AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #13621 Skrevet 16. mars 2020 Dette er ikke noe som ble sagt, men temaet for tråden kan kanskje strekkes til dumme ting kunder gjør? Jeg var i butikken i dag, og det henger tydelige skilt både ved inngangen og rundt om i butikken (for ikke å snakke om overalt i media) om at man skal holde en meters avstand til folk. Da jeg stod i kassekø kom det et kjærestepar bak meg som stilte seg nesten helt inntil meg. Jeg tok et skritt lenger frem, og de fulgte etter. Jeg kunne da ikke gå lenger frem uten å komme for nærme personen foran meg, så jeg ble nødt til å ta et ganske stort skritt til siden. Da det så var min tur og jeg stod i kassen gikk det ene medlemmet av dette paret forbi meg og stilte seg igjen rett ved siden av meg for å vente på sine varer. Altså, henger ikke folk med i det hele tatt? Anonymkode: f20c3...216 49
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 Populært innlegg #13622 Skrevet 16. mars 2020 I dag var jeg dum kunde. Muwhaha. 😄 Det henger store plakater i hele nærbutikken om at det bare er lov å handle 3 varer fra samme varegruppe. En av disse plakatene lå på lokket til kjøledisken, rett over der all kjøttdeigen ligger. Greit nok. Jeg skulle bare ha én likevel. Jeg kommer til kassa. Står bak et par som så ut til å ha planlagt familiemiddag, påskefest og jul på en og samme dag. Greit nok. Jeg har god tid. De var heldigvis ganske effektive av seg. Hun hadde lagt frem for å betale på forhånd, og de begge pakket for harde livet mens fyren i kassa scannet varer som en helt. Oppmerksom var hun også, så hun ruslet pliktoppfyllende til bankterminalen da det var få varer igjen å scanne. Bare for å få høre at de seks pakkene med kjøttdeig ikke er innenfor og at hun bare får kjøpe tre av dem. Passe irritert argumenterer hun med at det sto det ingenting om. Stakkars dame tenkte jeg. Mirakel at hun i det hele tatt fant kjøttdeigen som var godt skjult av den svært gule plakaten med samme budskap helten i kassa nå måtte forklare for henne. Hun prøvde å stå fast på sitt om at dette var da bare tøys. Det var da varer nok til alle. Hun hadde da ikke sett noen som hamstrer. Heldigvis kom hun ingen vei. Helten i kassa sto fast på sitt. Her kunne denne fortellingen endt, men mannen som nå var ferdig med å pakke varene ville også være helt. Så han roper ut. "Jeg kan da kjøpe den fordømte kjøttdeigen." Så damen og helten i kassa blir enige i at hun kjøper tre, også kan mannen kjøpe de tre andre. Hun gjør seg ferdig. Og mannen kommer. Stiller seg demonstrativt foran meg. Og det er her jeg er dum kunde. "Du må stille deg bakerst i køen. Jeg er etter henne" 😄 *smiler bredt* Mannen ser på meg, passe tummelumsk, og lar blikket streife køen bak meg igjen. Om han ikke hadde sett hamsterne hittil, så så han i hvert fall dem nå. For han snur seg til helten i kassa og presser frem et "vi trenger ikke dem likevel.". Haha Anonymkode: 39f55...e40 105 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #13623 Skrevet 16. mars 2020 ^ flink kunde😀👏👏 Anonymkode: a729c...68e 8
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #13624 Skrevet 16. mars 2020 På 19.12.2019 den 0.59, AnonymBruker skrev: Det er ikke så rart for en person som ikke er vant til å kjøpe eller spise vegetarmat. Noen av disse nye vegetar/ veganerproduktene som er i butikken nå ser jo litt kjøttaktig ut. Anonymkode: 610d1...548 Ja. F.eks grønnsaksposteien jeg kjøper er rett ved siden av vanlig leverpostei. Må se godt for å ikke ta feil. Anonymkode: b025d...16e 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #13625 Skrevet 18. mars 2020 Måtte be en kunde holde avstand i dag. Han lo og sa han var lege. 🙃🙃🙃 HOLD DEG UNNA! Anonymkode: 66d94...016 21
malibu Skrevet 18. mars 2020 #13626 Skrevet 18. mars 2020 På 16.3.2020 den 16.02, AnonymBruker skrev: I dag var jeg dum kunde. Muwhaha. 😄 Det henger store plakater i hele nærbutikken om at det bare er lov å handle 3 varer fra samme varegruppe. En av disse plakatene lå på lokket til kjøledisken, rett over der all kjøttdeigen ligger. Greit nok. Jeg skulle bare ha én likevel. Jeg kommer til kassa. Står bak et par som så ut til å ha planlagt familiemiddag, påskefest og jul på en og samme dag. Greit nok. Jeg har god tid. De var heldigvis ganske effektive av seg. Hun hadde lagt frem for å betale på forhånd, og de begge pakket for harde livet mens fyren i kassa scannet varer som en helt. Oppmerksom var hun også, så hun ruslet pliktoppfyllende til bankterminalen da det var få varer igjen å scanne. Bare for å få høre at de seks pakkene med kjøttdeig ikke er innenfor og at hun bare får kjøpe tre av dem. Passe irritert argumenterer hun med at det sto det ingenting om. Stakkars dame tenkte jeg. Mirakel at hun i det hele tatt fant kjøttdeigen som var godt skjult av den svært gule plakaten med samme budskap helten i kassa nå måtte forklare for henne. Hun prøvde å stå fast på sitt om at dette var da bare tøys. Det var da varer nok til alle. Hun hadde da ikke sett noen som hamstrer. Heldigvis kom hun ingen vei. Helten i kassa sto fast på sitt. Her kunne denne fortellingen endt, men mannen som nå var ferdig med å pakke varene ville også være helt. Så han roper ut. "Jeg kan da kjøpe den fordømte kjøttdeigen." Så damen og helten i kassa blir enige i at hun kjøper tre, også kan mannen kjøpe de tre andre. Hun gjør seg ferdig. Og mannen kommer. Stiller seg demonstrativt foran meg. Og det er her jeg er dum kunde. "Du må stille deg bakerst i køen. Jeg er etter henne" 😄 *smiler bredt* Mannen ser på meg, passe tummelumsk, og lar blikket streife køen bak meg igjen. Om han ikke hadde sett hamsterne hittil, så så han i hvert fall dem nå. For han snur seg til helten i kassa og presser frem et "vi trenger ikke dem likevel.". Haha Anonymkode: 39f55...e40 Ler i vinkel😂 Du er helten min. 36
Minya Skrevet 5. april 2020 #13627 Skrevet 5. april 2020 On 2/7/2019 at 6:11 PM, Sirah said: Dere må virkelig ha en engels tålmodighet 🤪 Jeg hadde flippet merker jeg i mange av disse situasjonene 🙈 Neida, bare en selvdisiplin som ville fått en samurai til å selvantenne av misunnelse. 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #13628 Skrevet 6. april 2020 Jeg ble en gang spurt om det var mulig å pottetrene en fugl 🤣 Anonymkode: d84d9...e1a 8
GjestSiden2006 Skrevet 6. april 2020 #13629 Skrevet 6. april 2020 Denne kunden var ikke så dum! Likte h*n veldig godt! Kunde ville bytte navn til Ana Log (analog) på spøk, jeg opplyste om norge.no og reservasjon mot digital kommunikasjon, som kunden samtykket til. Kunden sa h*n brukte høreaparat og hustelefon uten display. Til info. 3
GjestSiden2006 Skrevet 6. april 2020 #13630 Skrevet 6. april 2020 13 timer siden, Minya skrev: en selvdisiplin som ville fått en samurai til å selvantenne av misunnelse. 😆
Gjest Alterego666 Skrevet 29. april 2020 #13631 Skrevet 29. april 2020 På 24.1.2020 den 20.43, AnonymBruker skrev: Hva er galt med å prate om sminke? og hvorfor er det nedverdigende? Mente personen nedlatende heller? Ville det vært bedre å si at de pratet om rakettetterforskning? Anonymkode: ecc13...3f2 Rakettetterforskning er et spennende felt som altfor få snakker om. »Hvor ble det av den ballistiske interkontinentale raketten vi skjøt opp? Husker noen om vi stille den inn på Moskva eller Kairo?»
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #13632 Skrevet 18. mai 2020 *bump* Ingen som har flere historier? Anonymkode: ceb7f...bf0
Jensine Skrevet 23. mai 2020 #13633 Skrevet 23. mai 2020 På 5.3.2020 den 15.36, AnonymBruker skrev: Var på jobb på en matbutikk midt om sommeren og var 16 år. Vi hadde fått varer så satt på plass. Plutselig kommer det tre gutter løpende med moren etter. Jeg smiler og sier hei til moren og fortsetter med mitt. Så sier det ene barnet: "Mooor? Kan jeg få en sånn? Tåler jeg denne?". Istedenfor å svare barnet sitt snur hun seg mot meg og sier: "Hallo?? Han spør deg om noe. Skal du ikke svare?". Jeg blir litt satt ut men svarer at jeg ikke fikk med meg at det var meg han spurte men spør om hva han er allergisk mot. Barnet ser bare veldig overrasket ut og moren lar ingen få svare før hun fortsetter å skjelle meg ut for manglende kundeserviceinnstilling. Jeg stod lenge og forsøkte å snakke med henne men det nyttet ikke. De trengte hjelp i kassen så beklaget ovenfor henne men at jeg måtte gå i kassen. Når hun kom dit fortsatte hun og forlangte å få snakke med sjefen. Det var papirtynne vegger inn til kontoret og sjefen hadde hørt ALT. Han sa derfor at jeg hadde oppført meg korrekt og at det ikke ville bli noen konsekvenser. Hun ble så sur, stormet ut og skrek at hun ALDRI skulle handle der igjen. Kunden bak i kassen bare: "Å nei. For et tap for butikken" Men er kjipt når kundenes dårlige dag går ut over oss.. Og for et eksempel for barnet da! Ellers har jeg kranglet med folk som mener det er innafor å SMAKE på varene for å så legge dem fra seg (De likte den jo ikke så hvorfor skal de kjøpe?) og kunder som presser seg under gitteret etter at vi har låst for å så være så sure på de ansatte fordi de ikke kan reåpne kassen for å selge dem kjeks når barnet i bilen er sulten.. Anonymkode: 4ec31...fa5 Burde kanskje meldt fra til barnevernet, hun virket mildt sagt ustabil. 6
Jensine Skrevet 23. mai 2020 #13634 Skrevet 23. mai 2020 Så gøy det er å se denne tråden igjen. Husker jeg satt på toget og banen og kjente at jeg ble koronasmittet sist jeg leste her 3
Jensine Skrevet 23. mai 2020 #13635 Skrevet 23. mai 2020 På 9.3.2020 den 1.24, Dalmatian skrev: Moren min pruter masse og får det alltid til. Jeg synes det er urettferdig at hun får spesialtilbud. Hun har flere ganger skjelt ut betjente. Husker for to år siden da vi handlet for jeg skulle flytte. En hendelse på kid og en annen på kremmerhuset. Den på kid var helt forferdelig. Jeg prøver å ikke handle med mamma lenger. Det er flaut måten hun spør hva ting koster til og med når det står skrevet. Noen ganger skjønner jeg man må spørre. Hvordan hun går rett ut når de ikke vil innfri prutingen. Når hun skjeller dem ut for å være ung eller uerfaren, eller at de ikke forstår hva hun spør om/snakker om. Den hendelen på kid var at mor spurte vagt om informasjon om et pledd eller sengetøy. Og det kan være lett å ikke forstå spørsmålet. Mor ble utålmodig og gikk i runden og sa at betjeningen var dårlig. Bare sekunder etter. Hun gav jo ikke damen noe tid til å forstå. Kvinne var overvektig og mor var i ferd med å kalle henne noe virket det som. Jeg skammer meg. Det var så trist fordi jeg så at damen ble flau og forlegen. Det verste var at jeg kjøpte noe puter der og hun betjente meg. Jeg prøvde å beklage stille rett før jeg dro, men det var vanskelig. Har mange ganger følt jeg må beklage før jeg går ut at butikken med mamma/mor. Mamma er kvass og aggressiv i tonen. Om de ikke forstår blir hun strengere. Hun har prutet på billige ting i syden da hun var yngre. Det er en hendelse da hun fikk høre det. Selv pleier jeg å takke betjening selv om jeg ikke kjøper noe. Bare at de snakket med meg er nok. Er hun hyggelig mot familie og venner? Nysgjerrig på hvordan sånne funker ellers. 1
Christiane_W Skrevet 19. juni 2020 #13636 Skrevet 19. juni 2020 Observert i selvbetjent kasse i matbutikk i ettermiddag: Kunde scanner varene sine, som inkluderer øl, og når han prøver å avslutte handelen fikk han opp en beskjed på skjermen om at en ansatt må sjekke alderen hans om han ikke har registrert fingeravtrykk. Om man ikke har registrert fingeravtrykk trykker man på "Nei" og en orange lampe blinker over kassa og gjør de ansatte oppmerksom på at han trenger hjelp. Fingeravtrykk var tydeligvis ikke registrert, for han startet å vandre frem og tilbake mellom kassene på sidene av selvbetjeningsområdet, og brøytet seg inn i begge køene for å få hjelp av de som satt i kassa. Begge kassererne gav han beskjed om at de ikke kunne forlate kassene sine siden det var lange køer, men at den som hadde ansvar for å assistere kundene i selvbetjeningskassene var på vei og ville hjelpe ham innen kort tid. Omtrent samtidig som den siste ansatte han "overfalt" gav beskjed om det dukket "selvbetjeningsansvarlig" opp og hun fikk ei skyllebøtte om hvor idiotisk det var at de måtte sjekke alderen hans. Enhver idiot kunne da se at han var gammel nok til å kjøpe øl, så dette var bare dumt og bortkastet tid. Det gikk ikke inn at de ikke tvilte på at han var gammel nok til å kjøpe øl, men at salgsbevillingen kan ryke om butikken selger alkohol til mindreårige og derfor må de sjekke at de som bruker selvbetjeningskassene er gamle nok til å kjøpe. Det kan jo ikke være sånn at selvbetjeningskasse = fritt frem for mindreårige til å kjøpe seg alkohol. Det var helt umulig å forstå.🤦♀️ 38
Christiane_W Skrevet 30. juni 2020 #13637 Skrevet 30. juni 2020 Her er det både dum, eller stengt tatt frekk, kunde og dum ansatt: Stod i kø på et bakeri i dag. Holdt god avstand til han foran meg i køen og plutselig smatt det inn ei dame mellom oss. Jeg sa fra at jeg stod i kø og ba henne stille seg bak meg. Fikk til svar at hun bare kikket på hva de hadde i disken, i et litt irritert/oppgitt tonefall. Omtrent samtidig kom en ansatt til ut fra bakrommet og annonserte at hun kunne hjelpe nestemann i køen. Hvem tok et skritt frem og bestilte? Jo hun som bare kikket. Siden jeg ble irritert over frekkheten sa jeg fra at jeg faktisk var først i køen. Da fikk jeg beskjed fra den ansatte om at det kunne så være, men nå var hun allerede i gang med å ekspedere dama foran meg så jeg fikk vente på tur. Eh, det var faktisk min tur, jeg stod i kø først. "Det kan da ikke jeg vite noe om, jeg kom fra bakrommet og har ikke oversikt," var svaret jeg fikk. Da gikk jeg og endte med å kjøpe brød på Spar siden jeg uansett skulle handle diverse der. 45
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #13638 Skrevet 1. juli 2020 19 hours ago, Christiane_W said: Da fikk jeg beskjed fra den ansatte om at det kunne så være, men nå var hun allerede i gang med å ekspedere dama foran meg så jeg fikk vente på tur. Eh, det var faktisk min tur, jeg stod i kø først. "Det kan da ikke jeg vite noe om, jeg kom fra bakrommet og har ikke oversikt," var svaret jeg fikk. Da gikk jeg og endte med å kjøpe brød på Spar siden jeg uansett skulle handle diverse der. Til den ansattes forsvar så kan hen jo faktisk ikke vite om du eller den andre dama var først i kø, om dama sto foran deg er det jo naturlig at hun ekspederer henne. Her var det jo rett og slett bare en frekk kunde som snek i køen, ville ikke kalt den ansatte dum..... Hva skulle hen gjort liksom? Bedt dama som sto foran deg flytte seg så du kunne kommet til, selvom hun ikke engang vet hvem som snakker sant?... Synes heller helt ærlig at du er litt rar som ikke engang klarer å vente ett ekstra minutt i kø, selvom en annen kunde er kjip trenger du ikke ta det utover de ansatte. Anonymkode: 3a036...79d 10
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #13639 Skrevet 1. juli 2020 På 18.10.2019 den 9.04, AnonymBruker skrev: Det har faktisk skjedd flere ganger at utlendinger vil bytte tjenester: de får gratis vare av meg, og jeg kan få gratis kebaber i butikken deres... Men, butikken jeg jobber for syntes nok ikke noe om en slik avtale... Anonymkode: a4965...9f0 Den har jeg opplevd mange ganger. I prinsippet er byttehandel ikke dumt, men det forutsetter at begge eier bedriften og varene. (Og bortsett fra ulovligheten) Anonymkode: a4965...9f0
Gjest ti10 Skrevet 1. juli 2020 #13640 Skrevet 1. juli 2020 20 timer siden, Christiane_W skrev: Her er det både dum, eller stengt tatt frekk, kunde og dum ansatt: Stod i kø på et bakeri i dag. Holdt god avstand til han foran meg i køen og plutselig smatt det inn ei dame mellom oss. Jeg sa fra at jeg stod i kø og ba henne stille seg bak meg. Fikk til svar at hun bare kikket på hva de hadde i disken, i et litt irritert/oppgitt tonefall. Omtrent samtidig kom en ansatt til ut fra bakrommet og annonserte at hun kunne hjelpe nestemann i køen. Hvem tok et skritt frem og bestilte? Jo hun som bare kikket. Siden jeg ble irritert over frekkheten sa jeg fra at jeg faktisk var først i køen. Da fikk jeg beskjed fra den ansatte om at det kunne så være, men nå var hun allerede i gang med å ekspedere dama foran meg så jeg fikk vente på tur. Eh, det var faktisk min tur, jeg stod i kø først. "Det kan da ikke jeg vite noe om, jeg kom fra bakrommet og har ikke oversikt," var svaret jeg fikk. Da gikk jeg og endte med å kjøpe brød på Spar siden jeg uansett skulle handle diverse der. At du ikke sa noe sånt som at den enmetersregelen faktisk gjelder alle, fordi viruset smitter både de som står i kø og de som kikker!? Men det er ikke så greit å stå i kasse når det er flere kunder som påstår at de er først. Man kan som ansatt ofte ikke vite det, fordi man har det travelt og driver med ulike ting samtidig, og da er det som oftest mest effektivt å ekspedere den som er nærmest og står i kassen når man selv kommer dit . Det vil ta veldig mye lengre tid hvis man skal starte en slags "etterforskning" for å komme til bunns i hvem som egentlig var først.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå