superdupermeg Skrevet 4. april 2015 #7621 Skrevet 4. april 2015 Fikk nettopp kjeft fordi jeg kom til å hilse på en kunde to ganger.... Det var en stille stund og ettersom kassa er rett foran innganger hilser jeg på kundene i det de kommer inn i butikken. Av gammel vane sier jeg også hei når de kommer til kassa, så gjorde dette nå.... respons; "Du SÅ at jeg kom inn, behøver ikke å si hei en gang til da vel!"..... pluss på et veldig surt ansiktsuttrykk og null snev av sarkasme i setningen..... Dette har jeg aldri opplevd før! Anonymous poster hash: 19496...25c Haha, det gjør jeg hele tiden, men aldri opplevd at noen blir sure for det. De må jo skjønne at det går på rutine:P 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #7622 Skrevet 4. april 2015 Dere som jobber i matbutikk. I dag var jeg å handlet og jeg så det lå et glass med tomatsaus eller lignende på gulvet. Glasset var knust og det var søl overalt. Den som hadde knust det hadde tydeligvis ikke sagt ifra. Så jeg sa ifra til en som jobbet der. Etter hva jeg har lest her så er det ønskelig å få det bort så fort som mulig så det ikke grises ut overalt. Etter jeg sa ifra så kom jeg til å tenke at kanskje damen jeg sa ifra til trodde det var meg. Jeg vet jo med meg selv at det har vært noen andre, men jeg tenkte å spørre her om hva dere som jobber i butikk tenker. Er det samme hvem som har gjort det, eller tenker dere at den som melder ifra har gjort det, men ikke tør å si det selv?Anonymous poster hash: 212c7...eea 1
Kamikatze Skrevet 4. april 2015 #7623 Skrevet 4. april 2015 (endret) Dere som jobber i matbutikk. I dag var jeg å handlet og jeg så det lå et glass med tomatsaus eller lignende på gulvet. Glasset var knust og det var søl overalt. Den som hadde knust det hadde tydeligvis ikke sagt ifra. Så jeg sa ifra til en som jobbet der. Etter hva jeg har lest her så er det ønskelig å få det bort så fort som mulig så det ikke grises ut overalt. Etter jeg sa ifra så kom jeg til å tenke at kanskje damen jeg sa ifra til trodde det var meg. Jeg vet jo med meg selv at det har vært noen andre, men jeg tenkte å spørre her om hva dere som jobber i butikk tenker. Er det samme hvem som har gjort det, eller tenker dere at den som melder ifra har gjort det, men ikke tør å si det selv?Anonymous poster hash: 212c7...eea De fleste vil nok registrere at et glass tomatsaus er knust. Noen vil bli litt småfurt fordi de fikk ekstra arbeid. De færreste ville bry seg med hvem eller hvordan eller hvorfor. Jeg ville blitt glad for at du ga beskjed, likegyldig hvem som knuste det. Fordi en ting er potensialet for at noen skjærer seg opp på glasset, men det blir uhorvelig mye ekstraarbeid med å få det bort etter at et dusin kunder i handletåka tråkker det utover en halv butikk, og det får tid til å størkne. Er du skikkelig uheldig, treffer du den ene av titusen butikkansatte som mistenker deg for å være knuserinnen. Men, hva skal vi gjøre da? Det er ingen minstekrav til IQ for ansettelse i butikk. Lev litt farlig. Handletur er jo allerede i utgangspunktet en risikosport - bare spør bankkortet mitt... Endret 4. april 2015 av Kamikatze 9
Gjest anonym2233 Skrevet 4. april 2015 #7624 Skrevet 4. april 2015 Dere som jobber i matbutikk. I dag var jeg å handlet og jeg så det lå et glass med tomatsaus eller lignende på gulvet. Glasset var knust og det var søl overalt. Den som hadde knust det hadde tydeligvis ikke sagt ifra. Så jeg sa ifra til en som jobbet der. Etter hva jeg har lest her så er det ønskelig å få det bort så fort som mulig så det ikke grises ut overalt. Etter jeg sa ifra så kom jeg til å tenke at kanskje damen jeg sa ifra til trodde det var meg. Jeg vet jo med meg selv at det har vært noen andre, men jeg tenkte å spørre her om hva dere som jobber i butikk tenker. Er det samme hvem som har gjort det, eller tenker dere at den som melder ifra har gjort det, men ikke tør å si det selv?Anonymous poster hash: 212c7...eea Det samme, men helst den som gjorde det slik at det kan ryddes opp med engang, enn at flere kunder tråkker over sølet,drasser med videre osv.
julie90 Skrevet 4. april 2015 #7625 Skrevet 4. april 2015 Jeg hadde en kunde i dag som ble sint for at jeg ikke tok imot 50-øringer 16
Flyvefisken Skrevet 4. april 2015 #7626 Skrevet 4. april 2015 Flere som hadde problemer med stengetidene i dag. Vi (som de fleste andre) stengte klokka 4. Kunde: Når stenger dere i dag? Meg: Om 5 minutter Kunde: Hva betyr det? Meg: At vi pakker sakene våre og går hjem om 5 minutter Kunde: Ja, men hva betyr det? Når må jeg være ved kassa? Hvordan skal jeg handle på fem minutter? Jammen herregud, da. Stenger vi klokka 4 stenger vi klokka 4, da skal du være ferdigbetalt, at du var sent ute er faktisk ikke vårt problem. Da vi gikk fra avdelingen vår var det flere kunder som vandret rundt og så på ting mens lyset ble slått av, og da var den 16:15. _ _ _ Kunde: Dere stenger klokka 9 i dag, sant? Meg: Nei, i dag stenger vi klokken fire, Kunde: Hvorfor det? Meg: Det er påskeaften, så vi har kortere åpningstider enn normalt. Kunde: Men herregud, da. Dere må jo skjønne at det er i dag folk har tid til å handle 27
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #7627 Skrevet 4. april 2015 Hæ er dette virkelig sant..? Haha ja.. Var like før stengetid for et par uker siden. Han var meget full for å si det mildt Anonymous poster hash: 1ebb7...49c
Thorn Skrevet 4. april 2015 #7628 Skrevet 4. april 2015 (endret) Dere som jobber i matbutikk. I dag var jeg å handlet og jeg så det lå et glass med tomatsaus eller lignende på gulvet. Glasset var knust og det var søl overalt. Den som hadde knust det hadde tydeligvis ikke sagt ifra. Så jeg sa ifra til en som jobbet der. Etter hva jeg har lest her så er det ønskelig å få det bort så fort som mulig så det ikke grises ut overalt. Etter jeg sa ifra så kom jeg til å tenke at kanskje damen jeg sa ifra til trodde det var meg. Jeg vet jo med meg selv at det har vært noen andre, men jeg tenkte å spørre her om hva dere som jobber i butikk tenker. Er det samme hvem som har gjort det, eller tenker dere at den som melder ifra har gjort det, men ikke tør å si det selv?Anonymous poster hash: 212c7...eea Jeg hadde ganske sikkert tenkt noe a la "f***, nå igjen?? Hvorfor kan ikke de idiotene bare si fra??? Heldigvis har noen vettet på plass (altså deg) og gir beskjed!!" Én ting er det at det blir grisete når folk kjører vognene sine gjennom sølet, men jeg er så redd for alle barna som surrer rundt i butikken og kanskje skjærer seg på knust glass Alle kan være uheldig og knuse noe, gudene skal vite jeg har gjort det nok selv, men si i fra så det kan ryddes opp, så vil svært få holde det mot deg! Edit: og når noen kommer og sier at de har vært uheldig og knust noe tenker jeg noe i retning "jeg ELSKER deg!!! ENDELIG noen som sier fra selv, så vi får ryddet opp med en gang!" og så takker jeg mye for at de sa fra Endret 4. april 2015 av Thorn 4
Kamikatze Skrevet 5. april 2015 #7629 Skrevet 5. april 2015 [...] og når noen kommer og sier at de har vært uheldig og knust noe tenker jeg noe i retning "jeg ELSKER deg!!! ENDELIG noen som sier fra selv, så vi får ryddet opp med en gang!" og så takker jeg mye for at de sa fra Det skal så lite til for å glede deg. 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #7630 Skrevet 5. april 2015 Forskjellen på kvinner og menn på julegaveshopping i en dameklesbutikk i førjulstiden: Kvinner: Jeg: Er det en julegave, skal jeg pakke den inn for deg? Hun: Ja takk *nistirrer på meg mens jeg pakker inn* Bryter gjerne inn med små kommentarer som: Hun: dette kunne du ikke! Hun: har du ikke et litt finere julepapir? Hun: kan du raska på litt, jeg har unger i bilen Hun: den bretten der ble ikke pen, men det får gå Hun: nå håper jeg du tok av prislappen ja?! Hun: nei, dropp det der du, jeg pakker heller inn hjemme Hvis jeg pakker inn litt fort fordi det er flere kunder som står bak å venter: Hun: det er bare å ta seg god tid, jeg betaler deg faktisk for å pakke inn dette her PENT. (Ehh, NEI, det gjør du faktisk ikke. Det står pakkedisker overalt på senteret her og dette er faktisk en klesbutikk. Jeg vet ikke om du har lagt merke til det, men de fleste klesbutikker har bare disse kjipe upersonlige gaveeskene med reklamelogo på, mens vi har gavepapir med julemotiv + gavebånd og null reklamelogo. Ingen selvfølge, men vi har nå skaffet oss det. Så istedenfor å stå her å kjefte på meg fordi jeg ikke pakker inn gaven din pent nok eller sakte nok eller hva faen du innbiller deg, så vær litt takknemlig. Dette er faktisk en ekstraservice, og du skal være glad for at jeg gidder gjøre det for deg når jeg heller kunne ekspedert kundene som står å venter tålmodig bak deg. Og sånn btw, kan hende gullsmedbutikker og andre typiske gavebutikker kurser sine ansatte om hvordan pakke inn en gave penest mulig, men sånt gjør man faktisk ikke i klesbutikker. Jeg gjør så godt jeg kan når jeg pakker inn gaver, hvis du ikke synes det er bra nok så får du gjøre det selv). Menn: Jeg: Er det en julegave, skal jeg pakke den inn for deg? Han: Åh ja gidder du det?:D Tuuuuusen takk altså, det var veldig. Nå slipper jeg å knote med det selv heheheheheehe. *står der å smiler, betaler og er superfornøyd* Dere menn gjør dagene mine så mye bedre:) Anonymous poster hash: ddd13...6ad 41
Minya Skrevet 5. april 2015 #7631 Skrevet 5. april 2015 Jeg vil til en forandring benytte anledningen til å takke alle mine kunder i går for at de var både tålmodige og hyggelige og gjorde min Operasjon Sjef på Påskeaften til en relativt smertefri opplevelse. Joda, folk handlet så det så ut som de hadde tenkt å gå under jorden de neste tre åra, men det var overraskende lite sutring og surmuling blant kunder som ikke fikk småting vi gikk tom for, ikke engang de som ville ha rundstykker som vi ikke engang hadde fått levert med brødleveransen. Heller ingen sure miner da vi gikk tom for kremfløte, heller tvert imot! Og da vi stengte var de syv-åtte kundene som kom for seint og måtte snu i døra, hyggelige nok til å både smile og beklage seg selv for at de var for seine, og til og med ønske god påske. *himmelfallen* 18
Gjest Inggolf Skrevet 5. april 2015 #7632 Skrevet 5. april 2015 Forskjellen på kvinner og menn på julegaveshopping i en dameklesbutikk i førjulstiden: Kvinner: Jeg: Er det en julegave, skal jeg pakke den inn for deg? Hun: Ja takk *nistirrer på meg mens jeg pakker inn* Bryter gjerne inn med små kommentarer som: Hun: dette kunne du ikke! Hun: har du ikke et litt finere julepapir? Hun: kan du raska på litt, jeg har unger i bilen Hun: den bretten der ble ikke pen, men det får gå Hun: nå håpe *snipp* Menn: Jeg: Er det en julegave, skal jeg pakke den inn for deg? Han: Åh ja gidder du det?:D Tuuuuusen takk altså, det var veldig. Nå slipper jeg å knote med det selv heheheheheehe. *står der å smiler, betaler og er superfornøyd* Dere menn gjør dagene mine så mye bedre:) Anonymous poster hash: ddd13...6ad Hahaaa, til og med jeg som ikke jobber i butikk eller har noe med gaveinnpakning å gjøre, kjente meg igjen i det der 1
godtesyk Skrevet 5. april 2015 #7633 Skrevet 5. april 2015 (endret) Samboeren min er en sånn kunde som alltid kommer med de "artige" kommentarene som 'jippi, jeg vant' når pengene kommer ut igjen, og hvis ikke varen vil slå seg inn, så er "den gratis" osv. Og han tror han er såå genial som tror han har kommet på disse "vitsene" helt selv Jeg blir alltid like flau for jeg vet at de bak kassa sikkert har hørt de samme kommentarene ca 10 ganger bare den dagen (jeg har jobbet i matbutikk i noen år tidligere) Endret 5. april 2015 av godtesyk 8
superdupermeg Skrevet 5. april 2015 #7634 Skrevet 5. april 2015 Jeg vil til en forandring benytte anledningen til å takke alle mine kunder i går for at de var både tålmodige og hyggelige og gjorde min Operasjon Sjef på Påskeaften til en relativt smertefri opplevelse. Joda, folk handlet så det så ut som de hadde tenkt å gå under jorden de neste tre åra, men det var overraskende lite sutring og surmuling blant kunder som ikke fikk småting vi gikk tom for, ikke engang de som ville ha rundstykker som vi ikke engang hadde fått levert med brødleveransen. Heller ingen sure miner da vi gikk tom for kremfløte, heller tvert imot! Og da vi stengte var de syv-åtte kundene som kom for seint og måtte snu i døra, hyggelige nok til å både smile og beklage seg selv for at de var for seine, og til og med ønske god påske. *himmelfallen* Samme hos oss. Mye blide kunder:) tok en runde når klokken var 4 for å informere om at vi stengte og alle smilte å sa at de skulle kjappe seg. Ti over var alle kundene ute. Så for meg å måtte være på jobb til nærmere 5:P
Upadiela Skrevet 5. april 2015 #7635 Skrevet 5. april 2015 Jada. Jeg tuslet bort for å låse inngangsdøren kl 16:00, og idet jeg skulle trykke 'lås' var det en mann 3 meter unna døra. Tenkte å være grei og slippe han inn. Hadde ikke lyst til å låse døra foran nesa hans liksom. Meg: Nå var du heldig, for jeg stengte akkurat døra! Mann: ... Jaha ja. So much for å prøve å være grei og fleksibel i påska. Greit, jeg SA ikke eksplisitt at 'nå har vi stengt'... Undervurderer stadig folk... For gjett hvem som tok seg gooooood tid og tuslet frem og tilbake i den ellers folketomme butikken som om verden stod stille. Sukk. 6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #7636 Skrevet 8. april 2015 Kunde: jeg syns det er dårlig service og lureri at siste dagen på denne kundeavisen var på mandag, da hadde dere stengt. Kollega: det er nok bare sånn det er, tilbudene må ha en sluttdato. Kunde: men butikkene har jo stengt nesten hele påsken, når skulle vi kjøpt påsketilbudene? Det er lureri når dere nesten bare har stengt hele påsken. Kollega: denne kundeavisen varte i tre uker, den startet to uker før påske også sluttet den samtidig som påsken sluttet. Så man har hatt mange åpne dager i perioden. Kunde: dette er dårlig og lureri! Kunde tramper ut av butikken...Anonymous poster hash: 9edb6...098 7
Minya Skrevet 8. april 2015 #7637 Skrevet 8. april 2015 Kunde: jeg syns det er dårlig service og lureri at siste dagen på denne kundeavisen var på mandag, da hadde dere stengt. Kollega: det er nok bare sånn det er, tilbudene må ha en sluttdato. Kunde: men butikkene har jo stengt nesten hele påsken, når skulle vi kjøpt påsketilbudene? Det er lureri når dere nesten bare har stengt hele påsken. Kollega: denne kundeavisen varte i tre uker, den startet to uker før påske også sluttet den samtidig som påsken sluttet. Så man har hatt mange åpne dager i perioden. Kunde: dette er dårlig og lureri! Kunde tramper ut av butikken...Anonymous poster hash: 9edb6...098 Evt; Hvorfor går denne varen inn til 20 kroner, det stod 10 kroner i tilbudsavisen!! *finner avisen* -Beklager, du må ha blingset, her står det vitterligen 20 kroner? *kunden blir grisesur og går mens h*n slenger ut noen gloser om dårlig service* 11
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #7638 Skrevet 8. april 2015 Mista boksen min med mme i gulvet i dag. så tok beina fatt å løp til butikken i håp om å rekke den. Klokken 23:59 står jeg ved døra og spør pent om jeg kan komme inn å kjøpe mme, han svarer hyggelig at jeg bare kan komme inn. jeg takker pent, går fort bort til hylla med mme, går til kassa, får dårlig samvittighet for at jeg tar med meg en pose sjokolade på vei til kassa. Står å betaler å ser i butikken 2 vogner proppa fulle med varer, å de var ikke på vei til kassa butikken her er åpen fra 06:00 til 24:00, det må vel være mulig å bli ferdig med storhandelen litt før Anonymous poster hash: 3aa17...180 26
159 Skrevet 9. april 2015 #7639 Skrevet 9. april 2015 Dette er ikke en dum ting, men tar den med likevel. Vi butikkansatte opplever mye kjekke kunder også En mor og to voksne døtre hadde vært leeenge inne i butikken, og kom med to fulle handlevogner til kassen rett før stengetid for å betale. Mens de pakket fulgte de spent med på hva summen kom opp i. Etter å betalt og fått den lange kvitteringen stilte en av dem seg opp med vognene fulle av handleposer og strakk ut kvitteringen mens den andre tok bilde. Selv om varene kostet 6000 kroner, fant de ut at det ikke var så ille for de skulle jo dele på 3. - Men vi har jo ikke kjøpt alkohol ennå , la en av dem til.... Regner med de hadde en fin påske med mye god mat... 9
Trimsi Skrevet 9. april 2015 #7640 Skrevet 9. april 2015 For noen år siden jobbet jeg i en butikk som solgte såper, hår og hudprodukter. En dag kom en mann inn, tittet rundt og sa "Pøh! Helt unødvendig å bruke slike produkter, jeg vasker meg bare i min egen urin det er det aller beste" Dette var kanskje ikke dumt sagt, bør vel heller listes under ekkelt 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå