Brimi Skrevet 28. februar 2016 #9361 Skrevet 28. februar 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei Pantemaskinen har så vidt rukket å pipe en gang før en kunde kommer løpende til meg i kassen. Kunde: pantemaskinen funker ikke !!! Meg: jeg vet det, men hvis du venter ti sekunder kommer det noen å fikser det. Kunde: er du sikker? Meg: jaaaa........... t.å.l.m.o.d.i.g.h.e.t. Anonymkode: 08c4e...3ca Jeg pleier alltid å si ifra til de i kassa at panteautomaten er tom, men da trenger jeg ikke det? Har liksom tenkt at de i kassa ikke får med seg det 10
superdupermeg Skrevet 28. februar 2016 #9362 Skrevet 28. februar 2016 1 time siden, Brimi skrev: Jeg pleier alltid å si ifra til de i kassa at panteautomaten er tom, men da trenger jeg ikke det? Har liksom tenkt at de i kassa ikke får med seg det Er det en stor butikk med panteautomat et stykke fra kassen kan det kanskje være greit å si ifra. Men i helt vanlige butikker så hører de ansatte den, grunnen til at maskinen begynner å pipe er jo for at de ansatte skal høre det:) 3
super-s Skrevet 28. februar 2016 #9363 Skrevet 28. februar 2016 Etter å ha lest sikkert 50 sider i denne tråden, skjønner jeg veldig godt på han i kassa på Obs for noen måneder siden. Han: Hei, du er den siste kunden min for i dag, er du snill? Jeg: Ja, jeg er ganske snill ja Han: Bra, da kan jeg dra hjem med en god følelse i dag! Du skjønner at det er ikke alltid folk er det. Ha en fin dag! Jeg gikk også hjem med en god følelse. Jeg gjorde ikke noe annet enn å være hyggelig som jeg stort sett er (bortsett fra under depresjoner når jeg er mest opptatt av å komme meg fortest mulig ut av butikken), men var godt å føle at jeg gjorde noe godt for noen. 20
SoftKitty Skrevet 1. mars 2016 #9364 Skrevet 1. mars 2016 Den 2/28/2016 at 19.13, Brimi skrev: Jeg pleier alltid å si ifra til de i kassa at panteautomaten er tom, men da trenger jeg ikke det? Har liksom tenkt at de i kassa ikke får med seg det Den 2/28/2016 at 20.59, superdupermeg skrev: Er det en stor butikk med panteautomat et stykke fra kassen kan det kanskje være greit å si ifra. Men i helt vanlige butikker så hører de ansatte den, grunnen til at maskinen begynner å pipe er jo for at de ansatte skal høre det:) Den store butikken jeg jobbet i gjorde aldri de som satt i kassa noe med panteautomaten, det var egne folk som gjorde det.. (de som jobbet på lager, ute på gulvet osv) så der var det ingen vits å si ifra til meg.. Det eneste jeg eventuelt kunne gjøre vare å ringe stengeansvarlig, dersom ingen kom og tok panten etter en stund. 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #9365 Skrevet 1. mars 2016 12 minutter siden, SoftKitty skrev: Den store butikken jeg jobbet i gjorde aldri de som satt i kassa noe med panteautomaten, det var egne folk som gjorde det.. (de som jobbet på lager, ute på gulvet osv) så der var det ingen vits å si ifra til meg.. Det eneste jeg eventuelt kunne gjøre vare å ringe stengeansvarlig, dersom ingen kom og tok panten etter en stund. Jeg synes det er greit at de kommer og sier i fra hvis de ikke ser noen ute på gulvet.. Da kan den i kassa plinge på de andre om de er ute på lageret eller noe (panteautomaten var et stykke unna lageret)..så det er jo vits i å komme å si i fra. Anonymkode: 997da...399 5
Shinigami Skrevet 1. mars 2016 #9366 Skrevet 1. mars 2016 Det kommer veldig an på butikken det der med om kunden sier fra eller ikke. Da jeg jobbet i mindre butikker, så var det greit at kundene sa fra i kassa sånn at man kunne ringe på noen som kunne fikse det. Hadde egne ringesignaler i kassa for pant, kø, returkort osv. Som regel kunne man høre pantemaskinen fra kassa, men ikke alltid da det var hektisk med mange kunder og støy. Da jeg jobbet i en større butikk, så hadde det ikke vært noe vits å si fra til de i kassa, men heller noen på gulvet. Hadde ikke ringesignaler fra kassa der. Men det var en lampe midt i butikken som blinka om panten var full, og da var det en eller to personer som hadde ansvaret for panten som måtte følge med på den lampa. Har også jobbet i en enda større butikk der panteansvarlig har egen interntelefon som kundene kunne ringe til om panten var full. Hvis telefonen ikke fungerte, da var det greit at kundene sa ifra i kassa for da kunne de tilkalle panteansvarlig over høytalerannlegget. Beklager avsporinga, men ville barr gi eksempler over hvor forskjellig det kan være fra butikk til butikk. 6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #9367 Skrevet 1. mars 2016 Når jeg leser denne tråden, kommer minnene fra min tid i butikk virkelig Dette kan virke som en bagatell, men når det oppstod 20+ ganger i løpet av en dag, ble det veldig så irriterende. Jeg sitter i kasse og kundene ombestemmer seg på kjøp av en vare. Det er helt greit det! Men i stedet for å gi den til meg, legger de den til sides, i et hjørne ved kassen som jeg AKKURAT IKKE når. Jeg må da gå helt rundt for å legge den bak kassa. Første gangen det skjedde strakk jeg ut hånda for å få tak i varen, men rakk selvsagt ikke bort. Kunden lo og sa "Ja, da fikk du deg litt mosjon i dag også, vær så god". Men det verste er at jeg alltid har vært opptatt av ryddige kasser, og prøver å holde det fint. Men av og til er det rush, og jeg rekker ikke å rydde mellom hver kunde. Likevel klarer kunder alltid å klage i rushet. Etter at de skjeller meg ut for ikke å ha det ryddig nok eller at kurver er i veien, så kaster de fra seg kurven midt i passasjen, krøller kvitteringen og kaster den på gulvet og/eller drar med seg 4 ekstra poser (små poser som henger langs kassen). Jeg har alltid hatt lyst til å skrike "DU ER GRUNNEN TIL AT DET ER ROTETE OG AT ANDRE IKKE KOMMER TIL MED VARENE!!!". Men apropos de små posene. De er festet med vingmuttere på enden av kassen, som skrus opp. Ut fra disse mutteren har jeg opplevd flere hendelser av samme art. Foreldre er flinke til å sette ungene oppå benken der de henger. For det første er det tydelig lapp om at dette ikke er sikker og at benken kan knekke. Dette skriver vi for å beskytte barna for ikke å smelle i gulvet. Uansett. Dere vil ikke tro hvor mange ganger jeg har fått kjeft for at deres barn kunne blitt kvelt av disse mutterne, fordi de skrur de av og begynner å leke med de. Unnskyld meg, men det er ikke mitt ansvar at ikke foreldre kan lese!! Det er heller ikke festlig når ungene river i posene, slik at det plutselig ligger 100 poser strødd utover gulvet. Og kommentaren? "Det er godt at de små posene er geatis. Jaja, da fikk du noe å gjøre". Den andre er menn på 40+ som typ er på butikken for å kjøpe nettopp vingmuttere. Ganske så mange har prøvd seg på å skru av de to som posene henger i, kun fordi de ikke ønsker å betale 19 (usle!!) kroner for en pakke. Er dessverre ikke alltid jeg har fått det med meg, og posene faller da selvsagt ned. Ferdig med å jobbe i butikk for ALLTID!! Anonymkode: 3262b...90b 20
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #9368 Skrevet 1. mars 2016 Den Friday, February 26, 2016 at 15.51, AnonymBruker skrev: Da gjør du det på en ok måte :-) 99% tar tak i avokadoen og skviser den så hardt at det omtrent blir bulk i den.... Og når x antall kunder gjør det en hel dag blir de ganske stygge!! Anonymkode: 08c4e...3ca Jeg hater de som gjør dette! Men jeg forstår dem... Avokado er jævlig dyrt kontra hva man får med seg hjem 99% av gangene det kjøpes. Jeg ønsker å kjøpe avokado hver gang jeg handler, fordi jeg virkelig liker å bruke det i mat. Men når jeg kommer hjem viser det seg at den ene eller begge i pakken er pill råtten. At noen da ønsker å klemme på de er forståelig. Jeg har sluttet å handle dem nettopp fordi det ikke er verdt det! Anonymkode: 3262b...90b 3
Mollie Skrevet 1. mars 2016 #9369 Skrevet 1. mars 2016 Jeg jobbet tidligere flere år i en av landets store kioskkjeder. Der var det mange rare kunder og mange ting som irriterte meg skikkelig. En gjenganger var folk som ville slippe å stå i kø, og stilte seg opp på siden av pølsedisken og ville "bare betale denne brusen"! Jeg forklarte gang på gang at jeg ikke hadde kasse der, og at vi ikke hadde lov å ta imot penger over pølsedisken av hygieniske årsaker. "Er du virkelig så vingeklippet?!" skreik en voksen mann til meg nettopp pga dette 12
duttings Skrevet 1. mars 2016 #9370 Skrevet 1. mars 2016 (endret) Jeg hadde en søt kunde på lørdag som spurte om hun kunne kjøpe en rosebukett selv om klokken var to over stengetid og jeg drev å ryddet for å stenge butikken Det er så mye hyggeligere å gjør det når de spør pent! Endret 1. mars 2016 av duttings 10
Alltid Vår Skrevet 1. mars 2016 #9371 Skrevet 1. mars 2016 Jeg pleide å irritere meg skikkelig over de kundene som brøytet vei gjennom køa eller sto og trippa ved siden av kassene mens det var lang kø, fordi de ”skulle bare”. Det var aldri ”bare”. Nei, jeg vet ikke om vi har den boka du ”bare” skal kjøpe i gave. Den du ikke husker tittelen på, eller hvem som skrev. Men det var helt sikkert en mann, eller kanskje en kvinne. Den var definitivt litt blå på coveret. Det tar faktisk litt tid å søke opp det når du ikke har noen opplysninger (og ledelsen har bestemt av vi ikke skal ha tilgang til noen av de nettsidene vi trenger (kunne laget en egen tråd om dumme ting ledelsen gjør)). Da må du faktisk stille deg i kø som alle andre og vente til det blir din tur. Så var jeg innom matbutikken en lunsj, og ble vitne til en gubbe som stappa jakka full av varer. Prøvde å få kontakt med han som satt i kassa og ekspederte kunden foran meg, men han ble forbanna, og glefset: ”Du må vente på tur, jeg er opptatt!” Vel, ut rusla gubbtjuven, og samme kunne det være. Jeg prøvde å si fra. Etter det ble jeg litt vennligere stilt til ”inn-fra-siden/skal-bare-kundene”. Det hendte faktisk de hadde noe viktig å si. 19
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #9372 Skrevet 1. mars 2016 Kunde stiller seg ved tippingen. Meg: Hei, hva skal du ha? Kunde: *kikker dumt på meg uten og si noe* Jeg tenkte at han ikke hørte hva jeg sa, så jeg gjentar. Meg: Hva vil du spille idag da? Kunde: Er det ikke Extra idag da? Det må vell du vite?? Meg: Jo det stemmer det Kunde: Ja, jeg skal ha en Extra! Meg: En Extra skal bli Kunde: Du forresten, ta med to Lotto til lørdag å du Jeg vet ikke at du skal spille Xtra bare fordi det er Xtra som går idag. Kunne være du skulle ha Viking med Joker til i morgen. Ååå tippekunder...en kategori for seg selv Anonymkode: 96a4c...5f5 34
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #9373 Skrevet 1. mars 2016 Vi har post i butikk og her opplever vi også litt artige ting. Det kom en kunde innom idag Kunde: Jeg skal hente en pakke fra **** med noe blått på, den er ca 30x60 cm, den er sendt som brev, innlands, jeg heter ***** og adressen er ******. Avsender heter ***** og bor i Dalsfjord. snakket så kjapt og fort at jeg fikk ikke bryte inn. Da han hadde snakket seg ferdig.. Meg: Du har ikke hentekode? Kunde: Jo? QP88 Meg: *finner pakken* Kunne bare sagt det med en gang... Anonymkode: 96a4c...5f5 33
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #9374 Skrevet 1. mars 2016 Er det bare meg som irriterer meg over kunder som sier "kan jeg ta ut totalt 1000? " Den setningen funker bare ikke og det er så mange som sier den når de vil ha igjen på 1000, også må jeg begynne å tolke om de vil ha 1000 totalt eller utenom..!! Du kan enten ta ut 1000 eller betale/få igjen så det blir 1000 totalt, men du kan ikke "ta ut totalt 1000!!". Ellers hadde jeg en morsom kunde i dag som seriøst tok en knebøy hver gang han skulle bøye seg for å ta varer fra kurven til båndet. Det så så dumt ut Om det var med vilje eller ikke vet jeg, kanskje et dumt forsøk på å vise frem rompen sin? Anonymkode: 08c4e...3ca 6
Gjest C'est la vie:) Skrevet 1. mars 2016 #9375 Skrevet 1. mars 2016 Jobbet en periode på Clas. Der jeg jobbet hadde vi en dame i rullestol som pleide å komme innom nesten daglig. Grøsser ennå av kjerringa på rundt 60, som dessverre var stamkunde. Hun kunne hente en tilfeldig vare, komme til disken og spørre hva dette var for noe. Jeg forklarte alltid pent hva det var og hva varen ble brukt til, hvorpå hun spurte hva den kostet. Etter å fortelle om pris kom det plutselig et rop: "HÆH! Så høy pris for noe slikt tull?? Nei, den skal jeg IKKE ha!". Så slang hun den på disken og kjørte videre i butikken for å finne noe annet. Kaste henne ut på grunnlag av det? I WISH! Men hun hadde alltid varer hun skulle ha også, så en betalende kunde måtte vi ansatte bare overleve, hilsen sjefen. (Har aldri forstått vitsen med å hente frem noe hun ikke visste hva var, KUN for å skape en diskusjon...). Men denne dama har to andre "flotte" kvaliteter som kunde: For å sette et eksempel på det, har hun hentet blant annet en boks med 4 fargerike 'lokk' til nøkler, som skal skille nøkler fra hverandre. Hun kom selvsagt hen til meg, som hadde en ellers så fin dag.... "Den koster 19 kroner", sier jeg med et smil. Hvorpå dama kunne høres i hele butikken: "NÆHEI?! 19 kroner for noe slikt tull??? Jeg trenger jo bare én, og i pakken er det 4!! Hvorfor selger dere ikke bare én og én??? Det er ikke ALLE som trenger 4 stykker, og DET bør dere tenke på!" (tar frem nøkkelknippet og viser til sine 2 nøkler som hun ønsker å ha lokk på). Hvorpå hun begynner å åpne pakken (!!) og si: "Vet du, jeg tar ut én, så gir jeg deg 5 kroner for den, for å betale 20 kroner for noe jeg ikke trenger er jo bare tull. Og deler man 20 på 4 så får man fem kroner, men såpass håper jeg du kan av matematikk" (og mumler surt hvor inkompetent jeg er som ikke forstod at hun kun trengte én). Jeg stod ganske lenge for å forklare at hun ikke kunne ta ut én og betale for den. Hun endte opp med å gå ut av butikken uten varen, etter å ha kastet den på meg... Men dagen etter, gjett hvem som stod med en annen ansatt og samme diskusjon! At ikke folk har annet å gjøre i livet!! En annen ting hun gjorde var å kverulere på alt og ingenting. Hun kom inn i rullestolen sin, ba folk flytte på seg (på en mindre pen måte) og kom hen til disken. "Hva koster denne telefonen" *peker på mobilen*. Vi har mobiler bak glass, så jeg forklarer at den er på tilbud til 599,-. "FOR NOE SVINDEL! I DEN ANDRE BUTIKKEN KOSTER DEN KUN 1 KRONE". Å forklare om abonnement og åpen mobil sank ikke gjennom den ene gangen jeg prøvde, og jeg visste bedre enn å prøve å forklare henne hvordan det fungerer. Og nei, dessverre er det ikke noe galt med damen, bortsett fra at hun er DET VERSTE MENNESKE JEG HAR MØTT!!!
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #9376 Skrevet 2. mars 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ellers hadde jeg en morsom kunde i dag som seriøst tok en knebøy hver gang han skulle bøye seg for å ta varer fra kurven til båndet. Det så så dumt ut Om det var med vilje eller ikke vet jeg, kanskje et dumt forsøk på å vise frem rompen sin? Anonymkode: 08c4e...3ca Kanskje han hadde vondt i ryggen Anonymkode: 997da...399 12
Zzyzx Skrevet 2. mars 2016 #9377 Skrevet 2. mars 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ellers hadde jeg en morsom kunde i dag som seriøst tok en knebøy hver gang han skulle bøye seg for å ta varer fra kurven til båndet. Det så så dumt ut Om det var med vilje eller ikke vet jeg, kanskje et dumt forsøk på å vise frem rompen sin? Anonymkode: 08c4e...3ca Jeg gjør også det, hvis jeg ikke kan få plassert den elendige kurven litt bedre, men må ha den på gulvet. Jeg kan garantere deg at det ikke er et dumt forsøk på å vise fram rompa. 7
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #9378 Skrevet 2. mars 2016 Jeg jobbet i en frisørsalong for noen år siden, der sikkert 80% av kundekretsen var 75+. De fleste gamle damene var søte, og det var en glede å ønske dem velkommen inn da de ukentlig kom for vask og legg. Men så hadde vi gamle Frøken Vik (etternavnet er byttet ut). Ingen hadde fortalt meg om henne før hun kom inn i salongen da jeg stod bak kassa. "Heihei, hva er navnet ditt?", spurte jeg for å finne ut hvem hun hadde time hos. Hun overså meg glatt og gikk bort til vinduet. Sjefen min sa hun skulle ta seg av henne, og jeg tenkte at det var litt rart, men "jaja". Frøken Vik snudde seg mot meg, og da jeg smilte, fikk jeg det ondeste blikket jeg har sett tilbake!! Jeg har ikke sett et så ondt blikk i en skrekkfilm engang! Det var et mareritt hver gang hun var der, og alle var livredd henne. Hun kom en gang i uka, og jeg grudde meg da timen nærmet seg. Hun snakket kun med sjefene, og så ned på oss andre. En gang ba sjefen meg om å bestille taxi til henne, og selv om Frøken Vik stod rett foran meg, måtte jeg gå til sjefen innerst i lokalet for å fortelle når taxien skulle være der, så hun kunne fortelle det til kunden. En annen gang satt hun med hårruller i håret, og da den der varmetingen (husker ikke hva den heter) pep, og håret var tørt, gikk den andre lærlingen for å ta ut rullene som vi ofte gjorde når frisøren deres var opptatt og vi hadde tid. Hun hadde ikke lagt merke til hvem som satt der, og jeg prøvde å gi henne et tegn for å få henne til å stoppe. Da hun var i ferd til å røre håret hennes bøyde kunden seg raskt fremover, og da hun la merke til hvem som satt der, så det ut som at hun holdt på å få hjerteinfarkt! Vi skulle IKKE røre håret hennes. Helst skulle vi vel ikke vært i samme rom som henne heller. Får fremdeles frysninger av å tenke på henne. Vi ansatte hadde en teori om at hun var djevelen som hadde tatt bolig i en død kropp. Vi var usikre på om hun faktisk var levende, men jeg så dødsannonsen hennes for noen år siden, så hun var visst i live da jeg jobbet der. Anonymkode: 7a297...40f 43
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #9379 Skrevet 2. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje han hadde vondt i ryggen Anonymkode: 997da...399 Han var sånn 20 da men jo kanskje :-) Anonymkode: 08c4e...3ca 1
Gjest C'est la vie:) Skrevet 2. mars 2016 #9380 Skrevet 2. mars 2016 Jobbet noen år som deltid på kafe. Den største utfordringen jeg hadde som ansatt var når kunder kom og sa de skulle ha "Det vanlige": HATET den setningen! Selv kunder som bestilte ulike varer for hver gang de kom, mente på at jeg burde vite om de skulle ha eplekake med is eller lasagne den aktuelle dagen. For all del, er man stamkunde og den ansatte har arbeidet der en stund, så klarer man etterhvert å huske kunden og det de vanligvis bestiller, men når ikke kunden har sett meg før (ny ansatt) og spør om det vanlige, så ikke forvent at vi ansatte har bilder av kundene med deres vanlige bestillinger på lageret. "Det vanlige" er IKKE en del av opplæringen, selv om mange virker til å tro det... Så om ikke kunden har sett mitt fjes før, ikke forvent at jeg automatisk vet hva du skal ha!! Og for all del i verden ikke kjeft på meg for at du må bruke 4 sekunder på å si "En kaffe og en liten softis i beger". Men det verste var de kundene som sjefen "dullet med". Dette var kunder som kom i ukedager når det var stille, hvor de alltid fikk spesialbehandling. Noe de forventet å få på lørdager også, midt i rushet, når det var deltidsansatte der. Det var særlig det eldre paret som bestilte kaffe og alltid skulle ha kaffen i cappuccino-kopper..., med fat under..., MED serviett på, OG en sukkerbit på siden!!! Fy fader som jeg fikk høre det av kunden om ikke jeg automatisk visste at det var slik de ALLTID fikk kaffen servert. "Hvor er hun som alltid husker oss? Dette er dårlig service!!". Glemte jeg servietten måtte jeg fint bruke fem minutter ekstra på kunden, da for å motta kjeft... Og hva sa kunden når han bestilte? "To kaffe". Frem til jeg kjente igjen dette paret, var det et mareritt hver lørdag... Til ettertanke: SNILLE ikke si "det vanlige" når du skal bestille noe. Og om du skulle si det, og den ansatte ikke vet hva det er, ikke kjeft på dem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå