Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

nei jeg skjønner heller ikke! 

Selvfølgelig er det godt å bli ferdig med alt, men det må da gå an å finne en ledig time en søndag ettermiddag hvor du kan pakke inn gavene?? 

Irriterer meg også med kunder som vil ha pakket inn gaver men det er for mye folk til at vi har tid. 

Kunde: ja da skal jeg ihvertfall ha med papir!!

Meg: ja, såklart. *legger ferdig innrullet papir i posen*  

K: er det sånn rull jeg må kjøpe??!! I så fall vil jeg ikke ha, da har jeg hjemme! 

Meg: ...... Nei det er gratis. Har bare rullet de ferdig. 

Hvorfor MÅ de ha med papir??? Det koster 1 fuckings krone på nille!! Og så, bare for å være sure og jævlige skal de ha band og merkelapper også. Har ikke folk noen ting?? 

Utblåsning!! Det var deilig! 

Jeg vil gjerne ha med papir fra butikken, de er ofte bedre kvalitet enn billigpapiret og jeg liker at gavene jeg gir fra meg har ulikt papir.

Anonymkode: 79530...14c

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stod helt alene på jobb en lørdag da det var aktivitetshelg på senteret og MASSE kunder. (Kjeden jeg jobber i er så gnitne at de nesten aldri gidder å betale for å ha flere folk på jobb...)

Uansett, det var mange folk i butikk og siden jeg stod alene hadde jeg ikke tid til å pakke inn gaver. Så kom det ei da.. Se for dere Regina George i Mean Girls, denne dama/ jenta var helt lik i oppførsel og tone. Det var skikkelig kvalmende, og første gang noensinne jeg har blitt behandlet som en dritt av en jevnaldrende person på jobb. Som regel er det gamle kjerringer.

Jeg: "Hei! :) "

Kunde: "Hei."

Jeg: "Skal du ha pose på det?"

Kunde: "Det skal være en gave."

Jeg: "Du kan få med papir, er det greit? Det er så travelt nå."

Kunde: "EHHHHHH. KLARER du ikke å pakke inn en gave?"

Jeg: "Joda, men jeg er alene på jobb og det er travelt, så da har jeg ikke tid dessverre."

Kunde *kikker stygt rundt seg*: "Det er ikke akkurat så mange folk her nå... Klaaaaaarer du ikke å pakke inn EN gave? Det tar ikke så lang tid.:roll:"

Altså, akkurat i det sekundet hun spurte, så var det kun én kunde bak henne ja. Men jeg som har jobba i den butikken i over 4 år VET at om jeg sier ja til å pakke for noen, så BLIR det kø. Med en gang. Og så vil FLERE ha ting pakket inn. OG JEG HAR FLERE KUNDER SOM VIL HA HJELP SELV OM DE IKKE STÅR I KØ AKKURAT NÅ. Uansett...

Jeg: "Nei, dessverre. Men du kan få med gavepapir og så pakker jeg det bare inn i silkepapir. :)" (Det var noen knuselige varer).

Kunden stirrer bare stygt på meg.

Jeg: "Er det greit? :)"

Kunde: "Det går an å være litt service-innstilt.:closedeyes:"

Jeg: "Ja, jeg pakker jo som regel inn når jeg kan, men jeg har dessverre ikke tid nå. Vil du ha med papir?"

Kunde: "Jeg snakker ikke om innpakkingen nå. Jeg snakker om TONEN din. Du trenger ikke å være så frekk i kjeften!"

Jeg *totalt satt ut*: "Ehhh.... Okei, jeg mente ikke å svare deg på noen spesiell måte altså..."

Kunde fortsetter å stirre stygt på meg.

Jeg: "Vil du ha med det papiret eller?... :) "

Kunde: "Du må lære deg å svare kundene dine skikkelig! Nytter ikke å stå her på jobb og være drittsur!"

Så prøvde fyren hun hadde med seg å skumple borti henne (han var tydeligvis flau), og hun utbryter til han (foran meg): "HVA? Det er ikke JEG som er på jobb, det er HUN som er på jobb og skal være hyggelig!!"

Jeg brukte kanskje 2 minutter på å pakke inn tingene hennes i silkepapir, fikk ikke noe takk, bare et stygt blikk når hun gikk. Og gjett om køen hadde vokst seg lang SELV om jeg ikke hadde pakkt inn i gavepapir da - 6-7 kunder stod bak i kø når hun gikk. Men går det an å beklage seg? Nei, selvfølgelig ikke.

Kunden som kom for å betale etter henne, kom bort til kassen og fortalte meg hvor sjokkert hun var og hvor uhøflig og vemmelig hun foran var, og at jeg ikke måtte ta det til meg.:) Det var så utrolig deilig å få høre fra en annen kunde!

Uansett... På slutten av denne arbeidsdagen da jeg var ferdig med oppgjøret og hadde stengt begynte jeg å gråte før jeg gikk fra jobb. Det hadde bare vært en dag fyllt av utakknemlighet og frekkhet, og det ødela seriøst hele resten av kvelden min. Har heldigvis sjelden dager som er SÅ ille da, men den var ikke noe grei altså! Folk skjønner ikke at folk bak kassa har følelser. VI ER MENNESKER! Noen kunder virker som de bare prøver å bryte oss ned!

Anonymkode: 0ae85...e03

Sorry, men for en jævla bitch!  Er det mulig?!

Skrevet

Noen blir regelrett forbanna når vi går tom for de minste posene og kundene får stor pose. Etter et par utskjellinger, sinte blikk osv så kom det en kunde og jeg tar samme regla "beklager, vi har bare store poser nå". Han bryter ut og sier "beklager? Du trenger ikke å beklage deg. Det er ikke noe å beklage for", hvor jeg forklarer at enkelte synes dessverre det er en uting. Han puffer opp brystet og nærmest belter ut "be de reise langt til helvete jævla posekjerringer". 

Det beste var at dette skjedde forann alle bitre, hissige kunder som hadde klaget på posene

• Liker 3
Skrevet

"Nå kommer vel denne varen til halvpris i januar? Dere regelrett robber oss stakkarer som må kjøpe julegaver med å skru opp prisene nå i desember! Skamme seg burde du!"

:kaklehone:

• Liker 12
Skrevet

"Nå kommer vel denne varen til halvpris i januar? Dere regelrett robber oss stakkarer som må kjøpe julegaver med å skru opp prisene nå i desember! Skamme seg burde du!"

:kaklehone:

Haha!
"Nei, vi skrur ikke opp prisene i desember, heller tvert imot da det er mye mer tilbud i desember enn mesteparten av året, og kjære kunde, dette er et fritt land og du får lov å planlegge og handle julegaver lenge før desember."

Anonymkode: a12c7...3f3

• Liker 9
Skrevet

Men, jeg skjønner ikke hva som er galt med folk? De skal klage på hver minste lille ting og behandler butikkansatte som dritt! Blir helt sjokkert av å lese tråden. Noen bør komme seg til et folkeskikk kurs med det samme. Lære hvordan man oppfører seg. Lurer på hvordan oppdragelse disse folka har hatt? 

Uansett hvor sliten eller sur jeg er, så er jeg alltid hyggelig mot de ansatte. Jeg hilser og sier ha det. Noen klarer ikke å hilse på de ansatte en gang når de hilser og ønsker de god jul når de går. Makan!

Skrevet

I går hadde jeg en narkoman innom butikken som ville kjøpe en pose. Helt innafor, den koster én krone. Og den spytter han ut av munnen og gir meg i hånden.... Delikat.... 

• Liker 30
Skrevet

Haha!"Nei, vi skrur ikke opp prisene i desember, heller tvert imot da det er mye mer tilbud i desember enn mesteparten av året, og kjære kunde, dette er et fritt land og du får lov å planlegge og handle julegaver lenge før desember."

Nå finnes det faktisk noen kjeder som setter opp prisene i desember, så da tror vel de kundene at alle andre gjør det også :P 

Skrevet

Nå finnes det faktisk noen kjeder som setter opp prisene i desember, så da tror vel de kundene at alle andre gjør det også :P 

Har vel ingenting å si, man skal ikke være ufyselig mot betjeningen uansett.

• Liker 15
Skrevet

Stod i kasse igår, ekstremt travelt. Mann i den andre kassen ble utålmodig, noe hadde hengt seg litt opp, så han tok like godt alle varene, kastet seg inn foran alle i den (lange) køen i min kasse. Mye varer hadde han også.

-Nå skal ikke jeg betale for noen poser ass!

Jeg angrer på at jeg gav han poser overhodet. Snakk om å først sette seg selv over alle andre kunder, og så forlange noe gratis.

Skrevet

I går hadde jeg en narkoman innom butikken som ville kjøpe en pose. Helt innafor, den koster én krone. Og den spytter han ut av munnen og gir meg i hånden.... Delikat.... 

Seriøst?? Det hadde jeg nektet å ta imot, det får være grenser.

Jeg er forresten en av dem som elsker å få med papir fra butikken, blir kjempeglad for det :D Pakker inn selv, og kjøper alltid masse papir, men vil ha så mange papir å velge mellom som mulig så da er sånne småbiter helt supert :) Det JEG synes er frekt er de som stjeler meter på meter med papir fra sånne selvbetjente pakkedisker. Da er man bare gjerrig.

• Liker 17
Skrevet

:overrasket: "Nei, den er på huset". *skjevt smil*

Anonymkode: 3262b...90b

• Liker 11
Skrevet

Det må de gjerne tro, men hvorfor velge å handle i desember i det hele tatt, da? :klo: (Hvilke kjeder setter opp prisene i desember? Min holder ihvertfall alle fastprisene på normalt nivå, men kjører tilbud på tilbud hele førjulstiden så kundene betaler i gjennomsnitt mye mindre for varene enn normalt.)

Dagens klage: "Hvorfor er det ingen julekrybber og Jesusdekorasjoner NOEN STEDER på dette kjøpesenteret???!? Dette gir jo ingen mening når vi skal feire Jesu fødsel! Bare nisser overalt!"
Nuvel, nå er Norge nokså sekulært og de færreste av oss feirer Jesu fødselsdag - vi feirer jul, som historisk sett ikke har noe med Jesus å gjøre. Men jeg bare nikket og smilte og sympatiserte, altså. Hadde jeg visst hvem hun var skulle jeg tipset barnebarna hennes om å bestille Jesusfigurer til henne på Ebay.

• Liker 11
Skrevet

:overrasket: "Nei, den er på huset". *skjevt smil*

Anonymkode: 3262b...90b

jeg ble så satt ut at jeg ikke klarte å reagere! Haha! :fnise: men GUD hvor godt det var å vaske hendene da jeg var ferdig! 

• Liker 1
Skrevet

Og du tok den imot..?

Skrevet

Åh, det herlige julerushet har begynt! Og med det, følger klaging på julepapiret i butikken. Vi er en kjede, og må bruke det papiret som kjeden har, og ja, jeg kan være enig i at det ikke er skikkelig julepapir, med nisser og dritt på, men det er ett som er rødt og ett som er brunt med gull på. Pakker med hhv sølv og gullbånd knytt rundt. Men åååh neida, det er jo ikke jul..

K - dette er en julegave.

M - skal jeg pakke den inn for deg?

K - ja, det er en julegave.

M - *begynner  å rive av papir*

K - er det der julepapiret deres? det var jo ikke noe fint da. ikke noe nisser eller sånt.

M - hehe, jaa, dette er julepapiret vårt. vi har også en utgave i brunt og gull om du heller vil jeg skal bruke det?

K - få se da.

M - *Viser frem papiret*

K - neeeei, du har ikke noe annet da?

Jooooda, se her! Inni dette lille skapet har jeg hele årets collection av julepapir, noe for enhver smak. Rødt, gull, nisser, reinsdyr, SNØMENN, ALT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 og med rødt bånd med føkkings stjerner på.

M - nei, det har jeg ikke. skal jeg pakke som gave?

K - nei, da får det bare være.

:kvalm::kvalm::kvalm::kvalm:

ÅÅ, hva med å kjøpe eget papir dersom man ikke blir fornøyd med det i butikken? Trodde det var vanlig jeg...Jeg liker best mer "elegant/eksklusivt" julegavepapir enn nisser og fjas på. Så da kjøper jeg det bare selv og pakker inn hjemme. Er ikke noe større problem :P 

• Liker 6
Skrevet

Og du tok den imot..?

Jeg ble så perpleks, skjønte ikke hva som skjedde før det hele var over... Var alene i en butikk jeg ikke hadde stått i før, samt det var et senter og julerushet har startet i Oslo. Jeg hadde rett og slett ikke tid til å ta innover meg hva som nettopp skjedde.

Men det skal sies at enkroningen gikk rett i i søpla, jeg la den IKKE i kassen. Det var kanskje feil av meg, men ville ikke at den skulle blandes med alt det andre. Holdt at den var i hånden min :(

• Liker 7
Skrevet

Har vel ingenting å si, man skal ikke være ufyselig mot betjeningen uansett.

Så klart skal man ikke være ufyselig? Jeg bare påpekte hvordan kunden kunne se på det. 

Det må de gjerne tro, men hvorfor velge å handle i desember i det hele tatt, da? :klo: (Hvilke kjeder setter opp prisene i desember? Min holder ihvertfall alle fastprisene på normalt nivå, men kjører tilbud på tilbud hele førjulstiden så kundene betaler i gjennomsnitt mye mindre for varene enn normalt.)

Dagens klage: "Hvorfor er det ingen julekrybber og Jesusdekorasjoner NOEN STEDER på dette kjøpesenteret???!? Dette gir jo ingen mening når vi skal feire Jesu fødsel! Bare nisser overalt!"
Nuvel, nå er Norge nokså sekulært og de færreste av oss feirer Jesu fødselsdag - vi feirer jul, som historisk sett ikke har noe med Jesus å gjøre. Men jeg bare nikket og smilte og sympatiserte, altså. Hadde jeg visst hvem hun var skulle jeg tipset barnebarna hennes om å bestille Jesusfigurer til henne på Ebay.

Nei, si det du. Er jo bare å la vær å handle i desember :fnise: Elkjøp har satt opp prisene i hvertfall. Tror ikke de gjør det nå, men de gjorde det i hvertfall for noen år siden.

Skrevet

Tror du VIRKELIG jeg vil yte ekstra service til noen som ser på meg som søppel? 

Nå fantaserer du. Ja, kunden var kravstor og hadde urimelige forventninger om service. Men at han ser på deg som søppel, det vet du ikke. Bare én bruker skjellsord, nemlig du: møkkafolk, er din karakteristikk. Du burde kanskje heller se deg om etter en annen jobb med mindre kontakt med mennesker?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...