Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Så var det kunden som kom inn i instrumentbutikken og sa til han i kassa at hun gjerne vil ha bleket og farget håret og lurte på om han hadde mulighet til å ta det i dag? Alle gitarene som hang på veggene og pianoene som sto utover hele butikken gjorde ikke at hun skjønte at hun hadde gått feil.

Anonymous poster hash: 17717...2d4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så var det kunden som kom inn i instrumentbutikken og sa til han i kassa at hun gjerne vil ha bleket og farget håret og lurte på om han hadde mulighet til å ta det i dag? Alle gitarene som hang på veggene og pianoene som sto utover hele butikken gjorde ikke at hun skjønte at hun hadde gått feil.

Anonymous poster hash: 17717...2d4

Skulle ha gått til specsavers?

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trappetroll

Vel, tok en mann i å stjele hin dagen. Jeg ba han om å legge fra seg varene, og bli med meg på bakrommet slik at jeg kunne ringe butikksjefen. Men han tok istedenfor og kastet alle varene på meg og begynte å løpe. I mens hadde den andre jeg jobbet med ringt til vekterne, (de er litt av noen amøber), og de ba oss om å fikse det, så kunne de komme opp etterpå.

Heldigvis kom butikksjefen fra nabobutikken tilbake med tyven.

Hva hadde tyven å si til sitt forsvar?

Jo," han skulle bare låne lekene for å se om barna likte dem. Så skulle han betale for dem!"

Jeg låner ofte melk fra rema jeg. Må jo se om den smaker godt før jeg betaler for den!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du på KappAhl?

Anonymous poster hash: 212c7...eea

Haha, ja! Ikke så vanskelig å gjette sikkert.

Anonymous poster hash: aad5a...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja! Ikke så vanskelig å gjette sikkert.

Anonymous poster hash: aad5a...460

Jeg jobbet der før når det var Coop medlemskort som gjaldt :P

Hadde en gang en kunde som kom til kassen med en stor haug med klær. Noe barneklær, noe til dame og masse forskjellige størrelser til menn. Slo inn alt på kassen og sluttsummen ble nærmere 10.000kr. Jeg lot henne betale og la tingene i pose.

Ca 20 minutter senere kommer det en mann tilbake med alle posene og ber om å få tilbake pengene for klærne. Det viste seg at hun som handlet var datteren hans som visstnok hdde rømt fra et mental sykehus. Vi hadde langt ifra så masse penger i kassen så det endte med at han måtte komme tilbake fire dager på rad for å fordele utbetalingene for retur.

Det ble litt tungvint og ekstra styr, men det ordnet seg til slutt :)

Anonymous poster hash: 212c7...eea

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet der før når det var Coop medlemskort som gjaldt :P

Hadde en gang en kunde som kom til kassen med en stor haug med klær. Noe barneklær, noe til dame og masse forskjellige størrelser til menn. Slo inn alt på kassen og sluttsummen ble nærmere 10.000kr. Jeg lot henne betale og la tingene i pose.

Ca 20 minutter senere kommer det en mann tilbake med alle posene og ber om å få tilbake pengene for klærne. Det viste seg at hun som handlet var datteren hans som visstnok hdde rømt fra et mental sykehus. Vi hadde langt ifra så masse penger i kassen så det endte med at han måtte komme tilbake fire dager på rad for å fordele utbetalingene for retur.

Det ble litt tungvint og ekstra styr, men det ordnet seg til slutt :)

Anonymous poster hash: 212c7...eea

Denne var bare trist.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber i klesbutikk, og her om dagen kom det inn en dame som hadde kjøpt for stor skjorte til sin mann til jul (i samme kjede, bare en annen butikk i landet), og ville bytte størrelse. Jeg så med en gang at vi ikke hadde den skjorten, og sa det til henne.

"Men de på den andre butikken sa jeg kunne bytte skjorten her i byen også"

Meg: "Ja, det kan du, men det hender at vi ikke får inn helt de samme varene"

Hun: "Men dere må jo ha skjorten, det er jo samme butikk!"

Meg: Ja, det er samme butikk men som sagt så får vi ikke inn de samme varene alltid."

Hun: "Da leverer jeg den inn og får igjen pengene!"

Meg: "Vi kan dessverre ikke ta imot denne varen, i og med at vi ikke har den i sortimentet vårt, men hvis du vil kan jeg ringe de andre butikkene i byen og høre om de har den?"

Hun: "Jeg har da bedre ting å gjøre enn å dra fra butikk til butikk for å bytte den jævla skjorten!"

Meg: "Ok, men det er dessverre ikke noe mer jeg kan gjøre."

Hun: "Elendig service! Da leverer jeg skjorten til Fretex, er jo bare en skjorte!

Meg: "Ok, da får du gjøre det.

Hun: "Bryr meg ikke noe om denne skjorten uansett."

Så rev hun skjorten ut av armene mine og stormet ut. Hun nevnte flere ganger at hun skulle levere skjorten til fretex om hun ikke kunne bytte, som om hun ville prøve å fornærme meg. Hallo, det er ikke slik at jeg blir lei meg og såret om de leverer klærne våre til fretex... Det er da mye bedre enn å bli kastet.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Jobber i klesbutikk, og her om dagen kom det inn en dame som hadde kjøpt for stor skjorte til sin mann til jul (i samme kjede, bare en annen butikk i landet), og ville bytte størrelse. Jeg så med en gang at vi ikke hadde den skjorten, og sa det til henne.

"Men de på den andre butikken sa jeg kunne bytte skjorten her i byen også"

Meg: "Ja, det kan du, men det hender at vi ikke får inn helt de samme varene"

Hun: "Men dere må jo ha skjorten, det er jo samme butikk!"

Meg: Ja, det er samme butikk men som sagt så får vi ikke inn de samme varene alltid."

Hun: "Da leverer jeg den inn og får igjen pengene!"

Meg: "Vi kan dessverre ikke ta imot denne varen, i og med at vi ikke har den i sortimentet vårt, men hvis du vil kan jeg ringe de andre butikkene i byen og høre om de har den?"

Hun: "Jeg har da bedre ting å gjøre enn å dra fra butikk til butikk for å bytte den jævla skjorten!"

Meg: "Ok, men det er dessverre ikke noe mer jeg kan gjøre."

Hun: "Elendig service! Da leverer jeg skjorten til Fretex, er jo bare en skjorte!

Meg: "Ok, da får du gjøre det.

Hun: "Bryr meg ikke noe om denne skjorten uansett."

Så rev hun skjorten ut av armene mine og stormet ut. Hun nevnte flere ganger at hun skulle levere skjorten til fretex om hun ikke kunne bytte, som om hun ville prøve å fornærme meg. Hallo, det er ikke slik at jeg blir lei meg og såret om de leverer klærne våre til fretex... Det er da mye bedre enn å bli kastet.

Tror Fretex ville blitt veldig glad for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhørt på apoteket. Dama skulle kjøpe noe hudkrem til sin datter:

Kunde: Åssen hudkrem trenger datteren min?

Butikkdame: Det spørs åssen huden hennes er.

Kunde: Hun er 17 år

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Kunden tok en bunke poser. Jeg spurte hvor mange. Hun svarte 6-7 stk. "Men jeg jobber her så jeg får de vel gratis?" Jeg har aldri sett at hun har vært på jobb, men hun har handlet hos oss før. Hun hadde små barn, så kanskje hun var i permisjon? Trodde uansett ikke det var en norm at ansatte fikk gratis poser :vetikke:

Anonymous poster hash: 6a2f7...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann handlet dagligvarer sammen med de gamle foreldrene hans. Etter en stund kom en ny kunde med lik blomst, og da kom jeg på at jeg hadde sett denne mannen med foreldre ha en slik i vognen uten at jeg fikk den opp på båndet.

Men etter ca. 10 min. kom denne mannen til meg for å vise at han hadde fått garantilapp på et elektronikkprodukt han hadde kjøpt. Javel? - Hva slags interesse har jeg av det?? Uansett spurte jeg han om de hadde kjøpt en orkide. Han sa ja. Jeg ba om å få se kvitteringen; ingen orkide der... Han pekte og sa at her sto den. (øreavrunding er ikke det samme som orkide :opplyser: ) Han sa at han kunne betale for den. Men blomsten hadde mora tatt med seg, og han visste ikke prisen. Jeg søkte opp, og vi har omtrent 20 orkideer med priser som varierer stort. Han skjelte meg ut og sa at jeg som jobbet der måtte jo vite hva prisen var! :kjefte: Kunden bak i køen forsvarte meg. Det endte med at jeg måtte løpe til blomsteravdelingen å hente en lik blomst for å skanne den (selv om jeg egentlig hadde lyst å ta en jeg visste var dyrere, i og med at de prøvde å snike den med seg... :dry: )

Neste kunde var og veldig sint pga prisen på noe garn og det var blitt utsolgt på tilbud og at de ikke var på tilbud lenger. Hun så hun hadde klagt og klagt, og skulle klage enda mer til denne butikkjeden. :frustrert:

Jeg var så satt ut etter disse to kundene at jeg skjønner ikke hvordan jeg klarte meg den første timen etter... :klo:



Anonymous poster hash: 6a2f7...701
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Kunden tok en bunke poser. Jeg spurte hvor mange. Hun svarte 6-7 stk. "Men jeg jobber her så jeg får de vel gratis?" Jeg har aldri sett at hun har vært på jobb, men hun har handlet hos oss før. Hun hadde små barn, så kanskje hun var i permisjon? Trodde uansett ikke det var en norm at ansatte fikk gratis poser :vetikke:
Anonymous poster hash: 6a2f7...701 </p>
Jeg har aldri jobbet et sted der det er ok at de ansatte får gratis poser.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri jobbet et sted der det er ok at de ansatte får gratis poser.

Ikke? Hm. Vi tar med poser og miljønett gratis hos oss.

Anonymous poster hash: 4eb62...b52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forresten en litt småteit kunde i dag.

Vi hadde et produkt med 30 flerfargede blomster for 150 kr, og tre pakker (med 7) ensfargede (men man kunne mixe) for 120.

Kunden kommer og spør om prisene, svarer seg selv før jeg sier noe og konkluderer med: "ja, tar jeg de tre, så får jeg vel ikke to i en og en alene, sånn service får jeg ikke da nei, Okei...!" Og gikk.

Skjønner meg ikke på folk som ikke lar meg svare. Såklart hadde jeg pakket den inn akkuratt som hun ønsker. Årh...

Endret av Pompom
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trappetroll

I dag har vært en drittdag.

Alle de ekle kundene som var før jul, gikk tydeligvis bare i dvale en stund, for så å komme sterkt tilbake i dag. Alle på en gang..

En dame spurte meg om vi hadde en bestemt vare.

Jeg svarte at jeg kunne vise henne hvor den stod.

"Her står den!"

"Å. Det står ikke på esken at det er den."

"Nei, men det er denne. Vi har fått informasjon fra leverandør osv."

"Jeg tror deg ikke. Jeg skal GUUUUUUUGLE!"

"Helt i orden 😊"

"Jeg stoler ikke på deg. Jeg går et annet sted!"

Ehh? Javel...?

"Jeg skal ha 50% på denne!"

"Det kan jeg dessverre ikke gi. Varen har akkurat kommet i butikk."

"Jeg SKAL ha noe avslag!!!!"

"Hvorfor mener du det?"

"Fordi jeg har handlet her fleeeeeere ganger før vel!!!"

Fint det..

Endret av Trappetroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg snakket nylig med en far som lurte på om jeg kunne finne et mobilnummer han hadde ringt til en gang i august (trodde han) i 2002?

De hadde nemlig fått en kattunge fra vedkommende med det nummeret, og nå var katten død, og så ville de så gjerne ha en katt fra samme sted.

Ehm. Søt tanke da, siden de tydeligvis var storfornøyd med katten og de som de fikk den fra i 2002. Men nei, jeg kan dessverre, under ingen omstendigheter, fremskaffe minst 12 år gammel samtaleinformasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til, den er kaaanskje litt på siden, siden både jeg og "den dumme" er kunder i en kafe, men tråden trenger litt liv, så deler likevel.

En veninne og jeg var ute på reise, jeg satt ved et bord på den ganske overfylte kafeen. Det var et ganske stort bord som egentlig hadde 4 stoler, men to var tatt av noen andre gjester, så det var kun min stol, og reisepartneren min sin som stod ved bordet. Det her var i utlandet, men på et sted hvor man ikke kan forvente å snakke norsk uten å bli forstått.

Hun satt ikke ved bordet da dette skjedde, men hadde lagt fra seg vesken sin på stolen. Jeg satt og drakk kaffe og spilte candy crush på mobilen min, da jeg hører, på høy, suuuuur, klar norsk, rett ved siden av meg;

"Ååh, sjekk her a. Folk er så idiotiske. Det er jo masse plass, men folk skal absolutt bare breie seg utover" (Her følger jeg med på dama i sidesynet) "Som hu her *peker på meg*; se hun bare legger veska si på stolen, når noen andre kunne sitti der! Jævlig teit!"

Og jeg titter såvidt opp fra telefonen min, og svarer;

"Det er venninnen min som sitter der, men hun er en tur på do. Om du finner noen ledige stoler, må dere gjerne sette dere ved bordet vårt, men ellers kan jeg ikke hjelpe deg".

Kanskje ikke så veldig dumt når jeg leser det nå, men det var skikkelig surt og "ovenifra og ned"-måte å si det på. Sånn, "jeg er 90% sikker på at du forstår hva jeg sier derfor snakker jeg ekstra høyt for at du skal føle deg utilpass men du kommer nok ikke til å svare meg uansett fordi du er ung, og jeg er voksen og har mer autoritet"-måte å si det på.

Eller så var hun bare kjerring og trodde ikke jeg kom til å forstå henne.

Gøy at jeg klarte å svare henne er det uansett.

Hahahaha! Hva slags reaksjon fikk du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet på kafé i tenårene. Ei dame kom innom ett par ganger i uka med sønnen sin (han var kanskje 7 år eller rundt det).

Sønnen likte selvfølgelig ikke NOE på menyen, men det stoppet dem ikke. Hun bare bjeffet hva han skulle ha. Greit nok.

Besøk 1: "Han vil ha pannekaker med blåbærsylt".

Jeg tar en skje blåbærsylt på pannekakene og servere. Det var FEIL, han skulle ha syltetøyet i en skål ved siden av så han kunne ta på så mye han hadde lyst på selv! Jeg tar pannekakene tilbake, og gir dem nye.

Besøk 2: "Han skal ha det samme som sist!"

Jeg husker ikke hva han hadde sist, og ber henne si hva det var. Jeg får en utskjelling, for det skulle jeg ha husket!

Besøk 3: Jeg spør om han skal ha det samme som sist. Nei, det skal han ikke! I fag vil han ha sukker på!

Besøk 4: "Og så pannekaker til ham", sier hun. Jeg spør om han skal ha blåbærsylt eller sukker. "Blåbærsylt vel!" svarer hun.

Besøk 5: "Han skal ha pannekaker", sier hun. Jeg spør hva han skal ha på. "Det vet vel ikke jeg! Du får spørre ham!" er svaret...

Besøk 6: Først vil han ha sukker på. Så ombestemmer han seg og vil ha blåbær. Greit det.

Besøk 7: Hun snakker i mobilen mens hun bestiller, og sier bare "det vanlige!" Jeg gir sønnen pannekaker, servert med blåbærsylt og sukker i hver sin skål så de kan velge selv. Får kjeft, det var visst "jævlig dårlig service" at jeg ikke avbrøt telefonsamtalen hennes for å spørre hva han skulle ha på.

Etter 3-4 år i jobben, der hun holdt på slik HVER gang de var innom, kjente jeg at det kokte i topplokket bare jeg så dama. Helt utrolig at jeg klarte å aldri svare henne noe frekt/nebbete.

Jeg synes faktisk du burde ha bedt henne om å snakke til deg på en respektfull måte. Er så lei av den antagelsen at vi i serviceyrker ikke har rett på en godt arbeidsmiljø....men på den andre siden hadde vel ikke den kjerringa der taklet det så bra heller. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk du burde ha bedt henne om å snakke til deg på en respektfull måte. Er så lei av den antagelsen at vi i serviceyrker ikke har rett på en godt arbeidsmiljø....men på den andre siden hadde vel ikke den kjerringa der taklet det så bra heller. :P

Jeg er helt enig med deg. Jeg gjorde det et par ganger også, på en høflig måte, men det hjalp aldri. Enten ble hun poddesur, klagde til sjefen min, eller bare svarte "jeg har en dårlig dag!" (det var det nærmeste jeg kom en beklagelse). Sjefen var enig i at hun var ufin, men samtidig veldig opptatt av å beholde stamkunder (synd for meg, men selvfølgelig forståelig).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...