AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #9341 Skrevet 25. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i informasjonsskranken på et kjøpesenter, og svarer hele tiden på spørsmål fra kunder. En gjennomgående greie som irriterer meg skikkelig er at de spør om det samme flere ganger. Var på jobb i går, og fikk to sånne fine kunder. K1: Hei, er X det eneste parfymeriet dere har her? Meg: Ja, dessverre. K1: Ja.. *er stille i 5 sek*... Så dere har ingen andre altså? Meg:.... Jo vi har det andre parfymeriet, jeg ville bare ikke fortelle deg om det. Duh. K2: Hei, har dere en oversikt over butikkene på senteret? Meg: Ja, det har vi der *peker*. K2: Det er så liten skrift, jeg klarer ikke å lese. Meg: Jeg kan hjelpe deg jeg, hva lurer du på? K2: Hvor ligger KappAhl? Meg: *Forklarer veien* K2: Dere har ikke sånn stor skjerm med oversikt? Meg: Nei, dessverre. K2: Ok, så KappAhl ligger nede altså? Meg: Ja, det gjør den. K2: Men dere har ikke sånn stor skjerm med oversikt? Meg: ....... Altså, er det så vanskelig å ta det jeg sier for god fisk? NEI, vi har ikke det. Jeg har allerede sagt det. En storskjerm dukker ikke magisk opp om du spør en gang til. Jeg skjønner meg ikke på kunder som spør om det samme flere ganger, du kommer til å få samme svar! Det er ikke sånn at jeg plutselig har glemt at vi hadde to butikker som selger de samme type varer, det dukker ikke magisk opp en butikk med det du er ute etter hvis du spør flere ganger, altså... Anonymkode: b5e5f...5fb Kanskje ikke helt i disse tilfellene da, men senest sist helg så spurte jeg om noe to ganger. Spurte om hjelp i en skranke, og lurte på om xxx fulgte med eller om jeg måtte kjøpe løst. Han svarte at det fulgte med, samtidig fortalte han videre om varen og at man kunne kjøpe xxx ved siden av for å feste også. Da ble jeg litt usikker på om jeg kanskje hadde misforstått, så istedenfor å måtte handle varen, komme hjem, finne ut at det mangler for så å dra tilbake igjen, spurte jeg likesågodt på nytt. Anonymkode: 65d4a...fee 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #9342 Skrevet 25. februar 2016 Den Tuesday, February 23, 2016 at 13.19, Devilheart skrev: Det er forskjell på å si sannheten og anklage folk direkte vettu. Men godt vi er enige nå da. Nå får du rulle inn a.. du ble ikke anklaget gir noe. "Hvis du har bestilt for 1 men overnatter to så gjør du noe ulovlig" er ikke anklage. Hun gjør drg bare oppmerksom. Anonymkode: 87074...8e8 25
Blod Skrevet 26. februar 2016 #9343 Skrevet 26. februar 2016 Den 5. februar 2016 at 23.41, AnonymBruker skrev: Fått kjeft for at vi ikke tar coop kort på rema jeg... Liker de nye avokado pakkene vi har fått. Hardplast så de er umulig å klemme på. Sikkert mange fortvilte kunder som kommer til å prøve likevel... Anonymkode: 08c4e...3ca Hvordan skal man da vite at avokadoen er moden? Jeg pleier å ta av toppen på avokadoen(stilken, på en måte), for om den er lysegrønn under der er den moden... 9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #9344 Skrevet 26. februar 2016 48 minutter siden, Blod skrev: Hvordan skal man da vite at avokadoen er moden? Jeg pleier å ta av toppen på avokadoen(stilken, på en måte), for om den er lysegrønn under der er den moden... Da gjør du det på en ok måte :-) 99% tar tak i avokadoen og skviser den så hardt at det omtrent blir bulk i den.... Og når x antall kunder gjør det en hel dag blir de ganske stygge!! Anonymkode: 08c4e...3ca 6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #9345 Skrevet 26. februar 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje ikke helt i disse tilfellene da, men senest sist helg så spurte jeg om noe to ganger. Spurte om hjelp i en skranke, og lurte på om xxx fulgte med eller om jeg måtte kjøpe løst. Han svarte at det fulgte med, samtidig fortalte han videre om varen og at man kunne kjøpe xxx ved siden av for å feste også. Da ble jeg litt usikker på om jeg kanskje hadde misforstått, så istedenfor å måtte handle varen, komme hjem, finne ut at det mangler for så å dra tilbake igjen, spurte jeg likesågodt på nytt. Anonymkode: 65d4a...fee Du ser av eksemplene mine at det ikke er samme tilfelle som ditt eget (selv om jeg egentlig ikke skjønner hva det er å misforstå når du spør om x følger med, og han i skranken svarer ja). Jeg bare skjønner ikke om folk er treige i hodet eller hva det er. De sier det ikke på en sånn "så det er ikke flere, nei" måte heller, som om de er skuffet. De spør som om de forventer et annet svar, og det synes jeg er veldig rart. Jeg har allerede sagt at vi ikke har den butikken, eller at vi ikke har mer enn ett parfymeri, hvorfor er det så vanskelig å forstå? Jeg kjenner jo senteret, jeg jobber der, jobben min er å svare på slike spørsmål, da skjønner jeg ikke hvorfor det er så jævla vanskelig å godta svaret jeg gir nå ble jeg litt hissig kjenner jeg, haha! Jeg blir selvsagt ikke sur på folk som spør om det samme flere ganger, jeg bare klør meg innmari i hodet av hvorfor de gjør det. Anonymkode: b5e5f...5fb 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #9346 Skrevet 26. februar 2016 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ser av eksemplene mine at det ikke er samme tilfelle som ditt eget (selv om jeg egentlig ikke skjønner hva det er å misforstå når du spør om x følger med, og han i skranken svarer ja). Jeg bare skjønner ikke om folk er treige i hodet eller hva det er. De sier det ikke på en sånn "så det er ikke flere, nei" måte heller, som om de er skuffet. De spør som om de forventer et annet svar, og det synes jeg er veldig rart. Jeg har allerede sagt at vi ikke har den butikken, eller at vi ikke har mer enn ett parfymeri, hvorfor er det så vanskelig å forstå? Jeg kjenner jo senteret, jeg jobber der, jobben min er å svare på slike spørsmål, da skjønner jeg ikke hvorfor det er så jævla vanskelig å godta svaret jeg gir nå ble jeg litt hissig kjenner jeg, haha! Jeg blir selvsagt ikke sur på folk som spør om det samme flere ganger, jeg bare klør meg innmari i hodet av hvorfor de gjør det. Anonymkode: b5e5f...5fb Kjenner meg så igjen i dette. Kunde: Har dere ikke mer xxx? Meg: Vi er helt tom dessverre .. Kunde: Du har ikke mer på lageret da? Meg: Vi er heeeeeelt tom dessverre. Kunde: Kan du ikke gå bak å se? Anonymkode: 08c4e...3ca 20
Kara W Skrevet 26. februar 2016 #9347 Skrevet 26. februar 2016 Den 24.2.2016 at 22.26, Sugar&Spice skrev: Det er kun på Mammutsalget hvor forlagene bestemmer hva som er på salg. Mammut er forlagenes salg - så det er de samme bøkene(som er i mammutavisen og på mammutsalg.com) som er på salg på tvers av bokhandelkjedene. Det er dette som gjør Mammut så spesielt og tradisjonstungt. Men for å gjøre det litt mer vrient, så har de forskjellige kjedene og helt ned på butikknivå egne titler som de kjører inn under mammutsalg som de vil selge unna. Så basen av salget (titlene som forlagene bestemmer som havner i mammutavisen og på mammutsalg.com) er like i alle kjedene, og så kommer det andre titler som bokhandlene vil selge i tillegg. Så utvalget varierer fra butikk til butikk. De andre salgene som bokhandlene kjører er egne kampanjer og er ikke forlagsbestemt Jeg skjønner at du blir forvirret - jeg er ikke engang sikker på om jeg har forstått det korrekt og jeg jobber der (noen må gjerne arrestere meg om jeg har skrevet noe feil her!) Se der lærte jeg noe nytt idag også. Pleier som regel bare å gå i butikken når det er noe spesifikt jeg skal ha, så følger sjeldent med på salgene.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 Populært innlegg #9348 Skrevet 26. februar 2016 Er det lov å snike inn en liten "hyggelige ting kunder sier"? På jobb i bokhandel, og inn kommer en gammel dame. Hun skal hente en bok jeg har bestilt for henne, hun kjøper et par andre bøker, og jeg pakker dem i gavepapir for henne og ordner med boblekonvolutt til de gavene som skal sendes. Sjonglerer et par andre kunder innimellom. Når hun skal gå nevner hun at hun er blitt en sånn dame som gir bøker i bursdags- og julegaver til nesten alle, og jeg må bare svare helt ærlig at da er hun en sånn person som jeg liker, jeg elsker fortsatt å få bøker i gave til tross for at jeg vasser i dem på jobb Og da sier hun "DU er en sånn person jeg liker, du har vært så hyggelig og gitt kjempeflott service, tusen takk for det! Det er viktig å si det når man mener det!" Jeg får ikke sitte på jobb, men hadde jeg gjort det hadde jeg jammen ramla av stolen Anonymkode: a12c7...3f3 72
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #9349 Skrevet 26. februar 2016 Den 30.10.2015 at 22.48, AnonymBruker skrev: Dagligvaren. Fredagsrush og alle seks kassene er åpne. Vi har VenSafe (i stedet for å ha røyk/snus i kassa, så har vi det i et eget skap lengre unna, og denne VenSafe-automaten skriver ut lapper med strekkoder som kunden betaler) Midt i handelen brøler kunden til meg at hun skulle ha KENT, men ikke FAEN om hun fikk noe KENT, for den JÆVLA maskina var ØDELAGT. "Åja, ødelagt? Hmm det var jo litt rart da... Hva sto det på skjermen?" (Vanligvis trykker ikke kundene hardt nok, eller de er for raske med å gi opp maskina, hallo den må skrive ut lappen før den kommer ut, slapp av liksom) "Nei den var nå ØDELAGT DA." svarer hun. "Hehe okei.. men jeg ka-" "Jeg skal ha en kent!" "Ja, skal jeg gå bort til maskinen og trykke ut lappen for deg? Tror ikke den er ød-" "Jeg klarer for faen meg å trykke på den jævla skjermen selv, men hør da - DEN ER ØDELAGT. DEN FUNKER IKKE." Køen vokser, jeg sitter der og får kjeft mens jeg tilbyr å hjelpe, og føler meg ganske hjelpesløs... "Kan du ikke bare slå inn en røyk på kassen?" "Nei dessverre, det kan jeg ikke, maskinen må lese strekkoden som kommer ut av den automaten" "Så jævlig teit! Hva er vitsen i det da???" "Heeh.. vet ikke jeg altså..." (Hallo ser det ut som at jeg røyker, eller bryr meg om de jævla usunne drittvarene vi har i de skapene? Tror hun virkelig at jeg innstallerte disse fantastiske skapene selv, eller?) Til min midlertidige glede var hun lei av å kjefte, og sa: "Bare drit i det, jeg kjøper på kiosken etterpå." "Okei:)" Men hun var visst ikke ferdig: "Ja for det er tydeligvis jÆVLIG VANSKELIG å yte noe særlig SERVICE HER og selge de varene som kundene vil ha, ikke sant??" "..." "IKKE SANT??" ".." Lang stillhet mens jeg scanner varene Så sier jeg summen, og så sier hun at "Ja, skulle tro det ble litt dyrere, men så kom jeg på at jeg skulle jo ha en kent! men det fikk jeg ikke nei!" "SKAL JEG GÅ OG SKRIVE UT EN LAPP TIL DEG, ELLER SKAL DU HA DEN KENTEN PÅ KIOSKEN??????" spør jeg med ganske sammenbitt smil. "Jeg sa NEI så slutt å mas!" aLTSÅ Hva skal man gjøre med sånne kunder??? ikke kan jeg hjelpe henne med å trykke på skjermen, for det er hun jo smart nok til selv så klart, og ikke er det bra service, og ikke har hun kortet klart når hun skal betale, ikke har hun tatt seg poser, ikke har hun egentlig hodet med seg, men for all del, kjeft på meg, be my guest, hvis det er det som gjør helgen din komplett. Gullrekka, taco, og kjefting på 19åringer i kassa. Anonymkode: ef073...9e7 Hun hadde sikkert nikotinsug. Prøvd å sluttr, og sprukket. Mange blir aggressive av å ikke få snus om de er avhengige. Anonymkode: e01ad...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #9350 Skrevet 26. februar 2016 8 timer siden, Blod skrev: Hvordan skal man da vite at avokadoen er moden? Jeg pleier å ta av toppen på avokadoen(stilken, på en måte), for om den er lysegrønn under der er den moden... Blir de ikke ødelagt når du tar av den da? Anonymkode: ae218...3bb 8
Gjest bruker83924 Skrevet 26. februar 2016 #9351 Skrevet 26. februar 2016 (endret) Jobber i en aktivitetshall, der man blant annet har klatring og andre sportslige aktiviteter. Vi har da en pris på enkeltbilletter/inngangsbillett som koster 75 kr, hvis man enten er en hel familie, et barn, eller student. Billettene kjøper man på en automat i gangen, og det er veldig klart at det er pr person. Men enda har jeg familier, som da skal lure seg unna, og kjøper en billett til en familie på 5 stykk. Veldig irriterende. Endret 27. februar 2016 av ElizabethTaylor
Snadder Skrevet 27. februar 2016 #9352 Skrevet 27. februar 2016 Hadde en i dag som kom stormende inn til butikken i dag K: Jeg kjøpte den her lyspæra hos dere for noen dager siden, men den er ødelagt! Meg: Har du kvittering? K: Nei den har jeg kastet Meg: Uten kvittering er det ikke så mye jeg kan få gjort. Jeg må nok ha dokumentasjon på når og hvor varen ble kjøpt. Dersom du betalte med kort har du kanskje kontoutskrift eller kan vise i mobilbanken at du har handlet her? Kunden lot meg ikke snakke ferdig, med en gang jeg hadde sagt første setning begynte han å kjefte å smelle på hvor dårlig service det var hos oss og at det her orket han ikke. Han skulle aldri handle her igjen. 1. Man må kunne dokumentere et kjøp for å få byttet. Spesiellt varer som veldig mange butikker har. 2. Skaden i lyspæra var såppass åpenbar at vi aldri hadde solgt han den pæra i den tilstanden. Det klirret i eska når han tok den opp og lagde mye lyd, det ville vi merket ved salg. 3. Voksne mennesker burde vite at lyspærer kan ble ødelagt om du ikke er forsiktige med de under frakt og i poser. 23
Blod Skrevet 27. februar 2016 #9353 Skrevet 27. februar 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir de ikke ødelagt når du tar av den da? Anonymkode: ae218...3bb Nei, dette er jo bare på skallet
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #9354 Skrevet 27. februar 2016 gladhistorie fra i gårkveld Veldig sliten og trøtt etter en lang uke med mye skole, jobb og annet, satt jeg i kassen. Så kommer en eldre dame til kassen. Herregud for et fantastisk menneske (sier jeg etter å ha snakket med henne 5min), så merkelig hvordan et enkelt menneske kan endre noen sitt humør sånn. Hun var veldig pratsom og vi snakket litt siden det ikke var andre kunder. Hun var så søt og snill og hyggelig og alt, og jeg ble plutselig i så godt humør. Etter å betalt og gått, kom hun tilbake igjen. Hun trodde hun hadde glemt igjen en pose. Jeg hjalp henne å lete etter den, men vi fant den ikke. Hun gikk ut igjen av butikken, men så 5 minutter etter det kommer hun inn igjen og bort til kassen. Kunde: Du, jeg ville bare fortelle deg at jeg fant posen min. Jeg måtte bare komme inn igjen enda en gang for å fortelle det til deg. Du var så søt og hyggelig, fortsett med det selv om du er sliten av og til, takk for hjelpen. Hadde serriøst lyst å gi henne en klem og si at hun var en fantastisk kunde. Anonymkode: 08c4e...3ca 34
The Kitten Skrevet 27. februar 2016 #9355 Skrevet 27. februar 2016 Dette skjedde på torsdag. Kunde: Kan jeg holde av disse skoene ut lørdag? Meg: Selvfølgelig. Hva er navnet ditt? Kunde: (Sier navn) Hvis jeg kommer på fredag, går det greit? Meg: Ja, så klart. Altså, nei nå sa du lørdag. Så da da har jeg lagt inn i systemet "selges lørdag." 24
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #9356 Skrevet 27. februar 2016 Jeg er så lei Pantemaskinen har så vidt rukket å pipe en gang før en kunde kommer løpende til meg i kassen. Kunde: pantemaskinen funker ikke !!! Meg: jeg vet det, men hvis du venter ti sekunder kommer det noen å fikser det. Kunde: er du sikker? Meg: jaaaa........... t.å.l.m.o.d.i.g.h.e.t. Anonymkode: 08c4e...3ca 15
Blod Skrevet 27. februar 2016 #9357 Skrevet 27. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei Pantemaskinen har så vidt rukket å pipe en gang før en kunde kommer løpende til meg i kassen. Kunde: pantemaskinen funker ikke !!! Meg: jeg vet det, men hvis du venter ti sekunder kommer det noen å fikser det. Kunde: er du sikker? Meg: jaaaa........... t.å.l.m.o.d.i.g.h.e.t. Anonymkode: 08c4e...3ca Er du sikker, haha... Så søtt 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 Populært innlegg #9358 Skrevet 27. februar 2016 Mulig jeg var litt overtrøtt, men denne kunden måtte jeg le med! Så dette faller i kategorien "morsomme ting kunder sier". Hyggelig kunde, har fått alt han skal ha og jeg har slått inn alt i kassa, så det gjenstår bare å betale. Han stikker kortet inn i bankterminalen, og terminalen sier "er kortet satt inn riktig?". Kortet VAR satt inn rett, men akkurat denne gangen valgte terminalen å krangle. Nytt forsøk, terminalen er fortsatt ikke samarbeidsvillig. "Ta ut kortet og bruk stripen" knurrer terminalen. Da gir mannen opp, og roper på kona - "Hei, Turid! Kan du betale? Terminalen liker ikke meg - jeg kom til kort...!" Anonymkode: a12c7...3f3 60
Orbis Skrevet 28. februar 2016 #9359 Skrevet 28. februar 2016 Ahhhh, bankterminalen *sukk* Skulle tro at å bruke en bankterminal var noe alle kunne nå, men nei. Noen gjengangere: Kunde setter i kortet og begynner å taste koden med en gang ( hva med å vente to sekunder til terminalen er klar). Idet jeg sier at nå var du litt rask, bare trykk den gule knappet og tast koden på nytt, så napper de ut kortet Kunde taster feil kode, napper ut kortet (hva med å bare prøve på nytt) Kunde setter i kortet, får feilmelding (kan ikke lese kort) jeg sier "bare ta kortet ut og inn igjen", kunden tar kortet ut og står å nistirrer på terminalen i flere sekunder før jeg igjen ber dem sette det inn igjen Kunde taster feil kode og begynner å mase om at han helt sikkert tastet riktig og at det er min skyld at terminalen sier det er feil. Når jeg prøver foreslå at han kanskje bare kom borti en feil tast, får jeg ropt tilbake "jeg gjorde ikke feil" prøver å be han taste på nytt, men nei det kan han ikke, for det var helt sikkert riktig første gang. Jeg skjønner at noen ganger gjør man ting feil, men dette er faste kunder som har gjort de samme feilene sikkert hundre ganger og tydeligvis aldri lærer 29
Populært innlegg skyflakes Skrevet 28. februar 2016 Populært innlegg #9360 Skrevet 28. februar 2016 ÅÅh jeg må også få komme med en "hyggelige ting kunder sier" (eller gjør, som det var i dette tilfellet) Kunden, en eldre dame type veeeldig elegant i pelskåpe og med adresse på beste Frogner hadde handlet hos meg. Hun var utrolig hyggelig og skikkelig "bestemor-søt", på en slik måte bare eldre damer får til, og gjorde virkelig dagen min den dagen. SLuttsummen ble relativt høy, var vel rundt 10-11 tusen, og hun ville betale kontant. Hun manglet akkurat en femmer, men jeg sa at det gikk greit, og at en femmer kunne da *bedriften* spandere på henne. Vi sa hadet og hun gikk, tenkte ikke noe mer over den saken. Rett før stenging kom hun jaggu tilbake med en femmer til meg! Hun sa noe ala at hun ikke ville at en så snill ung dame som meg skulle få feil i kassen pga henne. "Det er viktig at oppgjøret er korrekt, jeg har da selv jobbet med penger i mine yngre dager" Herregud at det fins sånne folk, tenk at hun i det hele tatt GADD å komme tilbake uten at hun trengte det for fem kroner! Fikk nesten lyst å spørre om jeg kunne adoptere henne som bestemoren min 81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå