Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kunde: Har du lompe?

Meg: Ja.

Kunde: .....

Meg: Ja, du vil ha en lompe?

Kunde: Ja, med pølse i.

Haha what :P

Noe som er litt komisk er at tidligere på dagen så kom det en fyr inn og: Skal du ha lompe?

Jeg skjønte jo ikke en drit. Men så så jeg han hadde sånn lompefirma-logo på t-skjorta, og var der for å levere lomper. :P

Endret av Kjempeliten
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke dumt, men litt festlig.

Kunde: Jeg skal ha en 190 grams cheese burger med brus. Og spylervæske

Meg: Skal du ha alt på burgeren?

Kunde: Ja, og brus. Og spylervæske.

Meg: Det blir 179

Kunde: Var det med brus og spylervæske?

:laugh:

• Liker 12
Skrevet

I dag ble vi skjelt ut av en dame som veltet en vase over foten sin. Hun var kjempesint på oss fordi hun fikk glass i skoen sin.

• Liker 4
Skrevet

I dag var jeg trøtt, så gjespet mens jeg sto og ekspederte en kunde.

Kunden: Ungdom nå til dags..

Meg: Beklager (en gjesp er jo ikke akkurat noe man kan styre)
Kunden: Du er vel som ALLE andre ungdommer du, sitter oppe hele natta og tenker ikke på at du skal på jobb
Meg: La meg faktisk i god tid, men er dessverre litt trøtt forde - men det går over!
Kunden: Det er stygt å gjespe..
Meg: Smilte og sa beklager en gang til
Kunden: Dere ungdommer eier ikke respekt, late som få

Greit nok, vet at det ikke ser bra ut å gjespe bak kassa - men ganske sikker på at alle gjesper innimellom på jobben sin uansett om det er på et kontor, i en butikk eller hva det nå enn måtte være. Og selv om jeg gjesper betyr det ikke at jeg la meg utrolig seint som "alle" ungdom tydeligvis gjør

• Liker 17
Skrevet

I dag var jeg trøtt, så gjespet mens jeg sto og ekspederte en kunde.

Kunden: Ungdom nå til dags..

Meg: Beklager (en gjesp er jo ikke akkurat noe man kan styre)

Kunden: Du er vel som ALLE andre ungdommer du, sitter oppe hele natta og tenker ikke på at du skal på jobb

Meg: La meg faktisk i god tid, men er dessverre litt trøtt forde - men det går over!

Kunden: Det er stygt å gjespe..

Meg: Smilte og sa beklager en gang til

Kunden: Dere ungdommer eier ikke respekt, late som få

Greit nok, vet at det ikke ser bra ut å gjespe bak kassa - men ganske sikker på at alle gjesper innimellom på jobben sin uansett om det er på et kontor, i en butikk eller hva det nå enn måtte være. Og selv om jeg gjesper betyr det ikke at jeg la meg utrolig seint som "alle" ungdom tydeligvis gjør

Jeg hater å gjespe på jobb :fnise:

Husker en kunde ifjor...hvor jeg gjespet som bare fy og hadde mest lyst til å gå hjem å legge meg..

Og kunden kommer til meg og sier "ntaw...huffda, trøtt idag?"

Hvor jeg svarer, "jaaa, du så meg jo igår halv 11 på kvelden, og nå er klokka halv 10på dagen, tungt å jobbe kvelds vakt og dagvakt dagen etterpå"

Og kunden bare "huff....men du altså....du er jo ALLTID i godt humør du selvom du er sliten og trøtt :D"

Sånne kunder liker jeg, sånne som ser at du jobber hardt og ofte er helt utslitt men som klarer å holde humøret oppe :fnise:

• Liker 11
Skrevet

Jeg har blitt ganske flink til å kamuflere en gjesp! :fnise: Det er bare å prøve å ikke gape, evt holde hånda foran munnen og late som om man grubler på noe. :D

• Liker 4
Skrevet

Vi hadde et problem i vaskehallen en søndag, så en av mine kollegaer var opptatt der. En annen var ute og hjalp en kunde med å løfte inn noen propantanker i bilen hans. Jeg var dermed alene bak kassa på bensinstasjonen, og ekspederte unna kunder så fort jeg kunne. Det var sikkert ti kunder i kø siden mine to kollegaer begge var borte fra kassene sine. Inn kommer en riktig så pen frue. Hun går direkte til kassen, og sier "jeg har dårlig tid, du må fylle bensin for meg". Jeg svarte at jeg kunne fylle for henne når jeg hadde ekspedert dem før henne i kø, eller at en kollega av meg kunne hjelpe når de var ledige. Da krevde hun at jeg skulle fylle på øyeblikket, for hun kunne ikke vente. Jeg fortsatte å ekspedere de før henne i kø, og gjentok at jeg ville fylle for henne så snart det var hennes tur. Da bøyer hun seg over disken, tar tak i håret mitt, drar hodet mitt etter håret mot henne før hun hvisker "jeg har dårlig tid for jeg må hjem og tisse". Jeg hvisker tilbake at det er gratis å låne toalett hos oss, og at det er "rett bak der" *peker diskret*.

Da ROPER hun at HUN skulle aldeles ikke bruke et bensinstasjonstoalett, og at nå hadde vi mistet henne og mannen som kunder for alltid.

• Liker 30
Skrevet

Mest forundret over at det faktisk er folk som ikke fyller drivstoff selv... Kan umulig være vanlig at ansatte gjør det, eller?

• Liker 12
Gjest HarryDotter
Skrevet

Vi hadde et problem i vaskehallen en søndag, så en av mine kollegaer var opptatt der. En annen var ute og hjalp en kunde med å løfte inn noen propantanker i bilen hans. Jeg var dermed alene bak kassa på bensinstasjonen, og ekspederte unna kunder så fort jeg kunne. Det var sikkert ti kunder i kø siden mine to kollegaer begge var borte fra kassene sine. Inn kommer en riktig så pen frue. Hun går direkte til kassen, og sier "jeg har dårlig tid, du må fylle bensin for meg". Jeg svarte at jeg kunne fylle for henne når jeg hadde ekspedert dem før henne i kø, eller at en kollega av meg kunne hjelpe når de var ledige. Da krevde hun at jeg skulle fylle på øyeblikket, for hun kunne ikke vente. Jeg fortsatte å ekspedere de før henne i kø, og gjentok at jeg ville fylle for henne så snart det var hennes tur. Da bøyer hun seg over disken, tar tak i håret mitt, drar hodet mitt etter håret mot henne før hun hvisker "jeg har dårlig tid for jeg må hjem og tisse". Jeg hvisker tilbake at det er gratis å låne toalett hos oss, og at det er "rett bak der" *peker diskret*.

Da ROPER hun at HUN skulle aldeles ikke bruke et bensinstasjonstoalett, og at nå hadde vi mistet henne og mannen som kunder for alltid.

Og den kunden fikk gå oppreist ut av stasjonen? Seriøst? Når dem tar fysisk tak i deg bør det tilkalles vektere ++

• Liker 16
Skrevet

Da bøyer hun seg over disken, tar tak i håret mitt, drar hodet mitt etter håret mot henne.

Tror jeg hadde slått til henne i ren refleks.

For en ufyselig oppførsel!

• Liker 8
Skrevet

Skulle det være en trussel? Tror de fleste bensinstasjoner rundt omkring er glad for å ikke ha henne som kunde. Hadde selv kunder som ikke fylte bensin selv. Sånt er tøvete.

• Liker 1
Gjest Regnstorm
Skrevet

Mest forundret over at det faktisk er folk som ikke fyller drivstoff selv... Kan umulig være vanlig at ansatte gjør det, eller?

Ikke bare forventer de at ansatte skal fylle drivstoff, man får gjerne også en reprimande fordi man ikke vet hvordan bensinlokket åpnes på denne spesifikke bilen, før man må finne seg i å høre på klaging over hvor inkompetent man er som jobber på bensinstasjon uten være ekspert på samtlige biler.

Bensinstasjon skal jeg aldri jobbe på igjen...

• Liker 2
Skrevet

En litt merkelig kunde idag. Vi har en fra Bosnia som jobber hos oss. Prater litt gebrokkent, men tydelig norsk. Jeg kom på jobb akkurat da han drev å ekspederte en mann og hans sønn (sønnen var kanskje 13-14 år). Han drev å bestilte burger, og ville ha brus til. Min kollega sier han må gå og hente brusen. Ja, sier mannen.

Ja, du må hente den nå, sier min kollega.

ja, sier mannen.

Jeg må registrere brusen på kassa, du må hente den nå! sier kollegaen min.

Da har jeg gått bort til den andre kassa, og skal til å logge inn. Står et skilt der "vennligst bruk neste kasse". Mannen tar med seg lommeboka si og de andre tingene han skal ha og går bort til meg.

Sønnen til mannen sier også til faren sin: Du må hente brusen!

Så henter han endelig en brus da, og går igjen bort til meg. Jeg er fremdeles ikke ferdig med å gjøre meg klar og skiltet med "bruk neste kasse" står der enda. Kollegaen min sier oppgitt at han må komme tilbake til han og betale der! Mannen får nå endelig flytta seg tilbake dit igjen. Også spør han kollegaen min hvor han opprinnelig er fra. Og bare et ok, når han får svar.

Etterhvert får han burgeren sin, og når han og sønnen sitter ved bordet og spiser driver jeg og rydder, så jeg går forbi de et par ganger. Så hører jeg sønnen si "i Norge så slipper de jo inn mange innvandrere, men i andre land gjør de jo ikke det..."

Jeg LURER på om det var litt rasistiske baktanker der. Sånn alt satt sammen. Eller så var han fyren bare helt lost :P

• Liker 3
Skrevet

Dette var ti år siden, og det var ikke vanlig nei, men vi pleide aldri å kverulere dersom noen ba oss fylle for dem - vi bare gjorde det.

Skrevet

Ikke bare forventer de at ansatte skal fylle drivstoff, man får gjerne også en reprimande fordi man ikke vet hvordan bensinlokket åpnes på denne spesifikke bilen, før man må finne seg i å høre på klaging over hvor inkompetent man er som jobber på bensinstasjon uten være ekspert på samtlige biler.

Bensinstasjon skal jeg aldri jobbe på igjen...

Du skal også kunne skifte lyspærer på alle biler, til og med nye biler der man gjerne må skru opp paneler og gud vet hva for å komme til...

Jeg skal heller aldri jobbe på bensinstasjon igjen. Har jobbet på matbutikker, restauranter, i kundeservice per telefon, i posten. Ingen andre steder har kunder som er ufordragelige på et så høyt nivå.

Noen gjengange som er blant mine "favorittkunder" på bensinstasjon:

- De som syns det er akseptabelt å albue seg vei fremst i kassekøen (det skjedde omtrent aldri på matbutikk, men ofte på bensinstasjon! )

- De som klager i det uendelige fordi melk og brød koster mer enn på Rema.

- De som tror du driver et bilversted, og forventer at du kan alt om bil (vi var en servicestasjon, så vi kunne ta dekkskift/oljeskift osv, men nei - vi bytter ikke registerreim).

- Lilleputtlaget som skal ha en wienerpølse hver på vei hjem fra kamp, og treneren som står og kjefter fordi du må trekke nye pølser. Hvilken bensinstasjon har ikke 25 wienerpølser klare til enhver tid liksom?

- De som tror de kan prute på alt, fordi det er "så overpriset likevel". Greit at du sikkert kan få reservelokket til bensintanken tio en femmer mindre, men nei, du kan ikke få rabatt på kontantkort, strømkort, sigaretter osv.

- De som kommer inn en lørdags kveld og blit sure fordi vi ikke selger øl (som om vi uansett hadde hatt lov til å selge det klokka 23:00).

- De som dunker på døra 10-20 min etter stengetid, og "skal bare, vær så snill!"

Hvis du vil jobbe minst 20-30 minutter ekstra hver gang du har ansvar for stenging - uten å få betalt for det, bli kjeftet ut av kunder på daglig basis når du står der med luselønn i utgangspunktet, så er bensinstasjon arbeidsplassen for deg :-)

• Liker 3
Skrevet

Jeg har blitt ganske flink til å kamuflere en gjesp! :fnise: Det er bare å prøve å ikke gape, evt holde hånda foran munnen og late som om man grubler på noe. :D

Da får jeg prøve det neste gang :D haha

• Liker 1
Skrevet (endret)

Åh, bensinstasjon. Min første jobb. Dette er ikke noe dumt fra kundene, men fra kl. 16-17 på ettermiddagen til 23 jobbet jeg alene hver kveld, var i utgangspunktet en rolig stasjon, men jeg husker så godt den kvelden da kortene ikke ville gå normalt gjennom vaskeautomaten (jeg måtte da gå UT via bakrommet på stasjonen), det plinget i bensinpumpene (folk som skulle fylle), det var kø i kassa og noen ventet på mat. Da får man kjørt seg på prioriteringer..

Nå er jeg sjeleglad for at jeg alltid har minst én person med meg på kveldstid, i matbutikk :)

Endret av cellar
  • Liker 1
Skrevet

Dette fikk meg til å tenke på en bensinstasjonseier jeg jobbet for en gang i forrige århundre. Når det var illsinte kunder som skulle "snakke med sjefen" så dukket han bare opp og sto og så på dem mens de raste fra seg og når de dro "Jeg skal aldri handle her mer"-kortet, så sa han bare "Gleden er på vår side!" og gikk... Ubetalelig! :nigo:
  • Liker 17
Skrevet

Ikke i norge iallefall :fnise:

Men om de er fra Asia så er det veldig vanlig at ansatte gjør det x)

(iallefall i de landene i asia som jeg har vært o_o)

Skrevet

Hehe, jepp!

Burger med ost og skinke er visst også en ting.

ost og speilegg er visst i vinden hos oss om dagen.

Ellers har vi jo kundene som på død og liv ikke skal bruke toalettene for å tisse, men heller "gjemme" seg bak søppelcontainerene våre. Hvor vi har fritt tilsyn fra personalrommet vårt. Alltid like morsomt å vinke blidt til de når de snur seg.

Merkeligste spørsmålet jeg har fått er : koker du pommes friten i eddik? Altså atte HÆÆÆÆ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...