AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #9041 Skrevet 2. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette var på tirsdagen. En kunde kommer inn og skal bytte en bh som er for stor. Jeg sier pent at undertøy bytter vi ikke. (Det står på kvitteringen) Jammen, siden dette er en gave, så må jo det gå an. Hjelper ikke at prislappen er på og hun står å vifter med kvitteringen. Sorry, men regler er regler. Ikke noe jeg kan gjøre. Dama bare fortsetter med å kverulere og da kom det folk i køen. Jeg sier, kan du gå til siden så de bak deg kan komme fordi? Hun, Åh kan jeg bare få byttet den jævla bhen?!! Nei. Tramper sur ut av butikken. Makan! Anonymkode: ef8e4...64a Jeg trodde det bare gjaldt truser? Har alltid tatt det for gitt å få bytte BHer, og gjort det flere ganger. Anonymkode: 68039...058 26
Minya Skrevet 2. januar 2016 #9042 Skrevet 2. januar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde det bare gjaldt truser? Har alltid tatt det for gitt å få bytte BHer, og gjort det flere ganger. Anonymkode: 68039...058 Bh'er er også undertøy, og det er ikke bytterett på undertøy. 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #9043 Skrevet 2. januar 2016 20 minutter siden, Minya skrev: Bh'er er også undertøy, og det er ikke bytterett på undertøy. Det er ikke bytterett på noen typer varer. Mange butikker har bytting som en ekstra service. Unntak som truser, BHer og hva-det-skulle-være er opp til dem å bestemme. Anonymkode: e4ee6...3b7 12
globalagogo Skrevet 2. januar 2016 #9044 Skrevet 2. januar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde det bare gjaldt truser? Har alltid tatt det for gitt å få bytte BHer, og gjort det flere ganger. Anonymkode: 68039...058 Poenget var vel at når den ansatte først har sagt at nei, de bytter ikke undertøy, er det veldig frekt å begynne å mase 6
Gjest Rose11 Skrevet 2. januar 2016 #9045 Skrevet 2. januar 2016 12 timer siden, globalagogo skrev: Poenget var vel at når den ansatte først har sagt at nei, de bytter ikke undertøy, er det veldig frekt å begynne å mase Nettopp! Jeg jobbet I klesbutikk for noen år siden og vi byttet heller ikke bh. Noen kunder tar ikke nei for et nei.
Jolene Skrevet 4. januar 2016 #9046 Skrevet 4. januar 2016 Den 1.1.2016 at 22.53, AnonymBruker skrev: Dette var på tirsdagen. En kunde kommer inn og skal bytte en bh som er for stor. Jeg sier pent at undertøy bytter vi ikke. (Det står på kvitteringen) Jammen, siden dette er en gave, så må jo det gå an. Hjelper ikke at prislappen er på og hun står å vifter med kvitteringen. Sorry, men regler er regler. Ikke noe jeg kan gjøre. Dama bare fortsetter med å kverulere og da kom det folk i køen. Jeg sier, kan du gå til siden så de bak deg kan komme fordi? Hun, Åh kan jeg bare få byttet den jævla bhen?!! Nei. Tramper sur ut av butikken. Makan! Anonymkode: ef8e4...64a Litt kundeservice er lov å gi. Dessuten kan man ta det på skjønn. Det gjorde vi i "min" butikk den gangen jeg jobbet med klær. Spesielt dersom kunden har kvittering og lappen er på, samt plagget ser ubrukt ut. Du var rett og slett uhøflig mot kunden. 18
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #9047 Skrevet 4. januar 2016 47 minutter siden, Jolene skrev: Litt kundeservice er lov å gi. Dessuten kan man ta det på skjønn. Det gjorde vi i "min" butikk den gangen jeg jobbet med klær. Spesielt dersom kunden har kvittering og lappen er på, samt plagget ser ubrukt ut. Du var rett og slett uhøflig mot kunden. Hvis AB ikke har lov til å la kunden bytte BH-er, så kan hun da ikke la henne få gjøre det. Anonymkode: e4ee6...3b7 30
dillyduzit Skrevet 4. januar 2016 #9048 Skrevet 4. januar 2016 Jobbet overtid og 5 timer alene (siste 4 med kollega) kommer en kunde inn og snakker med han. Hun trenger hjelp med en del til en dusj, han finner et telefonnr hun kan ringe. Han: Har du noe å skrive med? Hun: Ja Han: Her er da nr (sier nr) Hun står der og gjør ingenting. Han: Ja, er du klar? (Han gjentar seg 3 ganger) Det blir stille litt. Hun gir han telefonen og ber han skrive det inn. Jeg holder egentlig på med en annen kunde (husk, overtid, sliten, trøtt) K: "Unnskyld? Hvor mye koster?" M: "Snakk med han du snakket med så kan han hjelpe deg" K: Unnskyld hvor mye koster? M: Dersom du snakker med han der så kan han hjelpe deg, jeg er dessverre opptatt K: Unnskyld hvor mye koster? Nå er jeg så irritert at jeg går å sjekker prisen. Hun spør på nytt om andre varer, så da må jeg ned å skanne igjen (kurv med 50% som vi jobber med å få opp priser på) Blir ferdig med den andre kunden, går å skifter og logger meg ut. Hvem faen tror dere ikke huket tak i meg da? Hun: unnskyld hvor mye koster? På dette tidspunktet er jeg lei, bokstavelig så lei at jeg heller tar tapeholderen og slår meg i hodet med den istedetfor (ikke at jeg gjør det altså) Jeg: Du, jeg beklager men jeg er ferdig for dagen. Du får, som nevnt, snakke med han så kan han hjelpe deg. Går til kassa for å si noen ting til kollegaen. IGJEN SPØR HUN MEG HVOR MYE DET KOSTER. Jeg bare gikk. Det var forskjellige ting hun spurte om, de andre tingene hadde pris på seg. Rett under varen. 9
Hirondelle Skrevet 4. januar 2016 #9049 Skrevet 4. januar 2016 *jeg skanner inn varene for kunden* Meg: trenger du en pose? Kunde: nei takk. *printer ut kvittering og skyver varene på disken mot kunden slik at hun skjønner at handelen er ferdig* Kunden slår øynene opp, venter i fem sekunder og sier: "LEGGER DU DEM IKKE I EN POSE FOR MEG?" Meg: Jeg spurte om du ville ha pose, du sa nei, så jeg gikk utifra at du ikke trengte en. Kunde: Vel du må jo SI FRA til meg! Meg: ........... *gir en pose og får kunden ut av butikken* DAMNED IF I DO, DAMNED IF I DONT. 39
globalagogo Skrevet 4. januar 2016 #9050 Skrevet 4. januar 2016 15 minutter siden, Sugar&Spice skrev: *jeg skanner inn varene for kunden* Meg: trenger du en pose? Kunde: nei takk. *printer ut kvittering og skyver varene på disken mot kunden slik at hun skjønner at handelen er ferdig* Kunden slår øynene opp, venter i fem sekunder og sier: "LEGGER DU DEM IKKE I EN POSE FOR MEG?" Meg: Jeg spurte om du ville ha pose, du sa nei, så jeg gikk utifra at du ikke trengte en. Kunde: Vel du må jo SI FRA til meg! Meg: ........... *gir en pose og får kunden ut av butikken* DAMNED IF I DO, DAMNED IF I DONT. Er du ferdig på pizzeriaen??? Hva skal jeg finne på nå, når jeg ikke kan lese dine gøyale historier om pizzaringerne </3 5
Hirondelle Skrevet 4. januar 2016 #9051 Skrevet 4. januar 2016 23 minutter siden, globalagogo skrev: Er du ferdig på pizzeriaen??? Hva skal jeg finne på nå, når jeg ikke kan lese dine gøyale historier om pizzaringerne </3 Ja, haha! Jeg sluttet der i oktober, nå jobber jeg i bokhandel ta det med ro, kunder sier dumme ting i bokhandel også - det blir ikke stille fra meg med det første! 9
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #9052 Skrevet 4. januar 2016 Det er godt desember er over - byttelapper, pakke inn, mas om størrelser, forventninger om at jeg skal vite hvilke størrelser den personen de handler til bruker (altså.. hun er tynn. hun er lubben. ok.) ...Men det er jo ikke bedre nå, nå som det er salg og bytting! Akk.. "Vi skal bytte denne" - sier kunden og kommer med en genser DEKKET i noe brunt skitt. "Ok. Men jeg kan ikke ta imot denne når den ser sånn ut." "DEN VAR SÅNN DA VI FIKK DEN I GAVE" "Det er jo litt rart, men det kan ikke jeg vite og jeg kan ikke ta imot denne nå, ikke får jeg solgt den igjen heller" "DA KAN DU BARE KASTE DEN, HERREGUD" Ok Men jeg har lest litt i tråden her og må nok si jeg slipper mye unna! Jeg har mange rare spørsmål, SJELDENT frekke kunder. Har jeg rush i kassen og er alene (er jo alltid alene..) så gjør jeg mitt beste for å være hyggelig i kassen, siden det er eneste punktet jeg får møtt kunden, og gud - kundene er hyggelige da altså! For det meste får jeg bare hyggelige kommentarer om at jeg er flink, sånn er det, ikke noe stress, tusen hjertelig takk, osv. Koselige smil fra de i køen som viser forståelse. Nå ble jeg glad i kundene mine - spør igjen i morgen! For å slenge på en ikke så søt en som min kollega opplevde her en dag; En kunde skulle bytte en genser. Min kollega slår den inn til salgspris, da den er på salg nå. Kunden klikker, da hun kjøpte den til fullpris. Det er greit, sier min kollega, men da må jeg ha kvitteringen. Den har kunden hjemme. Kunden skal ta den med. Helt greit, sier min kollega og er hyggelig. For så å oppleve at kunden SKJELLER henne ut for å kreve bevis for fullpris, hun skal klage til alle ledd i ledelsen på den dårlige servicen. Hadde jeg vært der så..... Anonymkode: febcd...d3b 8
Meaty Skrevet 4. januar 2016 #9053 Skrevet 4. januar 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: En kunde skulle bytte en genser. Min kollega slår den inn til salgspris, da den er på salg nå. Kunden klikker, da hun kjøpte den til fullpris. Det er greit, sier min kollega, men da må jeg ha kvitteringen. Den har kunden hjemme. Kunden skal ta den med. Helt greit, sier min kollega og er hyggelig. For så å oppleve at kunden SKJELLER henne ut for å kreve bevis for fullpris, hun skal klage til alle ledd i ledelsen på den dårlige servicen. Hadde jeg vært der så..... Anonymkode: febcd...d3b Det der har jeg opplevd også, hadde et "fjongt", eldre ektepar innom, de ville reklamere på en radio de hadde kjøpt måneder i forveien. Men kvittering hadde de ikke. Denne radioen var en utgått variant, som ble satt kraftig ned i pris på slutten. Siden de ikke hadde kvittering så kunne de egentlig ikke kreve noe som helst, men de fikk tilbud om å få tilgodelapp på tilbudsprisen, eller finne andre varer for beløpet. Mannen sa ikke så mye, men kona ble rabiat og Å NEI VETTUHVA!! Det var UHØRT at vi prøvde å svindle dem og gi dem tilbake mindre enn de hadde betalt, de skulle ALDRI handle hos oss mer. (Åh, så "trist"). Damen har jeg aldri sett hos oss igjen, men mannen er innom av og til. Han tør nok ikke si til fruen at han fortsatt handler hos oss av og til.... HVORFOR ER DET SÅ VANSKELIG Å TA VARE PÅ KVITTERINGER PÅ VARER SOM MULIGENS KAN GÅ I STYKKER?? 9
Gjest Rose11 Skrevet 4. januar 2016 #9054 Skrevet 4. januar 2016 (endret) Den 4.1.2016 at 9.47, Jolene skrev: Litt kundeservice er lov å gi. Dessuten kan man ta det på skjønn. Det gjorde vi i "min" butikk den gangen jeg jobbet med klær. Spesielt dersom kunden har kvittering og lappen er på, samt plagget ser ubrukt ut. Du var rett og slett uhøflig mot kunden. Seriøst? Hun har ikke lov til å bytte bh og da kan hun ikke gjøre det. Regler er regler. Endret 5. januar 2016 av Bond
Populært innlegg Tiak Skrevet 5. januar 2016 Populært innlegg #9055 Skrevet 5. januar 2016 Fra romjulen: Jeg jobber i kjede A, og en kunde (voksen dame med et småskolebarn på slep) kommer innom med en diger stabel varer hun vil bytte. Seks av disse er ting som er relevante for vår butikk, men alle har byttelapp fra kjede B (fuglene vet hvorfor hun ikke bare gikk til kjede B i utgangspunktet, de er ikke spesielt langt unna). Ingen av tingene hun har med seg er kjøpt hos oss.Kunde: Jeg vil bytte disse. *kort i tonen, sur i fjeset*Meg: Ok, jeg ser at alle disse seks er kjøpt i kjede B, men jeg skal sjekke om jeg kan ta dem inn og eventuelt til hvilken pris. (Scanner varene og sjekker om vi har dem inne, hvilke priser de har hatt i det siste, og vurderer om det er ting vi får solgt hvis jeg tar dem inn.) Ja, jeg ser at alle disse er ok, jeg kan ta dem inn til følgende priser (*sier enkeltpriser og totalsum*). Men siden de ikke er kjøpt her og det dermed mangler byttelapp, så må du finne noe nytt med en gang.Kunde: Hva?! Men dette var jo gaver! Jeg vil ha pengene igjen!Meg: Dessverre, vi har syv dagers åpent kjøp, men da må du ha kvittering.Kunde: Da skal jeg ha tilgodelapp, jeg har da ikke tid til å finne masse nye ting med en gang! *indignert og sint*Meg: Jeg beklager, hadde varene hatt byttelapp fra vår kjede skulle du naturligvis fått tilgodelapp, men jeg må forholde meg til reglene, og når det mangler byttelapp må du bytte mot ny vare. Du kan eventuelt bytte bare en eller noen få av tingene nå, hvis du ikke vil finne nok til hele summen. Så kan du komme tilbake med resten en gang du har bedre tid. Eller så kan du dra bort til kjede B der alt er kjøpt, så vil jeg gjette at du får tilgodelapp der siden du har byttelapper på alt der.Kunde: Ærlig talt, jeg orker da ikke å dra rundt på alle disse tingene, jeg har da ikke tid til sånt. Vettuhva altså. Kom lille Ole, vi går, damen sier at vi ikke får bytte her. *drefser gavene sine ned i posen igjen og strener ut uten å si hverken takk eller ha det* Altså... Beklager for at jeg prøvde å være serviceinnstilt ved å ta inn varer som åpenbart er kjøpt et annet sted? Jeg er som regel behjelpelig og tar ofte inn ting som ikke er kjøpt hos oss, så lenge kunden er hyggelig og varen er kurant. Det er hyggelig å hjelpe folk som har fått gaver kjøpt i kjede C (som ikke finnes her i byen), og la dem få bytte til noe de trenger hos oss. Og de fleste kunder blir glade fordi de vet at jeg ikke har plikt til å hjelpe dem, men gjør det likevel. I dette tilfellet må jeg innrømme at jeg smilte bredt og sa veldig entusiastisk "ha det bra!" til kunden da hun hadde grafset til seg tingene sine igjen og strente ut døra, for når man er så sur og blottet for høflighet så fortjener man faktisk ikke å få hjelp. For øvrig synes jeg folk burde gå i seg selv og vurdere å gjøre noe med livet sitt når de får så mye som 10-20 julegaver hos venner og familie som de anser som så elendige at de bare vil ha tilgodelapp eller penger igjen for dem. Helt ok å bytte et plagg som har feil størrelse eller en bok du fikk to av, men når flesteparten av gavene er så "dårlige" at du heller vil ha pengene så bør du enten revurdere innstillingen din eller slutte helt å utveksle julegaver med folk. Julegaver er GAVER, man skal være takknemlig for at man får noe i det hele tatt, og hvis julegaver bare fører til et behov for å strene rundt på kjøpesentre og være sur og stresset også etter jul, så er det nok best å droppe hele opplegget. 51
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #9056 Skrevet 5. januar 2016 Er ganske syk, men ikke smittefarlig lengre da jeg går på antibiotika, så er tilbake på jobb. Ett av de første kommentarene som kommer fra en kunde er "du så ikke helt frisk ut, hehe". Greit nok at jeg er syk, men jeg har faktisk gjort en innsats mtp. å skulle dra tilbake på jobb. Nydusjet, sminket, velkledd.. Smilte bare til kunden og sa "essda, jobber så lenge man er oppe av sengen og ikke er smittsom" med ett glis, men kommetaren hans sved lenge etterpå. Greit nok at jeg er syk, men 1) man kommenterer ikke på utseendet til noen, uansett!! og 2) hva om jeg ikke hadde vært syk? Er det smålig av meg å la dette gå innpå meg? Eller har jeg rett? Anonymkode: 60b41...ba2 8
Gjest Dwight Skrevet 5. januar 2016 #9057 Skrevet 5. januar 2016 Er drittlei byttelapp-kunder, salgsvare-kunder, retur-kunder og "duh det er julegaaaaave jeg har da ikke kvitteriiiingen"-kunder Første dagen hadde vi slått inn 750 returer. Nå roer det seg heldigvis ned når uken er omme, men jeg gleder meg å få kundene tilbake når de er mindre stresset __ Vi selger varer i pakkepriser, feks bakebolle + kjevle til 399kr. Bakebollen koster 349kr , og kjevlen koster 149kr. Har ØRTEN ganger denne uken måtte forklare at "nei, du har ikke betalt 349kr, for bollen, du har fått rabatt" når de ønsker retur og ØRTEN ganger har jeg fått høre at dette er svindel og at jeg tar pengene i egen lomme I wish.
rosahelikopter Skrevet 5. januar 2016 #9058 Skrevet 5. januar 2016 Jeg jobber på en bensinstasjon hvor vi har tipping og riks toto. Lille julaften stenger vi 20, i stedet for 22. Hadde akkurat tatt oppgjøret litt over 20 og tatt og låst døra slik at folk kun kommer ut. Akkurat i det døra sklir igjen hopper det inn to som skal spille på hest. Forklarer at vi stengte for 10 min siden. Kunden nektet å godta dette, da hestespill ikke var over ennå og fyrte seg opp. (rikstoto kunder kan bli meget forbanna) . Kunden krevde navn på sjefen og skulle ta dette videre. Dette var ikke akseptabelt! Var glad min samboer var der, han hadde kommet litt tidligere for å sitte på hjem. 4
Gjest Bossa Nova Skrevet 5. januar 2016 #9059 Skrevet 5. januar 2016 Noen som har møtt dumme kunder i det siste?
Snadder Skrevet 5. januar 2016 #9060 Skrevet 5. januar 2016 Kunde: Jeg skal ha lyspære? Meg: Jaha, hvilken lyspære da? Kunde: Nei en normal lyspære, med normal sokkel. Meg: Tykk eller tynn sokkel? Kunde: Eeeeeeeeehhhhhh. Vet ikke. Meg: Hvor mange w tåler lampen da? Kunde: Eeeeeeeeeeeeh...du det vet jeg heller ikke. Meg: Har vi lampen her da? Kunde: nei den er fra IKEA Så da gikk jeg like gjerne inn på ikea sine hjemmesider, fant lampene de skulle ha pærer til og fikset det de trengte. MEn herregud så irriterende når kunder ikke ANER hva de skal ha. 30
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå