Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg ville selv blitt utrolig irritert av slike ting, men man må jo også huske på at når man er ansatt i butikk møter man på flere hundre kunder hver dag som hver og en kan ha en dårlig dag, være surrete, klønete, ikke i form - ja, hva som helst. Så om noen ting detter på gulvet tror jeg nesten du må regne med det i løpet av en dag, og at slike ting ikke sier så mye om hvordan kundene dine er til vanlig.

Tja, da er det merkelig at det ofte er de samme kundene hver gang.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, da er det merkelig at det ofte er de samme kundene hver gang.

Joda, jeg vet at det finnes massevis av dumme kunder, og at de gjerne går igjen. Men når du begynner ditt laaange innlegg med å utheve dumme kunde så blir jeg egentlig litt provosert. Det er faktisk frivillig å jobbe i servicebransjen, og gjør man det må man takle folk av alle slag. Jeg vil ikke si at de er dumme selv om de stabler dumt, heller klønete og ubetenksomme. De er heller ikke dumme om de lager krangler om dumme ting, da er de sta og kanskje uhøflige.

Det over høres sikkert alt for diplomatisk ut, men butikker tjener faktisk pengene sine ved at kunder kommer inn. Kunder har ikke alltid rett, men det er forskjell på å starte en kjempekrangel eller å snike seg inn lukkede dører, og å stable litt klønete på båndet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye vits i å kalle kundene dumme da!

Hva skjer med blodtykket på folka i denne tråden? :overrasket:

Snart leser vi vel i VG: Kvinne eksploderte og døde foran PCen

Det er lov å fremlegge fakta. Mange kunder er direkte dumme og har liten forståelse generelt.

Stressa kunder er hakket verre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ah, så hvis jeg mister noe i bakken, er jeg dum? Verden kommer til å gå på nåler en dag, pga alle disse aggressive menneskene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke det "kunden" sa som som var så dumt, men situasjonen ble ganske dum;

Jeg sto i kassen i en av Osloområdets mest besøkte butikker en lørdag like før jul og hadde en laaang kø foran meg og hadde hatt det i mange timer. (I tillegg var jeg avdelingsleder, så jeg måtte gå foran med en godt eksempel). Inn fra venstre kommer det plutselig en fyr som slår et balltre i disken og mumler ett eller annet. Jeg har på det tidspunktet jobbet nattevakt på bensinstasjon i Oslo i flere år så jeg enser ham knapt, hører i hvert fall ikke hva han sier, og svarer at "Beklager, men det har jeg ikke tid til akkurat nå. Vil du ha hjelp må du stille bakerst i køen." Jeg registrerer at fyren blir noe perpleks, men tenker ikke mer over det før bevæpnet politi stormer lokalet og legger ham i jern. Det jeg "ikke hadde tid til" var å bli slått i hjel hvis jeg ikke ga fra meg pengene umiddelbart...

Sant nok! Jeg hadde verken tid eller lyst! :ler:

(Han hadde jo allerede oppført seg på en slik måte at det øvrige personalet hadde tilkalt politiet, men det hadde jo ikke jeg fått med meg i kaoset. De hadde ikke turt å hindre ham da han turet mot kassen, men min mildt sagt kjølige, men dog så utilsiktede, avvisning satte ham helt ut og ble i ettertid voldsomt komisk).

:legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så hvis jeg mister noe i bakken, er jeg dum? Verden kommer til å gå på nåler en dag, pga alle disse aggressive menneskene.

Tja, jeg får det nå en gang for meg at det kreves ikke så veldig mye å stable slik at det holder seg stødig når det kommer fram til meg. Eller kanskje jeg nå skjønner mine foreldre da de ofte kjeftet på oss ungene fordi vi stablet kopper, fat, kniver og gafler oppå hverandre på kjøkkenbenken når vi skulle rydde av bordet. Egentlig er det litt rart at ingenting falt ned og knuste. Men så er ikke sånne stabler i bevelse slik varer er når de legges på transportbåndet heller, da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Jeg blir nervøs blant masse folk, og kan finne på å miste ting da, siden jeg tenker "Nå må jeg gjøre alt perfekt, ellers blir kassadama sur".

Klønete kanskje, men ikke dum av den grunn? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det over høres sikkert alt for diplomatisk ut, men butikker tjener faktisk pengene sine ved at kunder kommer inn. Kunder har ikke alltid rett, men det er forskjell på å starte en kjempekrangel eller å snike seg inn lukkede dører, og å stable litt klønete på båndet.

Joda, det er forskjell, men likevel ... Spesielt i lørdagsstresset når ting skal gå fort; det går ikke akkurat fortere når man må velge med omhu hvilke varer man skal scanne først for å unngå at ALT raser og det blir et styr for å få alt samlet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nervøs blant masse folk, og kan finne på å miste ting da, siden jeg tenker "Nå må jeg gjøre alt perfekt, ellers blir kassadama sur".

Klønete kanskje, men ikke dum av den grunn? :klø:

Greit, jeg tar hintet, "dumme" var helt feil ord å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Thænk ju :) Det er spesielt når kassadama har en dårlig dag, og du ser hvordan hun behandler kundene foran deg i køa. Da står jeg tilogmed og planlegger "skal jeg si hei, smile eller bare legge varene surt på samlebåndet?" Tilogmed kunder som har for lite å tenke på kan bli stressa og nervøse av nazikassadama :ler:

Sier ikke du er en sånn da jeg ikke kjenner deg, men mange er sånn. De er rett og slett skumle å handle hos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thænk ju :) Det er spesielt når kassadama har en dårlig dag, og du ser hvordan hun behandler kundene foran deg i køa. Da står jeg tilogmed og planlegger "skal jeg si hei, smile eller bare legge varene surt på samlebåndet?" Tilogmed kunder som har for lite å tenke på kan bli stressa og nervøse av nazikassadama :ler:

Sier ikke du er en sånn da jeg ikke kjenner deg, men mange er sånn. De er rett og slett skumle å handle hos!

Jeg for min del er slik at jeg er hyggelig mot dem som er hyggelige mot meg. Men trenger vel litt trening, for å fortsatt være like lystig hyggelig mot kundene som har en dårlig dag eller fem, skal innrømme det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ja, skjønner det kan være kjipt å sitte i en kasse med 100 personer som meg på en dag, som stresser og mister ting og betaler med spanske penger hvorpå de brøler JEG HAR ALDRI VÆRT I SPANIA!

Det var en dum ting denne kunden sa :rodme:

Heldigvis lo kassadama bare, hun tok spøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del er slik at jeg er hyggelig mot dem som er hyggelige mot meg. Men trenger vel litt trening, for å fortsatt være like lystig hyggelig mot kundene som har en dårlig dag eller fem, skal innrømme det.

Det hjelper å være hyggelig mot alle faktisk. Jeg har selvfølgelig sprekt innimellom jeg også, men hvis man smiler og er hyggelig mot de som ikke så hyggelige tilbake kan det faktisk hende du klarer å snu humøret til den kunden.

Det synes jeg faktisk er en del av det å jobbe i serviceyrket. Man bør prøve å være hyggelig mot alle, også de som har en dårlig dag.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det synes jeg faktisk er en del av det å jobbe i serviceyrket. Man bør prøve å være hyggelig mot alle, også de som har en dårlig dag.

Heh, det er akkurat den biten jeg synes er vanskelig ved serviceyrket :sjenert: Men men, jeg skal prøve å jobbe med det, jeg fikk en liten vekker etter denne tråden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, det er akkurat den biten jeg synes er vanskelig ved serviceyrket  :sjenert: Men men, jeg skal prøve å jobbe med det, jeg fikk en liten vekker etter denne tråden her.

Og jeg lover deg, det er faktisk skikkelig opptur de gangene du klarer å få en sur kunde blid :) og det skjer - oftere enn en sur kunde fortsetter å være blid.

En venninne av meg som er butikksjef er skikkelig overhyggelig mor sure kunder. De er ofte vant til dårlig service - naturlig nok, siden de er sure, og blir skikkelig overrasket når hun er så overhyggelig. Stort sett blir de satt ut og veldig enkle å ha med å gjøre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje diskusjonen om dumme kunder kunne fortsatt i en annen tråd? Så kan denne tråden komme tilbake til dumme ting kunder sier? :ironi:

En til fra dataverdenen: En av mine brukere hadde kjøpt seg usb-mus til maskinen sin. Han syntes det var kjekt å ha, for det gikk så mye raskere enn vanlig mus. Tror han må være den eneste jeg har møtt som synes at ps/2-mus går for sakte...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Men en ting jeg lurer på, er hvordan dere bak kassa reagerer hvis det kommer en strålende blid person i butikken mens dere har deres verste PMS-dag?

Var på H&M her om dagen, og skulle prøve klær. Du må jo ha med en plastsak med antall klær på. Han som delte de ut sto og så ut som et sinna fugleskremsel. Haaaaluu, sier jeg med et smil (det var en strålende lørdagsmorgen, og jeg var i godt humør)

Plutselig forsvant skremseltrekkene og han klarte faktisk å smile. Jeg så han glefset til dem foran :hoho:

Verre var det med dem i kassa. Jeg skal betale jakka mi, og de sier "kan du vente litt? Vi er midt i en samtale her." Joda. "Ja, også sa han 'du er sååå teit, det skulle ikke vært lov' og jeg bar 'åååh liksom'" Dette måtte jeg stå og høre på i halvannet minutt mens jeg sto og tappet med fingrene på disken. Fy flaten. H&M i slottskvartalet tar kaka! Men det skal jeg heller lage en ny tråd om. Høhø jeg laget en i fjor jo :D

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting jeg lurer på, er hvordan dere bak kassa reagerer hvis det kommer en strålende blid person i butikken mens dere har deres verste PMS-dag?

Var på H&M her om dagen, og skulle prøve klær. Du må jo ha med en plastsak med antall klær på. Han som delte de ut sto og så ut som et sinna fugleskremsel. Haaaaluu, sier jeg med et smil (det var en strålende lørdagsmorgen, og jeg var i godt humør)

Plutselig forsvant skremseltrekkene og han klarte faktisk å smile. Jeg så han glefset til dem foran :hoho:

Jeg mykner opp og blir blid, jeg også. Husker faktisk enkelte kundeepisoder som har fått meg til å smile i flere timer etterpå.

Verre var det med dem i kassa. Jeg skal betale jakka mi, og de sier "kan du vente litt? Vi er midt i en samtale her." Joda. "Ja, også sa han 'du er sååå teit, det skulle ikke vært lov' og jeg bar 'åååh liksom'" Dette måtte jeg stå og høre på i halvannet minutt mens jeg sto og tappet med fingrene på disken. Fy flaten. H&M i slottskvartalet tar kaka! Men det skal jeg heller lage en ny tråd om. Høhø jeg laget en i fjor jo :D

:overrasket:

Jeg har mine feil og mangler som kassadame, jeg også, men det der hører man aldri meg si til en kunde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe var en kunde som fikk meg til å le. JEg fikk faktisk latterkrampe.

Jeg var 14 og hadde arbeidsuka mi i en Narvesenbutikk. Inn kommer ei på 40+ og sier følgende:

Kunde: "Har dere kam?"

Vi: "Ja, det har vi."

Kunde: "Ååååh så bra, for jeg ser ut som et skautroll!"

Jeg smiler enda over den kommentaren.. ^^

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...