Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg gleder meg til å jobbe på julaften! Jeg låser da, og kommer ikke til å nøle med å ringe vekterne hvis noen prøver å bli utover stengetid (annet enn et par minutter for å betale o.l.).

Selv om jeg jobber på julaften har jeg faktisk planer senere på dagen. (Selv om noen tydeligvis tror at butikkansatte ikke har et liv utenom jobben).

Hallo, alle vet da at vi ligger bak kassa om nettene med øl-gardina som teppe. Vi i kassa har ingen familie eller venner. Vårt liv ER butikken vi jobber i. Vi ånder butikken. Dersom noe er galt, eller noe er feil, er det selvfølgelig vår feil, uansett hva det er. Vi er her 24/7, kan alle 5-8000 prisene utenat, og vi kan selvfølgelig ikke noe annet... Skulle tatt seg ut om noen studerte eller noe ved siden av liksom!!! :plystre:

Og det er så klart vi som setter prisene, uavhengig av hva ting koster hos andre, for ja, det er sjokolade på tilbud hos konkurrenten, og derfor sitter vi og gnir oss i hendene og LER når folk kjøper sjokolade hos oss!! Som ikke er på tilbud!! mohoahahahha!!

...eller ikke???

Og som en avslutning; et scenario som går igjen hvert eneste år på julaften ca 13:02

kunden "HÆ dere kan ikke stenge nå, jeg rekker ikke å handle ferdig?? Men det er da julaften!! Jeg må da rekke å gjøre mitt før jeg skal i kirka! DRITTSERVICE"

TROR DU IKKE DET ER JULAFTEN FOR OSS SOM JOBBER HER OGSÅ DITT NEK

:vetikke::(:grine::sjokkert::opplyser::krangle::krangle::hakeslepp:

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TROR DU IKKE DET ER JULAFTEN FOR OSS SOM JOBBER HER OGSÅ DITT NEK

:vetikke::(:grine::sjokkert::opplyser::krangle::krangle::hakeslepp:

Nei, hadde du feiret jul hadde du jo vært hjemme hos familien din, og ikke hengt her i butikken. Ingen gudfryktige folk jobber vel på julaften! DIN jobb er å passe på at JEG får en god jul, må du vell skjønne, og ved å stenge butikken før JEG er klar så ødelegger du hele julen for MEG og hele familien MIN. Slik kalles dårlig kundeservice og bør rapporteres.

:sarkasme:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

på en Cafe

H=hun bak kassa K=Kunden

H: Hva skal du ha?
K: eeeeeeeeeeeeeemmmm baguett
H: Hva skal du ha på
K:eeeeeeeeeeeemmmmm kyllling og karry
H: Grov eller fin?
K: eeeeeeeeeeeeeemmmm grov
H: alle grønsaker?
K: eeeeeeeeeeeeemmmmm hvilke grønnsaker er det?
H: agurk, salat og paprika
K: eeeeeeeeeeeeemmmmm ja alle grønnsaker
H: skal du ha noe og drikke til?
k: eeeeeeeeeeeeemmmmm ja
H: hva da?
K: eeeeeeeeeeeemmmmm brus
H: stor eller liten?
K: eeeeeeeeeeeemmmmm stor
H: kort eller kontant
K: eeeeeeeeeeemmmmmm Kort
H: spise her eller ta med
K: eeeeeeeeeeeeeeemmmm Spise her

tokk evigheter før hun var ferdig :P jeg trur hun var gravid , så kan vel skylle på det :P

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Jeg skal ha en gave til min mann, sønn, mor, niese og nevø.

Meg: Noe spesielt du er på utskikk etter?

Kunde: Nei, jeg venter her mens du finner noe.

Jobben min er ikke å finne julegaver til familien din. :opplyser:

Hva svarte du etter dette?

Anonymous poster hash: ee20e...ac2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enkelte kunder innom butikken, som bare gir meg handlelisten deres akkurat i det de har satt foten sin innafor butikken. Det verste er når de har ti eller femten ulike varer, og butikken er stapp full med kunder.

Hadde en senest nå på lørdag og da var det kaos i butikken. Jeg hadde fem kunder som fulgte etter meg i butikken uansett hvor jeg befant meg. Jeg var akkurat ferdig med en kunde og ide jeg snur meg gir en kunde meg en handleliste i hånda.

Jeg husker at jeg spurte kunden, hva skal jeg med denne lappen? Kunden svarte at han skulle ha de varene og jeg måtte finne de siden han ikke orket kaoset i butikken.

Jeg sa selvfølgelig nei, ikke en eneste celle i kroppen min har angret på det i ettertid.

(Er det eldre mennesker eller andre med et eller annet handicap, hjelper jeg selvfølgelig dem med det).

Enkelte mennesker får starte julehandelen litt tidligere.

Endret av Earth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva svarte du etter dette?

Anonymous poster hash: ee20e...ac2

Jeg husker ikke ordrett, men noe om at hun måtte være snill og ta seg en runde selv og se om hun fant noe som kunne falle i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boblekåpe? Lyseblå eller kanskje den var rød, når jeg tenker meg om... :klo:

Dette er en del år siden blitt.

Kanskje hun flyttet til Majorstuen da hun ikke lenger kunne stjele på Ryen? XD

Hun har jeg sett og!! Riktignok jobbet ikke jeg i matbutikk på Ryen men !! :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke det bedre enn de du sier hei til og så får du aldri noe svar i det hele tatt? Jeg kan finne på å ta den, men i betydningen "jeg har sett deg, men jeg trenger ikke hjelp akkurat nå, kanskje senere, men takk for at du ser meg" gjerne med et halvsmil og et nikk i din retning.

Men om det er ment sånn: "jada, masa, du vil vel selge meg noe, men jeg VIL gjøre som JEG vil" eller noe sånt, da forstår jeg frustrasjonen.

Ja, det er så sært når du smiller og sier hei til en kunde og de bare gir deg et surt blikk tilbake. Beklager for at jeg gjør jobben min, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Husker en gang jeg komplimenterte kåpen til en kunde som var innom (den var skikkelig fin!) Generelt synes jeg vi mennesker er litt for dårlige til å si direkte til noen (les fremmede) at vi synes de er fine.

Uansett: fikk ikke et takk, ikke så mye som et smil, bare et bitende "DenHarDøtreneMineKjøptJegSkalIkkeHaNoe". Hun sa det akkurat sånn - som om det var ett ord. Jeg prøvde å være hyggelig, ikke lure henne til noe som helst. Æsj, følte meg skikkelig dum etterpå også :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en gang jeg komplimenterte kåpen til en kunde som var innom (den var skikkelig fin!) Generelt synes jeg vi mennesker er litt for dårlige til å si direkte til noen (les fremmede) at vi synes de er fine.

Uansett: fikk ikke et takk, ikke så mye som et smil, bare et bitende "DenHarDøtreneMineKjøptJegSkalIkkeHaNoe". Hun sa det akkurat sånn - som om det var ett ord. Jeg prøvde å være hyggelig, ikke lure henne til noe som helst. Æsj, følte meg skikkelig dum etterpå også :ninja:

Det der har jeg vært borti og.

Hvis jeg oppriktig syns noe er fint og flott som noen har, føler jeg at det er hyggelig å bemerke det til de som har det. (Mange syns det er koselig, men andre....)De blir helt pinlig berørt, som om jeg spør om noe svært privat eller gud vet hva.. Sier ikke takk engang. Prøver jo bare å være hyggelig! :bond:

Jeg syns det er kjempekoslig hvis jeg får et kompliment...Når det skjer en sjelden gang :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier folk sånn? Fikk kompliment på kjolen min fra en dame som jobber i en butikk jeg var i, her om dagen. Ble så glad! Hun gjorde virkelig dagen min :smilorange: Fortsett med komplimenter, folk flest blir varm om hjertet tror nå jeg :blomst:

Anonymous poster hash: a3ac9...a7e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er alle kjent med kunder som ikke klarer å forholde seg til butikkens åpningstider.

I dag hadde jeg et par kunder som holdt på å betale et par minutter over stengetid. Det var ikke noe problem til det kom en dame inn og spurte om hun kunne gå opp og finne noe.

Kollega: Nei, dessverre vi har stengt. Beklager.

Kunde: Men jeg vet nøyaktig hva jeg skal ha.

Kollega: Beklager, men du kommer etter stengetid.

Kunde: Jeg skal bare ha de to tingene.

Kollega: Beklager at jeg sier det på denne måten, men du kunne ha kommet innenfor åpningstidene våre.

Kunde: Nei, jeg kunne ikke det for jeg mistet bussen.

Kollega: Vi som jobber her har egne busser vi vil rekke.

Kunde: Det er en julegave jeg skal ha. Jeg må få sendt den i morgen. (For julen kommer like overraskende på folk hvert år).

Kollega: Da kan du komme tilbake og kjøpe den i morgen.

Kunde: Nei, for da skal jeg (legger ut masse personlig).

Meg: Som kollegaen min har sagt, så er vi stengt for flere minutter siden, og vi har egne ting vi skal ta oss av.

Kunde: Men det var jo folk her da jeg kom inn i butikken.

Meg: Ja, det var det, men de må jo få lov til å betale og gjøre seg ferdig.

Kunde: Hva er problemet?

Meg: Problemet er at vi har en åpningstid å forholde oss til.

Kunde: Men det var jo kunder i butikken da jeg kom inn, og dere er jo her uansett!

Meg: Nei, vi er ikke her uansett. VI sover ikke på lageret om det er det du måtte tro.

Låseansvarlig: Begge kollegaene mine har sagt at det er stengt. Det må du forholde deg til, og hvis ikke du klarer det blir jeg nødt til å tilkalle vekterne så kan de forklare deg det.

Alt i alt hadde det sikkert vært kjappere å la henne finne det hun skulle ha, men det er en prinsippsak.

FORHOLD DEG TIL ÅPNINGSTIDENE!

Edit (igjen). Måtte legge til en ting.

Hun hevdet at en av grunnene til at hun ikke rakk det var at hun hadde hatt hjertesvikt for flere år siden. Vel, jeg har en hjerteklaff som lekker. Jeg kan klokken og rekker det jeg skal likevel.

Endret av The Kitten
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sånne kunder mister jeg kontrollen og brøler at de kan komme tilbake når butikken er åpen, og at de kan respektere VÅR TID. Vi jobber faen ikke i butikk for å please folk på vår fritid. Hallo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er alle kjent med kunder som ikke klarer å forholde seg til butikkens åpningstider.

I dag hadde jeg et par kunder som holdt på å betale et par minutter over stengetid. Det var ikke noe problem til det kom en dame inn og spurte om hun kunne gå opp og finne noe.

Kollega: Nei, dessverre vi har stengt. Beklager.

Kunde: Men jeg vet nøyaktig hva jeg skal ha.

Kollega: Beklager, men du kommer etter stengetid.

Kunde: Jeg skal bare ha de to tingene.

Kollega: Beklager at jeg sier det på denne måten, men du kunne ha kommet innenfor åpningstidene våre.

Kunde: Nei, jeg kunne ikke det for jeg mistet bussen.

Kollega: Vi som jobber her har egne busser vi vil rekke.

Kunde: Det er en julegave jeg skal ha. Jeg må få sendt den i morgen. (For julen kommer like overraskende på folk hvert år).

Kollega: Da kan du komme tilbake og kjøpe den i morgen.

Kunde: Nei, for da skal jeg (legger ut masse personlig).

Meg: Som kollegaen min har sagt, så er vi stengt for flere minutter siden, og vi har egne ting vi skal ta oss av.

Kunde: Men det var jo folk her da jeg kom inn i butikken.

Meg: Ja, det var det, men de må jo få lov til å betale og gjøre seg ferdig.

Kunde: Hva er problemet?

Meg: Problemet er at vi har en åpningstid å forholde oss til.

Kunde: Men det var jo kunder i butikken da jeg kom inn, og dere er jo her uansett!

Meg: Nei, vi er ikke her uansett. VI sover ikke på lageret om det er det du måtte tro.

Låseansvarlig: Begge kollegaene mine har sagt at det er stengt. Det må du forholde deg til, og hvis ikke du klarer det blir jeg nødt til å tilkalle vekterne så kan de forklare deg det.

Alt i alt hadde det sikkert vært kjappere å la henne finne det hun skulle ha, men det er en prinsippsak.

FORHOLD DEG TIL ÅPNINGSTIDENE!

Edit (igjen). Måtte legge til en ting.

Hun hevdet at en av grunnene til at hun ikke rakk det var at hun hadde hatt hjertesvikt for flere år siden. Vel, jeg har en hjerteklaff som lekker. Jeg kan klokken og rekker det jeg skal likevel.

Ja det er en prinsippsak! Og hun kommer sikkert ikke til å handle der igjen. Men du gjorde det helt rette spør du meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er en prinsippsak! Og hun kommer sikkert ikke til å handle der igjen. Men du gjorde det helt rette spør du meg.

Det gjør meg ingenting om hun ikke kommer tilbake.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat en dum kunde, men likevel fniste jeg da en av områdets kjente narkomane var innom og spurte etter varmepærer til planter. Tror ikke han skal dyrke roser, akkurat :P

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke akkurat en dum kunde, men likevel fniste jeg da en av områdets kjente narkomane var innom og spurte etter varmepærer til planter. Tror ikke han skal dyrke roser, akkurat :P

Si ikke det. De narkomane jeg ofte prater med er veldig opptatt av planter og blomster. Et lyspunkt i en ellers trist hverdag tror jeg.

Anonymous poster hash: 4eb62...b52

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en fin samtale med en kunde i dag som mente at det var vår feil at han ikke hadde bestilt korrekt via internettbestilling.

Han sa så mye fint til meg, bla. at jeg burde falle død om i julen, at han skulle politianmelde meg etcetc. Så sa han "DIN JÆVLA FITTE", og da svarte jeg med at det får han ikke lov til å si og da klikka han totalt i vinkel!! Endte med at han var så ufin at jeg sperret han som kunde. Han får aldri lov til å bestille her igjen.

Og alt dette for en feil han nektet å innrømme at han selv var ansvarlig for....! Gleder meg til en uke fri nå :(

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen hadde vi en dum vekter på jobb. Han presterte å komme inn med en lapp hvor det stod et navn. Det var navnet til noen som hadde tatt med seg en bukett blomster uten å betale. Vedkommende hadde sagt h*n skulle "ordne det", så vekteren hadde skrevet ned navn og latt h*n dra hjem.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...