Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sier "hei" når de kommer inn og smiler. Rett og slett for å være hyggelig.

Du er sikkert hyggelig uten baktanker, men de har nok erfaring for at i andre butikker er denslags innledning til salgsprat og kjøpepress. I en butikk fulgte det en ansatt med meg rundt overalt og passet på mens jeg gjorde meg kjent med hva slags varer de førte (jeg hadde ikke vært i slik butikk før). Meget ubehagelig!

Anonymkode: 2cc52...131

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har mange faste kunder som ofte vil prate etter de har handlet, eller som kommer innom bare for å slå av en prat. Vi har også mange eldre som kommer innom med spørsmål om alt fra hvordan man svarer på et anrop på telefonen, hvordan man finner meldingene sine eller rett og slett hvordan man slår på lyden. Dette til tross for at vi verken selger mobiltelefoner eller annen elektronikk, men det gleder meg veldig å hjelpe, og lite slår smilet til de eldre når de endelig får noen å prate med. Jeg jobber i en kiosk samtidig som jeg studerer, og de aller fleste stamkundene er mennesker som jeg ofte stopper opp og prater med på gaten! 

Jeg er en veldig glad og positiv person som nesten alltid smiler bredt og er hyggelig. Jeg har til og med blitt tilbudt en jobb da jeg sto i kassa i min nåværende jobb, dette av en dame som faktisk sendte mail til sjefen min for å skryte av meg. Det er disse kundene jeg gleder meg til å møte hver dag, det er disse kundene som gjør så jeg er glad i jobben min. For meg er det en selvfølge å være hyggelig mot alle jeg møter, så jeg blir stadig forfjamset over hvor mange som ikke en gang tar seg bryet med å gi et lite smil. 

Det som gjør at jeg noen ganger blir oppgitt, er de kundene som ikke tar seg bryet med å svare når jeg spør om noe, men som tar det som en selvfølge at jeg skal vite hva de skal ha. Beklager, men jeg er ikke tankeleser, jeg vet dessverre ikke om du skal ha pose til den ene brusen din når du ikke svarer på spørsmålet om du skal ha pose eller ikke. Det er derfor veldig rart at du blir sur på meg når jeg da ikke gir deg en pose. Det er også veldig rart, at du som kunde kø uffer deg og klager høylytt over at jeg i kassen er treig, når jeg ekspiderer en dame på nærmere 90 år som skjelver og derfor bruker litt lengre tid på å betale. Beklager, men jeg kommer ikke til å be damen om å skynde seg, dette kalles folkeskikk. Hadde du bare vært litt hyggelig og spurt om jeg kunne åpnet enda en kasse, så hadde du nok fått betalt den ene avisen din uten problem. 

Da jeg var relativt ny i jobben og var under opplæring, ble jeg stadig slengt kommentarer til om at jeg måtte skynde meg og fikk stygge blikk, selv om du så det sto "opplæring" på skiltet mitt og hvor usikker jeg var. Beklager så mye for at jeg ikke vet prisen på den ene sjokoladen og derfor må se etter selv, men det er ikke lett å lære seg mange hundre priser på bare få dager. Altså, jeg blir så sliten av sure og gretne kunder som ser på meg som en butikk, og ikke som en person. Jeg har følelser, jeg er ikke feilfri, men jeg prøver mitt beste. 

Så kjære kunde, du som har en tendens til å vise tydelig hvor irritert du er over køen eller som sukker høylytt, hadde det vært for mye å be om at du neste gang smiler og viser forståelse? Det er greit at du er irritert, men det er fullt mulig å skjule det. Kjære kunde, du som smiler da du kommer inn i kiosken og sprer glede, FORTSETT MED DET DU GJØR, det er kunder som deg som gjør dagen min bra!! 

Anonymkode: decd1...f98

• Liker 18
Skrevet

Vi skulle egentlig vært fem stykker på jobb, aka fem betjente kasser. Den ene kollegaen var gått til lunsj, og BEGGE stengevaktene var forsinket, så da var vi for øyeblikket kun to stykker som kunne betjene kunder. Seff var klokken rundt 12 og tydeligvis tenkte alle kundene at de kunne komme innom i lunsjpausen og gjøre sine ærender..... Altså.... (Er det rart det blir kø med påfølgende krig i verden....Ikke gjør ærende dine samtidig som resten av Norge)

Kunde: "Er dere bare to på jobb?"

Meg: "Akkurat nå ja, så er vi dessverre det. Det ble plutselig et lite lunsj-rush her (insert klein latter som prøver å gjøre sitt beste)" :sprettoy:

Kunde: "Det var dumt. For har jeg stått i kø ganske lenge, og jeg har jo ikke tid til dette? Jeg har jo masse andre ting jeg må få gjort, og nå har jeg kastet bort all tiden på å stå i kø her? Kan du skyndte deg?"

Da tenkte jeg i mitt stille sinn: "EEEH NEI VET DU JEG DIGGER Å JOBBE SAKTE JEG, INGENTING ER SOM Å DRAAAA UT TIDEN SÅ LENGE SOM MULIG - SLIK AT KØEN SKAL VOKSE SEG ENDA LENGRE, FOLK BLIR SURERE OG JEG BLIR MER STRESSA" :rolleyes:

• Liker 41
Skrevet

Haha, jeg leste 20 pølser xD Men kommentaren min står enda, 250g per pers er ganske mye pølse.

Er jo det :P Antar de skulle få noe mer å spise også. 

Skrevet

Jeg har et spørsmål til dere som jobber hos rema, kiwi etc. 

Når jeg handler så sier jeg ja til pose. Men så går det litt i surr hos de i kassen, så de glemmer å slå den inn, og glemmer å gi meg pose. De har posen bak disken, altså jeg henter det ikke selv. 

Når jeg spør etter pose etterpå, for de bruker å sende den ned båndet mens jeg betaler. 
Men de gangene de har glemt det så gjør de ikke det. Så da sier jeg "unnskyld kan jeg få en pose?" 
Da bruker jeg å tilby de 1 krone, men de sier alltid "Neida det går bra". 
Er det frekt av meg å tilby denne 1 kroningen? Føler jeg gjør noe galt, siden de ikke tar imot den... Dette skjer vær gang. Jeg bruker alltid å ta imot pose, for de passer perfekt i søppeldunken, også bruker jeg alltid å kjøpe litt mer enn det jeg klarer å bære i hendene. 

Dette gjør de når jeg selv glemmer å spør om pose, hvis de ikke spør om det. Noe de som oftest gjør hos nærbutikken. Men nå og da glemmer de det, og da glemmer jeg det helt til jeg er ferdig med å betale. Så da spør jeg og tilbyr de 1 krone, men de vil ikke ha den :bond:
Får så dårlig samvittighet, for jeg føler jeg snylter de for penger. Det er ikke ofte det skjer altså. Maks 5 ganger i løpet av ett år. Så når jeg har fått ett par gratis poser så tar jeg ikke imot vekslepenger som er rundt 5-10kr senere. For å gjøre opp for meg selv. 

Det er ikke frekt, du er en av få som har samvittighet når det kommer til dette. Tommel opp til deg! 

Jeg HATER kunder som sier nei når jeg spør om pose også enten:

1. Spør om pose etterpå likevel
2. Tar en pose som tilfeldigvis ligger igjen etter en annen kunde.

Posen er for faen ikke gratis selv om det ligger igjen etter en annen kunde. Jeg gir gjerne poser til kunder om jeg glemmer å spørre eller de har storhandlet og trenger en til, men blir kraftig provosert om gjør en av to overnevnte :frustrert:

Så hvis en kunde sier nei til pose nå, reiser jeg meg nå av prinsipp og fjerner eventuelle poser som ligger på båndet mens de betaler. Så får de stå der etter de har betalt, uten poser, og så fint komme å betale om de ønsker en. 

Dagens høydepunkt var når dette skjedde i dag. Kunden sier nei til pose, han hadde bare to varer, så jeg antok at han faktisk ikke skulle ha noe pose. Kunden presterer å TA en pose fra kunden på andre siden. Hadde SÅ lyst å kjefte på han, men holdt det til et åpenbart surt blikk. Et minutt senere kommer samme kunden tilbake og klager på at har han kjøpt feil ribberull. Han skulle jo ha den "på tilbud", ikke denne som var 5 kroner dyrere, så da kunne jeg bare ta de i retur. Jeg tok de i retur og slo inn to poser samtidig. Kunden så det, men sa ingen ting. Håper karma kommer å tar han. 

Anonymkode: 08c4e...3ca

• Liker 19
Skrevet

Vi skulle egentlig vært fem stykker på jobb, aka fem betjente kasser. Den ene kollegaen var gått til lunsj, og BEGGE stengevaktene var forsinket, så da var vi for øyeblikket kun to stykker som kunne betjene kunder. Seff var klokken rundt 12 og tydeligvis tenkte alle kundene at de kunne komme innom i lunsjpausen og gjøre sine ærender..... Altså.... (Er det rart det blir kø med påfølgende krig i verden....Ikke gjør ærende dine samtidig som resten av Norge)

Kunde: "Er dere bare to på jobb?"

Meg: "Akkurat nå ja, så er vi dessverre det. Det ble plutselig et lite lunsj-rush her (insert klein latter som prøver å gjøre sitt beste)" :sprettoy:

Kunde: "Det var dumt. For har jeg stått i kø ganske lenge, og jeg har jo ikke tid til dette? Jeg har jo masse andre ting jeg må få gjort, og nå har jeg kastet bort all tiden på å stå i kø her? Kan du skyndte deg?"

Da tenkte jeg i mitt stille sinn: "EEEH NEI VET DU JEG DIGGER Å JOBBE SAKTE JEG, INGENTING ER SOM Å DRAAAA UT TIDEN SÅ LENGE SOM MULIG - SLIK AT KØEN SKAL VOKSE SEG ENDA LENGRE, FOLK BLIR SURERE OG JEG BLIR MER STRESSA" :rolleyes:

Kunnde drept sånne kunder 
:grine:

Var samme hos oss i går kveld. Det var meg på jobb i kassen, en på lunsj og en i butikken. Plutselig kommer det masse folk og det blir kø. Jeg plinger for at den andre ansatte skal komme å ta en kasse. Etter to sekunder skriker en kunde ut "HERREGUD ER DERE IKKE FLERE PÅ JOBB??" 

Altså, hva om vi ikke hadde vært flere på jobb? Hva skal jeg gjøre med det? Hva skal jeg gjøre med hvor fort den andre ansatte kommer frem? Han kommer jo så fort han kan! Jeg kan ikke akkurat knipse og trylle frem en til å ta kassen??? Er det ikke bedre å holde munn og la meg som faktisk sitter i kassen, og jobber så fort jeg kan, gjøre jobben min???

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke frekt, du er en av få som har samvittighet når det kommer til dette. Tommel opp til deg! 
Jeg HATER kunder som sier nei når jeg spør om pose også enten:

1. Spør om pose etterpå likevel
2. Tar en pose som tilfeldigvis ligger igjen etter en annen kunde.

Posen er for faen ikke gratis selv om det ligger igjen etter en annen kunde. Jeg gir gjerne poser til kunder om jeg glemmer å spørre eller de har storhandlet og trenger en til, men blir kraftig provosert om gjør en av to overnevnte :frustrert:

Så hvis en kunde sier nei til pose nå, reiser jeg meg nå av prinsipp og fjerner eventuelle poser som ligger på båndet mens de betaler. Så får de stå der etter de har betalt, uten poser, og så fint komme å betale om de ønsker en. 

Dagens høydepunkt var når dette skjedde i dag. Kunden sier nei til pose, han hadde bare to varer, så jeg antok at han faktisk ikke skulle ha noe pose. Kunden presterer å TA en pose fra kunden på andre siden. Hadde SÅ lyst å kjefte på han, men holdt det til et åpenbart surt blikk. Et minutt senere kommer samme kunden tilbake og klager på at har han kjøpt feil ribberull. Han skulle jo ha den "på tilbud", ikke denne som var 5 kroner dyrere, så da kunne jeg bare ta de i retur. Jeg tok de i retur og slo inn to poser samtidig. Kunden så det, men sa ingen ting. Håper karma kommer å tar han. 

Er det ikke lov å ta poser som ligger igjen ved bunnen av kassen?  Hvis jeg har kjøpt for mange poser pleier jeg å la dem ligge igjen til neste kunde.  

• Liker 34
Skrevet

Er det ikke lov å ta poser som ligger igjen ved bunnen av kassen?  Hvis jeg har kjøpt for mange poser pleier jeg å la dem ligge igjen til neste kunde.  

Nå var det ikke jeg som skrev innlegget du siterte, men jeg også pleier å fjerne posene som blir liggende igjen. Ikke fordi jeg syns at neste kunde skal betale for sin egen pose, er posen betalt og en velger å legge den igjen så er det strengt talt helt innafor at neste person kan ta den. Det som gjør at jeg fjerner posene som blir liggende igjen er at hver gang jeg har latt den bli liggende har neste kunde selvfølgelig med seg egne poser og jeg blir beskyldt for å tatt betalt for en pose de absolutt ikke skal ha:P 

Kan også legge til min største frustrasjon i posedebatten. Kunder som skal handle fulle handlevogner og ikke aner hvor mange poser de skal ha. Helt greit, det er vanskelig å vite, jeg er dårlig på å beregne selv. Det jeg da pleier å gjøre er at jeg tar betalt for noen poser også sier jeg til kunden at jeg bare slenger ned en bunke poser så kan han/hun se hvor mange han/hun trenger. Når de er ferdig med å pakke, og allerede har brukt flere poser enn de har betalt for (noe som er helt greit når de handler så mye), så putter de resteposene i en av posene og tar de med seg.

Verste er at jeg selv var på butikken her om dagen og handlet en del og når vi kom hjem så jeg at moren til samboeren min hadde gjort det samme. Hun fikk høre det:P

Anonymkode: bf2b0...21d

• Liker 16
Skrevet

Så hvis en kunde sier nei til pose nå, reiser jeg meg nå av prinsipp og fjerner eventuelle poser som ligger på båndet mens de betaler. Så får de stå der etter de har betalt, uten poser, og så fint komme og betale om de ønsker en.

Flott, fortsett med det! Lite irriterer mer enn kunder som åpenbart prøver å svindle til seg en handlepose. Hvor nærig er det mulig å være? Svindle for ei krone!

• Liker 4
Skrevet

Jeg har heldigvis nesten bare hatt hyggelige og greie kunder så langt i juletiden, selv om det merkes at folk begynner å stresse. Det som irriterer og provoserer meg litt er hvor kravstore folk blir på denne tiden av året. Jeg er i kassen mesteparten av tiden, og det er andre ansatte i resten av butikken som hjelper de som trenger det. Min jobb er å ekspedere dem som er ferdig og skal betale, eventuelt svare på spørsmål eller peke folk i riktig retning. Støtt og stadig forventer folk at jeg skal forlate kassen for å hjelpe dem å finne noe i butikken, uavhengig av om jeg har kø eller ikke. Noen stiller seg heller i kø i kassen enn å se om de finner en ansatt i butikken (og noen gidder ikke stå i kø engang, men bare brøyter seg frem og "skal bare"), og mener da at de har rett på å bruke så mye av tiden min som de ønsker. Noen kommer også rett til kassen og ber meg finne en ansatt som kan hjelpe dem, i stedet for å gå ti meter inn i butikken og finne noen selv. Jeg prøver selvfølgelig så godt jeg kan å hjelpe alle sammen, men av og til blir jeg litt hissig på kunder som bare krever og forventer uten å en gang være høflig i retur:

(Merk: vi har selvbetjent pakkedisk) Hadde en kunde som kjøpte en vare som ikke er typisk julegave. Jeg spurte om hun ville ha byttelapp, det trengte hun ikke, og hun ga på ingen annen måte inntrykk av at dette skulle være en julegave. Mesteparten av tiden jeg betjente henne sto hun og pratet med en annen kunde i køen. Etter at jeg hadde puttet varen i en pose og rakk den til henne, utbrøt hun "hva, pakker du ikke??" Jeg beklagde og informerte om at vi har selvbetjent pakkedisk, og at så lenge vi har kø så kan vi ikke hjelpe til med å pakke. Da snur hun seg til kunden hun har pratet med hele tiden og utbryter "jeg er vant til service, jeg!" Da freste jeg litt inni meg.

En annen kunde kom inn med et dårlig bilde av en lampe han nylig hadde kjøpt, som han trengte pære til. Han ante ikke hvilke pære han trengte, det var jo vår jobb å finne ut av. Vi selger riktignok pærer, men ikke lamper, og vi er alldeles ikke ekspert på alle lamper som eksisterer i alle butikker (selv om merkelig mange forventer at vi skal kunne alt som har med pæredelen av lampen å gjøre). Det eneste han visste var at det ikke var en skrupære. Jeg forsøkte å forklare at det var vanskelig å si med sikkerhet hvilken pære han trengte ut i fra bildet, og viste våre pærer uten skrusokkel. Da mente han at det ikke var vits i å vise ham pærene, for det var min jobb å gi ham den riktige pæren. Da tenkte jeg at vi kunne forsøke å finne lampen på nettet og på den måten finne ut hvilken pære det var, men det viste seg at han ikke egentlig var sikker på hvilken lampe han hadde kjøpt. Etter litt frem og tilbake ble han enig med seg selv om hvilken lampe det var snakk om, og den trengte altså en helt vanlig smal skrusokkel... Skulle tro at folk klarte å åpne en bruksanvisning og sjekke hvilken sokkel pæren skal ha, og hva maks effekt på pæren kan være. Hvis ikke du vet det om din egen lampe, kan du i hvert fall ikke forvente at jeg skal vite det!

Anonymkode: 44d25...59a

• Liker 16
Skrevet

Jeg føler sånn med dere alle! Serviceyrket er utrolig psykisk tungt til tider, og det føles ikke bra at mennesker ser sånn ned på deg og ikke respekterer deg som menneske i det hele tatt. Jeg har opplevd MYE, men dette skjedde i går: 

(jobber i parfymeri forresten)

Jeg skulle hjelpe en kunde å finne en fin leppestift til juletidene, og viste henne et par stykker jeg synes sto fint til fargene hennes. Hun bestemte seg for en farge, og jeg skulle til å gå i skuffen for å finne den fram. Dessverre må det ha vært noen av de andre ansatte som glemte å legge ned testeren da fargen ble utsolgt.

Meg: Beklager, det ser ut som om denne fargen er utsolgt! Jeg kan hjelpe deg å finne en tilnærmet lik farge om du vil? 

Hun: Nei, det var den fargen jeg ville ha.

Meg: Dessverre kan jeg ikke gi deg akkurat denne nå da vi ikke har den inne, men jeg kan sende deg en melding når vi får den inn om jeg får nummeret ditt. Det kan nok ta en til to uker.

Hun: *Babler i vei om dårlig kundeservice.* Nå har du lovet meg denne, og så sier du at du ikke har den inne! Dette skal du vite, tenk å behandle kunder sånn! Du er jo helt udugelig, du burde ha vært sparket! 

Jeg beklagde meg mer, hun kjefta i vei og kalte meg det ene og det andre helt til jeg nesten var på gråten. Heldigvis tok sjefen over så jeg fikk gått på bakrommet og samla meg.

Jeg fatter virkelig ikke at folk kan være så jævlige, jeg hadde ikke gjort annet enn å gi så god service som overhode mulig, og vært vennlig selv da hun var utrolig respektløs.

NEI, jeg kan ikke vite at en farge er utsolgt om noen andre har glemt å legge ned testeren. Og nei, det gir deg IKKE grunn til å nedverdige meg og rope til meg. Jeg er et menneske. 

• Liker 37
Skrevet

Nei, det er IKKE greit :)

Hvis det skal være greit skal du ta en samtale ala denne:

Person i kassen: Trenger du pose?
Deg: Jeg tar den posen som ligger i bunnen av kassen. Hvis den er betalt av en annen kunde som med vilje har lagt den igjen til neste kunde, er den gratis, hvis ikke vil tar jeg den likevel og betaler. 

***I 99% av alle tilfeller, slår personen i kassen inn pose*** 

Det er ikke greit å bare anta eller bare ta.

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes denne posedebatten blir mer og mer latterlig. Hvis det ligger poser i bunnen av kassen, og ingen ser ut til å savne dem, da ser jeg ingen grunn til at posemafiaen skal hindre folk fra å ta dem. De er kjøpt OG betalt. Og de tilhører ikke butikken lengre fordi de er kjøpt og ferdigbetalt av en tidligere kunde!

Én krone koster hele herligheten. Men én krone er ganske mye for mange av oss selv om det nesten ikke er så mange varer igjen rundt om i landet som faktisk koster en krone. Og hvorfor i all verden skal jeg måtte ut med en krone i tillegg til alt det andre som butikkene tar seg godt betalt for?

Vet du hva som virkelig ville ha gledet meg nå i disse juletider? Jo, hvis butikkene rundt om i HELE Norge annonserte at posene hadde blitt gratis. Jeg kan love dere at mange ville ha blitt glade for akkurat dét.

Anonymkode: 936c1...126

• Liker 12
Skrevet

Jeg synes denne posedebatten blir mer og mer latterlig. Hvis det ligger poser i bunnen av kassen, og ingen ser ut til å savne dem, da ser jeg ingen grunn til at posemafiaen skal hindre folk fra å ta dem. De er kjøpt OG betalt. Og de tilhører ikke butikken lengre fordi de er kjøpt og ferdigbetalt av en tidligere kunde!

Én krone koster hele herligheten. Men én krone er ganske mye for mange av oss selv om det nesten ikke er så mange varer igjen rundt om i landet som faktisk koster en krone. Og hvorfor i all verden skal jeg måtte ut med en krone i tillegg til alt det andre som butikkene tar seg godt betalt for?

Vet du hva som virkelig ville ha gledet meg nå i disse juletider? Jo, hvis butikkene rundt om i HELE Norge annonserte at posene hadde blitt gratis. Jeg kan love dere at mange ville ha blitt glade for akkurat dét.

Fordi det er det posen koster. Du kan jo ta med deg pose hjemmefra, om du ikke har råd til å betale den ene krona.

• Liker 25
Skrevet

Fordi det er det posen koster. Du kan jo ta med deg pose hjemmefra, om du ikke har råd til å betale den ene krona.

Jeg pleier å gjøre det hvis jeg har noen poser liggende. Men tro det eller ei, når man må velge mellom en bussbillett hjem, og en pose, så hadde det vært greit å få en pose gratis en gang i blant.

Og ja, avogtil så har man ikke råd til begge deler selv om det høres merkelig ut for deg.

• Liker 5
Skrevet

Jeg pleier å gjøre det hvis jeg har noen poser liggende. Men tro det eller ei, når man må velge mellom en bussbillett hjem, og en pose, så hadde det vært greit å få en pose gratis en gang i blant.

Og ja, avogtil så har man ikke råd til begge deler selv om det høres merkelig ut for deg.

Jeg skjønner det. Men da må du rett og slett planlegge bedre i fremtiden, når du vet at prisen på poser er på 1 krone :) Det er slett ikke alle som gir ut gratis poser på måfå, så en dag må du kanskje gå hjem eller bære varene i hendene.

• Liker 12
Skrevet

Jeg skjønner det. Men da må du rett og slett planlegge bedre i fremtiden, når du vet at prisen på poser er på 1 krone :) Det er slett ikke alle som gir ut gratis poser på måfå, så en dag må du kanskje gå hjem eller bære varene i hendene.

Hvorfor har jeg inntrykk av at denne kommentaren er den som mange brukere oftest får her inne? Joda, jeg planlegger, jeg, men ikke alt som kan planlegges!

Si det til alle dem som plutselig står der med avrevet pose, du! Og neida, jeg går ikke rundt i butikker for å tigge etter poser, men seriøst, den ene kronen kan faktisk være avgjørende. Tro meg på det!

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor har jeg inntrykk av at denne kommentaren er den som mange brukere oftest får her inne? Joda, jeg planlegger, jeg, men ikke alt som kan planlegges!

Si det til alle dem som plutselig står der med avrevet pose, du! Og neida, jeg går ikke rundt i butikker for å tigge etter poser, men seriøst, den ene kronen kan faktisk være avgjørende. Tro meg på det!

Jeg skjønner at den ene kronen kan være avgjørende. Så klart kan man gi poser om man har glemt å spørre eller kunden har feilberegnet, men poser har faktisk en pris, og den må man forholde seg til. Så får man heller bare alltid ha en pose i lomma/veska om det kan bli krise om du ikke har råd til posen en dag. Da er du ganske så sikret :) 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...