wintergirl Skrevet 25. juni 2014 #5741 Del Skrevet 25. juni 2014 I dag var jeg trøtt, så gjespet mens jeg sto og ekspederte en kunde. Kunden: Ungdom nå til dags.. Meg: Beklager (en gjesp er jo ikke akkurat noe man kan styre) Kunden: Du er vel som ALLE andre ungdommer du, sitter oppe hele natta og tenker ikke på at du skal på jobb Meg: La meg faktisk i god tid, men er dessverre litt trøtt forde - men det går over! Kunden: Det er stygt å gjespe.. Meg: Smilte og sa beklager en gang til Kunden: Dere ungdommer eier ikke respekt, late som få Greit nok, vet at det ikke ser bra ut å gjespe bak kassa - men ganske sikker på at alle gjesper innimellom på jobben sin uansett om det er på et kontor, i en butikk eller hva det nå enn måtte være. Og selv om jeg gjesper betyr det ikke at jeg la meg utrolig seint som "alle" ungdom tydeligvis gjør ALLE gjesper! ALLE! Noen ganger så gjesper vi for å få mer luft også. Sånn fungerer kroppen og det er ikke noe gale med det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 25. juni 2014 #5742 Del Skrevet 25. juni 2014 I dag var jeg trøtt, så gjespet mens jeg sto og ekspederte en kunde. Kunden: Ungdom nå til dags.. Meg: Beklager (en gjesp er jo ikke akkurat noe man kan styre) Kunden: Du er vel som ALLE andre ungdommer du, sitter oppe hele natta og tenker ikke på at du skal på jobb Meg: La meg faktisk i god tid, men er dessverre litt trøtt forde - men det går over! Kunden: Det er stygt å gjespe.. Meg: Smilte og sa beklager en gang til Kunden: Dere ungdommer eier ikke respekt, late som få Greit nok, vet at det ikke ser bra ut å gjespe bak kassa - men ganske sikker på at alle gjesper innimellom på jobben sin uansett om det er på et kontor, i en butikk eller hva det nå enn måtte være. Og selv om jeg gjesper betyr det ikke at jeg la meg utrolig seint som "alle" ungdom tydeligvis gjør Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men hadde jeg vært kvinne og at en gammel røy hadde sagt sånt til meg, ville jeg tatt en hvit en og frest: "Jeg har brukt natten på å få mitt nyfødte barn til å sove! Så slutt å bland deg inn i mitt privatliv din knehøne!!!" Hvordan kan en sånn råtten person mene det er "stygt" å gjespe, mens det liksom skal være helt greit og høfflig å skjelle på en som gjesper, uten at vedkomne vet årsak til det? Enkelte er så jævli dumme! Jeg hadde klikka om jeg hadde opplevd det du sier her Antique 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 26. juni 2014 #5743 Del Skrevet 26. juni 2014 Hadde en kunde idag "Er det reker i rekesalaten deres? Skjønner har skalldyr allergi" .....Ja det er reker i den.... "åååh...det var jo synd da :(" 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 26. juni 2014 #5744 Del Skrevet 26. juni 2014 Hadde en kunde idag "Er det reker i rekesalaten deres? Skjønner har skalldyr allergi" .....Ja det er reker i den.... "åååh...det var jo synd da :(" ....wow Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phoenix Skrevet 26. juni 2014 #5745 Del Skrevet 26. juni 2014 Hadde en kunde idag "Er det reker i rekesalaten deres? Skjønner har skalldyr allergi" .....Ja det er reker i den.... "åååh...det var jo synd da :(" LOL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rægs Skrevet 26. juni 2014 #5746 Del Skrevet 26. juni 2014 Ettersom været endret seg dramatisk i dag: "Dere har tilfeldigvis ikke en regnjakke som tåler lynnedslag? Det syntes jeg dere bør ha!" .....isåfall, det ville jo vært fantastisk!! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Awzm me Skrevet 26. juni 2014 #5747 Del Skrevet 26. juni 2014 Hadde en dame for noen uker siden som kom til meg etter stengetid og spurte om jeg hadde nummer til taxisentralen, jeg svarte at det hadde vi ikke, men jeg kunne godt google nummeret for henne, hvorpå hun svarte "herregud, det må dere da ha", jeg jobber i kiosk på kjøpesenter og har ikke alle mulige slags nummeret i butikken. Jeg gikk noe motvillig til mobilen min for å google nummeret da en gutt som hadde overhørt samtalen sa at han hadde nummeret dit, så jeg tenkte "flott, da går jeg tilbake til å ta oppgjøret", hørte de to snakket sammen, ganske lavt så det var umulig for meg å høre hva de sa. Plutselig hører jeg kjerringa rope til meg "ja, skal du ikke ringe for meg??" Jeg ble litt paff og sur men prøvde å skjule det, og sa at det kunne jeg gjøre, og spurte om de hadde funnet nummeret. Da ble hun sint og hevet stemmen og sa at gutten hadde jo sunget ut nummeret til meg tre ganger allerede, "så skal du ringe da eller???" Da ble det slutt på tålmodigheten min, så svarte "beklager, men vi har stengt, kan ikke hjelpe deg." 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 26. juni 2014 #5748 Del Skrevet 26. juni 2014 Hadde en dame for noen uker siden som kom til meg etter stengetid og spurte om jeg hadde nummer til taxisentralen, jeg svarte at det hadde vi ikke, men jeg kunne godt google nummeret for henne, hvorpå hun svarte "herregud, det må dere da ha", jeg jobber i kiosk på kjøpesenter og har ikke alle mulige slags nummeret i butikken. Jeg gikk noe motvillig til mobilen min for å google nummeret da en gutt som hadde overhørt samtalen sa at han hadde nummeret dit, så jeg tenkte "flott, da går jeg tilbake til å ta oppgjøret", hørte de to snakket sammen, ganske lavt så det var umulig for meg å høre hva de sa. Plutselig hører jeg kjerringa rope til meg "ja, skal du ikke ringe for meg??" Jeg ble litt paff og sur men prøvde å skjule det, og sa at det kunne jeg gjøre, og spurte om de hadde funnet nummeret. Da ble hun sint og hevet stemmen og sa at gutten hadde jo sunget ut nummeret til meg tre ganger allerede, "så skal du ringe da eller???" Da ble det slutt på tålmodigheten min, så svarte "beklager, men vi har stengt, kan ikke hjelpe deg." Den ufordragelige kjerringen fortjente ikke det heller. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg The Kitten Skrevet 27. juni 2014 Populært innlegg #5749 Del Skrevet 27. juni 2014 Vi hadde nattåpent i dag, og stengte altså kl 24:00. Det var en dame som ville inn etter stengetid og kjøpe en dress til sønnen sin. De skulle nemlig i brullup dagen etter. Kollegaen min og jeg sa at vi var dessverre stengt, og hun ble rasende. Vi orket ikke diskutere med henne, så vi sa god natt, låste døren og gikk. Lucky me traff på henne på vei til bussen og hun var fremdeles like sint. Damen: Det var forferdelig dårlig service jeg fikk av dere. Meg: Nei, det var det ikke. Damen: Jo, det var det. Vil du at sønnen min skal gå i bryllup uten dress? Meg: Helt ærlig så bryr jeg meg ikke. Damen: Ikke svar så uforskammet. Meg: Jeg var bare ærlig. Damen: Dette skal jeg gå til avisene med. Meg: Hva skal du si da? Fikk ikke handle etter stengetid? Damen: Nei, jeg skal fortelle om den forferdelig dårlige kundebehandlingen jeg fikk hos dere. Meg: For det første kom du etter vi hadde stengt. For det andre har vi hatt åpent i 15 timer i dag. For det tredje burde du virkelig ha tenkt på dette litt før. Damen: Det går an å være serviceinnstilt. Meg: Ja, i åpningstidene, men når du kommer etter stengetid på nattåpent kan du verken forvente eller forlange noe som helst. Damen: Ungdom nå til dags. Eier ikke folkeskikk! 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 27. juni 2014 #5750 Del Skrevet 27. juni 2014 Vi hadde nattåpent i dag, og stengte altså kl 24:00. Det var en dame som ville inn etter stengetid og kjøpe en dress til sønnen sin. De skulle nemlig i brullup dagen etter. Kollegaen min og jeg sa at vi var dessverre stengt, og hun ble rasende. Vi orket ikke diskutere med henne, så vi sa god natt, låste døren og gikk. Lucky me traff på henne på vei til bussen og hun var fremdeles like sint. Damen: Det var forferdelig dårlig service jeg fikk av dere. Meg: Nei, det var det ikke. Damen: Jo, det var det. Vil du at sønnen min skal gå i bryllup uten dress? Meg: Helt ærlig så bryr jeg meg ikke. Damen: Ikke svar så uforskammet. Meg: Jeg var bare ærlig. Damen: Dette skal jeg gå til avisene med. Meg: Hva skal du si da? Fikk ikke handle etter stengetid? Damen: Nei, jeg skal fortelle om den forferdelig dårlige kundebehandlingen jeg fikk hos dere. Meg: For det første kom du etter vi hadde stengt. For det andre har vi hatt åpent i 15 timer i dag. For det tredje burde du virkelig ha tenkt på dette litt før. Damen: Det går an å være serviceinnstilt. Meg: Ja, i åpningstidene, men når du kommer etter stengetid på nattåpent kan du verken forvente eller forlange noe som helst. Damen: Ungdom nå til dags. Eier ikke folkeskikk! Det hjelper ikke å være hyggelig mot sånne folk. De lever kun rundt sin egen akse. Allt dreier seg om dem....Jeg skulle så gjerne vært gjest i en sånn hjerne for en dag! Jeg lurer så på hvordan tankemønsteret fungerer hos så dumme mennesker! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphynx Skrevet 27. juni 2014 #5751 Del Skrevet 27. juni 2014 Det hjelper ikke å være hyggelig mot sånne folk. De lever kun rundt sin egen akse. Allt dreier seg om dem....Jeg skulle så gjerne vært gjest i en sånn hjerne for en dag! Jeg lurer så på hvordan tankemønsteret fungerer hos så dumme mennesker! OMG. Det lurer jeg også på! Jeg bare greier ikke å fatte logikken til enkelte mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 27. juni 2014 #5752 Del Skrevet 27. juni 2014 Noe av det mest irriterende jeg vet om: Jeg: *stort smil* Hei! Kunde: Jeg skal ha en pølse. I noen tilfeller ser jeg på de og gjentar "HEI" så jeg får et hei tilbake. Så utrolig vanskelig det skal være for noen å hilse. Trodde det var normal folkeskikk. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 27. juni 2014 #5753 Del Skrevet 27. juni 2014 Noe av det mest irriterende jeg vet om: Jeg: *stort smil* Hei! Kunde: Jeg skal ha en pølse. I noen tilfeller ser jeg på de og gjentar "HEI" så jeg får et hei tilbake. Så utrolig vanskelig det skal være for noen å hilse. Trodde det var normal folkeskikk. Tror faktisk det er et prosentvis fåtall av befolkningen som HAR folkeskikk jeg ...er så mange raringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 27. juni 2014 #5754 Del Skrevet 27. juni 2014 Nå hadde jeg nettopp to engelsksnakkende fra Asia innom som ble sure fordi jeg ikke tok i mot Dollar. Hallo i luken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M1A Skrevet 27. juni 2014 #5755 Del Skrevet 27. juni 2014 Nå hadde jeg nettopp to engelsksnakkende fra Asia innom som ble sure fordi jeg ikke tok i mot Dollar. Hallo i luken! Kjenner til den! Har opplevd at turister både på restaurant og bensinstasjon har blitt sure fordi vi ikke kunne ta imot dollar, euro, pund osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLilla Skrevet 27. juni 2014 #5756 Del Skrevet 27. juni 2014 Jeg fikk ikke lov til å hjelpe en fyr med å finne ei lyspære med E27-sokkel. Jenter kan nemlig ikke slikt, så han skulle ha hjelp av en mann... Har mange lignende episoder med alle mulige varer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 27. juni 2014 #5757 Del Skrevet 27. juni 2014 Noe av det mest irriterende jeg vet om: Jeg: *stort smil* Hei! Kunde: Jeg skal ha en pølse. I noen tilfeller ser jeg på de og gjentar "HEI" så jeg får et hei tilbake. Så utrolig vanskelig det skal være for noen å hilse. Trodde det var normal folkeskikk. Lurer på om de svarer slik når de treffer kjente på gaten. "Hei" "Jeg skal ha en pølse." 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 27. juni 2014 #5758 Del Skrevet 27. juni 2014 (endret) Lurer på om de svarer slik når de treffer kjente på gaten. "Hei" "Jeg skal ha en pølse." Hvertfall om du var jente og det var en mann du traff Endret 27. juni 2014 av HarryDotter 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 27. juni 2014 #5759 Del Skrevet 27. juni 2014 Jeg fikk ikke lov til å hjelpe en fyr med å finne ei lyspære med E27-sokkel. Jenter kan nemlig ikke slikt, så han skulle ha hjelp av en mann... Har mange lignende episoder med alle mulige varer Kjenner til det. Det hender ofte jeg finner fram lyspærene de skal ha så ser de hardt på meg og sier "Er du sikker på det er riktig?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heihei123 Skrevet 27. juni 2014 #5760 Del Skrevet 27. juni 2014 Irriterer meg fryktelig over kunder som sier "Få ut 500 kr". Det er lov å spørre. Verre blir det når de skal bøye seg over kassa for å se hvor mye jeg kan gi ut. Hva skjer med folkeskikken? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå