Lady Skrevet 9. november 2014 #6661 Del Skrevet 9. november 2014 En kunde ba meg en gang om å pakke inn blomsten hennes i teflon. Noe jeg lo godt av i ettertid. Men så klarte jeg, etter 10+ timer på jobb og lite mat, å forklare et barn at vi pakket inn blomstene med teflon. Pappan stod bare og nikket. Jeg var greit flau når det endelig gikk opp for meg hva jeg hadde sagt. Jeg skjønte den ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanami Skrevet 9. november 2014 #6662 Del Skrevet 9. november 2014 Jeg skjønte den ikke? Jeg skrev her tidligere om en dum kunde som ba meg pakke inn blomsten i teflon, metallbelegget i bunnen av gryter. Hun mente såklart cellofan. Men så klarte jeg å si akkuratt det samme selv, selv om jeg vet veldig godt forskjellen på teflon og cellofan 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 9. november 2014 #6663 Del Skrevet 9. november 2014 Jeg skrev her tidligere om en dum kunde som ba meg pakke inn blomsten i teflon, metallbelegget i bunnen av gryter. Hun mente såklart cellofan. Men så klarte jeg å si akkuratt det samme selv, selv om jeg vet veldig godt forskjellen på teflon og cellofan Teflon er ikke metall, men plast. Den trenger ikke være hard, som i grytebunner, men kan også utformes som matte eller duk, gjerne kombinert med silikon, og kan brukes som "bakepapir" eller evighetsunderlag når en steiker pizza. Så det låt kanskje ikke sååå på viddene, bare litt... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 9. november 2014 #6664 Del Skrevet 9. november 2014 Fordi jeg er litt sløv... Tar du sprøyter? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanami Skrevet 9. november 2014 #6665 Del Skrevet 9. november 2014 Teflon er ikke metall, men plast. Den trenger ikke være hard, som i grytebunner, men kan også utformes som matte eller duk, gjerne kombinert med silikon, og kan brukes som "bakepapir" eller evighetsunderlag når en steiker pizza. Så det låt kanskje ikke sååå på viddene, bare litt... Hmm! Kanskje jeg ikke var så fjern som jeg først trodde Men det er vel ikke helt gjennomsiktig og blankt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Skrevet 9. november 2014 #6666 Del Skrevet 9. november 2014 Jeg skrev her tidligere om en dum kunde som ba meg pakke inn blomsten i teflon, metallbelegget i bunnen av gryter. Hun mente såklart cellofan. Men så klarte jeg å si akkuratt det samme selv, selv om jeg vet veldig godt forskjellen på teflon og cellofan Åh haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 10. november 2014 #6667 Del Skrevet 10. november 2014 Tar du sprøyter? Insulin foran hvert måltid samt langsomtvirkende kveld og morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 10. november 2014 #6668 Del Skrevet 10. november 2014 Insulin foran hvert måltid samt langsomtvirkende kveld og morgen. I august gikk vi gjennom en tragisk hendelse når broren min var dårlig til å ta insulin. Virkelig viktig å huske det 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. november 2014 #6669 Del Skrevet 10. november 2014 I august gikk vi gjennom en tragisk hendelse når broren min var dårlig til å ta insulin. Virkelig viktig å huske det Eksen min døde av det, så enda en vekker for hvor viktig det er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 10. november 2014 #6670 Del Skrevet 10. november 2014 Eksen min døde av det, så enda en vekker for hvor viktig det er! Broren min døde også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 10. november 2014 #6671 Del Skrevet 10. november 2014 Eksen min døde av det, så enda en vekker for hvor viktig det er! Broren min døde også. Trist å høre :/ Håper alle med diabetes og liknende sykdommer husker å ha med litt penger eller noe når de går ut av huset. Da jeg jobbet i butikk som 18åring visste jeg ingenting om hvor alvorlig det kunne være, og ville kanskje trodd at en som ba om brus feks ville lure til seg noe gratis.. tenker det kan sette spesielt unge ansatte i en litt vanskelig situasjon der de ikke vil gjøre noe galt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 10. november 2014 #6672 Del Skrevet 10. november 2014 Kunde rekker meg 20 euro. Meg: Du kan dessverre ikke betale med euro her. Kunde: Men jeg fikk den i banken. Meg: Det tror jeg på, men du kan ikke bruke den her. Kunde: Jeg skulle ha norske penger, nen det var dette jeg fikk. Meg: Det må du nesten ta opp med banken. Jeg kan ikke ta imot dem. Kunde: Men jeg fikk den i banken. Endte med at hun tilslutt fant frem kortet sitt og betalte med det. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #6673 Del Skrevet 10. november 2014 Ikke en DUM kunde, direkte... Men når du har kjøpt en vare med to års garanti for omtrent to år siden, og varen nylig er blitt ødelagt, og du ikke har klart å ta vare på kvitteringen og ikke er interessert i å sjekke nettbanken for å se om du finner transaksjonen der - så lurer jeg veldig på hva du tenker jeg skal gjøre? "Jadda, vi tar imot reklamasjon på absolutt alle varer uansett hvor gamle de er og uansett hvor de er kjøpt" - eller ikke. Vær nå litt selvhjulpet, da? Anonymous poster hash: 22642...db8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amananas Skrevet 11. november 2014 #6674 Del Skrevet 11. november 2014 (endret) I disse travle tider når det nærmer seg høytid ( = mye kø), kjenner jeg på hvor utrooolig irriterende det er med kunder som sliter med å telle småpengene sine. Jeg kan liksom stå og SE på en haug med mynter de har i hånda at de ikke kommer til å ha nok. Likevel skal de telle hver eneste mynt før de innser at det ikke går! Det gjelder også kunder som ikke klarer å telle f.eks. 5 og 5 enkroninger om gangen (få litt fortgang på det), men står og legger en og en mynt på disken: "En.... To.... Treeee........ Fire..... Hvor mye var det nå? Fire, ja.... Feeem............... Seks...... Syv....." Og slik går nu dagan.. Endret 11. november 2014 av Amananas 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 12. november 2014 #6675 Del Skrevet 12. november 2014 Ja det virker som at julen er tiden for å kvitte seg med mynt!! Hva skjer med det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
novacane Skrevet 12. november 2014 #6676 Del Skrevet 12. november 2014 Ja det virker som at julen er tiden for å kvitte seg med mynt!! Hva skjer med det Ja! Herregud, har fått så mye kontanter de siste dagene, bruker ÅR på oppgjøret, haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charactouy Skrevet 12. november 2014 #6677 Del Skrevet 12. november 2014 Mange som har stramt budsjett bruker kanskje kontanter til julehandel for å ha bedre kontroll? Noen legger kanskje til side kontanter/vekslepenger gjennom året for å i det hele tatt ha et julebudsjett? Ser at det er mye arbeid å ta oppgjør med mye kontanter, men er ikke det en del av gamet som butikkansatt? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #6678 Del Skrevet 12. november 2014 Mange som har stramt budsjett bruker kanskje kontanter til julehandel for å ha bedre kontroll? Noen legger kanskje til side kontanter/vekslepenger gjennom året for å i det hele tatt ha et julebudsjett? Ser at det er mye arbeid å ta oppgjør med mye kontanter, men er ikke det en del av gamet som butikkansatt? Jojo, null problem for min del iallefall med oppgjøret (alle disse kontant-folkene sparer meg også gjerne et par turer i posten for å kjøpe mynt), men det er litt ugunstig for de andre kundene sin del når man absolutt skal gi seg til å telle hundre småpenger mens det står folk i kø bak deg. Jeg blir lykkelig når det kommer kunder med 200,- i enkroninger på en rolig tirsdags formiddag i september, men midt i lørdagsrushet i november/desember hadde det vært kjekt med litt mer effektiv betaling - for de andre kundenes skyld. Anonymous poster hash: 6cedd...d3f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 12. november 2014 #6679 Del Skrevet 12. november 2014 Kunde - har du julepapir da? Meg - Ja, har dette *viserfrempapirmedsølvstjernerpå* også har vi rødt silkebånd rundt. Kunde - Ja, men jeg spurte etter JULEpapir... Det er sånn med nisser på vet du. Feirer du ikke jul eller? Meg - ................................ Jo, det gjør jeg. Men dette er butikkens eget julepapir, og det er det jeg har tilgjengelig. Kunde - Nei, da får det bare være. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chouette Skrevet 12. november 2014 #6680 Del Skrevet 12. november 2014 Kunde - har du julepapir da? Meg - Ja, har dette *viserfrempapirmedsølvstjernerpå* også har vi rødt silkebånd rundt. Kunde - Ja, men jeg spurte etter JULEpapir... Det er sånn med nisser på vet du. Feirer du ikke jul eller? Meg - ................................ Jo, det gjør jeg. Men dette er butikkens eget julepapir, og det er det jeg har tilgjengelig. Kunde - Nei, da får det bare være. Nordmenn og nisser altå De er jo så søte, men de er overalt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå