Hirondelle Skrevet 23. januar 2016 #9141 Skrevet 23. januar 2016 Noen kunder er enklere enn andre! <3 I går hadde jeg en kunde som skulle ha en bok som skulle gis i en presang. "Hei! Jeg skal ha en bok om Gutta i trehuset - den grønne!" <3 <3 <3 Jeg løper bort, henter boken og kommer tilbake. Kunden: "TUSEN takk! Du trenger ikke pakke inn, det kan jeg gjøre selv!" *betaler og er ute av butikken på femti sekunder* kunder som kommer inn i rushen og faktisk vet hva de skal ha! Åh, jeg kunne klemt de hver gang! Til sammenlikning: Kunde kommer inn i rushtiden og .... "Hei! Jeg leste om en bok i Aftenposten i dag. Svensk forfatterinne." (Datamaskinen var opptatt da kunden kom bort, så fikk ikke gått på inn på Aftenposten sine nettsider med en gang). Tre minutter etter at jeg hadde vist kunden x antall svenske forfattere har jeg fortsatt ikke truffet blink. Jeg spør om hun husker noe fra forsiden av boken, men det eneste hun sa var "det var en kvinne der". Og ca ALLE bøkene har kvinner på forsiden om dagen... Så ikke så lett! Men så blir datamaskinen endelig ledig, og jeg får gått inn på Aftenposten.no. Viser seg å være Elena Ferrante - det italienske pseudonymet Det er jo en honest mistake, og det går helt greit - men det tok jo lang tid! Jeg syns det er gøy å være detektiv så om det ikke er kø, bruker jeg gjerne lang tid på kunder som er pratsomme. (apropos endte hun dama opp med å ikke kjøpe boka fordi den var så dyr.....) 22
globalagogo Skrevet 23. januar 2016 #9142 Skrevet 23. januar 2016 Tippekunder!!!!!!!!!! De tenker BARE på seg selv?!!! Altså? Å komme og si "skal ha det vanlige" er ikke så mye poeng i når du går i kassa til en student/deltidsansatt som aldri har sett deg før:0 ikke bli fornærma? Det er bare å si "en Lotto og en extra" så ordner jeg det. 19
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #9143 Skrevet 23. januar 2016 Jeg sto i kø på matbutikken her en dag. Kunden foran meg ble ekspedert og jeg sto som nr to med ingen bak meg, begge hadde maks ti varer hver. Da kom det en dame med noen få varer i hendene og uten å ha stillt seg i kø engang sier hun surt til damen i kassen "skal du ikke ringe på en kasse til eller?!" Tilfeldigvis kom det en til som da ekspederte denne damen, men hvis ikke hadde jo vi andre vært ferdige innen en ny ansatt hadde kommet seg til kassa. Veldig unødvendig å snakke slik til andre mennesker, og har man det Så travelt trenger man ikke gå på butikken i det hele tatt. Anonymkode: 67908...87e 19
Sirah Skrevet 23. januar 2016 #9144 Skrevet 23. januar 2016 (endret) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: kunde; " skal ha noen blomster som ikke trenger så mye vann" Du skjønner jeg er litt redd for å gå inn i stua så ofte,for vaktmesteren prøver å ta livet av meg ved å sende gift inn i lufteanlegget i blokka,og det røret går rett inn i stua mi" Jeg; " huff,det hørtes ikke noe særlig ut,vi har noen veldig hardføre grønnplanter her da"....... Anonymkode: fb3a4...757 Å nå fikk jeg litt vondt inni meg. Jeg vet om en gammel dame som er så dement at hun er fullstendig overbevist om at vaktmesteren i bygget er ute etter å drepe henne. Det er vist fullstendig texas innimellom. Stakkars gamle mennesker som mister virkelighetsoppfatningen så mye..... Det er jo kjempesynd på henne OG på vaktmesteren som stadig vekk blir annklaget for drapsforsøk.... Endret 23. januar 2016 av Sirah 12
Librarian Skrevet 23. januar 2016 #9145 Skrevet 23. januar 2016 (endret) 15 timer siden, Ms.Sommerfugl skrev: Her burde du svart; "åh, beklager, jeg skal selvfølgelig flytte den!" også gått bort og satt den under "Fantasy"-hylla Haha, fantastisk I går jobbet jeg på en av hjelpeskrankene i butikken. Vi er en stor butikk, så vi har skranker i de ulike avdelingene, der vi hjelper kunder, søker opp bøker og varer, legger inn bestillinger osv. Det er vanlig at noen tror de kan betale der og, og da viser jeg dem selvfølgelig bare hvos kassa er og det er det. Men i går var det en dame som ble utrolig snurt da jeg sa hun måtte gå til kassen med varene jeg hadde hjulpet henne å finne, "nå som hun hadde brukt så lang tid på min stasjon måtte jeg jo kunne gjøre et unntak for den tulleregelen", hvis hun måtte gå helt til kassen kunne det jo hende hun måtte stå i kø. Prøvde å forklare at det går ikke an å gjøre "unntak", det er ikke sånn at jeg har en hemmelig kasse i skranken min, det er bare en datamaskin oppå et bord, og det er det. Har absolutt ingen måte jeg kan slå gjennom et kjøp på. "DETTE ER FORFERDELIG SERVICE, DU SER JO JEG SKAL LEGGE IGJEN PENGER I BUTIKKEN DIN!!!" Ooook. Er så irriterende med kunder som ikke faktisk hører etter hva jeg sier til dem, jeg prøver jo ikke å gjøre handelen deres kjip eller ta lengs mulig tid liksom. Endret 23. januar 2016 av Librarian 34
dillyduzit Skrevet 23. januar 2016 #9146 Skrevet 23. januar 2016 Ehehe, visste ikke om jeg skulle le eller gråte. Åpner i dag, vanligvis ikke mange folk, men i dag var det en del malingskunder. Maling skal ristes i 3 minutter etter at fargen er i, jeg har 4 kunder som skal ha 6 liter hver, dvs, jeg har to malingsmaskiner som kjører for fult, før jeg sjonglerer de andre kundene, blander opp farge, spør hva de trenger, hva de ikke trenger osv. Jeg hører at telefonen ringer i noen minutter, men jeg har virkelig ikke tid til å ta den. De fleste som endelig får svar forstår dette. Vel, nesten, for denne herren var det mildt sagt uhørt å måtte vente 8 minutter på telefonen. And here it goes: Meg: XXXX, du snakker med DillyDuzit Kunde: DETTE ER UHØRT, JEG HAR PRØVD Å RINGE I 8 MINUTTER I STREKK OG INGEN TAR TELEFONEN!! (Ja, han roper i telefonen) Meg: Det beklager jeg veldig, jeg er alene og har litt å gjøre. igjen, det beklager jeg så mye Kunde: DET ER UHØRT SIER JEG!!! GJETT OM JEG SENDER EN KLAGE TIL BÅDE SJEFEN DIN OG FIRMAET OM DEG! Det er faen meg ingen kunder inne ved åpningstid, så du skulle faen meg ha tatt den telefonen når jeg ringer første gang! Meg: Igjen, jeg beklager, men jeg hadde dessverre en del kunder. Så kommer han til poenget, og sier at vi kan finne han på systemet vårt, for det gjør elkjøp og lefdal. Det at de lagrer "kvitteringen" dems der dersom det skulle være noe feil. Meg: Nei, det gjør vi dessverre ikke. Har du kontoutskrift, kan jeg finne kvitteringen din. Han nevner det med systemet og elkjøp igjen og regla pågår. Han kommer innom en av de nærmeste dagene. Siste han sier: Selv om du hjalp meg nå så sender jeg forsatt klage, for å la meg vente i 8 minutter (!!!!!) på telefon er UHØRT SIER JEG!! Bitches be fucking bitches. Han skal få lov til å sende den klagen, ekstra morsomt blir det når sjefen kan logge seg inn og se at timen kl 10:00 - 11:00 er den mest travleste - også hvor jeg er alene. 42
Charlotteh Skrevet 23. januar 2016 #9147 Skrevet 23. januar 2016 (endret) "skal du ha kvittering?" "Nei, du kan bruke den til scrapbook'n din" hver jævla dag. Men kanskje det er bare typisk nederlandsk? Jeg har aldri hørt noen si det i Norge. Endret 23. januar 2016 av Charlotteh 11
Gjest Haaploes Skrevet 24. januar 2016 #9148 Skrevet 24. januar 2016 21 timer siden, Charlotteh skrev: "skal du ha kvittering?" "Nei, du kan bruke den til scrapbook'n din" hver jævla dag. Men kanskje det er bare typisk nederlandsk? Jeg har aldri hørt noen si det i Norge. Kunne blitt en morsom greie å ha på pauserommet, da; et album der hver ansatt setter inn alle kvitteringene som har blitt avvist av sine eiere, gjerne med kommentaren skrevet ved siden av 1
Johnny the Mud Skrevet 24. januar 2016 #9149 Skrevet 24. januar 2016 - Kunder som lager et helvetes spetakkel, bare fordi jeg slo inn en ekstra pose. Selv om jeg sier sorry, skal man absolutt bli hakket i hjel... -Sånne halv-morsomme kunder: Jaja, tilbud på pølser idag da haha, men det spiser vel ikke du hahaha! (Fordi jeg er tæn og kan se ut som jeg ikke spiser svin). 7
Christiane_W Skrevet 24. januar 2016 #9150 Skrevet 24. januar 2016 Den 23. januar 2016 at 17.54, dillyduzit skrev: Ehehe, visste ikke om jeg skulle le eller gråte. Åpner i dag, vanligvis ikke mange folk, men i dag var det en del malingskunder. Maling skal ristes i 3 minutter etter at fargen er i, jeg har 4 kunder som skal ha 6 liter hver, dvs, jeg har to malingsmaskiner som kjører for fult, før jeg sjonglerer de andre kundene, blander opp farge, spør hva de trenger, hva de ikke trenger osv. Jeg hører at telefonen ringer i noen minutter, men jeg har virkelig ikke tid til å ta den. De fleste som endelig får svar forstår dette. Vel, nesten, for denne herren var det mildt sagt uhørt å måtte vente 8 minutter på telefonen. And here it goes: Meg: XXXX, du snakker med DillyDuzit Kunde: DETTE ER UHØRT, JEG HAR PRØVD Å RINGE I 8 MINUTTER I STREKK OG INGEN TAR TELEFONEN!! (Ja, han roper i telefonen) Meg: Det beklager jeg veldig, jeg er alene og har litt å gjøre. igjen, det beklager jeg så mye Kunde: DET ER UHØRT SIER JEG!!! GJETT OM JEG SENDER EN KLAGE TIL BÅDE SJEFEN DIN OG FIRMAET OM DEG! Det er faen meg ingen kunder inne ved åpningstid, så du skulle faen meg ha tatt den telefonen når jeg ringer første gang! Meg: Igjen, jeg beklager, men jeg hadde dessverre en del kunder. Så kommer han til poenget, og sier at vi kan finne han på systemet vårt, for det gjør elkjøp og lefdal. Det at de lagrer "kvitteringen" dems der dersom det skulle være noe feil. Meg: Nei, det gjør vi dessverre ikke. Har du kontoutskrift, kan jeg finne kvitteringen din. Han nevner det med systemet og elkjøp igjen og regla pågår. Han kommer innom en av de nærmeste dagene. Siste han sier: Selv om du hjalp meg nå så sender jeg forsatt klage, for å la meg vente i 8 minutter (!!!!!) på telefon er UHØRT SIER JEG!! Bitches be fucking bitches. Han skal få lov til å sende den klagen, ekstra morsomt blir det når sjefen kan logge seg inn og se at timen kl 10:00 - 11:00 er den mest travleste - også hvor jeg er alene. Lurer på hvordan han kunden hadde reagert om han hadde vært i butikken og måtte stå å vente i 8 minutter fordi du prioriterte å ta telefonen fremfor å hjelpe kundene i butikken? Tviler på at han hadde vært veldig fornøyd. Jeg har skrevet innlegg om det i denne tråden før, men jeg er så oppgitt over folk som ikke tar vare på kvitteringene sine og når noe skjer så de trenger den for å reklamere forventer de at butikken har den lagret og blir sure og irriterte når det ikke er tilfelle. Det er faktisk kundens ansvar å ta vare på den og ikke butikkens. Et system som Elkjøp og Lefdal har, hvor de registrerer kjøpet på kundens navn så det kan søkes opp senere, er en ekstraservice, ikke noe butikken er forpliktet til å gjøre. 15
QueenOfTheSidewalk Skrevet 24. januar 2016 #9151 Skrevet 24. januar 2016 Den 21.1.2016 at 22.59, Story skrev: Kunde 10 minutter etter at hun har omorganisert flere stativ med bher, kastet ca 50 truser utover gulvet og bare slengt klær hun ikke skulle ha allikevel over kanten på prøverommet: "det er så rotete i denne butikken!! Er det ingen som rydder eller??" ... Kanskje det var noen som filmet det med skjult kamera, skulle nesten tro det. 2
eplekake123 Skrevet 25. januar 2016 #9152 Skrevet 25. januar 2016 (endret) Til dere som jobber i butikk. Er det frekt av kunder å spørre om alternativ butikk (konkurent) vist butikken ikke har inne det man er på jakt etter? Fikk huden full i går da jeg spurte om dette av kassadamen! Det som er litt morsomt er at dere som skriver her og jobber i butikk virker veldig hyggelige! :D men jeg opplever selv veldig ofte gretne, sure, og uhyggelig betjeninger. Da spesielt på matvarebutikker. Det skal sies at de unge ofte er hyggeligere, enn de eldre bak kassen. men de har kanskje sittet der i 40 år... Endret 25. januar 2016 av eplekake123 7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #9153 Skrevet 25. januar 2016 4 minutter siden, eplekake123 skrev: Til dere som jobber i butikk. Er det frekt av kunder å spørre om alternativ butikk (konkurent) vist butikken ikke har inne det man er på jakt etter? Fikk huden full i går da jeg spurte om dette av kassadamen! Det som er litt morsomt er at dere som skriver her og jobber i butikk virker veldig hyggelige! :D men jeg opplever selv veldig ofte gretne, sure, og uhyggelig betjeninger. Da spesielt på matvarebutikker. Det skal sies at de unge ofte er hyggeligere, enn de eldre bak kassen. men de har kanskje sittet der i 40 år... Spør i vei! Jeg tipser gjerne (hyggelige) kunder om hvor de kan få kjøpt noe vi ikke har, om jeg vet. Men ikke forvent at jeg skal ringe til konkurrenten for å høre om de har noe, det er for mye. Anonymkode: 08c4e...3ca 20
eplekake123 Skrevet 25. januar 2016 #9154 Skrevet 25. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Spør i vei! Jeg tipser gjerne (hyggelige) kunder om hvor de kan få kjøpt noe vi ikke har, om jeg vet. Men ikke forvent at jeg skal ringe til konkurrenten for å høre om de har noe, det er for mye. Anonymkode: 08c4e...3ca Ok! Nei, jeg spurte ikke om at de skulle ringe! Jeg handlet til og med der, men det var en ting de ikke hadde. Da bare spurte jeg henne om de viste om en annen i butikk i nærheten som kanskje kunne ha dette.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #9155 Skrevet 25. januar 2016 17 timer siden, Johnny the Mudd skrev: - Kunder som lager et helvetes spetakkel, bare fordi jeg slo inn en ekstra pose. Selv om jeg sier sorry, skal man absolutt bli hakket i hjel... -Sånne halv-morsomme kunder: Jaja, tilbud på pølser idag da haha, men det spiser vel ikke du hahaha! (Fordi jeg er tæn og kan se ut som jeg ikke spiser svin). Verste er at de kundene som blir drittsur for at de måtte betale for "for mange" poser er de som sier "Også noen poser" eller "et par poser". Hvis de vet de vil ha to poser og ikke tre, så er det vel bare og si "ja takk to poser", så får de to poser og bare to poser. Når noen sier "et par poser" lar de det være opp til meg å bedømme hvor mange poser de trenger. Og da er det for guds skyld ikke min skyld at jeg ikke vet om de stapper posene så fulle at de rakner eller er av den typen som bare tar to ting i hver pose! ........ Og når vi snakker om poser. Meg: Trenger du poser? Kunde: Ja. Meg: Okei, da blir det xxx kroner. **kunde setter bankkortet i terminalen** Kunde: Hvor er posene mine? Får jeg poser eller? Sa jeg ikke ja takk til pose? HERREGUD du skal få posen din ETTER du har betalt. Jeg skal IKKE svindle deg. Anonymkode: 08c4e...3ca 13
Populært innlegg Story Skrevet 25. januar 2016 Populært innlegg #9157 Skrevet 25. januar 2016 Jeg: "da blir det 140kr" Kunde: "det står 139,50 på lappen" Jeg: "ja men siden du betaler med kontanter blir det rundet opp" Kunde: "jaha? Hva slags policy er det?" Jeg: "siden vi ikke har 50-øringer i Norge lenger er det blitt vanl.." Kunde: "det har jeg ALDRI vært borti så det er ikke vanlig." Jeg: .. Kunde: "Det er ikke pent å lyve til kundene dine" Jeg: "jeg kan love at jeg ikke lyver, det er helt sant" Kunde: (til annen kunde) ser du at hun står og lyver?? Nei her må vi betale med kort så hun ikke plutselig tar mer penger fra oss!" Stod der nesten 7 minutter og kranglet om 50 øre!!! 55
dillyduzit Skrevet 25. januar 2016 #9158 Skrevet 25. januar 2016 3 timer siden, eplekake123 skrev: Til dere som jobber i butikk. Er det frekt av kunder å spørre om alternativ butikk (konkurent) vist butikken ikke har inne det man er på jakt etter? Fikk huden full i går da jeg spurte om dette av kassadamen! Det som er litt morsomt er at dere som skriver her og jobber i butikk virker veldig hyggelige! :D men jeg opplever selv veldig ofte gretne, sure, og uhyggelig betjeninger. Da spesielt på matvarebutikker. Det skal sies at de unge ofte er hyggeligere, enn de eldre bak kassen. men de har kanskje sittet der i 40 år... Haha nei, absolutt ikke. Spør du meg om vi har varen inne, og det viser seg at vi ikke har, ramser jeg opp hele rekka med butikker (konkurrerende, etter å ha sjekket de nærmeste av min kjede) med glede. Gjør det for å få en fornøyd kunde, som heller kommer tilbake, og som en ekstra kundeservice 2
Florence Skrevet 25. januar 2016 #9159 Skrevet 25. januar 2016 3 timer siden, eplekake123 skrev: Til dere som jobber i butikk. Er det frekt av kunder å spørre om alternativ butikk (konkurent) vist butikken ikke har inne det man er på jakt etter? Fikk huden full i går da jeg spurte om dette av kassadamen! Det som er litt morsomt er at dere som skriver her og jobber i butikk virker veldig hyggelige! :D men jeg opplever selv veldig ofte gretne, sure, og uhyggelig betjeninger. Da spesielt på matvarebutikker. Det skal sies at de unge ofte er hyggeligere, enn de eldre bak kassen. men de har kanskje sittet der i 40 år... Som AB svarer under kan jeg fort si det selv uten at kunden har spurt. Hvis jeg vet at en annen butikk har det de er på utkikk etter så sier jeg det, og har selv opplevd det fra andre butikker. Så det er hyggelig synes jeg, litt ekstra service som gjør at kunden husker deg og kommer tilbake selv om vi akkurat da ikke hadde det de var på utkikk etter
Populært innlegg Florence Skrevet 25. januar 2016 Populært innlegg #9160 Skrevet 25. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Verste er at de kundene som blir drittsur for at de måtte betale for "for mange" poser er de som sier "Også noen poser" eller "et par poser". Hvis de vet de vil ha to poser og ikke tre, så er det vel bare og si "ja takk to poser", så får de to poser og bare to poser. Når noen sier "et par poser" lar de det være opp til meg å bedømme hvor mange poser de trenger. Og da er det for guds skyld ikke min skyld at jeg ikke vet om de stapper posene så fulle at de rakner eller er av den typen som bare tar to ting i hver pose! Anonymkode: 08c4e...3ca Men et par poser er jo to poser? 52
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå