Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 Populært innlegg #9101 Skrevet 12. januar 2016 Kunde kommer inn akkurat på slaget stengetid. Jeg smiler og sier hei for å se om jeg kan hjelpe med noe fort, og kunden sier hun skal ha bursdagskort. Jeg: "Ja, det har vi her. Vi har *den* og *den* og *den* typen. :)" Kunde: "Hmmmm... Det var vanskelig.. Kanskje jeg skal ta dette..." Jeg står og tripper og venter på at hun skal bestemme seg så jeg kan få stengt. Kunde: "Jeg tar dette! Forresten så skulle jeg hatt litt annet stæsj også, hehe." Jeg: "Ja, vi har egentlig stengt nå altså, så i så fall må du skynde deg litt :)" Kunde: "Ååå, er klokken så mye? Jeg trodde den var 5 på!" Jeg: "Hehe, nei den er nok blitt over hel nå." Kunde: "Jeg var så sikker på at den var fem på!" Jeg: "Neida, jeg har stengt, men bare finn det du skal ha og kom og betal du." Kunden finner litt flere ting hun skal ha og kommer til kassen, jeg slår det inn og legger i pose. Kunde: "Vent litt, jeg må jo ha snop også! Jeg går og finner litt snop og stæsj jeg." Jeg: "Du kan jo kjøpe snop på en av matbutikkene på senteret, de har åpent ennå Jeg skal stenge nå skjønner du." Kunde: "Ehhhh, jaha....." Så kommer hun endelig bort til kassen. Kunde: "Jeg var HELT sikker på at klokka var 5 på, dette må jeg nesten sjekke på mobilen min!" Jeg: "Den er 20:02 i følge min skjerm her så :)" Kunde: "WOW, jeg har aldri vært borti noen som er SÅ strenge på det før." Jeg: ".... Det blir 250 kr" Kunde: "Og jeg har faktisk jobba i butikk selv, så jeg vet hva god service er for å si det sånn...." Jeg: "......" Kunde: "VELDIG uvanlig å være SÅ firkanta på det der... "ETT MINUTT OVER" liksom... wow!" Jeg: "Ja, nå har vi jo faktisk stengt da så... Sånn er det bare." Kunde: "Jaja, men jeg hadde jo tenkt å kikke litt til ! Men du var så sykt firkanta" Jeg: "Det går fint, du får jo betale det du skal ha Jeg bare har ikke tid til å stå å vente på at du skal kikke mer." Kunde: "Neinei, jeg hadde jo bare tenkt å bruke penger i butikken din liksom..." Jeg: "......" Kunde: "Det er faktisk vanlig å la folk gå å kikke noen minutter etter stengetid, jeg har ALDRI vært borti noen som er sånn "DAN DAN DAN" <-- (onomatopoetikon-forsøk, hun lagde firkanta bevegelser med armene sine) Jeg: "Okei... :)" Kunde: "Menmen, det er HELT GREIT det altså! Dere om det! Wow liksom." Altså..... Hva skal man si. Jeg har jo selvfølgelig en plikt og ikke minst stor lyst til å jobbe gratis overtid (jeg får IKKE betalt mer enn tiden til å ta oppgjør etter stengetid) fordi at du har lyst å kikke litt etter stengetid.... Hva faen Anonymkode: 0ae85...e03 63
Hirondelle Skrevet 12. januar 2016 #9102 Skrevet 12. januar 2016 Tror kunder ikke skjønner forskjell på nettbutikken vår og den faktiske butikken (finnes jo mange butikker rundt i hele landet...) Her er en samtale jeg hadde med en "kunde" i forrige uke Kunde ringer på telefon Meg: Velkommen til *butikk*, du prater med Sugar&Spice Kunde: Hei, jeg ser dere har boken xxx inne på tilbud til 306 kr på nettsiden! Meg: Ja, det er nettprisen vår, ikke en tilbudspris som gjelder i butikken. Er det noe du lurer på med nettbestilling? Kunde: jeg vil gjerne kjøpe seks stykker. Meg: Mener du å bestille det på nettet? Kunde: nei, kjøpe det i butikken til den prisen. Tilbudsprisen. 306kr. Meg: Vi har ingen eksemplarer av boken inne nå, men jeg kan bestille seks stykker til deg, men kan ikke garantere at du får nettprisen da. Hvis du vil ha den på nettpris, anbefaler jeg deg å kjøpe de på nett. Kunde: det er det jeg skal. Meg: Okei, da kan du fullføre kjøpet på net........... KUNDE: JEG SKAL BESTILLE PÅ NETT OG HENTE HOS DEG. Meg: Men vi har ingen eksemplarer av boken inne i butikken nå. Jeg kan bestille for deg til butikken, men da kan jeg ikke -garantere- nettpris, så det vil lønne seg for deg å bestille de hje......... Kunde: VIL DU IKKE TJENE PENGER?! Meg .... Kunde: JEG SKAL BESTILLE SEKS STYKKER, jeg henter de om tre dager og betaler 306 kr per bok. Meg: det er ikke en pris jeg kan -garantere-. Hvis du vil ha bøkene til 306kr stykket må du kjøpe de på nett, eventuelt reservere de. Men siden vi ikke har noen eksemplarer inne, kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med det. Jeg kan finne ut hvilke butikker som har boken inne for deg, om det hjelper? Kunde: DRIVER DU IKKE BUTIKK? Meg: ......... Ehh, Kunde: GEJIGSJEGESG *SLENGER PÅ RØRET* NEIVEL ikke ta i mot hjelp din gamle dumme mann! Ikke hør på hva jeg prøver å fortelle deg! Hvis du KREVER å få bøkene til nettpris MÅ DU FAKTISK BESTILLE DE PÅ NETT!!!!!!! (hvis det kommer en kunde som spør om hvorfor noen bøker er billigere på nett, så kan vi i gi dem nettpris. Men dette gjelder da titler vi allerede har inne - og ikke kundebestillinger. Typ en kunde kommer til kassen og spør "hvorfor koster denne Jojo Moyes-boken 306kr på nett, men 349 i butikken?" så kan vi gi henne den prisen. Men å selge bøker på rabatt til gud og hvermann får jeg ikke lov til... Angående garantere nettpris: jeg kan ikke garantere kunder noe som helst. Annet enn at vi gjør hva som helst for at de skal bli fornøyde. Men sjansen for at -jeg- er på jobb og kan gi kunden den prisen når(HVIS) han finner det for godt å hente de bestilte bøkene, er såpass liten at jeg(og kollegaer for den saks skyld) ikke kan garantere noe. Ingenting er så dumt som å love kunder noe, å så ikke kunne innfri de allikevel(mange grunner til at ting forandrer seg).. Så derfor sier jeg at jeg ikke kan garantere noe. Jeg kan gjøre hva jeg kan for at alt ordner seg, men ikke garantere noe. Det er derfor jeg spesifikt anbefaler kunden å bestille de på nett - for der KAN jeg garantere nettpris. Men han nektet jo å høre på meg, så var jaggu ikke lett å hjelpe... 17
dillyduzit Skrevet 12. januar 2016 #9103 Skrevet 12. januar 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunde kommer inn akkurat på slaget stengetid. Jeg smiler og sier hei for å se om jeg kan hjelpe med noe fort, og kunden sier hun skal ha bursdagskort. snip Anonymkode: 0ae85...e03 Haha, de har jeg og. Nå har jeg egentlig bare lyst å begynne med denne: Eller, jeg gjorde omtrent det her om dagen også, han ville faen meg ikke gå. - Vi har 60% på kniver, realtivt dyre kniver. "Hvor mye koster denne nå?" - "399" kunder: "Å nei, det blir for dyrt" Det jeg tenker: De er dyre nå ja, og dette er etter tilbudspris. Kniven koster faen meg 1000kr før tilbud. Lykke til med å få den kniven til den prisen igjen. Ellers har jeg hatt 3 kunder som har klagd på prisen av lyspærer og mener jeg skal gi dem en ny pris og laaaaaaaaaangt billigere pris. Sorry mac, can not do. 18
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #9104 Skrevet 12. januar 2016 kunde: jeg skal ha et medlemskap hos deres telefonselskap. meg: okey. det blir 150 NOK pr måned. kunde: er du billig eller? siden jeg nettopp fylte 18 år og har studiebevis så koster det mindre ass. skjønte dere den eller? hahaha Anonymkode: 9627e...f8f 7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #9105 Skrevet 12. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kunde kommer inn akkurat på slaget stengetid. Jeg smiler og sier hei for å se om jeg kan hjelpe med noe fort, og kunden sier hun skal ha bursdagskort. Jeg: "Ja, det har vi her. Vi har *den* og *den* og *den* typen. :)" Kunde: "Hmmmm... Det var vanskelig.. Kanskje jeg skal ta dette..." Jeg står og tripper og venter på at hun skal bestemme seg så jeg kan få stengt. Kunde: "Jeg tar dette! Forresten så skulle jeg hatt litt annet stæsj også, hehe." Jeg: "Ja, vi har egentlig stengt nå altså, så i så fall må du skynde deg litt :)" Kunde: "Ååå, er klokken så mye? Jeg trodde den var 5 på!" Jeg: "Hehe, nei den er nok blitt over hel nå." Kunde: "Jeg var så sikker på at den var fem på!" Jeg: "Neida, jeg har stengt, men bare finn det du skal ha og kom og betal du." Kunden finner litt flere ting hun skal ha og kommer til kassen, jeg slår det inn og legger i pose. Kunde: "Vent litt, jeg må jo ha snop også! Jeg går og finner litt snop og stæsj jeg." Jeg: "Du kan jo kjøpe snop på en av matbutikkene på senteret, de har åpent ennå Jeg skal stenge nå skjønner du." Kunde: "Ehhhh, jaha....." Så kommer hun endelig bort til kassen. Kunde: "Jeg var HELT sikker på at klokka var 5 på, dette må jeg nesten sjekke på mobilen min!" Jeg: "Den er 20:02 i følge min skjerm her så :)" Kunde: "WOW, jeg har aldri vært borti noen som er SÅ strenge på det før." Jeg: ".... Det blir 250 kr" Kunde: "Og jeg har faktisk jobba i butikk selv, så jeg vet hva god service er for å si det sånn...." Jeg: "......" Kunde: "VELDIG uvanlig å være SÅ firkanta på det der... "ETT MINUTT OVER" liksom... wow!" Jeg: "Ja, nå har vi jo faktisk stengt da så... Sånn er det bare." Kunde: "Jaja, men jeg hadde jo tenkt å kikke litt til ! Men du var så sykt firkanta" Jeg: "Det går fint, du får jo betale det du skal ha Jeg bare har ikke tid til å stå å vente på at du skal kikke mer." Kunde: "Neinei, jeg hadde jo bare tenkt å bruke penger i butikken din liksom..." Jeg: "......" Kunde: "Det er faktisk vanlig å la folk gå å kikke noen minutter etter stengetid, jeg har ALDRI vært borti noen som er sånn "DAN DAN DAN" <-- (onomatopoetikon-forsøk, hun lagde firkanta bevegelser med armene sine) Jeg: "Okei... :)" Kunde: "Menmen, det er HELT GREIT det altså! Dere om det! Wow liksom." Altså..... Hva skal man si. Jeg har jo selvfølgelig en plikt og ikke minst stor lyst til å jobbe gratis overtid (jeg får IKKE betalt mer enn tiden til å ta oppgjør etter stengetid) fordi at du har lyst å kikke litt etter stengetid.... Hva faen Anonymkode: 0ae85...e03 Shit! Hørtes veldig slitsomt ut. Får jo bare lyst til å si "kan du få ræva i gir?" Men kan ikke det heller. Hva er det med kunder som kommer inn 1 min før butikken stenger? Anonymkode: 71212...3e1 3
Gjest Loveheartx Skrevet 12. januar 2016 #9106 Skrevet 12. januar 2016 (endret) Kunde kommer inn og skal ha brød (jeg jobber på bakeri). Jeg: "Det blir 40 kr, takk. Har du brødkort?" Han: "Nei" Jeg: "Vil du ha et? Da får du hvert åttende brød gratis :)" Han: "Nei, jeg vil ikke ha noe jævla brødkort" Jeg: "..." Han: "Det der er bare noe jævla lurerier, RETT OG SLETT, jeg tror ikke på at man får et gratis brød. GRATIS brød du liksom, ingenting er gratis". Jeg: "men du får faktisk hvert åttende brød gratis da, så det lønner seg..." Han: "Nei! Det er bare tull! Det der gratisbrødet er uansett inkludert i prisen for de andre brødene. Hadde det ikke fantes sånn kort hadde brødene vært billigere" Jeg: "Kanskje det, men nå er det sånn at vi har en slik ordning, og da lønner det seg å bruke et brødkort dersom du handler mye brød". Han: "TULL" Jeg: "Ok, du behøver ikke å ha et brødkort altså..." Han: "Nei, sånne brødkort HATER JEG!!!" *stormer ut av butikken* CHILL... Endret 12. januar 2016 av Loveheartx
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #9107 Skrevet 12. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Shit! Hørtes veldig slitsomt ut. Får jo bare lyst til å si "kan du få ræva i gir?" Men kan ikke det heller. Hva er det med kunder som kommer inn 1 min før butikken stenger? Anonymkode: 71212...3e1 Jeg hadde en i går jeg og! Vi var to på jobb, klokken var allerede godt over stengetid pga alle skal-bare kundene uten respekt for andre menneskers tid. Plutselig etter jeg har stengt kassen og er på vei bak på lageret, ser jeg en kunde løpe inn i butikken. Han må bokstavlig talt ha lagt seg ned på gulvet og ålt seg under det nesten stengte gitteret mens kollegaen min låste den ene senter inngangen. Meg: Unnskyld, vi er stengt nå? Kunde: Jeg vet, jeg skal bare ha en liten ting. Meg: Vi er stengt, jeg har stengt kassen, det går ikke. Kunde: Hæ? Ikke en liten ting en gang? Jeg skal bare ha en xxx. Meg: Nei, kassen er stengt, vi er stengt. Kunden gir meg det bitch-blikket og mumler noen sure ord mens han går saaakte ut igjen. Hadde mest lyst å si kom deg til helvete ut herfra NÅ om du ikke vil bli her i natt!! Anonymkode: 08c4e...3ca 11
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #9108 Skrevet 12. januar 2016 Minner på stengetid på julaften. Jeg måtte gå rundt i butikken fem over et og si til en haug av kunder "Unnskyld, men nå er vi STENGT og du MÅ gå til kassen NÅ" mens jeg omtrent dyttet dem i retning kassen ! Har blitt litt tøffere på dette i det siste. adios kunde. Jeg driter i om du ikke får kjøpt chipsen din. Var den så viktig kunne du klart å dra deg på butikken en av de andre 16 timene vi faktisk var åpen?? Og jeg forstår at du ikke har noe bedre å gjøre på en fredagskveld og gjerne kan bruke en evighet, bare det at du er på butikken da sier jo sitt. Jeg har derimot ikke tenkt å hverken bli her til du er ferdig (når enn det er) eller sove under kassen. Gjett hva? Jeg har et liv utenom. Anonymkode: 08c4e...3ca 9
Alja Skrevet 13. januar 2016 #9109 Skrevet 13. januar 2016 Den 4.12.2015 at 2.13, Minya skrev: Herregud, ja. Var så sliten da jeg dro hjem i dag at jeg bare hadde lyst til å legge meg ned og grine. Uforskammede mennesker med grafsefingre og dårlige manérer. Det verste er at folk kjøper fullstendig over evne og hamstrer flere års forbruk av varer de egentlig aldri bruker, slik at de uansett ender opp med å kaste mer enn halvparten av det de har kjøpt. De eier jo faen ikke skamvett!? Endte med å måtte sette opp begrensninger for alskens ræl. Jeg mener, hvem i helvete kjøper tolv bokser med vaniljesukker? Hva skal de med det? Grafse til seg flere titalls kilo mandler, som om de har mannen med ljåen i hælene, slik at det ramler mer enn en halvkilo mandler på gulvet som går direkte i svinn... For øvrig så vi nøyaktig den samme tendensen under alle de tre transportstreikene jeg har opplevd gjennom min butikkarriere; Først meg selv, så meg selv, så meg selv igjen... Joa, hadde det bare vært normale tilbud, så hadde jeg vært enig med deg.Problemet er bare det at over halvparten av kundene som regel ikke kjøper noe som helst annet enn det som er på tilbud, mange av de kundene vi "trekker" er også folk vi aldri ser igjen, evt bare ser hver gang det er ekstreme tilbud, hvor de som regel hamstrer et lass med varer som koster så og si ingenting. Pluss at slik dumping av prisene som vi opplevde i dag, utgjør helt ekstreme tilstander. Jeg synes det er direkte SKAMMELIG av toppsjefene som fant det på. De skulle hatt rundjuling hele gjengen, fra regionsjef til Reitan sjøl. Når varene koster mer å produsere enn de koster i butikken så er det bare flaut. Ærlig talt. Og når kundene går fullstendig mann av huse og handler som fulle sjømenn og hamstrer ting de absolutt ikke trenger når det er så mange i verden som ikke har noen ting, så blir jeg direkte kvalm. Bruttoen hos oss var så dårlig i dag at hvis vi hadde stengt butikken og heller gitt femti kroner til hver kunde som var innom, så hadde vi faktisk spart penger. -.- Gratis reklame er faen ikke mye gratis når vi må betale for den på den måten, og attpåtil bli overfalt av uforskammede kunder som oppfører seg som tasmanske djevler på syre. Vi endte som nevnt over også med å måtte sette begrensninger.Geisha-risen ble det så mye galskap over at vi til slutt måtte ta det lille som stod igjen på topphyllene inn på lageret. Folk klatret opp i hyllene for å hente ned fem-seks kartonger til seg selv på egenhånd, og i prosessen gikk det selvfølgelig ut over og annen tilfeldig vare som datt i gulvet. Det var også to damer som først fylte ti-tolv fruktposer med løse mandler, for så å dra med seg en hel eske i tillegg! Til de som ikke vet det, en slik eske inneholder TREDVE KILO mandler! Det aller verste med de to var at den ene dama kom tilbake et par timer seinere med halvparten av den mengden poser de hadde kjøpt tidligere, for å få tilbake pengene for dem fordi de visstnok ikke ville ha dem likevel. MEN HVORFOR I HELVETE KJØPTE DERE SÅ MYE DAAAAAHH? Frekkhetens nådegave og toppen av kransekaka gikk for øvrig til han fyren som kom ruslende inn i butikken en stund etter at han hadde vært og hamstret, og snakket med sjefen min. Han hadde nemlig kjøpt Geisha grøtsris (eller hva det nå var) en time tidligere, da risen kostet 3 kroner per pakke, men så hadde han fått høre at risen hadde gått ytterligere ned, til 1 krone per pakke. Så da hadde frekkasen faen meg baller nok til å be om å få mellomlegget i retur! (for han hadde naturlig nok kjøpt tredve-førti esker av galskapen så da kunne han jo spart over hundre kroner, må vite !) Sjefen min sa som sant var, at det var ikke aktuelt, og når kunden kverulerte som et uvær, ba sjefen han til slutt om å kontakte Rema sentralt. Det er virkelig ikke vår skyld eller vårt problem at du kjøper et helvete av en vare til spottpris og så går varen ytterligere ned i pris helt plutselig noen timer seinere. For det første ble vi helt matte av prisendringene selv i dag, da flere varer endret pris så ofte og så mange ganger at vi gav helt opp å skrive ut plakater, for det andre så er det ikke misvisende markedsføring og reklame når prisene endrer seg så plutselig at ikke engang VI skjønner hva som har skjedd før tjue minutter seinere. For det tredje er det virkelig ikke vår feil at prisene endrer seg, VI HAR INGENTING VI SKULLE HA SAGT! /end rant. Herrejemini du er dyktig til å skrive! Ler meg i hjel! Du burde fått din egen spalte! 😃 Og jeg er ikke ironisk! 7
Gjest Zeitgeist Skrevet 13. januar 2016 #9110 Skrevet 13. januar 2016 Siden mine tysktalende venner ikke kan berette om sine erfaringer med vrange og vridne kunder, får jeg fungere som videreformidler. Jeg var i går innom ei venninne som jobber på en "bedre" klesbutikk for å få noen nye historier. Og her er en: Ei dame hadde kjøpt en silkebluse til en tusenlapp. En måned senere kommer kunden trampende inn på butikken, sint som en furie, slengte blusen på disken og ba om pengene tilbake. Blusen så mer ut som ei brukt gulvfille enn en bluse. "Jeg vaska denne blusen, og se hvordan den nå ser ut! Jeg forlanger ny! Eller pengene tilbake" smelte kunden fra seg. Min ellers så besinnede venninne spurte hva som hadde hendt. "Jeg vaska den der teite blusen i vaskemaskina! Få pengene tilbake! Med en eneste gang!" svarte kunden. "Men denne blusen skal håndvaskes", svarte venninna mi, "Det står i vaskeanvisningen på lappen. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg. Jeg beklager så mye.". "Hva!?!" skrek kunden ut, "Jeg vasker alltid blusene mine i vaskemaskinen! Jeg skal ha ny bluse!. "Jeg beklager så mye, men det står som sagt i vaskeanvisninga at den ikke skal vaskes i maskin." svarte venninna mi og viste kunden etiketten med vaskeanvisning. "Det skulle du ha opplyst om! Det er din feil at jeg har vaska blusen feil! Jeg kommer aldri mer til å handle i denne butikken. Dere driver med lurendreieri, ja, det er det dere driver med. Regelrett juks og bedrag!" sa kunden før hun trampet ut av butikken. Som venninna mi sa, hadde kunden vært noe mindre oppfarende og mer vennlig, så hadde hun kanskje kunnet hjelpe henne. Man fanger som bekjent mer fluer med honning enn med eddik.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #9111 Skrevet 16. januar 2016 Kunde: Hallooo...Er dere ikke flere på jobb??! ****Jo det er vi, men de har bedre ting å gjøre enn å løpe frem til kassen fordi du ikke gidder vente 30 sekunder til den ENE personen foran deg i køen er ferdig! Og jeg kan garantere at jeg iallefall ikke plinger på en ansatt til når du skriker det ut på den måten. Som alle andre steder i livet får man som oftest hyggeligere respons når man er hyggelig selv!*** Anonymkode: 08c4e...3ca 21
Tiak Skrevet 16. januar 2016 #9112 Skrevet 16. januar 2016 I kassa, mens jeg tar imot kundens to små varer og scanner dem: Jeg: Hei! Fant du alt du trengte? Kunde: Nei takk! (Jeg kjørte litt tolkningsarbeid og valgte å la være å gi kunden en pose, siden jeg antok det var det han svarte på - han virket fornøyd da han gikk, poseløs og kvitteringsløs ) 24
Vox_populi Skrevet 16. januar 2016 #9113 Skrevet 16. januar 2016 27 minutter siden, Tiak skrev: I kassa, mens jeg tar imot kundens to små varer og scanner dem: Jeg: Hei! Fant du alt du trengte? Kunde: Nei takk! (Jeg kjørte litt tolkningsarbeid og valgte å la være å gi kunden en pose, siden jeg antok det var det han svarte på - han virket fornøyd da han gikk, poseløs og kvitteringsløs ) Du løste dette bra - en døv må ofte gjette seg til hva som blir sagt, for det er kjedelig å måtte sette himmel og jord i bevegelse for å finne ut hva som egentlig ble sagt - og så viser det seg at det bare var en ubetydelighet. Situasjonen blir da pinlig for begge. 4
Tiak Skrevet 16. januar 2016 #9114 Skrevet 16. januar 2016 2 timer siden, Vox_populi skrev: Du løste dette bra - en døv må ofte gjette seg til hva som blir sagt, for det er kjedelig å måtte sette himmel og jord i bevegelse for å finne ut hva som egentlig ble sagt - og så viser det seg at det bare var en ubetydelighet. Situasjonen blir da pinlig for begge. Takk for det. Jeg syntes naturligvis ikke kunden var dum, men måtte smile litt innvendig over at han - hvis jeg skulle ha tolket ham bokstavelig - ikke hadde lyst til å få kjøpt alt han hadde behov for Så det passet sånn høvelig bra inn i tråden likevel. Innimellom kan det heldigvis være litt gøy på jobb uten at hverken den ene eller andre er dum! 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #9115 Skrevet 17. januar 2016 Har slått inn varer for en kunde for ca. 650,-, hun forsøker å betale, men har ikke nok. Hun sjekker nettbanken, og finner ut at hun må ta bort i alle fall én ting. Kunde: Da tar jeg bare bort de nøttene (fra-nøttefabrikken-i-løsvekt-som-butikken-ikke-kan-legge-ut-igjen-i-butikken-slik-at-det-betyr-at-de-må-svinnes-og-kastet-alle-som-en), de koster sikkert 150 kroner!Jeg: Ja, hehe... de koster 130. *tar bort nøttene* Jeg vet at butikker må regne med å få slike tap, men om jeg selv hadde opplevd å ha for lite penger i en butikk, hadde jeg heller valgt å fjerne varer fra handelen som jeg visste butikken enkelt ville kunne legge tilbake på plass... f.eks. én av de tre sjokoladeplatene, én av pakkene med ris, eller et-eller-annet - bare ikke en stappfull nøtteboks! Anonymkode: 92671...4e4 36
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #9116 Skrevet 21. januar 2016 Etter en uke til nå uten noen spesielt irriterende kunder, kom det en god del i dag. Her er min liste, god å få det ut! - Kunde kommer til tippekassen med masse ferdig-skrapte flaxlodd og vil at jeg "bare skal sjekke om det er premie". Altså hva er greien med dette? Hvorfor er det mange som gjør dette? Flaxlodd er ikke så komplisert at man ikke klarer å enkelt se SELV om det er premie? Eller forresten, det verste er at de som gjør dette ofte har sjekket selv, men skal likevel ha meg til å "bare sjekke". Som om det er en mulighet for at det på magisk vis dukker opp en premie når jeg gjør det. Du har tjue flaxlodd uten premie, du er ikke dum, hiv dem, ikke plag meg. - Kunder som ikke skraper flax-loddene sinne skikkelig. Når jeg skal sjekke lodd må jeg ha koden på loddet. Det er irriterende å måte stå å skrape gjennom hele loddet meg neglen for å leite etter koden. - Kunder som kjøper et flaxlodd, forsvinner (så jeg går for å gjøre noe annet), vinner, kommer tilbake, kjøper nytt lodd, forsvinner (jeg går igjen), vinner, kommer tilbake, nytt lodd, går, vinner, kommer og sånn fortsetter det inn i evigheten. Herregud! Jojo for all del, kjøp nye lodd når du vinner, men da kan du stå her mens du skraper og bare bli ferdig. Det er irriterende å gå frem og tilbake til samme kunden 10 ganger. - Egentlig irriterer alle kunder som kjøper flaxlodd meg. Har lyst å si til dem at sannsynligheten for at de vinner nesten er nada. - Kunder som tror vi har en halv butikk og tusener av varer på lageret. "Åhh, men dere har vel på lageret da?", "Kan du ikke sjekke på lageret". NEI det er ikke på lageret, og jeg er helt sikker. Vi har ingenting på lageret, ingenting. Alt vi får inn av varer blir satt ut i butikken. Noen kunder har jeg lyst å ta med meg bak på lageret så de kan se akkurat hvor mye det er der. - Kunder som kjefter på meg fordi senterdoen er skitten/tett/låst. Kan noen forklare hva kundene som mener det er greit å kjefte på ansatte på matbutikken for dette tenker med? Det er ikke vår do, det er ikke vårt ansvar, det er ikke vårt problem. Ville du gått inn på dyrebutikken å kjeftet på dem for at doen er tett også, kunde? - Samme som over, bare med minibanken. Det er ikke vår minibank, vi har ingenting med den. Hvorfor tror noen det? - Kunder som forteller meg hvor mye bedre/finere/ryddigere/hyggeligere/større en annen butikk er. Hvorfor forteller du meg det? Hvorfor er du i det hele tatt her? Gå å handle der du vil, ingen stopper deg. - Kunder som SPISER løsvektsvarer før de er betalt. Altså hallo???? Det er IKKE greit. Det er alt jeg har å si om saken. - Kunder som roter unødvendig. Blir god med helg altså! Anonymkode: 08c4e...3ca 15
Story Skrevet 21. januar 2016 #9117 Skrevet 21. januar 2016 (endret) Kunde 10 minutter etter at hun har omorganisert flere stativ med bher, kastet ca 50 truser utover gulvet og bare slengt klær hun ikke skulle ha allikevel over kanten på prøverommet: "det er så rotete i denne butikken!! Er det ingen som rydder eller??" ... Endret 21. januar 2016 av Story 27
Populært innlegg Librarian Skrevet 21. januar 2016 Populært innlegg #9118 Skrevet 21. januar 2016 Jobber i bokhandel. For en god stund siden var det en "finere frue" som kom til kassen og erklærte at her ville hun aldri handle igjen. Spurte hva som var feil, og fikk høre den fantastiske grunnen.. Det har seg sånn at vi har alle "hellige tekster" for mange forskjellige religioner på samme hylle, og dette var jo HELT UHØRT, bibelen sto ved siden av koranen og Torah! Dette kunne hun rett og slett ikke støtte! Det var veldig viktig at jeg måtte fortelle dette videre til sjefene for kjeden, og frem til vi ga bibelen en hylle for seg selv skulle hun i hvert fall ikke støtte oss mer! Har man ikke nok problemer i hverdagen må man tydeligvis skape sine egne. 51
Gjest NorthDakota Skrevet 21. januar 2016 #9120 Skrevet 21. januar 2016 Dette er på en benisnstasjon: Hadde morgenvakt og hadde nettopp låst meg inn, men hadde armene fulle så bærte det med ut på bakrommet. Lokalet er helt mørkt og alle skapene ute er fremdeles låst og inngangsdøra er låst. Jeg går inn utgangsdøra pga alarmen. På tur ut i butikken igjen møter jeg på ei dame, må si jeg skvatt! Da skulle hu ha hjelp med kaffemaskina! Endte jo opp med å hjelpe henne. Når hun skulle gå kom replikken " Dårlig gjort å ha den ene døra låst, også så mørkt det er her!" Jaja, tenker jeg.. Hadde du gitt med 20 minutter til så hadde døra vært åpen og lyset på, da åpner vi nemlig : )))
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå