfall litt truffet. :/ Anonymkode: d8485...0d1 Det er det oppgitte sukket, det ekle blikket, sure tonen og kvasse væremåten som blant annet gjør at sånne kunder er irriterende. Så klart er det lov å bli skuffet men man trenger ikke egentlig si noe Tror ikke du virker frekk i det hele tatt jeg, siden du virker å ha den evnen at du ser ting fra flere perspektiv. Anonymkode: ef073...9e7 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #9700 Skrevet 4. april 2016 Ikke irriterende nok til at jeg reagerte, men synes fortsatt det er dumt. Søndag, Plantasjen, tre køer, tjukt med folk så langt øye kan se. Kommer en voksen mann og kjøper en bukett med blomster, vi har selvbetjeningsdisk med alt man trenger for å pakke inn buketter "Pakk inn den her du, æ e mannj æ shø!" Åja, for jeg kom ut av livmoren med en medføft evne til å pakke inn blomster. Hva faen er galt med mannfolk når de ikke evner å surre inn en bukett blomster i et stykke papir å sette på en teip? Anonymkode: 37c38...7f1 49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå