Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Dette skjedde ikke meg, men min samboer som jobber deltid i en elektronik-butikk ved siden av studiene. Har valgt å kalle historien: "Mannen med de få ord"

M er altså kunden og S min samboer.

Det kom inn en mann som skulle ha Go Pro-kamera (sånn man fester på hodet for å filme når man driver med sport etc.) og kom fram til kassen:

M: Go pro.

S: Du vil kjøpe et Go Pro-kamera?

M: Ja.

S: Da blir det 2999.- (fiktiv sum, aner ikke hva det koster)

M: Rabatt.

S: Beklager, men disse selger vi med tap så det kan jeg ikke gi rabatt på.

M: Sjefen.

S: Vil du at jeg skal hente sjefen?

M: Ja.

Samboeren min henter sjefen og mannen henvender seg til han med de magiske ordene; Rabatt.

Ble ikke noe rabatt gitt!

Han så visst helt vanlig ut med dressjakke og skjorte. Skjønner ikke at slike mennesker klarer seg i samfunnet.

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hater seriøst kunder som er duster når jeg skal pakke inn gaver!!

" Du må nesten pakke den inn til meg altså, det er en gaaaave"

"Har du gavepapir?. Ja, da pakker du inn da" (kunden spurte, og jeg svarte ja)

" Husk å ta av prislappen da!!!! *peller av prislappen selv*"

" Jeg pleier å brette kanten sånn her, ikke sånn som du gjør det"

"Hvorfor snur du pakken når du har på båndet? Se her, jeg pleier å gjøre sånn.." FUCK YOU!

"Kan du pakke den pent inn?" - nei, jeg pakker alltid gavene så stygt som jeg kan

:bond:

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På butikken min har vi hat en vikar i fruktavdelingen og hun har vært kjempe teit å bestilit en million bananer i pose, og de ble brune selvfølgelig siden vi ikke klarte å selge alle. (Gul med brune flekker, helt fin inni) men kunne ikke selge de til full pris så det ble 5 kr kiloen.

Så kom en mann og ga meg en banan og sa "denne bataler jeg ikke får!". Neivel tenkte jeg, unødvendig å ta den med ned til meg i kassen da!

Men så betalte mannen det andre han skulle ha, og tok banan jeg la forann meg i kassen! Han bøyde seg over skjermen på kassa og tok den å spiste den! Jeg ble så paff å bare sto der! Angrer skikkelig på at jeg ikke sa noe da! Noen as!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står ett par og vurderer hva slags mat de skal kjøpe. Mannen sier: "Vi kan jo ta en burger." Dama: "Er den gjennomstekt da?"

hahaha nei selvfølgelig ikke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står ett par og vurderer hva slags mat de skal kjøpe. Mannen sier: "Vi kan jo ta en burger." Dama: "Er den gjennomstekt da?"

hahaha nei selvfølgelig ikke.

Uhm.. Hæ? Var du ironisk, eller er den faktisk ikke gjennomstekt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm.. Hæ? Var du ironisk, eller er den faktisk ikke gjennomstekt?

selvfølgelig var det ironi. rå burger på bensinstasjon er vel heller unormalt..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mer stress for deg å måtte foreta flere handler, eller å bare la kunden få den rabatten...

Rabatten går inn automatisk. Får dessverre ikke lov av ledelsen. Er jo en grunn til at det er 2 for 1 og ikke 50%, fordi vi skal tjene mer. Personlig kunne jeg gjerne gjort det sånn, men får ikke lov.

Uansett, poenget mitt var bare at det tydeligvis er et vanskelig konsept å forstå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi har et 3-for-2 tilbud hos oss får en faktisk gjennomsnittsprisen av de tre varene gratis. Altså om det er tre pølsepakker som koster 50 - 75 - 100 så får en faktisk 75,- i avslag... Og da vi hadde noe mer ala det du snakker om - 2 for 1 - la vi det inn i systemet slik at dersom en kjøpte to varer til 100 kroner og 2 varer til 50 kroner fikk en av hver (altså en til 50 kr og en til 100 kr) gratis.

Men altså selve det at kundene ikke forstår hvorfor prisen deres blir som den blir er ganske typisk for kunder (altså helt idiotisk), men selve prisproblemet kan lett ordnes selv om det garantert ikke er noe vi som sitter i kassen bare kan ordne.

Spørs jo om det står "Vi spanderer den billigste" eller ikke, og det gjør det hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig var det ironi. rå burger på bensinstasjon er vel heller unormalt..

Det er jo en mellomting mellom rå og gjennomstekt da. På hard rock foreksempel, er hamburgerne litt rosa inni, altså ikke gjennomstekt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en mellomting mellom rå og gjennomstekt da. På hard rock foreksempel, er hamburgerne litt rosa inni, altså ikke gjennomstekt.

Ja, men ikke på bensinstasjon. Da er de helt vanlige. På restauranter er det vanlig å ha muligheten til å bestille medium stekt kjøtt. Selvfølgelig, hvis noen SPØR etter medium stekt burger så skal de få det, men å lure på om burgerne i det hele tatt er gjennomstekt syns jeg var litt rart... Det sier liksom seg selv :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo om det står "Vi spanderer den billigste" eller ikke, og det gjør det hos oss.

Hos oss slår vi inn alt på samme handel så slipper kunden å handle to ganger. Ved f.eks 3 for 2 og kunden tar tre ting til 299 kr og tre til 199kr får de en til 299kr og en til 199kr :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rabatten går inn automatisk. Får dessverre ikke lov av ledelsen. Er jo en grunn til at det er 2 for 1 og ikke 50%, fordi vi skal tjene mer. Personlig kunne jeg gjerne gjort det sånn, men får ikke lov.

Uansett, poenget mitt var bare at det tydeligvis er et vanskelig konsept å forstå :P

Vel, det står jo 2 for 1, ikke 8 for 4. Jeg ser det som en selvfølge at betjeningen (uavhengig av hvordan system dere har i kassa) fikser det for meg. Og jeg har aldri opplevd at det ikke har skjedd.

Hvilken butikk er det du jobber i forresten, hvor ledelsen tydeligvis anser dette som en taktikk for å få mer inntjening? Det hadde vært interessant å vite ettersom flere andre her sier at deres butikker ikke har det slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det at de spanderer den billigste så gjør de jo det, da er det jo kundens ansvar å evt dele det opp om man skal ha dyre ting billig, verre enn det er det ikke! Som på Kiwi, der får man den dyreste pakken med bind/tamponger gratis, men jeg går ikke rundt og passer på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunde: Jeg skal ha en stor softis med krokan.

Meg: Den er grei. Vil du ha kjeks eller beger? :)

Kunde: Beger..

Meg: Okei :) *Lager softisen, plasserer den på disken foran henne, sier hva den koster og venter mens hun roter lenge i lommeboken etter småmynt. Hun gir meg pengene, studerer isen og stirrer på meg*

Kunde: .....Ehh, skal jeg ikke få en kjeks på toppen???

Meg: Unnskyld?

Kunde: Jeg skal jo ha en kjeks med, det skulle da bare mangle! *gir meg et oppgitt og sjokkert blikk*.

Meg: Du sa du ville ha i beger når jeg spurte, så det kunne ikke jeg vite, da må du nesten si at du vil ha kjeks med i tillegg.

Kunde: ....

*Gir henne et halvsmil og henter en kjeks og plasserer den på isen*

Meg: Sånn :-)

Kunde: *Himler med øynene svært overdrevet, rister på hode og huffer før hun drar derfra i sinne*

Shit altså, hva feiler det folk?! JEG ER IKKE TANKELESER! Gleder meg sånn til sesongen er over at jeg finner ikke ord.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Hater seriøst kunder som er duster når jeg skal pakke inn gaver!!

" Du må nesten pakke den inn til meg altså, det er en gaaaave"

"Har du gavepapir?. Ja, da pakker du inn da" (kunden spurte, og jeg svarte ja)

" Husk å ta av prislappen da!!!! *peller av prislappen selv*"

" Jeg pleier å brette kanten sånn her, ikke sånn som du gjør det"

"Hvorfor snur du pakken når du har på båndet? Se her, jeg pleier å gjøre sånn.." FUCK YOU!

"Kan du pakke den pent inn?" - nei, jeg pakker alltid gavene så stygt som jeg kan

:bond:

Hahaha huff, jeg er helt elendig til å knyte på gavebånd og har aldri lært meg den der elegante teknikken så mange butikkansatte har, så jeg strever noe veldig og må snu pakken når jeg tar på bånd. Da jeg jobbet i butikk var det en del kunder som fikk helt noia av de dårlige innpakningsevnene mine og sukket tungt mens de så på. Flere av dem tilbød seg å holde fingeren på knuten på gavebåndet for å hjelpe meg... :rolleyes: Litt irriterende men i bunn og grunn litt min feil da jeg tross alt knøt båndet på en forferdelig uelegant måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, det står jo 2 for 1, ikke 8 for 4. Jeg ser det som en selvfølge at betjeningen (uavhengig av hvordan system dere har i kassa) fikser det for meg. Og jeg har aldri opplevd at det ikke har skjedd.

Hvilken butikk er det du jobber i forresten, hvor ledelsen tydeligvis anser dette som en taktikk for å få mer inntjening? Det hadde vært interessant å vite ettersom flere andre her sier at deres butikker ikke har det slik...

Der jeg jobber har vi også 3 for 2 og da får kunden den billigste varen gratis. Vi kan heller ikke gi en dyrere vare gratis uten å slå det inn som to forskjellige salg. Heldigvis skjønner alle kundene våre dette, og det har aldri vært et problem. Eneste problemet her er at de kaller det "to for ti", "to for tre" eller tror at prisen for én egentlig er prisen for tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhørt på matbutikk: "Har dere panteautomat!?"

Hvorfor er det så rart? Alle matbutikker er pliktet til å ta imot pant, men ikke alle har automater. Da må det gjøres manuelt.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aa, naa kom jeg paa poelsemannen!

Jeg sto og la paa nye poelser paa grillen fordi jeg nettopp hadde hatt besoek av et helt fotballag med poelsehunger, saa kommer det inn en kar og roper "FAA EI BACONPOELSA!"

Meg: Jeg beklager veldig, men jeg ble nettopp utsolgt for alle poels-

Poelsemannen: Men i helveta da! Jaja, ei grillpoelsa da.

Meg: Beklager, men alle poelsene ble dessverre utsolgt nettopp. Jeg har nettopp lagt paa nye, men vi har baguett eller hambu-

PM: AE VIL HA EI POELSA FOER SVARTE!

Meg: Da maa du nok vente en stund, wienerpoelsene tar tyve minutter og de andre litt lengre. Du kan kanskje komme tilbake litt senere?

PM: HELVETA HELLER! Faa ei raa poelsa da!

Meg: Det kan jeg dessverre ikke selge deg-

PM: MEN FOER FAEN DA KVINNFOLK! Dokker e faenmae lik alle som jobba her! Dokker gjoer det med vilje!

Saa presterer han aa spytte i retning ansiktet mitt (jeg kom meg unna) foer han tramper ut mens han banner og viser meg fingeren helt til han faar satt seg inn i bilen og raakjoerer avgaarde. Alltid koselig med saanne folk.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...