Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i informasjonsskranken på et kjøpesenter, og svarer hele tiden på spørsmål fra kunder. En gjennomgående greie som irriterer meg skikkelig er at de spør om det samme flere ganger. Var på jobb i går, og fikk to sånne fine kunder.

K1: Hei, er X det eneste parfymeriet dere har her?

Meg: Ja, dessverre.

K1: Ja.. *er stille i 5 sek*... Så dere har ingen andre altså? 

Meg:.... Jo vi har det andre parfymeriet, jeg ville bare ikke fortelle deg om det. Duh. 

K2: Hei, har dere en oversikt over butikkene på senteret?

Meg: Ja, det har vi der *peker*.

K2: Det er så liten skrift, jeg klarer ikke å lese.

Meg: Jeg kan hjelpe deg jeg, hva lurer du på? :)

K2: Hvor ligger KappAhl?

Meg: *Forklarer veien*

K2: Dere har ikke sånn stor skjerm med oversikt?

Meg: Nei, dessverre.

K2: Ok, så KappAhl ligger nede altså?

Meg: Ja, det gjør den.

K2: Men dere har ikke sånn stor skjerm med oversikt?

Meg: .......

Altså, er det så vanskelig å ta det jeg sier for god fisk? NEI, vi har ikke det. Jeg har allerede sagt det. En storskjerm dukker ikke magisk opp om du spør en gang til. Jeg skjønner meg ikke på kunder som spør om det samme flere ganger, du kommer til å få samme svar! Det er ikke sånn at jeg plutselig har glemt at vi hadde to butikker som selger de samme type varer, det dukker ikke magisk opp en butikk med det du er ute etter hvis du spør flere ganger, altså... 

Anonymkode: b5e5f...5fb

Kanskje ikke helt i disse tilfellene da, men senest sist helg så spurte jeg om noe to ganger. Spurte om hjelp i en skranke, og lurte på om xxx fulgte med eller om jeg måtte kjøpe løst. Han svarte at det fulgte med, samtidig fortalte han videre om varen og at man kunne kjøpe xxx ved siden av for å feste også. Da ble jeg litt usikker på om jeg kanskje hadde misforstått, så istedenfor å måtte handle varen, komme hjem, finne ut at det mangler for så å dra tilbake igjen, spurte jeg likesågodt på nytt. :)

Anonymkode: 65d4a...fee

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den Tuesday, February 23, 2016 at 13.19, Devilheart skrev:

Det er forskjell på å si sannheten og anklage folk direkte vettu. ;) Men godt vi er enige nå da.

Nå får du rulle inn a.. du ble ikke anklaget gir noe. "Hvis du har bestilt for 1 men overnatter to så gjør du noe ulovlig" er ikke anklage. Hun gjør drg bare oppmerksom. 

Anonymkode: 87074...8e8

• Liker 25
Skrevet
Den 5. februar 2016 at 23.41, AnonymBruker skrev:

Fått kjeft for at vi ikke tar coop kort på rema jeg...

Liker de nye avokado pakkene vi har fått. Hardplast så de er umulig å klemme på. Sikkert mange fortvilte kunder som kommer til å prøve likevel...

Anonymkode: 08c4e...3ca

Hvordan skal man da vite at avokadoen er moden? Jeg pleier å ta av toppen på avokadoen(stilken, på en måte), for om den er lysegrønn under der er den moden...

• Liker 9
Skrevet
48 minutter siden, Blod skrev:

Hvordan skal man da vite at avokadoen er moden? Jeg pleier å ta av toppen på avokadoen(stilken, på en måte), for om den er lysegrønn under der er den moden...

Da gjør du det på en ok måte :-) 99% tar tak i avokadoen og skviser den så hardt at det omtrent blir bulk i den.... Og når x antall kunder gjør det en hel dag blir de ganske stygge!!

• Liker 6
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke helt i disse tilfellene da, men senest sist helg så spurte jeg om noe to ganger. Spurte om hjelp i en skranke, og lurte på om xxx fulgte med eller om jeg måtte kjøpe løst. Han svarte at det fulgte med, samtidig fortalte han videre om varen og at man kunne kjøpe xxx ved siden av for å feste også. Da ble jeg litt usikker på om jeg kanskje hadde misforstått, så istedenfor å måtte handle varen, komme hjem, finne ut at det mangler for så å dra tilbake igjen, spurte jeg likesågodt på nytt. :)

Anonymkode: 65d4a...fee

Du ser av eksemplene mine at det ikke er samme tilfelle som ditt eget (selv om jeg egentlig ikke skjønner hva det er å misforstå når du spør om x følger med, og han i skranken svarer ja). Jeg bare skjønner ikke om folk er treige i hodet eller hva det er. De sier det ikke på en sånn "så det er ikke flere, nei" måte heller, som om de er skuffet. De spør som om de forventer et annet svar, og det synes jeg er veldig rart. Jeg har allerede sagt at vi ikke har den butikken, eller at vi ikke har mer enn ett parfymeri, hvorfor er det så vanskelig å forstå? Jeg kjenner jo senteret, jeg jobber der, jobben min er å svare på slike spørsmål, da skjønner jeg ikke hvorfor det er så jævla vanskelig å godta svaret jeg gir :P nå ble jeg litt hissig kjenner jeg, haha! Jeg blir selvsagt ikke sur på folk som spør om det samme flere ganger, jeg bare klør meg innmari i hodet av hvorfor de gjør det.

• Liker 4
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser av eksemplene mine at det ikke er samme tilfelle som ditt eget (selv om jeg egentlig ikke skjønner hva det er å misforstå når du spør om x følger med, og han i skranken svarer ja). Jeg bare skjønner ikke om folk er treige i hodet eller hva det er. De sier det ikke på en sånn "så det er ikke flere, nei" måte heller, som om de er skuffet. De spør som om de forventer et annet svar, og det synes jeg er veldig rart. Jeg har allerede sagt at vi ikke har den butikken, eller at vi ikke har mer enn ett parfymeri, hvorfor er det så vanskelig å forstå? Jeg kjenner jo senteret, jeg jobber der, jobben min er å svare på slike spørsmål, da skjønner jeg ikke hvorfor det er så jævla vanskelig å godta svaret jeg gir :P nå ble jeg litt hissig kjenner jeg, haha! Jeg blir selvsagt ikke sur på folk som spør om det samme flere ganger, jeg bare klør meg innmari i hodet av hvorfor de gjør det.

Kjenner meg så igjen i dette.

Kunde: Har dere ikke mer xxx?
Meg: Vi er helt tom dessverre .. :) 
Kunde: Du har ikke mer på lageret da?
Meg: Vi er heeeeeelt tom dessverre.
Kunde: Kan du ikke gå bak å se? 

:sarkasme: 

• Liker 20
Skrevet
Den 24.2.2016 at 22.26, Sugar&Spice skrev:

Det er kun på Mammutsalget hvor forlagene bestemmer hva som er på salg. Mammut er forlagenes salg - så det er de samme bøkene(som er i mammutavisen og på mammutsalg.com) som er på salg på tvers av bokhandelkjedene. Det er dette som gjør Mammut så spesielt og tradisjonstungt. Men for å gjøre det litt mer vrient, så har de forskjellige kjedene og helt ned på butikknivå egne titler som de kjører inn under mammutsalg som de vil selge unna.

Så basen av salget (titlene som forlagene bestemmer som havner i mammutavisen og på mammutsalg.com) er like i alle kjedene, og så kommer det andre titler som bokhandlene vil selge i tillegg. Så utvalget varierer fra butikk til butikk.

De andre salgene som bokhandlene kjører er egne kampanjer og er ikke forlagsbestemt :) 

Jeg skjønner at du blir forvirret - jeg er ikke engang sikker på om jeg har forstått det korrekt og jeg jobber der :fnise:  (noen må gjerne arrestere meg om jeg har skrevet noe feil her!)

Se der lærte jeg noe nytt idag også.  Pleier som regel bare å gå i butikken når det er noe spesifikt jeg skal ha, så følger sjeldent med på salgene.

Skrevet
Den 30.10.2015 at 22.48, AnonymBruker skrev:

Dagligvaren. Fredagsrush og alle seks kassene er åpne. Vi har VenSafe (i stedet for å ha røyk/snus i kassa, så har vi det i et eget skap lengre unna, og denne  VenSafe-automaten skriver ut lapper med strekkoder som kunden betaler)

Midt i handelen brøler kunden til meg at hun skulle ha KENT, men ikke FAEN om hun fikk noe KENT, for den JÆVLA maskina var ØDELAGT. 

"Åja, ødelagt? Hmm det var jo litt rart da... Hva sto det på skjermen?" (Vanligvis trykker ikke kundene hardt nok, eller de er for raske med å gi opp maskina, hallo den må skrive ut lappen før den kommer ut, slapp av liksom)

"Nei den var nå ØDELAGT DA." svarer hun. 

"Hehe okei.. men jeg ka-"

"Jeg skal ha en kent!"

"Ja, skal jeg gå bort til maskinen og trykke ut lappen for deg? Tror ikke den er ød-"

"Jeg klarer for faen meg å trykke på den jævla skjermen selv, men hør da - DEN ER ØDELAGT. DEN FUNKER IKKE."

Køen vokser, jeg sitter der og får kjeft mens jeg tilbyr å hjelpe, og føler meg ganske hjelpesløs...

"Kan du ikke bare slå inn en røyk på kassen?"

"Nei dessverre, det kan jeg ikke, maskinen må lese strekkoden som kommer ut av den automaten"

"Så jævlig teit! Hva er vitsen i det da???"

"Heeh.. vet ikke jeg altså..." (Hallo ser det ut som at jeg røyker, eller bryr meg om de jævla usunne drittvarene vi har i de skapene? Tror hun virkelig at jeg innstallerte disse fantastiske skapene selv, eller?)

Til min midlertidige glede var hun lei av å kjefte, og sa:

"Bare drit i det, jeg kjøper på kiosken etterpå."

"Okei:)"

Men hun var visst ikke ferdig: 

"Ja for det er tydeligvis jÆVLIG VANSKELIG å yte noe særlig SERVICE HER og selge de varene som kundene vil ha, ikke sant??"

"..."

"IKKE SANT??"

".."

Lang stillhet mens jeg scanner varene

Så sier jeg summen, og så sier hun at "Ja, skulle tro det ble litt dyrere, men så kom jeg på at jeg skulle jo ha en kent! men det fikk jeg ikke nei!"

"SKAL JEG GÅ OG SKRIVE UT EN LAPP TIL DEG, ELLER SKAL DU HA DEN KENTEN PÅ KIOSKEN??????" spør jeg med ganske sammenbitt smil.

"Jeg sa NEI så slutt å mas!"

aLTSÅ Hva skal man gjøre med sånne kunder??? ikke kan jeg hjelpe henne med å trykke på skjermen, for det er hun jo smart nok til selv så klart, og ikke er det bra service, og ikke har hun kortet klart når hun skal betale, ikke har hun tatt seg poser, ikke har hun egentlig hodet med seg, men for all del, kjeft på meg, be my guest, hvis det er det som gjør helgen din komplett. Gullrekka, taco, og kjefting på 19åringer i kassa. 

Anonymkode: ef073...9e7

Hun hadde sikkert nikotinsug. Prøvd å sluttr, og sprukket. Mange blir aggressive av å ikke få snus om de er avhengige. 

Anonymkode: e01ad...e7e

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Blod skrev:

Blir de ikke ødelagt når du tar av den da?

Anonymkode: ae218...3bb

• Liker 8
Gjest bruker83924
Skrevet (endret)

Jobber i en aktivitetshall, der man blant annet har klatring og andre sportslige aktiviteter. Vi har da en pris på enkeltbilletter/inngangsbillett som koster 75 kr, hvis man enten er en hel familie, et barn, eller student. Billettene kjøper man på en automat i gangen, og det er veldig klart at det er pr person. Men enda har jeg familier, som da skal lure seg unna, og kjøper en billett til en familie på 5 stykk. Veldig irriterende. 

Endret av ElizabethTaylor
Skrevet

Hadde en i dag som kom stormende inn til butikken i dag

K: Jeg kjøpte den her lyspæra hos dere for noen dager siden, men den er ødelagt!
Meg: Har du kvittering?
K: Nei den har jeg kastet
Meg: Uten kvittering er det ikke så mye jeg kan få gjort. Jeg må nok ha dokumentasjon på når og hvor varen ble kjøpt. Dersom du betalte med kort har du kanskje kontoutskrift eller kan vise i mobilbanken at du har handlet her?

Kunden lot meg ikke snakke ferdig, med en gang jeg hadde sagt første setning begynte han å kjefte å smelle på hvor dårlig service det var hos oss og at det her orket han ikke. Han skulle aldri handle her igjen.

1. Man må kunne dokumentere et kjøp for å få byttet. Spesiellt varer som veldig mange butikker har.
2. Skaden i lyspæra var såppass åpenbar at vi aldri hadde solgt han den pæra i den tilstanden. Det klirret i eska når han tok den opp og lagde mye lyd, det ville vi merket ved salg.
3. Voksne mennesker burde vite at lyspærer kan ble ødelagt om du ikke er forsiktige med de under frakt og i poser.

• Liker 23
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir de ikke ødelagt når du tar av den da?

Anonymkode: ae218...3bb

Nei, dette er jo bare på skallet

Skrevet

gladhistorie fra i gårkveld :strix:

Veldig sliten og trøtt etter en lang uke med mye skole, jobb og annet, satt jeg i kassen. Så kommer en eldre dame til kassen. Herregud for et fantastisk menneske (sier jeg etter å ha snakket med henne 5min), så merkelig hvordan et enkelt menneske kan endre noen sitt humør sånn. Hun var veldig pratsom og vi snakket litt siden det ikke var andre kunder. Hun var så søt og snill og hyggelig og alt, og jeg ble plutselig i så godt humør. 

Etter å betalt og gått, kom hun tilbake igjen. Hun trodde hun hadde glemt igjen en pose. Jeg hjalp henne å lete etter den, men vi fant den ikke. Hun gikk ut igjen av butikken, men så 5 minutter etter det kommer hun inn igjen og bort til kassen. 

Kunde: Du, jeg ville bare fortelle deg at jeg fant posen min. Jeg måtte bare komme inn igjen enda en gang for å fortelle det til deg. Du var så søt og hyggelig, fortsett med det selv om du er sliten av og til, takk for hjelpen. 

Hadde serriøst lyst å gi henne en klem og si at hun var en fantastisk kunde. 

• Liker 34
Skrevet

Dette skjedde på torsdag. 

Kunde: Kan jeg holde av disse skoene ut lørdag?

Meg: Selvfølgelig. Hva er navnet ditt? 

Kunde: (Sier navn) Hvis jeg kommer på fredag, går det greit? 

Meg: Ja, så klart. 

Altså, nei nå sa du lørdag. Så da da har jeg lagt inn i systemet "selges lørdag." 

• Liker 24
Skrevet

Jeg er så lei :kjefte: Pantemaskinen har så vidt rukket å pipe en gang før en kunde kommer løpende til meg i kassen. 

Kunde: pantemaskinen funker ikke !!!
Meg: jeg vet det, men hvis du venter ti sekunder kommer det noen å fikser det. 
Kunde: er du sikker?
Meg: jaaaa........... :sarkasme:

t.å.l.m.o.d.i.g.h.e.t.

• Liker 15
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei :kjefte: Pantemaskinen har så vidt rukket å pipe en gang før en kunde kommer løpende til meg i kassen. 

Kunde: pantemaskinen funker ikke !!!
Meg: jeg vet det, men hvis du venter ti sekunder kommer det noen å fikser det. 
Kunde: er du sikker?
Meg: jaaaa........... :sarkasme:

t.å.l.m.o.d.i.g.h.e.t.

Er du sikker, haha... Så søtt:laugh:

• Liker 5
Skrevet

Ahhhh, bankterminalen *sukk*

Skulle tro at å bruke en bankterminal var noe alle kunne nå, men nei. Noen gjengangere: 

• Kunde setter i kortet og begynner å taste koden med en gang ( hva med å vente to sekunder til terminalen er klar). Idet jeg sier at nå var du litt rask, bare trykk den gule knappet og tast koden på nytt, så napper de ut kortet
  • Kunde taster feil kode, napper ut kortet (hva med å bare prøve på nytt)
  • Kunde setter i kortet, får feilmelding (kan ikke lese kort) jeg sier "bare ta kortet ut og inn igjen", kunden tar kortet ut og står å nistirrer på terminalen i flere sekunder før jeg igjen ber dem sette det inn igjen
  • Kunde taster feil kode og begynner å mase om at han helt sikkert tastet riktig og at det er min skyld at terminalen sier det er feil. Når jeg prøver foreslå at han kanskje bare kom borti en feil tast, får jeg ropt tilbake "jeg gjorde ikke feil" prøver å be han taste på nytt, men nei det kan han ikke, for det var helt sikkert riktig første gang.

Jeg skjønner at noen ganger gjør man ting feil, men dette er faste kunder som har gjort de samme feilene sikkert hundre ganger og tydeligvis aldri lærer

• Liker 29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...