Story Skrevet 11. februar 2016 #9241 Skrevet 11. februar 2016 10 timer siden, frksølekopp skrev: Men hvordan gjør dere det da? For der jeg jobbet så ga vi kunden den prisen som sto, dersom det var feilprising (med mindre det var åpenbart at prisen var noe annet). Skjønner jo dere ikke kan selge en bukse til 49,- når den egentlig koster 500,-. Men ser for meg at mange kunder kverulerer og skal krangle på at de har "rett" på å få den til den prisen Så, hvordan gjør du det? Hvordan orker du å krangle med de? Vi gir også prisen som står på med mindre det er åpenbart at de har tatt en ny prislapp på selv. Hadde feks en kunde som hadde med seg en helt ny vare fra som vi ennå ikke hadde funnet plass til i butikken. (Drev å pakket ut så den lå på kassen) Den hadde plutselig fått seg en rød prislapp.. Da stod jeg på mitt. De fleste svarer bare "åja da skal jeg ikke ha den allikevel" når jeg sier "oi den her må nok være feilmerket dessverre, den er egentlig ikke på salg" 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #9242 Skrevet 11. februar 2016 Før jul var jeg i butikken og en gammel dame kjørte på folk og dyttet vekk vogner så de smalt inn i hyller og folk, kjørte til og med på ei ung gravid dame! Da jeg stod i kø ved kassa, og denne gamle dama kom og stod på siden av køen, prøvde hun å dytte snuta på vognen inn i mellom på køen, men ingen rikket seg, de fleste så hennes oppførsel i butikken. Så åpnet en annen kasse og hun spratt dit, for så å kverrulere på at hun ikke fikk byttet en eske med truseinnlegg hun hadde åpnet men som var feil ved forrige handletur... Anonymkode: 87074...8e8 10
Tigerstaden Skrevet 11. februar 2016 #9243 Skrevet 11. februar 2016 Fra før jula, en kunde som er "komiker" Kunde: "Hei, hva koster du?.... Forresten, du er sikkert også på salg etter jul....høhøhøhøh" Meg: mehehehe 12
Tibbie Skrevet 11. februar 2016 #9244 Skrevet 11. februar 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Før jul var jeg i butikken og en gammel dame kjørte på folk og dyttet vekk vogner så de smalt inn i hyller og folk, kjørte til og med på ei ung gravid dame! Da jeg stod i kø ved kassa, og denne gamle dama kom og stod på siden av køen, prøvde hun å dytte snuta på vognen inn i mellom på køen, men ingen rikket seg, de fleste så hennes oppførsel i butikken. Så åpnet en annen kasse og hun spratt dit, for så å kverrulere på at hun ikke fikk byttet en eske med truseinnlegg hun hadde åpnet men som var feil ved forrige handletur... Anonymkode: 87074...8e8 Lol, jeg skjønner ikke at folk orker å lage så mye drama for 15 kroner! Og spesielt når det kommer til intimprodukter (eller er det bare meg? ) 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #9245 Skrevet 11. februar 2016 Den 17.1.2016 at 13.06, AnonymBruker skrev: Har slått inn varer for en kunde for ca. 650,-, hun forsøker å betale, men har ikke nok. Hun sjekker nettbanken, og finner ut at hun må ta bort i alle fall én ting. ...og spesielt når det er hennes egen feil at hun kjøpte gal type. Butikken får jo ikke solgt en åpnet pakke av noe-som-helst. Anonymkode: 92671...4e4 3
Gjest Dwight Skrevet 11. februar 2016 #9246 Skrevet 11. februar 2016 16 timer siden, frksølekopp skrev: Men hvordan gjør dere det da? For der jeg jobbet så ga vi kunden den prisen som sto, dersom det var feilprising (med mindre det var åpenbart at prisen var noe annet). Skjønner jo dere ikke kan selge en bukse til 49,- når den egentlig koster 500,-. Men ser for meg at mange kunder kverulerer og skal krangle på at de har "rett" på å få den til den prisen Så, hvordan gjør du det? Hvordan orker du å krangle med de? Mange kverulerer ja men de har like mye "rett" på prisen som du har rett til å nekte å selge varen. Husket noen gjorde det med fotballsko. De dyreste, nye Ronaldo skoene til 3000kr. For det første helt absurd pris, men sånn er det med det meste fotball, så når en kunde kom og hadde priset det selv ned til 199 så var det jo enkelt å oppdage. Han var påstålig, jeg sa nei takk til handel og forklarte at her måtte det være noen som tatt prislappen fra en annen vare. Kunde "Neihei" Meg "Joho" Kunde "Neihei" Meg "Joho" Kunde "Okay da" Forklarte han strengt at dette er forsøk på svindel og kan anmeldes. Har aldri sett noen løpe så fort før
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #9247 Skrevet 11. februar 2016 10 timer siden, globalagogo skrev: Enig! Men dramakunden med barn i bila burde fått seg en kommentar eller to. Noen tror de er så mye viktigere enn alle andre, at deres minutter er verd mer enn andres, skulle jammen tro de hadde blått blod hele gjengen. Tror jeg ville sagt fra, men vanskelig å si gitt Ja, jeg burde nok ha sagt noe, men da ville sikkert situasjonen blitt verre. Hun virket som den type mor som alltid har hastverk, men jeg tenkte stille for meg selv hvorfor hun i all verden drar på butikken med så mange unger i bilen....... *sukk* Jeg skulle for øvrig kun ha en tyggis,, men klarte og vente til kassemannen hadde tørket opp brusen i det minste. Tålmodighet virker å være mangelvare hos en del nå til dags. *sukk igjen* Anonymkode: 809bf...ee8 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #9248 Skrevet 11. februar 2016 6 timer siden, Tibbie skrev: Lol, jeg skjønner ikke at folk orker å lage så mye drama for 15 kroner! Og spesielt når det kommer til intimprodukter (eller er det bare meg? ) I tilleg var det en gnakse ung gutt i kassa og, sikkert gøy for han å diskutere truseinnleggbytting med gamla. Anonymkode: 87074...8e8 12
Hattivatti Skrevet 11. februar 2016 #9249 Skrevet 11. februar 2016 (endret) feil tråd Endret 11. februar 2016 av The Silence 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #9250 Skrevet 11. februar 2016 6 minutter siden, The Silence skrev: Lenge siden sist. Dagens selfie... Birdar til å dra ned KG snittet litt utseendemessig Feil tråd? fin da! Anonymkode: 997da...399 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #9251 Skrevet 11. februar 2016 Ops! Var ikke meningen å få med bildet i siteringen! Mod? 😓 Anonymkode: 997da...399 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #9252 Skrevet 11. februar 2016 7 minutter siden, The Silence skrev: Lenge siden sist. Dagens selfie... Birdar til å dra ned KG snittet litt utseendemessig Feil tråd kanskje? :-) Anonymkode: f148b...d6b 2
Momseguri Skrevet 11. februar 2016 #9254 Skrevet 11. februar 2016 20 timer siden, maipai skrev: "Når jeg kjøper så mange liter maling vil jeg ha gratis pensel med på kjøpet!" "Hehe, du kan nok ikke få noen gratis pensel av meg nei." "Det er det verste! Jeg sier jo at jeg skal ha det!" 3 liter er ikke sååå mange liter. Vi gir ikke bort varer, fordi vi ikke leker butikk. Jeg vil ha 10.000kr timen og verdensfred, men får jeg det?... 😒 Åhhh denne er den verste! Og det er alltid kundene som kjøper varer til en helt normal pris som vil ha et ekstra tilbud. "Nå kjøper jeg briller til 3000 så da får jeg vel med et ekstra par solbriller/lesebriller/briller til kona/dattera/naboen, eller litt ekstra rabatt i det minste??", også blir de selvfølgelig kjempeirritert når jeg ikke gir dem noe Ja, briller er dyrt, men sånn er det faktisk. Vi selger flere par til godt over 10 000 om dagen, så at du kommer og har kjøpt til 3000 gjør deg faktisk ikke fortjent til noe ekstra rabatt. Ja, jeg vet det var dyrere enn du hadde tenkt deg. Men nei, jeg kan ikke gjøre noe mer med det. Nei, ei heller om du har kjøpt briller her "maange ganger før!". SLUTT Å MAS du får ikke noe gratis med på kjøpet! 14
Karenina Skrevet 11. februar 2016 #9255 Skrevet 11. februar 2016 1 time siden, Momseguri skrev: Åhhh denne er den verste! Og det er alltid kundene som kjøper varer til en helt normal pris som vil ha et ekstra tilbud. "Nå kjøper jeg briller til 3000 så da får jeg vel med et ekstra par solbriller/lesebriller/briller til kona/dattera/naboen, eller litt ekstra rabatt i det minste??", også blir de selvfølgelig kjempeirritert når jeg ikke gir dem noe Ja, briller er dyrt, men sånn er det faktisk. Vi selger flere par til godt over 10 000 om dagen, så at du kommer og har kjøpt til 3000 gjør deg faktisk ikke fortjent til noe ekstra rabatt. Ja, jeg vet det var dyrere enn du hadde tenkt deg. Men nei, jeg kan ikke gjøre noe mer med det. Nei, ei heller om du har kjøpt briller her "maange ganger før!". SLUTT Å MAS du får ikke noe gratis med på kjøpet! Åh så enig! Har kunder hos meg som prøver seg hele tiden. "Du fikser vel en god pris, da?" Nei. For det første: varen koster typ 399,-. Det er ikke sykt mye. For det andre: det koster å produsere, pakke og frakte det varen hit. For det tredje: jeg driver ikke fuckings veldedighet. Det er hardt å drive butikk i dag! 10
The Kitten Skrevet 12. februar 2016 #9256 Skrevet 12. februar 2016 Hva er det med kunder som tror de er de viktigste i hele verden? Sto og hjalp en kunde da jeg hørte roping fra andre siden av lokalet. Kunde: HALLO! HALLO! HALLO! Meg: (Ser bort på kunden) Kunde: HALLO! KAN DU KOMME HIT Meg: Om et øyeblikk, jeg er opptatt med denne kunden nå Kunde: HALLO! HALLO! JEG TRENGER HJELP Ja, jeg har skjønt det for svarte, men du må vente på tur uansett hvor mye hjelp du trenger. 30
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 Populært innlegg #9257 Skrevet 12. februar 2016 Det er nok mer en morsom hendelse enn at kunden sa noe dumt. Jeg jobbet i butikk, en dag kom en gammel dame og slang en pakke kondomer på båndet. Jeg tenke jaja, Selv om fruktbarheten hennes så ut som den forsvant for 50 år siden så skal ikke jeg ha fordommer på damer på 80 år. De må jo få lov til å ha et sexliv de også. I det jeg skulle slå de inne spurte hun: Har du smakt de? Jeg ble helt paff. Står det virkelig en eldgammel dame foran meg nå, skal kjøpe kondomer og spør jeg har smakt de. Mente hun om jeg hadde hatt oralsex med en fyr som hadde på seg akkurat disse kondomene, og om smaken var alright? Jeg fikk sånn passe panikk, før hun begynne igjen. Det er til barnebarnet mitt skjønner du. Jeg ble enda mer satt ut, har det blitt vanlig at bestemor kjøpe kondomer. Jeg stammet frem et svar: Eh, ok., nei jeg har ikke smakt de. Hun igjen. Nei, jeg kan ikke spise sånt pga tenna mine. Så lo hun litt. Da gikk det opp for meg at hun trodde hun kjøpte tyggegummi. Nå følte jeg et ansvar om fortelle henne dette. Nei, det er ikke tyggegummi, dette er kondomer. Hun bare. Hva sa du? Jeg igjen litt høyere. Det er kondomer ikke tyggegummi. Heldigvis hørte hun meg denne gangen, men det gjorde alle andre i køen også de prøvde å vri seg bort i latter. Den uka der var det busy for å si det sånn. To andre eldre damer gjorde akkurat det samme. Men da var jeg raskt ute med å si er du sikker på at du vil ha den fargerike pakken der. Det er riktig nok gummi, men en litt annen type enn hva du er ute etter. Forresten ingen av de kjøpte når de fant ut hva det var. Så sexlivet til gamliser er ikke på topp slik jeg først trodde.Vi flyttet etter hvert kondomene litt vekk fra tyggisen den sommeren. Anonymkode: 933be...5f1 86
Orbis Skrevet 12. februar 2016 #9258 Skrevet 12. februar 2016 Kunde skal ha pølse Meg: Vil du ha grovt eller fint brød? Kunde: grovt hvis du har Det skjer OFTE 6
SoftKitty Skrevet 12. februar 2016 #9259 Skrevet 12. februar 2016 31 minutter siden, Orbis skrev: Kunde skal ha pølse Meg: Vil du ha grovt eller fint brød? Kunde: grovt hvis du har Det skjer OFTE Jeg kan også finne på å svare på den måten.. aner ikke hvorfor, jeg skjønner jo at de ikke ville tilbudt det om de ikke hadde det, men er liksom bare en uttrykksmåte jeg har plukket opp... Akkurat som hvis du er på besøk og noen spør om du vil ha kaffe, da er det også lett å si "Ja om du har kaffe tar jeg gjerne en kopp" feks... Ang pris så har ikke kunden noen rett til å få vare X til en pris bare fordi det står en prislapp på varen. Man er nødt til å selge varer til "annonsert pris" eller noe slikt, det er det loven sier, men en tilfeldig prislapp festet på en vare tels ikke som "annonsert pris". Jeg kan altså ikke denne loven helt perfekt men mener å huske fra butikktiden min at det var noe ala at man har "rett" til å betale prisen på prislappen hvis det også står hvilken vare det er på prislappen. Men som noen nevnte over så har vel butikken lov til å nekte salg også hvis de vil 13
Momseguri Skrevet 12. februar 2016 #9260 Skrevet 12. februar 2016 En annen klassiker som irritererer vettet av meg om dagen: Kunde: Jeg skulle gjerne ha booket en time jeg! Jeg: Ja, da har vi første ledige time 22. februar K: Oi det var lenge til, har du ikke noe før? J: Nei dessverre, første ledige time er 22. februar K: Hmm...ja, jeg hadde tenkt meg i dag eller i morgen skjønner du, du har ingenting på ettermiddagen i morgen? J: Altså, jeg har så mange versjoner av denne samtalen i løpet av dagen jeg holder på å gå på veggene! Når jeg sier når første ledige time er 22. februar så betyr det altså at det IKKE ER NOEN LEDIGE TIMER FØR DET! 42
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå