Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kunde kommer å kjøper en cola og setter seg ut.

Fem minutter etterpå kommer han inn og sier "Jeg skal til oslo så dere kommer ikke til å se meg på et par uker."

Jeg tenkte "ok?", men sa "Åja, du skal det ja, men det er helt greit det :)"

Opplever også flere ganger at folk kommer inn og ser at folk sitter å spiser, de ser menyen, de ser at vi lager mat, men spør fortsatt om vi har mat. Noen ganger kommer folk også inn og sier med en gang til hverandre at "Nei, her er det kun drikke". TIL TROSS for at de ser at folk sitter å spiser.... Skjønner ikke hvorfor folk ikke bare kan spør om de er usikre. Syns folk gjør ting ekstremt mye vanskeligere enn det trenger å være.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

...Det er noe annet med dem som roper "halloooo? hva er prisen på denne?" mens jeg prater med en annen kunde. Jeg FATTER ikke hvordan det går an å oppføre seg sånn.

Har så lyst til å rope "ET ØYEBLIKK!!!! :frustrert: " tilbake. :fnise:...

Ja, hva er egentlig greia med de? Eier de ikke folkeskikk? Har selv opplevd akkurat dette flere ganger som butikkansat.. At det går an altså :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Jeg irriterer meg over andre kunder jeg hører som sier "jeg skal ha" eller "jeg vil ha" istedet for "kan jeg få" eller liknende. Tenker da på kjøp av mat først og fremst, hørte det senest på McDonalds idag. Det høres så uhøflig ut... GI MEG liksom... sukk.

Jeg sier jeg skal ha. Men det er bare slik dialekten min er, mener ikke noe frekt med det. Jeg sier alltid tusen takk og hade bra når jeg går, så føler at jeg ikke er SÅ uhøflig. Men kanskje jeg skal begynne å tenke litt mer etter hvordan jeg sier det neste gang :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg: Vil du ha en pose?

Kunde: HA eller KJØPE?

Jeg: Kjøpe.

Kunde: NEI!

• Liker 18
Gjest constance90
Skrevet

Dager på sportsbutikk er festlige.

Kunde: Jeg skal ha en jakke!

Meg: Hvilken type jakke er du på jakt etter?

Kunde: Det beste av det beste vel!

Meg: Ja da ska vi gå å se på fjellreven, mammut osv.

Kunde: NEI. Det er ikke det beste av det beste. Det beste av det beste er norsk.

Meg: Tenker du på Berghaus?

Kunde: NEI

Meg: Tenker du på Norheim?

Kunde: NEI. Bergans vel!

Meg: Vi selger ikke Bergans for tiden men Mammut har slått dem på en rekke tester. Hvilke type jakke er du på jakt etter?

Kunde: NEI. BERGANS ER BEST, BERGANS ER BEST. INGEN PROTEST.

Hørtes ut som hun ville starte et kamp rop. Festlige dame men djizzes, calm down.

... og Bergans er ikke best. sååååååååååå langt ifra :scorpis:

• Liker 13
Skrevet

Jobber i en sexbutikk...

Daglig kommer det folk inn å spørr om vi selger vibratorer... neeeei, la meg se, det er jo ikke bare OVERALT her inne????

Trenger ferie.

• Liker 9
Skrevet

Kunde: Jeg har noen sokker hjemme.

Meg: Ja, det er jo alltid kjekt å ha.

Kunde: Hvordan vasker jeg dem?

Meg: Det kommer an på hva de er laget av.

Kunde: Nei, det vet vel ikke jeg! Det må jo du kunne svare på...

Meg: Sokkene våre er enten av bomull, ull eller ull/silke, men det er umulig for meg å si hvilke du har kjøpt.

Kunde: Her var det lite hjelp å få altså!

• Liker 22
Gjest ashanti
Skrevet

Kunde: Jeg har noen sokker hjemme.

Meg: Ja, det er jo alltid kjekt å ha.

Kunde: Hvordan vasker jeg dem?

Meg: Det kommer an på hva de er laget av.

Kunde: Nei, det vet vel ikke jeg! Det må jo du kunne svare på...

Meg: Sokkene våre er enten av bomull, ull eller ull/silke, men det er umulig for meg å si hvilke du har kjøpt.

Kunde: Her var det lite hjelp å få altså!

Haha, den der er klassisk! Har skjedd med meg og kollegaene mine såå mange ganger. Jeg må bare smile litt av dem, for de må jo på et tidspunkt selv forstå hvor tåpelig det er.

Jeg hadde en kunde (mann) som skulle kjøpe strømpebukser til kona. Han visste ikke om hun skulle ha nylonstrømper, bomullstrømper eller ullstrømper, det måtte vel jeg vite for jeg jobber jo her,han visste ikke hvilken størrelse hun brukte, for det måtte vel jeg vite for jeg jobber jo her (selv om jeg ikke aner hvordan kona hans ser ut og han klarte ikke forklare det heller...for igjen, jeg måtte jo vite det!) osv osv :fnise:

Skrevet

Haha, den der er klassisk! Har skjedd med meg og kollegaene mine såå mange ganger. Jeg må bare smile litt av dem, for de må jo på et tidspunkt selv forstå hvor tåpelig det er.

Jeg hadde en kunde (mann) som skulle kjøpe strømpebukser til kona. Han visste ikke om hun skulle ha nylonstrømper, bomullstrømper eller ullstrømper, det måtte vel jeg vite for jeg jobber jo her,han visste ikke hvilken størrelse hun brukte, for det måtte vel jeg vite for jeg jobber jo her (selv om jeg ikke aner hvordan kona hans ser ut og han klarte ikke forklare det heller...for igjen, jeg måtte jo vite det!) osv osv :fnise:

Jeg lurer virkelig på hva som foregår i hodet på sånne mennesker..............

• Liker 5
Skrevet

"Jeg skal ha pølse med rekesalat og potetsalat"

*jeg begynner å ta tilbehør på pølsa*

"Nei jeg skulle ikke ha potetsalat på! Jeg bare tulla! HEHE!!!"

Ja... Dritmorsomt :P

• Liker 11
Skrevet

Jobbet i en mobilbutikk ganske lenge, og det var en kunde en gang som kom inn med mobilen sin og ba meg fjerne "den stygge mannen i hjørnet" som var et ikon av en mobil som viste om den var på lydløs eller ikke :ler2:

• Liker 17
Skrevet

Jeg har ofte kunder som kommer og kan fortelle at de skal ha en sofa, men de aner ikke hvor mye plass de har hjemme, for de har ikke målt, og det ender ofte med at de spør meg om jeg tror vedkommende har plass til en hjørnesofa/treseter med sjeselong osv uten at jeg har sett stua. Så spør jeg om hva slags sofa de har fra før, og da er de ikke helt sikker, men den er beige, da.

De hender seg de viser bilder av stua og forventer at jeg skal kunne se hvor lang veggen er på den måten, og de blir helt oppgitt når jeg sier at alt jeg kan gjøre er å sende med dem fargeprøver og informasjon så de kan måle og prøve hjemme først.. Dårlig kundeservice, altså. Jeg burde vel tilby en "bli med hjem og mål for meg" tjeneste.

Andre dumme ting kunder sier:

Tror du denne passer inn hos meg? Blir den fin?

-Jeg har ikke vært på besøk, så det vet jeg ikke.

• Liker 11
Gjest Tiaen
Skrevet

Jobbet i en mixsjappe før.

En kunde som pleier å henge der hele dagen fikk plutselig for seg at hun hadde vunnet flere millioner på den ene spillautomaten vi hadde, men at det bare forsvant. (Virker som om hun går på dop eller noe..)

Hun kjeftet på oss daglig, ofte foran vanlige kunder, og ropte og skrek at hun skulle saksøke oss. Tilslutt ble hun kastet ut og får aldri lov til å oppholde seg der mer. Takk gud.

Skrevet

"Hva koster 3 meter kjøkken hos dere?"

• Liker 8
Gjest HeiHade
Skrevet

Kunde kom og kjøpte en vare og ba om å få ta ut noen lapper sammen med kjøpet:
"Tar det på kort, jeg".

Nei, tuller du.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Vi har to kasser i butikken, men kasse nummer to brukes kun i høytider/ travle perioder. Derfor står det et stort skilt med "vennligst bruk neste kasse" - i tillegg til at disken alltid er stappfull med varer fordi vi bruker den til oppakkning av varer. Tror dere det hjelper? Selvfølgelig ikke. Det er ALLTID noen som kaster varene sine OVER skiltet og står og venter på ekspedering :S Altså, når du står og må bøye deg over et skilt for å legge fra deg varene, og du ser det ikke er noe plass på disken - hva tenker du med?? Jeg blir så oppgitt, er drittlei av den samme frasen "vi tar det i neste kasse vi :)"

Endret av Amananas
  • Liker 3
Skrevet

I dag hadde jeg nok en dame som ville bytte et plagg vi solgte ut for 6 måneder siden. Jeg forklarte at det ikke gikk, og da begynte hun søren meg å gråte! :overrasket:

Kunden: buhu, hvorfor må du være så vanskelig?

Meg: Jeg er ikke vanskelig, men plagget ble solgt ut for et halvt år siden, og jeg ser det har vært brukt.

Damen: Buhu, kan du ikke få inn i det stygge hodet ditt at jeg ikke vil ha den lenger?

Meg: Det hjelper ikke å gråte, og det hjelper i hvert fall ikke å si stygge ting til meg.

Damen: Buhu, du er så vanskelig. Buhu, dette er bare slemt. Buhu!

Da gadd jeg ikke mer og gikk min vei.

• Liker 21
Skrevet (endret)

Kunde: "Jeg skal ha en vanlig pølse"

Meg: "Grillpølse da?"

Kunde: *ser stygt på meg* "Eh.. nei! Vanlig pølse er jo WIENERpølse! Også kan jeg få med en til bikkja mi"

Meg: "Vil du ha den kald?"

Kunde: "ja"

Meg: "Da blir det 40 kr"

Kunde: "Hvor mye koster ei pølse???"

Meg: "20 kr"

Kunde: "Jeg skal da ikke betale 20 kr for ei kald pølse! Den skal jeg ha billigere!"

Wtf :P Er vel bedre å kjøpe hundemat i butikken isåfall, evt kjøpe hundemat hos oss, vi har det og.

Endret av Kjempeliten
  • Liker 18
Skrevet

Syns det er så morsomt når jeg står med hendene fulle av epler eller meloner i fruktavdelingen, langt unna kassa med scanneren, og det kommer en kunde med en random vare og bare "HVOR MYE KOSTER DENNE?!". Da tenker jeg... SE deg om. Det er hundetusenmillioner varer her, jeg kan da vitterlig ikke prisen i hodet. Men det går vel under samme kategori som de som tror at vi som jobber i butikken er roboter som lades på bakrommet.

• Liker 3
Skrevet

Syns det er så morsomt når jeg står med hendene fulle av epler eller meloner i fruktavdelingen, langt unna kassa med scanneren, og det kommer en kunde med en random vare og bare "HVOR MYE KOSTER DENNE?!". Da tenker jeg... SE deg om. Det er hundetusenmillioner varer her, jeg kan da vitterlig ikke prisen i hodet. Men det går vel under samme kategori som de som tror at vi som jobber i butikken er roboter som lades på bakrommet.

Eller når de spør om hvor mye en vare til kilopris vil koste. Som om de ansatte har en vekt i baklomma..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...