Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

her om dagen ble jeg lei! Jeg har alltid pleid å bare gi hun en pose, men nå sist sa jeg "ja, det blir 1 krone". Hun slang ett kronestykke på disken og gikk. 

Du legger jo opp til dette sjøl, ved å levere ut gratis poser til dem som "krangler". Ta ALLTID betaling, også fra dem som "må visst ha én til"!

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Vox_populi skrev:

Du legger jo opp til dette sjøl, ved å levere ut gratis poser til dem som "krangler". Ta ALLTID betaling, også fra dem som "må visst ha én til"!

Joda, men så har jeg vært litt snill da, men nå ble jeg lei. Jeg spør hun tydelig flere ganger om hun trenger pose, og hun prater seg vekk hver gang, som om hun ikke hørte hva jeg sa. Jeg velger å se det komiske i det. Men nå har hun fått så mange gratis poser at nå må jeg sette en stopper. Så får hun bli så misfornøyd som hun bare vil :fnise:

Anonymkode: 96a4c...5f5

• Liker 2
Skrevet

Dette skjedde julaften for to år siden. Kl var 5 min over stengetid og jeg oppdager en kunde med stappfull handlevogn oppe ved brødet. Jeg går opp og sier

"Hei du, vi har stengt for 5 min, så det hadde vært fint om du kom til kassen å betalte nå"

Kunde: "Jeg skal handle mer, jeg har ikke fått handlet alt"

Meg: "Forstår det er trasig for deg, men det er julaften idag, og vi vil hjem"

Kunde: "Ja, men jeg feirer ikke jul jeg"

*eeeh.... Nei men vi som jobber her gjør?!*

Vi som jobber i butikk må se noe av de mest sære, egoistiske menneskene i verden. Fy å mye rart jeg har opplevd av frekkheter og personligheter de årene jeg har jobbet i dagligvaren. Kunne skrevet en triologi, minst.

• Liker 31
Skrevet
Den 10. februar 2016 at 23.43, AnonymBruker skrev:

Det er SÅ ofte jeg seriøst lurer på om kunder har stjålet maskinen vi bruker til å sette ned priser/lage pristager med . Mange eier ikke skam:kari:

Kunder i panterommet  hver fuckings gang den begynner å pipe pga den er full;

HALLO DU (altså meg i kassen)!???? PANTEAUTOMATEN FUNKER IKKE, FIKS DET!! 1. det er ikke jeg som fikser det, jeg sitter i kassen og 2. venter du to sekunder kommer det noen å fikser det. 

Ha. Litt. Tålmodighet. 

Kjenner til denne.

"Jeg hadde tenkt å betale den altsåååååå". Derfor du lå den i lommen??? Snek den under jakken???? Vi ser det!!!!!

Anonymkode: 08c4e...3ca

Ja, hva er greia med å hoie og bære seg på oss i kassa. Jeg er allerede låst til kassen og gjerne opptatt med kunder der. Jeg lan ikke sitte å rope ut til deg som står i gangen. Gidd å gå inn å gi beskjed til en av de som er på gulvet eller vent til en av oss går inn. Automaten sier ifra om den trenger tilsyn. Noen ganger er vi opptatt med andre kunder og da må du og flaskene dine vente på tur.

• Liker 6
Skrevet
Den 25. januar 2016 at 10.45, eplekake123 skrev:

Til dere som jobber i butikk. Er det frekt av kunder å spørre om alternativ butikk (konkurent) vist butikken ikke har inne det man er på jakt etter? Fikk huden full i går da jeg spurte om dette av kassadamen! :(

Det som er litt morsomt er at dere som skriver her og jobber i butikk virker veldig hyggelige! :D men jeg opplever selv veldig ofte gretne, sure, og uhyggelig betjeninger. Da spesielt på matvarebutikker. Det skal sies at de unge ofte er hyggeligere, enn de eldre bak kassen. men de har kanskje sittet der i 40 år...

Jeg har anbefalt kunder å stille innom andre butikker. Jobber selv i Rema og har sagt "Jeg vet de har på Meny, så jeg ville prøvd der" Det er jo visse varer vi ikke har. Så mår kunden kjøper alt annet hos oss og er fast kunde kan jeg godt tipse de om at Meny har det de er ute etter. For meg er det viktig å yte service, og jeg opplever at kundene blir veldig takknemlig "å, sier du det? Tusen takk! :)"

• Liker 12
Skrevet

Ah, jeg har så mange historier etter å ha jobbet i butikk i maaange år.

Jobbet i en bedrift som drev med profilering, og blant annet klær til russ. De hadde fått et tilbud på x antall gensere og diverse, og når jeg sender fakturaen så ringer det en 18 år gammel ganske hissig jente "Ja, nå har vi fått fakturaen her og vi er ikke spesielt fornøyd, for å si det sånn. Det er utrolig useriøst å bare legge på 25000 kr i MVA, vi har ikke bestilt noe MVA engang, så hva det er vet ikke vi. Vi skal hvertfall ikke betale for det, så det kan du bare slette!"............. Jeg måtte holde meg for å ikke le, og forklare henne at MVA er noe vi betaler på stort sett alt i Norge, men at tilbudet de fikk inkluderte MVA, så det var absolutt ikke noe jeg hadde lagt på. Det var bare spesifisert på fakturaen hvor mye av beløpet som var MVA. Måtte også forklare at MVA stod for MERVERDIAVGIFT, som hun kanskje hadde hørt om på skolen ila de 13 årene hun hadde gått der. 

Nå jobber jeg i klesbutikk, hvor vi stort sett går opp til 44 i str. En gjenganger er kunder som prøver noe i str 44/XXL og sier "ÅH, disse må være små i størrelsen!" når kunden åpenbart er en str 48-50..

Her om dagen hadde jeg også en litt rar mann som skulle hatt et skjørt til kjæresten sin. Han visste ikke str da, men hun var 125 cm rundt livet... Akkurat som om det skal si meg noe. Etter litt tenking fant vi ut at da er vi oppe i str XXL, så jeg prøvde å finne noe som kunne være interessant. Han ville da helst ha et MINISKJØRT, kanskje i sort skinn hvis vi hadde?:rolleyes:

• Liker 32
Skrevet
45 minutter siden, FrkIA skrev:

Jobbet i en bedrift som drev med profilering, og blant annet klær til russ. De hadde fått et tilbud på x antall gensere og diverse, og når jeg sender fakturaen så ringer det en 18 år gammel ganske hissig jente "Ja, nå har vi fått fakturaen her og vi er ikke spesielt fornøyd, for å si det sånn. Det er utrolig useriøst å bare legge på 25000 kr i MVA, vi har ikke bestilt noe MVA engang, så hva det er vet ikke vi. Vi skal hvertfall ikke betale for det, så det kan du bare slette!"............. Jeg måtte holde meg for å ikke le, og forklare henne at MVA er noe vi betaler på stort sett alt i Norge, men at tilbudet de fikk inkluderte MVA, så det var absolutt ikke noe jeg hadde lagt på. Det var bare spesifisert på fakturaen hvor mye av beløpet som var MVA. Måtte også forklare at MVA stod for MERVERDIAVGIFT, som hun kanskje hadde hørt om på skolen ila de 13 årene hun hadde gått der. 

Nå jobber jeg i klesbutikk, hvor vi stort sett går opp til 44 i str. En gjenganger er kunder som prøver noe i str 44/XXL og sier "ÅH, disse må være små i størrelsen!" når kunden åpenbart er en str 48-50..

Her om dagen hadde jeg også en litt rar mann som skulle hatt et skjørt til kjæresten sin. Han visste ikke str da, men hun var 125 cm rundt livet... Akkurat som om det skal si meg noe. Etter litt tenking fant vi ut at da er vi oppe i str XXL, så jeg prøvde å finne noe som kunne være interessant. Han ville da helst ha et MINISKJØRT, kanskje i sort skinn hvis vi hadde?:rolleyes:

Haha! I die! :ler:

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, FrkIA skrev:

hahahahah helt fantastisk alle historiene. Kom gjerne med flere dersom du har :D

Skrevet
Den 29.1.2016 at 0.22, Snadder skrev:

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette skjedde julaften for to år siden. Kl var 5 min over stengetid og jeg oppdager en kunde med stappfull handlevogn oppe ved brødet. Jeg går opp og sier

"Hei du, vi har stengt for 5 min, så det hadde vært fint om du kom til kassen å betalte nå"

Kunde: "Jeg skal handle mer, jeg har ikke fått handlet alt"

Meg: "Forstår det er trasig for deg, men det er julaften idag, og vi vil hjem"

Kunde: "Ja, men jeg feirer ikke jul jeg"

*eeeh.... Nei men vi som jobber her gjør?!*

Vi som jobber i butikk må se noe av de mest sære, egoistiske menneskene i verden. Fy å mye rart jeg har opplevd av frekkheter og personligheter de årene jeg har jobbet i dagligvaren. Kunne skrevet en triologi, minst.

Gjør det, Gjør det. Jeg blir den første i køen til å kjøpe boken og jeg lover å oppføre meg :)

• Liker 7
Gjest bruker83924
Skrevet

Kjære hotellgjester. Å få et oppgradert rom koster penger, med mindre du har medlemsfordeler. Bare fordi dere har opplevd en gang at dere ble oppgradert gratis, og da trolig fordi romkategorien du hadde bestilt ble overbooket, betyr ikke det at du kan blir sur når du ikke får gratis oppgradering neste gang. 

Og til dere som har bestilt dobbeltrom til 1 person - nei, du kan ikke ha med deg en ekstra person på rommet selv om det dobbeltrom. Da må du i så fall betale for 2, ikke for 1. 

Skrevet

Man kjøper da hele rommet, uavhengig av antall personer? Et dobbeltrom er beregnet for >2 personer og man betaler da deretter. Men om hotellet tillater ekstra besøk, er noe de selv bestemmer. Har tidligere booket inn på dobbeltrom uten å betale ekstra for ekstra gjester (mine gjester). Gjort samme på enkeltrom også.

• Liker 10
Gjest bruker83924
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Devilheart skrev:

Man kjøper da hele rommet, uavhengig av antall personer? Et dobbeltrom er beregnet for >2 personer og man betaler da deretter. Men om hotellet tillater ekstra besøk, er noe de selv bestemmer. Har tidligere booket inn på dobbeltrom uten å betale ekstra for ekstra gjester (mine gjester). Gjort samme på enkeltrom også.

Nei, det er to forskjellige priser på dobbeltrom for 2 personer og for 1 person. Hvis du har hatt med ekstra gjester på et rom du kun har bestilt for 1 person, så har du gjort noe ulovlig. Og hotellet har lov til å legge på en ekstra gebyr for dette. Du kan så klart få omgjort rommet slik at det blir for 2 personer. Men da må du også betale mellomlegget.

Grunnen til det er forskjellige priser er fordi det blir en ekstra til frokost, og fordi det som oftest blir ekstra rydding for HK. 

Endret av ElizabethTaylor
  • Liker 1
Skrevet

Nå vet du ingenting om omstendighetene for mine situasjoner, du kan ikke bare si jeg har gjort noe ulovlig helt ut av det blå. Man får oppgitt pris pr rom, ikke pr person. Jeg gjør ikke slike kjøp uten grundig undersøkelser og i så fall er det hotellet som har driti seg ut, ikke jeg. Ta og gjør et søk på trivago.no f.eks og se selv hvordan prisene er satt.

• Liker 8
Gjest bruker83924
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Devilheart skrev:

Nå vet du ingenting om omstendighetene for mine situasjoner, du kan ikke bare si jeg har gjort noe ulovlig helt ut av det blå. Man får oppgitt pris pr rom, ikke pr person. Jeg gjør ikke slike kjøp uten grundig undersøkelser og i så fall er det hotellet som har driti seg ut, ikke jeg. Ta og gjør et søk på trivago.no f.eks og se selv hvordan prisene er satt.

Wow, du trenger ikke å blir så sint! Man velger jo i søkemotoren hvor mange reisende det er, og ikke bare rom. Er dere to som møter opp, og kun bestilt for en, så skal hotellet gjøre deg oppmerksom på det. Også må man så klart betale det lille ekstra det koster. Det er ikke hotellets feil at man ikke bestiller rom for 2 personer. 

Hadde du visst hvor mange som faktisk gjør dette bevisst, f.eks ved å bestille for 1 person, for så å snike med person 2 inn bakdøra, hadde du blitt overrasket. Alt for å slippe å betale de 100-200 kr det er i forskjell.

Har forresten aldri opplevd at turister har hatt problemer med å bestille for 2 på diverse søkemotorer. Så da er det veldig rart at nordmenn "sliter" sånn med det. Og ja, hotellet kan se hvor du har gjort bestillingen din hen. 

Skrevet
Den 21.2.2016 at 19.39, AnonymBruker skrev:

Vi har en ekstremt sær kunde innom. Virker som hun nekter betale for bærepose. Det er så sykt komisk.

Meg: "Trenger du pose?"

Kunde: "hvor mye ble det sa du?"

Meg: "trenger du pose??"

Kunde: "Jeg spør, hvor mye ble det?!!??"

Meg: "og jeg spør deg om du trenger en bærepose.."

Kunde: "Nei!"

Meg: "Da ble det 345 kroner"

*kunde betaler*

Meg: "ønsker du kvittering?"

merkelig nok så trenger jeg ikke gjenta dette..

Kunde: "ja?!"

Kunde: "Du.. Jeg tror jeg trenger en pose likevel jeg..."

dette her er en daglig reprise, og her om dagen ble jeg lei! Jeg har alltid pleid å bare gi hun en pose, men nå sist sa jeg "ja, det blir 1 krone". Hun slang ett kronestykke på disken og gikk. 

Jeg forstår det er irriterende å betale for en pose når man handler, men vi må faktisk kjøpe inn disse posene også, og gir vi ut, taper vi jo penger. Bærepose er en vare på lik li je med det andre, man står fritt til å ha med seg pose hjemmefra om man ønsker det.

Hadde blitt mektig irritert selv!! Jeg blir så oppgitt av kunder som har det for seg at de av en eller annen grunn skal ha særbehandling. Man betaler for poser, sånn er det bare. Gjør du så gjør jeg. Gud.. Syns det er stusselig å betale for poser selv, men er det så ille er det ikke verre enn å kjøpe seg et sånt handlenett. Sparer miljøet også. 

• Liker 2
Skrevet

Hvor viser jeg sinne? Bare skrev at du ikke skal anklage folk uten gyldig grunn.

Nå ser jeg at ikke har formulert entydig da. Så klart man skal oppgi riktig antall personer som skal bo der, men mine tilfeller var når jeg reiste alene og bodde for meg selv. At man da møter på noen venner under ferietiden og tilbringer litt tid sammen på hotellrommet, skjer alle og ikke alltid hotellet krever ekstra gebyr for det. Noen gjør det sikkert som har streng policy og andre tillater at gjesten har med sine egne venner opp. Det var poenget mitt.

• Liker 6
Gjest bruker83924
Skrevet (endret)
24 minutter siden, Devilheart skrev:

Hvor viser jeg sinne? Bare skrev at du ikke skal anklage folk uten gyldig grunn.

Nå ser jeg at ikke har formulert entydig da. Så klart man skal oppgi riktig antall personer som skal bo der, men mine tilfeller var når jeg reiste alene og bodde for meg selv. At man da møter på noen venner under ferietiden og tilbringer litt tid sammen på hotellrommet, skjer alle og ikke alltid hotellet krever ekstra gebyr for det. Noen gjør det sikkert som har streng policy og andre tillater at gjesten har med sine egne venner opp. Det var poenget mitt.

Du virket ganske hissig i måten du formulerte deg på. Jeg sa bare sannheten, at man gjør noe ulovlig når man sniker med seg andre på rommet. Så klart har man lov å ha besøk på rommet, men her snakket jeg om å la flere gjester bo på rommet enn det man skal ha. Besøk sier seg jo selv at man får lov å ha på hotellet, men alle hoteller i Norge operer med "besøkstider". Altså skal egentlig alle gjester være ute av rommet til 23.00, men hvis man snakker med de ansatte får man ofte være lenger. Dette for å unngå ikke-betalende gjester.

Skrevet

Det er forskjell på å si sannheten og anklage folk direkte vettu. ;) Men godt vi er enige nå da.

• Liker 4
Skrevet

Kunde: 20 prince mild, lange.

Jeg: *plukker ned en pakke 20 prince mild, lange*

Kunde: Jeg sa LANGE!!!

Jeg: *scanner pakken* Ja, værsågod! Det blir *prisen på pakken*.

Kunde: Men så få LANGE da!!!

Det var tomt for vanlige ved siden av de lange, og det var sikkert vanskelig for kunden å se forskjellen da jeg hentet pakken. Hun sto på sitt selv om jeg viste frem pakken, og det endte opp med at jeg måtte gå bak og hente vanlige for å sammenligne. Hun betalte, røsket med seg pakken med røyk og gikk. 

:dry:

Anonymkode: 49218...0bd

• Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...