Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har også fått kjeft for å ikke huske hvilken lysestake jeg solgte til en kunde for fire år siden! "Det var du som hjalp meg den gangen også, så det burde du jo huske!"

Ehm.... Ja.... :sjokkert:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enda en teit kunde her om dagen. Det var kø og jeg ekspederte ei dame. Da hun skal til å legge på varene sine, kommer det to femmere flygende over disken. Jeg kikker forvirret rundt meg, og hun peker på en mann og sier "tror han skulle betale for noe". Mannen hadde ikke stått i kø, og jeg ser at han står og holder en vare til 10 kr i hånda. Jada, det var en slik kunde "jeg bare legger pengene her" - bare at han ikke en gang gav beskjed.
Jeg rister på hodet, og fortsetter å slå inn varene til dama. Jeg følger med på at mannen ikke bare går ut av butikken, fordi vi MÅ slå inn alle varer, og han skal ikke få snike seg foran i køen bare fordi han er ufordragelig og kaster pengene på disken.
Mannen står lenge og prater med noen kjensfolk han har møtt i butikken.
Jeg fortsetter å ekspedere, mens pengene hans blir liggende på disken.

Da han er ferdig etter noen minutter, begynner han bare å gå på mot utgangen. Idioten har altså bare tenkt at han skulle snike i køen, bokstavelig talt kaste pengene på disken, uten å en gang vise meg varen, og gå.

Jeg: "Hei du! Skal du betale for den varen?"
Han: "JEG LA JO TI KRONER PÅ DISKEN!"
Jeg: "Det vet jeg ingenting om, du har ikke gitt meg beskjed om det. Dessuten er jeg nødt å slå inn varen din."
Han: "ÅÅHHH; JAVELL DA! SLÅ DEN INN!" Mens han sier det står han og vifter varen oppi trynet på meg, mens en annen kunde står klar til å betale i kortterminalen (!!)
Jeg: "Vet du, du må vente!"
Han: "KAN DU IKKE BARE SLÅ DEN INN"
Jeg: "Jeg er midt i en handel her, du må vente."
Kunden som skal betale blir så stressa (kanskje av mannen) at hun slår feil pinkode og må prøve på nytt, mens mannen står og orker seg og himler med øynene. Jeg tar meg god tid til å hjelpe henne, og ønsker henne god helg etter handelen ;)
Så slår jeg inn den forbanna varen hans da køen er ferdig, og han snapper den med seg og går snurt ut derfra.

For en jævla idiot.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en teit kunde her om dagen. Det var kø og jeg ekspederte ei dame. Da hun skal til å legge på varene sine, kommer det to femmere flygende over disken. Jeg kikker forvirret rundt meg, og hun peker på en mann og sier "tror han skulle betale for noe". Mannen hadde ikke stått i kø, og jeg ser at han står og holder en vare til 10 kr i hånda. Jada, det var en slik kunde "jeg bare legger pengene her" - bare at han ikke en gang gav beskjed.

Jeg rister på hodet, og fortsetter å slå inn varene til dama. Jeg følger med på at mannen ikke bare går ut av butikken, fordi vi MÅ slå inn alle varer, og han skal ikke få snike seg foran i køen bare fordi han er ufordragelig og kaster pengene på disken.

Da han er ferdig etter noen minutter, begynner han bare å gå på mot utgangen. Idioten har altså bare tenkt at han skulle snike i køen, bokstavelig talt kaste pengene på disken, uten å en gang vise meg varen, og gå.

Jeg: "Det vet jeg ingenting om, du har ikke gitt meg beskjed om det. Dessuten er jeg nødt å slå inn varen din."

Han: "ÅÅHHH; JAVELL DA! SLÅ DEN INN!" Mens han sier det står han og vifter varen oppi trynet på meg, mens en annen kunde står klar til å betale i kortterminalen (!!)

Kunden som skal betale blir så stressa (kanskje av mannen) at hun slår feil pinkode og må prøve på nytt, mens mannen står og orker seg og himler med øynene. Jeg tar meg god tid til å hjelpe henne, og ønsker henne god helg etter handelen ;)

Så slår jeg inn den forbanna varen hans da køen er ferdig, og han snapper den med seg og går snurt ut derfra.

For en jævla idiot.

For en fantastisk rå håndtering av en idiot av en kunde! All ros til DEG!!! :blomst:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en jævla idiot.

Fantastisk bra håndtert!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke lov til å hjelpe en fyr med å finne ei lyspære med E27-sokkel. Jenter kan nemlig ikke slikt, så han skulle ha hjelp av en mann... Har mange lignende episoder med alle mulige varer :P

Kjenner meg godt igjen i denne fra tiden jeg jobbet på Jernia. Jeg jobbet mest i kjøkkenavdelingen, men ved sykdom og ferieavvikling måtte jeg hjelpe til i andre avdelinger også. At en jente skulle vite forskjell på E17 og E14 sokke eller AA eller AAA batterier eller ha peiling på skruer var helt uforståelig for enkelte (spesielt eldre menn). Opplevde mer enn en gang at folk krevede å få snakke med "et mannfolk" eller "sjefen din".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går hadde jeg et godt voksent par innom som var svært så irriterte for at en stekeovn fra Miele koster mer enn hva vi annonserer et helt kjøkken for på nett. Samtalen var omtrent som følger:

Kunde: Unnskyld meg, men er det riktig at denne stekeovnen koster over 38.000 kr?

Meg: Ja, det stemmer det.

Kunde: Dette er jo lureri!! Dere annonserer med at vi kan få et helt kjøkken for mindre enn det på hjemmesiden deres.

Meg: Da tror jeg dere er i feil butikk, vi har ikke priser på kjøkken på nettet, men jeg vet at naboen, KVIK, har det. Kanskje det er deres side dere har sett på?

Kunde: Nei! Tror du ikke jeg vet hvor jeg er?? Dere driver med lokketilbud!!

Meg: Om dere blir med meg inn på kontoret, så skal jeg vise dere hjemmesiden vår, så vi får avklart dette. Vi kan ta en titt på KVIK sin også.

Kunde: Dette gidder jeg faen ikke! Jeg melder dere til Forbrukerrådet!! *tramper ut og tauer med seg kona i retning KVIK*

Tror han innså at han tok feil, men han nektet å innrømme det. Kona hans så i det minste litt flau ut over mannens oppførsel.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg fryktelig over kunder som sier "Få ut 500 kr". Det er lov å spørre. Verre blir det når de skal bøye seg over kassa for å se hvor mye jeg kan gi ut. Hva skjer med folkeskikken? :murvegg:

Jeg pleier alltid å ha overblikk sånn ca hvor mye jeg har i kassa sånn at jeg vet om jeg kan gi ut eller ikke uten å åpne kassa når folk skal lene seg over. Sier alltid "sorry har nesten ikke kontanter" til de som ikke sier "kan jeg eller være så snill" først .

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier alltid å ha overblikk sånn ca hvor mye jeg har i kassa sånn at jeg vet om jeg kan gi ut eller ikke uten å åpne kassa når folk skal lene seg over. Sier alltid "sorry har nesten ikke kontanter" til de som ikke sier "kan jeg eller være så snill" først .

Hos oss går det ikke an å ta ut penger i det hele tatt, men enkelte blir jo sure pga det. De må jo tross alt gå 30 meter til minibanken :grine:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss går det ikke an å ta ut penger i det hele tatt, men enkelte blir jo sure pga det. De må jo tross alt gå 30 meter til minibanken :grine:

En venninne av meg jobber på bensinstasjon hvor de har minibank inne i selve butikken. Allikevel kjefter folk fordi de ikke kan ta ut penger i kassa, men blir henvist til automaten.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg fryktelig over kunder som sier "Få ut 500 kr". Det er lov å spørre. Verre blir det når de skal bøye seg over kassa for å se hvor mye jeg kan gi ut. Hva skjer med folkeskikken? :murvegg:

Ja og om de bøyer seg så får de glimt av en 500lapp "Jeg ser du har 500kr!!"

Åååh hvor jeg savner cashguard... -.-

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en jævla idiot.

Minner meg om da det kom en fyr og skulle ha en avis. Han slengte en 20-kroning på disken og var på vei til å gå. Jeg fikk bedt ham komme tilbake og sa at jeg måtte låne avisa. "Men jeg har jo betalt for den, nå er den min" sa han forskrekka... jaaaa.... jeg må bare pipe den inn -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om en hendelse tidligere. Det var en kunde som pliktoppfyllende betalte med en tusenlapp og resten av pengene nøyaktig. Kunden bak så det, og ba om å ta ut 500 utennom når han skulle betale. Jeg svarte at jeg ikke hadde 500 i kassa, noe som sant var siden det hadde vært en hektisk dag. Da svarte han "Men han foran betalte med en 1000 lapp, da må du ha penger i kassa." Jeg prøvde å forklare han at jeg ikke hadde 500, eller mindre veksel sånn at han kunne få pengene sine. Virket som om han hadde vansker for å skjønne det og ga seg ikke. Han ble så hissig at jeg måtte la en annen ansatt ta over. Altså, kassa er ikke magisk, jeg får ikke automatisk 1000 kroner i all slags former når jeg får en 1000 lapp.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja og om de bøyer seg så får de glimt av en 500lapp "Jeg ser du har 500kr!!"

Åååh hvor jeg savner cashguard... -.-

haha jeg vet! det er fryktelig irriterende :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også alle de som handler for f.eks 139 kr og skal ha ut 500 kr tilsammen.

Beklager, men vi har lite veksel/småpenger, men du kan få en 500 lapp utenom?

Nei da skal de ikke ta ut penger..

Har sånne folk tvangstanker om at de skal dra kort på kun runde summer? :klo:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så har dem bare ca 500 på kontoen..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller så har dem bare ca 500 på kontoen..

Tviler på at det er tilfellet hos alle de middelaldrene, sære damene som handler hos oss.Det skjer svært ofte. Men det kan jo hende :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de bare liker å ha litt småpenger av diverse valører i lommeboka?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de bare liker å ha litt småpenger av diverse valører i lommeboka?

Kanskje.. Men hvis jeg tar ut 500 kr og betaler med den neste gang, får jeg jo smått tilbake. Syns det er litt merkelig å være så bastant på det. Man får jo ikke smått i minibanken. Men hver sine diller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje.. Men hvis jeg tar ut 500 kr og betaler med den neste gang, får jeg jo smått tilbake. Syns det er litt merkelig å være så bastant på det. Man får jo ikke smått i minibanken. Men hver sine diller :P

Kanskje det er bedre å holde styr på bruken?

134kr der, 122 der, 44kr der...

bedre å runde opp og så legge vekslepengene i en sparegris :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...