Wilma- Skrevet 20. september 2014 #6321 Del Skrevet 20. september 2014 Litt søtt, egentlig. Jeg: *står og jobber i min stygge, ekstremt gjenkjennelige uniform, umulig å ta feil av. Ingen kler seg sånn.* Kunde: "Unnskyld, jobber du her?" Jeg: Ja *"viser" frem uniformen og navneskilt * Kunde: *ser navneskilt * Ja, der ja! Litt vanskelig å se hvem som jobber her, altså. ... du trenger ikke se skiltet for å se at jeg jobber der. Jeg er kledd i samme farger som bygget og logoen preger samtlige plagg. Og igjen - INGEN går kledd sånn til vanlig. Samme som når jeg jobbet i ferskvaren på en dagligvarebutikk. Ute i butikken å fyller varer i full kokkeuniform, med hatt og det hele. "Unnskyld.. Jobber du her?" ... Nei.. Bare elsker å gå ut i full kokkeuniform for å handle 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amananas Skrevet 21. september 2014 #6322 Del Skrevet 21. september 2014 (endret) I dag (som i lørdag) gikk jeg glipp av halvparten av en stor vennefest, fordi jeg måtte jobbe helg. Stod på jobb fra 9:30 til vi stengte klokka 18. Stod virkelig og trippa da klokka var 18 og jeg endelig kunne stenge butikken og snart komme meg hjem. Gitteret var ca 70-80 % nede, det var ti min over stengetid, og jeg holdt på å telle kassen. Da hørte jeg noen som ropte noe til meg fra utsiden. Noe á lá: "Hallo, har du stengt?!" Siden jeg var midt i tellinga, så lot jeg være å svare, tenkte å vente til jeg kom til et rundt tall som var lett å huske. Mens jeg konsentrerte meg om å huske hvor i oppgjøret jeg var, hørte jeg kunden sukke dypt og rope igjen - enda høyere, og i en virkelig oppgitt tone: "HaaaAAAAAllooOOOOOOOOO! Er det stengt her?!?!?!?!?!?!" (Beklager overdreven bruk av utropstegn og spørsmålstegn, men det er virkelig slik kundene høres ut.) (Jeg tenker: HVA I HELVETE TROR DU?!) Jeg svarer: "Ja, dessverre, nå er det stengt. :)" Kunde: "Så jeg kan ikke bare kjøpe en pakke med konvolutter hos deg?!?!?!?!" Jeg: "Nei, dessverre." Kunde: "EHHHHHHHHH!!!!!! Okei.............." -.- Jeg kom ut av tellinga og måtte begynne på nytt. Forbanna kjerring. Angrer SÅ mye på at jeg ikke nevnte det, at det faktisk er frekt å stå og avbryte en ansatt som teller kassen! Og så på den måten i tillegg da, som at jeg var både døv og dum som ikke svarte henne. Hvorfor i alle verdens (unnskyld) fuckings dager skulle jeg ha åpen butikk når gitteret er nesten helt nede OG jeg teller kassen - at på til på en lørdag?! Endret 21. september 2014 av Amananas 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orbis Skrevet 21. september 2014 #6323 Del Skrevet 21. september 2014 I dag (som i lørdag) gikk jeg glipp av halvparten av en stor vennefest, fordi jeg måtte jobbe helg. Stod på jobb fra 9:30 til vi stengte klokka 18. Stod virkelig og trippa da klokka var 18 og jeg endelig kunne stenge butikken og snart komme meg hjem. Gitteret var ca 70-80 % nede, det var ti min over stengetid, og jeg holdt på å telle kassen. Da hørte jeg noen som ropte noe til meg fra utsiden. Noe á lá: "Hallo, har du stengt?!" Siden jeg var midt i tellinga, så lot jeg være å svare, tenkte å vente til jeg kom til et rundt tall som var lett å huske. Mens jeg konsentrerte meg om å huske hvor i oppgjøret jeg var, hørte jeg kunden sukke dypt og rope igjen - enda høyere, og i en virkelig oppgitt tone: "HaaaAAAAAllooOOOOOOOOO! Er det stengt her?!?!?!?!?!?!" (Beklager overdreven bruk av utropstegn og spørsmålstegn, men det er virkelig slik kundene høres ut.) (Jeg tenker: HVA I HELVETE TROR DU?!) Jeg svarer: "Ja, dessverre, nå er det stengt. :)" Kunde: "Så jeg kan ikke bare kjøpe en pakke med konvolutter hos deg?!?!?!?!" Jeg: "Nei, dessverre." Kunde: "EHHHHHHHHH!!!!!! Okei.............." -.- Jeg kom ut av tellinga og måtte begynne på nytt. Forbanna kjerring. Angrer SÅ mye på at jeg ikke nevnte det, at det faktisk er frekt å stå og avbryte en ansatt som teller kassen! Og så på den måten i tillegg da, som at jeg var både døv og dum som ikke svarte henne. Hvorfor i alle verdens (unnskyld) fuckings dager skulle jeg ha åpen butikk når gitteret er nesten helt nede OG jeg teller kassen - at på til på en lørdag?! Litt off topic, men kjenner jeg er veldig glad for at vi en maskin til å telle pengene i kassa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frksølekopp Skrevet 21. september 2014 #6324 Del Skrevet 21. september 2014 I dag (som i lørdag) gikk jeg glipp av halvparten av en stor vennefest, fordi jeg måtte jobbe helg. Stod på jobb fra 9:30 til vi stengte klokka 18. Stod virkelig og trippa da klokka var 18 og jeg endelig kunne stenge butikken og snart komme meg hjem. Gitteret var ca 70-80 % nede, det var ti min over stengetid, og jeg holdt på å telle kassen. Da hørte jeg noen som ropte noe til meg fra utsiden. Noe á lá: "Hallo, har du stengt?!" Siden jeg var midt i tellinga, så lot jeg være å svare, tenkte å vente til jeg kom til et rundt tall som var lett å huske. Mens jeg konsentrerte meg om å huske hvor i oppgjøret jeg var, hørte jeg kunden sukke dypt og rope igjen - enda høyere, og i en virkelig oppgitt tone: "HaaaAAAAAllooOOOOOOOOO! Er det stengt her?!?!?!?!?!?!" (Beklager overdreven bruk av utropstegn og spørsmålstegn, men det er virkelig slik kundene høres ut.) (Jeg tenker: HVA I HELVETE TROR DU?!) Jeg svarer: "Ja, dessverre, nå er det stengt. :)" Kunde: "Så jeg kan ikke bare kjøpe en pakke med konvolutter hos deg?!?!?!?!" Jeg: "Nei, dessverre." Kunde: "EHHHHHHHHH!!!!!! Okei.............." -.- Jeg kom ut av tellinga og måtte begynne på nytt. Forbanna kjerring. Angrer SÅ mye på at jeg ikke nevnte det, at det faktisk er frekt å stå og avbryte en ansatt som teller kassen! Og så på den måten i tillegg da, som at jeg var både døv og dum som ikke svarte henne. Hvorfor i alle verdens (unnskyld) fuckings dager skulle jeg ha åpen butikk når gitteret er nesten helt nede OG jeg teller kassen - at på til på en lørdag?! I feel ya! Og de som står i andre enden av butikken mens jeg sitter i kassen: "HALLOOO, KAN NOEN HJELPE MEG MED PANTEAUTOMATEN??!!! Jada, NOEN kan komme å hjelpe deg, men for all del, ikke kom å spørr pent, bare rop der du! Eller de som generellt roper mens jeg står typ 4 meter unna å driver med noen andre ting; "DU, hva koster denne?" Greit de lurer på det, men de kan komme bort å spørre pent, isteden for å rope det ut. blææh. Unnskyld, dagens utblåsning 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umwar Skrevet 22. september 2014 #6325 Del Skrevet 22. september 2014 Eller de som generellt roper mens jeg står typ 4 meter unna å driver med noen andre ting; "DU, hva koster denne?" Greit de lurer på det, men de kan komme bort å spørre pent, isteden for å rope det ut. blææh. Unnskyld, dagens utblåsning Jeg svarer ikke når folk skriker DU til meg. "Unnskyld" eventuelt et "Hei/Hallo" går fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 22. september 2014 #6326 Del Skrevet 22. september 2014 Jeg svarer ikke når folk skriker DU til meg. "Unnskyld" eventuelt et "Hei/Hallo" går fint Nehei? Så de må oppføre seg like respektfullt som du må for å få service av deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umwar Skrevet 22. september 2014 #6327 Del Skrevet 22. september 2014 Nehei? Så de må oppføre seg like respektfullt som du må for å få service av deg? Jeg forventer såklart å bli behandlet med en smule respekt. Ikke mer eller mindre enn hva en gjør i vanlige settinger. Å skrike DU til noen over butikken ser jeg ikke hvorfor jeg skal svare på. Skal jeg skrike tilbake mens jeg er opptatt med andre? Det hadde tatt seg ut. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheenaca Skrevet 22. september 2014 #6328 Del Skrevet 22. september 2014 I feel ya! Og de som står i andre enden av butikken mens jeg sitter i kassen: "HALLOOO, KAN NOEN HJELPE MEG MED PANTEAUTOMATEN??!!! Jada, NOEN kan komme å hjelpe deg, men for all del, ikke kom å spørr pent, bare rop der du! Eller de som generellt roper mens jeg står typ 4 meter unna å driver med noen andre ting; "DU, hva koster denne?" Greit de lurer på det, men de kan komme bort å spørre pent, isteden for å rope det ut. blææh. Unnskyld, dagens utblåsning Haha, det finnes andre plagsomme ting enn roping også! Det var en gammel dame (typ 70-årene og god til beins, så hun kunne fint ha oppført seg som et normalt menneske), som var innom oss et par dager på rad. Dag 1 traff hun kun kollegaen min - da sto kollegaen min i kassen og holdt på med noe papirarbeid. Hun hadde hilst på kunden da kunden kom inn i butikken. Kunden overså det, tuslet bort til varene hun skulle ha, 6-7 meter unna kassa, og stilte seg opp der og glodde stygt på kollegaen min. Sa ikke et ord! Inntil kollegaen min omsider følte det onde blikket i nakken og gikk bort og hjalp henne (kunden var meget talefør så snart hun fikk viljen sin). Kjære kunde, hva med å svare når vi hilser, eller i det minste komme i nærheten av kassa og si "Hei"? Så får du garantert spørsmål om vi kan hjelpe deg med noe. Dag 2 var jeg der også, og samme kunden kom inn. Da var vi to ansatte begge opptatt i kassa akkurat da hun kom inn, men ble ferdig med kundene våre et minutt eller to senere. I mellomtiden har kunden gått bort til noen bursdagskort et godt stykke unna kassa, og der står hun og himler med øynene, vinker lett spastisk og ser skikkelig sur ut. Kollegaen min ble så irritert at hun snudde ryggen til og gikk i motsatt retning Jeg måtte ta meg sammen for å ikke le høyt, og gikk bort og hjalp kunden. Hva hun trengte hjelp til? Jo, hun hadde funnet et bursdagskort hun ville kjøpe til et barnebarn, men barnebarnet var gutt, og hun visste ikke om hun kunne kjøpe det kortet siden det hadde en liten lilla detalj på seg... (Lilla er visstnok jentete.) Altså, ja, så ofte jeg har mulighet så går jeg rundt til alle kundene og spør om jeg kan hjelpe med noe, men innimellom har jeg faktisk andre kunder/bestillinger som må gjøres/en telefonkunde som vil ha hjelp/etc. Det er som regel et sjakktrekk å oppsøke meg eller kassa hvis man lurer på noe! Og selv kunder som er dårlig til beins evner som regel å si "Hei"/"Unnskyld", eller lignende for å fange min oppmerksomhet. Sukk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 22. september 2014 #6329 Del Skrevet 22. september 2014 En wienerpølse koster 29. Nå har vi et tilbud med wiener + liten brus for 29 kr. Kjøper du en wiener koster det likevel 29 kr, men ønsker du brusen får du da den med gratis. Er så teit når folk blir sure når vi spør om de vil ha med en gratis brus til wienern!!! "ikke prakk på meg sånne tilbud" ... "hvor mye er det EGENTLIG det her koster da???" Sier at en wiener koster 29, men en wiener og en brus koster også 29. Noen skjønner det IKKE de bare tror vi skal lure dem. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crash Skrevet 22. september 2014 #6330 Del Skrevet 22. september 2014 En wienerpølse koster 29. Nå har vi et tilbud med wiener + liten brus for 29 kr. Kjøper du en wiener koster det likevel 29 kr, men ønsker du brusen får du da den med gratis. Er så teit når folk blir sure når vi spør om de vil ha med en gratis brus til wienern!!! "ikke prakk på meg sånne tilbud" ... "hvor mye er det EGENTLIG det her koster da???" Sier at en wiener koster 29, men en wiener og en brus koster også 29. Noen skjønner det IKKE de bare tror vi skal lure dem. Kommer panten i tillegg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 22. september 2014 #6331 Del Skrevet 22. september 2014 Kommer panten i tillegg? Panten er med den, så det er 29 kr. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 22. september 2014 #6332 Del Skrevet 22. september 2014 Kunde: Hvor mange garnnøster trenger jeg for å strikke mange sokker? Meg: Det kommer helt an på hvor mange du skal strikke. Kunde: Mange 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Haaploes Skrevet 22. september 2014 #6333 Del Skrevet 22. september 2014 Kunde: Hvor mange garnnøster trenger jeg for å strikke mange sokker? Meg: Det kommer helt an på hvor mange du skal strikke. Kunde: Mange De er så fine, de! Det er litt det samme som "Hvilken størrelse bruker [insert name of relative/friend/Jesus Christ] i bukser, tror du?" ...det burde vært en lov mot å handle bukser til andre mennesker med mindre du vet hvilken modell og hvilken størrelse de bruker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 22. september 2014 #6334 Del Skrevet 22. september 2014 (endret) Kunde: Hvor mange garnnøster trenger jeg for å strikke mange sokker? Meg: Det kommer helt an på hvor mange du skal strikke. Kunde: Mange Herregud, da trenger hun jo 27 nøster da DET burde du forstå.... Jobber du i garnbutikk foresten? Endret 22. september 2014 av Noz 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 22. september 2014 #6335 Del Skrevet 22. september 2014 Herregud, da trenger hun jo 27 nøster da DET burde du forstå.... Jobber du i garnbutikk foresten? Men vi selger garn også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HappyWaffle Skrevet 22. september 2014 #6336 Del Skrevet 22. september 2014 jobber i post i butikk, å dere vil ikke tro hvor mange ganger om dagen jeg får spm "selger dere frimerker her?", "kan jeg sende pakker her?" osv osv. nei, du kan ikke gjøre sånt på et postkontor! kunde: jeg skal hente en pakke jeg jeg: jaa? har du fått noe hentenummer? kunde: ååh må du ha det? jeg: ja det er litt vanskelig å finne pakken uten det kunde: jammen jeg ser den, den står der! (å peker på en pakke som det sikkert finnes 40 av der) jeg: jeg trenger fortsatt hentenummeret kunde: ja vent litt da så skal jeg finne det (å bruker en liten evighet på å trykke på telefonen mens køen bare blir lenger og lenger) kan fortsette i en liten evighet.... men det orker jeg ikke nå men man får virkelig teste tålmodigheten sin i posten. spesielt når det kommer mennesker som åpenbart kan mer enn meg om mitt yrke (tror de) huff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest constance90 Skrevet 22. september 2014 #6337 Del Skrevet 22. september 2014 De er så fine, de! Det er litt det samme som "Hvilken størrelse bruker [insert name of relative/friend/Jesus Christ] i bukser, tror du?" ...det burde vært en lov mot å handle bukser til andre mennesker med mindre du vet hvilken modell og hvilken størrelse de bruker... Kunde: "hva bruker en 11-åring i sko?" Oppgitt... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NumberSix Skrevet 22. september 2014 #6338 Del Skrevet 22. september 2014 Jobbet i helgen, alltid gøy. Ei sur kjerring som har hytte her i bygda var innom, hun klager på alt og skal alltid passe på alle prisene og det er alltid noe galt med dem(i hennes verden), stort sett stemmer de. De fleste ansatte på butikken misliker henne sterkt, for hun er snerpete og meggete rett og slett. Til saken: Hun handlet en del, men så var det om hun virkelig trengte den mobilladeren hun hadde plukket med seg...for tja, ja, njei, hun hadde jo en fra før men den funket ikke så bra...kanskje hun kunne levere den inn og få en ny gratis? Fortalte henne at det måtte hun snakke med den butikken hun hadde kjøpt den i. Så kom hun omsider frem til at nei, hun skulle vente med å kjøpe ny. Etter å ha betalt, og jeg stress-svettet og prøvde å få unna køa som hadde vokst, mens jeg febrilsk plinget for å få flere ansatte til kassene, så kom hun fram til at joda, hun skulle ha den laderen likevel. Noe hun ropte til meg. Deretter ble hun stående nederst ved kassa og pakke varer og skravle med ei hun tydeligvis kjente. Etter noen minutter brøler hun til meg at "Menjeg skulle jo ha den laderen!" Og jeg svarer med "ja, du skal få kjøpe den, men du må stille deg i kø!" Hvorpå hun lirer av seg "Men jeg tenkte jo at du kunne smette inn meg før køa!" Ja, for jeg er tankeleser. Og jeg liker at du sniker i køa. NOT! Ga beskjed om at jeg måtte prioritere køa og at hun fikk stille seg der og vente på tur. Surmulende stilte hun seg bakerst i køa, men "uheldigvis" kom da en kollega for å åpne en kasse til, og hun løp som en tulling for å stille seg først der. Æsj altså. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 22. september 2014 #6339 Del Skrevet 22. september 2014 Når det kommer en gjeng med indiske turister inn (gebrokken engelsk, mind you) og stiller spørsmål om alle Eat Natural barene. Det er en gazillion forskjellige, og de ville vite alt. ALT. Jeg vet ikke, la meg ringe ambassadøren for Eat Natural, så kan dere få han/henne til å gå gjennom alt for dere -.- BARE VELG EN! Men det var få folk, og jeg forklarte så godt jeg kunne, men de valgte allikevel motsatt av de jeg anbefalte. Jævler. Håper de ble skikkelig misfornøyde med valget og aldri kommer inn igjen. Tyskere som bare "sprechen sie deutsch?" Også svarer jeg "nein", også babler de til meg på tysk, en hel setning, tar en kunstpause og ser rart på meg som om de forventer at jeg på magisk vis skal svare tilbake på flytende tysk. Også har de liksom førsteretten på bli fornærmet når jeg fatter nada? Himler med øynene og uffer seg. Det eneste jeg kan av tysk er det jeg har lært av Gunther fra Pondus liksom Kan de ikke bare peke og flakse med armene som normale folk som ikke kan et ord engelsk? Er flytende i det per nå, flaksing og peking altså. Men ikke tysk! Mein Gott. Men briter vil jeg ha mer av, de er så formelle og høflige at jeg får en tåre i øyekroken hver gang de kommer inn. Amerikanere er forsåvidt også artige, selv om de er verstingene på å klage over priser på godteri og brus. "Your snickers are mad expensive, lady." "I know. Welcome to Norway." Er så lei av turister, virker som om det har blitt en ganske lang sesong dette året. Skal sprette en champis på bakrommet når de forsvinner for godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 22. september 2014 #6340 Del Skrevet 22. september 2014 Litt søtt, egentlig. Jeg: *står og jobber i min stygge, ekstremt gjenkjennelige uniform, umulig å ta feil av. Ingen kler seg sånn.* Kunde: "Unnskyld, jobber du her?" Jeg: Ja *"viser" frem uniformen og navneskilt * Kunde: *ser navneskilt * Ja, der ja! Litt vanskelig å se hvem som jobber her, altså. ... du trenger ikke se skiltet for å se at jeg jobber der. Jeg er kledd i samme farger som bygget og logoen preger samtlige plagg. Og igjen - INGEN går kledd sånn til vanlig. Hvis du mener Kiwi uniformen som praktisk talt svir i øynene må folk være fargeblinde for å ta feil av den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå