SoftKitty Skrevet 23. februar 2016 #9321 Skrevet 23. februar 2016 Hotelldiskusjonen er jo litt meningsløs, dette varierer jo fra hotell til hotell (eller fra kjede til kjede). Men har hotellet tydlig forskjellig pris på 2 personer i dobbeltrom og 1 person i dobbeltrom er selvfølgelig veldig frekt å forsøke å betale billigste pris og så snike inn person nummer 2.. Ang. oppgradert rom så har jeg sett div. avisartikler der det står at man alltid skal spørre om oppgradering av rommet fordi man ofte kan få det gratis hvis hotellet har ledige rom.. Aner ikke om det stemmer. Har selv fått oppgradering uten å betale ekstra, men det var ikke fordi jeg spurte om oppgradering da, var fordi jeg spurte om vi kunne få et likt rom i en høyere etasje eller noe slikt også var de snille og ga oss et litt bedre rom. 4
Gjest bruker83924 Skrevet 23. februar 2016 #9322 Skrevet 23. februar 2016 26 minutter siden, SoftKitty skrev: Hotelldiskusjonen er jo litt meningsløs, dette varierer jo fra hotell til hotell (eller fra kjede til kjede). Men har hotellet tydlig forskjellig pris på 2 personer i dobbeltrom og 1 person i dobbeltrom er selvfølgelig veldig frekt å forsøke å betale billigste pris og så snike inn person nummer 2.. Ang. oppgradert rom så har jeg sett div. avisartikler der det står at man alltid skal spørre om oppgradering av rommet fordi man ofte kan få det gratis hvis hotellet har ledige rom.. Aner ikke om det stemmer. Har selv fått oppgradering uten å betale ekstra, men det var ikke fordi jeg spurte om oppgradering da, var fordi jeg spurte om vi kunne få et likt rom i en høyere etasje eller noe slikt også var de snille og ga oss et litt bedre rom. Det gjør det nok. Men i hotellkjeden jeg jobber i, nordens største hotellkjede, så er det i hvert fall slik. Og er ganske sikker på det er sånn på de andre store kjedene, i hvert fall ut i fra folk jeg kjenner som jobber i de kjedene. Og i forhold til oppgradering av rom, så klart kan du spørre, men du kan ikke kreve det. Det var det jeg ville fram til
SoftKitty Skrevet 23. februar 2016 #9323 Skrevet 23. februar 2016 15 minutter siden, ElizabethTaylor skrev: Det gjør det nok. Men i hotellkjeden jeg jobber i, nordens største hotellkjede, så er det i hvert fall slik. Og er ganske sikker på det er sånn på de andre store kjedene, i hvert fall ut i fra folk jeg kjenner som jobber i de kjedene. Og i forhold til oppgradering av rom, så klart kan du spørre, men du kan ikke kreve det. Det var det jeg ville fram til Det er generelt en uting å kreve ting man ikke har rett på..en del folk mener jo at de har krav på alt mulig rart, skjønner ikke hvorfor folk blir så ..."entitled" i mangel av et godt norsk ord:P Men tenkte at de avisartiklene sikkert er litt av grunnen til at mange har begynt å kreve eller spørre om det og tenke det er gratis. 5
FruN Skrevet 23. februar 2016 #9324 Skrevet 23. februar 2016 17 minutter siden, SoftKitty skrev: Det er generelt en uting å kreve ting man ikke har rett på..en del folk mener jo at de har krav på alt mulig rart, skjønner ikke hvorfor folk blir så ..."entitled" i mangel av et godt norsk ord:P Men tenkte at de avisartiklene sikkert er litt av grunnen til at mange har begynt å kreve eller spørre om det og tenke det er gratis. Berettiget 18
SoftKitty Skrevet 23. februar 2016 #9325 Skrevet 23. februar 2016 Et øyeblikk siden, FruN skrev: Berettiget Ah,takk!:) 3
Gjest bruker83924 Skrevet 23. februar 2016 #9326 Skrevet 23. februar 2016 21 minutter siden, SoftKitty skrev: Det er generelt en uting å kreve ting man ikke har rett på..en del folk mener jo at de har krav på alt mulig rart, skjønner ikke hvorfor folk blir så ..."entitled" i mangel av et godt norsk ord:P Men tenkte at de avisartiklene sikkert er litt av grunnen til at mange har begynt å kreve eller spørre om det og tenke det er gratis. Ja, det er det nok helt sikkert. I tillegg er det noen som er svært utidig på hotell. Grein nesten av glede når jeg fikk begynne å jobbe dag i resepsjonen. 1 år som nattevakt var mer enn nok
Populært innlegg dk73 Skrevet 23. februar 2016 Populært innlegg #9327 Skrevet 23. februar 2016 Jobbet som Salgssjef i et bilfirma tidligere der en av selgerne fikk inn et eldre ektepar som ønsket å kjøpe en Volvo som var kun 6mnd gammel som vi hadde importert fra Tyskland. Siden dette var en importbil så har de bare sommerdekk/felger. Så vi brukte å kjøpe inn greie felger/vinterdekk som fulgte våre importbiler. Dette var felger/dekk som var greie men ikke av de dyreste. Dette ekteparet(de var ca +/-70år) krevde at de fikk noen helt andre felger og dekk når de skulle kjøpe denne bilen, så selger kom og spurte meg om dette var mulig siden det var noen spesielle orginale Volvofelger de ønsket og noen spesielle vinterdekk av dyreste kvalitet. Dette kunne de få mot et ekstra tillegg på kr 16.000,- sa jeg så selger formidlet dette til ekteparet. DA hadde de skjelt ut vår selger skikkelig og at vårt bilfirma hadde ikke peiling på biler siden vi ikke hadde solgt denne volvoen med disse orginale spesialfelgene og disse dyre dekkene. Siden en Volvo kunne ikke kjøres med andre dekk/felger påsto de siden en eller annen Volvoforhandler oppe i Nord-Norge hadde sagt det til dem. For å roe ned det gamle ekteparet slik at ingen av de fikk hjertestans så tilbød jeg meg å ringe Volvo Norge og sjekke ut tingene. Volvo Norge kunne da si at de spesielle felgene de ønsket solgte de nesten ingen av så de måtte bestilles fra fabrikken og hadde 2mnd leveringstid og at de heller ikke gikk ut og sa at Volvo bare kunne kjøres på et spesielt vinterdekkmerke.... Ekteparet satt og overhørte samtalen, men påsto da at han i Volvo Norge hadde ikke peiling på hva han pratet om og skulle aldri ha jobbet der. De sto fremdeles på sitt! Så siden det var flere mnd leveringstid på felgene så ringte jeg fabrikken til det dekkmerket de ønsket for å sjekke leveringstiden på det aktuelle dekket de ønsket. Fikk da beskjed om at det ble ikke satt i produksjon før til høsten(altså om 3mnd) fordi dette var en ny dekkmodell. Igjen fikk jeg beskjed om at også denne mannen skulle ha hatt sparken siden de visste bedre enn han(og denne mannen var leder for produksjonen hos dekkfabrikken). Så for å løse saken slik at jeg/vårt firma slapp å ha mer med de å gjøre så anbefalte jeg de å fikse felger/dekk selv....noe de tilslutt godtok....siden vi var amatører og ikke klarte det mente de. Vi anbefalte de også å kjøpe bil et annet sted siden tydeligvis ingenting med oss/vårt firma var bra nok....men det skulle de ikke. Skrev så kontrakt og de skulle komme og hente bilen om 4-5dager. Dagen de kom for å hente bilen nektet de å ta den med, siden de fant et stensprutmerke på panseret som var ca 1mm i diameter, noe vi hadde vist dem tidligere også siden denne bilen var 6mnd gammel og skrevet i kontrakten. Så da krevde de hellakkering av hele bilen før de ville ta den med seg!! Vi tilbød oss igjen å heve kjøpet....noe de igjen nektet. Så siden de hadde betalt den og alt, ga jeg beskjed om vi kom til å sette den på utsiden av butikken på slutten av dagen om de ikke hentet den og legge nøklene på hjulet...så fikk den som ville ta bilen. Endte opp med at de tok med seg bilen allikevel. Hører med til historien at deres naboer var innom oss i butikken og ønsket oss lykke til med vår nye kunde(det eldre ekteparet), og fortalte oss at de var blitt bannlyst hos to andre bilforhandlere og kastet ut hos den tredje...... 52
Hirondelle Skrevet 23. februar 2016 #9328 Skrevet 23. februar 2016 2 timer siden, dk73 skrev: Jobbet som Salgssjef i et bilfirma tidligere der en av selgerne fikk inn et eldre ektepar som ønsket å kjøpe en Volvo som var kun 6mnd gammel som vi hadde importert fra Tyskland. Siden dette var en importbil så har de bare sommerdekk/felger. Så vi brukte å kjøpe inn greie felger/vinterdekk som fulgte våre importbiler. Dette var felger/dekk som var greie men ikke av de dyreste. Dette ekteparet(de var ca +/-70år) krevde at de fikk noen helt andre felger og dekk når de skulle kjøpe denne bilen, så selger kom og spurte meg om dette var mulig siden det var noen spesielle orginale Volvofelger de ønsket og noen spesielle vinterdekk av dyreste kvalitet. Dette kunne de få mot et ekstra tillegg på kr 16.000,- sa jeg så selger formidlet dette til ekteparet. DA hadde de skjelt ut vår selger skikkelig og at vårt bilfirma hadde ikke peiling på biler siden vi ikke hadde solgt denne volvoen med disse orginale spesialfelgene og disse dyre dekkene. Siden en Volvo kunne ikke kjøres med andre dekk/felger påsto de siden en eller annen Volvoforhandler oppe i Nord-Norge hadde sagt det til dem. For å roe ned det gamle ekteparet slik at ingen av de fikk hjertestans så tilbød jeg meg å ringe Volvo Norge og sjekke ut tingene. Volvo Norge kunne da si at de spesielle felgene de ønsket solgte de nesten ingen av så de måtte bestilles fra fabrikken og hadde 2mnd leveringstid og at de heller ikke gikk ut og sa at Volvo bare kunne kjøres på et spesielt vinterdekkmerke.... Ekteparet satt og overhørte samtalen, men påsto da at han i Volvo Norge hadde ikke peiling på hva han pratet om og skulle aldri ha jobbet der. De sto fremdeles på sitt! Så siden det var flere mnd leveringstid på felgene så ringte jeg fabrikken til det dekkmerket de ønsket for å sjekke leveringstiden på det aktuelle dekket de ønsket. Fikk da beskjed om at det ble ikke satt i produksjon før til høsten(altså om 3mnd) fordi dette var en ny dekkmodell. Igjen fikk jeg beskjed om at også denne mannen skulle ha hatt sparken siden de visste bedre enn han(og denne mannen var leder for produksjonen hos dekkfabrikken). Så for å løse saken slik at jeg/vårt firma slapp å ha mer med de å gjøre så anbefalte jeg de å fikse felger/dekk selv....noe de tilslutt godtok....siden vi var amatører og ikke klarte det mente de. Vi anbefalte de også å kjøpe bil et annet sted siden tydeligvis ingenting med oss/vårt firma var bra nok....men det skulle de ikke. Skrev så kontrakt og de skulle komme og hente bilen om 4-5dager. Dagen de kom for å hente bilen nektet de å ta den med, siden de fant et stensprutmerke på panseret som var ca 1mm i diameter, noe vi hadde vist dem tidligere også siden denne bilen var 6mnd gammel og skrevet i kontrakten. Så da krevde de hellakkering av hele bilen før de ville ta den med seg!! Vi tilbød oss igjen å heve kjøpet....noe de igjen nektet. Så siden de hadde betalt den og alt, ga jeg beskjed om vi kom til å sette den på utsiden av butikken på slutten av dagen om de ikke hentet den og legge nøklene på hjulet...så fikk den som ville ta bilen. Endte opp med at de tok med seg bilen allikevel. Hører med til historien at deres naboer var innom oss i butikken og ønsket oss lykke til med vår nye kunde(det eldre ekteparet), og fortalte oss at de var blitt bannlyst hos to andre bilforhandlere og kastet ut hos den tredje...... Høres ut som dette ekteparet kunne trengt en klem! Med en felg. I fleisen. Idioter!!! 32
Shinigami Skrevet 23. februar 2016 #9329 Skrevet 23. februar 2016 Den 12/23/2015 at 12.43, AnonymBruker skrev: Får ikke bort sitatet.
Shinigami Skrevet 23. februar 2016 #9330 Skrevet 23. februar 2016 (endret) Denne tråden: Sikkert et troll håper jeg. Endret 23. februar 2016 av Shinigami 5
dk73 Skrevet 23. februar 2016 #9331 Skrevet 23. februar 2016 11 minutter siden, Sugar&Spice skrev: Høres ut som dette ekteparet kunne trengt en klem! Med en felg. I fleisen. Idioter!!! Hehe...ja man kan lure litt på enkelte mennesker. Så for øvrig deres sønn(singel mann i slutten av 40-årene) på Rema butikken her jeg bor for litt siden. Han hadde hendene fulle av matvarer og kom bort til den lange køen(10-12 kunder) som var i den ene kassa de hadde åpen og lurte på om han kunne få komme litt frem i køen for å få sette fra seg varene på hylla foran kassa siden det var tungt og bære.....så når den som sto og lastet opp varene sine hadde flyttet seg litt frem for å betale, så han sin mulighet til å bare kaste sine varer oppå båndet og kikket bakover på oss andre i køen og gliste stort. De kundene som hadde sluppet han frem for å sette fra seg varene tror jeg ble helt satt ut av hvor frekk han var og ble helt stum og hadde hakeslepp....mens flere bakover i køen mumlet "måte på frekkhet"......før vi alle hørte fra bakerst i køen hvor stolte foreldrene var av å se på sønnen sin som virkelig var flink til å komme seg frem i køa ja....skikkelig stolte sto de der og så på sønnen sin og pratet høyt om det. Folk ristet bare på hodet til de og sønnen.... 30
Hirondelle Skrevet 24. februar 2016 #9332 Skrevet 24. februar 2016 (endret) Kunde: HALLO er disse engelskbøkene på tilbud? Meg: Nei, bøkene som er på tilbud ligger på de bordene der borte hvor det står mammut *peke* Kunde: HVORFOR er ikke engelske bøker på tilbud? Meg: eeeh... hva mener du? (altså, man spør da ikke HVORFOR noe er på tilbud og ikke? veldig merkelig...) Kunde: HVORFOR er det bare norske bøker på tilbud? Det er skikkelig dårlig altså. Meg: fordi det er de norske forlagene som kjører mammutsalg, det er ikke noe vi i butikken styrer noe over. (og hvert fall ikke noe jeg styrer over! Kunde: DET ER DÅRLIG. HA ENGELSK PÅ TILBUD TIL NESTE GANG! Meg: Mammut er det som sagt ikke vi som..... Kunde: FY FAEN SÅ DÅRLIG KUNDESERVICE DET ER HER?! Endret 24. februar 2016 av Sugar&Spice 28
Gjest Zeitgeist Skrevet 24. februar 2016 #9333 Skrevet 24. februar 2016 2 minutter siden, Sugar&Spice skrev: Kunde: HALLO er disse engelskbøkene på tilbud? Meg: Nei, bøkene som er på tilbud ligger på de bordene der borte hvor det står mammut *peke* Kunde: HVORFOR er ikke engelske bøker på tilbud? Meg: eeeh... hva mener du? (altså, man spør da ikke HVORFOR noe er på tilbud og ikke? veldig merkelig...) Kunde: HVORFOR er det bare norske bøker på tilbud? Det er skikkelig dårlig altså. Meg: fordi det er de norske forlagene som kjører mammutsalg, det er ikke noe vi i butikken styrer noe over. (og hvert fall ikke noe jeg styrer over! Kunde: DET ER DÅRLIG. HA ENGELSK PÅ TILBUD TIL NESTE GANG! Meg: Mammut er det som sagt ikke vi som..... Kunde: FY FAEN SÅ DÅRLIG KUNDESERVICE DET ER HER?! For å være ufin her på morningen; Hvis vedkommende ikke skjønner det jeg har uthevet i innlegget ditt, så tror jeg ikke personen skjønner engelsk litteratur heller. Kanskje man burde sette opp et bord med kun etikette-beøker som man kan henvise slike gestalter til
Hirondelle Skrevet 24. februar 2016 #9334 Skrevet 24. februar 2016 Et øyeblikk siden, Lafemmemauvaise skrev: For å være ufin her på morningen; Hvis vedkommende ikke skjønner det jeg har uthevet i innlegget ditt, så tror jeg ikke personen skjønner engelsk litteratur heller. Kanskje man burde sette opp et bord med kun etikette-beøker som man kan henvise slike gestalter til Her handlet det vel ikke så mye om at hun ikke skjønte, men at hun ikke VILLE skjønne, tror jeg... Jeg henviste henne til amazon.com og fikk henne ut av butikken. Dumme dame. Bord til "dumme kunder"-oppførsel noteres ned og skal foreslås til butikksjef 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #9335 Skrevet 24. februar 2016 10 timer siden, Shinigami skrev: Denne tråden: Sikkert et troll håper jeg. Det verste er jo at det virkelig finnes sånne kunderHar møtt på noen av dem og omtrent hatt lyst å legge ned for å grine etterpå!!! Anonymkode: 08c4e...3ca 5
missdior Skrevet 24. februar 2016 #9336 Skrevet 24. februar 2016 ikke opplevd som ansatt, men som annen kunde. Jeg stod og pantet flasker, og trykka til slutt på den der "lotteri" knappen fra røde kors. noen må jo vinne liksom! automaten bruker litt tid på å trekke og det tar nok 10-15 sekunder fra man trykker til resultatet kommer på skjermen. så jeg tok opp mobilen for å se hva klokka var og om noen hadde ringt eller noe. idet maskinen piper og gir beskjed om at jeg ikke vant (😝😭) prikker ei dame meg på ryggen. "er du ferdig eller?" og jeg svarer "jaa". så kommer det.. "du kan ikke stå og trykke på mobilen når det er folk i kø her! det er skikkelig frekt!".. jeg ble helt sjokkert, for hun må jo ha sett rødekorsgreiene så nærme som hun stod. jeg prøvde meg på å svare at jeg måtte vente på maskinen, men gurimaluri for ei surtruse. så gjentok hun igjen at hun syns det var skikkelig frekt mot køa (bare henne). og da ble jeg frekk sjæl. "der gikk sikkert greit å vente i et halvt minutt eller?". hun hadde ei flaske. ei eneste flaske. den panta hun for så å gå tilbake til kassen der kassadama tydelig satt og ventet på betaling....... altså... mangla hun 1 kr? hvor kom flaska fra? alle disse spørsmålene. 44
Hirondelle Skrevet 24. februar 2016 #9337 Skrevet 24. februar 2016 47 minutter siden, missdior skrev: ikke opplevd som ansatt, men som annen kunde. Jeg stod og pantet flasker, og trykka til slutt på den der "lotteri" knappen fra røde kors. noen må jo vinne liksom! automaten bruker litt tid på å trekke og det tar nok 10-15 sekunder fra man trykker til resultatet kommer på skjermen. så jeg tok opp mobilen for å se hva klokka var og om noen hadde ringt eller noe. idet maskinen piper og gir beskjed om at jeg ikke vant (😝😭) prikker ei dame meg på ryggen. "er du ferdig eller?" og jeg svarer "jaa". så kommer det.. "du kan ikke stå og trykke på mobilen når det er folk i kø her! det er skikkelig frekt!".. jeg ble helt sjokkert, for hun må jo ha sett rødekorsgreiene så nærme som hun stod. jeg prøvde meg på å svare at jeg måtte vente på maskinen, men gurimaluri for ei surtruse. så gjentok hun igjen at hun syns det var skikkelig frekt mot køa (bare henne). og da ble jeg frekk sjæl. "der gikk sikkert greit å vente i et halvt minutt eller?". hun hadde ei flaske. ei eneste flaske. den panta hun for så å gå tilbake til kassen der kassadama tydelig satt og ventet på betaling....... altså... mangla hun 1 kr? hvor kom flaska fra? alle disse spørsmålene. surtruse 8
Kara W Skrevet 24. februar 2016 #9338 Skrevet 24. februar 2016 13 timer siden, Lafemmemauvaise skrev: For å være ufin her på morningen; Hvis vedkommende ikke skjønner det jeg har uthevet i innlegget ditt, så tror jeg ikke personen skjønner engelsk litteratur heller. Nå er den meste av skjønnlitteraturen jeg leser på engelsk, men jeg var virkelig ikke klar over at det var forlagene som bestemmer salgsprisene. At det ikke er de vanlige butikkansatte som bestemmer det er jo en selvfølge, da. 3
Hirondelle Skrevet 24. februar 2016 #9339 Skrevet 24. februar 2016 10 minutter siden, Kara W skrev: Nå er den meste av skjønnlitteraturen jeg leser på engelsk, men jeg var virkelig ikke klar over at det var forlagene som bestemmer salgsprisene. At det ikke er de vanlige butikkansatte som bestemmer det er jo en selvfølge, da. Det er kun på Mammutsalget hvor forlagene bestemmer hva som er på salg. Mammut er forlagenes salg - så det er de samme bøkene(som er i mammutavisen og på mammutsalg.com) som er på salg på tvers av bokhandelkjedene. Det er dette som gjør Mammut så spesielt og tradisjonstungt. Men for å gjøre det litt mer vrient, så har de forskjellige kjedene og helt ned på butikknivå egne titler som de kjører inn under mammutsalg som de vil selge unna. Så basen av salget (titlene som forlagene bestemmer som havner i mammutavisen og på mammutsalg.com) er like i alle kjedene, og så kommer det andre titler som bokhandlene vil selge i tillegg. Så utvalget varierer fra butikk til butikk. De andre salgene som bokhandlene kjører er egne kampanjer og er ikke forlagsbestemt Jeg skjønner at du blir forvirret - jeg er ikke engang sikker på om jeg har forstått det korrekt og jeg jobber der (noen må gjerne arrestere meg om jeg har skrevet noe feil her!) 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #9340 Skrevet 25. februar 2016 Jeg jobber i informasjonsskranken på et kjøpesenter, og svarer hele tiden på spørsmål fra kunder. En gjennomgående greie som irriterer meg skikkelig er at de spør om det samme flere ganger. Var på jobb i går, og fikk to sånne fine kunder. K1: Hei, er X det eneste parfymeriet dere har her? Meg: Ja, dessverre. K1: Ja.. *er stille i 5 sek*... Så dere har ingen andre altså? Meg:.... Jo vi har det andre parfymeriet, jeg ville bare ikke fortelle deg om det. Duh. K2: Hei, har dere en oversikt over butikkene på senteret? Meg: Ja, det har vi der *peker*. K2: Det er så liten skrift, jeg klarer ikke å lese. Meg: Jeg kan hjelpe deg jeg, hva lurer du på? K2: Hvor ligger KappAhl? Meg: *Forklarer veien* K2: Dere har ikke sånn stor skjerm med oversikt? Meg: Nei, dessverre. K2: Ok, så KappAhl ligger nede altså? Meg: Ja, det gjør den. K2: Men dere har ikke sånn stor skjerm med oversikt? Meg: ....... Altså, er det så vanskelig å ta det jeg sier for god fisk? NEI, vi har ikke det. Jeg har allerede sagt det. En storskjerm dukker ikke magisk opp om du spør en gang til. Jeg skjønner meg ikke på kunder som spør om det samme flere ganger, du kommer til å få samme svar! Det er ikke sånn at jeg plutselig har glemt at vi hadde to butikker som selger de samme type varer, det dukker ikke magisk opp en butikk med det du er ute etter hvis du spør flere ganger, altså... Anonymkode: b5e5f...5fb 34
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå