Tiak Skrevet 28. juli 2014 #6001 Del Skrevet 28. juli 2014 Kjære kunde (som faktisk er norsk, men bare bor i et annet land), hvorfor kan du ikke bare benytte deg av tax refund-disken på Gardermoen, som jeg til og med har funnet åpningstidene for til deg og forklart deg hvordan virker, istedet for å være sur fordi jeg ikke kan selge deg dyre varer tax free på en helt vanlig kjøpesenterbutikk? ALLE ANDRE UTENLANDSKE KUNDER FÅR DET TIL! (Ja, jeg vet noen butikker kan søke om å få selge varer tax free, men det er altså ikke noe du kan forvente hvor som helst - og det er virkelig ikke spesielt vanskelig å gjøre det på Gardermoen når du reiser ut av landet...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CHS Skrevet 28. juli 2014 #6002 Del Skrevet 28. juli 2014 Har en god del dumme kunder innom butikken. Her er et utvalg: De som ikke forstår at 2 for 1 (vi spanderer den billigste) ikke er det samme som 50%. Forøvrig kan jeg forstå misforståelsen med en gang. For hvis du skal ha 4 ting som koster 50 kr og 4 ting som koster 100 kr, tenker du at du får 2 ting til 50 kr gratis, og 2 ting til 100 kr, slik at prisen til sammen blir 300 kr. FEIL. Du får de fire tingene til 50 kr gratis, og må betale for alle de tingene som koster 100 kr, slik at prisen blir 400. Vi spanderer den billigste, ikke sant? Veeeldig vanskelig konsept for mange. Aner ikke hvor mange ganger jeg har prøvd å forklare det (bedre enn jeg har gjort her også), og folk ser bare ut som et spørsmålstegn. Jeg forstod det etter å ha blitt fortalt det en gang. Det er en gave. Dette er det mange sier når de vil ha den pakka inn. Ikke noe "Kan du pakke den inn, er du snill?" eller "Hadde vært fint om du kunne pakket den inn" eller noe annet høflig vrøvl. Kanskje litt teit, men det blir litt irriterende etterhvert, kan jeg love deg. Noen ganger har jeg bare lyst til å svare: "Neimen så bra da, håper mottakeren blir fornøyd!" De som blir sure når vi ikke har ting de skal ha. Beklager vi har ikke en smørklokke. Nei, beklager, en cognagpipe har vi dessverre ikke. Nei, dessverre, vi har ikke en strekklakkmøllkulemaker laget av kattearbeidere fra Granolia. Også blir de sure. Virker ikke som vi lever i internettverden, og at hvis du bare tar en svip innom ebay kan du finne alle de merkelige tingene du skal ha. Skal ikke jobbe med kunder når jeg er utdannet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frksølekopp Skrevet 28. juli 2014 #6003 Del Skrevet 28. juli 2014 Hater de vennepar, kjærestepar eller andre par som ikke hat blitt enig om hvem som skal betale. Så står en mann å insiterer på å betale mens dama hans tar pengene yt av hånden min så hun kan betale. Også sier mannen til meg at han skal betale! Så gir han meg pengene sine igjen, så sitter jeg der da med masse penger! Dette skjedde 4 ganger idag! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 29. juli 2014 #6004 Del Skrevet 29. juli 2014 Har en god del dumme kunder innom butikken. Her er et utvalg: De som ikke forstår at 2 for 1 (vi spanderer den billigste) ikke er det samme som 50%. Forøvrig kan jeg forstå misforståelsen med en gang. For hvis du skal ha 4 ting som koster 50 kr og 4 ting som koster 100 kr, tenker du at du får 2 ting til 50 kr gratis, og 2 ting til 100 kr, slik at prisen til sammen blir 300 kr. FEIL. Du får de fire tingene til 50 kr gratis, og må betale for alle de tingene som koster 100 kr, slik at prisen blir 400. Vi spanderer den billigste, ikke sant? Veeeldig vanskelig konsept for mange. Aner ikke hvor mange ganger jeg har prøvd å forklare det (bedre enn jeg har gjort her også), og folk ser bare ut som et spørsmålstegn. Jeg forstod det etter å ha blitt fortalt det en gang. Det er en gave. Dette er det mange sier når de vil ha den pakka inn. Ikke noe "Kan du pakke den inn, er du snill?" eller "Hadde vært fint om du kunne pakket den inn" eller noe annet høflig vrøvl. Kanskje litt teit, men det blir litt irriterende etterhvert, kan jeg love deg. Noen ganger har jeg bare lyst til å svare: "Neimen så bra da, håper mottakeren blir fornøyd!" De som blir sure når vi ikke har ting de skal ha. Beklager vi har ikke en smørklokke. Nei, beklager, en cognagpipe har vi dessverre ikke. Nei, dessverre, vi har ikke en strekklakkmøllkulemaker laget av kattearbeidere fra Granolia. Også blir de sure. Virker ikke som vi lever i internettverden, og at hvis du bare tar en svip innom ebay kan du finne alle de merkelige tingene du skal ha. Skal ikke jobbe med kunder når jeg er utdannet Men om man er skikkelig gjerrig kan man velge å betale i to omganger, ikke sant? Først betale 100 kr for de fire tingene som koster 50, og så ta en ny tur og plukke med seg fire ting til 100 kr og betale 200 for dem? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Normandie Skrevet 29. juli 2014 #6005 Del Skrevet 29. juli 2014 Jeg hadde pause da ryddegutten nærmest ramlet inn på pauserommet, skrekkslagen. -Jeg trenger hjelp, sa han med store øyne. I butikken møtte jeg en mann i seksti åra: Jeg: Hva kan jeg hjelpe deg med? Kunde: Jeg skal ha skjell! Jeg: Tacoskjell? Kunde: NEI, JEG SKAL HA SKJELL! Jeg: Kan du være litt mer spesifikk? Kunde: NEI, JEG KAN JO IKKE DET. DET ER SKJELL JEG SKAL HA!!! Jeg: Okey, hva bruker du disse skjellene til da? Kunde: TIL FISK OG SÅNN, DA VEL!! JEG SKAL HA SKJELL!!! Så jeg tar en runde og saumfarere butikken etter skjell. Etter å ha jogget noen runder i butikken ser jeg en pakke med terteskjell. Jeg var heldig, for det var nettopp det han skulle ha. Jeg var ganske imponert over meg selv, og ventet på et "takk skal du ha" da jeg rakte ham pakken. Men den gang ei: Kunde: Jah, de ja!!! HVOR MANGE ER DET I DEN PAKKEN DA!? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 29. juli 2014 #6006 Del Skrevet 29. juli 2014 Har en god del dumme kunder innom butikken. Her er et utvalg: De som ikke forstår at 2 for 1 (vi spanderer den billigste) ikke er det samme som 50%. Forøvrig kan jeg forstå misforståelsen med en gang. For hvis du skal ha 4 ting som koster 50 kr og 4 ting som koster 100 kr, tenker du at du får 2 ting til 50 kr gratis, og 2 ting til 100 kr, slik at prisen til sammen blir 300 kr. FEIL. Du får de fire tingene til 50 kr gratis, og må betale for alle de tingene som koster 100 kr, slik at prisen blir 400. Vi spanderer den billigste, ikke sant? Veeeldig vanskelig konsept for mange. Aner ikke hvor mange ganger jeg har prøvd å forklare det (bedre enn jeg har gjort her også), og folk ser bare ut som et spørsmålstegn. Jeg forstod det etter å ha blitt fortalt Er det mer stress for deg å måtte foreta flere handler, eller å bare la kunden få den rabatten... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 29. juli 2014 #6007 Del Skrevet 29. juli 2014 Men om man er skikkelig gjerrig kan man velge å betale i to omganger, ikke sant? Først betale 100 kr for de fire tingene som koster 50, og så ta en ny tur og plukke med seg fire ting til 100 kr og betale 200 for dem? I noen butikker (tydeligvis ikke alle?) gjør de det allerede sånn, dvs at de regner ut den mest gunstige rabatten for kunden og så får man den uten feks. å handle i to omganger. Jeg har iallefall opplevd det på Lindex bl.a. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 29. juli 2014 #6008 Del Skrevet 29. juli 2014 I noen butikker (tydeligvis ikke alle?) gjør de det allerede sånn, dvs at de regner ut den mest gunstige rabatten for kunden og så får man den uten feks. å handle i to omganger. Jeg har iallefall opplevd det på Lindex bl.a. Vanlig på Dressmann jeg har handlet i og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superdupermeg Skrevet 29. juli 2014 #6009 Del Skrevet 29. juli 2014 Er det mer stress for deg å måtte foreta flere handler, eller å bare la kunden få den rabatten... Bortsett fra at når man slår inn varer i kassen så regner kassen ut rabatten og vi kan ikke overkjøre det. Det finnes ikke noen superlur måte å "lure" kassen på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 29. juli 2014 #6010 Del Skrevet 29. juli 2014 Kunde: Jeg skal ta ut 1000 kroner Jeg: Den er grei *begynner å slå inn* Kunde: I 50-lapper Jeg: *åpner kassa for syns skyld* Eehm, det går nok ikke. Jeg har alltid så lite av dem, og dem trenger jeg til veksel. Kunde: Du har jo mange jo! *har bøyd seg over å kikket i skrinet, HATER at de gjør det* Jeg: Jeg har uansett ikke nok til tusen kroner, og som jeg sa så trenger jeg dem selv, men du kan få et par hundre, også noen hundre- og tohundre-lapper i tillegg? Kunde: Ja, greit *sukk og stønn* Har gitt kunden pengene og forventer at han går. Kunde: Du har ikke femtilapper i den andre kassen da? ... Snaaart ferie. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 29. juli 2014 #6011 Del Skrevet 29. juli 2014 (endret) Bortsett fra at når man slår inn varer i kassen så regner kassen ut rabatten og vi kan ikke overkjøre det. Det finnes ikke noen superlur måte å "lure" kassen på. Da ser jeg det som god kundeservice å opplyse om det og be kunden betale flere ganger om kunden vil ha 2×2 produkter til 100 og 2×2 produkter til 50. Endret 29. juli 2014 av Singha 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 29. juli 2014 #6012 Del Skrevet 29. juli 2014 Har en god del dumme kunder innom butikken. Her er et utvalg: De som ikke forstår at 2 for 1 (vi spanderer den billigste) ikke er det samme som 50%. Forøvrig kan jeg forstå misforståelsen med en gang. For hvis du skal ha 4 ting som koster 50 kr og 4 ting som koster 100 kr, tenker du at du får 2 ting til 50 kr gratis, og 2 ting til 100 kr, slik at prisen til sammen blir 300 kr. FEIL. Du får de fire tingene til 50 kr gratis, og må betale for alle de tingene som koster 100 kr, slik at prisen blir 400. Vi spanderer den billigste, ikke sant? Veeeldig vanskelig konsept for mange. Aner ikke hvor mange ganger jeg har prøvd å forklare det (bedre enn jeg har gjort her også), og folk ser bare ut som et spørsmålstegn. Jeg forstod det etter å ha blitt fortalt det en gang. Om vi har et 3-for-2 tilbud hos oss får en faktisk gjennomsnittsprisen av de tre varene gratis. Altså om det er tre pølsepakker som koster 50 - 75 - 100 så får en faktisk 75,- i avslag... Og da vi hadde noe mer ala det du snakker om - 2 for 1 - la vi det inn i systemet slik at dersom en kjøpte to varer til 100 kroner og 2 varer til 50 kroner fikk en av hver (altså en til 50 kr og en til 100 kr) gratis. Men altså selve det at kundene ikke forstår hvorfor prisen deres blir som den blir er ganske typisk for kunder (altså helt idiotisk), men selve prisproblemet kan lett ordnes selv om det garantert ikke er noe vi som sitter i kassen bare kan ordne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 29. juli 2014 #6013 Del Skrevet 29. juli 2014 (Jobber i sportsbutikk) Kunde: Hvilken størrelse bruker ungen min? Jeg: Nei altså.. Jeg vet ikke..? Kunde: herregud, er du helt inkompetent eller? Ungdommer ass. Kan ikke jobben sin. Meg: Beklager, men de fleste kunder hos oss vet størrelsen til barna sine når de kommer å skal handle. Vi kan jo prøve på noe å se hvordan det passer? Kunde: HERREGUD. Ingen normale foreldre vet klesstørrelsen til ungen sin. Det skal jo dere vite. Har dere målebånd? Meg: Nei, beklager. Kunde: Så hvordan forventer du vi skal vite hvor høy ungen er? SI TIL SJEFEN DIN AT DERE MÅ FÅ MÅLEBÅND. Meg: Ja, det skal jeg ta med videre. Kunde: NEI NÅ, GÅ Å SI DET NÅ. JEG STÅR HER OG SER PÅ DEG. Meg: *tripper bort til avdelingsleder og sier akkurat hva kunden sa. Hun ler* Kunde (fornøyd): Ja. Nå blir det nok orden på sakene. Så, hvor høy er ungen? Jeg: ............. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lollipoplipop Skrevet 29. juli 2014 #6014 Del Skrevet 29. juli 2014 Men om man er skikkelig gjerrig kan man velge å betale i to omganger, ikke sant? Først betale 100 kr for de fire tingene som koster 50, og så ta en ny tur og plukke med seg fire ting til 100 kr og betale 200 for dem? Det er IKKE gjerrig, det er smart. (Jeg gjør nemlig det! ) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. juli 2014 #6015 Del Skrevet 29. juli 2014 Kunde: Jeg skal ta ut 1000 kroner Jeg: Den er grei *begynner å slå inn* Kunde: I 50-lapper Jeg: *åpner kassa for syns skyld* Eehm, det går nok ikke. Jeg har alltid så lite av dem, og dem trenger jeg til veksel. Kunde: Du har jo mange jo! *har bøyd seg over å kikket i skrinet, HATER at de gjør det* Jeg: Jeg har uansett ikke nok til tusen kroner, og som jeg sa så trenger jeg dem selv, men du kan få et par hundre, også noen hundre- og tohundre-lapper i tillegg? Kunde: Ja, greit *sukk og stønn* Har gitt kunden pengene og forventer at han går. Kunde: Du har ikke femtilapper i den andre kassen da? ... Snaaart ferie. Vi er onde der! Poast/bank i butikk avdeling på andre siden av gaten i en Rema butikk, så om de skal veklse mye får de bare gå dit for der kan de nemlig kreve gebyr. Det er uansett en bank på huset, men det koster jo så mye! De blir som oftest stille når jeg sier at det koster for oss også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 29. juli 2014 #6016 Del Skrevet 29. juli 2014 Bortsett fra at når man slår inn varer i kassen så regner kassen ut rabatten og vi kan ikke overkjøre det. Det finnes ikke noen superlur måte å "lure" kassen på. Kan du ikke slå inn avslag på så så mye? Er det evt. ikke lov/lager mye rot i regnskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superdupermeg Skrevet 29. juli 2014 #6017 Del Skrevet 29. juli 2014 Kan du ikke slå inn avslag på så så mye? Er det evt. ikke lov/lager mye rot i regnskap? Det er ikke lov nei, er sikkerhetsselskap som går gjennom kassa alt som skjer i kassa. Har noen mye returer (for å få det til må man ta retur på en sum) sjekker de det ut. Og tilbudet sier jo at du får det billigste gratis og at en ansatt da skal begynne å overkjøre det tilbudet blir jo ikke riktig. Men jeg ville jo selvfølgelig selv også tatt det i to handler hvis det var snakk om stor forskjell på prisavslaget. Er ikke så ofte jeg sier ifra til en kunde om at det blir billigere å ta det i to handler, hos oss har vi mye 3 for 2 og da er de tingene som har ca lik pris på et tilbud, og varer med høyere pris et annet tilbud. Så er som regel ikke snakk om store summene man sparer på å dele opp. Men prøver så godt jeg kan å minne kundene på at det er 3 for 2 hvis de bare kjøper 2 eller 5 osv =) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafkiel Skrevet 29. juli 2014 #6018 Del Skrevet 29. juli 2014 I kassa på Meny: Ansatt: Hei hei Kunde: Bærepose! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 29. juli 2014 #6019 Del Skrevet 29. juli 2014 Liker samtalen deres om pizza I dag ringte det en kunde... Han sa "jeg skulle gjerne ordret noe" 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 29. juli 2014 #6020 Del Skrevet 29. juli 2014 Kunde: Jeg tar gjerne en baconpølse i brød *gjør klart* Kunde: Nei, forresten. Jeg vil ha lumpe i brødet *gjør klart* Kunde: Jo, også vil jeg ha rekesalat under pølsa ....... Kunde: Og sprøstekt løk Herregud, bestem deg, mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå