Frk.K Skrevet 16. desember 2015 #8921 Skrevet 16. desember 2015 "Har jeg vikeplikt for han der?" "Oi, han ville visst ikke over veien likevel" (når de kjører i femti mot dem og ikke gir noen indikasjon til å stoppe) Kjørelærer?
Frk.K Skrevet 16. desember 2015 #8923 Skrevet 16. desember 2015 Trafikklærer.Hmm, om det er en relativ ny elev du har, så forstår jeg godt at vedkommende er usikker å dermed ikke vet at h*n har vikeplikt for folk som skal over overgangfeltet, selv om de fleste som ikke har bodd under en stein burde vite det. Er jo din jobb å lære h*n det.
ajarRun Skrevet 16. desember 2015 #8924 Skrevet 16. desember 2015 Hmm, om det er en relativ ny elev du har, så forstår jeg godt at vedkommende er usikker å dermed ikke vet at h*n har vikeplikt for folk som skal over overgangfeltet, selv om de fleste som ikke har bodd under en stein burde vite det. Er jo din jobb å lære h*n det. Det var to forskjellige situasjoner. Noen ganger overrasker elever meg med at de vet så lite, prøver å oppfordre dem til å ta teorien først og lese det. Blir fort dyrt for dem om dem skal betale 650 kroner timen for at jeg skal spoonfeede dem trafikkregler. Jeg synes man burde lære grunnleggende ting som vikeplikt og høyreregelen på barneskolen, tenk at de har vært i trafikken i masse år og så kommer de på grunnkurs 15-16 år gamle uten å kunne noe. Heldigvis blir det mer fokus på det nå. 1
Frk.K Skrevet 16. desember 2015 #8925 Skrevet 16. desember 2015 Det var to forskjellige situasjoner. Noen ganger overrasker elever meg med at de vet så lite, prøver å oppfordre dem til å ta teorien først og lese det. Blir fort dyrt for dem om dem skal betale 650 kroner timen for at jeg skal spoonfeede dem trafikkregler. Jeg synes man burde lære grunnleggende ting som vikeplikt og høyreregelen på barneskolen, tenk at de har vært i trafikken i masse år og så kommer de på grunnkurs 15-16 år gamle uten å kunne noe. Heldigvis blir det mer fokus på det nå.Mange som lærer best med å ta teorien samtidig med praksisen, altså at man tar det lynkurset under kjøringen å forteller for eksempel at man har vikeplikt om gata har gatenavn å ikke hus nr osv.
ajarRun Skrevet 16. desember 2015 #8926 Skrevet 16. desember 2015 Mange som lærer best med å ta teorien samtidig med praksisen, altså at man tar det lynkurset under kjøringen å forteller for eksempel at man har vikeplikt om gata har gatenavn å ikke hus nr osv. Det blir alltid noe teori i bilen, men det er mye enklere dersom eleven har prøvd å sette seg inn i stoffet på forhånd. De som tar teorien tidlig får ofte mer utbytte fordi man da kan dedikere tiden på å lære de tingene de har misforstått eller sliter med å oversette til praksis. Men folk er forskjellige, noen foretrekker at jeg holder kjeft og gir kommentarer mens vi står i ro, mens noen liker å skravle mens vi kjører. De som ikke liker prat mens man kjører går det fort mye tid på å forklare trafikkregler til. 2
Frk.K Skrevet 16. desember 2015 #8927 Skrevet 16. desember 2015 Det blir alltid noe teori i bilen, men det er mye enklere dersom eleven har prøvd å sette seg inn i stoffet på forhånd. De som tar teorien tidlig får ofte mer utbytte fordi man da kan dedikere tiden på å lære de tingene de har misforstått eller sliter med å oversette til praksis. Men folk er forskjellige, noen foretrekker at jeg holder kjeft og gir kommentarer mens vi står i ro, mens noen liker å skravle mens vi kjører. De som ikke liker prat mens man kjører går det fort mye tid på å forklare trafikkregler til.Skjønner.
Brimi Skrevet 16. desember 2015 #8928 Skrevet 16. desember 2015 Hvordan får du det til å bli 500 gram per pers? 20 gjester, 5 kg pølse = 250 gram per pers Hvor får du 5 kg fra? Kunden sa hun skulle ha 20 pølser, så skriver hun at pølsene koster 19,- og det var 500g. 1
Snadder Skrevet 16. desember 2015 #8929 Skrevet 16. desember 2015 (endret) Det var to forskjellige situasjoner. Noen ganger overrasker elever meg med at de vet så lite, prøver å oppfordre dem til å ta teorien først og lese det. Blir fort dyrt for dem om dem skal betale 650 kroner timen for at jeg skal spoonfeede dem trafikkregler. Jeg synes man burde lære grunnleggende ting som vikeplikt og høyreregelen på barneskolen, tenk at de har vært i trafikken i masse år og så kommer de på grunnkurs 15-16 år gamle uten å kunne noe. Heldigvis blir det mer fokus på det nå.håper jeg aldri får deg som trafikklærer Endret 16. desember 2015 av Snadder skrivefeil 19
ajarRun Skrevet 16. desember 2015 #8930 Skrevet 16. desember 2015 håper jeg aldri får deg som trafikklærerFordi jeg ønsker med trafikkundervisning i grunnskolen og fordi jeg ikke er ute etter å raske inn mest mulig penger? For de fleste funker nettbasert teori (den har lydbok slik at de med lese og skrivevansker får det lettere) eller i bokform. Det gir mye bedre utbytte å lese selv og så snakke om det som er uklart enn å sitte å høre på at jeg forklarer dem. De færreste klarer å lære alt alene, men alle klarer å lære noe selv. 13
dillyduzit Skrevet 16. desember 2015 #8931 Skrevet 16. desember 2015 Uff, føler jeg fører hovedpulsåren i denne tråden nå, men jeg merker at dette egentlig gjør meg veldig deprimert. Det toppet seg nok på den siste posten, og etter det har jeg ikke orket noe særlig. Når du forlater jobb, og ber de resterende ansatte som skal jobbe kveld om å vaske gulv, fordi det trengs. Hva kommer jeg til i dag? En reol hvor det ser ut som noen har hevet en bøtte med jord over alle varene, kasseområdet ser ut som et takras, og det er tydelig gjørme i hele butikken. Vi ser på tallene fra i går kveld, 0% dvs, ingen kunder mellom 8 og 9. Julerushet har enda ikke slått inn for fult hos oss. Jeg hadde en ansatt som kom for sent, ikke ringte han meg, eller sjefen og dette i helgen. Jeg ba dem om å gjøre ting, fikk ingen respons. Dette skjer på en daglig basis, jeg ber dem om å gjøre noe, blir det gjort? Nei. Nå trår de over grensen min, og jeg sier i fra til sjefen - de får advarsel begge to, hva ender det i? Nå er de pisssure på meg, fordi jeg gjør jobben min. Disse to kan ikke varene vi selger, selv om de har vært der lenger enn meg. Det topper seg når jeg har kunder som kommer inn å kjefter på meg, for ting jeg ikke har sagt. "Å joda, det er deg!! Deg husker jeg igjen!!" Når det ikke var meg, men en ansatt som ligner. Det er så tøft å få kjeft rett i trynet hver.eneste.dag. For tiden er jeg så sliten at jeg egentlig har begynt å tenke: Hva er vitsen? Hva er det med meg? Jeg mister vekt, klarer ikke å glede meg over små ting lenger. I tillegg til å ha en forkjølelse hengende over meg, jeg orker ikke mer. Så kjære kunder, jeg ber dere; Om jeg sier at det ikke er meg, eller forsåvidt andre ansatte som sier at det må ha vært en annen, tro på det, og ikke hiss deg opp. Du vet ikke hva vi bak kassen gjennomgår på en daglig basis. Enkelte av oss drar hjem for å sove, stå i dusjen og tenke over hvor kjipt livet er, fordi de vet godt med seg selv at "i dag blir det enda en dag med bare kjeft, ufortjent kjeft" Ikke kjeft for oss når det kommer til priser, ikke kjeft på oss fordi vi ikke kan hjelpe deg øyeblikkelig. Vi prøver så godt vi kan. Jeg er så sliten at jeg ikke orker å gi de snille kundene den beste kundeservicen jeg har i meg, jeg klarer det bare ikke. Ellers vil jeg bare takke deg som stod bak denne kunden, du som var så søt og snill, uten å gjøre noen ting. Det virket som du hadde et trøstende blikk og kunne se hvor sliten jeg er. Så dere som kommer til å handle av meg; jeg beklager for at kundeservicen ikke er den beste, jeg er deprimert, jeg får ufortjent kjeft og nedlatende ord. Når du er ferdig med meg, går du sikkert videre for å kjefte på en annen ansatt som kanskje har det verre enn meg. Jeg ber deg, ikke hiss deg opp, ikke glem folkeskikken din og tro på oss. 41
Sommernatt Skrevet 16. desember 2015 #8932 Skrevet 16. desember 2015 Uff, føler jeg fører hovedpulsåren i denne tråden nå, men jeg merker at dette egentlig gjør meg veldig deprimert. Det toppet seg nok på den siste posten, og etter det har jeg ikke orket noe særlig. Når du forlater jobb, og ber de resterende ansatte som skal jobbe kveld om å vaske gulv, fordi det trengs. Hva kommer jeg til i dag? En reol hvor det ser ut som noen har hevet en bøtte med jord over alle varene, kasseområdet ser ut som et takras, og det er tydelig gjørme i hele butikken. Vi ser på tallene fra i går kveld, 0% dvs, ingen kunder mellom 8 og 9. Julerushet har enda ikke slått inn for fult hos oss. Jeg hadde en ansatt som kom for sent, ikke ringte han meg, eller sjefen og dette i helgen. Jeg ba dem om å gjøre ting, fikk ingen respons. Dette skjer på en daglig basis, jeg ber dem om å gjøre noe, blir det gjort? Nei. Nå trår de over grensen min, og jeg sier i fra til sjefen - de får advarsel begge to, hva ender det i? Nå er de pisssure på meg, fordi jeg gjør jobben min. Disse to kan ikke varene vi selger, selv om de har vært der lenger enn meg. Det topper seg når jeg har kunder som kommer inn å kjefter på meg, for ting jeg ikke har sagt. "Å joda, det er deg!! Deg husker jeg igjen!!" Når det ikke var meg, men en ansatt som ligner. Det er så tøft å få kjeft rett i trynet hver.eneste.dag. For tiden er jeg så sliten at jeg egentlig har begynt å tenke: Hva er vitsen? Hva er det med meg? Jeg mister vekt, klarer ikke å glede meg over små ting lenger. I tillegg til å ha en forkjølelse hengende over meg, jeg orker ikke mer. Så kjære kunder, jeg ber dere; Om jeg sier at det ikke er meg, eller forsåvidt andre ansatte som sier at det må ha vært en annen, tro på det, og ikke hiss deg opp. Du vet ikke hva vi bak kassen gjennomgår på en daglig basis. Enkelte av oss drar hjem for å sove, stå i dusjen og tenke over hvor kjipt livet er, fordi de vet godt med seg selv at "i dag blir det enda en dag med bare kjeft, ufortjent kjeft" Ikke kjeft for oss når det kommer til priser, ikke kjeft på oss fordi vi ikke kan hjelpe deg øyeblikkelig. Vi prøver så godt vi kan. Jeg er så sliten at jeg ikke orker å gi de snille kundene den beste kundeservicen jeg har i meg, jeg klarer det bare ikke. Ellers vil jeg bare takke deg som stod bak denne kunden, du som var så søt og snill, uten å gjøre noen ting. Det virket som du hadde et trøstende blikk og kunne se hvor sliten jeg er. Så dere som kommer til å handle av meg; jeg beklager for at kundeservicen ikke er den beste, jeg er deprimert, jeg får ufortjent kjeft og nedlatende ord. Når du er ferdig med meg, går du sikkert videre for å kjefte på en annen ansatt som kanskje har det verre enn meg. Jeg ber deg, ikke hiss deg opp, ikke glem folkeskikken din og tro på oss. Det å jobbe i butikk var det som fikk begeret til å renne over for meg. Jeg hadde nok anlegg til å bli deprimert før jeg begynte, men det tok virkelig knekken på meg. At folk kan være så ufyselig for at det ikke går an å betale med MasterCard, at noen kan bli så sinte på at jeg regnet feil pris på 70 % avslag på osten din og når du ser at tårene mine begynner å renne fordi jeg er et vrak og du bare fortsetter med tiraden din da er det faen meg nok. Jeg kan aldri jobbe i et service-yrke igjen fordi jeg vet at jeg ikke takler det. Hadde vondt i magen hver dag fordi jeg visste at jeg måtte dra på jobb. All ære til dere som jobber i servicenæringen! Jeg prøver alltid å være den perfekte kunde og det håper jeg at får dere til å holde ut fordi vi trenger dere! 12
Lista Skrevet 16. desember 2015 #8933 Skrevet 16. desember 2015 Hvor får du 5 kg fra? Kunden sa hun skulle ha 20 pølser, så skriver hun at pølsene koster 19,- og det var 500g.Eh, fordi det står at hun ville ha 10 julepølser a 500 gram? Hun skulle ha 20 gjester, ikke 20 pølser. 1
Nuttery Skrevet 16. desember 2015 #8934 Skrevet 16. desember 2015 Takk til alle tippekunder som tester tålmodigheten min. Kunde: Jeg skal ha en lotto.Meg: Okei, det blir 50 kr da. Kunde: Jeg skal ha en lotto på et annet kort også, bare legg det sammen, jeg betaler alt etterpå.Meg: Det går dessverre ikke, du må betale på dette kortet før jeg kan avslutte, og du kan spille på det andre kortet. Kunde: Nei, jeg skal betale for begge samtidig.Meg: Det går ikke, du må betale for denne lottoen først.Kunde: Dette er tull, du gjør det feil, dette må dere fikse. Lær deg tippingen jente.. blablaMeg: Det er faktisk ingenting jeg kan gjøre med det. Det er bare er sånn. Du MÅ betale før jeg kan avslutte :))))Kunde: NEII! Du tar feil, jeg skal betale for lotto på begge kortene samtidig. For et tull. Du må lære deg dette.Meg: Som sagt, det går ikke. Jeg kan ikke avslutte her sånn at du kan spille på et andre kortet før ETTER du har betalt. Kunde: Neineinei få snakke med noen andre. Jeg skal bare betale en gang, på to forskjellige kort. Til slutt ble jeg bare så lei at:Kunde: Vet du hva, det går ikke, uansett hvem som prøver. Hvis du har et problem med betalingssystemet får du ringe norsk tipping!Og da ga han seg Men altså hva er problemet? Hvorfor ikke bare betale de 50 kronene først, så kan du få spille på det andre kortet og betale 50 kroner der. Hvorfor skal du absolutt betale 100 kroner en gang heller? Hvorfor innser du ikke at du tar feil??? Åhhh...Anonymkode: 08c4e...3caHvor jobber du? Vi kan ta betaling på ting tatt fra forskjellige kort samtidig.. 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #8935 Skrevet 16. desember 2015 Jeg har et spørsmål til dere som jobber hos rema, kiwi etc. Når jeg handler så sier jeg ja til pose. Men så går det litt i surr hos de i kassen, så de glemmer å slå den inn, og glemmer å gi meg pose. De har posen bak disken, altså jeg henter det ikke selv. Når jeg spør etter pose etterpå, for de bruker å sende den ned båndet mens jeg betaler. Men de gangene de har glemt det så gjør de ikke det. Så da sier jeg "unnskyld kan jeg få en pose?" Da bruker jeg å tilby de 1 krone, men de sier alltid "Neida det går bra". Er det frekt av meg å tilby denne 1 kroningen? Føler jeg gjør noe galt, siden de ikke tar imot den... Dette skjer vær gang. Jeg bruker alltid å ta imot pose, for de passer perfekt i søppeldunken, også bruker jeg alltid å kjøpe litt mer enn det jeg klarer å bære i hendene. Dette gjør de når jeg selv glemmer å spør om pose, hvis de ikke spør om det. Noe de som oftest gjør hos nærbutikken. Men nå og da glemmer de det, og da glemmer jeg det helt til jeg er ferdig med å betale. Så da spør jeg og tilbyr de 1 krone, men de vil ikke ha den Får så dårlig samvittighet, for jeg føler jeg snylter de for penger. Det er ikke ofte det skjer altså. Maks 5 ganger i løpet av ett år. Så når jeg har fått ett par gratis poser så tar jeg ikke imot vekslepenger som er rundt 5-10kr senere. For å gjøre opp for meg selv. Det er ikke frekt etter min mening, men da pleier jeg å være grei og si at det går bra. MEN det spørs også helt hvordan scenarioet er i forkant forsåvidt. Mange som er ganske sleipe og sier nei til pose, også skal de ha en allikevel. Selv om jeg da klart og tydelig spurte to ganger. Hvis de har betalt med kort så gidder jeg ikke en gang å si noe, men viser vel litt at jeg blir irritert. Betaler de kontant og jeg har gitt de tilbake penger så får de vær så god å betale også. En ting er jo når vi som ansatte glemmer å spørre, da tar jeg den litt på min kappe. Samtidig så må man som kunder huske å si i fra også, for det går noen ganger ganske fort i svingende midt julerushet. Men skjønner at det også som kunde kan være vanskelig, for man tenker oftest på å finne frem kort/kontant for å betale. Anonymkode: ffdcd...054 2
Brimi Skrevet 16. desember 2015 #8936 Skrevet 16. desember 2015 Eh, fordi det står at hun ville ha 10 julepølser a 500 gram? Hun skulle ha 20 gjester, ikke 20 pølser. Haha, jeg leste 20 pølser xD Men kommentaren min står enda, 250g per pers er ganske mye pølse.
missdior Skrevet 17. desember 2015 #8937 Skrevet 17. desember 2015 Kunder som ikke sjekker prisen på varen før de kommer i kassen..... "hæ, så dyrt???! jeg skal ikke ha den! " neivel, takk skal du ha, da blire feilslag på meg.... 9
smalls Skrevet 17. desember 2015 #8938 Skrevet 17. desember 2015 (endret) Uff, føler jeg fører hovedpulsåren i denne tråden nå, men jeg merker at dette egentlig gjør meg veldig deprimert. Det toppet seg nok på den siste posten, og etter det har jeg ikke orket noe særlig. Når du forlater jobb, og ber de resterende ansatte som skal jobbe kveld om å vaske gulv, fordi det trengs. Hva kommer jeg til i dag? En reol hvor det ser ut som noen har hevet en bøtte med jord over alle varene, kasseområdet ser ut som et takras, og det er tydelig gjørme i hele butikken. Vi ser på tallene fra i går kveld, 0% dvs, ingen kunder mellom 8 og 9. Julerushet har enda ikke slått inn for fult hos oss. Jeg hadde en ansatt som kom for sent, ikke ringte han meg, eller sjefen og dette i helgen. Jeg ba dem om å gjøre ting, fikk ingen respons. Dette skjer på en daglig basis, jeg ber dem om å gjøre noe, blir det gjort? Nei. Nå trår de over grensen min, og jeg sier i fra til sjefen - de får advarsel begge to, hva ender det i? Nå er de pisssure på meg, fordi jeg gjør jobben min. Disse to kan ikke varene vi selger, selv om de har vært der lenger enn meg. Det topper seg når jeg har kunder som kommer inn å kjefter på meg, for ting jeg ikke har sagt. "Å joda, det er deg!! Deg husker jeg igjen!!" Når det ikke var meg, men en ansatt som ligner. Det er så tøft å få kjeft rett i trynet hver.eneste.dag. For tiden er jeg så sliten at jeg egentlig har begynt å tenke: Hva er vitsen? Hva er det med meg? Jeg mister vekt, klarer ikke å glede meg over små ting lenger. I tillegg til å ha en forkjølelse hengende over meg, jeg orker ikke mer. Så kjære kunder, jeg ber dere; Om jeg sier at det ikke er meg, eller forsåvidt andre ansatte som sier at det må ha vært en annen, tro på det, og ikke hiss deg opp. Du vet ikke hva vi bak kassen gjennomgår på en daglig basis. Enkelte av oss drar hjem for å sove, stå i dusjen og tenke over hvor kjipt livet er, fordi de vet godt med seg selv at "i dag blir det enda en dag med bare kjeft, ufortjent kjeft" Ikke kjeft for oss når det kommer til priser, ikke kjeft på oss fordi vi ikke kan hjelpe deg øyeblikkelig. Vi prøver så godt vi kan. Jeg er så sliten at jeg ikke orker å gi de snille kundene den beste kundeservicen jeg har i meg, jeg klarer det bare ikke. Ellers vil jeg bare takke deg som stod bak denne kunden, du som var så søt og snill, uten å gjøre noen ting. Det virket som du hadde et trøstende blikk og kunne se hvor sliten jeg er. Så dere som kommer til å handle av meg; jeg beklager for at kundeservicen ikke er den beste, jeg er deprimert, jeg får ufortjent kjeft og nedlatende ord. Når du er ferdig med meg, går du sikkert videre for å kjefte på en annen ansatt som kanskje har det verre enn meg. Jeg ber deg, ikke hiss deg opp, ikke glem folkeskikken din og tro på oss. Jeg jobbet i butikk da jeg studerte og ALDRI mer! Har aldri fått så mye kjeft før i hele mitt liv. Det var faktisk noen ganger (i starten) hvor jeg måtte inn på bakrommet for å tørke tårer. Ikke gøy når man gruer seg til jobb for man vet man kommer til å få kjeft og føle seg som dritt. Jeg ble heldigvis mer hardhudet etterhvert, men det er tøft å bli kjeftet på og alt du gjør er galt. Noen kunder var ufyselige. Det var mest de eldre som ikke kunne oppføre seg. Pensjonister. Sure , gretne gubber og kjerringer. Endret 17. desember 2015 av smalls 16
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 17. desember 2015 #8939 Skrevet 17. desember 2015 (endret) AnonymBruker skrev (På 16.12.2015 den 23.17): Det er ikke frekt etter min mening, men da pleier jeg å være grei og si at det går bra. MEN det spørs også helt hvordan scenarioet er i forkant forsåvidt. Mange som er ganske sleipe og sier nei til pose, også skal de ha en allikevel. Selv om jeg da klart og tydelig spurte to ganger. Hvis de har betalt med kort så gidder jeg ikke en gang å si noe, men viser vel litt at jeg blir irritert. Betaler de kontant og jeg har gitt de tilbake penger så får de vær så god å betale også. En ting er jo når vi som ansatte glemmer å spørre, da tar jeg den litt på min kappe. Samtidig så må man som kunder huske å si i fra også, for det går noen ganger ganske fort i svingende midt julerushet. Men skjønner at det også som kunde kan være vanskelig, for man tenker oftest på å finne frem kort/kontant for å betale. Anonymkode: ffdcd...054 Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Snadder Skrevet 17. desember 2015 #8940 Skrevet 17. desember 2015 I dag på jobb var det flere utrivelige kunder. Jeg sier "Hei" når de kommer inn og smiler. Rett og slett for å Være hyggelig. Men hva blir jeg møtt med. Jo kunder som glefser tilbake at "æ bare ser" "æ vil ikke ha noe hjelp" Jeg ville jo bare være hyggelig å hilse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå