Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dummeting kunder sier, hva med dumme ting kunder IKKE sier. Dette skjedde idag på jobb.

*Jeg scannet inn varene*

meg: "Det ble 456 kroner"

kunde *bare står der med telefonen i handa*

meg: "det ble 456 kroner" *venter*

kunde: ja, jeg venter jeg... 

Meg: å, du vil betale med mobilepay?

kunde: "ja! Hva ser det ut som??!"

altså veldig mange kunder står med telefonen i kassa og både overfører penger, svarer på meldinger osv før man får en respons fra de. Hvorfor kan man ikke bare si "jeg ønsker betale med mobile pay" altså jeg er ikke tankeleser

Anonymkode: 96a4c...5f5

• Liker 39
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dummeting kunder sier, hva med dumme ting kunder IKKE sier. Dette skjedde idag på jobb.

*Jeg scannet inn varene*

meg: "Det ble 456 kroner"

kunde *bare står der med telefonen i handa*

meg: "det ble 456 kroner" *venter*

kunde: ja, jeg venter jeg... 

Meg: å, du vil betale med mobilepay?

kunde: "ja! Hva ser det ut som??!"

altså veldig mange kunder står med telefonen i kassa og både overfører penger, svarer på meldinger osv før man får en respons fra de. Hvorfor kan man ikke bare si "jeg ønsker betale med mobile pay" altså jeg er ikke tankeleser

Anonymkode: 96a4c...5f5

Dette er problemet med ny teknologi... Man blir ofte oversett :/ vil heller betale i vanlig kasse og si hei til et menneske, enn å gå med scanneren selv (som på obs) eller selvbetjeningskasse på IKEA. Det er tross alt hyggelig å handle :)) 

• Liker 4
Gjest Rose11
Skrevet

Hadde en episode da jeg jobbet på bensinstasjon. Kom inn en sur mann som skulle ha vanlig grillpølser. Da han fikk de, så sier han "ehm, dette er ikke grillpølser " Jeg sa til han at det var det, men nei. Han hadde smakt grillpølser ørten ganger før og dette var IKKE grillpølser. For noe elendig møkk. Her prøver jeg å lure kunder. Han krevde å få 2 nye grillpølser. Mens han slenger de på disken. "Hva glor du på?lag meg noen bedre grillpølser da"

Etter mye om men, kom sjefen ut. Hun kunne forsikre han om det var grillpølser. "Takk for at du er så ærlig " :)Tok med seg pølsene og gikk. For en merkelig type. 

Skrevet

Tråden ryddet for avsporing og personangrep.

Bond, forumansvarlig

Skrevet (endret)

(feil)

Endret av Vox_populi
feil
Skrevet

Kanskje jeg får noen innom i morgen kveld.  Er alltid noen som prøver seg når det et ny kaffi avtale.  

Men kom på en,. Man får alltid gratis vg ved kjøp av bilvask hos oss. En kunde som har vært innom litt ofte i det siste mener han bare kan ta dagbladet i stedet. Men om man feks allerede har dagens, kan de alltids få ett tilgode bevis,  å komme innom en annen dag. Denne kunden gikk bort å latet som han tok vg, men røsket til seg  DB.  Dette så min kollega tydelig,  men sjekket opp på kamera for å være sikker. Når bilvasken var ferdig stod jeg klar på andre siden å ventet. Sa ifra at DET kun gjaldt vg. Kunden spilte bare dum og latet som han ikke visste det. 

Det viser seg at dette har hendt flere ganger, og han kunden klarte å si: ja, men, jeg har jo just lest vg på jobb... 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kunde: Har dere xxx?
Meg: Nei, det har vi dessverre ikke, du må på yyy for å få kjøpt det. 
Kunde: Du vet hva jeg mener sant?
Meg: Ja, hvis ikke hadde jeg ikke kunne svart, vi har det dessverre ikke. Men som sagt får du kjøpt det på yyy :)))
Kunde: Jeg spør han her jeg.

Så går kunden bort og spør en mannlig kollega. Som selvfølgelig sier akkurat det samme som meg. Kjønnsdiskriminerende dust :frustrert:

Anonymkode: 08c4e...3ca

• Liker 45
AnonymBruker
Skrevet

Vi har 50% på en del julevarer fra blandt annet gilde nå.

Det er ca 10 plakater hengende over de tilbudsvarene der det står veldig klart JULEVARER FRA GILDE 50%

Kom en kunde til kassen med en pakke pølser. 

Kunde: HÆÆ her har du gjort feil, den pakken med pølser er på halv pris, det står der borte. Halv pris på julevarer!!
Meg: Det er halvpris på alle julevarer, men dette er ikke en julevare. Jeg skal gå bort å sjekke likevel. 

Når jeg går bort for å dobbelsjekke viser det seg at kundens pølser ikke en gang har lagt i nærheten av tilbudsvarene, og absolutt ikke er fra gilde - selv om det står med store bokstaver at det er bare gilde som er på det aktuelle tilbudet. Kunden har altså på en eller annen måte sett julepølse fra gilde på tilbud, funnet seg en pakke med pølser et annet sted i butikken og mente at de skille være på halv pris også. Jeg går tilbake og sier dette til kunden.

Kunde: Det står julevarer halv pris, den skal være halvpris!!

Jeg tror serriøst jeg gjentok nesten ti ganger at det står julevarer og fra gilde. Kundens pølser var verken en julevare eller fra gilde, men kunden bare fortsetter å gjenta at det står julevarer halv pris. Etter at jeg har tatt han med bort til kjølen, pekt på plakaten og forklart det ca 5 ganger til gir han seg, men avslutter så fint med:

Kunde: Da skal jeg ikke ha den, dette er så misvisende, det er ikke lov. Ikke at det er din feil **sarkastisk**.

Noen kunder altså. Selv om en pakke pølser er på tilbud gjelder det ikke alle pølser whatsoever i hele butikken!! :bond:

• Liker 37
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunde: Da skal jeg ikke ha den, dette er så misvisende, det er ikke lov. Ikke at det er din feil **sarkastisk**.

Ååå, når kunder sier det siste der, så er det som om det skal unnskylde all bedriten oppførsel.  Jeg jobbet som resepsjonist en gang, og fikk en sur kunde som ringte inn for å klage på noe jeg mener var en ikke-sak.  Etter 10 minutters tirade pauset han og sa blidt at han skjønte jo at jeg ikke hadde noe med dette å gjøre, men håpet at jeg kunne bringe det videre, før han fortsatte med sinna-stemmen i 10 minutter til.  :bond:

Hva er vitsen!  Så han liksom for seg at jeg skulle gå til en av sjefene og gi dem en 20 minutters skjennepreken?  En 20 sekunders hyggelig beskjed med hva som var problemet hadde han kommet mye lengre med.

• Liker 15
Skrevet
8 minutter siden, Kara W skrev:

Ååå, når kunder sier det siste der, så er det som om det skal unnskylde all bedriten oppførsel.  Jeg jobbet som resepsjonist en gang, og fikk en sur kunde som ringte inn for å klage på noe jeg mener var en ikke-sak.  Etter 10 minutters tirade pauset han og sa blidt at han skjønte jo at jeg ikke hadde noe med dette å gjøre, men håpet at jeg kunne bringe det videre, før han fortsatte med sinna-stemmen i 10 minutter til.  :bond:

Hva er vitsen!  Så han liksom for seg at jeg skulle gå til en av sjefene og gi dem en 20 minutters skjennepreken?  En 20 sekunders hyggelig beskjed med hva som var problemet hadde han kommet mye lengre med.

De har bare et behov for å være sinte og kjipe og sure, og vi er de heldige som får lov til å motta alt sammen. Jeg sverger, noen ganger er jeg mer en psykolog enn bokhandlerske :fnise: Kundene får utløp for det meste hos meg!

(men noen ganger tenker jeg at.... hvis en mannlig kunde er forbanna for noe unødvendig, så er jeg nesten gladere for at han tar det utover meg, enn eventuelle barn eller ektefelle...)

• Liker 12
Skrevet
21 timer siden, Sugar&Spice skrev:

(men noen ganger tenker jeg at.... hvis en mannlig kunde er forbanna for noe unødvendig, så er jeg nesten gladere for at han tar det utover meg, enn eventuelle barn eller ektefelle...)

Kanskje han bare er innom hos deg for å øve seg litt, før han drar hjem? :fnise:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Uffda :icon_frown:  Kunde kommer inn med vare han har bestilt hos oss og vil levere tilbake. Siden dette var en spesialbestilling på noe vi vanligvis ikke selger i butikken bruker jeg to sekunder på å vurdere om vi faktisk kan ta inn og gi tilgodelapp på dette, men før jeg får sagt et ord sier kunden "Jeg skal ikke ha noe igjen, men jeg kan ikke ha denne fordi jeg blir overvåket av CIA", så strener han ut av butikken før jeg rekker å åpne kjeften.

Kan man sende bekymringsmelding på sånne kunder til kommunelegen eller noe..?

Anonymkode: a12c7...3f3

• Liker 25
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uffda :icon_frown:  Kunde kommer inn med vare han har bestilt hos oss og vil levere tilbake. Siden dette var en spesialbestilling på noe vi vanligvis ikke selger i butikken bruker jeg to sekunder på å vurdere om vi faktisk kan ta inn og gi tilgodelapp på dette, men før jeg får sagt et ord sier kunden "Jeg skal ikke ha noe igjen, men jeg kan ikke ha denne fordi jeg blir overvåket av CIA", så strener han ut av butikken før jeg rekker å åpne kjeften.

Kan man sende bekymringsmelding på sånne kunder til kommunelegen eller noe..?

Anonymkode: a12c7...3f3

Jeg vet ikke om du kan, men jeg synes du burde gjøre det. Jeg vet at jeg skulle ønske noen gjorde det for en i familien min sånn at familiemedlemmet kunne fått hjelp mye før.

• Liker 8
Skrevet (endret)
Den 6.1.2016 at 10.02, AnonymBruker skrev:

Kunde: Har dere xxx?
Meg: Nei, det har vi dessverre ikke, du må på yyy for å få kjøpt det. 
Kunde: Du vet hva jeg mener sant?
Meg: Ja, hvis ikke hadde jeg ikke kunne svart, vi har det dessverre ikke. Men som sagt får du kjøpt det på yyy :)))
Kunde: Jeg spør han her jeg.

Så går kunden bort og spør en mannlig kollega. Som selvfølgelig sier akkurat det samme som meg. Kjønnsdiskriminerende dust :frustrert:

Åh, føler med deg. Når jeg jobber alene på kvelden: "Er det bare du her? Ingen menn?" Meg: Nei, dessverre, men jeg kan godt hjelpe deg, jeg også :):):) Kunden: "Nei, da kommer jeg tilbake i morgen når de riktige folkene jobber, mennene altså" 

Kommer på jobb dagen etterpå, spør om det var en kunde innom, joda, det var det. Han trengte hjelp med et batteri. 

Joda så.. 

Ellers, ikke dum kunde, men så hyggelig. Hun skulle henge opp en plate for noen katter som hun har, nevnte at jeg hadde samme erfaring, og gjort det samme da jeg også har katt. Heldigvis var det stille den kvelden, så vi stod å pratet litt om kattene våres. Ikke noe spesielt med det, men når kunden tar seg tid og virkelig snakker litt med den ansatte enn å bare "hei, hade, takk" så gjør det noe positivt med en. 

Endret av dillyduzit
  • Liker 18
Skrevet
9 timer siden, Kamikatze skrev:

Kanskje han bare er innom hos deg for å øve seg litt, før han drar hjem? :fnise:

Uff, det var en trist tanke.... :( 

• Liker 5
Gjest Dwight
Skrevet

Kunde: HVVOOOOR ER KAAASSSEEEEEEEN!!!!!!?!?!?!?!?!?!?

Meg: Jeg står i kassen som er 2 meter foran deg. 

Kunde: HVOOOR?! Jeg ser den ikke HALLO DET ER UMULIG Å FINNE FRAAAAAM

Meg: Jeg står i kassen her 

Kunde: Åja der ja!!! Det var på TIDEEEEE HALLO HAR GÅTT RUNDT HER I EVIGHETER LIKSOM

:bond::bond:

Håper hun sjekker synet snart. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For noen år tilbake jobbet jeg i Securitas. En dag når jeg og makkeren min var på jobb så havnet vi i konflikt med en lokal kjenning som hadde tidligere historikk på å true vekterne i det området, og i et par tilfeller slått til noen. Dette hadde ført ut utestengelse på senteret, noe han nektet plent å føye seg etter. Midt i den heftige diskusjonen så kjente jeg at noen prikket meg på skulderen, jeg snudde meg og en mannlig kunde i 50 årene spurte meg om " det ikke var lurt for meg å trekke seg tilbake siden dette var tydeligvis en jobb for mannfolk". 

:balltre:

Anonymkode: 26be4...64c

• Liker 30
Skrevet
Den 5.1.2016 at 21.29, Snadder skrev:

Kunde: Jeg skal ha lyspære?
Meg: Jaha, hvilken lyspære da?
Kunde: Nei en normal lyspære, med normal sokkel.
Meg: Tykk eller tynn sokkel?
Kunde: Eeeeeeeeehhhhhh. Vet ikke.
Meg: Hvor mange w tåler lampen da?
Kunde: Eeeeeeeeeeeeh...du det vet jeg heller ikke.
Meg: Har vi lampen her da?
Kunde: nei den er fra IKEA

Så da gikk jeg like gjerne inn på ikea sine hjemmesider, fant lampene de skulle ha pærer til og fikset det de trengte. MEn herregud så irriterende når kunder ikke ANER hva de skal ha.

Det er så utrolig irriterende, for de tror jo at vi må kunne vite hvilke pærer alle lamper bruker. Ja det er to sokler som er ''normale'' - Tynn eller tjukk. Altså er det 50 % sjanse for at vi tar riktig om vi bare sier en type. Av erfaring blir man jo da slakta hvis man da velger feil og de må komme tilbake igjen (noe de forøvrig må uansett siden de må finne ut av sokkel og watt). Jeg har også prøvd å finne ut hvilken lampe de har ved å søke etter den. Men litt vanskelig når de ikke engang vet hvilken forretning de har kjøpt den i. 

Batterier er enda verre, ihvertfall de knappecellebatteriene. De kommer inn og skal ha batterier til en klokke f.eks. ''Jeg skal bare ha et sånn flatt, rundt batteri. Det ligner veldig på dette her, eller dette eller kanskje dette. Hvilket skal jeg ha til klokken min hjemme?''. Aner du, kjære kunde, hvor mange batterier vi har som går til klokker? Nei, ikke det nei. Vi har ca mellom 15-20 stykker og alle ligner forsåvidt på hverandre. Så presterer de da å bli irritert på meg fordi jeg ikke vet det. Eller så står de der da og snakker om disse batteriene i 5 minutter, og sier at det ligner veeeeldig på det. Prøver å informere de om at de må ha med seg klokken, så kan vi hjelpe de med å åpne den også finner vi fort hvilket batteri klokken bruker. Men neida, de gir seg ikke. ''Det er vel dette?'' og ''Jeg tar med meg dette og skylder på deg hvis det er feil''.  Ehm, ja det hørtes jo ut som en god ide!

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Kunde: Også skal jeg ha en nesespray. 
Meg: Hvilken vil du ha?  *vi har fire forskjellige*
Kunde: Ehhh, hvilken har du?
Meg: Vi har denne, denne, denne og denne.  
Kunde: Ehhhhh, hva er forskjellen?
Meg: *forklarer kjapt*
Kunde: Ehhhhhhh.  *ser dumt på meg en halv liten evighet*
Meg: ......................
Kunde: Ehhhh. Hvilken ville du valgt?
Meg: Det kommer litt an på, hvem og hva den er til. 
Kunde: Ehhhhhhhhhh. Hva tror du jeg trenger?
Meg: .........................

Kunden brukte sikkert 10 minutter på å bestemme seg for hvilken nesespray hun skulle ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Altså hvor ubesluttsom er det mulig å være??????? På noe så enkelt???????:lete: Vet du ikke om du trenger den for tett og renende nese så tar du den vanlige uten noe og kommer deg videre i livet!!!!!!

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...