kaprifolen Skrevet 8. april 2014 #5261 Del Skrevet 8. april 2014 Jeg var der ikke akkurat i det det hendte, men kom rett etterpå. En kunde som hadde kommet på kiwi og trodd at han kunne betale varene sine med telefonen? Har mobilbank og alt selv altså, men har aldri hørt om dette. Er dette noe app-greier noen spesifikke kjeder har begynt å tilby, eller noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest constance90 Skrevet 8. april 2014 #5262 Del Skrevet 8. april 2014 Jeg var der ikke akkurat i det det hendte, men kom rett etterpå. En kunde som hadde kommet på kiwi og trodd at han kunne betale varene sine med telefonen? Har mobilbank og alt selv altså, men har aldri hørt om dette. Er dette noe app-greier noen spesifikke kjeder har begynt å tilby, eller noe sånt? Ja. Men det er ganske så nytt så få butikker har ikke lagt tilrette for det enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 8. april 2014 #5263 Del Skrevet 8. april 2014 Jeg var der ikke akkurat i det det hendte, men kom rett etterpå. En kunde som hadde kommet på kiwi og trodd at han kunne betale varene sine med telefonen? Har mobilbank og alt selv altså, men har aldri hørt om dette. Er dette noe app-greier noen spesifikke kjeder har begynt å tilby, eller noe sånt? NFCteknologien som DNB har begynt å teste ut! Kun en innstilling på de nye terminalene, men få har fiksa det enda siden dnb bare lar samsung mobiler beta teste det og da blir det så få! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jealhk94 Skrevet 8. april 2014 #5264 Del Skrevet 8. april 2014 Jeg hadde en omvendt kunde i går; Han kom til kassen med noe drikke, og mens han betalte sa han at de drikkeflaskene som sto fremst var gått ut på dato. Meg: Åja! Det skal jeg sjekke opp med en gang, sier jeg. -Takk for at du sier i fra. *litt nervøs, her pleier det å komme leksjoner om dårlig butikk og dårlig personale* Kunde: Joda, kjerringa har lært meg til å alltid sjekke datoen serru. Hehehe! Meg: Jamen det er ikke så dumt det, det skal nå egentlig ikke være nødvendig, men vi rekker dessverre ikke over tusenvis av varer hver dag.. Kunde: Jo nei det er forståelig ja! *fremdeles like blid* Jeg bare satt igjen sånn her: og samtidig sånn: Hurra for ikke-sure kunder! Det er dessverre alt for få av de.. Men veldig koselig når de først dukker opp Dessverre er det ofte at hvis de skal si noe så er det bare klaging, veldig få som sier noe hvis det er noe de er fornøyde med. Hadde en her om dagen som var veldig blid og hyggelig, som skrøyt at vi var så flinke på service. Dette var jo veldig koselig å få høre en lørdags ettermiddag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne_V Skrevet 8. april 2014 #5265 Del Skrevet 8. april 2014 På utestedet jeg jobber på så er det en relativ bratt trapp man må gå opp og da kommer man rett til baren, uten dørvakter og som den eneste på jobb må jeg alltid passe på idet folk kommer opp trappen for det er enklere å stoppe overstadig berusede på den måten. Døren åpnet seg og en byoriginal holdt seg i begge rekkverkene og så ikke akkurat helt edru ut og øynene står på stilk. Ble veldig i tvil så jeg sier: "Hei hei! Formen er bra?" De fleste bare smiler av det og sier det som sant er og jeg får et bedre utgangspunkt om personen er for full for servering. Litt vanskelig å bedømme og det er utrolig hvordan folk kan skjerpe balansen bare for å få ølen sin. -JA! Den er det! Men jeg kan godt gå et annet sted! Får jeg til svar. Tenker bare "Jøss" men holder maska, smiler, gir han en øl og vekslepengene. Og betjener neste kune. Han fyren mumler et eller annet før han ser på meg og sier spydig at jeg ikke hadde noe bak baren å gjøre. (Det fine med denne bransjen er at man kan si akkurat det man tenker) Så jeg sier: "Hvis du skal være frekk så kan du bare gå igjen, for slike folk er jeg ikke interessert i å ha her på arbeidsplassen min, jeg gjør kun det jeg er pålagt å gjøre" Han fortsatte med å snakke med seg selv, mens jeg var sosial med andre kunder og latet som jeg ikke hørte han, han skulle visst aldri komme tilbake (Hva er det med ufyselige folk og denne trusselen? Skal man bli lei seg for at man slipper slike idioter?) Good riddance. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 8. april 2014 #5266 Del Skrevet 8. april 2014 På utestedet jeg jobber på så er det en relativ bratt trapp man må gå opp og da kommer man rett til baren, uten dørvakter og som den eneste på jobb må jeg alltid passe på idet folk kommer opp trappen for det er enklere å stoppe overstadig berusede på den måten. Døren åpnet seg og en byoriginal holdt seg i begge rekkverkene og så ikke akkurat helt edru ut og øynene står på stilk. Ble veldig i tvil så jeg sier: "Hei hei! Formen er bra?" De fleste bare smiler av det og sier det som sant er og jeg får et bedre utgangspunkt om personen er for full for servering. Litt vanskelig å bedømme og det er utrolig hvordan folk kan skjerpe balansen bare for å få ølen sin. -JA! Den er det! Men jeg kan godt gå et annet sted! Får jeg til svar. Tenker bare "Jøss" men holder maska, smiler, gir han en øl og vekslepengene. Og betjener neste kune. Han fyren mumler et eller annet før han ser på meg og sier spydig at jeg ikke hadde noe bak baren å gjøre. (Det fine med denne bransjen er at man kan si akkurat det man tenker) Så jeg sier: "Hvis du skal være frekk så kan du bare gå igjen, for slike folk er jeg ikke interessert i å ha her på arbeidsplassen min, jeg gjør kun det jeg er pålagt å gjøre" Han fortsatte med å snakke med seg selv, mens jeg var sosial med andre kunder og latet som jeg ikke hørte han, han skulle visst aldri komme tilbake (Hva er det med ufyselige folk og denne trusselen? Skal man bli lei seg for at man slipper slike idioter?) Good riddance. Hahaha jeg vet. Kunder som truer med å ikke komme tilbake, spesielt når det er et utested hvor de oppfører seg DÅRLIG. Hvorfor skulle vi ha lyst til å ha dem tilbake? Vi utestengte en fyr i 3 måneder en gang, hvorpå han sendte mail med bl.annet trussel om at han da dessverre aldri kom til å vise seg igjen hos oss. SUPERT!! :D 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amananas Skrevet 8. april 2014 #5267 Del Skrevet 8. april 2014 (endret) 10 minutter lang diskusjon som inneholdt ca. dette:Kunde *skal kjøpe et leketøyssett*: "Den skal være en gave, så du pakker inn ikke sant?"Jeg: "Ja, jeg gjør vanligvis det, men akkurat nå er vi dessverre helt tomme for gavepapir."Kunde: " Ehh................ Okei..... Så du pakker ikke inn?"Jeg: "Som sagt så har vi ingenting papir igjen bak disken"Kunde: "Men man har jo rett på å få noe pakket inn når man handler!"Jeg: "Vi pakker vanligvis inn, men dessverre så er jeg helt tom bak disken her. "Kunde: "Du har jo rett bak der" *peker på gaverullene vi selger*Jeg: "Ja, og du er selvfølgelig velkommen til å kjøpe en slik, den koster 19 kroner. "Kunde: "............. Ehh..... Da må du jo ta en slik for å pakke inn til meg da."Jeg: "Ja, hvis du vil kjøpe en så?"Kunde: "Nei, det må jo dere i butikken betale for. "Jeg: "Nei, det gjør vi nok ikke."Kunde: "Ehhh............ Det er jo vanlig at man får pakket inn noe når man kjøper det i en butikk. "Jeg: "Ja, og jeg skulle gjerne gjort det, men vi er altså helt tomme for gavepapiret vi bruker. Beklager."Kunde: ".......... Jeg har rett på å få det pakket inn som din kunde. " Jeg: "Du har ikke sånn sett rett på det nei, men det er korrekt at det er en ekstraservice vi tilbyr til vanlig. Nå er vi som sagt helt tomme for gavepapir."Kunde: "Det er ikke MIN feil at du er tom for gavepapir. Dette må jo DU ordne opp i. "Jeg: "Jeg må strengt tatt ikke ordne opp i noe, jeg har gavepapir du kan kjøpe og ellers så er jeg dessverre tom. Det beklager jeg."Kunde: ".......... Det er jo vaaaaanlig at man får ting pakket inn når man handler et sted!! "Jeg: "Joda, det er som sagt en EKSTRASERVICE som vi tilbyr, men jeg er tom for papir."Kunde *truende*: "Jaha.. Har sjeeefen din sagt til deg at dette er slik du skal gjøre? "Jeg: "Ja."Kunde: "Så sjefen sier at når du er tom for papir, så får du ikke gi bort av det dere selger?"Jeg: "Ja, det gjør han."Kunde: "Men dette må DU ordne opp i. Dette har jeg krav på. "Jeg: "Du har ikke noe krav på det. Du betaler ikke i vår butikk for å få noe innpakket, så når vi er tom for papir så kan jeg ikke gjøre noe, med mindre du vil kjøpe en rull som sagt. Beklager at vi er tomme, men det er vi altså." Alt i samtalen ble gjentatt minst to ganger.. Var veldig vanskelig å forstå dette her, visstnok. Endte med at kunden gikk, og kom ikke tilbake.. Jaja. Endret 8. april 2014 av Amananas 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 9. april 2014 #5268 Del Skrevet 9. april 2014 Amananas; Der synes jeg sjefen din gjør en stor bommert, med mindre det er flere uker til dere får papir igjen. Burde fint være mulig å skrive opp en rull eller to på eget forbruk for butikken. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 9. april 2014 #5269 Del Skrevet 9. april 2014 Bla bla jeeeeeg skal få pakket det inn fordi jeeeeeg er diiiin kunde buhu. Kunder altså, ta et nei for et nei??!! Herlighet. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 9. april 2014 #5270 Del Skrevet 9. april 2014 Bla bla jeeeeeg skal få pakket det inn fordi jeeeeeg er diiiin kunde buhu. Kunder altså, ta et nei for et nei??!! Herlighet. Skjønner at vedkommende reagerer når de vanligvis gjør det, OG de har pakkepapir tilgjengelig i butikken. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanami Skrevet 9. april 2014 #5271 Del Skrevet 9. april 2014 Skjønner at vedkommende reagerer når de vanligvis gjør det, OG de har pakkepapir tilgjengelig i butikken. Pakkepapir for 19 kroner holder kanskje til 1 pakke, maks 2. Det blir veldig dyrt i lengden dersom alle kundene skal komme og kreve å få pakket inn med butikkens ordinære varer. Man får pakket inn med forbehold av at det er mer innpakkingspapir igjen. Det er jo ikke akkuratt vanskelig å forstå. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 9. april 2014 #5272 Del Skrevet 9. april 2014 Pakkepapir for 19 kroner holder kanskje til 1 pakke, maks 2. Det blir veldig dyrt i lengden dersom alle kundene skal komme og kreve å få pakket inn med butikkens ordinære varer. Man får pakket inn med forbehold av at det er mer innpakkingspapir igjen. Det er jo ikke akkuratt vanskelig å forstå. Høres ut som en veldig liten rull Som sagt; jeg synes sjefen gjør en liten bommert der, men det er nå meg. Jeg hadde ikke tatt det utover den ansatte, for å si det sånn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanami Skrevet 9. april 2014 #5273 Del Skrevet 9. april 2014 Høres ut som en veldig liten rull Som sagt; jeg synes sjefen gjør en liten bommert der, men det er nå meg. Jeg hadde ikke tatt det utover den ansatte, for å si det sånn. Høres ut som det er en rull på en lekebutikk, og de er alltid latterlig små. Blir like irritert hver jul når jeg tror jeg er smart som kjøper med en rull fra lekebutikken. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Gjest constance90 Skrevet 9. april 2014 Populært innlegg #5274 Del Skrevet 9. april 2014 Hahaha. Kunde: det er gaver. Meg: da skal du få med byttelapp! Kunde: pakker du inn? De må pakkes inn seperat. Meg: nei men har gavedisk rett der borte Kunde: som du bruker til å pakke Meg: nei, vi pakker ikke. Det har vi ikke kapasitet til Kunde: butikken skal pakke Meg: nei, vi skal ikke det. Vi tilbyr gavepapir. Kunde: nei, DU skal pakke Meg: snu deg rundt, spør de 15 andre i køen om de ønsker å vente mens jeg pakker inn varene dine. Tror du ikke en kunde bak i køen skriker "NEI, pakk de selv!!" Noen er herlige. 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amananas Skrevet 9. april 2014 #5275 Del Skrevet 9. april 2014 (endret) Høres ut som en veldig liten rull Som sagt; jeg synes sjefen gjør en liten bommert der, men det er nå meg. Jeg hadde ikke tatt det utover den ansatte, for å si det sånn. Det stemmer som nevnt at rullene kun har 1,5 - 2 meter på seg. Kun den ene pakken hennes hadde tatt en og en halv rull, så ja, det blir veldig fort veldig dyrt i så fall. Hadde en annen kunde etterpå, som kjøpte en rull selv, og så pakket jeg inn gaven for henne, ingen problem Og jeg har litt som constance90, vi har ofte lang kø, så pakker kun inn om folk slipper å stå bak og vente. Da får folk heller med seg papir. Og så er det dette siste- men ganske viktige argumentet da: Innpakkning er en EKSTRASERVICE på de aller fleste butikker. Det betyr at vi gjør det om det er tid og mulighet (altså papir bak disken) for det. Ingen kunder har KRAV på dette, selv om de tror det. Det er noe vi gjør for dem helt gratis, så det blir for dumt å stå der og tro at man er dronningen og jeg er tjeneren dems. Og for å sitere sjefen min: "Vi pakker ikke inn på vår butikk, det er ikke i vår service. Men du kan gjøre det om du har lyst og tid." (Jeg gjør det alltid. Bortsett fra denne ene gangen da vi var tom..) Endret 10. april 2014 av Amananas 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amananas Skrevet 9. april 2014 #5276 Del Skrevet 9. april 2014 Forresten i dag overhørte jeg dette:Sjefen min: "Skal du ha pose?"Kunde: "Ja, selvsagt skal jeg det! Hva ellers? Skal jeg liksom stappe det ned i lommene?"Sjef: "Nei, jeg vett ikke jeg hva du hadde tenkt til."Kunde: "Nei, så det var jo et idiotisk spørsmål."Sjef: "Nei, det var det faktisk ikke. Mange har med seg handlenett."Jeg *stirrer på kunden*: "Stemmer det." Han stod bare og måpte som en idiot. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rægs Skrevet 9. april 2014 #5277 Del Skrevet 9. april 2014 Fikk mail fra kunde i dag: "HALLO, HVORFOR STENGER DERE KLOKKEN 16.00 PÅ PÅSKEAFTEN? JEG HADDE TENKT MEG TIL DERE KLOKKEN 18.00, SKJØNNER DERE. DET SYNTES JEG ER DÅRLIG SØRVIS AV DERE!" OK! 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 9. april 2014 #5278 Del Skrevet 9. april 2014 Fikk mail fra kunde i dag: "HALLO, HVORFOR STENGER DERE KLOKKEN 16.00 PÅ PÅSKEAFTEN? JEG HADDE TENKT MEG TIL DERE KLOKKEN 18.00, SKJØNNER DERE. DET SYNTES JEG ER DÅRLIG SØRVIS AV DERE!" OK! Pleier også å handle i 5-6-tiden, men litt justeringer får man da ta!! Pleier også å handle på fredager, men krever da ikke at butikken skal holde åpent for meg neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rægs Skrevet 9. april 2014 #5279 Del Skrevet 9. april 2014 Pleier også å handle i 5-6-tiden, men litt justeringer får man da ta!! Pleier også å handle på fredager, men krever da ikke at butikken skal holde åpent for meg neste uke. Og er det ikke common sense at nesten alle butikker stenger tidligere på jule- og påskeaften? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 9. april 2014 #5280 Del Skrevet 9. april 2014 Og er det ikke common sense at nesten alle butikker stenger tidligere på jule- og påskeaften? Joda! Men common sense er jo ikke disse kundenes sterkeste side! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå