superdupermeg Skrevet 28. oktober 2014 #6601 Del Skrevet 28. oktober 2014 Tror ikke man har lov til å nekte førerhunder=) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solli89 Skrevet 28. oktober 2014 #6602 Del Skrevet 28. oktober 2014 Jeg eeer så lei av kunder som finner ting på salg (der det står svæære prisskilt og nypris på plagget" og sier "hva er prisen på denne?". Altså, her er det snakk om annenhver kunde. Også er jeg lei av at folk ikke bare kan ta imot hjelpen min når jeg tilbyr dem, i stedet for at de river ned hele butikken, og må til slutt spørre meg likevel. Årh.. Dette gjelder selvsagt ikke de som bare ser, men de som faktisk er på jakt etter noe spesielt. JEG VET HVOR DET ER! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest extra Skrevet 28. oktober 2014 #6603 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Her i Norge har vi tradisjon for å feire jul, dermed "god jul". At det er andre kulturer i Norge er greit nok det, men her i Norge feirer vi altså jul. Man behøver ikke å undergrave alt som er norskt i alle sammenhenger vettu Hvem snakker om undergraving? Det at man sier ting på en annen måte er nok fordi man ønsker kunden tilbake igjen - markedet som prøver å tilpasse seg kunde. Kan en ikke det så er man out of business ganske raskt. Litt dumt å miste en kunde fordi man skal tviholde på ting? Skal man drive business så man må kunne spillereglene, og hvis de går ut på at man tilpasser seg kunden - so be it. Du får ikke lønn for å tviholde på det norske, men for å gjøre en jobb for arbeidsplassen din. Det er ikke undergraving av norsk kultur selv om du kan virke å tenke det. Endret 28. oktober 2014 av extra 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest extra Skrevet 28. oktober 2014 #6604 Del Skrevet 28. oktober 2014 Er ikke vanskelig å spørre profesjonelt: "Og hva er navnet til samboeren din? Nå synes jeg at minoriteter og andre avvikere får finne seg i at vanlige folk ikke automatisk tar for gitt at en er homofil, samboer, muslim eller trønder. Velger de å leve sitt liv i rettferdig harme og omgås andre mennesker med piggene ute, så er det ikke alminnelig anstendige mennesker sitt problem. Det er ikke vi som er avvikerne her, nei Synes dere glemmer at det er en kunde og at det er DERE som må legge godsiden til og spørre på en annen måte. Sjefen deres er vel lite lysten på å miste en kunde? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 28. oktober 2014 #6605 Del Skrevet 28. oktober 2014 Hvem snakker om undergraving? Det at man sier ting på en annen måte er nok fordi man ønsker kunden tilbake igjen - markedet som prøver å tilpasse seg kunde. Kan en ikke det så er man out of business ganske raskt. Litt dumt å miste en kunde fordi man skal tviholde på ting? Skal man drive business så man må kunne spillereglene, og hvis de går ut på at man tilpasser seg kunden - so be it. Du får ikke lønn for å tviholde på det norske, men for å gjøre en jobb for arbeidsplassen din. Det er ikke undergraving av norsk kultur selv om du kan virke å tenke det. Har alltid sagt "god jul" når jeg har jobbet i slike yrker. Hvorfor? Fordi vi bor i Norge, her feirer vi jul Når vi slutter å feire jul blir saken selvsagt en annen. Hvorfor enkelte tror at multikulturalisme handler om å undergrave en nasjonal kultur er for meg uforståelig. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest extra Skrevet 28. oktober 2014 #6606 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Har alltid sagt "god jul" når jeg har jobbet i slike yrker. Hvorfor? Fordi vi bor i Norge, her feirer vi jul Når vi slutter å feire jul blir saken selvsagt en annen. Hvorfor enkelte tror at multikulturalisme handler om å undergrave en nasjonal kultur er for meg uforståelig. Så du er ikke villig til å følge spillereglene for markedet? Ja, deg om det. Argumentet ditt var bra inntil du trakk inn multikulturalisme. Endret 28. oktober 2014 av extra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 28. oktober 2014 #6607 Del Skrevet 28. oktober 2014 Så du er ikke villig til å følge spillereglene for markedet? Ja, deg om det. Argumentet ditt var bra inntil du trakk inn multikulturalisme. Jaja. Jeg er villig til å følge spillereglene til markedet jeg, hvorfor ellers tror du det er så mye reklame om jula? Om julemat, julekort, julegaver, julegodis, nisser, julegrøt, julepapir, julesanger etc? Fordi at vi her i Norge feirer jul, og markedet spiller på dette. Hadde markedet gått bort fra dette hadde det selvsagt vært en annen sak og debatt. Multikulturalisme ble trukket inn rett og slett fordi det passet inn i konteksten 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest extra Skrevet 28. oktober 2014 #6608 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Jaja. Jeg er villig til å følge spillereglene til markedet jeg, hvorfor ellers tror du det er så mye reklame om jula? Om julemat, julekort, julegaver, julegodis, nisser, julegrøt, julepapir, julesanger etc? Fordi at vi her i Norge feirer jul, og markedet spiller på dette. Hadde markedet gått bort fra dette hadde det selvsagt vært en annen sak og debatt. Multikulturalisme ble trukket inn rett og slett fordi det passet inn i konteksten Well done miss Men det jeg lurte på er om du er villig til å følge markedets spilleregler der kundegruppen er fra hele verden? Multukulturalisme ble trukket fordi det passet til konteksten? Hehehehe Har lest en del innlegg av deg og har en anelse om hvilken fløy du tilhører. Kjør på :D Endret 28. oktober 2014 av extra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 28. oktober 2014 #6609 Del Skrevet 28. oktober 2014 Well done miss Men det jeg lurte på er om du er villig til å følge markedets spilleregler der kundegruppen er fra hele verden? Multukulturalisme ble trukket fordi det passet til konteksten? Hehehehe Har lest en del innlegg av deg og har en anelse om hvilken fløy du tilhører. Kjør på :D Thank you! Dersom et marked skal være et levende marked innebærer dette at alle deltagere følger de felles spillereglene. Dersom spillereglene er jul, bør spillerne følge dette til tross for at deres personlige mening ikke er den samme som markedets. For at et marked skal være levende over tid, innebærer dette at de forandringene som markedet gjør på grunn av majoriteten av spillere, blir fulgt. Dersom alle spillere er enige om at jula ikke skal ha en høyere rang enn andre høytider, da har markedet forandret kurs, dermed må alle spillere forholde seg til dette. Dersom noen spillere avviker, vil ikke markedet lengre være like levende. I dagens moderne samfunn har vi innslag av mange kulturer, dette kan tolkes som multikulturalisme (dette til tross for at det finnes mange definisjoner, mao multikulturalisme blir et paraplybegrep som sådan). Innenfor de multikulturelle normene må spillerne fortsatt forholde seg til hva majoriteten bestemmer skal være spilleregler. I Norge har markedet og spillerne bestemt at dette er julen. Dermed må det norske marked, samt dets spillere, forholde seg til dette, uavhengig av kultur. Andre land har andre høytider som majoriteten har bestemt at alle spillere i det landet/regionen skal tilhøre. Dermed blir markedet forskjellig avhengig hvor i verden du er. Dersom markedet blir lagt dødt ville dette hatt katastrofale følger for alle spillere involvert, uavhengig av kulturell bakgrunn og høytid. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 28. oktober 2014 #6610 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Synes dere glemmer at det er en kunde og at det er DERE som må legge godsiden til og spørre på en annen måte. Sjefen deres er vel lite lysten på å miste en kunde? Om vi mister en kunde fordi jeg formulerer meg på en annen måte enn kunden syns er OK så blir jobben min ekstremt vanskelig å gjennomføre korrekt uten kundetap. Jeg vet faktisk ikke hva enhver kunde tenker. En vil at jeg skal spørre "hva heter samboeren din" og andre vil "hva heter hun?". Får jeg ikke kjeft for det ene kan jeg banne på at jeg får kjeft for det andre. Ingen vil at noen skal miste kunder. Men om bedriften mister en kunde fordi man formulerte seg helt normalt, ja nei da er det vanskelig å holde på gud og hvermann..... Jeg snakker med 150-200 personer på telefon hver eneste dag. Det er jobbben min å sitte i telefon, og jeg er hyggelig mot -alle-. Jeg elsker jobben min. Jeg får kjeft for mye rart i løpet av en dag, både rettmessig og ikke like rettmessig kjeft. Men om en kunde skal klikke i vinkel fordi jeg er så uhorvelig dum og tenker at fyren er HETERO når han er HOMO(når jeg aldri har pratet med han før, har ikke sett klærne eller fjeset hans, KUN hørt stemmen), nei jaggu meg rundt - da får det NESTEN bare være. Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om kundene våre, fordi det gjør jeg .Men det får da være måte på! Og hva i ALLE dager skal jeg gjøre for å gjøre det godt igjen, liksom? "Beklager at jeg gikk ut fra at du var hetero, her har du en gratis rømmedressing til pizzaen din"? Edit: uhorvelig ble horevlig Endret 28. oktober 2014 av grethe91 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 28. oktober 2014 #6611 Del Skrevet 28. oktober 2014 Jaggu bra dere alle er kuder et eller annet sted, ellers hadde dette gått rimelig langt off topic. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 29. oktober 2014 #6612 Del Skrevet 29. oktober 2014 Om vi mister en kunde fordi jeg formulerer meg på en annen måte enn kunden syns er OK så blir jobben min ekstremt vanskelig å gjennomføre korrekt uten kundetap. Jeg vet faktisk ikke hva enhver kunde tenker. En vil at jeg skal spørre "hva heter samboeren din" og andre vil "hva heter hun?". Får jeg ikke kjeft for det ene kan jeg banne på at jeg får kjeft for det andre. Ingen vil at noen skal miste kunder. Men om bedriften mister en kunde fordi man formulerte seg helt normalt, ja nei da er det vanskelig å holde på gud og hvermann..... Jeg snakker med 150-200 personer på telefon hver eneste dag. Det er jobbben min å sitte i telefon, og jeg er hyggelig mot -alle-. Jeg elsker jobben min. Jeg får kjeft for mye rart i løpet av en dag, både rettmessig og ikke like rettmessig kjeft. Men om en kunde skal klikke i vinkel fordi jeg er så uhorvelig dum og tenker at fyren er HETERO når han er HOMO(når jeg aldri har pratet med han før, har ikke sett klærne eller fjeset hans, KUN hørt stemmen), nei jaggu meg rundt - da får det NESTEN bare være. Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om kundene våre, fordi det gjør jeg .Men det får da være måte på! Og hva i ALLE dager skal jeg gjøre for å gjøre det godt igjen, liksom? "Beklager at jeg gikk ut fra at du var hetero, her har du en gratis rømmedressing til pizzaen din"? Edit: uhorvelig ble horevlig Er helt enig med deg i dette. Å yte topp service for kunder betyr at man skal gjøre det man klarer for at kunden skal få hjelp til å finne rette produktet. Man kan fort bli så serviceorientert at det blir pinlig også jeg har opplevd det selv i butikker og det føles ikke bra. At du som kundebehandler opptrer normalt høfflig og kunden alikevel blir fornærmet er ikke ditt problem. Man får kjeft uansett hva man sier til folk idag og man kan ikke bli likt av alle. Kunder som blir vrange for noe så smålig som den situasjonen du beskriver er ikke folk bedriften din tjener penger på uansett. Noen er sure og vrange uansett hvor bra service dem får. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 29. oktober 2014 #6613 Del Skrevet 29. oktober 2014 Er helt enig med deg i dette. Å yte topp service for kunder betyr at man skal gjøre det man klarer for at kunden skal få hjelp til å finne rette produktet. Man kan fort bli så serviceorientert at det blir pinlig også jeg har opplevd det selv i butikker og det føles ikke bra. At du som kundebehandler opptrer normalt høfflig og kunden alikevel blir fornærmet er ikke ditt problem. Man får kjeft uansett hva man sier til folk idag og man kan ikke bli likt av alle. Kunder som blir vrange for noe så smålig som den situasjonen du beskriver er ikke folk bedriften din tjener penger på uansett. Noen er sure og vrange uansett hvor bra service dem får. TAKK!!!! Jeg mener at gode kunder ikke alltid er de som legger igjen mest penger, heller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 29. oktober 2014 #6614 Del Skrevet 29. oktober 2014 Apropos dumme ting kunder sier: Jeg var på butikken 2100 i går kveld, hadde stått opp klokken 0500, så var heeelt ute å kjøre og kjempetrøtt. Skulle spørre etter en pose og dette kom ut: "kan pose jeg få?" Heldigvis var hun som satt i kassen like trøtt som meg og sa "jeg er ganske trøtt jeg også". Lokalbutikken altså. Noen ganger oppstår det magiske øyeblikk. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oreokake Skrevet 29. oktober 2014 #6615 Del Skrevet 29. oktober 2014 Apropos dumme ting kunder sier: Jeg var på butikken 2100 i går kveld, hadde stått opp klokken 0500, så var heeelt ute å kjøre og kjempetrøtt. Skulle spørre etter en pose og dette kom ut: "kan pose jeg få?" Heldigvis var hun som satt i kassen like trøtt som meg og sa "jeg er ganske trøtt jeg også". Lokalbutikken altså. Noen ganger oppstår det magiske øyeblikk. Lokalbutikker Det er det eneste jeg savner fra å jobbe i butikk, mine to år i lokalbutikk. Vi gjorde så mye tull med de faste kundene tilslutt, at jeg tror vi alle glemte at noen av oss var på jobb og de andre bare skulle handle! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Haaploes Skrevet 29. oktober 2014 #6616 Del Skrevet 29. oktober 2014 Lokalbutikker Det er det eneste jeg savner fra å jobbe i butikk, mine to år i lokalbutikk. Vi gjorde så mye tull med de faste kundene tilslutt, at jeg tror vi alle glemte at noen av oss var på jobb og de andre bare skulle handle! Jeg savner lokalbutikken min! Husker da jeg hadde mega kjærlighetssorg og hadde levd på proteinbarer og nikotin i flere uker. En dag la jeg en posesuppe på båndet sammen med karamellproteinbaren og nikotinpakken min. Så sier kassamannen: "Godt å se at det går riktig vei!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rægs Skrevet 30. oktober 2014 #6617 Del Skrevet 30. oktober 2014 http://www.buzzfeed.com/daves4/faces-of-retail Kjenner meg litt igjen i denne 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 31. oktober 2014 #6618 Del Skrevet 31. oktober 2014 http://www.buzzfeed.com/daves4/faces-of-retail Kjenner meg litt igjen i denne Bare litt? Jeg kjenner meg VELDIG igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Sunrise Skrevet 1. november 2014 #6619 Del Skrevet 1. november 2014 http://www.tvedestrandsposten.no/lokale_nyheter/article7671026.ece Kioskinnehaver Svein Bråten trodde knapt sine egne øyne da halloween-utkledte småbarn stormet inn i kiosken, og begynte å forsyne seg i godterihyllene. «Er ikke dette noe du bare gir bort da», sa en av mødrene, og himlet med øynene, da Bråten forsøkte å stanse dem. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 1. november 2014 #6620 Del Skrevet 1. november 2014 http://www.tvedestrandsposten.no/lokale_nyheter/article7671026.ece Kioskinnehaver Svein Bråten trodde knapt sine egne øyne da halloween-utkledte småbarn stormet inn i kiosken, og begynte å forsyne seg i godterihyllene. «Er ikke dette noe du bare gir bort da», sa en av mødrene, og himlet med øynene, da Bråten forsøkte å stanse dem. Fy faen, jeg har ikke ord 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå