Mollie Skrevet 2. mars 2016 #9381 Skrevet 2. mars 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Kunde stiller seg ved tippingen. Meg: Hei, hva skal du ha? Kunde: *kikker dumt på meg uten og si noe* Jeg tenkte at han ikke hørte hva jeg sa, så jeg gjentar. Meg: Hva vil du spille idag da? Kunde: Er det ikke Extra idag da? Det må vell du vite?? Meg: Jo det stemmer det Kunde: Ja, jeg skal ha en Extra! Meg: En Extra skal bli Kunde: Du forresten, ta med to Lotto til lørdag å du Jeg vet ikke at du skal spille Xtra bare fordi det er Xtra som går idag. Kunne være du skulle ha Viking med Joker til i morgen. Ååå tippekunder...en kategori for seg selv Anonymkode: 96a4c...5f5 Ååååja...! Tippekunder var det myyyye rare greier med da jeg jobbet i kiosken Husker at enkelte forventet at vi skulle vite nøyaktig hva de skulle ha: "Det vanlige!" Ooookey.... Med en uendelig strøm av kunder var ikke det så lett å huske fra uke til uke! Og noen ble rett og slett sure hvis vi ikke husket det. Slitsomt. Og de som kom med en brukt tippelapp (ikke kupong men den som vi skriver ut) og skulle gjenta den... Og klikka fordi den ikke kunne kjøres gjennom, og deretter forlangte at vi skulle slå inn alt manuelt, ti rekker med ulike tall, med laaaaang kø bak...
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #9382 Skrevet 2. mars 2016 Til kunder som klager over at jeg "maser" når jeg hilser og spørr de om de trenger hjelp: Haaallo, du gikk nettopp inn i en klesbutikk, her er vi faktisk pålagt å hilse på alle som titter innom, og spørre om de trenger hjelp. Trenger du ikke hjelp er det bare å si nei, så skal jeg la deg være i fred jeg. Men ikke stå inne i butikken min å kjeft på meg fordi jeg faktisk spørr. Gå hjem med deg og handle på nettet da vel om du ikke tåler at folk prater til deg. Til kunder som konstant klager på prisene i butikken: Hvis du tror det er JEG som har gått rundt med prismaskin og avgjør pris på klærne så tar dere feil. Og det er ikke sånn at jeg kan skru ned prisen på en vare bare fordi du syns det er dyrt. Sånn, da vet du det. Da slipper du komme tilbake uke etter uke med den samme gamle kjatringa om de sinnsyke prisene. Til kunder som kommer å avbryter når jeg er alene på jobb og er opptatt med en annen kunde: Jeg driter i at parkeringsbilletten din straks går ut. Stell deg i kø nå, og lær deg å disponere tid! Til når-starter-salget-kunder: Nei, du kan ikke henge av den splitter nye jakken til 5000 kroner til salget om 2 mnd starter. Og gidd å bli sur, jeg driter i at du "aldri skal vise dine ben i denne butikken igjen", vi sees nok. Til salgskunder: Du mistet visst et plagg på gulvet. Plukk opp etter deg er du søt. Og ja, prisene er ferdig-prutet. Du får IKKE byttet det, har du noe mindre enn den tusenlappen forresten? Anonymkode: 6c867...dd1 25
Populært innlegg EvaLena Skrevet 2. mars 2016 Populært innlegg #9383 Skrevet 2. mars 2016 For noen år siden så jobbet jeg på et apotek i en ganske stor by. En dag kom det inn en av "byens løse fugler" som skulle ha noen sprøyter og kanyler. Da dette var slått inn, så finner han ut at han manglet ca 5-6 kroner og ber meg være så snill og låne han testen til i morra. Jeg skal ærlig innrømme at jeg anså de pengene for tapt, men synes det er viktigere at de har rent brukerutstyr. Jeg tenkte ikke mer over de få kronene før han dagen etter dukket opp rett etter åpningstid og takket meg for lånet og ga meg pengene tilbake. Herregud, da satt tårene løst hos meg gitt 😢 Enden på visa er at han og en bruker til fikk lov å "låne" penger av meg flere ganger og de ble bestandig betalt tilbake. De får all den respekt de fortjener av meg iallefall 😊 113
Alltid Vår Skrevet 2. mars 2016 #9384 Skrevet 2. mars 2016 Jeg var opptatt med noe ved kassa, men smilte og sa "hei" til en gruppe tenåringsgutter som kom inn i butikken. De: Faen, as! Bare følg med oss, du! Bare fordi vi er brune så trur du vi stjæler! Jævla rasist! 48
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #9385 Skrevet 2. mars 2016 18 minutter siden, Alltid Vår skrev: Jeg var opptatt med noe ved kassa, men smilte og sa "hei" til en gruppe tenåringsgutter som kom inn i butikken. De: Faen, as! Bare følg med oss, du! Bare fordi vi er brune så trur du vi stjæler! Jævla rasist! Det samme skjedde hos oss en gang. Jeg og en pakistansk kollega står i kassen og småprater. En brun taxisjåfør kommer inn og titter seg rundt. Kollegaen hilser og vi fortsetter med vårt (prater, vasker litt etc) mens kunden går rundt i butikken. Vi titter bort på han med jevne mellomrom, som vi pleier. Kunden kjøper så en pose potetgull og går ut i noen minutter. Så kommer han inn igjen, vi hilser og han titter i hyllene. Jeg og kollegaen planlegger hva vi skal gjøre resten av skiftet, hvem som skal gjøre hva osv. Plutselig kommer kunden rasende bort til disken og begynner å skjelle oss ut for å være rasister og sier at vi kun følger med på ham fordi han er pakistansk. Min pakistanske kollega sier at han også er fra Pakistan, at han ikke er rasist og at han faktisk trodde kunden hadde gått ut igjen. Da ser kunden rasende på meg, snur seg og tramper ut av butikken. Forstå det den som kan. Kollegaen min og jeg hadde i hvert fall latterkrampe i et per minutter etterpå, og det er jo alltid hyggelig. Anonymkode: d8589...fc6 16
ghost_in_the_fog Skrevet 2. mars 2016 #9386 Skrevet 2. mars 2016 Jeg har jobbet i en dagligvarebutikk før. En ting som irriterte meg mest, var kunder som stormet inn i butikken på en lørdag ettermiddag kl 17.59 og forventet at de får kjøpt øl. Vi pleide alltid å ha alle kassene oppe på den tiden, slik at det skulle bli minst mulig kø. Dessverre, er det alltid noen som er sent ute, og uansett hva vi gjorde, så måtte man regne med litt kø i kassene. Jeg jobbet som låseansvalig og måtte derfor gjennom mange runder med "samtaler" med sinte og misfornøyde kunder. De brydde seg nemlig ikke om at vi måtte bryte loven dersom vi skulle ha solgt dem alkohol etter kl 6. Jeg husker spesielt en sistuasjon, der en ganske ung mann skulle på døds og liv ha sixpacken sin. Klokka var godt over seks (la oss si kvart over). Han mente at han tok ølen fra hylla før kl 6, og derfor skulle han få lov til å kjøpe. Han begynte å skjelle ut stakkars venninen min i kassen, som var selvfølgelig nødt til å nekte ham. Så skulle han få snakket med ansvarlig (meg), og da han ble nektet og forklart reglene en gang til, ville han snakke med sjefen. Uff da, det var gøy tider det... 4
Hirondelle Skrevet 2. mars 2016 #9387 Skrevet 2. mars 2016 Kunde kommer inn i dag: "Hallooo - når er det mammutsalget starter?!" Også... guriland... Det kom en gammel dame inn, og jeg kjenner henne igjen - hun har vært lærer på barneskolen jeg gikk på. Jeg sier at jeg gikk på barneskolen(en halvtimes kjøretur unna butikken jeg jobber i), vi har en hyggelig samtale om løst og fast - og så, helt ut av det blå, begynner hun å BAKSNAKKE og skittkaste sine tidligere kollegaer og mine tidligere lærere - høyt i butikken! Hun sier at nei, de var ikke så lette å ha med å gjøre, og uff, hun er glad hun valgte å slutte der og det var et håpløst arbeidsmiljø, ingen som gjorde noen ting der og generelt sett ALT med den skolen var veldig dårlig. Det kan godt hende jeg traff et ømt punkt, hva vet vel jeg, men syns det var rimelig spesielt og å stå baksnakke så høyt i butikken. Spesielt siden jeg treffer flere av disse lærerne fremdeles den dag i dag... Spesielt... 15
Jolene Skrevet 2. mars 2016 #9388 Skrevet 2. mars 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det bare meg som irriterer meg over kunder som sier "kan jeg ta ut totalt 1000? " Den setningen funker bare ikke og det er så mange som sier den når de vil ha igjen på 1000, også må jeg begynne å tolke om de vil ha 1000 totalt eller utenom..!! Du kan enten ta ut 1000 eller betale/få igjen så det blir 1000 totalt, men du kan ikke "ta ut totalt 1000!!". Ellers hadde jeg en morsom kunde i dag som seriøst tok en knebøy hver gang han skulle bøye seg for å ta varer fra kurven til båndet. Det så så dumt ut Om det var med vilje eller ikke vet jeg, kanskje et dumt forsøk på å vise frem rompen sin? Anonymkode: 08c4e...3ca Har gjort det selv i butikken. Grunnen var veldig enkel: jeg sliter tidvis enormt med ryggen, men når jeg tar knebøy så kan jeg holde ryggen helt rett, samtidig som jeg ikke lager kø i kassa. At det derimot ser dumt ut, er jeg hjertens enig med deg i! 6
Jolene Skrevet 2. mars 2016 #9389 Skrevet 2. mars 2016 2 timer siden, EvaLena skrev: For noen år siden så jobbet jeg på et apotek i en ganske stor by. En dag kom det inn en av "byens løse fugler" som skulle ha noen sprøyter og kanyler. Da dette var slått inn, så finner han ut at han manglet ca 5-6 kroner og ber meg være så snill og låne han testen til i morra. Jeg skal ærlig innrømme at jeg anså de pengene for tapt, men synes det er viktigere at de har rent brukerutstyr. Jeg tenkte ikke mer over de få kronene før han dagen etter dukket opp rett etter åpningstid og takket meg for lånet og ga meg pengene tilbake. Herregud, da satt tårene løst hos meg gitt 😢 Enden på visa er at han og en bruker til fikk lov å "låne" penger av meg flere ganger og de ble bestandig betalt tilbake. De får all den respekt de fortjener av meg iallefall 😊 For en nydelig person du er! 10
Minya Skrevet 2. mars 2016 #9390 Skrevet 2. mars 2016 2 timer siden, ghost_in_the_fog skrev: Jeg husker spesielt en sistuasjon, der en ganske ung mann skulle på døds og liv ha sixpacken sin. Klokka var godt over seks (la oss si kvart over). Han mente at han tok ølen fra hylla før kl 6, og derfor skulle han få lov til å kjøpe. Han begynte å skjelle ut stakkars venninen min i kassen, som var selvfølgelig nødt til å nekte ham. Så skulle han få snakket med ansvarlig (meg), og da han ble nektet og forklart reglene en gang til, ville han snakke med sjefen. Uff da, det var gøy tider det... Å herregud, den krangelen der altså. Kjære møkkasokk av en kundefaen; JA, det VAR lov å betale ølen etter at klokka hadde slått 18 (eller 20) så lenge man hadde satt ølen i handlevogna eller allerede stod i kassa når klokka slo hel, i revisjonen av ølsalgsloven fra 1998. Fordi det i den revisjonen var det spesifisert at man skulle kunne bruke skjønn. NEI, det ER IKKE LENGER lov å bruke skjønn, for revisjonen av ølsalgsloven fra 2009 SPESIFISERER at ølen må være SLÅTT INN på kassa FØR klokka slår 18 (eller 20). Det øyeblikket klokka slår hel, så kommer det digitale stengselet på, og det er fysisk umulig for oss å slå ølen inn i kassa uten å overstyre faenskapet. Noe vi ikke har lov til å gjøre fordi det er oppsigelsesgrunn, både for oss og faktisk også for kjøpmann/daglig leder/eier av butikken som kan miste hele ølsalgsbevilgningen hvis han/hun hører på sånne drittkunder og overstyrer kassa. Overstyringen er der for retur, og BARE retur. Jeg har tatt ølsalgsprøva, det har ikke du. Nei, jeg er ikke interessert i å miste jobben min fordi du ikke har vett på å komme deg til butikken tidligere enn tredve sekunder på ølsalgstengt. Nei, det bryr meg heller ikke det minste at du skal klage til sjefen min eller til hovekontoret, det ender bare med at jeg får skamskryt. Nei, jeg bryr meg midt i ræva at du skal slutte å handle her, jeg vet at vi sees igjen til uka. Like jævlig er det alltids en eller annen fjott som kommer med 1998-versjonen av ølsalgsloven printet ut for å slå den i bordet med ujevne mellomrom. 36
EvaLena Skrevet 3. mars 2016 #9391 Skrevet 3. mars 2016 15 timer siden, Jolene skrev: For en nydelig person du er! 😊 Tusen takk, jeg ville gjort det igjen uten tvil 1
dillyduzit Skrevet 3. mars 2016 #9392 Skrevet 3. mars 2016 "Hei, vil du ha noe hjelp? :)" Svært hyggelig tone, 1 time igjen før vakten er ferdig. Generelt hyggelige kunder den dagen. "NEI! og ser du faen ikke at jeg står å sender en sms?" "Beklager" Altså, what the actual fuck? Nei, jeg så ikke at du sendte en jævla tekstmelding, hvor du blokkerte omtrent hele inngangen til den ene reolen, og for det andre, jeg er "faen" meg pålagt å spørre om du vil ha hjelp. De verste kundene kommer i løpet av dagen. Jeg setter pris på kveldskundene nå. 15
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #9393 Skrevet 3. mars 2016 Jobber på IKEA og opplever store mendger kjeft på en daglig basis. I går sto det noen og så på en kommode, og kom bort til meg og sa de skulle ha den. Jeg forklarte at den lå på selvbetjeningslappen, og forklarte i samme slengen at "alt med rød lapp er på selvbetjening, mens det med gul lapp er på vareutlevering, da må du henvene deg til personalet så hjelper vi deg " Fikk til svar at "Åssen skulle jeg vite det??? Jeg jobber da for faen ikke her!" .. Prøvde bare å være hyggelig Pluss at det står "Denne varen hentes på selvbetjeningslageret" på de røde lappene, og "kontakt personalet" på de gule. Vi har lagt opp til at det egentlig skal være mulig å finne alt av informasjon uten å spørre.. Anonymkode: 5b29f...92e 18
missdior Skrevet 3. mars 2016 #9394 Skrevet 3. mars 2016 (endret) Åh, kunder som blir sure når man sier hei . Altså, bare svar hei tilbake da? Ikke "nei takk". Kunder som snakker i telefon når de skal betale. Eller når noen ringer mens jeg hjelper dem. Synes det er respektløst å ta telefonen når jeg er midt oppi noe med en kunde (med mindre det er en viktig telefon). Kunne ikke falt meg inn å ta telefonen hvis jeg hadde spurt om hjelp i en butikk, og den ansatte faktisk hjelper meg og forklarer meg.. Altså, i hvor mange andre yrker anses det som helt greit at kunden svarer på en telefon under "møtet"? Endret 3. mars 2016 av missdior 12
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #9395 Skrevet 3. mars 2016 Jeg hater kunder som stiller seg ved enden av båndet og "hallloooo kan du kjøre ned varene litt eller????" når det først har vært en kunde med en stor vogn, sånn at ene halvdelen av båndet er stappfullt. Likevel mener de at jeg skal sette på båndet og fullstendig mose varene til kunden før, bare fordi de ikke gidder å bevege på seg og skal ha sine varer helt ned på båndet. Jeg har hatt lyst å si "Det er lov å bevege på seg altså" SÅ mange ganger Disse kundene står seriøst med enden av båndet og beveger seg minst mulig. Så vidt de gidder å strekke ut armen for å pakke varene...... Anonymkode: 08c4e...3ca 9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #9396 Skrevet 3. mars 2016 Doomsday government assassination Arizona Nevada Texas president Indigo Firefly spy 1984 Anonymkode: 12aae...960 1
Dark Angelina Skrevet 3. mars 2016 #9397 Skrevet 3. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hater kunder som stiller seg ved enden av båndet og "hallloooo kan du kjøre ned varene litt eller????" når det først har vært en kunde med en stor vogn, sånn at ene halvdelen av båndet er stappfullt. Likevel mener de at jeg skal sette på båndet og fullstendig mose varene til kunden før, bare fordi de ikke gidder å bevege på seg og skal ha sine varer helt ned på båndet. Jeg har hatt lyst å si "Det er lov å bevege på seg altså" SÅ mange ganger Disse kundene står seriøst med enden av båndet og beveger seg minst mulig. Så vidt de gidder å strekke ut armen for å pakke varene...... Anonymkode: 08c4e...3ca Det er snakk om å flytte seg littegranne for å fa tak i sine varer, men i stedet bare står de å ser dumt på meg i håp om at jeg skal sette på båndet. Da bare ser jeg på varene til den andre kunden, og bort på deres igjen, og strekker meg over og skubber varene deres ned til enden.. 2
Gjest Dwight Skrevet 3. mars 2016 #9398 Skrevet 3. mars 2016 Kunde; "Hallo, hvor er kassen?! Jeg har gått meg vill" Meg; "Bare forsett langs gangbanen, kassen er rett rundt hjørnet" Kunde; "JAMEN HALLO jeg har gått meg vill. Det er helt umulig å finne fram her" Meg; "Kassen er rett bak veggen her, bare forsett langs gangbanen så er du snart der" Kunde; "JAMEN HALLO JEG HAR GÅTT MEG VIL DET ER UMULIG Å GÅ SÅ LANGT" Halvt minutt senere når hun er i kassen; Kunde; "DER ER KASSEN HALLO DERE TRENGER JAMEN MEG KART JAMEN HALLO JEG GIKK MEG VILL" Pfhu... jeg måtte ta en tur på lageret så jeg fikk roet meg ned. Får sikkert høre dette 40 ganger i løpet av dagen og det var like før jeg smalt med sterkere ord. Hvorfor tror kunder at det er jeg som har satt opp bygget og i det hele tatt bestemt noe som helst?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #9399 Skrevet 3. mars 2016 Doomsday government assassination Anonymous spy 1984 BLACK-OPS basement apartment Anonymkode: 12aae...960
Dark Angelina Skrevet 3. mars 2016 #9400 Skrevet 3. mars 2016 Skal på jobb klokken 15 og være til 23.15, kanskje jeg får oppleve noe jeg må dele med dere? Jobber i daglivare butikk med post, tipping og rikstoto så er mange sjanser for at noen sier noe morsomt. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå