Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
36 minutter siden, EvaLena skrev:

Hadde en kunde på 70 ish i matbutikken jeg jobbet i. Veldig koselig de første gangene han var der, hadde alltid tid til en prat om vær og vind.

En dag spurte han om jeg hadde noen kjæreste, noe jeg hadde. Jeg sa ja og at han var i militæret.

DA begynte grisepraten hans. Han inviterte meg til å bo hos han mens kjæresten min var borte, så kunne jeg få kose med "pisskaren" hans så mye jeg ville. Fikk detaljert hva han skulle gjøre med meg også 😳

Jeg takket pent nei og etter det så krevde jeg avløsing i kassa når han kom inn. Stakkars hun ene som avløste meg, hun fikk samme tilbudet. Trur gubben enten flyttet eller daua, han ble helt borte fra butikken etterhvert.

Den gang var jeg 18 ish 😜

Herlig! Han kunne ikke finne et mer fristende navn på penisen sin heller, nei. 

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, sol87 skrev:

Herlig! Han kunne ikke finne et mer fristende navn på penisen sin heller, nei. 

Ja, du kan tru det fristet - NOT.

• Liker 6
Skrevet
32 minutter siden, dillyduzit skrev:

Oooog det var ferien ferdig. Og første arbeidsdag ferdig. 

Telefonen ringer

"Butikkens navn, du snakker med Dillyduzit"

- "Å herregud da, jeg skulle til xxx xxxx, hvorfor har jeg kommet til butikkens navn?" 

"Det vet jeg dessverre ikke, har du tastet feil nummer?"

- "Nei! det har jeg nemlig ikke! *Lister opp telefonnr som er tydelig feil med flere tall* 

- "Dette her må du fikse altså! Hvorfor faen kommer jeg bare til deg når jeg prøver å ringe?!" 

"Jeg vet dessverre ikke, telefonnr du har ringt nå er xxx xx xxx" 

-"Ja?! Og det skulle lede meg til denne personen!! Få å fiks telefonen deres og gjør noe med det nå!!" 

"Det skal jeg gjøre, men jeg tror du har tastet feil nummer, prøv å slå det riktige nummeret en gang til, så skal du få se at du kommer til riktig person" 

- "OK! Om ikke så kommer jeg neddom og vil snakke med sjefen, for dette går ikke ann!" 

Like.. what the actual fuck? 

Hva i alle dager...?!! Dette mennesket må jo være helt korka i toppen!! :sprettoy:

• Liker 2
Skrevet

Opp 😂😂

Skrevet
1 time siden, Ann-Kristin😇😇 skrev:

Opp 😂😂

Pst. Du trenger ikke "oppe" en veldig populær tråd etter bare ett døgn. Du kan "oppe" eller bumpe tråder når de havner på tredje eller fjerde side under "mine innlegg".

• Liker 32
Skrevet

Meg, (fortsatt på jobb i bokhandel): Er du medlem i medlemsklubben vår? 

Kunde: ja ja! Jeg er medlem av SATS!

eh... Ja.... Ikke helt det jeg spurte om 😂

• Liker 41
Gjest Dwight
Skrevet

På palmelørdag møtte jeg en meget interessant kunde. Eller rettere sagt, han løp inn i butikken minuttet vi åpnet og startet med å skjelle meg ut, banne og skrike fordi vi solgte termoser. Termos var jo varemerket måtte jeg jo vite og det var ulovlig at vi solgte dette. Nei sier jeg, termos er termos, men merket Thermos er varemerket, men ikke ideen og produktet termos. 

Kunde "Dette er ulovlig!" 

Meg "Nei. Det er akkurat som potetgull saken som pågår nå, navnet på produktet er ikke varemerket, men maarud og kims er"

Kunde "Kims bryter også loven. Jeg boikotter dem og dere. Dere driver med ulovligheter!"

:skratte:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kom en selger inn sent på mandagskvelden i påskeuka og ville snakke med sjefen. Jeg fortalte at sjefen var der på dagtid de to neste dagene. Han kom igjen midt i rushet på påskeaften og da assisterende sjef, som var på jobb, fortalte at det ikke var mulig å ta inn produkter i kun én butikk, spurte han om hun ville selge det privat.

Anonymkode: 5cf57...a49

• Liker 7
Gjest Haaploes
Skrevet

Fra klesbutikken igjen:

Supersalg, halv pris av rød pris (eller som kundene likte å kalle det, "halv pris av halv pris"). En kjole er satt ned til 75 kroner. Jeg gjentar: 75 kroner.

En godt voksen dame kommer inn med sin datter i tenårene. Datteren prøver en kjole, nydelig farge til henne, alt er supert...helt frem til mor mener hun ser en flekk på skjørtet. Jeg ser ærlig talt ikke flekken, noe jeg også sier. Jeg åpner for at det kan være måten stoffet faller på som gir inntrykk av at det er noe der som egentlig ikke er der. Datteren sier at det ikke plager henne. Mor sier at det er uaktuelt å betale fullpris for en vare med en flekk. Jeg poengterer at hele butikken er på halv pris av rød pris, så fullpris skal hun slippe. Datteren trygler og ber, mor har snurpemunn og sinnarynke.

Jeg trekker meg tilbake, etterhvert kommer de til kassen for å betale. Mor kommenterer at hun kommer til å bli "gal" av å se på den flekken dersom den ikke går av i vask. I en hyggelig tone forteller jeg, mens jeg ekspederer, at jeg en gang lagde en topp av en kjole som hadde fått en flekk på skjørtet.

"Det er ikke alle som bare står i butikk og kan drive og leke med klær hele dagen, vet du! Det er ikke alle som er så JÆÆÆVLA kreative. Jeg har en stressende jobb, jeg er ikke kreativ!"

...

Hennes dager var så stressende at hun ikke kunne være kreativ. Jeg jobbet to jobber ved siden av studiene.

• Liker 20
Skrevet

Kunde: Jeg skulle hatt mer av noe garn jeg kjøpte for en stund siden. Jeg kjøpte for lite skjønner du. 

Meg: Det kan vi sikkert fikse. Hvilket garn kjøpte du? 

Kunde: Jeg husker ikke, men det var mørkeblått. 

Fant ut av det ved å spørre hva hun hadde brukt det til da. 

• Liker 22
Skrevet (endret)

Vi har en kunde som skal spørre om absolutt ALT. Hver eneste gang hun kommer, og plukker hun flere ting skal hun gjerne spørre om hver enkelt produkt. Når vi svarer, skal hun prøve å motsi det vi sier som at det ikke er sant. Så skal hun spørre om hver enkel ingrediens som står på produktet. Og ikke nok med det, så kommer hun ALLLTID å "hallo, jeg skal spørre deg om noe." "Hallo, jeg trenger hjelp NÅ" når vi står med andre kunder!!! En gang så gikk jeg tilbake til henne og sa "nå er keg ledig, hva kan jeg hjelpe deg med?" "Nei, det var ikke noe. Jeg venter bare på ei jeg." Jeg skjønner ikke at det er mulig. Er det bare for å være provoserende?? En gang hadde hun mistet posen sin på nabobutikken, og beskyldte oss for å lyve og ha stjelt når vi sa den ikke var der. Senere presterte hun å ringe å si at VI skulle hente posen hennes å levere den til henne. Flere ganger har hun stoppet oss på tur hjem etter å ha stengt fordi "hun må ha noe" enten det er plaster, tannkrem eller serum. En gang så sperret hun faktisk veien for at kollegaen skulle stoppe bilen så hun kunne få henne til å låse opp butikken. Men hun skjønte ikke at vi hadde stengt . For det var bare for oss å åpne så hun fikk det hun ville ha. Hun har også så dårlig hygiene at klesbutikken i samme senter må kaste klærne hun prøver på seg. 

i Norge er det også tydeligvis sånn at alle skal få spesialbehandling. f.eks når det gjelder bytting av varer, når ALLE vet at man skal komme med kvittering. Og når de gir opp elektriske varer feks og vil bytte inn uten at de prøver nye batterier o.l og vil bytte inn åpenbart brukte ting. 

Og de som virkelig ikke får inn i hodet at man har retningslinjer å følge. F.eks de som vil kjøpe med seg 2 smertestillende tabletter, og ikke skjønner hvorfor en bare får kjøpe 1. Fordi "da kan jeg jo bare gå ut og komme inn igjen å handle med noen andre ;))"

arbeider forresten i apotek. Og de kundene som aaaabsolutt ikke ser problemet i at vi skal levere ut reseptpliktige medisiner uten resept o.l. er virkelig de verste. Det hjelper lite at du skal sitte å klage over at resepten er gått ut, det er faktisk bare å ta en jævla telefon til legesenteret så ordner det seg.  

jeg synes virkelig det er rart at nordmenn skal være så jævlige mot ansatte og klage på den minste ting, forvente alt mulig av oss. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan de ikke ser at alt vi gjør i løpet av en arbeidsdag, gjør vi for KUNDENE. Ikke oss selv. Dagens utblåsning :)

Endret av Tannkost
  • Liker 30
Skrevet
Den 22. februar 2016 at 12.56, Devilheart skrev:

Nå vet du ingenting om omstendighetene for mine situasjoner, du kan ikke bare si jeg har gjort noe ulovlig helt ut av det blå. Man får oppgitt pris pr rom, ikke pr person. Jeg gjør ikke slike kjøp uten grundig undersøkelser og i så fall er det hotellet som har driti seg ut, ikke jeg. Ta og gjør et søk på trivago.no f.eks og se selv hvordan prisene er satt.

Jeg kan da bekrefte at priser er oppgitt pr person, ikke pr rom. Hvergang jeg får inn en rombestilling så må jeg spør kunden antall personer for å kunne gi rett pris. Oftest er det 100-200kr i forskjell. Enkelte hoteller og kjeder gir samme pris for 1 eller 2 personer. Gå heller inn på hotellets sin egne hjemmeside så ser du at prisene endrer seg etter antall personer.

• Liker 10
Gjest Keiserensnyeklær
Skrevet

Fra da jeg jobbet på en kosmetikkavdeling:  Mann i 50-årene, virker ganske travel og brysk,  kommer inn i butikken og sier: -Jeg skal ha en sånn derre Nivea! 

Jeg: -Ja.. Er det til deg selv, deodorant,lotion..?

Han: -En sånn derre Nivea! 

(Jeg tenker: Ja, for det er bare ett eneste produkt som kommer fra Nivea, og jeg er tankeleser...)

Enden på visa er at han fikk produktet han skulle ha til slutt,og jeg klarte såvidt det var å holde maska.

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, Keiserensnyeklær skrev:

Fra da jeg jobbet på en kosmetikkavdeling:  Mann i 50-årene, virker ganske travel og brysk,  kommer inn i butikken og sier: -Jeg skal ha en sånn derre Nivea! 

Jeg: -Ja.. Er det til deg selv, deodorant,lotion..?

Han: -En sånn derre Nivea! 

(Jeg tenker: Ja, for det er bare ett eneste produkt som kommer fra Nivea, og jeg er tankeleser...)

Enden på visa er at han fikk produktet han skulle ha til slutt,og jeg klarte såvidt det var å holde maska.

:hoho:

Gjest Keiserensnyeklær
Skrevet
22 timer siden, Haaploes skrev:

Fra klesbutikken igjen:

Supersalg, halv pris av rød pris (eller som kundene likte å kalle det, "halv pris av halv pris"). En kjole er satt ned til 75 kroner. Jeg gjentar: 75 kroner.

En godt voksen dame kommer inn med sin datter i tenårene. Datteren prøver en kjole, nydelig farge til henne, alt er supert...helt frem til mor mener hun ser en flekk på skjørtet. Jeg ser ærlig talt ikke flekken, noe jeg også sier. Jeg åpner for at det kan være måten stoffet faller på som gir inntrykk av at det er noe der som egentlig ikke er der. Datteren sier at det ikke plager henne. Mor sier at det er uaktuelt å betale fullpris for en vare med en flekk. Jeg poengterer at hele butikken er på halv pris av rød pris, så fullpris skal hun slippe. Datteren trygler og ber, mor har snurpemunn og sinnarynke.

Jeg trekker meg tilbake, etterhvert kommer de til kassen for å betale. Mor kommenterer at hun kommer til å bli "gal" av å se på den flekken dersom den ikke går av i vask. I en hyggelig tone forteller jeg, mens jeg ekspederer, at jeg en gang lagde en topp av en kjole som hadde fått en flekk på skjørtet.

"Det er ikke alle som bare står i butikk og kan drive og leke med klær hele dagen, vet du! Det er ikke alle som er så JÆÆÆVLA kreative. Jeg har en stressende jobb, jeg er ikke kreativ!"

...

Hennes dager var så stressende at hun ikke kunne være kreativ. Jeg jobbet to jobber ved siden av studiene.

Å, hjelpe meg.. Jeg fikk vondt av både deg og datteren. Og hun mora kan ikke ha det helt greit heller.. Hva folk kan få seg til å si :-O

AnonymBruker
Skrevet

Var midt i lørdags-rushet og veldig travelt. 

Plutselig ser jeg at flere kunder står og kjefter på kollegaen min som står i tipping. Køen er lang, så jeg går bort til tippingen for å hjelpe til.

Meg: Går alt bra her eller?
Kunde: NEI DET GJØR IKKE DET ALTSÅ! HALLO, dere kan FAKTISK IKKE la henne stå her i tippingen uten å ha peiling på NOEN ting. De som skal stå i tipping MÅ få bedre opplæring. Hun kan jo seriøst INGENTING. Blablablabla.
Meg: Unnskyld, men å være sur hjelper ikke på noen ting. Men jeg skal hjelpe deg jeg.

:klaske:

Altså hallo? Hvem står å sier sånn til en litt usikker 16 åring, som ikke har holdt på med tippingen så lenge? Jeg husker når jeg nettopp hadde begynt med tippingen selv, det var ikke gøy i starten når jeg ikke visste hvordan alt skulle gjøres og bare fikk mase kjeft. Den beste måten å lære tippingen, er jo faktisk ved å være i tippingen.

Selvfølgelig har hun fått opplæring og får hjelp når det trengs, men det aller meste klarer hun helt fint selv. Problemet er vel heller sure kunder med altfor store krav. Når kundene er snille og tolmodige går det aller meste bra.

Tippekunder er virkelig noe for seg selv!!

Anonymkode: 08c4e...3ca

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på Princess. Vi hadde til tilbud på dyne, pute og sengesett til 199,- for vanlig dynelengd som er 2 meter og litt mer for dynen som er 2 meter og 20 cm. Dette låg i en hylle ved inngangen til butikken, og hele butikken var merket med tilbudet, hyllen også. Om man skulle kjøpe sengesettet bare, så måtte man betale full pris for det. Jeg er alene på jobb og en kunde kommer inne. Jeg: Hei. Vil du ha noe hjelp? Kunden: Er det tilbud på noe i dag? Jeg: *forklarer på en hyggelig måte at vi har tilbud på dyne, pute og sengetøy til 199 . Kunden: kan du vise meg? Jeg går bort til hyllen, og viser henne. Hun kikker nøye på der of spør om kvaliteten er bra. Jeg: Den er midt på treet og mange bruker den på gjesterommet eller på hytta. Hun vil ha det. Og jeg går til kassen og slår det inn. Da ser hun på veggen at sengetøyet står der også. Og sier hun ikke skal ha dynen og puten men bare sengesettet. Jeg sier at det koster 299 kr. Og at det ikke er tilbud om hun bare kjøper der. Da blir hun kjempe sur, og begynner å skjelle meg ut!! For makan til dårli service har hun aldri fått. I butikken står der flere folk, bl.a en som kommer fra min by, men som kun fikk med seg at kunden ikke fikk tilbudet om hun kun kjøpte sengesettet. Og hun begynner og diskutere med kunden at det var så dårlig service her og her skulle de aldri kjøpe noe igjen! Etter en stund så går hun der i fra uten å kjøpe noe. Og der var helt greit. Kan legge til at datteren til denne kunden er frisør, og jeg hadde en frisør time ikke så lenge etter denne episoden. Og tror ikke dere at datteren tar opp der som skjedde i butikken, og er selvfølgelig enig med moren sin. Kjempe gøy å sitte med striper i håret, da jeg bare ville gå der i fra. Siste gang jeg klipte med der for å si det slik. Jeg er bare snill på jobb, og gjør som vi for beskjed om. Kan ikke gi kunder tilbud bare fordi de blir litt sure. Kunden som jeg hadde er kjendt for å være slik dessverre... Ha en god jobb helg alle sammen😀😀

Anonymkode: 7e91f...4f2

• Liker 32
Gjest Haaploes
Skrevet
1 time siden, Keiserensnyeklær skrev:

Å, hjelpe meg.. Jeg fikk vondt av både deg og datteren. Og hun mora kan ikke ha det helt greit heller.. Hva folk kan få seg til å si :-O

Definitivt mest synd på datteren! Jeg er ikke i familie med dama, og jeg fikk betalt for å stå i den situasjonen :fnise:

De fleste kundene jeg hadde likte å småprate litt mens klærne ble brettet og/eller pakket inn, men det bittelille mindretallet som hatet det, hatet virkelig intenst!

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

(...)
Selvfølgelig har hun fått opplæring og får hjelp når det trengs, men det aller meste klarer hun helt fint selv. Problemet er vel heller sure kunder med altfor store krav. Når kundene er snille og tolmodige går det aller meste bra.

Tippekunder er virkelig noe for seg selv!!

Anonymkode: 08c4e...3ca

Det er jo ikke rart hun blir stresset dersom folk behandler henne på den måten! Mennesker, altså.

Skrevet

Jeg blir provosert av kunder som truer med å gå i en annen butikk. Føler det er sååå mange kunder som gjør det! Få deg et liv liksom. Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om du drar til en annen butikk enn den jeg jobber i. Når det faktisk dessverre ER sånn iblant at vi er utsolgt for størrelsen din og du sier "Neinei, da får jeg gå bort til den andre skobutikken da!" så er det synd for DEG. Ser bare ikke poenget med å true med det.. JEG taper ikke penger på at du handler et annet sted istedet. 

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...