Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kom på en til, den er kaaanskje litt på siden, siden både jeg og "den dumme" er kunder i en kafe, men tråden trenger litt liv, så deler likevel.

En veninne og jeg var ute på reise, jeg satt ved et bord på den ganske overfylte kafeen. Det var et ganske stort bord som egentlig hadde 4 stoler, men to var tatt av noen andre gjester, så det var kun min stol, og reisepartneren min sin som stod ved bordet. Det her var i utlandet, men på et sted hvor man ikke kan forvente å snakke norsk uten å bli forstått.

Hun satt ikke ved bordet da dette skjedde, men hadde lagt fra seg vesken sin på stolen. Jeg satt og drakk kaffe og spilte candy crush på mobilen min, da jeg hører, på høy, suuuuur, klar norsk, rett ved siden av meg;

"Ååh, sjekk her a. Folk er så idiotiske. Det er jo masse plass, men folk skal absolutt bare breie seg utover" (Her følger jeg med på dama i sidesynet) "Som hu her *peker på meg*; se hun bare legger veska si på stolen, når noen andre kunne sitti der! Jævlig teit!"

Og jeg titter såvidt opp fra telefonen min, og svarer;

"Det er venninnen min som sitter der, men hun er en tur på do. Om du finner noen ledige stoler, må dere gjerne sette dere ved bordet vårt, men ellers kan jeg ikke hjelpe deg".

Kanskje ikke så veldig dumt når jeg leser det nå, men det var skikkelig surt og "ovenifra og ned"-måte å si det på. Sånn, "jeg er 90% sikker på at du forstår hva jeg sier derfor snakker jeg ekstra høyt for at du skal føle deg utilpass men du kommer nok ikke til å svare meg uansett fordi du er ung, og jeg er voksen og har mer autoritet"-måte å si det på.

Eller så var hun bare kjerring og trodde ikke jeg kom til å forstå henne.

Gøy at jeg klarte å svare henne er det uansett.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobbet på kafé i tenårene. Ei dame kom innom ett par ganger i uka med sønnen sin (han var kanskje 7 år eller rundt det).

Sønnen likte selvfølgelig ikke NOE på menyen, men det stoppet dem ikke. Hun bare bjeffet hva han skulle ha. Greit nok.

Besøk 1: "Han vil ha pannekaker med blåbærsylt".

Jeg tar en skje blåbærsylt på pannekakene og servere. Det var FEIL, han skulle ha syltetøyet i en skål ved siden av så han kunne ta på så mye han hadde lyst på selv! Jeg tar pannekakene tilbake, og gir dem nye.

Besøk 2: "Han skal ha det samme som sist!"

Jeg husker ikke hva han hadde sist, og ber henne si hva det var. Jeg får en utskjelling, for det skulle jeg ha husket!

Besøk 3: Jeg spør om han skal ha det samme som sist. Nei, det skal han ikke! I fag vil han ha sukker på!

Besøk 4: "Og så pannekaker til ham", sier hun. Jeg spør om han skal ha blåbærsylt eller sukker. "Blåbærsylt vel!" svarer hun.

Besøk 5: "Han skal ha pannekaker", sier hun. Jeg spør hva han skal ha på. "Det vet vel ikke jeg! Du får spørre ham!" er svaret...

Besøk 6: Først vil han ha sukker på. Så ombestemmer han seg og vil ha blåbær. Greit det.

Besøk 7: Hun snakker i mobilen mens hun bestiller, og sier bare "det vanlige!" Jeg gir sønnen pannekaker, servert med blåbærsylt og sukker i hver sin skål så de kan velge selv. Får kjeft, det var visst "jævlig dårlig service" at jeg ikke avbrøt telefonsamtalen hennes for å spørre hva han skulle ha på.

Etter 3-4 år i jobben, der hun holdt på slik HVER gang de var innom, kjente jeg at det kokte i topplokket bare jeg så dama. Helt utrolig at jeg klarte å aldri svare henne noe frekt/nebbete.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet på kafé i tenårene. Ei dame kom innom ett par ganger i uka med sønnen sin (han var kanskje 7 år eller rundt det).

Sønnen likte selvfølgelig ikke NOE på menyen, men det stoppet dem ikke. Hun bare bjeffet hva han skulle ha. Greit nok.

Besøk 1: "Han vil ha pannekaker med blåbærsylt".

Jeg tar en skje blåbærsylt på pannekakene og servere. Det var FEIL, han skulle ha syltetøyet i en skål ved siden av så han kunne ta på så mye han hadde lyst på selv! Jeg tar pannekakene tilbake, og gir dem nye.

Besøk 2: "Han skal ha det samme som sist!"

Jeg husker ikke hva han hadde sist, og ber henne si hva det var. Jeg får en utskjelling, for det skulle jeg ha husket!

Besøk 3: Jeg spør om han skal ha det samme som sist. Nei, det skal han ikke! I fag vil han ha sukker på!

Besøk 4: "Og så pannekaker til ham", sier hun. Jeg spør om han skal ha blåbærsylt eller sukker. "Blåbærsylt vel!" svarer hun.

Besøk 5: "Han skal ha pannekaker", sier hun. Jeg spør hva han skal ha på. "Det vet vel ikke jeg! Du får spørre ham!" er svaret...

Besøk 6: Først vil han ha sukker på. Så ombestemmer han seg og vil ha blåbær. Greit det.

Besøk 7: Hun snakker i mobilen mens hun bestiller, og sier bare "det vanlige!" Jeg gir sønnen pannekaker, servert med blåbærsylt og sukker i hver sin skål så de kan velge selv. Får kjeft, det var visst "jævlig dårlig service" at jeg ikke avbrøt telefonsamtalen hennes for å spørre hva han skulle ha på.

Etter 3-4 år i jobben, der hun holdt på slik HVER gang de var innom, kjente jeg at det kokte i topplokket bare jeg så dama. Helt utrolig at jeg klarte å aldri svare henne noe frekt/nebbete.

Herregud.. At det går ann!!

Har aldri opplevd noen like ille som hun der, men blir litt flau når gjester kommer inn og bestiller "det vanlige". Om de er stamkunder sitter det jo etter hvert, men om de ikke er innom på noen måneder glemmer jeg igjen. Eller folk som har vært der en gang tidligere, og forventer at jeg skal huske absolutt alt av mat, tilbehør, drikke, dessert, størrelser og hvordan de vil betale. Jeg skjønner at de kanskje føler seg veldig spesielle, men når man har hundrevis av gjester er det dessverre ikke alle som blir sittende igjen som en stor opplevelse å få lov til å servere.

Det er en mann som pleier å komme ca en gang i måneden. Han gir aldri tips (og det er helt greit) men han forventer eksepsjonell service, store avslag i tillegg til gratis småretter og drikke. I tillegg til at jeg skal huske alt om hvordan han "vil bli servert"

Han kan f.eks bestille en forrett (med f.eks tre ekstra kjøttstykker gratis), hun vil ha romtemperert vann med sitron i en skål ved siden av. Et glass øl som fylles på gratis etter halve er drukket (ikke lov), ekstra poteter, selv om retten ikke er med poteter vanligvis. En stor salat med to typer dressing i skåler ved siden av (gratis). Tilbehør fra andre hovedretter som f.eks sprøstekt bacon (gratis, selvfølgelig). Etter maten vil han ha whisky i shotteglass (betaler), dobbel kakao med krem og kanel(gratis) osv. Nå husker jeg nøyaktig hvordan han vil ha det, så håper nesten ikke han slutter å komme og jeg må begynne helt på nytt igjen. Ofte kjefter han på at jeg har glemt ting før jeg er ferdig med å servere også, så jeg må hele tiden forsikre han om at *det og det* kommer straks. Pffff.

Anonymous poster hash: 24436...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.. At det går ann!!

Har aldri opplevd noen like ille som hun der, men blir litt flau når gjester kommer inn og bestiller "det vanlige". Om de er stamkunder sitter det jo etter hvert, men om de ikke er innom på noen måneder glemmer jeg igjen. Eller folk som har vært der en gang tidligere, og forventer at jeg skal huske absolutt alt av mat, tilbehør, drikke, dessert, størrelser og hvordan de vil betale. Jeg skjønner at de kanskje føler seg veldig spesielle, men når man har hundrevis av gjester er det dessverre ikke alle som blir sittende igjen som en stor opplevelse å få lov til å servere.

Det er en mann som pleier å komme ca en gang i måneden. Han gir aldri tips (og det er helt greit) men han forventer eksepsjonell service, store avslag i tillegg til gratis småretter og drikke. I tillegg til at jeg skal huske alt om hvordan han "vil bli servert"

Han kan f.eks bestille en forrett (med f.eks tre ekstra kjøttstykker gratis), hun vil ha romtemperert vann med sitron i en skål ved siden av. Et glass øl som fylles på gratis etter halve er drukket (ikke lov), ekstra poteter, selv om retten ikke er med poteter vanligvis. En stor salat med to typer dressing i skåler ved siden av (gratis). Tilbehør fra andre hovedretter som f.eks sprøstekt bacon (gratis, selvfølgelig). Etter maten vil han ha whisky i shotteglass (betaler), dobbel kakao med krem og kanel(gratis) osv. Nå husker jeg nøyaktig hvordan han vil ha det, så håper nesten ikke han slutter å komme og jeg må begynne helt på nytt igjen. Ofte kjefter han på at jeg har glemt ting før jeg er ferdig med å servere også, så jeg må hele tiden forsikre han om at *det og det* kommer straks. Pffff.

Anonymous poster hash: 24436...f54

Han får vel ikke alt det der gratis? 0.0

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det burde jo ikke være en selvfølge fra kundens side at man skal huske hva de bestiller /kjøper :P man har jo som oftest mange fler som er innom og det går fort litt i surr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på jobb igjen i dag etter en uke fri! Jeg gleder meg allerede til å høre hva kundene klarer å lire av seg! :danse::danse:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et glass øl som fylles på gratis etter halve er drukket (ikke lov)

Forventer han virkelig det? Det er jo helt vanvittig!

Anonymous poster hash: ee20e...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som jobber på hotellet og vil dele hvor mye dumme ting reisene sier?? ;)

Jeg var dum hotellgjest en gang. Ankom hotellet sent og var kjempetrøtt.

Resepsjonisten: Her er nøkkelkortet ditt. Du har rom 423. Det blir i fjerde etasje.

Meg: Fjerde oppover?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det en kunde som spurte etter sjai-sjai-nøtter (med lang i)

Eeh, hva sa du for noe?

Tok litt tid før vi kom frem til at det var cashewnøtter....!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resepsjonisten: Her er nøkkelkortet ditt. Du har rom 423. Det blir i fjerde etasje.

Hahaha den var søt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i en stor kjedebutikk (klesbutikk). I august fikk vi noe bonussparing-greier som vi må informere alle kunder om.

Det kom ett par som skulle betale. Mannen står bak kona og går etterhvert litt fram og tilbake.

Meg: Mottar du SMS fra oss?

Kunde: Nei, men har Coop kort hvis det teller?

Meg: Vi har avsluttet samarbeidet, men har nå vår egen bonussparing for alle medlemmer hvor du får 5% bonus ved hvert kjøp. Er du interessert i å melde deg inn?

Mannen hennes: (roper i hele butikken) SÅ LENGE DERE IKKE ER I SAMARBEID MED ISLAM!

.. What?

Anonymous poster hash: aad5a...460
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja.. Det må jeg si var dumt sagt. Men det slår ikke de gjestene jeg er bort i daglig... huff.. mye dumt ute å går i verdenen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på kondomeriet som selger. Forøvrig en av de beste jobbene jeg har hatt, hvis man ser bort fra ymse "runketelefoner" og intime spørsmål fra middelaldrende menn.

Ett spørsmål som later til å være en evig gjenganger er hvorvidt vi ansatte har testet alle produktene i butikken. Hehe, ja. Brummelydene du hører bak kassa, er selvfølgelig en av oss ansatte som prøvekjører den nye rabbiten eller setter inn vibrerende analkuler.

Nei, seriøst. Vi har ikke testet alle produktene. Jeg eier en flaske glidemiddel og en liten klitorisvibrator. Newsflash; jeg er ikke sexgudinne x2000 fordi jeg selger deg penisringer og gigantdildoer. Fuck offffff.

Anonymous poster hash: 452bd...d5d
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde en kunde som ble sur for at jeg ikke ville ta inn en vare vi ikke har ført på 5 år. Hun trengte den ikke lenger, og det måtte jo jeg vise full forståelse for. :roll:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på noen flere historier fra jobb. Noen kunder elsker å bare skulle si imot oss ansatte, for vi er jo så dumme.

Vi hadde flere forskjellige tilbud, 20% på alle varer og 3 for 2 på barneavdelingen (tror det var noe sånt). Kunden hadde handlet på barneavdelingen.

Meg: Hvis du gir meg 2 sekunder så skal jeg bare regne ut hva som blir billigst for deg av 3 for 2 eller 20% på alt.

Kunde: ..Bedre for meg mener du.

Meg: Ja, og billigst.

Kunde: Det heter bedre for meg..

Meg: Men det blir jo også billigst for deg.

*Starter å scanne inn*

En annen kunde skulle bare virkelig kvervulere med meg. Igjen så måtte jeg informere om de bonussparing-greiene, og forklarte at hvis hun laster ned appen vi har kommet med så vil hun ha full oversikt over hvor mye bonus hun har spart og at hun får 50kr i avslag hvis hun laster ned appen med en gang. Kunden hadde en gammel HTC-mobil, men lite lagringsplass, så et annet program tok all plassen på mobilen - så hun fikk ikke lastet ned appen. Sto med henne en evighet for å slette meldinger og andre programmer.. Så da står hun å kvervulerer med meg i en evighet:

Meg: Hvis du ikke får lastet ned appen så får jeg desverre ikke gitt deg 50kr i avslag på kjøpet, iom at jeg må scanne koden inne i appen.

Kunde: Men det er ikke alle som har mobiltelefon da!!

Meg: Nei, men man kan jo også få tilbudene på email hvis man ikke har mobil.

Kunde: Men er ikke alle som har PC hjemme heller.

Meg: Nei, det er en luksus man har. Men da kan man evt bruke offentlige steder, som bibliotek eller NAV, det kan man bruke PC gratis, og printer!

Kunde: Men er ikke alle som har bil til å komme seg dit.

Og sånn forstatte hun...

Neste kunde: Du er så tålmodig!

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en stor kjedebutikk (klesbutikk). I august fikk vi noe bonussparing-greier som vi må informere alle kunder om.

Det kom ett par som skulle betale. Mannen står bak kona og går etterhvert litt fram og tilbake.

Meg: Mottar du SMS fra oss?

Kunde: Nei, men har Coop kort hvis det teller?

Meg: Vi har avsluttet samarbeidet, men har nå vår egen bonussparing for alle medlemmer hvor du får 5% bonus ved hvert kjøp. Er du interessert i å melde deg inn?

Mannen hennes: (roper i hele butikken) SÅ LENGE DERE IKKE ER I SAMARBEID MED ISLAM!

.. What?

Jobber du på KappAhl?

Anonymous poster hash: 212c7...eea

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og skulle hente en sementblander på butikken.

I kassa var det en kunde som var travelt opptatt med å kverulere med den unge stakkaren. Hun hadde gitt ham en lapp fra mannen hvor det sto hva hun skulle kjøpe. Han i kassa hadde funnet to typer av denne tingen (jeg er ikke sikker på hva det var), men hun hevdet hardnakket at begge var feil.

Kassereren forklarte at det var de eneste typene de hadde, og at så vidt han visste hadde de aldri hatt noen andre, så det måtte være en av dem.

Kunden ga seg ikke. Han i kassa tilbød seg å ringe mannen til kunden for å være sikker. Nei, han satt i bilen sa hun, hun skulle hente ham. Inn kom han, en stakkar på krykker som kjempet seg over gulvet. Vel fremme ved kassen pekte han på en av de to tingene, sa "den", så begynte han sakte men sikkert på veien ut igjen. Dama betalte, og for ut uten ett ord til omtrent.

Herlig.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...