Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er ikke bare kundene som gjør og sier mye rart. Hadde for en stund siden en kunde som kom til meg og sier:

Det vi spiste var det melsmak på.

jeg: Ok, men hva var det dere spiste da?

Kunde: Peker på en kake

Jeg: Merkelig at det var melsmak på den, den blir lagd med mandler

kunde: Ser rart på meg og begynner å le. Så klapper han meg på skulderen og sier: den kaka var det MERsmak på. Trodde du jeg skulle være skikkelig negativ du nå. Hahaha

Ble litt flau ja, men han fikk jo en god historie å fortelle rundt da.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi stenger kl 19 på hverdager. Kl 18:55 kom det en dame løpende inn. Jeg gikk bort til henne og spurte om jeg kunne hjelpe med noe før vi skulle stenge.

Damen: Dere stenger kl 20.

Meg: Nei, vi stenger kl 19.

Damen: Nei, dere stenger kl 20.

Meg: Hvem har sagt det til deg?

Damen: Venninnen min.

Meg: Da har hun sagt feil til deg.

Damen: Jeg har fått beskjed fra venninnen min om at dere har åpent til kl 20. Så da akter jeg å bli til kl 20.

Altså bare fordi et random kvinnemenneske har sagt det til henne så betyr det ikke at det stemmer.

"Ja, men da stenger du, og låser når du går da? :) " Får man lyst til å si til sånne. Maken

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååh!!! DET ER IKKE POMMES FRITES INKLUDERT I MENY!!!

Er alltids en eller anna dust som har bestilt burgermeny, og klager etterpå at han ikke har fått pommes fritesen han skulle ha. Kan de ikke lese eller????

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alltids en eller anna dust som har bestilt burgermeny, og klager etterpå at han ikke har fått pommes fritesen han skulle ha. Kan de ikke lese eller????

Skjønner det er irriterende, men hvorfor kalles det en meny om det ikke er en... meny....? Er det burger og brus bare? Eller? Her hadde selv JEG blitt forvirret.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er irriterende, men hvorfor kalles det en meny om det ikke er en... meny....? Er det burger og brus bare? Eller? Her hadde selv JEG blitt forvirret.

Ja det er bare burger og brus. Jeg aner ikke hvorfor det er sånn, men det står jo på menyen hva man får. Er til og med bilde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er bare burger og brus. Jeg aner ikke hvorfor det er sånn, men det står jo på menyen hva man får. Er til og med bilde :P

Om du jobber på en bensinstasjon så er ikke pomfri vanlig i meny, så kan forstå frustrasjonen din da. Men om du jobber i en eller annen fast food/kro, som har pomfri utenom menyen, så kan jeg forstå kundene ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En meget fin frue skulle betale og kortet ble avvist.

Hun lo nervøst og sa at "mannen hadde nok glemt å overføre penger til henne". Hun ringte han og sier:

"Hvorfor har ikke du overført penger til meg? Nå har alle andre fått feriepenger, og da vil jeg også handle! Nå har jeg ikke penger til å kjøpe middag og vin til i kveld engang!"

Så hveser hun høyt i telefonen om at det blir ikke noe sengekos på han på en laaaaang stund. Da sto det sikkert ti andre kunder og flere ansatte som hørte på hele samtalen. Og ja, vi lo godt da hun hadde gått :)

Tenk å være 40+ og få lommepenger av mannen sin. Så utrolig flaut!

Endret av Rægs
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enkel løsning på dette er at du spør "Vil du ha pommes frites til også?" når de bestiller. Problem solved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva hvis man ikke selger pommes frites?

Da er det rart om kundene generelt tror det er inkludert pommes frites.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det rart om kundene generelt tror det er inkludert pommes frites.

Jeg jobber på bensinstasjon.

Der står det bilde av pomfri og pizza.

Vi selger ikke noen av de delene fordi vi hverken har plass eller vifte.

Men det er stryket over på plakaten.. Vi kunne alltid skaffet ny plakat med oppdaterte menyer (og menypris...da plakaten begynner å bli X antall år gammel...)

Men bedriften vil ikke bruke penger for å få plassen istand fordi den går så dårlig fra før av, at det bare er snakk om tid før den er konkurs.... -.-

Juhei..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: "Er denne til salgs?" *peker på en potte*

Jeg: "Ja, det er den"

Kunde: "Hvor mye koster den da? Da er det vel sånn 70 % på den?"

Jeg: "Åh, mente du på salg? Beklager, da misforstod jeg. Den er til full pris."

Kunde: "JAMMEN SÅ HØR ETTER DA!!"

Ble litt paff kan man si. Dårlig gjort å skylde på meg når hun sa feil. Men men. ServicePompom smilte pent og fortsatte med god service.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at avisene skrev om disse apple-laderne og at de er brannfarlige har jeg sånn omtrent 50 stk innom hver gang som skal bytte... Problemet er bare at jeg får ikke byttet dem ut, og noen av kundene er litt verre enn andre...

Kunde: Hei, skal bytte denne jeg.

Meg: Beklager, det får ikke jeg gjort her, men Humac på torget er en autorisert apple-forhandler og kan-

Kunde: Ja men det er jo dere også.

Meg: Ikke på samme måte, reglene er litt strengere der-

Kunde: Jo det er dere jo.

Meg: Vi har dessverre ikke laderne i sortimentet, så jeg kan ikke hjelpe-

Kunde: Dere må jo bytte disse, de er brannfarlige!!

Meg: Jeg får ikke gjort det dessverre.

Kunde: Jo! Vil du at huset mitt skal brenne ned?

Og sånn fortsatte det :dry:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en kunde innom som bestilte hamburger.

Kunde: den salaten her er skeiv!

Jeg: ??

Kunde: salaten er skjevt hakket..

Jeg: okei?

Kunde: ja se her da! Noen er vel sikkert 1cm bred og noen 3!*peker febrilsk på burgeren mens han veiver med den så halvparten av innholdet faller på gulvet*

Jeg: neimen ser du det! Målebåndet mitt må vel være ødelagt da gitt

Kunden: prøver du å være morsom?? Det er ingenting gøy med det her. Lær å hakk salat!

...

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde innom som bestilte hamburger.

Kunde: den salaten her er skeiv!

Jeg: ??

Kunde: salaten er skjevt hakket..

Jeg: okei?

Kunde: ja se her da! Noen er vel sikkert 1cm bred og noen 3!*peker febrilsk på burgeren mens han veiver med den så halvparten av innholdet faller på gulvet*

Jeg: neimen ser du det! Målebåndet mitt må vel være ødelagt da gitt

Kunden: prøver du å være morsom?? Det er ingenting gøy med det her. Lær å hakk salat!

...

Du må jo skjønne at salaten smaker helt annerledes om du kutter den i 1 cm striper, enn om du kutter den i 3 cm-striper! Dårlig service! Det beste er når du kutter den i stjerner må du skjønne.. Makan. Folk altså!

:sarkasme:

Endret av Lucid
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enkel løsning på dette er at du spør "Vil du ha pommes frites til også?" når de bestiller. Problem solved.

husker/gidder ikke hver gang. Jeg kan ikke lese tanker til folk, det sier jo egentlig seg selv at man skal si hva man vil ha. Men for de som tror det står noe annet på plakaten er det jo litt verre. Vanligvis klarer folk å si hva dem skal ha.

Men hadde satt veldig pris på om folk satte seg inn i hva som står på menyen. Noen ganger spør jeg om ting, og det er så slitsomt når bestillingen blir sånn her: kunde:"jeg skal ha en burger." Meg: "hvor stor burger vil du ha?" *peker på skiltet med alle størrelsene*

Kunde:"en sånn liten en"

Meg: "150 gram eller 100 gram?" (Vi har ikke "liten" burger.. De heter Large eller barneburger om man skal ha de minste)

Kunde: "Kan ta en 150 gram da"

Meg: "Drikke?" Kunde: "ja" meg: "da må jeg nesten få flaska så jeg får den inn på kassa" kunde går og henter brus, bruker lang tid på å bestemme seg.. Så, meg: "bacon? Pommes frites? Ost?" Kunden svarer hva han vil ha.. Meg:"alt på?"

God damn!!!

Er så greit med de kundene som gir meg brusen med en gang og sier noe ala "150 gr burger med ost og bacon, uten tomat, med pommes frites.

Ja jeg begynner å bli lei den jobben :P

Endret av Kjempeliten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg jobbet i serviceyrket for noen år siden fikk jeg høre det mest utrolige, men en klassiker var vel..

"Kan jeg få en cheeseburger uten ost?"

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo skjønne at salaten smaker helt annerledes om du kutter den i 1 cm striper, enn om du kutter den i 3 cm-striper! Dårlig service! Det beste er når du kutter den i stjerner må du skjønne.. Makan. Folk altså!

:sarkasme:

:fnise:

Får nok begynne å kutte salaten i stjerner fremover ja!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i serviceyrket for noen år siden fikk jeg høre det mest utrolige, men en klassiker var vel..

"Kan jeg få en cheeseburger uten ost?"

Hvorpå vi svarer da "Så en vanlig burger?"

Kunde "Nei vil ikke ha en vanlig burger, jeg vil ha cheeseburger uten ost!"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorpå vi svarer da "Så en vanlig burger?"

Kunde "Nei vil ikke ha en vanlig burger, jeg vil ha cheeseburger uten ost!"

Hehe, jepp!

Burger med ost og skinke er visst også en ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...