Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skulle de ha?

Sikkert gass til grillen :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tar du oppgjøret et sted kunder ser? Har dere ikke et kontor eller pauserom?

Sier jo ingenting om hvilket oppgjør det er. feks tipping/rikstotooppgjøret, kan ikke begynne å ta ut pengene da, må gjøres i kassen.

Noe som irriterer meg (er pussig i hvert fall) er de som bare sier ja.

Meg: Heihei

Kunde: Ja.

Meg: blabla, trenger du pose, blabla?

Kunde: nei.

(videre samtale osv. )

HVORFOR SIER FOLK JA ISTEDENFOR HEI? Det er så mange som gjør det, og jeg forstår faktisk ikke hvorfor. :forvirra: :klo:

  • Liker 3
Skrevet

Hvorfor tar du oppgjøret et sted kunder ser? Har dere ikke et kontor eller pauserom?

Fordi jeg er den eneste bak disken og må kunne ta i mot kunder samtidig

  • Liker 3
Gjest constance90
Skrevet

Kunde: "sabla bra tilbud dere har i dag. Har dere mer igjen av X"

Meg: "nei den er desverre utsolgt for"

Kunde: "hvordan kan dere være tom for den!!" (Hissig)

Meg: "det var et sabla bra tilbud.

Han snudde på hælen, var sint men hørte han lo på vei ut av butikken. Morsomt!

  • Liker 33
Skrevet

Jeg jobber i dagligvarebutikk.

Glemmer aldri utlendingen som gikk ned på kne i fruktavdelingen og fridde til meg med en brokkoli :blomst:

Meget spesielt...

  • Liker 14
Skrevet

Hva skulle de ha?

En type gassflaske som vi ikke selger men veit at en butikk lengre oppi veien selger alt innenfor hytte/camping/bobiler ^_^

Så måtte sende de bort til den butikken :) (den kan man se fra stasjonen) Og jeg med google translate skriver at de selger alt innenfor bobil og slike ting x)

Jeg tippet på tennvæske jeg :fnise:

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Denne var bare søt da.. Var en gutt som skulle ha burger, tydelig litt funksjonshemmet. Etter han hadde bestilt: "kan jeg få burgeren i en sånn fin, hvit boks?"

Haha. Selvfølgelig fikk han det :P (takeaway bokser. Han spiste inne i lokalet da men ville ha boksen :P)

Endret av Kjempeliten
  • Liker 5
Skrevet
Nei ikkesant, det er det jeg også tenker! Så derfor klarer jeg på en måte ikke ha forståelse på hvorfor noen velger å se dumt på deg når du smiler og sier 'hei og velkommen' ..... Smil skal jo smitte, men det er mange som virkelig er immun mot smil... :P Men for all del, alle er forskjellige, det kan være personen har det skikkelig ille osv. Jeg er glad jeg iallefall kan smile :)[/

quote]

Beklager avsporing, men forventer dere alltid at kundene skal smile? Jeg har det ikke tungt og det ligger ikke noe 'bak' et manglende smil, men jeg føler det ikke naturlig å smile hele tiden. Og jeg forventer det heller ikke fra personalet, jeg skjønner det godt om de ikke kan smile til en million mennesker hver dag.

Men jeg sier alltid hei, da.

  • Liker 1
Skrevet

Denne var bare søt da.. Var en gutt som skulle ha burger, tydelig litt funksjonshemmet. Etter han hadde bestilt: "kan jeg få burgeren i en sånn fin, hvit boks?"

Haha. Selvfølgelig fikk han det :P (takeaway bokser. Han spiste inne i lokalet da men ville ha boksen :P)

Jeg vil også ha sånn boks selv on jeg spiser inne. Mindre søl

Skrevet

Jeg har fått høre "Smil litt mer da" når jeg jobber, så joda. Vi må smile hele tiden

Skrevet

Ja, faktisk. Kan si at jeg er generellt skeptisk til folk som ikke klarer å dra på smilebåndet når de blir hilst på.

  • Liker 2
Skrevet

Kan bare svare for meg selv og jeg forventer ikke at kundene skal smile, men jeg syns et hei er viktig. Både fra meg og kunden.

Har altfor mange kunder som ikke enser at det sitter noen i kassen, fordi de enten snakker med andre de kjenner eller i telefonen. Spesielt i rushtiden, og da blir det fort lang kø når kundene prater i telefon eller med venner.

  • Liker 1
Skrevet

Når dere forteller om kunder etter stengetid er jeg sååå glad for at jeg jobber på kjøpesenter!

  • Liker 1
Skrevet

Når dere forteller om kunder etter stengetid er jeg sååå glad for at jeg jobber på kjøpesenter!

Jeg jobba/jobber også på senter! Tar lang tid å få tømt store sentre og ikke alle er ute på slaget klokka åtte ;)

Skrevet

Jeg jobba/jobber også på senter! Tar lang tid å få tømt store sentre og ikke alle er ute på slaget klokka åtte ;)

Nei, men de vet som oftest å komme seg ut av senteret og ikke prøve å gå inn i butikkene når det er stengetid! Har bare opplevd vanskeligheter rundt det én gang, da en mann skulle ha ny telefon klokka fem på ni, fem min før stengetid. Oppsett av ny telefon med abonnement tar fort 20 min... Og så skulle jeg stenge butikken etter det. Var ikke ute av senteret før nesten 10 :glare:

  • Liker 1
Skrevet

Nei, men de vet som oftest å komme seg ut av senteret og ikke prøve å gå inn i butikkene når det er stengetid! Har bare opplevd vanskeligheter rundt det én gang, da en mann skulle ha ny telefon klokka fem på ni, fem min før stengetid. Oppsett av ny telefon med abonnement tar fort 20 min... Og så skulle jeg stenge butikken etter det. Var ikke ute av senteret før nesten 10 :glare:

Ikke der jeg jobber haha! Men vi stenger uansett elleve, alikevel står folk ved senterinngangen vår og blir sure fordi jeg ikke åpner gitteret til de...

Skrevet

Jeg vil også ha sånn boks selv on jeg spiser inne. Mindre søl

poenget var at han ville ha boksen fordi han syns den var så fin:) ikke fordi han mente den var praktisk.
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Når dere forteller om kunder etter stengetid er jeg sååå glad for at jeg jobber på kjøpesenter!

Nja, jeg jobbet på senter før og hadde noen der også, kan fortelle den jeg husker best.

Begynner å bli noen år siden og husker ikke helt om de pleide å si ifra kvart på stengetid eller fem på stengetid pluss selve stengetiden på høytaleren. Type "det er nå fem minutter til senteret stenger", alle har hørt de før.

Jeg hadde gjort det meste av oppgjøret klart og når de sa ifra om at senteret var stengt gikk jeg inn på oppgjørsmenyen på kassa, når jeg var ferdig med oppgjøret og skulle legge pengene i posen var klokken blitt 5 over. En mann kommer gående inn, jeg sier at vi desverre har stengt og oppgjøret er tatt så han må nok komme tilbake en annen dag. Mannen ble kjempesint og mente jeg hadde stengt for tidlig, de sa jo akkurat på høytaleren at det var et kvarter igjen ifølge han. Jeg forklarer at det siste de sa var at nå er senteret stengt og at klokken har blitt 5 over. Jeg vet ikke om klokka hans gikk feil eller om han bare absolutt måtte ha noe og latet som om han trodde klokka var mindre. Han skjeller meg ut og mener jeg må starte kassen igjen. Jeg tok han med bort til inngangspartiet av butikken, pekte på butikkene rundt hvor halvparten sto med oppgjør og stengerutiner og halvparten allerede hadde kommet seg ut og låst gitteret. "Du må nok komme tilbake en annen dag, ha en fin kveld videre" :P

Men senter er flott å jobbe på, greit med vektere tilgjengelig og åpningstidene er mye hyggelige for oss ansatte=)

Edit: Elsket å jobbe søndager i desember på senter, kafeene og matbutikken åpnet en time før, men vi kunne ikke under noen omstendigheter åpne før 2 og gitteret måtte være helt nede. Jeg jobbet i en typisk julegavebutikk og kundene sto klare rett foran gitteret kvart på. Husker vi følte oss som dyr i bur, men moro var det :fnise:

Endret av superdupermeg
  • Liker 4
Skrevet

Edit: Elsket å jobbe søndager i desember på senter, kafeene og matbutikken åpnet en time før, men vi kunne ikke under noen omstendigheter åpne før 2 og gitteret måtte være helt nede. Jeg jobbet i en typisk julegavebutikk og kundene sto klare rett foran gitteret kvart på. Husker vi følte oss som dyr i bur, men moro var det :fnise:

Kjenner meg igjen i denne ja... Artig påfunn fra senterledelsen det der! Butikken jeg jobbet i hadde ikke mulighet til å ta gitteret opp/ned inne i butikken, så jeg hadde gitteret så langt ned som mulig (måtte krabbe under det) den timen. Opplevde mer enn en gang at folk krabbet under gitteret og forlangte å bli ekspedert. Jadda...

Skrevet (endret)

"Jeg har vært kunde siden 1842 og forventer at du legger på noe ekstra til meg/gir meg rabatter/gir meg noe gratis, eller så forventer jeg å snakke med øverste sjef, eller bytter leverandør."

Edit: Og de som tar kontakt for å få hjelp, men nekter å prøve det du foreslår. Jeg er blitt så mye flinkere til å faktisk si at "Vet du, det er du som trenger hjelp og jeg som jobber med dette, så da foreslår jeg at du faktisk prøver det jeg foreslår før du sukker og stønner og herreguder og vil bytte leverandør eller prate med aller aller øverste sjef". :fnise:

Endret av Skins
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...