Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurder også seriøst å begynne med litt omvendt humor i kassen. Jeg er lei av de "utrolig morsomme" pose-kvitteringsvitsene og det hadde vært så bra å gjøre det samme tilbake til kundene. Kanskje de hadde forstått hvor dumt det høres ut :Knegg: 

Meg: Trenger du pose på det?
Kunde: Ja takk!
Meg: Hehhee har du ikke store nok lommer til å ta de der?

Meg: Kvittering?
Kunde: Ja. 
Meg: Du får ikke noe igjen på skatten altså hehehhehe. 

Meg: Kvittering?
Kunde: Ja. 
Meg: Trenger du noe å lese på i kveld? hehhehe

Anonymkode: 08c4e...3ca

Bare prøv å passe på at det ikke går utover de som faktisk lar være å dra de vitsene, da. ;) Jeg jobber også i butikk, og er like lei av de såkalte vitsene som du er. Da vil jeg helst sleppe dem når jeg er kunde, om ikke annet. :P

Anonymkode: 91faa...003

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ah.. Kunder som vet alt. Om alt. I butikken. Jeg jobber daglig. Jeg har hatt den stillingen siden 2008, hvor jeg har jobbet daglig i butikken. Så, det sier seg selv, jeg har ganske god peiling på alt i butikken, da det er jeg som gjør om. Det er jeg som oftest flytter på ting, gjør om, lager kampanjer, fjerner kampanjer. Kunder elsker jo å kverulere...

"Hei, jeg var her i forrige uke og da hang det en type bukser der som jeg skulle hatt"
"Ja, den har jeg flytta hit. Her er den"
"Nei, det er ikke den. Den var sånn og sånn"
"Det var denne buksen som hang et på et sånt stativ der, frem til mandag. Da la jeg den her"
"NEI, DET ER IKKE DEN. DEN JEG SKAL HA ER SÅNN OG SÅNN"
"Ja, sånn som denne. Det er den eneste typen jeg har som ser ut sånn, så det er denne."
"NEI, det er ikke den."
"Neiokei.." *Fortsetter med det jeg drev med*
Par minutter senere, når kunden har tuslet litt rundt. "Hm.. Kanskje det er den.." :klappe:

En annen gang var det en samtale med en kunde som startet med kollegaen min..
Kunde: HEI, den genseren der lå der i går og da kostet den xxx, IKKE xxx som dere har nå"
"Beklager, men den genseren har kostet det samme hele tiden"
Kunde: "NEI, DETTE VET JEG, du kan ikke lure meg, jeg VET at den lå bak i butikken i går og kostet xxx, nå skal den liksom ligge på borde der og koste xxx" 
Sånn holdt på en stund.. Kunden ble spydig til slutt. Haha. Det var snakk om noen tikroninger men det var jo helt feil. Så jeg snudde meg til slutt, så litt hardt på henne.
"Hei. Jeg jobbet her i går, da lå ikke den genseren der. Den har faktisk ikke ligget der i det hele tatt, det er lenge siden vi har hatt gensere på det bordet. Den genseren har ligget på dét bordet en stund, og den har aldri kostet noe annet enn xxx"
Cue hat-blikk. Cue kunde-som-ikke-tror-på-meg. Cue kunde-som-haster-ut.

:nigo:

Og det er jo bare småting det er snakk om..

Anonymkode: febcd...d3b

• Liker 20
Skrevet

Kunde roper 2 meter (roper, skriker) unna: HVOR MYE KOSTE DENNE?????

Kjære kunde, hadde du a) kommet bort til meg, og snakket til meg med en rolig stemme hadde jeg trolig ikke virket så pottesur b) dersom du løfter hodet ditt 20 grader opp, henger det en svær plakat som sier: XXXX 199,-! 

Det skal sies at majoriteten som handler kan svært lite norsk, ei heller engelsk og prater til oss, som om vi skulle ha vært i Midtøsten. Snart kan jeg både iransk, irakisk, afghanistansk og sikkert helt sikkert syrisk. Skal ikke være dømmende, 95% av dem er superhyggelige, men så har du de som ikke har giddet å sette seg inn i hvordan dette landet Norge fungerer. 

Når de forventer at jeg skal følge dem rundt, si hver eneste pris som står rett under, og de spør om det er på tilbud når det er tydelig at det ikke er det.. er det da lov til å bli litt.. oppgitt? 

• Liker 18
Gjest Haaploes
Skrevet
33 minutter siden, dillyduzit skrev:

Kjære kunde, hadde du a) kommet bort til meg, og snakket til meg med en rolig stemme hadde jeg trolig ikke virket så pottesur b) dersom du løfter hodet ditt 20 grader opp, henger det en svær plakat som sier: XXXX 199,-! 

Det skal sies at majoriteten som handler kan svært lite norsk, ei heller engelsk og prater til oss, som om vi skulle ha vært i Midtøsten. Snart kan jeg både iransk, irakisk, afghanistansk og sikkert helt sikkert syrisk. Skal ikke være dømmende, 95% av dem er superhyggelige, men så har du de som ikke har giddet å sette seg inn i hvordan dette landet Norge fungerer. 

Når de forventer at jeg skal følge dem rundt, si hver eneste pris som står rett under, og de spør om det er på tilbud når det er tydelig at det ikke er det.. er det da lov til å bli litt.. oppgitt? 

Absolutt, men jeg har opplevd bleikfeite nordmenn som har forventet akkurat det samme ;-)

Skrevet

Lurer på om kunder gjør dette med overlegg......

image.jpeg

• Liker 27
Skrevet
1 time siden, Orbis skrev:

Anonymkode: 92671...4e4

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Orbis skrev:

image.jpeg

Oj, jeg har sett frysevarer plassert i andre steder i butikken, men aldri vanlige varer i frysedisken.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Kara W skrev:

Oj, jeg har sett frysevarer plassert i andre steder i butikken, men aldri vanlige varer i frysedisken.

Har funnet alt fra melk til bananchips i fryserene, særlig i isfryseren med kassen...

Anonymkode: 5cf57...a49

• Liker 4
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har funnet alt fra melk til bananchips i fryserene, særlig i isfryseren med kassen...

Anonymkode: 5cf57...a49

Virker som om kundene bare plutselig får et innfall om at den skal de ikke ha likevel, og slenger fra seg varen akkurat der de er. 

Men det er iallfall bedre enn dem som ikke skal ha en vare likevel og "gjemmer" (:balltre:) varene akkurat der de er. Frysevarer i chipsen, melk bak kake-poser også videre. Altså hvorfor??  

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som om kundene bare plutselig får et innfall om at den skal de ikke ha likevel, og slenger fra seg varen akkurat der de er. 

Men det er iallfall bedre enn dem som ikke skal ha en vare likevel og "gjemmer" (:balltre:) varene akkurat der de er. Frysevarer i chipsen, melk bak kake-poser også videre. Altså hvorfor??  

...tom ølflaske bak eggene, varmmat (gjerne bare posene) bak hermetikken.. :dry: 

• Liker 6
Skrevet

I går, som alltid på en lørdag klokken 5 var det masse folk. Det var allerede to kunder (kunde A og B) som sto og pakket varene sine, så jeg må kjøre den neste kunden (kunde C)  sine varer ned på samme side som kunde A Jeg passet veldig godt på å ikke kjøre varene til kunde A og C sammen, selv om de var på samme side. Det var et stort mellomrom mellom dem, og for de aller fleste hadde det vært nada problem å pakke egne varer og gå videre i livet. 

Plutselig begynner kunde A, kunden som allerede sto å pakket, å pakke ned varene til kunde C i sin pose!! 

Meg: Unnskyld, men det var ikke dine varer, det er kunde C sine :-) 
Kunde A: Herregud???? Hvordan skal jeg vite det????? Sånn går det når du holder på på denne måter??? At det går an???

Altså hallo? Hvem er det som ikke vet selv hva de har handlet og ikke handlet????? Du kan ikke bare stjele en annen kunde sine varer selv om de ligger på samme side på båndet??

Kunne forstått det om det var en eldre person, eller jeg hadde most sammen varene til en stor miks, eller det var 150 varer, eller en person som ikke hadde vært med å handle??? Men det var en relativt ung person som handlet alene og så veldig oppegående ut ellers.....:huh:

• Liker 24
Skrevet
21 timer siden, dillyduzit skrev:

Kjære vene, de der ja, de som roper og skriker.. Som spør om de mest åpenlyse spørsmålene, som sunn fornuft kan svare på. De som roper høyest, har de dummeste spørsmålene. Prisen står gjerne foran, ja det er en bukse, nei den er ikke grønn den er rosa.

Hadde her om dagen.. Da var jeg ikke en flink ansatt, men likevel, sliten og lei. "hvor mye koster denne?" "det står på lappen" "nei den er borte" "ja da kan du se på toppen som henger ved siden av" (et helt heng med prikk like topper, hadde selvfølgelig tatt den ene hvor prisen var borte) sånn sto vi litt da.. for hun skjønte ikke at det gikk an å se på de andre prislappene. "den koster 299,-" brukte jeg unødvendig lang tid på å si mens jeg ikke så opp engang. 

Anonymkode: febcd...d3b

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, Orbis skrev:

image.jpeg

Fant en gang en vanlig brun øl flaske i fryseren, og ja den hadde sprengt. Masse øl-slusj måtte "graves" av varene og vi måtte være forsiktige pga glass... 

• Liker 3
Skrevet

Fant foresten et bilde :fnise:

2013-10-05 13.20.29.jpg

• Liker 27
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Apropos å finne mat andre steder enn der det hører hjemme:

Var på det lokale supermarkedet mitt og skulle handle inn litt basisvarer. Bak hermetikkboksene med tomat fant jeg nesten to kilo med fersk kalvefilet fra ferskvaredisken. Kjøttet var fortsatt kaldt, og jeg gikk og leverte det i ferskvaredisken. Gu' hjelpe meg var jeg glad for at jeg kjenner de ansatte på butikken, for da ble tysk bannskap tatt opp til et nytt nivå. De ansatte i disken husket tilfeldigvis hvem som hadde bedt om såpass mye kalvekjøtt, og sjefen fant kunden. Vedkommende ble skjelt ut etter noter og måtte pent betale for kjøttet han hadde bedt om. 

Etter at han hadde betalt og gått - sur som en sitron - stod de resterende kundene og humret litt for seg selv. Konfliktsky som jeg er, stod jeg og gjemte meg bak buljonghylla. 

Skrevet
23 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Apropos å finne mat andre steder enn der det hører hjemme:

Var på det lokale supermarkedet mitt og skulle handle inn litt basisvarer. Bak hermetikkboksene med tomat fant jeg nesten to kilo med fersk kalvefilet fra ferskvaredisken. Kjøttet var fortsatt kaldt, og jeg gikk og leverte det i ferskvaredisken. Gu' hjelpe meg var jeg glad for at jeg kjenner de ansatte på butikken, for da ble tysk bannskap tatt opp til et nytt nivå. De ansatte i disken husket tilfeldigvis hvem som hadde bedt om såpass mye kalvekjøtt, og sjefen fant kunden. Vedkommende ble skjelt ut etter noter og måtte pent betale for kjøttet han hadde bedt om. 

Etter at han hadde betalt og gått - sur som en sitron - stod de resterende kundene og humret litt for seg selv. Konfliktsky som jeg er, stod jeg og gjemte meg bak buljonghylla. 

Nå ser jeg meg for en person som står bak en helg haug med buljong og humrer sånn Askeladden-filmene-style! :fnise: veldig komisk :fnise:

Og for en drittkunde!!! Godt han ble ferska!

• Liker 20
Gjest Zeitgeist
Skrevet
1 time siden, Sugar&Spice skrev:

Nå ser jeg meg for en person som står bak en helg haug med buljong og humrer sånn Askeladden-filmene-style! :fnise: veldig komisk :fnise:

Og for en drittkunde!!! Godt han ble ferska!

Med tanke på at jeg av og til har en hårsveis som minner om et lykketroll som har vært brukt som hundeleke, så er du faktisk ikke så langt ifra med "bildet" ditt :laugh:

At man legger en pakke knekkebrød inn blant potetgullposene er en ting, men kjøle- og ferskvarer kan man da for svarte svingende legge tilbake. 

Skrevet
Den 5.1.2016 at 21.30, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: bbf69...e8d

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

At man legger en pakke knekkebrød inn blant potetgullposene er en ting, men kjøle- og ferskvarer kan man da for svarte svingende legge tilbake. 

Nei, du skjønner, det er nemlig ikke kundens jobb å legge noe som helst tilbake i disken de fant det i når de først bestemmer seg for at de ikke skal ha det allikevel.
Aller helst skal frysevarene stappes helt bak i kontor-rekvisita, øl og andre glassflasker skal helst helt nederst i rekefrysa og fersk fisk og andre lett bedervelige varer skal aller helst i kosmetikkhylla.
:sarkasme::murvegg:

• Liker 5
Gjest Zeitgeist
Skrevet
40 minutter siden, Minya skrev:

Nei, du skjønner, det er nemlig ikke kundens jobb å legge noe som helst tilbake i disken de fant det i når de først bestemmer seg for at de ikke skal ha det allikevel.
Aller helst skal frysevarene stappes helt bak i kontor-rekvisita, øl og andre glassflasker skal helst helt nederst i rekefrysa og fersk fisk og andre lett bedervelige varer skal aller helst i kosmetikkhylla.
:sarkasme::murvegg:

Aner meg at Herr Dobrowski kommer til å kjeppjage meg mellom varereolene hvis jeg prøver å legge et salathode fra hans frukt- og grønnsaksavdeling bak havregrynpakkene :fnise: Dette er aberet når man kjenner de som jobber på ens lokale supermarked. Og jeg er altfor lat til å finne meg en ny butikk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...